از کجا اومدی؟! (گفت و شنود)
گفت: یکی از مدعیان اصلاحات گفته است؛ قطعاً و مسلماً استانداران باید اصلاحطلب باشند. تمام معاونین وزرا هم باید اصلاحطلب باشند!
گفتم: اصلاحطلب یا «اصلاحاتچی»؟!
گفت: چه فرقی میکند؟
گفتم: مگر مؤمن بالله، متوکل علی الله، راضی بالله و... لقب خلفای بنیعباس نبود؟ آیا واقعا مؤمن به خدا و راضی به رضای خدا و توکلکننده به خدا و... بودند؟ برخی از مدعیان اصلاحات هم اصلاحاتچی هستند و نه اصلاحطلب به معنای واقعی آن! مثل آنهایی که با دستور آمریکا و اسرائیل فتنه ۸۸ را به راه انداختند، از آشوبهای پائیز ۱۴۰۱ حمایت کردند، از آمریکا درخواست تحریم ایران را کردند، به بشار اسد نامه نوشتند و به مقابله او با گروههای تکفیری اعتراض کردند، علیه نظام دست به وارونهنمایی
زدند و...
گفت: حالا منظور ایشان از بهکارگیری استانداران اصلاحطلب،
چیست؟!
گفتم: جواب را از ملای رومی بشنو؛
آن یکی پرسید اشتر را که هی
از کجا میآیی ای اقبال پی؟
گفت از حمام گرم کوی تو
گفت خود پیداست در زانوی تو
https://eitaa.com/jomhuor14/1157
🔴 ۵۴۰ میلیارد تومن هزینه مردم برای کنسرت معین در ترکیه
با پول کنسرت نمیشه به فقرا کمک کرد ولی با پول محرم چرا !!!
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اسفندیاری مجری برنامه پایش توضیح میده که
این دولت چیزی که براش مهم نیست معیشت مردمه!
درود بر شرفت
#سقوط
#https://eitaa.com/jomhuor14/1172
♨️معین الدین سعیدی نماینده حامی آشوب های زاهدان؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد شد😳
#وفاق_ملی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 یه عده، علی علی خیلی میگن ولی حاضر نیستند از معاویه صحبت کنند...
از حسین میگن از یزید نمیگن❗️
⬅️ ولایت دارند، برائت ندارند❗️مقاومت نمیکنند ، با دشمنان دین مبارزه نمیکنند ...
⬅️ امام رضا علیهالسلام : شیعه ی ما نیست ...
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
♻️داستانی زیبا وپر محتوا
یعقوب لیث صفاری شبی هر چه کرد ؛ خوابش نبرد ،
غلامان را گفت : حتما به کسی ظلم شده ؛ او را بیابید.
پس از کمی جست و جو ؛ غلامان باز گشتند و گفتند : سلطان به سلامت باشد ، دادخواهی نیافتیم .
اما سلطان را دوباره خواب نیامد ؛ پس خود برخواست و با جامه مبدل ، از قصر بیرون شد ؛
در پشت قصر خود ؛ ناله ای شنید که میگفت خدایا :
یعقوب هم اینک به خوشی در قصر خویش نشسته و در نزدیک قصرش اینچنین ستم میشود ؛
سلطان گفت : چه میگویی؟
من یعقوبم و از پی تو آمده ام ؛ بگو ماجرا چیست؟
آن مرد گفت : یکی از خواص تو که نامش را نمیدانم ؛ شبها به خانه من می آید و به زور ، زن من را مورد آزار و اذیت و تجاوز قرار میدهد .
سلطان گفت : اکنون کجاست؟
مرد گفت: شاید رفته باشد .
شاه گفت : هرگاه آمد ، مرا خبر کن ؛ و آن مرد را به نگهبان قصر معرفی کرد و گفت :
هر زمان این مرد ، مرا خواست ؛ به من برسانیدش حتی اگر در نماز باشم .
شب بعد ؛
باز همان سرهنگ به خانه آن مرد بینوا رفت ؛ مرد مظلوم به سرای سلطان شتافت .
یعقوب لیث سیستانی؛ با شمشیر برهنه به راه افتاد ، در نزدیکی خانه صدای عیش مرد را شنید ؛
دستور داد تا چراغها و آتشدانها را خاموش کنند آنگاه ظالم را با شمشیر کشت .
پس از آن دستور داد تا چراغ افروزند و در صورت کشته نگریست ؛
پس ؛ در دم سر به سجده نهاد ،
آنگاه صاحب خانه را گفت قدری نان بیاورید که بسیار گرسنه ام .
صاحبخانه گفت : پادشاهی چون تو ؛ چگونه به نان درویشی چون من قناعت توان کردن؟
شاه گفت: هر چه هست ؛ بیاور .
مرد پاره ای نان آورد و از شاه سبب خاموش و روشن کردن چراغ و سجده و نان خواستن سلطان را پرسید ؛
سلطان در جواب گفت:
آن شب که از ماجرای تو آگاه شدم ؛ با خود اندیشیدم در زمان سلطنت من ؛ کسی جرأت این کار را ندارد مگر یکی از فرزندانم ؛
پس گفتم چراغ را خاموش کن تا محبت پدری ؛ مانع اجرای عدالت نشود ؛
چراغ که روشن شد ؛ دیدم بیگانه است ؛
پس سجده شکر گذاشتم .
اما غذا خواستنم از این رو بود که از آن شب که از چنین ظلمی در سرزمین خود آگاه شدم؛
با پروردگار خود پیمان بستم لب به آب و غذا نزنم تا داد تو را از آن ستمگر بستانم .
اکنون از آن ساعت تا به حال چیزی نخورده ام.
گر به دولت برسی ؛ مست نگردی ؛ مردی
گر به ذلت برسی ؛ پست نگردی ؛ مردی
اهل عالم همه بازیچه دست هوسند
گر تو بازیچه این دست نگردی ، مردی
اگر یعقوب های این زمانه، چراغ خاموش کنند و در پی عدل و انصاف بیفتند،!، چند صد آقا و آقازاده به زمین می افتند؟؟؟!!!!
حتما: (مصلحت نیست که چراغی خاموش شود.!!)
دزدان دغل ، بغل بغل ميدزدند
از گله ی اشتران جمل ميدزدند
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید تفرقه ...
بسیار مهم ❌❌
کشته شدن خلیفه دوم در ماه ربیع الاول کاملا کذب بوده ..افرادی که به همین بهانه آنهم در شروع هفته وحدت جشن میگیرند درست نقشه دشمن را پیاده میکنند..
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
🖇 برایم سخت بود تا باور کنم... (بخش آخر) | علت مبارزه جبهه استکبار با دین
🔹 ممکن است عوامل و منافع مادی هم در این امر دخیل باشد؛ در واقع عوامل گوناگونی میتوانند در یک پدیده اجتماعی مؤثر باشند؛ همچنان که در انقلاب ما عوامل مختلفی مؤثر بود. همه میدانیم نگرانیهای مردم از ظلمها و تبعیضها در مخالفت با رژیم گذشته بیاثر نبود.
🔹 عقب افتادگیهای مادی، علمی و اقتصادی هم برای این که مردم را به مبارزه با رژیم وادار کند بیاثر نبود؛ اما ما معتقدیم
عنصر اصلی را امام رضوان الله علیه کشف کرد، بر آن تأکید کرد و آن را تقویت کرد؛ و این عنصر دین بود. ما میتوانیم از آموزههای دینی و آیات صریح قرآن برای تحلیل مسائل اجتماعی و حتی برای پیشبینی حوادث اجتماعی بهره بگیریم.
🖊 علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#شماره۴۶
#استکبار_ستیزی
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
21.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حتماببینید👆
#افشای سه سند مهم توسط سردار رادان از دستگیری یک افسر اطلاعاتی دشمن با هدف اندلس سازی ایران:
۱_ در طرح دشمنان هر زن که کشف حجاب کرده، سرباز ارزان قیمت نام گذاری کرده اند
۲_ چادر بر سر هر زن ایرانی یعنی پرچم ایران بالاست
✖️کجا هستن اون بزرگوارانی که میگفتن توهم توطئه دشمن برای کشف حجاب ها رو دارید!!!!
#حجاب
https://eitaa.com/jomhuor14/1172
🛑 گفتمان «وفاق» ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت،؟
🟢 📝 از جمله آسیب های جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است، همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران می شود، روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید، بدون آنکه اشاره شود، در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد، و نوعاً در تقابل با جامعه دینی به کار می رود،
🟢 👈 جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد، جان لاک وظیفه دولت ها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد، و امور خصوصی از شرح وظایف دولت ها خارج گردید، از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود، این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی می شود،
🟢 👈 خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت، دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت، و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد، و موفق به کسب رای اعتماد شد، مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد، تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند،
🟢 👈 مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج می برد، تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند، بپرسند وفاق با چه کسانی، و در چه شرایطی مطلوب است،؟ وفاق نمی تواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند،
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد، می داند «وفاق» حسن ذاتی ندارد، و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت می رسانند،
🟢 👈 بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوب ها را داشته باشند، حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند، تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند،
🛑 👈 اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند، به جای برخورد احساسی و کور کورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند، تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد، طبیعتاً نباید از ترفند بر چسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است، و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
🤲 اللهم عجل لولیک الفرج
https://eitaa.com/jomhuor14/1172