🏴 تهدّمت والله أركان الهدی
إنفصمت والله العروة الوثقی
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| آخرين افطاری حضرت آیتالله خامنهای در كنار امام خمينی(ره)
@Khamenei_ir
حضور موسس و رئیس پژوهشگاه فقه نظام در مراسم بیست و نهمین سالروز رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔘 مثل اعلای شجاعت (۱)
▪️ آیتالله شهید سید محمدباقر صدر:
حب خدا بود که باعث میشد علی علیهالسلام همواره شجاعانه و قهرمانانه عمل کند. این شجاعت ـ شجاعت علی علیهالسلام ـ شجاعت درندگان، شجاعت شیران، نیست، بلکه شجاعت ایمان و حب خدا است. چرا؟ زیرا این شجاعت فقط شجاعت میدان جنگ نبود، بلکه گاهی شجاعت نپذیرفتن و رد کردن بود، گاهی شجاعت صبر بود.
علی بن ابیطالب علیهالسلام مَثل اعلای شجاعتِ مبارزه در میدان جنگ را به نمایش گذاشت. در آستانه شصت سالگی بود که کمر همت بست و به خوراج یورش برد و با چهار هزار نفر جنگید. این قله شجاعت در میدان مبارزه است؛ چون حب خدا او را سرمست کرده است و نمیگذارد اصلاً به این مطلب توجه کند که آنها چهار هزار نفرند و او فقط یک نفر.
او قله شجاعت در صبر است، قله سکوت و چشمپوشی از حق خویش است؛ در اوج جوانی ـ نه در کوران پیری ـ به حکم اسلام از حقش چشم پوشید. در اوج جوانی بود و شور جوانی همه وجودش را پر کرده بود، اما چون اسلام به او گفت: سکوت کن، تا زمانی که اینها به شعائر ظاهری اسلام و دین عمل میکنند، برای حفظ اساس اسلام از حقت بگذر، سکوت کرد. تا زمانی که آنها به شعائر ظاهری اسلام و دین عمل میکردند، او سکوت کرد و اینچنین قله شجاعت در صبر نیز بود. این شجاعت شیران درنده نیست؛ شجاعت مؤمنی است که عشق خدا سرمستش کرده است.
🔺 بارقهها، ص ۴۷.
@shahidsadr
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔰اولین شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین: صلابت و ایستادگی در عین لطافت و رقت
🔻رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره):
🔹یک شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین این است: در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت».
🔹این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیانگری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل اینها با منتهای صلابت و استحکام میایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز.
🔹لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر.
🔺این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیهالسلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده میشود. از یکسو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدیها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخرهی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشتساله، در برابر فتنههای داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود بهخاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت. ۹۷/۳/۱۴
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔰امام، مقتدر مظلومی بود که پیروز نهایی حوادث میشد
🔻رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره):
🔹شباهت دوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): در امیرالمؤمنین یک پدیدهی شگفتآوری وجود دارد. سه خصوصیت بهظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است: امیرالمؤمنین، هم انسان قوی و مقتدر و قدرتمندی است، هم درعینحال مظلوم است و هم درعینحال در حوادث گوناگون پیروز نهایی است.
🔹همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما نیز جمع شده بود. امام بزرگوار، یک انسان قوی و مقتدر بود؛ انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از 2 هزار سال از اریکهی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت میطلبد. او توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به عقبنشینی وادار کند.
🔹درعینحال امام بزرگوار ما مظلوم بود؛ رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آنها توقع نمیرفت، صورت گرفت که اینها مایهی مظلومیت امام است. دلتنگیهای امام که در لابهلای مطالب او امروز مشاهده میشود حاکی از همین مظلومیت اوست.
پیروزی امام نیز در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی، در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، خودش را نشان میدهد.
🔺بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت امام تحقق پیدا کرد. خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علمی و فناوری و سیاسی کشور، توسعهی صفحهی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقهی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا، اینها چیزهایی بود که اتفاق افتاد و این پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود. ۹۷/۳/۱۴
@Khamenei_ir
❇️ شهر رمضان الذي انزل فيه القرآن...
🔹استاد شهید آیتالله سید محمد باقر صدر:
به نظر شماری از دانشمندان، قرآن کریم دو بار بر پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم نازل شد:
اول: یک بار بهطور کلی و اجمالی بر آن حضرت فرود آمد.
دوم: نزول تدریجی و تفصیلی قرآن از زمان بعثت آن حضرت تا وفاتش.
