🔴حمله جنگندههای آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.
هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سهشنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروههای وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.
بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهههای میدانی در استانهایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکاییها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.
در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سهشنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنشآمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.
🔴😳فرود سخت اتفاقی
دیروز ظهر یکی از عزیزان لبنانی تماس گرفت و جویای اخبار سانحه هلیکوپتر برای آقای رییسی شد.
وقتی گفتم از مرز و دیدار با الهام علیف باز میگشته، گفت اگر این ماجرا عمدی و سوء قصد باشد، مدل کار اسراییلیها است. سه هلیکوپتر با هم پرواز میکنند، گروههای تروریستی مثل داعش اگر هدفشان نابودی باشد، همه را میزنند. اما کار اسراییل به این شکل است که صاف هلیکوپتر مورد نظر سقوط میکند.
این احتمال وجود دارد که اسراییل برای نجات خود از باتلاق، به دنبال تشنج در ایران است و با این اقدام، ایران و آذربایجان و ایران و ترکها را درگیر تنش میکند تا خودش نفسی بکشد و انتقام حمله بیسابقه به سرزمینهای اشغالی را بگیرد.
اطلاعات تایید نشدهای از ورود یک هواپیمای نظامی آمریکا به باکو، پیش از حادثه هلیکوپتر گزارش شده و کارشناسان ایرانی هم دست داشتن دشمن صهیونیستی در این حادثه را دور از ذهن نمیدانند.
این اتفاق ناگوار برای رییس جمهور یک کشور، شاید بیسابقه باشد و منتظر روشن شدن سوالها و نقاط مبهم این جریان هستیم.
LIBANIRAN
🔴در بارۀ سقوط هلی کوپتر حامل رئیسجمهوری ایران سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در مجموع سه نظریّه و احتمال وجود دارد که خانندگان گرامی به همۀ آنها در فضای مجازی دسترس دارند! در هر حال، شرایط داخلی و خارجی، مکانی، زمانی و راکب و مرکوب و ... را باید در نظر گرفت!
🔴برافروختهشدن آتش آشوب و جنگ از آذربایجان
از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیهالسّلام- فرمود: داستان چنین است که پدرم [باقر]-علیهالسّلام- به من فرمود: ناگزیر بیگمان آتشی از آذربايجان خاهد بود كه چيزی برابر آن نمیایستد. پس هر گاه چنان شود، پلاسهای خانههایتان باشید و بمانید تا هنگامی که ما ماندگار بودهایم. پس هر گاه جنبشگر ما (مهدی) جنبید، سوی او بشتابید، اگرچه با سینهخیزرفتن، و سوگند به خداوند که گویا سوی وی میان گوشه و جایگاه مینگرم، در حالی که با مردم بر کتابی نو پیمان میبندد، بر عربها سختگیر است.(۱)
بدان که پس از شنیدهشدن صدای بلند جبرائیل-علیهالسّلام- از آسمان در ماه رمضان، امام مهدی-علیهالسّلام- در مدینه آشکار میشود، سپس در ماه محرّم به مکّه میرود و پهلوی کعبه، میان گوشۀ شرقیاش که حجر اسود در آن است و جایگاه ایستادن ابراهیم-علیهالسّلام-، میایستد و همراهانش با او پیمان میبندند. پس سزاوار است برای مؤمنان که پس از صدای بلند و پیش از قیام، از مدینه و دیگر سرزمینها رهسپار مکّه شوند تا به امامشان بپیوندند.
بر کسی پوشیده نیست که امام باقر-علیهالسّلام- در این حدیث بیگمان شیعیانش را، هنگام زبانهکشیدن آتش آشوب و جنگ در آذربایجان، از رفتن درون آشوبها و نبردهای نابودگر پرهیز داده است تا دین و خونهای آنان نگاه داشته شوند.
از شگفتیهای این سخن آن است که دو بار واژۀ «آتش» در آن آمده است! در متن عربی «نار» و «أذربیجان» و در فارسی «آتش» و «آذربایجان».
آذَرْبایْجان سرزمینهایی در شمال غربی ایراناند که استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اَرْدَبیل را که ترکها در آنها میزیند، در بر میگیرند.
یاقوت حَمَوی گزارش کرده است: «ابن مقفّع گفتهاست: آذربایجان ... آذر در زبان پهلوی نام آتش است، و بایگان معنایش نگهدارنده و گردآورنده، پس گویا معنایش آتشکده یا گردآورندۀ آتش است، و این به درستی همانندتر و به آن سزاوارتر است؛ زیرا آتشکدهها در این سرزمین خیلی بسیار بودهاند»(۲).
----------------------------------------------
۱. الغيبة، نعمانی، ص ۲۰۰، ب ۱۱، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. معجم البلدان، ج ۱، ص ۱۲۸، درگاه «أذربیجان»؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از طب و بهداشت در آخرالزّمان
🔴بهوش باشید که زمان حجامت نگذرد!
خانندگان گرامی، برای در امان ماندن از سکتهها و بسیاری از بیماریها، بهویژه فشار خون، حجامت کنید. بنا بر پژوهش نویسنده، بهترین زمان برای حجامت، میانههای بهار و میانههای پاییز است. اگر تا کنون حجامت نکردهاید بهتر است در روزهای باقیماندۀ تیرماه حجامت کنید. هیچ دارو و درمانی بهتر از حجامت نیست. اگر آماری از کسانی که سکته میکنند و میمیرند، بگیرید، خاهید دانست که بیشترشان کسانیاند که در آن سال حجامت نکردهاند!
آیا میدانید آمار کشتهها در میان کسانی که بر اثر زدن واکسن کرنا مردهاند، کمتر از کسانی نیست که بر اثر ابتلا به ویروس کرنا مردهاند! اگر واکسن کرنا زدهاید، برای پیشگیری از تخریب بیشتر قلب و لختهشدن خون و سکته حتماً حجامت کنید.
حجامت را زیر نظر پزشکان طبّ سنّتی یا طبّ نوین و در جاهایی که بهداشت را رعایت میکنند، انجام دهید.
✔️کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان
@joinchatTebVaBehdasht
هدایت شده از طب و بهداشت در آخرالزّمان
🌺سودمندیهای بسیار حجامت (بادکش و خونگیری) برای انسان
رسول خدا-صلّیالّاهعلیهوآله- فرمود: اگر در چیزی شفا باشد، در تیغ حجّام یا در شربت عسلی است.
برای هماهنگشدن ترکیبات خون و بهترشدن جریان آن و خونسازی بهتر مغز استخان، تندرستی و شادابی بدن، بازشدن ریهها و نفسکشیدن بهتر و از میان بردن تپش و گرفتگی قلب، افزایش هوش و حافظه و بینایی چشم، پیشگیری از سکتهها و بسیاری از بیماریها و درمان آنها، از دوران کودکی تا روزگار پیری، هر سال یک تا دو بار حجامت کنید.
از دیدگاه طبیبان سنّتی حجامت بیشتر برای کسانی که پرخوناند، سودمند است، ولی برای انسانهای کمخون و سردمزاج و دارای غلظت چندان سودمند نیست.
بنا بر این، کسانی که خونشان غلیظ میباشد، بهتر آن است که از سه روز پیش از حجامت، روزی سه لیوان عرق کاسنی یا آب انار شیرین یا آب زرشک یا یک لیوان از هر کدام از آنها را بنوشند و نیم ساعت پیش از حجامت، دوش آب گرم بگیرند، ولی آنان که خونشان رقیق است، بهتر است دوازده ساعت قبل از حجامت استحمام کنند.
انسانهای سردمزاج و کمخون نیز با مصرف نوشیدنیها و خُراکیها و غذاهای گرمطبیعت و خونساز، مانند دمکردۀ زنجفیل و زعفران، عسل، اردۀ کنجد با شیرۀ انگور، کباب برۀ گوسفند، چند روز پیش و پس از حجامت، میتوانند حجامتی بیزیان انجام دهند، ولی بهتر آن است که خون کمتری از اینان گرفته شود.
بهترین جایگاه حجامت در بدن، حجامت روی پشت قلب (میان دو کتف) است.
بهترین زمان برای حجامت، میانههای بهار تا آغازههای تابستان و میانههای پاییز تا پایانههای آن است.
حجامت را بهتر است پیش از ظهر و یا هنگام عصر، در حالتی میان سیری و گرسنگی، انجام دهید. بهترین روزها برای حجامت 10 تا 22 ماه قمری است. حجامتکردن در روز جمعه بسیار خطرناک و زیانبار میباشد، و هنگامی که سیّارۀ ماه در صورت فلکی عقرب است، و نیز در ماه رمضان و هنگام روزهداری حجامت نکنید. بهتر آن است که زنان در دوران بارداری و هنگام خونریزی ماهانه از حجامت خُدداری کنند.
پیش از حجامت، بهتر است کمی عسل خُرده و آیةالکرسی و دعای ویژۀ حجامت خانده شود و جایگاه حجامت و پیرامونش بادکش و جای تیغزدن پاکیزه شود، و با بهرهگیری از تیغهای جرّاحی، برشهایی کمگود زده و به اندازۀ نیاز هر بدن خون گرفته شود، و خوب است حجامتشونده به نخستین خونی که از بدنش گرفته میشود، نگاهی بیندازد که این کار مایۀ روشنی دیدههاست. بیدرنگ پس از حجامت، باید بر جای آن عسل مالیده و با پارچهای نازک و پنبه و چسب بسته شود.
بیست و چهار ساعت پس از حجامت، بدن را شستوشو کنید و جای خراش حجامت را با آب گرم و صابون و کیسهای نرم بشویید و خونهای لخته و بستهشده را آرام پاک کنید. پس از بیرونآمدن از زیر دوش آب گرم و پاکشدن بدن، از کسی بخاهید که بیدرنگ بر جایگاه خراشها حولهای کوچک و خشک بگذارد و تنها همانجا را با همان حوله خشک کند و آن حوله را بشویید. سپس با حولهای دیگر، جاهای دیگر بدن را خشک کنید و هنگامی که جای حجامت تَری نداشت، از کسی بخاهید که آن را با اندکی روغن چرب کند و با پارچهای نازک و پنبهای و چسب ببندد. این کار مایۀ شتاب در بهبودی جای خراش و پیشگیری از خارش و سوزشِ آن میشود. میتوانید یک روز پس از آن، پارچه را بردارید و بدن، بهویژه جای حجامت، را بشویید، و دیگر بار نیاز به بستن جایگاه حجامت نیست.
آرمیدن و خُردن شربت عسل و انار شیرین و ماهی تازه همراه با خرما و اردۀ کنجد با شیرۀ انگور و کباب برۀ گوسفند پس از حجامت سودمند میباشند.
پس از حجامت، تا سه روز، از انجام کارهای سخت و ورزشهای سنگین خُدداری کنید، و از خُردن خُراکیهای نمکین، مانند خیار شور و نیز خردن ترشیها و تخم مرغ و خُراکیهای لبنی مانند ماست و دوغ که طبعی سرد دارند، بپرهیزید.
📚گزیدههایی از کتاب: طبّ سلیمانی؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان
@joinchatTebVaBehdasht
هدایت شده از طب و بهداشت در آخرالزّمان
🔴😳کرنا و واکسن آن سبب غلظت خون و سکته و مرگ میشوند!
چون بیماری کرنا و واکسن آن، انسان را دچار غلظت خون میکنند، پس از ابتلا یا واکسنزدن حتماً حجامت کنید. چنانکه میدانید، بسیاری از کسانی که دچار کرنا شدند یا واکسن زدند، یکی پس از دیگری دچار سکته شده و میمیرند!!!
گفتنی است، پس از آمدن واکسن کرنا به بازار، بارها از طریق استخاره و جز آن به این نکته رسیدیم که زدن واکسن کاری نادرست است، و خدمان نیز واکسن نزدیم. بسیاری از طبیبان طبّ سنّتی و برخی اساتید اهل معنا نیز همین کار را کردند و توصیه به پرهیز از واکسن نمودند.
حال پس از ماهها زدن واکسن کرنا، بهویژه در کشورهای غربی که خُد از تولیدکنندکان بهترین واکسنها میباشند، بر همگان ثابت شد که این واکسنها اثر چندانی در عدم انتقال کرنا و پیشگیری از مرگ و میرها ندارند و چه بسا ساخت واکسن کرنا نیز توطئۀ دولتهای شیطانی در انتقال ویروس کرنا به بدن کسانی بود که به کرنا دچار نشده بودند!!!
برای رهایی از آسیبهای ویروس کرنا یا واکسن آن به تذکّرات و راهنماییهایی که در کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان ارائه میدهیم گوشِ دل بسپارید.
✔️کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان
@joinchatTebVaBehdasht
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴سفارش اقتصادی نویسندۀ کانال آخرالزّمان به همگان
سفارش نویسنده به خانندگان مباحث کانال آخرالزّمان آن است که اگر میخاهید دنیا و آخرتتان از دست نرود و سرمایههایتان نابود نشوند و آلوده به حرام نگردند، از گرفتن وامهای ربوی و سودهای ربوی بانکها و سرمایهگذاری در بازار بورس و نیز خرید و فروش ارزهای دیجیتال جدّاً بپرهیزید.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman1
🔴آینده ایران ما را سرزمین گیلان و مازندران رقم خاهند زد!
امروز بر آن شدم که اندکی پیرامون وضعیّت کنونی و آیندۀ دو سرزمین راهبردی و اثرگذار در سرنوشت مردم ایران بنویسیم. در متون زرتشتیان و روایات اسلامی به قیامگری از سرزمین گیلان و تبرستان اشاره شده است. در روزگار ما مردم مازندران در کنار مشکلات گوناگون اقتصادی و اجتماعی، گرفتار ظلم مضاعف شوراها و دهیاریها و برخی ادارات و ارگانها شدهاند. در پی گرانشدن زمین در مازندران، بسیاری از شوراها و دهیاریها به گرفتن پولهای هنگفت قانونی و غیر قانونی از خرید و فروشها و دادن مجوّزهای قانونی و غیرقانونی احداث بنا در بافتهای مسکونی و خارج از بافتها و به از میان بردن زمینهای کشاورزی و پرکردن جیب خد یا دیگران روی آوردهاند!
مشکل دیگر مردم این سرزمین آن است که برخی از آنان دستِ درازی در خیانت در ارث و میراث و فزونخاهی در سهمشان از اموال پدر و مادر و کمگذاشتن برای خاهران و برادران دارند و زمینهای ناپاک فراوانی از همین راه یا از راه اصلاحات ارضی زمان شاه یا مصادرۀ اموال پس از انقلاب در دست مردم یافت میشوند که تنها پس از ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- و دادهشدن حق به حقداران پاکسازی میشوند!
متأسّفانه رؤسای برخی از ادارات و ارگانهای دولتی نیز اگر فرض را بر این بگذاریم که خد ناستمگرند، چشم خیش را در برابر این بیعدالتیها بستهاند و چنین اظهار میکنند که کاری از دستشان برنمیآید!!!
در بارۀ قیام سیّد حسنی در گیلان و مازندران در آینده بیشتر خاهیم گفت. امروز به آوردن روایتی از از امام علی-علیهالسلام- در بارۀ سرزمین گیلان و تبرستان بسنده میکنم که به گمان من برای بیشتر شما خانندگان تازگی دارد.
در نسخهای خطّی یافتم: سرور ما امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-علیهالسّلام- بر منبر کوفه سخنرانی کرد، و آن، واپسین سخنرانیای بود که کرده است؛ خداوند را ستود و بر او آفرین گفت و بر پیامبر و خاندانش درود گفت، سپس فرمود: ای گروه مردمان ... در آن روز خاهد بود ... سنگبارانکردنی در زورا و نابودیای در ارمنستان و سنگپرتابکردنی در ری و زشتکردنی در خراسان و در آبفرورفتنی در تبرستان و کشتاری در درۀ گیلان و طاعونی در اسفهان و مرگی ناگهانی در عراق و نباریدن بارانها در شام و گرانشدن خُراک در مصر و مرگ شتر و گاو و گوسفند در مغرب... .
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴ناروایی همپیمانی با زمامداران و قیامگران پیش از ظهور امام مهدی-عليهالسّلام- جز با پنج تن
از روایات اسلامی بهره گرفته میشود که هرگونه همپیمانیای (بیعتی) با زمامداران و قیامگران پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام- روا نیست، مگر با پنج تن از قیامگرانی که در آخرالزّمان برمیشورند و مردم را به راستی فرا میخانند و برای امام مهدی-علیهالسّلام- چیرگیاش را فراهم میکنند، و پس از قیامش، با او پیمان میبندند و پرچم را به وی میسپارند، و آنان هاشمی چینی، شعیب تَمِیمِی خراسانی، قریشی سیستانی، حسنی گیلانی و حسینی یمانیاند.
از مُفَضَّل ابن عُمَر روایت شده است که امام صادق-عليهالسّلام- فرمود: هر همپیمانیای (بیعتی) پیش از آشکارشدن قائم-عليهالسّلام- همپیمانی کفر، دورویی و پنهانکاری است. خداوند کسی که پیمان میبندد و کسی که برایش پیمانگرفته میشود را نفرین کند.(۱)
—------------------------------------------------
۱. مختصر بصائر الدرجات، ص ۴۴۲، ح ۵۱۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺غدیر خُم نام برکه ای است که در محلی به نام خُم در مسیر مکه به مدینه قرار داشته است. در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجری، پیامبر(ص) در این مکان، امام علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود به مردم معرفی کرد. این حادثه به واقعه غدیر معروف است.
غدیر خم در چهار کیلومتری جُحفه واقع شده و جحفه حدوداً در فاصله 183 کیلومتری شمال غربی مکه قرار دارد که یکی از میقات های پنجگانه است. این مکان به دلیل وجود مقداری آب و چندین درخت، محل توقف و استراحت کاروانیان بوده است.
پیامبر بزرگوار اسلام در سال دهم هجری آخرین سفر حج خود را بهجای آوردند. رسول اکرم(ص) در طول سالهای اقامت در مدینه بجز سه سفر عمره امکانی برای بهجای آوردن حج نداشتند و بنابراین، مراسم حج فرصتی بود برای مسلمانان که در سفری پر از خاطره همراه حضرت ختمی مرتبت باشند و طول دوران همراهی با عصاره خلقت راه و روش زندگی را بیاموزند.
مراسم حج در فضای پر از شور و احساس در کنار پیامبر برگزار شد و بعد از به پایان رسیدن مراسم، رسول خدا سحرگاه شب چهاردهم و قبل از روشنایی سحر همراه کاروانیان از مکه به سمت مدینه حرکت کرد. جاده منتهی به مدینه از چند منزلگاه میگذشت.
آن زمان مرسوم بود حاجیانی که قصد خروج از مدینه را داشتند از منزلگاههای کدی، محصب، تنعیم، سرف، ضجنان، مرالظهران، عسفان وادی قدید میگذشتند و به منطقهای بهنام غدیرخم که میرسیدند حاجیان هرکدام به نقاط مختلف میرفتند. غدیرخم نام ناحیهای بود که در میان مکه و مدینه واقع شده بود.
غدیر در 186 کیلومتری مکه
عربها به سرزمینهایی که در مسیر سیل قرار دارند و سیلابها با عبور از میان آنها به دریا میریزد «وادی» میگویند. در این مسیرها، آبگیرهایی طبیعی بهوجود آمده که پس از عبور سیل از آنها، آبهای باقیمانده در آن جمع میشوند.
به چنین گودالها و آبگیرهایی «غدیر» میگویند. منطقه «غدیرخم» نیز در مسیر سیلابهایی واقع شده که پس از عبور از غدیر به «جُحْفه» میرسند و سپس تا دریای سرخ ادامه پیدا میکنند و آب سیلها به دریاها میریزد.
غدیر در سه الی چهار کیلومتری جحفه و جحفه هم در 183 کیلومتری مکه واقع شده است. این محل نزدیک 200 کیلومتر با مدینه فاصله داشت.
شهرت این مکان به خاطر وجود برکهای بود که در آن آب باران جمع شده بود. این برکه بین دو رشته کوه در شمال و جنوب و این آبگیر از شرق به غرب کشیده شده بود و در روزگاران گذشته تا دریای سرخ امتداد داشت و در مسیر سیل بهصورت زمینی هموار در آمده بود.
برای واژه «غدیر» معانی مختلفی مانند «آبگیر»، «قطعهای از آب» و «جای جمع شدن آب باران» به کار میبردند. چند آبگیر یا غدیر در گوشه و کنار عربستان یافت میشد و از این رو این محل را به نام غدیرخم نامگذاری کردند تا با غدیرهای مشابه اشتباه نشود و مزیت آن این بود که هیچ گاه در طول سال خشک نمیشد.
کنار این برکه چند درخت کهنسال ازنوع «سَمُر» شبیه درخت چنار وجود داشت. درختانی که شاخ و برگ انبوه داشتند و سایبانی برای توقف و استراحت کاروانیان بهشمار میآمدند.
غدیرخم جایی بود که راه حاجیان از هم جدا میشد و اهالی مصر، مدینه، عراق و شام به سرزمین خود میرفتند. روز هجدهم ذیالحجه کاروان مسلمانان به این منزلگاه رسیدند و رویداد مهم اعلام ولایت امیرمومنان علی بن ابیطالب(ع) در چنین روزی اتفاق افتاد.
غدیر خم را در تاریخ و منابع مختلف به نامههای دیگری چون وادی خم، جُحفه، خَرّار و غُرَبَه نیز میشناسند که به دلیل همجواری این مناطق با غدیر خم این نامگذاریها صورت گرفته است. شرایط جغرافیایی این منطقه در طول دوران مختلف تغییر میکرد.
در برخی از منابع جغرافیایی بواسطه وقوع سیل و ایجاد خرابی و تغییر مسیر آبگیر، وخامت شرایط جغرافیایی به گونهای بود که این منطقه را غیر قابل سکنی میکرد، اما در دورهای دیگر اوضاع به سمتی پیش میرفت که وسعت آب برکه بیشتر و بر تعداد درختان سرسبز این منطقه هم اضافه میشد و به صورت محل مناسبی برای سکونت جمعی از مردم بهصورت شهر یا روستا درمیآمد. برخی آثار تاریخی نشاندهنده بنا شدن ساختمانهایی از سنگ و وجود حصاری دور منطقه مسکونی در دوران گذشته است.
هدایت شده از آخرالزّمان
شناسایی دقیق مکان واقعه غدیر
بعد از شهادت امیرالمؤمنین(ع)، دوستداران اهلبیت در دشتهای حجاز متفرق شدند و برای خود، باغها و آبادیهایی در بعضی از مناطق از جمله مناطق اطراف غدیرخم ساختند.
این آبادی بعدها بواسطه شرایط سیاسی و جغرافیایی به محلی مخروبه تبدیل شد و آثار و بقایای تاریخی آن تا حدود زیادی از بین رفت، اما با این وصف در پی تلاش دو محقق سنی و شیعی عربستان به نامهای عاتق بن غیث بلادی و دکتر شیخ عبدالهادی فضلی از علمای شیعی این مکان شناسایی شد.
برابر با برخی گزارشهای تاریخی بعد از این رویداد هم مسجدی در همان محل که پیامبر خطبه خواند و مولا علی(ع) را به جانشینی برگزید به نام غدیر بنا شد که 50 متر مربع وسعت داشت و چندبار هم از سوی پادشاهان شیعه هند بازسازی شد، اما شهریور 1386 پیروان فرقه وهابیت در اقدامی شبانه آن را ویران کردند.
غدیر غریب
اکنون غدیر خم در محل عبور و مرور زائران بیتالله الحرام و مسافران مدینه النبی قرار ندارد و اثر و ثمر کمتری از نشانیهای گذشته در آن به چشم میخورد.
غدیر در شرایط کنونی در گوشه دورافتادهای واقع شده که هر از گاهی برخی از کاروانیان شیعی با تمهیداتی خود را به این محل میرسانند و در کنار برکهای برجای مانده از زمانهای گذشته و سایهسار درختان کهنسال و بلندقامت آن دمی میآسایند و یاد و خاطره واقعه سرنوشتساز غدیر را گرامی میدارند.
منبع: الکوثر
🔴با بررسی روایات اسلامی و نگاه به شرایط کنونی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران چنین مییابیم که اوضاع کشور روز به روز آخرالزّمانیتر میشود!!!
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴نفی احزاب و تفرقههای مذهبی و سیاسی در قرآن
قال الّاه الحکیم في کتابه الکریم: لَاتَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ (سورة الروم، الآیة 2-31)
خداوند حکیم در قرآن کریم فرموده است: از مشرکان نباشید، از کسانی که دین خیش را پراکنده کردند و گروه گروه بودند؛ هر گروهی به آنچه (خیالات و اوهام باطل) نزدشان است، شادماناند!
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴در کتابی فارسی که در سالهای ۶۲-۵۵۶ هـ.ق نوشته شده، آمده است: ... و بری(۱) با آنکِ نعمت بسیار بود گران باشد و اهل وی مخالفت یکدیگر کنند از بهر دین (عجایب المخلوقات و غرائب الموجودات، ص ۲۲۷، رکن ۴)
۱. به ری.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴رقابت مسعود و سعید!!!
هرچند نمیپسندم در کارهایی مانند انتخابات نظر بدهم، چنین مینماید که رقابت تنگاتنگ میان مسعود پزشکیان با سعید جلیلی که صاحبان دو نام از یک ریشه بر سر تصاحب پست ریاستجمهوریاند، امری اتّفاقی نباشد و در بر دارندۀ نکاتی است. نخست آنکه سرچشمهگرفتن هر دو اسم از ریشۀ «سعد» را به فال نیک میگیرم و امیدوارم این انتخابات و انتخاب یکی از این دو نامزد، شتاببخش تحوّلات آخرالزّمانی در کشور ایران و زمینهساز رهایی مردم گرفتار سرزمین ما باشد. دیگر آنکه در هر دو اسم نوعی بازگشت دیده میشود؛ در مسعود عود و در سعید عید که یکی از جایگاه خیش باز میگردد و دیگری به جایگاه خیش!!! در هر حال، این سخن ارزشمند امام علی-علیهالسّلام- خطاب به عبدالرحمان ابن عوف را، پس از اظهار پشیمانی از بیعتش با عثمان بر سر خلافت مسلمین، به یاد داشته باشید: «تو در تمام اقدامات او شریکی! چه بخاهی! چه نخاهی!»
ایران - قم - سیّد سلیمان مدنی تنکابنی - ۱۵ تیر ۱۴۰۳
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴در بارۀ دو اسم مسعود و سعید و صاحبانش اسرار دیگری نیز هست. آنکه اکنون شکستخُرده و گریان است، باید از نرسیدنش خُشحال باشد، و آنکه پیروز شده و خشحال است، باید از رسیدنش بدحال باشد. امام علی-علیهالسّلام- میفرماید: «صاحب السلطان كراكب الأسد يغبط بموقعه و هو أعلم بموضعه»؛ -«همنشين پادشاه همچون شيرسوار است كه به جایگاهش رشک برده میشود، در حالی که وی به جايگاه خیش داناتر است! در استخراجات جفری پیرامون سرنوشت مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران، واژههای «عهد، سمج، ابتر، سیف، طرد، وزر» دیده میشوند و چنین دانسته میشود که وی بر عهدش سماجت میورزد، ولی دچار تعب و آه و سیف و وزر میشود و ریاستش ابتر خاهد بود، و خداوند داناتر است.
ناگفته نماند که نام خانوادگی رئیس جمهور منتخب نخست پوزیده (عذرخاه) بوده که سپس پزشکیان شد. از این رو چنین به ذهن میرسد که کار این شخص، برای وعدههایی که داده و کارهایی که دوست داشته انجام دهد ولی نتوانسته، سرانجام به عذرخاهی بکشد!
در بارۀ آذربایجان و برافروختهشدن آتش فتنه و جنگ در این سرزمین و شومبودن کنارۀ رود ارس بارها سخن گفتهایم، و اینک میگوییم چقدر عجیب است که رئیسجمهور پیشین ایران ابراهیم رئیسی در این سرزمین کشته شد و سپس شخصی از همان جا با نام مسعود پزشکیان درست در ایّام محاق قمر به ریاست جمهوری انتخاب شد! از این رو، همان گونه که روی کار آمدن این رئیسجمهور ترکتبار که در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بیشترین درسد آرا را به خود اختصاص داده و موجب خشنودی بسیاری از هموطنان ترکتبار و حتّی مردم و سران دو کشور ترکنشین آذربایجان و ترکیه شده است، میتوان پیشبینی کرد که هر گونه به چالش کشیدهشدن وی از سوی مخالفان داخلیش نیز میتواند واکنش شدید هواداران ترکتبار داخلی، بهویژه آذریها، و نگرانی سران و مردم ترکتبار دو کشور همسایۀ یادشده را در پی داشته باشد!!!
ایران - قم - سیّد سلیمان مدنی تنکابنی - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
🔴درگیری بزرگ و جدید میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان یا هر گونه تغییر مرزی در شمال غرب ایران میتواند سرآغاز دور تازهای از حوادث آخرالزّمانی و زمینهساز برافروختهشدن آتش جنگ در آذربایجان ایران باشد!!!
ایران - قم - سیّد سلیمان مدنی تنکابنی - ۲۲ تیر ۱۴۰۳
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman