هدایت شده از تاملات حقوقی
.
نکته ای حقوقی درباب توقیف فیلم "خانه پدری"
⭕️ برنتافتن وظیفه ذاتی نظارت قضایی بر امور کشور نقض حاکمیت قانون و استقلال قوا و دامن زدن به آنارشیسم حقوقی است.
حاکمیت قانون ایجاب می کند همه افراد و گروه ها و صنوف به قانون ملتزم باشند.
نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است. عدم احترام به استقلال قوا و نپذیرفتن انجام وظیفه ذاتی و قانونی قوه قضائیه و برنتابیدن قوانین و هنجارهای لازم الاجرا و نظامات قانونی، عملا موجب آنارشیسم حقوقی در کشور می شود.
دستگاه قضایی در مواجهه با رفتارهای اجتماعی و دریافت گزارش های و اعلام جرم های واصله گام های مختلفی بر میدارد.
گاه در گام اول بطور موقت دست به توقیف می زند و در گام دوم ممکن است مدیر اجرایی در مظان اتهام یا زمینه ساز و تسهیل کننده ارتکاب جرم را مورد تعقیب قرار دهد.
در ماجرای اخیر نیز، دستگاه قضایی در راستای اجرای همین وظیفه ذاتی خود در گام اول دستور توقیف فیلمی را صادر کرده است.
نظارت قضایی درباب موضوعاتی که با اجتماع و فرهنگ و باورهای اسلامی و اخلاقی اجتماع سروکار دارد، جایگاه ویژه خود را دارد و نظارت صنفی مانع و نافی نظارت قضایی نیست. لذا پس از بررسی لازم، در صورت اثبات مجرمیت برخورد جدی با مسبب و مباشر و مجرم و معاون احتمالی آنها خواهد شد.
هنجارشکنان در هر صنف و در هر لباس و موقعیتی که هستند، چه بخش خصوصی باشند یا دولتی، باید مورد نظارت و تعقیب و مجازات قرار گیرند.
این مطالبه قانونی ملت موضوع بند 1 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر ایجاد محیط مساعد برای رشد فضیلت ها و مبارزه با همه مظاهر فساد و تباهی است.
هدایت شده از ساوه آدینه
طرح بی ثبات کردن ایران-طرح عنکبوت و نمرود در ایران.mp3
3.7M
eitaa.com/saveh_adineh1
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حقوقدانان قلم بزنند.
⭕️ ضرورت روشنگری حقوقدانان
#آیتالله_رئیسی: برخی افراد با طرح بعضی مسائل درباره لوایح یا معاهدات بینالمللی مردم را میترسانند.
⭕️حقوقدانان احق به اظهارنظر درباره لوایحی چون اف.ای.تی. اف، هستند.
⭕️ مرجع بحث درباره لوایح مرتبط با اف.ای.تی. اف، حقوقدانان ما، دانشگاه و جامعه حقوقی است.
#ضرورت_روشنگری_حقوقدانان
#اف.ای.تی.اف
#نسخه_های_استعماری
#حقوقدانان_حزب_اللهی
⭕️ در دیدار با بسیج حقوقدانان کشور🔹 ۸ آبان ۱۳۹۸
هدایت شده از شناخت رهبری
✅بیتفاوتی نسبت به فقرا، یکی از نشانههای تکذیب دین!
✍️رهبرانقلاب: مبارزه با فقر یک «مبارزهی همگانی» است: ««الّلهم اغن کلّ فقیر. الّلهم اشبع کلّ جائع. الّلهم اکس کلّ عریان». این دعا فقط برای خواندن نیست؛ برای این است که همه خود را برای مبارزه با فقر و مجاهدت در راه ستردن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان موظّف بدانند. این مبارزه، یک وظیفه همگانی است.
در آیات قرآن میخوانیم: «أرایت الّذی یکذّب بالدّین. فذلک الّذی یدعّ الیتیم. و لایحضّ علی طعام المسکین». یکی از نشانههای تکذیبِ دین این است که انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بیتفاوت باشد و احساس مسؤولیت نکند.۸۱/۹/۱۵
⬛️ @shenakhte_rahbari
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استادعباسی_بازگشت....
خوش آمدی.... مرد
هر دو حسن اند! اما این کجا و آن کجا؟
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
🍀برگ دهم
🔴 منتظر استاد مباش❗️
💠وقتی قرآن کریم قابل برداشت اصولی غیرتفسیری است و نباید مردم را به بهانه ترس از تفسیر به رأی از تدبّر و استفاده از آن محروم کرد، به طریق اولی نباید مردم را از استفاده مستقیم و عمومی از نهج البلاغه محروم کرد.
🔰 رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره ضرورت رجوع مستقیم مردم و خصوصاً نسل جوان به نهج البلاغه می فرمایند:
✅ «فضلا و اندیشمندان کار خود را بکنند اما جوانها نباید منتظر اساتید، فضلا و پیشروان اندیشه و علم و ادب بمانند. نهج البلاغه را باید از ابعاد گوناگون مورد نظر قرار دهیم و برای این کار، جمع ها و جلسه ها تشکیل دهیم.... وقتی فکر می کنم می بینم آرزویی که داشته ایم و داریم این است که جامعه ما باید با این کتاب عزیز، الفت و انس پیدا کند.... شما عزیزان، با نهج البلاغه انس پیدا کنید.
✅ نهج البلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبّر است . در جلساتتان ، با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین علیه السلام، انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفه سجادیه هم که علی الظاهر فقط کتاب دعاست، اما آن هم مثل نهج البلاغه، کتاب درس و کتاب حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه است، انس بگیرید.»
🖊حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📘کتاب گنج ناشناخته پدری
↩️ ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
👌کفشدار نمونه
⏫ این سید سالهاست کفشدار حرم امام رضا علیه السلام است. هر کفشی را تحو یل می گیرد و هر کفشی را تحویل می دهد، می گوید یک صلوات بفرست!
⏪ امروز جوانی به او گفت: آقا دعام کن!
در جوابش گفت: تو هرجا هستی نمازت را اول وقت بخون اون وقت همه مومنین هر روز دعات می کنند؛ وقتی در نمازشان میگن السلام علینا و علی عبادالله الصالحین...
✅ هنر و سادگی و حکمت را ببین. این یعنی تبلیغ هنرمندانه!
🆔 @mahdavi_arfae
⭕️چرا؟ چرا؟ چرا؟
چرا دولت پاسخ نمی دهد؟
چرا مجلس سؤال نمی کند؟
چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیدهی این کتابها(ی لانه جاسوسی آمریکا ) در مجموعهی مدارس ما، دبیرستانهای ما، دانشگاههای ما نیست؟
⭕️ این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ شماها خواندهاید اینها را؟
⭕️ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیدهی این کتابها در مجموعهی مدارس ما، دبیرستانهای ما، دانشگاههای ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراضهای من است.
⭕️ وزیر جدید محترم آموزشوپرورش اینجا در جلسه هستند؛ چرا اینها را داخل کتابهای درسی قرار نمیدهید؟
⭕️ چرا نمیگذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئههایی زیر سر داشته؟
⭕️ حرکت دانشجویان برای تسخیر سفارت، واکنش به اینهمه خباثت بود که پیروزمندانه اتّفاق افتاد؛ یعنی جلوی تحرّک ابرقدرتِ پُرروی زیادهخواه آمریکا را در داخل کشور گرفت؛ انقلاب یعنی این.
۱۳۹۵/۰۸/۱۲
⭕️ بیانات امام خامنه ای در دیدار دانشآموزان و دانشجویان
http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=4036
#لانه_جاسوسی_آمریکا
#تسخیر_لانه_جاسوسی
#وزیر_آموزشوپرورش
#استکبارستیزی
#نسل_جوان
#چرا؟
#اعتراض_رهبری
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان
@jedbie
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺فیلم | نحوه برخورد حضرت آیتالله خامنهای با جاسوسان آمریکایی که در لانه جاسوسی بازداشت شده بودند
🔸ماجرای تهیه غذای آمریکایی و...