نزول اجمالی یعنی معارف الهی و اسرار بزرگ قرآنی یکباره بر قلب پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرود آمد تا روحش سرشار از نور معرفت قرآنی شود. معنای نزول تفصیلی نیز آن است که قرآن با الفاظ ویژه و آیات پیدرپیاش به تدریج بر او فرود آمد.
نزول اجمالی قرآن یک بار بود؛ زیرا هدف از این نزول، نورانی ساختن وجود پیامبر و پرورش او با رسالتی بود که برای بر دوش کشیدن آن آماده میشد. از سوی دیگر، نزول تفصیلی قرآن به تدریج انجام شد؛ زیرا هدف از آن، تربیت، آگاهیبخشی و تمرین دادن امت برای این رسالت جدید بود که چنین کاری به تدریج نیاز داشت. در پرتو این نظریه در زمینه تعدد نزول قرآن، میتوانیم آن دسته از آیات قرآن کریم را که دلالت بر نزول آن در ماه رمضان، یا به خصوص شب قدر دارد بفهمیم. خداوند متعال میفرماید:
«شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ ؛ ماه رمضان، ماهى است كه قرآن، براى راهنمايى مردم و [با] دلايلى روشن از هدايت و جدايى [بين حق و باطل] در آن نازل شده است.» (بقره: ١٨۵)
🔸 پژوهشهای قرآنی، ص٢٢۵.
@shahidsadr
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
❇️ توصیه خواندنی از حضرت امیر المومنین علی (ع)
💠 روزي عبداللهبن يحيى بر اميرالمؤمنين (ع) وارد شد، صندلى (كرسى) در برابر آن حضرت بود، حضرت امر فرمود كه بر آن كرسى بنشيند. عبدالله نشست، لحظهاي نگذشت كه چيزى بر سرش افتاد و سرش شكست و خون جارى گشت. حضرت امر فرمودند آب آوردند و خون سر او را شستوشو دادند و فرمودند: نزديك شو به من؛ آنگاه دست بر شكاف سرش گذاردند، در حالىكه عبدالله سخت بىتابى مىكرد، جراحت سر را به هم آوردند و بهبود يافت، گويا شكستگى وجود نداشت؛
💠 پس از آن فرمودند: «اى عبدالله! سپاس خدايى را كه قرار داد گرفتاريها را كفاره گناهان پيروان ما در دنيا، تا در فرمانبردن حق، سالم بمانند و سزاوار مزد و اجر شوند». عبدالله عرض كرد: يا اميرالمؤمنين! مجازات گناهان ما فقط در دنياست؟ حضرت فرمودند: «آرى؛ مگر نشنيدهاى گفته پيامبر (ص) را كه فرمودند: الدنيا سجن المؤمن و جنةالكافر؛ دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است.»...
📚 تفسيرالبرهان/1/45
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
#شب_قدر
◼️ امام باقر علیه السلام
◾️ هر کس شب قدر را احیا بدارد،
خداوند مهربان گناهان او را می آمرزد.
📚 بحار الانوار، ج 80، ص 128.
#التماس_دعا
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔘 مثل اعلای شجاعت (۲)
▪️ آیتالله شهید سید محمدباقر صدر:
او (علی علیهالسلام) قله شجاعت در نپذیرفتن و سر باز زدن بود؛ آن زمان که آن شخص دستش را دراز کرد که بر اساس شروطی مخالف با کتاب خدا و سنت رسول خدا - با او بیعت کند، این مرد بزرگ چه کرد؟ این مرد بزرگی که همه وجودش میسوخت، چون خلافت را از دست داده بود ـ و به خاطر خدا، نه به خاطر خودش ـ همه وجودش شعلهور بود؛ در جایی میفرماید: ابن ابیقحافه ردای خلافت به تن پیچید و حال آنکه میدانست جایگاه من نسبت به خلافت چنان محور سنگ آسیا به آسیاست. این مردی که به خاطر از دست دادن خلافت، تمام وجودش شعله میکشید. اگر کسی فقط این جمله اخیر را بخواند میگوید: چقدر این مرد شیفته قدرت و خلافت بوده است! اما به همین مرد پیشنهاد خلافت دادند، ریاست دنیا را به این مرد پیشنهاد دادند، اما نپذیرفت؛ و این نپذیرفتن هیچ دلیلی نداشت جز اینکه خلافت را با شرطی به او پیشنهاد کرده بودند که با کتاب خدا و سنت رسول خدا صلیاللهعلیهوآله مخالفت داشت. از این جا است که میفهمیم آن سوختن به خاطر خودش نبود، بلکه فقط و فقط به خاطر خداوند متعال بود.
پس این شجاعت، شجاعت نبرد در روز نبرد، شجاعت صبر در روز صبر، شجاعت اِبا و سر باز زدن در روز اِبا است. این شجاعت را عشق علی علیهالسلام به خدا در دل او آفریده است، نه اعتقاد او به وجود خدا؛ [چراکه] اعتقاد را فلاسفه یونان نیز داشتند. ارسطو هم به وجود خدا اعتقاد داشت، افلاطون هم به وجود خدا اعتقاد داشت، فارابی هم به وجود خدا اعتقاد داشت. اینها برای بشریت چه کردند؟ برای دین یا دنیا چه حاصلی داشتند؟ این اعتقاد نیست، بلکه عشق خدا است همراه با اعتقاد؛ این است که آن صحنهها را پدید آورد.
🔺 بارقهها، ص ۴۸.
#شهادت_امیرالمؤمنین_علیهالسلام
@shahidsadr
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔻آیت الله اراکی موسس و رئیس هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام در مراسم احیای لیلةالقدر در مصلای بزرگ قم مطرح کرد:
💠ظلم به مولا علی، منشأ تمام ظلمها در تاریخ بشریت است
🔹هر جامعه ای هویتی دارد که آن هویت سرنوشت آن جامعه را معین می کند؛ هویت هر جامعه نیز به وسیله فرهنگ آن یعنی مجموعه معروف ها و منکرات تعیین می شود.
🔸عمل برخاسته از دستوراتِ خداوند است که نامه اعمال انسان را هویت میبخشد و ما برای این که بدانیم کدام عمل مورد رضایت پروردگار است باید از فرمان ولی امر خودمان تبعیت کنیم.
🔹وجود نازنین حضرت علی(ع) عالی ترین نمایش خوبی ها، دوری از بدی ها و دشمنی با کژی ها و انحرافات هستند؛ به بیان دیگر همه آن چه خوب است در عالی ترین مرتبه و ضدیت تمام عیار با همه آن چه بد است در وجود ایشان جلوه می کند.
🔸ولایت یعنی پیوستگی به خوبی های حضرت علی(ع) و برائت یعنی دوری جستن از آن اعمالی که حضرت(ع) از آن ها برائت می جستند؛ بر این اساس در روز قیامت وزن اعمال هرکسی که با اعمال ایشان بیشتر مطابقت داشته باشد، سنگین تر خواهد بود.
🔹هر چه ظلم در تاریخ بشریت رخ داده است از ظلم به ایشان سرچشمه می گیرد؛ به عبارت دیگر حضرت علی(ع) نماینده همه مظلومان جهان در روز قیامت هستند.
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔻آیت الله اراکی در مراسم احیای شب بیست و یکم در مصلای اراک مطرح کرد:
💠چرا نهج البلاغه امروز مظلوم است؟
🔸حضرت علی(ع) جایگاه بلند و ارزشمندی در جهان اسلام و دنیا دارد به طوری که باید بدانیم امام علی(ع) دلیل و سند حقانیت پیامبرعظیم الشان اسلام است.
🔹اگر علی(ع) جایی است و ما در جایی دیگر باید هوشیار باشیم که ما در محل حق قرار نداریم چراکه حق همواره با علی(ع) است و هرجا امام علی(ع) قرار دارد حق دقیقا در همانجا است.
🔸چرا باید نهجالبلاغه امروز متروک و مظلوم باشد و چرا باید این قدر این کتاب و فرمایشات علی(ع) در دنیای امروز مظلوم است بنابراین باید برای معرفی این کتاب مهم تلاش و بازخوانی کرد.
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔵 حضرت علی (ع) اعجوبه ای که جمع بین متضاد می کند
🔘 امام خمینی (ره)
⏹ این علی همه چیز است؛ یعنی در همه ابعاد انسانیت درجه یک است، و لهذا هر طایفهای خودشان را به او نزدیک می کنند و خاصیت هر طبقه را هم دارد. خاصیت قدرت ورزشکارها را به طور وافی دارد... در عبادت، فوق همه عبادت کنندگان است . در زهد فوق همه زاهدهاست. در جنگ، فوق همه جنگ جویان هست. در قدرت، فوق همه قدرتورزان هست و این یک اعجوبه ای است که جمع ما بین متضاد با هم کرده است.»
⏹ «[آن حضرت ] بعد از اینکه دست دو نفر دزد را قطع میکند، چنان نسبت به آنان عاطفه و محبت نشان میدهد و معالجه و پذیرایی می کند که مداحان حضرت می شوند. یا وقتی می شنود ارتش غارتگر معاویه خلخال از پای یک زن اهل ذمه درآورده اند، به قدری ناراحت می شود و عواطفش چنان جریحه دار میگردد که در نطقی میفرماید: اگر از تأثر این واقعه انسان بمیرد، قابل سرزنش نخواهد بود. با این همه عاطفه، روزی هم شمشیر میکشد و افراد مفسد را با کمال قدرت از پا در میآورد.
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
‼️جمهوریت و اسلامیت، تعارض یا تناسب؟
📃 یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد ارسطا، عضو هیات علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران
✍ نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک نظام مردم سالار دینی، از جمله نظامهایی است، که در عین حفظ ماهیت اسلامی خود به مبانی نظام جمهوری نیز پایبند میباشد...
با این حال برخی با تفسیرهای ناصواب چنین پنداشته اند که در صورت پذیرش اسلام و حکومت ولایی امکان تحقق تظام جمهوری از بین رفته و جمع بین این دو غیر ممکن خواهد بود؛ این یادداشت کوتاه می کوشد دیدگاه مزبور را به صورت استدلالی، به اختصار مورد بررسی قرار دهد.
▪️ جمهوری شکل است، نه محتوا
✍ در تبیین مفهموم جمهوری باید گفت که جمهوریت فقط بیان کننده شکل حکومت است، نه محتوای آن؛ به عبارت دیگر، از جمهوری بودن یک رژیم نمیتوان به محتوای آن پی برد و ملازمهای بین جمهوریت و محتوای خاصی از حکومت وجود ندارد، به همین دلیل می توان با شکل و قالب جمهوری، از حکومتهای مختلف و محتواها و ماهیتهای گوناگون صحبت کرد. در تایید این نکته میتوان به نظر مرحوم دکتر ابوالفضل قاضی شریعت پناهی استاد برجسته حقوق اساسی در کتاب حقوق اساسی و نهادهای سیاسی اشاره کرد...
▪️ ولی فقیه مقام متناظر با رئیس جمهور نیست
✍ باید به این نکته توجه داشت که رئیس حکومت بودن رئیس جمهور در نظامهای جمهوری بدین معنا نیست که الزاما هیچ مقامی بالاتر از او وجود ندارد؛ چرا که ممکن است با وجود رئیس جمهور، یک نیرو و مقام تعدیل کننده نیز در رتبهای بالاتر و با اختیاراتی بیش از او وجود داشته باشد، چنانکه بعضی از حقوقدانان همین دیدگاه را داشته و مقام مزبور را، در عین بی طرفی، دارای اختیارات وسیعی دانسته و تصریح نمودهاند که اگر میان پارلمان و دستگاه حکومت، اختلافی بروز کند، قوه تعدیل کننده دخالت میکند و در حدود اختیاراتی که قانون اساسی به آن بخشیده است، مملکت را از بحران سیاسی نجات میبخشد…
یکی از شرایط حکومت جمهوری آن است که رییس حکومت، که همان رییس جمهور است، یک مقام انتخابی باشد، ولی چنین شرطی وجود ندارد که که رییس حکومت حتما رییس کشور و بالاترین مقام مملکت نیز باشد؛ لذا ممکن است رییس جمهور، در عین حال که رییس حکومت است، رییس کشور نباشد، بلکه ریاست کشور بر عهده مقام دیگری همچون ولی فقیه یا مقام تعدیل کننده باشد.
▪️ وجود عناصر تعریف جمهوری در حکومت ولایی
✍ اگر بر فرض بپذیریم که مقام متناظر با رییس جمهور در حکومتهای جمهوری، همان ولی فقیه در حکومت اسلامی است، میبینیم که تمام عناصر حکومت جمهوری در حکومت ولایی بر اساس این فرض نیز تحقق دارد، زیرا اولا: ولی فقیه در حکومت ولایی یک مقام انتخابی است که با انتخاب غیر مستقیم مردم برگزیده میشود، چه اینکه مردم نمایندگان مجلس خبرگان را برمیگزینند و آنان رهبر را انتخاب میکنند و چنانکه پیشتر گفته شد، عنصر اول حکومت جمهوری انتخابی بودن رییس حکومت از سوی مردم است اعم از اینکه در یک انتخاب مستقیم توسط مردم برگزیده شود یا در یک انتخاب غیرمستقیم و دو درجهای چنانکه در ایران و برخی کشورهای دیگر، همچون ایالات متحده آمریکا، معمول است.
ثانیا: مدت ولایت فقیه و رهبری محدود به رعایت شرایط و دارا بودن صفات ویژه رهبری است، نه نامحدود و مادام العمر. چه محدودیتی از این بالاتر که اگر رهبر، شرایط خود را حتی یک روز پس از تصدی این مقام، از دست بدهد ، از رهبری ساقط خواهد شد؟
ثالثا: ریاست حکومت موروثی نیست.
رابعا: رئیس حکومت نسبت به اعمال خود مسئول است؛ همانطور که در ذیل اصل یکصد و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است که «... رهبر در برابر قوانين با ساير افراد كشور مساوي است.»
✍ نتیجه اینکه باتوجه به شکلی بودن مفهوم جمهوری، متناظر نبودن ولی فقیه با مقام ریاست جمهوری و وجود عناصر تعریف جمهوری در حکومت ولایی تعارضی بین جمهوریت و اسلامیت وجود ندارد و میتوان گفت اسلامیت در نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران ناظر بر محتوای نظام و جمهوریت ناظر بر شکل حکومت میباشد و جمع این دو اشکالی ایجاد نخواهد کرد.
#فقه_حکومتی
#مردم_سالاری
#جمهوریت_اسلامیت
#استاد_ارسطا
🌐منبع: پایگاه اینترنتی موسسه فرهنگی صراط مبین
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔵 لیلةالقدر باشیم نه لیلةالقبر
💠 شبهای قدر، ثقلین است که هم قرآن در آن نازل شده و هم شهادت سید اوصیاء حضرت علی علیهالسلام است. از رسول گرامی اسلام صلیاللّهعلیهوآله درباره قرآن رسیده که دوروا مع کتاباللّه حیث مادار و درباره علی علیهالسلام نیز از آن حضرت رسیده که فرمود:علی مع القرآن و مع الحق یدور معه حیث مادار...
حضرت آیه الله جوادی آملی
➕ متن کامل 👈
🌐 yon.ir/ICnTG
🆔 @jiiss_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید| تلاوت سوره ماعون توسط حضرت آیتالله خامنهای
@Khamenei_ir
روز جهانی قدس
همه خواهیم آمد
#یوم_القدس_العالمی
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
🔶 مجلس خبرگان رهبری:
روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری خواهد داشت
مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای مردم ایران اسلامی را به حضور پرشور و باشكوه در راهپیمایی روز قدس دعوت كرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ»
روز قدس، روز خروش و خیزش جهانی امت اسلام و انسانهای آزاده، فرا می رسد و بار دیگر در آستانه جمعه آخر ماه مبارک رمضان، قهر انقلابی ملت های مسلمان و مستضعفین جهان در حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم مظلوم فلسطین، از جبهه استکبار و در رأس آن غده سرطانی اسرائیل، اعلام برائت خواهند کرد.
بی شک روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری خواهد داشت؛ چرا که علاوه بر جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در اشغال هفتاد ساله سرزمین فلسطین، اقدام وقیحانه و خلاف عرف دیپلماتیک رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا و سرمداران کاخ سفید در انتقال پایتخت ایالات متحده به قدس شریف كه نقض صریح قوانین بین المللی است، هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار كرد و هم خشم مقدس آنان را بیش از پیش برانگیخت.
امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که حمایت همه جانبه آمریکای جنایتکار از جنایات رژیم سفاک صهیونیستی و نقش مستقیم آنان در کشتار ملت بی دفاع فلسطین آن هم با سردادن شعار مبارزه با تروریسم، تنها نیرنگی برای حضور نامشروع آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب در منطقه است.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن محكوم نمودن جنایات این رژیم منحوس، سكوت مرگبار و همراهی ذلیلانه برخی دولت های باصطلاح اسلامی با جنایتكاران در منطقه را محكوم می نماید، بر حق مسلم و مشروع مردم مظلوم فلسطین در دفاع از خویش و بازگشت به موطن اصلی خود تأكید می كند و ملت های مسلمان بویژه ملت مسلمان ایران را به زنده نگاه داشتن روز قدس و آرمان فلسطین به عنوان یادگار بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب احضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» فرا می خواند كه وعده نصرت الهی، نزدیك و تخلف ناپذیر است «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»
مجلس خبرگان رهبری
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir