eitaa logo
آخرالزّمان
1.3هزار دنبال‌کننده
297 عکس
85 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻صفحه 1 از 5 🔴سه سالی سخت پیش از شورش دجّال در آخرالزّمان از روایات اسلامی بهره گرفته می‌شود که پیش از شورش دجّال در آخرالزّمان، سه سالی سخت خاهند بود که در آنها گرفتاریها و ناخُشیهای گوناگونی فرود می‌آیند که زمین را ویران و بسیاری از زیندگانش را نابود می‌کنند، و آن سالهای سخت از سه رمضان پیش از قیام امام مهدی(علیه‎السّلام) در ماه محرّم در مکّه آغاز می‌شوند و در ماه رمضان پس از قیامش به پایان می‌رسند، و در آغاز سال سوم که سخت‌ترین سالهای سه‌گانه است، بزرگ‌ستاره‌ای دنباله‌دار که «گیسوی سختی‌آور» نامیده می‌شود، در ماه رمضان برمی‌آید، و در پایانه‌هایش دجّال یک‌چشم هنگام بی‌بارانی و گرسنگی‌ای سخت در زمانی چهل‌روزه برمی‌شورد. پس، عیسی ابن مریم(علیهماالسّلام) از آسمان در شام فرود می‌آید و به بیت‌المقدس می‌رود و پشت سر مهدی(علیه‌السّلام) نماز می‌گزارد و دجّال را با فرمان امام می‌کشد، و سختیها، به‌ویژه آشوبها و جنگها، پایان می‌یابند. خداوند متعالی فرموده است: «بی‌گمان، با سختی آسايشی است»(۱). امام علی(عليه‎السّلام) فرمود: هنگام سختی بیش از اندازه، گشايش می‌باشد، و زمان تنگ‌شدن دایره‌های گرفتاری، آسايش خاهد بود.(۲) ابو اُمامَه باهِلِی گفته است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه‌[وآله]وسلّم) برای ما سخنرانی کرد ... فرمود: ... بی‌گمان، پیش از شورش دجّال، سه سالی سخت خاهند بود که در آنها گرسنگیِ سختی به مردم می‌رسد. خداوند در سال نخست به آسمان فرمان می‌دهد که یک‌سوم بارانش را بازدارد، و به زمین فرمان می‌دهد، پس، یک‌سوم روییدنی‌اش را بازمی‌دارد. سپس در [سال](۳) دوم به آسمان فرمان می‌دهد، پس دوسوم بارانش را بازمی‌دارد، و به زمین فرمان می‌دهد، پس دوسوم روییدنی‌اش را بازمی‌دارد. سپس خداوند در سال سوم به آسمان فرمان می‌دهد، پس، همۀ بارانش را بازمی‌دارد و قطره‌ای نمی‌بارد، و به زمین فرمان می‌دهد، پس، همۀ روییدنی‌اش را بازمی‌دارد و سبزی‌ای نمی‌رویاند، و هیچ دارندۀ سُم‌شکافداری نمی‌ماند، مگر آن‌که نابود شده باشد، جز آن‌چه خداوند بخاهد... .(۴) تُبَيْع گفته است: پیشِ رویِ دجّال سه نشانه است: سه سالی گرسنگی، و رودها می‌کاهند، و گیاهان خُشبوی زرد می‌شوند و چشمه‌ها می‌خشکند و مَذْحِج و هَمْدان از عراق جابه‌جا می‌شوند تا آن‌که در قِنَّسْرِین و حَلَب فرود ‌آیند؛ پس، دجّال را بامداد یا آغاز شب در خانه‌هایتان بشمارید.(۵) چنین می‌نماید که این خبر از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله) یا بهره‌گرفته‌شده از آن باشد، اگرچه تُبَيْع حِمْیَری تابعی پسر زن کعب الاحبار آن را به وی نسبت نداده است. مَذْحِج و هَمْدان از قبیله‌های قحطانی یمنی‌اند، و مردمانی از این دو قبیله پس از اسلام‌آوردنشان با دست علی(علیه‌السّلام) در روزگار پیامبر(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله) کم‌کم به عراق آمدند و در کوفه و پیرامونش جای گرفتند و از شیعیان امام علی(علیه‌السّلام) شدند و در جنگها یاری‌اش کردند، سپس بخشی از هَمْدانیها به خوزستان و کرمان و خراسان از سرزمینهای ایران کوچیدند و اکنون ایشان در آن‌جاها زندگی می‌کنند.(۶) «قِنَّسْرِین» از شهرهای کهن در شمال غربی سوریه بود، و اکنون نشانه‌ها و ویرانه‌هایی از آن نزدیک ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بزرگ «حَلَب» بر جای مانده‌اند، و امروزه در این بخش روستایی با نام عِیس یا اِسْکِی حلب یافت می‌شود.(۷) از ابو سعید خُدْری روایت شده است که پیامبر خدا(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود: در مردم من (مسلمانان) در آخرالزّمان گرفتاری‌ای سخت از پادشاهشان فرود می‌آید که گرفتاری‌ای از آن سخت‌تر شنیده نشده است، به گونه‌ای که زمین گسترده برایشان تنگ شود و تا آن‌که زمین از برگشتن از راستی و ستم‌ورزی لبریز شود، تا جایی که مؤمن پناهگاهی نمی‌یابد که به آن از ستم پناه برد. پس، خداوند(عزّ و جلّ) مردی از فرزندان و نوادگانم را برمی‌انگیزد و زمین را از دادن بهرۀ هر کس و برابری پُر می‌کند، چنان‌که از ستم‌ورزی و برگشتن از راستی لبریز شده است، زیندۀ آسمان و زیندۀ زمین از وی خُشنود می‌شوند، زمین از دانه‌اش چیزی را نمی‌اندوزد، مگر آن‌که بیرونش اندازد، و آسمان از بارانش چیزی را نمی‌اندوزد، جز آن‌که آن را بر ایشان بسیار بریزد، در آن‌جا هفت یا هشت یا نُه سالی‌ زندگانی می‌کند، زندگان بودن مردگان را آرزو می‌کنند، برای آن‌چه خداوند(عزّ و جلّ) از خوبی‌اش با زیندگان زمین کرده است.(۸)
🔻صفحه 2 از 5 بی‌گمان، بیشتر روایات اسلامی در اندازۀ زمان فرمانروایی امام مهدی(علیه‌السّلام) میان هفت تا هفتاد سال ناسازگارند، و باور دارم که بیشتر آن اندازه‌ها از افزوده‌های روایتگران و رونوشت‌برداران‌اند، و درست در نزد من همان چیزی است که در کتابهای شیعیان و سنّیان آمده است، از پایداری دولتش نزدیک بیست سال، و خداوند داناتر است، و از برخی حدیثها هویدا می‌شود که در پایان کار مهدی(علیه‌السّلام)، امام حسین(علیه‌السّلام) به دنیا بازمی‌گردد و مؤمنان او را می‌شناسند، و هر گاه مرگ مهدی فرا رسد، حسین او را می‌شوید و می‌پوشاند و به خاک می‌سپارد، و سیسد و نه سال پادشاهی می‌کند، سپس پیامبر و امیر مؤمنان علی و دیگر پیامبران و سفارش‌شدگان(صلوات‌الّاه‌علیهم) با برخی دشمنانشان به دنیا بازمی‌گردند، پس، از آنان خونخاهی می‌کنند و می‌کشندشان، و برای مهدی(علیه‌السّلام) نیز بازگشتی خاهد بود، و بازگشت‌کنندگان با دیگر مؤمنان زندگی می‌کنند تا رستاخیز برپا شود. از ابو هُرَیْرَه روایت شده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]‌وسلّم) فرمود: ساعت برپا نمی‌شود، مگر آن‌که مرد از گور برادرش بگذرد و بگوید: ای کاش جای تو بودم.(۹) بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است. عبدالّاه ابن عَمْر گفته است: روزگاری بر مردم فرا می‌رسد که مرد دارندۀ بزرگی و دارایی و فرزند، از آن‌چه از گرفتاری سرپرستانش می‌بیند، آرزوی مرگ می‌کند.(۱۰) نیز عبدالّاه ابن عَمْر گفته است: سوگند که بی‌گمان، روزگاری بر مردم فرا می‌رسد که مرد، از سختی آن‌چه از گرفتاری در زمین است، در آن آرزو می‌کرد که کاش او و خانواده‌اش درکشتی‌ای پُر بودند که آنان را در دریا می‌گردانْد.(۱۱) چنین می‌نماید که این دو حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله) باشند، اگرچه عبدالّاه ابن عَمْر ابن عاص صحابی آن‌دو را به وی نسبت نداده است. اَصْبَغ ابن نُباتَه گفته است که امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب(علیه‌السّلام) در کوفه سخنرانی کرد، پس، خدای متعالی را ستود و بر وی آفرین گفت، سپس فرمود: ای مردم، بی‌گمان، قریشیانی پیشوایان عربها می‌باشند ... و سوگند که بی‌گمان، از خانوادۀ من مردی خاهد بود که به فرمان خداوند فرمان می‌دهد و نیرومندی است که با داوری خدا داوری می‌کند، و آن، پس از روزگاری ترش‌کنندۀ روی و نمایانگر بدی است که در آن، گرفتاری سخت، امیدواری بریده و رشوه (پول زور) پذیرفته می‌شود... .(۱۲) ابو حمزۀ ثُمالی گفته است که شنیدم ابو جعفر محمّد ابن علی(عليهما‏السّلام) می‌فرمود: ... ای ابو حمزه، قائم(عليه‎السّلام) برنمی‌خیزد، مگر هنگام ترسی سخت، زمین‌لرزه‌هایی، آشوبی و گرفتاری‌ای كه به مردم می‌رسند، طاعونی پيش از آن، شمشيری برنده میان عربها، ناسازگاری‌ای سخت ميان مردم و پراكندگی‌ای در دينشان و دگرگونی‌ای در حالشان، تا آن‌جا كه هر آرزوکننده‌ای، از بزرگی آن‌چه از درنده‌خويی مردمان و خُردن برخی از آنان ديگری را می‌بیند، هر صبح و شام آرزوی مرگ می‌کند، و شورش وی هر گاه برشورد، هنگام ناامیدی و دلسردی خاهد بود... .(۱۳) سَدِیر صَیْرَفِی گفته است که با گروهی از کوفیان نزد ابو عبدالّاه جعفر ابن محمّد(عليهما‌السّلام) بودیم، به آنان رو کرد و فرمود: ... پس، در آن هنگام، از حج بازداشته می‌شويد، ميوه‌ها كاهش می‌يابند، سرزمينها بی‌باران و خشک می‌شوند، دچار گرانی نرخها و از راستی برگشتن پادشاه می‌شوید، ستمگری و ستمِ بیش از اندازه با گرفتاری، وبا و گرسنگی ميان شما پدیدار می‌شوند، و آشوبها از همۀ گوشه‌وکناره‌ها بر شما سايه می‌افكنند... .(۱۴) مَدائِنِی در کتاب «صِفِّین» روایت کرده و گفته است: علی(علیه‌السّلام) پس از پایان کار نَهْرَوان(۱۵) سخنرانی کرد و چیزهای نو و شگفتی از نبردهای پُرکشتار را یادآور شد و فرمود: هر گاه میان شما، نژادآمیختگان افزون و نَبَطِیها چیره شوند، ویران‌شدن عراق نزدیک خاهد شد ... پس در آن هنگام، کشته و با گرفتاریهای گوناگون زده و با شمشیر درو می شوید و سوی آتش می‌روید و گرفتاری، چنان‌که پالان پشت شتر را می‌گزد، شما را می‌گزد... .(۱۶) بی‌گمان، امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام) در این پیشگویی از روی‌دادن برخی رویدادهای برجسته در عراق، به‌ویژه شهر بغداد، کمی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) خبر داده است، و آن، هنگامی است که میان عراقیها گروههای نژادآمیخته، مانند گروه داعش و دیگر تروریستهایی که از سراسر جهان به عراق می‌آیند، افزون شوند، و نیز هنگامی است که نَبَطِیها، مانند برخی کسان از حزب بعث، بر زیندگان عراق چیره می‎شوند، و «نَبَطِیها» گروهی ناعرب و ناپارسی‌اند که در سیاه زمینِ عراق جای دارند، و به کشاورزی، چوپانی و هنرهای دستی سرگرم می‌باشند.
🔻صفحه 3 از 5 از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق](عليه‌السّلام) فرمود: ناگزیر پیشاپیش قائم سالی خاهد بود که در آن مردم گرسنه می‌شوند، و به آنان ترسی سخت از کشتن و کاستنی از داراییها و جانها و میوه‌ها می‌رسند؛ پس بی‌گمان، آنها در کتاب خداوند روشن‌اند، سپس این آیه را خاند: «و سوگند که بی‌گمان، شما را با چيزی از ترس، گرسنگی و کاستن داراییها، جانها و ميوه‌ها می‌آزماييم، و به شكيبايان مژده بده»(۱۷).(۱۸) نیز از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو جعفر [باقر](عليه‌السّلام) فرمود: قائم(عليه‌السّلام) در تک‌سالی از سالها برمی‌خیزد: نه‌ای، یک‌ای، سه‌ای، پنج‌ای. و فرمود: هر گاه بنی اُمیّه ناسازگاری کنند، پادشاهیشان می‌رود، سپس بنی عبّاس پادشاهی می‌کنند، پس، هموار در جوانی از پادشاهی و فراوانی از زندگانی خاهند بود تا آن‌که در میانشان ناسازگاری کنند، و هر گاه ناسازگاری کنند، پادشاهیشان می‌رود، و زیندگان مشرق و زیندگان مغرب ناسازگاری کنند، و روی‌آورندگان به قبله (مسلمانان) نیز بله، و مردم، از آن‌چه بر آنان از ترس می‌گذرد، با دشواری‌ای سخت رویاروی می‌شوند، پس، همواره در آن حال‌اند تا آن‌که فریادگری از آسمان بانگ زند، و هر گاه بانگ بزند، پس، رهسپار شوید، رهسپار شوید، و سوگند به خداوند که بی‌گمان، گویا او را میان گوشه و جایگاه می‌نگرم که با مردم پیمان می‌بندد، با فرمانی نو و کتابی تازه و چیرگی‌ای نوین از آسمان. آگاه باشید که هرگز پرچمی برای وی بازگردانده نمی‌شود تا آن‌که بمیرد.(۱۹) مراد از «بنی عبّاس» در این حدیث، بنی عبّاسی‌اند که دو بار بر مسلمانان چیره می‌شوند: بار نخست همان بود که پس از فروپاشی دولت بنی اُمیّه، در سرزمینهای اسلامی فرمانروایی کردند، و بار دوم آن است که در آخرالزّمان، در بخشی از سرزمینهای مشرق فرمانروایی می‌کنند، و اندکی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) نابود می‌شوند. مقصود از «زیندگان مشرق و زیندگان مغرب» در این‌جا، جهانیان نامسلمان‌، مانند یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان و پیروان دیگر آیینها، می‌باشند. بدان که پس از شنیده‌شدن صدای بلند جبرائیل(علیه‌السّلام) از آسمان در ماه رمضان، امام مهدی(علیه‌السّلام) در مدینه آشکار می‌شود، سپس در ماه محرّم به مکّه می‌رود و پهلوی کعبه، میان گوشۀ شرقی‌اش که حجر اسود در آن است و جایگاه ایستادن ابراهیم(علیه‌السّلام)، می‌ایستد و همراهانش با او پیمان می‌بندند. پس، سزاوار است برای مؤمنان که پس از صدای بلند و پیش از قیام، از مدینه و دیگر سرزمینها رهسپار مکّه شوند تا به امامشان بپیوندند. از فُضَيْل روایت شده است که ابو جعفر [باقر](علیه‌السّلام) ... فرمود: ... هر گاه نیازمندی و تهیدستی سخت شوند و برخی از مردم دیگری را نشناسند (از برآوردن نیاز برادران روی‌گردان شوند)، پس، در آن هنگام، هر صبح یا غروب، این فرمان را پیشبینی کنید... .(۲۰) مراد از «فرمان» در این روایت، فرمان خداوند به نابودی خاندان عبّاس در پایان دولت دومشان کمی پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) است. امیر مؤمنان علی(علیه‎السّلام)، در بیان نشانه‎های ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام)، فرمود: ... مرگها فراگیر و سختیها در دولت پادشاه و زنان فراوان می‌شوند... .(۲۱) امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در یادآوری برخی سرزمینهای مشرق و رویدادهایشان، فرمود: ... سوگند که بی‌گمان، در زمامداری سفیانی، بی‌بارانی، دشواری و گرفتاری‌ای بزرگ به زیندگان ری می‌رسند.(۲۲) «سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که جنبش خُد را در صفر پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) در سوریه می‌آغازد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد. بنا بر آن‌چه در احادیث اسلامی آمده است، بزرگ‌ستاره‌ای دنباله‌دار که «گیسوی سختی‌آور» یا «گیسوی شیطان» نامیده می‌شود، کمی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام)، از صفر تا رجب در کرانه‌های آسمان می‌گردد تا آن‌که در شعبان میان خُرشید و زمین جای می‌گیرد و در ماه رمضان به زمین نزدیک می‌شود و پیرامونش می‌چرخد و اندک‌اندک درون پوشش گازی‌اش می‌رود و می‌سوزد و شعله‌ور می‌شود و سه یا هفت شبی پیاپی برای زمینیان نورافشانی می‌کند، و تندبادی سرخ پدید می‌آورد و شهابهایی فراوان بر روی زمین فرومی‌باراند و ناگهان با صدایی سخت و بسیار ترسناک در مشرق می‌افتد و مایۀ گرفتاریها و ناخُشیهایی برای مردم می‌شود.
🔻صفحه 4 از 5 شیخ مفید(رحمه‌الّاه) در کتابش آورده است: هر گاه بزرگ‌ستاره‌ای سرخ را ببینی که آن را نمی‌شناسی و در گذرگاههای ستارگان نیست، در آسمان از جایی به جایی می‌رود، مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی‌گمان، آن، نشانۀ جنگ، گرفتاریها، کشتن بزرگان، فراوانی بدیها، دلنگرانیها و آشوب در مردم است.(۲۳) کعب ابن حارث از كاهِنی به نام «سَطِیح»(۲۴)، در بیان رویدادهای آخرالزّمان، روایت كرده است: ... برآمدن بزرگ‌ستاره‌ای که عربها را سخت و ناگهان می‌ترساند، و برای آن مانند دُم است؛ پس، در آن هنگام، بارانها نمی‌بارند، رودها خشک، شهرها(۲۵) ناسازگار و نرخها در همۀ کشورها گران می‌شوند... .(۲۶) در کتاب مقدّس آمده است: وقتی عیسی بر کوه زیتون نشسته بود، شاگردانش در خلوت نزد او آمده، گفتند: به ما بگو این وقایع کِی روی خاهند داد و نشانۀ آمدن تو و پایان این عصر چیست؟* عیسی پاسخ داد: به‌هوش باشید تا کسی گمراهتان نکند.* زیرا بسیاری به نام من خاهند آمد و خاهند گفت: «من مسیح هستم»، و بسیاری را گمراه خاهند کرد.* و جنگها و اخبار جنگها را خاهید شنید. امّا مشوّش مشوید؛ زیرا چنین وقایعی می‌باید رخ دهند، ولی هنوز پایان فرا نرسیده است.* زیرا قومی بر قوم دیگر و حکومتی بر حکومت دیگر برخاهند خاست، و گرسنگیها و وباها و زلزله‌ها در جایها پدید آیند.* امّا همۀ اینها تنها آغاز درد زایمان است.* در آن زمان شما را تسلیم خاهند کرد تا آزار بسیار بینید، و شما را خاهند کشت... .* زیرا در آن زمان چنان مصیبت عظیمی روی خاهد داد که مانندش از آغاز جهان تا کنون روی نداده، و هرگز نیز روی نخاهد داد.* اگر آن روزها کوتاه نمی‌شد، هیچ بشری نجات نیافتی، ولی به‌خاطر برگزیدگان، آن روزها کوتاه خاهند شد.*(۲۷) نیز در کتاب مقدّس آشکار شده است که بازۀ زمانی پایانی روزهای شرارت و مصیبت در جهان نزدیک سه سال و نیم می‌باشد: بسیاری پاکیزه و سفید و صاف خاهند شد، ولی شريران شرارت خاهند ورزيد، و هيچ كدام از آنان نخاهند فهميد، ولی خردمندان خاهند فهميد.* و از زمانی که قربانی دائمی متوقّف شود و پلیدی ویرانی برپا گردد، هزار و دويست و نود روز خاهد بود.* خُشا به حال آن‏كه انتظار كشد و به هزار و سيسد و سی ‏و پنج روز برسد.*(۲۸) در نوشتارهای زرتشتیان آمده است: در پایان هزارۀ هوشیدر بامی، دیوی مَهِیب(۲۹) به نام «مَلْکوش»، زمستانی سخت و ترسناک پدید می‌آورد، و در مدّت سه سال، سراسر گیتی را با برف و باران و تگرگ و باد سرد و طوفان ویران می‌سازد، و مردمان و جانوران و دیگر موجودات روی زمین را نابود می‌کند.(۳۰) بنا بر پژوهش نویسنده، هُوشِیدَر(۳۱) یا هوشیدر بامِی(۳۲) همان بهرام (هاشمی چینی) و نخستین زمینه‌ساز زمامداریِ سوشیانت (امام مهدی‌علیه‌السّلام) است که در چین آشکار می‌شود، و چند ماه پیش از قیام سوشیانت، از چین و مُلْتان به سرزمین خراسان می‌آید و در آن‌جا برمی‌شورد، و همراه پَشُوتَن (شعیب خراسانی) برای یاری هوشیدر ماه (حسنی گیلانی) به ایران می‌آید و سپس به عراق می‌رود و از آن‌جا رهسپار دمشق و بیت‌المقدس می‌شود. گفتنی است، «مَلْكوش» واژه‌ای پهلوی و به معنای «مرگ و نابودی» است.
🔻صفحه 5 از 5 در پایان یادآوری می‎کنیم، هرچند بیشتر این گرفتاریها و سختیهایی که اندکی پیش از ظهور امام مهدی(علیه‎السّلام) روی می‎دهند، از نشانه‎های نزدیک‎شدن آن‎اند، ولی از پیامدهای آن نیستند، بلکه برآیندهای فراوانیِ نافرمانیهای بشر و کارهای تباهش در آن بازۀ زمانی می‌باشند. --------------------------------------------------------------- ۱. قرآن كریم، سورۀ انشراح، آیۀ ۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. نهج البلاغة، ص ۸۶۰، ب المختار من الحکم، ش ۳۴۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. در نسخۀ چاپی سنن ابن ماجة پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «السنة» افتاده است، و ما آن را از نسخۀ چاپی این کتاب در مصر افزوده و ترجمه کرده‌ایم. ۴. سنن ابن ماجة، ج ۵، ص ۱۹۷ و ۲۰۱، أبواب الفتن، ب فتنة الدجّال...، ح ۴۰۷۷؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. الفتن، ص ۱-۳۶۰، الجزء ۷، دنبالۀ ح ۱۳۱۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۶. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۷. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۸. المستدرك على الصحیحین، ج ۵، ص ۶۵۹، ک الفتن و الملاحم، ح ۸۴۸۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۹. الفتن، ص ۴۳، الجزء ۱، ح ۱۴۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۰. الفتن، ص ۴۵، الجزء ۱، ح ۱۵۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۱. الفتن، ص ۳۲۱، الجزء ۶، ح ۱۲۱۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۲. الملاحم، ابن مُنادی، ص ۶-۳۰۴، ب ۴۳، ح ۲۵۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۳. الغیبة، نعمانی، ص ۴۰-۲۳۹، ب ۱۳، ح ۲۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۴. الأمالی، مفید، ص ۵-۶۴، المجلس ۷، ح ۱۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۵. مراد از «کار نَهْرَوان» نبردی است که میان گروهی گمراه از مسلمانان با نام خَوارِج (شورشیان) و سپاه امام علی(علیه‌السّلام) در سرزمین نهروان -میان واسِط و بغداد-، در سال ۳۸ هـ.ق، روی داده است؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۱۶. شرح نهج البلاغة، ج ۳، الجزء ۶، ص ۵-۱۳۴، ب الخطب و الأوامر، دنبالۀ خطبۀ ۷۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. گفتنی است، این سخن که به امام علی‏(علیه‌السّلام) نسبت داده شده است، در نسخه‌های چاپی «وقعة صفّین» نزد ما، یافت نمی‌شود، و شاید ابن ابی الحدید آن را از نسخه‌ای که فراگیرتر از این نسخه‌ها بوده، آورده است، و یا آن را از منبعی دیگر گرفته و نامش را نادرست برده است، و به هر روی، این سخن و همانندهایش جز از پیامبر یا سفارش شدۀ وی(صلوات‌الّاه‌علیهما) پدید نمی‌آید. ۱۷. قرآن كریم، سورۀ بقره، آیۀ ۱۵۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۸. الغیبة، نعمانی، ص ۲۵۹، ب ۱۴، ح ۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۹. الغیبة، نعمانی، ص ۲۷۰، ب ۱۴، ح ۲۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی. ۲۰. تفسیر القمّی، ج ۱، ص ۱۱-۳۱۰، سورة یونس؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲۱. إلزام الناصب، ج ۲، ص ۲۰۴، خطبة التَّطَنْجِیَّة؛ ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر. ۲۲. الفتوح، ج ۲، ص ۱-۳۲۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲۳. الاختصاص، ص ۱۶۲، آفة العلامات فی السنة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲۴. سَطِیح کاهن از شناخته‌شده‌ترین پیشگویان عرب در روزگار نادانی عربها بود که از برخی چیزهای پنهان خبر می‌داد، و مردی یمنی زیندۀ شام بود که ناتوان زاده شده بود، و همواره چون پاره‌گوشتی بی‌استخان پهن‌شده بر روی زمین بود، به گونه‌ای که نمی‌توانست بایستد یا بنشیند؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۲۵. در همۀ نسخه‌های چاپی بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «الأعصار» یافت می‌شود که به «الأمصار» اصلاح و ترجمه گردید. ۲۶. بحار الأنوار، ج ۵۱، ص ۳-۱۶۲، ب ۱۱، با گزارش از: مشارق أنوار الیقین؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲۷. كتاب مقدّس، عهد جدید، انجیل مَتّی، ب ۲۴، بند ۹-۳ و ۲۲-۲۱. ۲۸. کتاب مقدّس، عهد عتیق، کتاب دانیال نبی، ب ۱۲، بند ۱۲-۱۱. ۲۹. شیطانی ترسناک. ۳۰. سوشیانت، ص ۹۷، بخ ۴، یادداشت ۱. ۳۱. «هوشیدر» به معنای «پرورانندۀ قانون» است. ۳۲. بسا از برای امتیاز، «بامی» را به اسم اوّلین موعود افزوده، هوشیدر بامی گفته‌اند؛ سوشیانت، ص ۶۴، بخ ۲. بامی (به معنای روشن و درخشان) یعنی مشرقی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴خانندگان گرامی، به‌ویژه کسانی که تازه وارد کانال آخرالزّمان شده‌اید، به دلیل ضیق وقت از خاندن پیامها و پاسخگویی به پرسشها معذوریم. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴😳منتظر داغ‌ترین تابستان ایران در نیم قرن اخیر باشید ♦️داغ‌ترین تابستان ‌پیش‌روی همه استان‌های کشور است. خشکسالی در ایران از سال ۷۴ آغاز شد. اما سال ۱۴۰۰ رکورددار کم‌بارش‌ترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر است. ♦️الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد هوا نیز گرم‌تر می‌شود و ایران نخستین تابستان داغ در نیم‌قرن اخیر را تجربه خواهد کرد. میانگین افزایش دمای بلند مدت ایران تا نیمه دهه ۹۰، سالانه ۰.۴درجه بود که امسال این عدد به یک درجه طبق پیش‌بینی ها می رسد. همشهری
🔴افزایش گرمای زمین در آخرالزّمان گرم‌شدن زمین و بالارفتن درجۀ گرمای آن از نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) است. مالک گفته است که شنیدم عَمْر ابن سعید پسر برادر حسن -شیخی کهن‌سال از زیندگان یمن- می‌گفت: از نشانۀ نزدیک‌شدن ساعت (زمان قیام قائم) افزایش گرمای زمین است.(۱) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه شیخ راوی آن را به وی نسبت نداده است. بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است. از ابو موسی اَشْعَری روایت شده است که رسول خدا(صلّى‌الّاه‌عليه[وآله]وسلّم) فرمود: ساعت برپا نمی‌شود ... مگر آن‌که ... زمستان بسیار گرم شود... .(۲) بنا بر پژوهش بسیاری از کارشناسان، گرم‌شدن زمین و بالارفتن درجۀ گرمای آن در پی افزایش گازهای گلخانه‌ای در هوای فشردۀ پیرامون زمین و جنب و جوشهای بسیار در خُرشید، به‌زودی به ناخُشیهای سختی می‌انجامد که به زندگی میلیونها مردم آسیب می‌زنند؛ مانند افزایش تراز آب دریاها با آب‌شدن کوههای یخ در دو قطب شمالی و جنوبی و در آب فرورفتن بخشهای کناره‌ای، و پیدایش تندبادها، سیلها، خشکیها، آتش‌سوزیهای بزرگ و شتابان‌شدن نابودی بیشه‌زارها و روییدنیها و پخش‌شدن گرسنگیها و روی‌دادن درگیریها و جنگهای خونین در سراسر جهان. بی‌گمان، کارشناسان هواشناسی بر این‌که گرمای زمین در ۳۰ سال گدشته پیوسته رو به افزایش است، هم‌سخن می‌باشند، و برخی پایگاههای هواشناسی جهانی خبر داده‌اند که سال ۲۰۱۶ م در میان ۱۳۷ سال گذشته، یعنی از آغاز نوشتن درجۀ دما در سال ۱۸۸۰ م، گرمترین بوده است، و پیشبینی کرده‌اند که سالهای آینده از این هم گرمتر خاهند شد.(۳) ---------------------------------------------------------- ۱. السنن الواردة في الفتن، ص ۲۰۲، الجزء ۴، ب ۷۲، ح ۴۳۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. تاريخ دمشق، ج ۲۲، ص ۱۱، راوی ۲۶۱۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺مقاله فوق با ویرایشی نو نسبت به دفعات قبل ارائه گردید. بنا بر این، کسانی که ویرایش قبلی این مقاله را در پایگاههای اینترنتی خد بارگذاری کرده‌اند، ویرایش جدید را جایگزین کنند.
🔴آشفتگی خراسان و عراق در آخرالزّمان امام علی(علیه‌السّلام) در بارۀ نشانه‌های ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) در آخرالزّمان به ابو موسی اشعری فرمود: ... هر گاه خراسان آشفته شود، میان گرگانیها و تبرستانیها جنگ درگیرد و سیستان ویران شود... .(1) «خراسان» سرزمینی پهناور در آسیای میانه است که از شمال شرقی ایران آغاز و تا مرزهای غربی چین و هند کشیده می‌شود، و اکنون بيشتر افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و بخشی از ایران و قرقيزستان را در بر می‌گیرد، و «گرگان» سرزمینی میان تبرستان و خراسان بود که اکنون استان گلستان در شمال شرقی ایران را در بر می‌گیرد، و «تبرستان» سرزمینی میان گرگان و گیلان بود که اکنون استان مازندران در شمال ایران را در بر می‌گیرد.(2) ———————————————— 1. بحار الأنوار، ج 57، ص 217، ب 36، ح 47، با گزارش از: تاریخ قمّ؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 2. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. از بررسی روایات اسلامی چنین برمی‌آید که کمی پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام)، سرزمینهای خراسان و نیز جزیره و عراق، همانند شام و یمن، دچار آشوب و آشفتگی می‌شوند. یمن و سوریه که هم‌اکنون گرفتارند و گرفتاریشان بیشتر نیز می‌شود، و جزیره و عراق نیز گرفتار داعش و حزب بعث می‌گردند و با ایران درگیر جنگ می‌شوند، و سرزمین خراسان، به‌ویژه افغانستان، نیز با درگیری گروههای معارض دچار آشوب و آشفتگی می‌شود. چنان‌که می‌دانید، گروه داعش در بخشهایی از افغانستان نفوذ دارد، و گروه طالبان هم از گذشته تا کنون بخشهایی از این کشور را در اختیار دارد و تازگیها نیز شهرهایی از آن را گرفته است و همچنان با دولت مرکزی درگیر است. نیز بنا بر اخبار جسته و گریخته‌ای که می‌رسند، میان طالبانیها و گروه مبارزان سین‌کیانگیِ ضدّ چین نیز ارتباطات و همکاریهایی هست، و اینان به برخی فراریها و پناهجویان آنان پناه داده‌اند. بنا بر این، با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، بروز درگیریها و آشوبهای جدید در این منطقه اجتناب ناپذیر است، و چه بسا آمریکا نیز منطقه را برای زمینه‌سازی چنین درگیریهایی خالی می‌کند تا غیر مستقیم غرب چین و استان سین‌کیانگ را ضدّ چینیان بشوراند! در هر حال چنین به نظر می‌رسد که از سال 1400 شمسی مردم خراسان، به‌ویژه افغانها، دچار دور تازه‌ای از سختیهای آخرالزّمانی شوند! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1 به خبر هشداردهندۀ زیر توجّه کنید: 👇👇👇
🔴😳مقام آمریکایی: کشورهای همسایه افغانستان آماده پذیرش آوارگان باشند در حالی که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند یک مقام آمریکایی از کشورهای همسایه افغانستان خواست آماده پذیرش آوارگان این کشور به دلیل هرج و مرج احتمالی در افغانستان باشند. به گزارش مشرق، شبکه خبری ان‌بی‌سی در گزارشی به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اشاره کرد. در این گزارش یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن از کشورهای همسایه افغانستان درخواست کرده در صورت بروز هرج و مرج در این کشور در پی خروج نیروهای آمریکایی، آماده پذیرش آوارگان افغانستانی باشند. این مقام‌ آمریکایی گفت: «ما کشورهای همسایه (افغانستان) را دعوت می‌کنیم تا مرزهای خود را برای کسانی که خواستار حمایت بین‌المللی بوده باز نگه داشته و به فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان ادامه دهند». به گزارش ان‌بی‌سی، این مقام‌ اضافه کرد: « هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم افغانها می توانند در صورت نیاز از حمایت بین المللی استفاده کنند». بر اساس گفته این مقام آمریکایی، برنامه ریزی وسیعی برای آوارگان افغانستانی به چند دلیل از جمله خشکسالی، همه گیری کووید ۱۹ و درگیری‌های کنونی میان طالبان و دولت افغانستان وجود دارد. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گذشته در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که خروج نظامی آمریکا از افغانستان بیش از ۵۰ درصد انجام شده و انتظار می‌رود تا ۱۱ سپتامبر به طور کامل انجام شود. مشرق نیوز ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
🔴سخت‌شدن ناسازگاری در مشرق و افروخته‌شدن آتش خونخاهی در مغرب امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در بیان نشانه‌های قیام امام مهدی(علیه‌السّلام)، فرمود: هشدار ای مردم، از من بپرسید پیش از آن‌که آشوبی شرقی پای خُد را بلند و پس از مرگ و زندگی، زمام خِیش را لگدمال کند، یا پیش از آن‌که در مغرب‌زمین، آتشی در هیزم بسیار با دامنی گسترده و با فریاد خونخاهی یا مانند آن، برافروخته شود.(۱) بی‌گمان، امام علی(علیه‌السّلام) با این سخن روشن و رسا خبر داده است که پیش از یورش قیسیان، بربرها و سیاهان مغربی از لیبی بر مصر، فلسطین، اردن و سوریه، میان سران بنی عبّاس مشرقی ناسازگاری سختی روی می‌دهد، به گونه‌ای که برخی از آنان به دیگری آسیب می‌زنند، مانند اسبی که بر لگام خِیش گام می‌نهد. از این روایت و دیگر احادیثی که پیرامون شورش قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی در آخرالزّمان آمده‌اند، بهره گرفته می‌شود که هدف بنیادین آنان از شورش همان خونخاهی هزاران نیروی سلفی هم‌وطن و یا ناهم‌وطن خُد می‌باشد که در مصر، سوریه و عراق در نبرد با زمامداران این کشورها کشته شده‌اند. بر کسی پوشیده نیست، بسیاری از نیروهای مزدوری که اکنون با سپاهیان زمامداران مصر، سوریه، عراق و ایران می‌جنگند، از آفریقاییهای سَلَفی مهاجر از سرزمینهای مغرب، مانند لیبی‌اند. ------------------------------------------------- ۱. بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۸۲، ب ۲۹، ح ۸۶، خطبة المخزون، با گزارش از: مختصر البصائر؛ ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🌺آدرس کانال عربی آخر الزمان (القناة العربیّة لآخر الزمان) خانندگان گرامی، مباحث مهدویت و آخرالزّمان به زبان عربی نیز ارائه می شود. برای دیدن متن عربی آیات و روایات اسلامی و شرح و تفسیر آنها به لینک زیر مراجعه بفرمایید. اگر دوستان عرب یا آشنا با زبان عربی دارید، آدرس کانال عربی «آخر الزمان» را به آنان بدهید تا گامی در گسترش فرهنگ مهدوی بردارید.👇👇👇 ✔️قناة آخر الزمان👈👈👈 @joinchatakherozzaman
🌺با سلام، در پاسخ به انتقادات برخی خانندگان بی دقّت که می گویند پیشبینی شما در بارۀ کت و شلواری‌بودن رئیس جمهوری منتخب سال 1400 در ایران درست در نیامده است، یادآور می شوم که نویسنده در این باره هیچ پیشبینی‌ای نداشته‌ام، جز آن‌چه خصوصی به برخی دوستانم گفته‌ام، و آن‌چه در این باره در کانال آخرالزّمان در بخش پیشبینیهای نجومی ارائه شده بود، از ما نیست. در هر حال، آن‌چه اکنون در ایران رخ داده است، بر شتاب رویدادهای آخرالزّمانی در این کشور خاهد افزود! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴۸ شهرستان بزرگ افغانستان سقوط کرد رئیس شورای استانی تخار افغانستان اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته هشت شهرستان در استان های تخار،سمنگان و بلخ بدست طالبان افتاده است و اکنون جنگ به دروازه های شهر تالقان مرکز استان تخار،قلعه نو مرکز استان باغیس و میمنه مرکز استان فاریاب رسیده است . به گزارش ایرنا، «وفی الله رحمانی» رئیس شورای استانی تخار افغانستان افزود: شهرستان های «بنگی»، «چال»، «هزارسمچ»، «ینگی قلعه»، «دشت قلعه» و «نمک آب» در تخار و شهرستان «دره صوف بالا» در استان سمنگان و «چهار بولک» در استان بلخ دیروز بدست طالبان افتاده است. گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت که رازهایی در پشت سقوط شهرها بدون کوچکترین درگیری وجود دارد. ایرنا
🔴هشدار و بیدارباشی به نیروهای طالبان!!! با توجّه به خبرهایی که داریم و احتمال عضویّت برخی نیروهای اهل سنّت طالبان در کانال آخرالزّمان، به همۀ افراد این گروه یادآور می‌شویم، هشیار باشند که در اقدام به گرفتن مناطق مختلف افغانستان کاری نکنند که خدای ناخاسته خون بی‌گناهان، به‌ویژه شیعیان امام علی(علیه‌السّلام)، بر زمین بریزد، و این را بدانند که شواهد و قرائن موجود و روایات کتب سنّیان و شیعیان همه حاکی از آن‌اند که مردم روزگار ما به سالهای پایانی آخرالزّمان رسیده‌اند، و ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) ان شاء الّاه در دوران ما خاهد بود، و اگر کسی بر مظلومان و فقرا ستم ورزد و خونی را به ناحق بریزد، در هر جای عالم باشد، تحت تعقیب نیروهای آزادی‌بخش و عدالت‌گستر آن امام بزرگوار قرار می‌گیرد. نیز یادآور می‌شویم، هر نیرویی اعم از طالبان و نیروهای دولتی و غیره بر هر سرزمینی چیره شوند، از برادرکشی و آسیب به بی‌گناهان و ضعیفان و همه باشندگان و شهروندان بپرهیزند، و در صورتی که قیامگران پیش از ظهور مانند هاشمی چینی، شعیب تمیمی خراسانی، قریشی سیستانی، حسنی گیلانی و حسینی یمانی که در روایات شیعه و سنّی به آنان اشاره شده است، می‌بایست به یاری آنان بشتابند تا سرانجام پرچم پیروزی را به امام مهدی(علیه‌السّلام) بسپارند و رستگار شوند، و گرنه مانند نیروهای داعش و سفیانی نابود و جهنّمی می‌شوند. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴خانندگان گرامی، افراد شیّاد و دروغگو با بازی با حروف، چیزهای باطل و نادرستی را به نام آموزش و یا محاسبات جفری در فضای مجازی نشر می‌دهند. مواظب باشید فریب نخُرید. جفر از علوم اسرار است و بعید می‌دانیم عدد افرادی که بتوانند استخراجات و محاسبات واقعی جفری را انجام بدهند و به طریق سؤال و جواب جفری مجهولی را معلوم کنند، به عدد انگشتان دو و چه بسا یک دست هم برسد، و سفارش اکید می کنم این علم را دنبال نکنید و عمر گرانبهایتان را صرف شنیدن سخنان استادنمایان متقلّب در جفر یا خاندن جزوات و کتابهای دروغ و دستکاری‌شدۀ جفری نکنید. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴😳مبارزه با فساد «نر» می‌خواهد! «می‌گویند که در زمان رضاشاه، دریکی از پاسگاه‏های ژاندارمری سابق، مأمور ژاندارمی خدمت‏ می‌‏کرد که مشهور بود به سرجوخه جبّار، این سرجوخه جبّار، مانند بسیاری از هم‌قطاران و همکاران خودش در آن روزگار، سواد درست و حسابی نداشت، ولی تا بخواهی کارآمد بود و در سراسر منطقۀ خدمت او، کسی را یارای نفس‏‌کشیدن نبود. از قضای روزگار، در محدوده خدمت‏ سرجوخه جبّار، دزدی زندگی می‌کرد که به‌راستی، امان مردم را بریده و خواب سرجوخه جبّار را آشفته گردانیده بود. سرجوخه جبّار، با آن کفایت و لیاقتی که‏ داشت، بارها، دزد را دستگیر کرده، به‏ محکمه فرستاده بود، ولی گردانندگان‏ دستگاه قضا، هر بار به دلایلی و از آن جمله‏ عدم وجود دلیل برای بزهکاری، دزد یادشده را رها کرده بودند، به‌ گونه‌ای که گاهی جناب دزد، زودتر از مأموری که او را به‏ مرکز دادگستری برده بود، به محل بازمی‌‏گشت، و برای این‌که دل سرجوخه جبّار را بسوزاند و خودی نشان دهد، چند بار هم، از جلو پاسگاه رد می‌‏شد، یعنی که بله، ما این هستیم. و برای آدم دلسوزی مثل سرجوخه جبّار تحمّل این موضوع خیلی سخت بود. یک روز، سرجوخه جبّار که از دستگیری و اعزام بیهوده دزد سیه‌کار به دادگاه و آزادی او به ستوه آمده بود، منشی‏ پاسگاه را فرا خواند و به او دستور داد که قانون‏ مجازات را بیاورد و محتویات آن را، برای‏ سرجوخه بخواند. منشی پاسگاه، کتاب قانونی را که‏ در پاسگاه بود، آورد و از صدر تا ذیل، برای‏ سرجوخه جبّار خواند: مادّه ۱... مادّه ۲... مادّه ۳... مادّه ۱۰... مادّه ۱۸... و الخ... سرجوخه جبّار که در تمام مدّت خوانده‏‌شدن متن قانون مجازات، خاموش و سراپا گوش‏ بود، همین‌‏که منشی پاسگاه آخرین مادّه‌ قانون‏ را خواند و کتاب را بست، حیرت‌زده، به منشی گفت: این‌ها که همه‌اش مادّه بود، آیا این کتاب، حتّی یک «نر» نداشت؟ منشی گفت که قانون از مجموعه مادّه‌ها شکل‌گرفته است و نر ندارد. آن‌گاه سرجوخه جبّار به منشی گفت: ببین در این کتاب، صفحۀ سفید هست؟ منشی کتاب را گشود و ورق زد و پاسخ داد: قربان! در صفحۀ آخر کتاب، به‌ اندازۀ نصف صفحه، جای سفید باقی ‏مانده است. سرجوخه جبّار گفت: قلم را بردار و این مطالب را که می‌‏گویم‏ بنویس و چنین تقریر کرد: «نر» سرجوخه جبّار: هر گاه یک نفر، ۶‏ بار به گناه دزدی، از طرف پاسگاه دستگیر و به محکمه فرستاده شود و در تمام دفعات، از تعقیب و مجازات معاف گردد و به محل‏ بیاید و کار خودش را از سر بگیرد، برابر «نر سرجوخه جبّار» محکوم‌ به اعدام است. پس از اتمام کار منشی، سرجوخه جبّار، زیر نوشته را انگشت زد و مهر کرد و پس‌ از آن، دستور داد تا دزد را دستگیر کنند و به پاسگاه بیاورند. آن‌گاه او را در برابر جوخۀ آتش قرار داد و فرمان اعدام را در باره‌اش اجرا کرد. سرانجام خبر این ماجرا به گوش مقامات وقت‏ رسانده شد و دستور داده شد تا سرجوخه جبّار را احضار کنند. هنگامی که سرجوخه جبّار، به حضور رئیس دادگاه رسید، قاضی پرخاش‏ کنان از او پرسید: چرا چنان‏ کاری کرده است. سرجوخه جبّار پاسخ داد: قربان! من دیدم در سراسر قانون‏ مجازات، هرچه هست، مادّه است، ولی حتی یک‏ «نر» توی آن‌همه مادّه نیست، و آن ‏وقت‏ فهمیدم که عیب کار از کجاست و چرا دزدی‏ که یک منطقه را، با شرارت‏هایش جان‌به‌سر کرده است، هر بار که دستگیر می‌شود، بدون‏ آن‌‏که آسیبی دیده باشد، آزاد می‌شود و به محل‏ بازمی‌گردد. این بود که لازم دیدم در میان‏ «مادّه»های قانون مجازات که همه مهربان هستند، یک «نر» هم باشد. این است که خودم آن نر را به قانون اضافه و دزد را طبق قانون نر اعدام کردم و منطقه را از شرّ او آسوده گردانیدم! برگرفته از فضای مجازی ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
🔴در بارۀ آشکارشدن جحّافی (نیشابوری) در ایران که فرماندهی یا رهبری نیروهای ایرانی را در جنگ با نیروهای بعثی و داعشی در عراق بر عهده خاهد داشت، هر وقت صلاح باشد و زمان مناسب فرا برسد، توضیح خاهم داد. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴برخی مقدّمات نزول عذابهای آخرالزّمانی در حال فراهم‌شدن‌اند. 😳خبری تلخ ولی خشحال‌کننده😄 قابل توجّه قضات دادگستری به زودی توضیح خاهیم داد
🌺آیندۀ خاورمیانه در دست مندیل‌سیاهان خاهد بود! از استاد بزرگوار و دانشمندم، نادر دهر و فرزانۀ روزگار ما، در بارۀ حوادث آینده پرسیدم که آیا چیزی از جفر استخراج فرموده‌اید که بشنویم و از آن بهره‌ای ببریم و امیدوار شویم؟ فرمودند: بله. مدّتی قبل در بارۀ سرنوشت برخی قدرتهای بزرگ منطقه‌ای پرسیدم، جواب آمد که مندیل‌سیاهان می‌آیند و آنان را از میان برمی‌دارند و رأسی (رئیسی) را بر آن‌جا می‌گمارند، و سپس استاد فرمودند: زمان این حوادث دور نیست. به ایشان که نمی‌دانستند که گروه مندیل‌سیاه کیان‌اند، و تنها از طریق جفر از آن آگاه شده بودند، گفتم: آنان، طبق برخی روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان، همان نیروهای سیاه‌نشان دوم‌اند که دارای دستارهای سیاه و لباسهای سفیدند و از بخشی از خراسان (افغانستان و ازبکستان) قیام می‌کنند و با مبارزان اهل سین کیانگِ چین و مبارزان سیستانی و نیروهای حسنی گیلانی متّحد می‌شوند و از ایران و عراق می‌گذرند و سیاه‌نشانان نخست (بنی عباس آخرالزّمان) را برمی‌اندازند و گروهی از ایشان به مکّه می‌روند و با امام مهدی(علیه‌السّلام) در آن‌جا بیعت می‌کنند، و سرانجام از عراق به سوریه می‌روند و بیت المقدس را می‌گشایند! شنیدنی است اگر بدانید، واژه «مندیل» که در جفر آمده است، هم‌اکنون در افغانستان کاربرد دارد و گذاشتن عمامه سیاه بر سر و پوشیدن لباس سفید نیز در این کشور پررونق است!!! جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ برابر ۲۱ صفر ۱۴۳۹ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی-ایران- قم ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺شورش مردانی سیاه‌مندیل و سفیدجامه در خراسان محمّد ابن حنفیّه گفته است: پرچمی سیاه برای بنی عبّاس بیرون خاهد آمد. سپس پرچمی دیگر سیاه از خراسان بیرون می‌آید که سربندهایشان سیاه و تنپوشهایشان سفید است، پیشاپیش آنان مردی از تمیم است که به او شعیب ابن صالح ابن شعیب گفته می‌شود. همراهان سفیانی را در هم می‌شکنند تا آن‌که در بیت‌المقدس فرود آید و برای مهدی چیرگی‌اش را آماده کند و سیسد تن را از شام سوی وی بکشاند. میان شورش او تا آن‌که کار را به مهدی بسپارد، هفتاد دو ماه خاهد بود.(۱) بنا بر پژوهش نویسنده، هنگامی که این روایت را با دیگر روایات بیانگر رویدادهای آخرالزّمان می‌سنجیم، می‌یابیم که در نقل و رونویسی نوشتار آن درهم‌ریختگی و نادرستی و افزودنی روی داده است، و درست آن است که روایت این گونه باشد: محمّد ابن حنفیّه گفته است: پرچمی سیاه برای بنی عبّاس بیرون خاهد آمد. سپس پرچمی دیگر سیاه از خراسان بیرون می‌آید که سربندهایشان سیاه و تنپوشهایشان سفید است، پیشاپیش آنان مردی از تمیم است که به او شعیب ابن صالح(۲) گفته می‌شود. همراهان سفیانی را در هم می‌شکنند تا آن‌که در بیت‌المقدس فرود آید و برای مهدی چیرگی‌اش را آماده کند و سیسد تن را از شام سوی وی بکشاند. میان شورش او تا آن‌که کار را به مهدی بسپارد، هفت ماه(۳) خاهد بود.(۴) چنین می‌نماید که این حدیث سخن پیامبر(صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله) یا امام علی(علیه‌السّلام) باشد، اگرچه محمّد ابن خَوْلَۀ حَنَفِیَّه تابعی آن را به یکی از آن‌دو نسبت نداده است. مراد از «بنی عبّاس» در این روایت، بنی عبّاسی‌اند که بخشی از سرزمینهای مشرق را در آخرالزّمان فرمانروایی می‌کنند، و مقصود از «خراسان» در این‌جا، بخشی از سرزمینهای خراسان است که تالقان در افغانستان و سمرقند در ازبکستان را در بر می‌گیرد، و چنان‌که می‌دانید، گذاشتن دستار سیاه بر سر و پوشیدن جامۀ سفید میان مردمان افغانی فراگیر است. شایان یادآوری است، از همۀ روایات اسلامی، مگر این روایت، بهره گرفته می‌شود که شورش شعیب ابن صالح تمیمی در سمرقند در ماه رجب و قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) در مکّه و سپردن کار به وی در ماه محرّم خاهد بود. پس، دوری زمانی میان شورش و میان قیام و کارسپاری بیش از هفت ماه نمی‌باشد. ----------------------------------------------------- ۱. الفتن، ص ۲۱۳، الجزء ۴، ح ۸۵۱؛ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «شعيب ابن صالح ابن شعیب» یافت می‌شود که به «شعيب ابن صالح» اصلاح و ترجمه گردید. ۳. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «اثنان و سبعون شهراً» یافت می‌شود که به «سبعة أشهر» اصلاح و ترجمه گردید. ۴. الفتن، ص ۲۱۳، الجزء ۴، ح ۸۵۱؛ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴آیا مندیل‌سیاهان در افغانستان ظاهر شده‌اند، و آیا نیروهای طالبان همان مندیل‌سیاهان می‌باشند؟ همان گونه که گروه حوثیان در یمن را نمی‌توانیم گروه یمانی موعود بدانیم، گروه طالبان در افغانستان و هیچ گروه دیگری را به اعتبار این که برخی نیروهایشان دستارهای سیاه بر سر می‌بندند و تنپوشهای سفید می‌پوشند، نمی‌توانیم همان گروه مندیل‌سیاه و سیاه‌پرچمی بدانیم که در آخرالزّمان پدیدار می‌شوند. ناگفته نماند که پرچم طالبان سیاه سفید است. زیرا طبق روایات پیامبر(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله) و امام علی(علیه‌السّلام) و جانشینانش(صلوات‌الّاه‌علیهم) و علم جفر، در پی جنگی بزرگ میان چین با هند و هند با پاکستان که ویرانی و کشتار فراوان را در پی دارند، گروه یادشده با رهبری شعیب ابن صالح تالقانی در ماه رجب پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) در سمرقند برمی‌شورند، و در حوالی ماه رمضان، نیروهای مبارز سین‌کیانگی با رهبری هاشمی چینی پس از نبردهایی با چینیان و همراه‌شدن یارانی از مُلتان با آنان، به خراسان می‌آیند و با هم متّحد و هاشمی رهبر و شعیب فرمانده نیروها می‌شود، و سپس به ایران و عراق می‌آیند، و چون زمان شورش و قیام شعیب و هاشمی فرا نرسیده و این دو رهبر و فرمانده هیچ گروهی نیستند، لذا هیچ کدام از گروههای موجود در سین کیانگ و افغانستان را نمی‌توان مصداق روایات اسلامی دانست. بی‌گمان، هر گروه و نیرویی که بر مردم ستم‌ورزد، و سر به مخالفت با هاشمی چینی و شعیب خراسانی و قریشی سیستانی و حسنی گیلانی و حسینی یمانی بردارد، شکست می‌خُرد و نیست و نابود و رهسپار جهنّم می‌شود. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1