@Farsna
هدایت شده از تاملات حقوقی
📢 اطلاعیه تمدید #آزمون_وکالت۹۸
🔻بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه زمان ثبت نام در #آزمون_وکالت سال ٩٨ به مدت "یک هفته" تمدید شد.
🔸مطابق این اطلاعیه فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم آخر رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و همچنین دارندگان مدارک معادل حوزوی میتوانند تا روز (چهارشنبه ١۵ آبان ماه) با مراجعه به وب سایت مرکز وکلا قوه قضائیه نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
⏰آزمون وکالت ١٣٩٨ روز جمعه ٢٩ آذرماه در حوزه های آزمونی سراسر کشور برگزار خواهد شد.
📎جهت ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام نمایید👇
http://www.judiciarybar.ir/news/228-faq.html
@markazvokala
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی منتشر می شود
✅ @Rajanews
نظم یا انقلاب؟ دکتر سید موسی دیباج استاد دانشگاه تهران | روزنامه اطلاعات
نوموس نظم و سامان اجتماعی است که داعی به خویش است و شهروندان را موظف به رعایت خویش میکند. بدون نوموس نه تنها جامعه، بلکه دین و فرهنگ در مظان تردید قرار میگیرد. نوموس در یک چنین معنی اعم از نظم در شئون ظاهری اجتماع و بینظمی مقابل آن است. به نظر چنین میآید که در طرف مقابل، یعنی در یک وضعیت آنارشی نیز اصل نوموس قابل تحقق و تصور است. چنین معنایی دربرگیرنده از نوموس بیان دیگری از نظم وجدانی انسان متعهد اجتماعی است تا صرف نظم بیرونی به نیروی جبار دولتی که مسئول اداره سیاسی و اجتماعی جامعه است.
از این رو تفوق نوموس به دولت و آنارشی یکسان است و نمیتوان در جهت مقابل دولت جبار، وضعیت آنارشی را تا حد موضع سوفسطی تقلیل داد که نوموس را یک امر نسبی و فاقد ویژگی جوهری میداند. قانون انسانی خود به خود ضد انسان و آزادی او نیست. فلسفه قانون انسانی، مخالفت با آزادی انسانی نیست، بلکه تقسیم و تنظیم مراتب شئون گوناگون انسانی است که بدون وجود قانون میتواند به تزاحم و تضاد بینجامد. به همین دلیل نباید در آغاز تبیین کلمه قانون آن را با فصل تحدید آزادیهای انسانی تعریف نماییم. قانون را که در آغاز در برابر آزادی انسانی تعریف کنید، تحمل آن را برای انسانها سخت و دشوار خواهید ساخت و انسانی که خود را مجبور به پذیرش قانون میداند، از انسانی که خود را مختار به پذیرش قانون میداند، نافرمانبردارتر و به همان میزان، ضعیفتر است. بنابر این شاید نوموس منحصر در قرارداد اجتماعی نباشد و حاضر در حالات گوناگون متقابل و متعارض طبیعت انسانی باشد.
⭕️ متن کامل در زیر:
https://www.ettelaat.com/mobile/?p=21456&device=phone
⭕️مستند «راه رهایی» دوشنبه امشب
«راه رهایی» مستند جدید تولید شده در ادارهکل پژوهشهای اسلامی سازمان صداوسیما امشب ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش میشود.
هدایت شده از تاملات حقوقی
کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی تصویب شد
⭕️ در جلسه علنی دوشنبه مصادف با سیزده آبان روز استکبارستیزی -نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۸۰ رای موافق ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه، کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی را تصویب کردند.
در هنگام بررسی این طرح تعدادی از نمایندگان پیشنهاداتی را مطرح کردند که برای بررسی بیشتر و اصلاحات لازم، آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند تا پس از اصلاح در دستور کار مجلس قرار گیرد.
علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات این طرح گفت: همه ما لیست بلند جنایات آمریکا علیه ایران را میدانیم و بر این مساله واقف هستیم که اسناد لانه جاسوسی در بیش از ۷۰ صفحه چاپ شده و در اختیار ما است و نسل جدید و آینده هم باید از این لیست بلند بالای جنایات آمریکا اطلاع داشته باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی و کنکاش در این اسناد به ما درسهای بسیار زیادی میدهد؛ همه به یاد داریم که سفارت آمریکا در ایران، اتاق فرماندهی آشوب بود، آمریکاییها در ایران به دنبال نفت ما بودند و چیز دیگری از ما نخواستند؛ آمریکاییها از ابتدا قابل اعتماد نبودند و گذشته، آینه آینده است و باید مراقب باشیم که مبادا تاریخ تحریف شود.
https://www.irna.ir/news/83541286
⭕️ نظم در فلسفه و اندیشه سیاسی
دکتر سید موسی دیباج
⭕️پرسش از نظم، در فلسفه سیاسی و اندیشه سیاسی فیلسوفان و سیاستمداران یونان باستان همراه بوده است با تحقیق در نظم؛ آنچنانکه مردمان در حیات اجتماعی زمانة خویش با آن مواجه بودهاند. افلاطون در «جمهوری» به صراحت بهترین نظم سیاسی ممکن را، آن میداند که با عدالت درآمیخته باشد و بلکه پایه آن نظم سیاسی باشد. اجرای عدالت به خیر همگانی برای همة اجتماع سیاسی میانجامد و به سود همه نه صرفا به سود جناحهاست. آنچه مصلحت برتر است، نه جنگ است و نه تفرقه، بلکه این دو را باید کنار نهاد؛ صلح و منافع خیر متقابل است که بهترین است.
افلاطون نیز تابع سلف خود ـ سولون ـ به آشتی و صلح اعتبار خاص بخشید، به نحوی که در عمل سیاسی آن را مقدم بر همه چیز میدانست؛ اما این صلح مبتنی بر توازن و اتحاد هماهنگ بین طبقات و جناحهای گوناگون اجتماعی بود. در دیدگاه فیلسوفان یونانی و بهخصوص افلاطون، سرنوشت شهر با سرنوشت نظم درهمآمیخته است و بهترین وضعیت برای نظم و قانون، در شهر برتر (یا مدینه فاضله) قابل تصور است. «شهر» همان جای زیست اجتماعی است که در آن به سر میبریم و انضمامیترین پدیده انسان کلی است. پس آغاز ظهور درک فلسفی سیاسی، درک انضمامی و حقیقی از نوموس است و نه فهمی انتزاعی و غیرحقیقی از آن.
فیلسوفان و عالمان علوم سیاسی دوره جدید، تفقه در نظم را با پیشفرضهایی چون قانون طبیعی، وضع طبیعی دولت و اجتماع درآمیختهاند. بایست گفت نظم اجتماعی برخلاف آنچه هابز میپندارد، اساسا از جبر متمایز است. نوع انسان نفع خویشتن را در بقای اجتماعی و حضور جامعه تلقی مینماید و نظم میتواند پشتیبان حیات اجتماعی انسان باشد و انسان با اراده خویش، نظم را برای حفظ حیات خویش پذیرفته و یافته است. به هنگام تعارض آزادیهای انسانی، نظم اجتماعی موجب حفظ حیات نوعی میشود؛ زیرا بهرغم اینکه آزادی هر انسانی در طبیعت آن با آزادی انسانی دیگر تضاد ندارد، اما در شرایط و مقتضیات خاص، این آزادیها ممکن است در برابر آزادی دیگران به ضیق و ظلم بر دیگری منجر شود.
ممکن است انسان در زندگی روزمره نظم موجود را بپذیرد و تصور عمومی این باشد که بین پذیرش نظم موجود و وفاق اجتماعی، نسبتی ضروری برقرار است؛ اما از نظر فیلسوف، استناد این دو مفهوم به یکدیگر به نحو تصادفی و عرضی است و نه به نحو ذاتی. اگر وفاق اجتماعی همواره داعی به حفظ نظم موجود میبود، پس انقلابهای جهان، شورشها و جنگها و برخوردها در جوامع، هرگز نباید رخ میداد؛ زیرا برای این دگرگونیهای عظیم بر پایه اراده فردی انسانها بهوجود نیامده، بلکه برای تحقق آن به مقادیر بزرگی از ارادههای مردمی و وفاق ایثارگرایانة عمومی نیاز بوده است.
این بدان معناست که نظم اجتماعی به موازات وفاق اجتماعی شکل میگیرد و نظم هیچگاه یگانه عامل و سبب اصل وفاق و همبستگی اجتماعی نیست، گرچه ممکن است معلول و فرآیند بعدی آن به حساب آید. نظم یک مرتبه پیش از وفاق اجتماعی محسوب نمیشود و بنابر این دلیلی وجود ندارد تا آن را با ضرورت بنیادین جامعهشناختی قرین بپنداریم.
⭕️ متن کامل در زیر:
https://www.ettelaat.com/mobile/?p=21456&device=phone
فلسفه سیاست، موضوع کتاب تازه دکتر سید موسی دیباج/
هژمونی آمریکا فرو ریخته -
⭕️ ما در ایران گرفتار آدمهایی هستیم که پز دانستن میدهند.
⭕️ پایتختهایی چون واشنگتن، لندن و برلین که تا حدود یک دهه پیش نقش مهمی در هدایت اقتصاد و تکنولوژی جهان داشتند، بازی را به قدرتهای جدید واگذار کردهاند.
⭕️ در خاورمیانه نیز قدرت جدیدی به نام قدرت انقلابی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حامی ایران شکل گرفته که سد عظیم را در برابر خواستههای سنتی امپریالیسم غرب ایجاد کردهاند.
نقشهای سیاسی از هر جهت تغییر کرده و فقط ما در ایران گرفتار آدمهایی هستیم که پز دانستن میدهند و در زمانی که هیچ دانشی از سیاست حقیقی جهان ندارند، ما را به پیروزی و مذاکره با غرب دعوت مجبور میکنند. این طیف حتی تشخیص مردم و تودهها را نیز ندارند.
⭕️ دیباج در پایان از انتشارات نور حکمت به عنوان ناشر کتاب «حدود سیاسی، منابع قدرت، دولت و آنارشیسم» نام برد. به گفته وی، این کتاب برای نشر مدت ها دست انتشارات دانشگاه تهران بوده ولی بدلایل فکری از انتشار آن خودداری کرده است.
⭕️ سید موسی دیباج دارای مدرک دکتری فلسفه از آمریکاست و هماکنون به عنوان عضو هیأت علمی در گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به تدریس و پژوهش اشتغال دارد.
از میان دیگر تالیفات منتشر شده دیباج میتوان به این موارد اشاره کرد: «فی المکان»، «هرمنوتیک متن و اصالت آن، به ضمیمه هرمنوتیک قرآن»، «فلسفه و معماری» تألیف مشتک با حسین سلطانزاده، «آرا و عقاید سیداحمد فردید؛ مفردات فردیدی»، «شعور معماری ایرانی: منابع تاریخی معماری ایرانی»، «شعر و خانه ما: تحقیقی در معماری و ادب معاصر» و «پرسش فلسفی؛ ایرانی بودن چیست؟».
⭕️ متن کامل گفتگو در زیر:
خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
https://www.mehrnews.com/news/4586729/
هدایت شده از محمود عیسوی
🔴 یادداشت قابل تامل
🔵 اصلاح طلبانِ ایران، صدری های عراق و ۱۴مارسِ لبنان ؛ شباهتی عجیب و شوم !
🔺شاید این سه جریان در نگاه اول هیچ گونه اشتراک و شباهتی باهم نداشته باشند اما این سه گروه با همه تفاوت هایی که باهم دارند در یک داستان، به هم شباهت دارند. قصه پر غصه، عجیب و مشترکِ این سه جریان شنیدنی است...
🔺در ایران اصلاح طلبان، تمام قد در حمایت از شیخِ تدبیر و امید وارد شدند و با ائتلافی منفعت طلبانه دو قوه مجریه و مقننه را بدست گرفتند.
اما از آنجا که مرد عمل نیستند و حرف و ادعا را بیشتر از کار و زحمت بلدند، بلافاصله بعد از تَکرارِ پیروزی در انتخابات خرداد ۹۶ ، بازی عجیبِ خود را که در تاریخ حکومت ها و جریانات سیاسی جهان بی سابقه بود آغاز کردند. یعنی در عین حال که در دولت و مجلس حضور دارند ، به انتقادهای تند علیه دولت و حکومت روی آورده و با آمدن برخی از مردم به خیابان ها و گِل آلودکردنِ آب فضای سیاسی کشور ، سعی در ماهی گیری داشتند. انگار نه انگار که در همین زمان، خودشان در مسند قدرت هستند.
🔺نکته جالب تر و عجیب تر اینکه از هر توان و اختیارِ خود در قدرت استفاده می کردند که با تصمیمات شاذ و سختگیرانه اقدام به افزایش نارضایتی در بین اقشار ضعیفِ جامعه نموده و در آتشِ اعتراضات بدمند.
بیننا و بین الله ... ناجوانمردانه تر و شوم تر از این بازیِ کثیفِ سیاسی ، سراغ دارید؟
🔺دقیقاً شبیه همین بازی را جریان صدر در عراق انجام می دهد. این گروه با هر ترفندی بود توانست در نظام پارلمانی عراق جزئی از گروه های پیروز و صاحب کرسی در مجلس و مناصبِ مختلف سیاسی و حکومتی باشد. اما حالا قصد موج سواری در امواج اعتراضات علیه حکومت را دارد و شعار سرنگونی حکومتی را می دهد که خود از اعضای همین حکومت است!!!
🔺همین داستان را در رابطه با جریان ۱۴مارس و حزب المستقبلِ سعد حریری در لبنان شاهد هستیم. نخست وزیر و رئیسِ دولت ، همین حریری است که با سیاست های مالیاتی سختگیرانه اوضاع را برای قشرهای ضعیف لبنانی سخت تر می کند و در عین حال طرفداران و حامیانِ همیشگی همین جریان، خیابان ها را علیه حکومت، صحنه اعتراض و اغتشاش می کنند.
🔺وقیحانه ترین اتفاق هم پیوستن سعد حریری بعد از استعفاء به صف معترضین است!!! یعنی عامل همه نابسامانی ها ، خودش مدعی شده است!!!
🔺نکته بسیار مهم و کلیدی این است که بازی در این نقشِ بسیار پیچیده و متتاقض ، نیازمند شخصیت های منفعت طلب، متناقض، پیچیده، غیر شفاف و رنگ به رنگی است که هر سه جریان مذکور مملو از این گونه شخصیت هاست...
🆔 @eisavim
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
👊 به خشم آوردن آمریکا از نظر قرآن!
🔅 به خلاف قرائت برخی دیپلماتها، در فرهنگ قرآن، خشمگین کردن کفار مستکبری مثل آمریکا، "فی نفسه یک ارزش" است و هر عملی که چنان کند "عمل صالح" نوشته میشود(۱۲۰/توبه)
🔅قرآن در توصیف عصبانیت و خشمگینی آنها، "به هم خوردن دستگاه محاسباتی شان" را تصویر می کند که:
-"سر انگشتان خود را به دندان می گزند"(۱۱۹/آل عمران).
-یا نزدیک به انتحار می شوند: "از خشم باید ریسمانی به آسمان کشند سپس خود را بدان حلق آویز کند وآنگاه بنگرد آیا این کار خشم او را از بین می برد؟" (۱۵/حج).
پس این خشمگین کردن، "کاری استراتژیک" است و بیجا نیست که عمل صالح تلقی میشود.
🔅قرآن بر چند عمل -که موجب آن خشم است-تٲکید بیشتر دارد:
-خود اتکائی و بالندگی(۲۹/فتح)
-حضور در سرزمین هایی که حضورتان لازم است(۱۲۰/توبه)
از حضور مدبرانه در سوریه وعراق و کمک به یمن وفلسطین پشیمان نباش وبه فکر بالندگی و خوداتکائی ایران باش که "کفر عصر" را خشمگین و محاسباتش را به هم می ریزد و برای شما "عمل صالح" نوشته می شود.
(آیات مورد اشاره را ببینید)
#سیزده_آبان
#مبارزه_با_استکبار
#محسن_قنبریان
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴 انحلال دولت #عراق، پایان جمهوریت
🔹گروه های سیاسی در عراق باید بدانند در صورت انحلال دولت در عراق، باید برای همیشه فاتحه جمهوریت و دموکراسی در عراق را بخوانند. چنانچه دولت قانونیِ برآمده از رأی مردم و نظام سیاسی پارلمانیسمِ «جمهوری عراق» منحل شود هیچ دولت دیگری نمی تواند در این چارچوب موفق شده و دوام بیاورد. بدعتی که صدر، حکیم و حیدرالعبادی در عراق بنا می نهند مطمئن باشند «استمرار» همه دولت های آینده را تحت شعاع قرار می دهد. یعنی هر دولتی بیاید مخالفین یاد می گیرند که می توانند با اعتراض و آشوب آن را از سر راه بردارند.
🔸انحلال دولت به نوعی ابطال رأی مردم است. اگر دولت منحل شود رأی مردم نادیده گرفته شده؛ در نتیجه کسانی که در هر عصر و زمانی نتوانستند رأی مردم را کسب کنند از طریق آشوب و ناامنی سعی می کنند دولت را به بن بست و انحلال بکشانند.
🔹یکی از استدلال های منطقی و محکم رهبر انقلاب ایران در برابر فتنه گران سال 88 که قصد لگد زدن به صندوق آرای مردم و جمهوریت نظام را داشتند همین مسئله بود. رهبری استدلال می کردند چنانچه انتخابات 40 میلیونی و آرای ملت را نادیده گرفته و بدون دلیل، انتخابات را باطل کنیم باید فاتحه انتخابات و جمهوریت نظام را بخوانیم. چرا که در آینده هر گروهی در انتخابات پیروز نشد، مدعی ابطال انتخابات خواهد شد!
🔸کاش صدر، حکیم و حیدرالعبادی قدر زحمات هزار ساله مجاهدین عراقی را می دانستند که علما و بزرگان و مردم عراق چه رنج ها کشیدند تا حکومت از شکل پادشاهی، موروثی و دیکتاتوری خارج شده و برآیند قدرت مردم است. کاش ظهور داعش را فراموش نمی کرده و چندسال پیش را از یاد نمی بردند.
🔹اقدام مثلث شیعی صدر، حکیم و حیدرالعبادی به همراه جاماندگان بعثی ها و سایر فرقه ها، چه با اراده آمریکا باشد چه با نظر خود اینها، نتیجه یکی است: «پایان جمهوریت در عراق و تبدیل عراق مقاوم به عراق منفعل».
✅ #داود_مدرسی_یان
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
بله! کسی کشور را #تعطیل کرده که قریب ۳ سال آن را معطل حصول توافق، حدود ۳ سال معطل تن دادن طرفهای مقابل به اجرای تعهداتشان در #برجام و بیش از ۱ سال هم معطل بازگرداندن آمریکا به آن و جبران تعهداتش توسط اروپاییها نمود و اکنون هم کشور را معطل توافقات پرهزینه دیگری مثل #fatf کرده است.
https://twitter.com/nazokbin_ir/status/1191024572939800584?s=19
#سیاوش_اقاجانی