eitaa logo
جرعه ناب
655 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
210 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام #جرعه_ناب توسط ادمین اداره می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
۱-اگر انسان نسبت به عبادت الهی رغبت وعلاقه نشان داد و استکبار نورزید و بیاد خداوند بود و به تسبیح حق پرداخت نشانه آن است که مقرب خداوند است زیرا تنها راه تقرب به خداوند ذکر ی است که دل را نرم کند و دربرابر حق گردن فرازی نکند إِنَّ الَّذِينَ عِندَ رَبِّكَ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيُسَبِّحُونَهُ وَلَهُ يَسْجُدُونَ یقیناً مقرّبان و نزدیکان خدا هیچ گاه از عبادت و بندگی اش تکبّر نمی ورزند، وهمواره او را تسبیح می گویند، و پیوسته برای او سجده می کنند. (سوره اعراف آیه ۲۰۶) ۲-اگر کسی دربرابر خداوند استکبار بورزد و اهل دعا و عبادت نباشد با ذلت وخواری داخل جهنم می شود إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ (غافر:۶۰) ۳-پس نشانه آنکه انسان محبوب و مقرب خداست یا نه باید ببیند رایطه اش با عبادت الهی چگونه است @jorenab
تمثل النبي في سليله في خلقه وخلقه وقيله كما تجلى الله في نبيه فقد تجلى هو في وليه (ایت الله غروی اصفهانی) نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم از نظر خَلق و خُلق و گفتار در نسل خویش تمثل پیدا کرد همانگونه که خداوند در نبی خویش تجلی کرد نبی اکرم در ولی خویش تجلی نمود 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باد 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :  هيچ خانه و خيمه اى در روى زمين نمى ماند، مگر اين كه خداوند كلمه اسلام را با عزّت بخشيدن به عزيز و خوار كردن ذليل ، وارد آنها مى كند ؛ يا خداوند صاحبان آن خانه ها و خيمه ها را عزّت مى بخشد و آنان را از اهل كلمه اسلام قرار مى دهد و يا با خفّت و خوارى در برابر آن گردن مى نهند . عن رسول الله (ص) : لا يَبقى عَلى ظَهرِ الأرضِ بَيتُ مَدَرٍ و لا وَبَرٍ إلاّ أدخَلَ اللّه ُ علَيهِم كَلِمَةَ الإسلامِ بِعِزِّ عزيزٍ و بِذُلِّ ذَليلٍ ، إمّا يُعِزُّهُم اللّه ُ فَيَجعَلُهُم من اهلهم، او یذلهم فیدینون لها (کنز العمال ص ۴۳۷) @jorenab
امام علی علیه السلام: آداب و رسوم خود را به فرزندانتان تحميل نكنيد، زيرا آنان براى زمانى غير از زمان شما آفريده شده اند لا تَقْسِروا اَوْلادَكُمْ عَلى آدابِكُم ، فَاِنَّهُمْ مَخْلوقونَ لِزَمانٍ غَيْرِ زَمانِكُم (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۲۰ص۲۶۷ح۱۰۲) @jorenab
فتوی پیرِ مُغان دارم و قولیست قدیم که حرام است مِی آنجا که نه یار است ندیم چاک خواهم زدن این دلقِ ریایی، چه کنم؟ روح را صحبتِ ناجنس عذابیست الیم ✏ «حافظ» @jorenab
خدایا به تو پناه می‌برم از اینکه ۱-با یکی از دوستان تو دشمن باشم ۲- یا با یکی از دشمنان تو دوست باشم ۳- یا امری را دوست داشته باشم که مایه خشم تو است. ۴-خدایا هرآنکس که تو بر او درود فرستاده ای درود ما بر او ۵-و هرآنکس که او را لعنت کرده ای  لعنت ما بر او. ۶-خدایا هرآنکس که مرگ او ما و تمام مسلمانان را شاد می‌کند، ما را از او راحت کن و بهتر از او را برایمان جایگزین کن تا اجابت تو را در دین و زندگی خود به ما بنمایانی ای مهربانترین مهربانان عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ الْفَضْلِ الْهَاشِمِيِّ قَالَ كَانَ مِنْ دُعَاءِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أُعَادِيَ لَكَ وَلِيّاً أَوْ أُوَالِيَ لَكَ عُدُوّاً أَوْ أَرْضَى لَكَ سَخَطاً أَبَداً اللَّهُمَّ مَنْ صَلَّيْتَ عَلَيْهِ فَصَلَوَاتُنَا عَلَيْهِ وَ مَنْ لَعَنْتَهُ فَلَعْنَتُنَا عَلَيْهِ اللَّهُمَّ مَنْ كَانَ فِي مَوْتِهِ فَرَحٌ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ فَأَرِحْنَا مِنْهُ وَ أَبْدِلْ لَنَا بِهِ مَنْ هُوَ خَيْرٌ لَنَا مِنْهُ- حَتَّى تُرِيَنَا مِنْ عِلْمِ الْإِجَابَةِ مَا نَتَعَرَّفُهُ فِي أَدْيَانِنَا وَ مَعَايِشِنَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين‏ (امالی شیخ مفید، ص166) @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصل انتظار به معنای چشم به راه بودن است یعنی امید به آینده داشتن برای کاری که قرار است تحقق پیدا کند وامید به آینده داشتن خود مبتنی بر اصل دیگری است که در قرآن کریم ازآن به امید به رحمت خداوند تعبیر شده است در سوره مبارکه یوسف آیه هشتاد وهفت آمده است «وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّه» ومرحوم طریحی در مجمع البحرین آنرا به رحمت آسایش وزندگی جاوید معنای میکند یعنی از رحمت وآسایش وزندگی جاوید ناامید نشوید وچون چنین زندگی تا کنون محقق نشده است وزندگی دنیوی همراه با مکاره وسختی ها بود باید زمانی بیاید که این راحتی وآسایش برای مومنین محقق شود پس انتظار دارای ریشه قرآنی است وتوجه به این نکته ازین جهت مهم است که ما وظیفه داریم معتقدات خود را بر قرآن عرضه کنیم ومطابق دستورات قرآنی پیش برویم حال انتظاری که میتواند با اندیشه قرآنی هماهنگی داشته باشد بدون شک سازنده وپویا خواهد بود وانسان را بسوی ایمان وتقوا سوق میدهد نه آنکه انسان را لا ابالی بار بیاورد وباعث ترویج گناه گردد بنابراین کسی که منتظر است بدنبال این است که از اصحاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد لذا تمام تلاش را می کند تا رفتار وگفتار او در راستای اوامر ودستورات اهل بیت علیهم السلام باشد نکته: با توجه به آیه شریفه انتظار به دو قسمت تقسیم می‌شود الف_انتطار فعال یعنی انتظاری که برای تحصیل رحمت و فضل الهی است و تلاش برای رسیدن به الطاف خداوند است برای رسیدن به زندگی با آرامش ب_انتطار منفعل یعنی در آن از سعی و تلاش خبری نیست. و باعث نابودی انسان و جامعه بشری شده و واورا از رسیدن به رحمت الهی باز می‌دارد به اینکه فقط منتظر ایجاد چنین فضایی است برای زندگی بهتر اما خودش کاری انجام نمی‌دهد @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا