8_2481.pdf
2.09M
📌به ما پول بدهید و...
کاسبی خودتان را تعطیل کنید
🔖درباره ژست اعتصاب ....
بعضی بلاگرهای سفارتگرد
🖌گزارش خواندنی روزنامه فرهیختگان
🆔@journalist_resan
🔎چرایی شانتاژها و جنگ روانی علیه تیم ملی
🔹از یازده مطلب اخیر صفحه ورزشی رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال، ده مطلب پیرامون اغتشاشات است و صرفاً یک مطلب به صحبتهای جانی #اینفانتینو پرداخته است.(اینفانتینو از اروپا و تاریخ استعماری ۳۰۰۰ساله اش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده بود)
❔سؤال، چرا این رسانهها اینگونه به ورزش نگاه میکنند و در تلاشند تا مردم را علیه تیم ملی یک کشور که آبروی آن کشور است بشورانند؟
▫️پاسخ، علت چنین رفتاری را باید تفاوت #کارکردهای_ورزش_ملی و قهرمانی با کارکردهای این رسانهها دانست.
🔸ورزشهای ملی مانند فوتبال خصلتی که دارد موجب وحدت جامعه میگردد. فقیر و غنی، فارس و غیر فارس، شیعه و سنی هنگامی که به ورزش ملی میرسند اختلافها را کنار میگذارند و برای آنها ورزش ملی یک #هویت_ایرانی میسازد. و این با رویکرد رسانه تجزیهطلبی مانند ایراناینترنشنال در تضاد است.
🔸اگر ورزش ملی وحدتساز است او قصد دارد که دیگرساز باشد و هر ایرانی به جای عشق و افتخار به تیم ملی کشورش، انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رود و هم وطنش را بیغیرت و یا به صفت قبیحه دیگری معرفی کند. کارکرد دیگر ورزش ملی مانند فوتبال تزریق روحیه نشاط به جامعه است در صورتی که طرف مقابل به دنبال #سیاهنمایی_مطلق از جامعه است و آنچه میتواند نشاط را به جامعه آورد را به طور کلی منتفی میداند و با آن در ستیز است.
🔸لذا ما بیشتر از اینکه با یک موضوع ورزشی مواجه باشیم با یک جنگ شناختی از نوع فوتبالی مواجهیم. طرف مقابل تلاش دارد تا هر آنچه مؤلفههای ملتساز وجود دارد از پرچم و سرود ملی گرفته تا فوتبال و هر ورزش قهرمانی دیگری را از جامعه ما بزداید. در این جنگ شناختی وظیفه هر ایرانی باغیرتی در گام اول خنثیسازی تاکتیک دشمن است. باید تلاش کنیم که فوتبال عامل وحدتساز درون جامعه ما شود نه #عامل_غیریتساز و تفرقهافکن. نکته دوم؛ قبول کنیم همین که در این جنگ شناختی سنگین، این بازیکنان پای به زمین گذاشتهاند خود شاه مهرهای برای باطل کردن جنگ شناختی ابو ارهها بودهاند.
🔹شروع بازیها قطعاً شروع حاشیهها خواهد بود؛ سرود خواندن یا نخواندن، خوشحالی کردن یا نکردن و... . در این حاشیهها یک انسان وطنپرست نباید موضوعات فرعی را بر موضوعات اصلی یعنی مقابله با #جنگ_شناختی دشمن اولویت دهد و وارد تقابل با هموطن خود گردد. با #اولویتبندی اجازه ندهیم در این زمین پر از مین، قربانی جنگ شناختی دشمن شویم.
✍️یعقوب ربیعی
🆔@journalist_resan
اینترنشنال و جام جهانی.pdf
5.95M
📌همکاران شبکههای تجزیهطلب مثل اینترنشنال برای جامجهانی هم نباید به خلیجفارس بیایند
🔹گزارش خواندنی فرهیختگان
🆔@journalist_resan
دورغ رسانه های خارجی.pdf
33.51M
🔸دروغ های رسانه های خارجی در 8 ماه اتفاقات ایران
🆔@journalist_resan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻معرفی 4 لیدر اغتشاشات اخیر به سبک نتکیلیپس
🔺از هیچکس و صدف بیوتی تا گلشیفته و احسان کرمی
#رسانه_اغتشاشات
🆔@journalist_resan
💢 سيطره انديشههای صهيونيستی، بر رسانههای خبری جهان
🔺#امپرياليسم_رسانهای را بيترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکلهها و بنيانهای آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازههای کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد.
نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانهای نشان میدهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانههای فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قویترين رسانه به حساب میآيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت.
🔺در پروتکل صهيونيسم آمده است:
ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم.
💢 شش غول رسانه آمريکا که غولهای رسانهای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت میکنند، که اين غولهای رسانههای عبارتند از:
1️⃣ تايم وارنرAOL
2️⃣ وایاکام
3️⃣ نيوز کورپوريشن
4️⃣ والت ديزنی
5️⃣ برتلزمان
6️⃣ جنرال الکتريک.
🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، #سينما بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق #هاليود قابل تأمل است. سينما به عنوان
#هنر_هفتم نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلمسازی جهان يعنی هاليوود
را در اختيار دارد.
🔺 از همين رو میتوان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانهها در موارد ذيل خلاصه کرد:
▪️بسط ارزشهای مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است
▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم
▪️القای بیتمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان
▪️جهانی کردن اسطورهها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله #هولوکاست
▪️نقشههای صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی
همچنين درباره؛
➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد.
➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکههای راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب میآيند.
➖و ديگر شبکهها اخبار، گزارشهای خبری و
اقتصادی خود را از اين سه شبکه ميگيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند.
➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيستها فعاليت ميکنند.
➖دايرهالمعارفها که امروز به عنوان نبض تپنده کتابها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيستها نبودهاند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايدههای آنان شدهاند.
🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکلگيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانههای گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد.
🆔@journalist_resan
💢 استراتژی «وِزوِز»؛ تمثیلی از وضعیت این روزها
✍️ حمید احتشام
🔸نوعی استراتژی جنگی با نام (تهاجم مگسی) وجود دارد که میتوان آن را #استراتژی_وزوز هم نامید.
🔸برای درک بهتر این #راهبرد_ایذایی، خود را در یک میهمانی باشکوه همراه با حضور دوستان و آشنایان تصور کنید! پذیرایی و نوشیدنیهای باب میلتان روی میز است و در حالی که بر کاناپه تکیه زدهاید و مشغول گفتگوی گرمی با دوستان خود هستید.
🔸ناگهان #مگسی_وزوزکنان بر روی گونه شما مینشیند. شما با یک حرکتِ دست آن را پَر میدهید. مگسِ نگونبخت وزوزکنان چرخی در فضای مهمانی میزند و اینبار بر پیشانی فرد مقابلتان فرود میآید. او نیز حرکت دستِ شما را تکرار میکند و مگس، وزوزکنان برخاسته و اینبار بر روی قندِ در قندان جا خشک میکند و یکی از مهمانان در حالی که به قندان اشاره میکند با حالت انزجار میگوید: «مگس مگس»!
🔸مگس نگونبخت کمکم حواسها را به خود جلب کرده است، یکی پیشنهاد باز کردن پنجره را میدهد؛ در حالی که دیگری به دنبال مگسکش میگردد، سومی بر گرفتن مگس با دستان خالی تمرکز کرده است.
🔸صاحبخانه پیشنهاد استفاده از اسپری ضد مگس را طرح میکند، اما به محض اقدام، یکی از مهمانان با عذر حساسیت نسبت به بوی آن، منصرفش میکند. بالاخره مگسکُش پیدا میشود، اما مگس بیچاره که متوجه اوضاع شده است، یکسره و وزوزکنان در حال چرخیدن است و از نشستن ممانعت میورزد.
🔸همگان منتظرند تا خستگی بر او چیره شود که همین اتفاق میافتد. به محض نشستن مگس، مگسکُش منجنیقوار شلیک میشود، اما نشانهگیری دقیق نیست؛ مگس که میپرد هیچ، چای داغِ استکانِ روی میز در اثر برخوردِ منجنیق، کُپ میشود و پای مهماندار جوان را کمی میسوزاند...
🔸اکنون چند ساعتی است که شکوه مهمانی، تحت تأثیر یک مگس قرار گرفته است، از آن گفتگوهای دلنشین و نوشیدنیهای گوارا خبری نیست. گرچه مگسی بیش نیست، اما امان مهمانان را بریده است. توجهها را به خودش جلب کرده است. اجازه شکلگیری مهمانی را نمیدهد.
🔸وضعیت امروز جامعه ما، وضعیت همین مگس است. استراتژی مگسی با همین شیوه، در حال جلب توجه است. گرچه ریز و ناتوان است، اما فضای مهمانی را تحت تأثیر قرار داده است. مگس داستان ما با عملیاتهای بسیار کوچک ولو یک نفره، اما خود را زنده نگه داشته، تا فضا را تسخیر کند. هدف او تعطیلی مهمانی یا تلخکردن کام مهمانان است.
✅ مگس ناتوان و زبون است، اما #استراتژی_وزوز را جدی باید گرفت.
#رسانه_اغتشاش
🆔@journalist_resan
🔰ابعاد جنگ هیبریدی
🔺برای شناسایی بهتر ابعاد جنگ هیبریدی به توضیح اجمالی و کلی در مورد هر یک از مولفههای آن میپردازیم.
🔹هر یک از این جنگها خود ابزارها و شیوههای متنوعی را در خود جای داده که به مرور زمان و گسترش عرصه ارتباطات، توسعه یافتهاند.
1️⃣ به کارگیری یک استراتژی اقتصادی از سوی کشور متخاصم
با هدف تضعیف اقتصاد کشور مقابل ذیل عنوان کلی جنگ اقتصادی تعریف میشود که بارزترین روشهای آن محاصره اقتصادی و تحریم است. هدف جنگ اقتصادی تسخیر یا کنترل منابع حیاتی اقتصادی رقیب است.
2️⃣ نبرد مجازی یا جنگ سایبری
به نوعی از نبرد اطلاق میشود که دو طرف در آن از شبکههای رایانهای به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی جاری میکنند. هدف از این نوع جنگ تخریب سیستمهای اطلاعاتی و ارتباطاتی است. این نبرد حرکتی در جهت تغییر موازنه اطلاعات و دانش به نفع طرف دیگر است.
3️⃣ جنگ اطلاعاتی
مجموعهای از فنون شامل گردآوری، انتقال، حفاظت، جلوگیری از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات را در بر میگیرد که به وسیلۀ آن یکی از دو طرف درگیر به مزیت چشمگیر در عرصه دسترسی به اطلاعات دست یافته و آن را حفظ میکند.
4️⃣ جنگ نامنظم و چریکی
اصطلاحی کلی است که برای تشریح عملیات نظامی در منطقه تحت کنترل دشمن و با استفاده از منابع و ساکنان بومی به کار میرود و از سوی منابع خارجی پشتیبانی و هدایت میشود.
5️⃣ نیروهای ویژه
گروهی از نیروهای مسلح هستند که آموزشهای سختی میبینند و در عملیات با ریسک بالا شرکت میکنند. عملیات مخفیانه، جنگهای نامتعارف، عملیات جاسوسی، بازداشت یا کشتن افراد مهم و ... از طریق نیروهای ویژه و حرفهای در کشور هدف انجام میشود.
6️⃣ حمایت از نابسامانیها و شورشهای محلی
هم از دیگر ابزارهایی است که در جنگهای هیبریدی با موجسواری روی نارضایتیهای داخلی و حمایت از آن با هدف تضعیف اقتدار و اضمحلال نیروی طرف مقابل به کارگرفته میشود.
7️⃣ جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی
هم بخشی از جنگ هیبریدی است. جنگ نظامی نه تنها در نقطه مقابل جنگ هیبریدی قرار ندارد، بلکه بخشی از آن محسوب میشود، به این معنی که ممکن است همزمان از نیروهای کلاسیک نظامی برای پوشش بخشی از ابعاد چند وجهی جنگ ترکیبی به ویژه در حوزه سخت آن استفاده شود.
8️⃣ دیپلماسی
به عنوان مکانیسمی برای اعمال قدرت نرم در عرصه عمل بخشی دیگر از جنگ هیبریدی است. دیپلماسی یعنی توانایی حضور در جوامع خارجی و اثرگذاری بر اذهان مردم از طریق بهرهمندی از روشهای ارتباط جمعی به گونهای که دولتها و ملتهای دیگر تمایل مثبتی نسبت به کشور به کاربرنده دیپلماسی عمومی در ذهن خود احساس کنند و رفتار خود را بر این اساس سمت و سو دهند.
|#جنگ_هیبریدی
|#جنگ_نرم
🆔@journalist_resan
🗑فاتحان سطل زباله
🦜تکنیک طوطی فحاش
✍️ژورسان
🏡لینکولنشایر بزرگترین باغ پرندگان در بریتانیاست و در این باغوحش بیش از 100 گونه طوطی نگهداری میشود. درآگوست 2020، 5 طوطی آفریقایی خاکستری به این باغوحش آوده شده و از آن زمان تا کنون این طوطیها به بازدیدکنندگان فحاشی میکنند.
🎋این طوطیها در زمان قرنطینه در کنار هم بودند و این موضوع به گفته مدیر این باغوحش «با هر فحشی که این طوطیها میدهند بازدیدکنندگان میخندند و همین امر طوطیها را با فحاشی بیشتر باز میدارد.»
🏰برای برخی از بازدیدکنندگان فحاشی این طوطیها نوعی سرگرمی بود ولی به دلیل نگرانی درباره کودکانی که به این باغوحش میآیند طوطیها از انظار عمومی دور کرده و آنها در قفس دیگری قرار دادند، به این امید که هر طوطی سروصداهای اطراف خود را یاد گرفته و دست از فحاشی بردارد.
🦜این طوطیها پس از قرنطینه مجدد، بار دیگر در معرض دید عموم قرار گرفتند ولی به گفته مدیر باغ وحش پس از 20 دقیقه مجددا به فحاشی پرداختند. لذا تصمیم گرفتیم هر طوطی را به تنهایی درون یک قفس بگذاریم.
🍹شبکه های اجتماعی، حکم «اجتماعات مجازی» را دارد که در قفس آن با فالوو کردن، افراد ناخوداگاه متاثر می شوند. هنگامه گفت و گو با قاتل یکی از مدافعین کشور، قاتل می گوید «اگر به عقب بر می گشتم دیگر اینترنشنال را دنبال نمی کردم». این مسئله بیانگر تاثیر از «همنشینی مجازی و حضوری» با اشخاص چه در قالب «کافی شاپ» و چه در قالب «لایو» است.
🔺رویکرد و داستان گویی طوطیان فحاش خیلی عجیب است. برای یکی از قدرتمندترین زنان جهان ملکه انگلیس یک هفته قصه می گویند یا برای ترور نخست وزیر اسبق ژاپن فقط ۱ روز «نقل و نبات رسانه ای» پخش می کنند اما چند تا بچه تروریست و فاتحان سطل زباله را ۶۰ روز تیتر خبری می کنند.
🌋این روایت بیانگر تکنیک طوطیان فحاش است که با استفاده از «هم نشینی های مجازی» از طریق ایچاد کمپین، دسترسی محتوا، تولید و انتشار حداکثری یک گفتمان و اتمسفر هتک حرمت و ناسزاگویی را ایجاد می کند و جهت «تخلیه اتشفشان روانی مردم»، انها را به فحاشی وادار می کند.
📌خارج نشینان در اخرین «گام های اغتشاشات اخیر» اینگونه طراحی کرده اند که اگر نمیتونی «تغییر رفتار» را در حاکمیت به وجود بیاوری، حرمت او را بشکن و توده های مردمی را با فحاشی به او، همراه خود کن.شکستن قداست یک گام رو به جلوست
#رسانه_اغتشاشات
#تکنیک_شناختی
📻 قسمت: بیست و هفتم
🆔@journalist_resan
🔞پروژه لولیتا سازی
❌پازل های پیچیده یک فراخوان
♨️به مناسبت دستگیری خانم کتایون ریاحی
✍️ژورسان
📚«لولیتا» در واقع عنوان یک کتاب داستان اثر نویسنده روسی «ولادیمیر ناباکوف» است که دارای سبک اروتیک می باشد. از زمان انتشار این کتاب به بعد و جنجال هایی که افرید، در طول سالیان اخیر به دختران جوانی که از سنین پایین درگیر مسائل جنسی میشوند، اصطلاحا «لولیتا» میگویند. شخصیت های لولیتا، دخترک های معصومی می باشند که در انتها، تبدیل به یک شخصیت عصیان گر جنسی می شوند.
🕎غولهای یهودی حاکم در هالیوود، پایگاه اصلی تولید سبک زندگی و ایدئولوژی مدرن می باشند که دنیا را به سمت پردهدریهای اخلاقی و طغیان در برابر اخلاقیات ریشهدار انسانی هدایت می کنند و برای این روند، نمادها و شخصیت هایی را به دنیا معرفی کرده اند.لولیتاسازی یا همان دعوت به طغیان اخلاقی، برای اولین بار توسط خواننده لاتین تبار، «مدونا» رخ داد.
👩🎤آثار مدونا که ترکیبی از مضامین اجتماعی، سیاسی، جنسی و مذهبی است همراه با کارگردانی فنی بسیار ماهرانه و بهروز می باشد که او در اهنگ هایش از دخترکی «معصوم» روایت میکند که با ظاهری بیگناه، موهای کوتاه و کمی رمانتیک، به ناگهان به قالبی اروتیک، تحریککننده و بهشدت عصیانگر تغییر ماهیت میدهد. این روند نمادسازی و طغیان دخترک های معصوم در ادامه توسط چهره هایی همچون «ریحانا»، «تیلور سوئیفت» و «کیتی پری» ادامه پیدا کرد.
👩🏿🦰ریحانه پارسا، از آن مواردی است که به لحاظ نمادین همه شاخصههای لولیتا سازی، در ایران را دارد. او در فیلم های ایرانی نمادی از یک دختر با حیا و با کاراکتر مذهبی می باشد اما با توجه به تصویری که از او داریم؛ به یک باره تبدیل به یک نماد طغیان گری می شود و در هر مرحله، به شدت ناهنجاری های اخلاقی وی افزوده می شود.
👱♀️چند وقتی است که خانم کتایون ریاحی کشف حجاب کرده اند اما شاید یک بازیگر دیگری کشف حجاب می کردند این قدر اهمیت نداشت؟ و از طرف دیگرکشف حجاب ایشان در زمان فوت مهسا امینی در این برهه به چه معناست؟
😇چهره زلیخا در حافظه تاریخی ایرانیان، خانم عفیفی می باشد که بعد از امرزش گناهان، اهل مناجات و راز و نیاز با خداست.کلید ماجرای کتایون ریاحی همان تبدیل بازیگران «چادری» در سریال های پرمخاطب، به یک دختر جسور و هنجارشکن است. این مسئله یک سناریوی شناختی است که حافظه مردم یک ملت را با استفاده از ابزاررسانه ای چندان بار دچار تغییر و پارادوکس می کنند.
🔺تقارن و هم زمانی کشف حجاب کتایون ریاحی با مرگ مهسا امینی در واقع یک اعلام عمومی و فراخوان جهت کشف حجاب می باشد. هرچند این فراخوان توسط ایشان بیان نشده است ولی به صورت غیر مستقیم و با حضور داشتن خانم ریاحی در ایران این مسئله در افکار عمومی بیان می شود که شما هم میتواند مثل من در ایران حجاب نداشته باشید و دیگر زمان اینکه کشف حجاب در کشورهای خارجی صورت گیرد، تمام شده است.
🧿برای تغییر ارزش های فرهنگی یک کشور، هنر دومینو چیندن لازم است!
#رسانه_اغتشاشات
#تکنیک_شناختی
📻 قسمت: بیست و هشت
🆔@journalist_resane
🔅ژورسان🔅
📰سواد رسانه را داستانی یادبگیرید!
🛰بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها
📌تحلیل رسانه ای با استفاده از تکنیک های شناختی
🆔@journalist_resane
💢واکاوی اغتشاشات اخیر
🔹🔸گزیده ای از سخنان حجتالاسلام حاج حسین طائب (مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه) در گردهمایی تجدید بیعت بسیجیان اصفهان با شهدا
📌برنامه دشمن
♦️بر اساس اجماع دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی از اردیبهشت ۱۴٠۱ آمریکاییها، رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس دنبال بودند که سال ۱۴٠۱ را سال اغتشاش در ایران قرار دهند و این برآورد برای مسوولان گزارش شده بود و رهبر انقلاب نیز هشدار این اتفاقات را در سالگرد رحلت امام (ره) بیان کردند.
♦️شروع حرکت از دانشگاههای تهران با مسائل صنفی و سپس گسترش به دانشگاههای کشور، پیوند زدن به مدارس و معلمان، سپس مسائل قومی و مذهبی و بعد هم اگر موفق شدند حمله به مراکز حساس سناریوی دشمنان بود.
♦️نیروی انتظامی به دلیل آنکه درگیر مسأله تامین امنیت اربعین بود روایت اولی از ماجرای فوت خانم امینی ارائه نداد و دشمن به دروغ روایتسازی کرد و بعد هم با ایجاد مظلومیت و تولید خشم کار خود را برای اغتشاش شروع کرد. طراحی با مساله قومیتی آغاز شد و بعد هم به دنبال حادثهسازی در قوم لر، بلوچ و ترک حرکت خود را دنبال کردند.
♦️در فتنه ۸۸ آمریکاییها ندا آقاسلطان را شناسایی کردند و از قبل فیلم و مجسمه آماده شد و بعد هم در میدان فتنه حادثه ایجاد، سپس به سرعت فیلمها منتشر و در خارج از کشور خیابانها به نام وی نام گذاری شد.
♦️در سال ۹۲ هم یک خانم دوتابعیتی را پیدا کردند که در کشورهای همسایه زندگی میکرد و طراحی کرده بودند در آستانه انتخابات به بهانه بازدید از خانواده این فرد را به داخل کشور کشانده و بعد هم با طراحی عملیات انتخابات را به اغتشاش بکشند که به فضل الهی هم تیم ترور دستگیر شد و هم فیلمهایی که از قبل ساخته بودند کشف شد.
♦️امسال دشمنان اغتشاش را از مسائل قومی شروع کردند و بعد هم به دانشگاه و مدارس کشاندند، اما با حضور به موقع نیروهای امنیتی موضوع جمع شد و اینها مجبور شدند آخرین مرحله یعنی پروژه زندانها را عملیاتی کنند تا زندانیان را وارد آشوب کنند که در این پروژه هم ناکام ماندند.
📌هدف دشمن
♦️هدف دشمنان این است که قدرت جمهوری اسلامی را مهار کنند و میگویند جمهوری اسلامی در روند جهانی در حال قدرت یافتن است و این قدرتمندی مدل حکمرانی جدید در جهان ایجاد کرده و دموکراسی غرب را به چالش کشیده است پس باید آن را تضعیف کرد.
♦️آمریکاییها گفتند آمریکا باید تا سال ۲۰۲۵ رهبر دهکده جهانی شود و اگر این اتفاق نیفتاد آمریکا به سمت فروپاشی خواهد رفت، در دوره دو ساله دموکراتها دو بار سند استراتژی امنیت ملی خودشان را منتشر کردند. آمریکاییها در سند جدید نوشتند: «دنیا در حال تغییر است و ما در مرحله حساسی در تعیین رقابت برای آینده جهان هستیم برای شکل دادن به آینده نظم بینالمللی در میانه یک رقابت استراتژیک قرار داریم، اکنون در سالهای اولیه یک دهه تعیین کننده برای آمریکا و جهان هستیم، اقداماتی که انجام میدهیم تایید میکند که این دوره عصر درگیری و اختلاف و یا آغاز آینده موفق و باثبات به رهبری آمریکا است، جهان در حال تقسیم شدن و ناپایدارتر شدن است و در این دهه سرنوشت آمریکا و جهان تعیین میشود.»
📌رقبای آمریکا
♦️آمریکا ۲ سال پیش سه رقیب برای خودش معرفی کرده است. قدرتهای تجدیدنظرطلب مثل چین و روسیه به عنوان تهدید اول، قدرتهایی مثل ایران و کره شمالی به عنوان تهدید دوم و گروههای فراملی مثل انصارالله، جهاداسلامی سه تهدیدی بودند که آمریکاییها در این سند عنوان و پیامدهایی را هم در پی این تهدیدات ذکر کردند. عدم رعایت احترام آمریکا توسط رقبا، عدم اعتماد کشورهای متحد به آمریکا و تقویت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه سه پیامد تهدیداتی بود که آمریکاییها اعلام کردند.
♦️آنها گفتند چین رقیب جدی ما در رهبری جهانی است چرا که هم از نظر تکنولوژی و هم اقتصاد رشد کرده است، دومین رقیب روسیه است که در جنگ اکراین صلح اروپا را به مخاطره انداخته است و بیثباتی را به سایر مناطق توسعه میدهد و سومین تهدید اساسی خودشان را دولتهایی معرفی کردند که دموکراسی غربی را به چالش میکشند و الگویی جدید از حکمرانی جهانی ارائه میدهند که در راس این کشورها ایران است.
🆔@journalist_resane
202030_1724859949.pdf
17.06M
👾تحلیل روند یگان 8200 رژیم صهیونیستی؛مطالعه ای مبتنی بر اوسینت
👨💻از زمان یکه دن سنور و سول سینگر نخستین بار در کتاب «ملت استارتاپ» سکوت خود را شکستند، مطالب زیادی دربارۀ یگان اسرائیلیِ مشهور و بدنامِ 8200 نوشته شده است و مجموعه مفصلی از ادبیات نظری و مقالات مختلف در پی روشن کردن ابعادِ
مختلفِ این یگان رازآلود برآمده اند.
🆔@journalist_resane
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
✍️ احمدحسین شریفی
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
🆔@journalist_resane
🔎 پسااغتشاشات و ضرورت ترمیم و بازخوانی #سیزده_محور راهبردی و موثر
🔸شرایط ناآرام و نامتعادل(unbalance) باعث می شود که ضعفها، گسلها و پاشنهآشیل ها را شناسایی کنیم و نظم و انسجام مجدد را با قدرت و تامل بیشتری بازسازی و #ریکاوری نماییم.
🔸اما در پس این اغتشاشات از نقطه شروع تا فرایند تشدید و مدل مدیریت بحران، نقاط آسیب زایی شناسایی شد که البته #سهم_هرکدام_متفاوت_بود. برخی زیاد و برخی کمتر موثر بودند.
🔸برخی ۱.عوامل بودند و برخی ۲.ظواهر، برخی ۳.ساختار بودند و برخی ۴.عامل و برخی نماد و ۵.اسطوره بودند و برخی ۶.خط مشی و از جنس سیاستگذاری. شرح اجمالی این نقاط آسیب جهت ترمیم و بازخوانی ضروری است.
1️⃣ زنان که محور جنگ های روانی و شناختی امروز علیه ایران قرار گرفته اند را بایستی از نو شناخت و شناساند. مسائل، حقوق، نقشآفرینی ها و حضور اجتماعی شان را درست روایت کرد و دقیق و عادلانه #بازنمایی نمود.
2️⃣ نوجوانان، مساله هویت و نسل کمترآشنا با مبانی و آرمان های انقلاب که البته بیشتر تحت تاثیر بوم دیجیتال و فضای وب، #نسل_نت و z خوانده میشوند. از این نسل البته خوانش دقیق تری باید داشت چرا که با کمترین فعالیت فرهنگی، عاشق فرمانده میشوند و یک نسخه اعلا از دین، فرهنگ و ارزش های انقلابی را در سطح جهانی تکثیر میکنند.
3️⃣خواص، اِلیت ها و روشنفکرانی که یا عحولانه و بد موضع گرفتند و یا دیر و با تاخیر، تئوریزه و تحلیل کردند و در انتها نیز جبران مآفات صریح نداشتند که مورد انتقاد دلسوزان نظام هم قرار گرفتند. خواصی که در زمان کاندیداتوری برای مناصب اجرایی و قانونگذاری، گوی سبقت را با هزینه های میلیاردی از رقیبانشان میستانند و بلحاظ تئوریک هم از انقلاب و مسائل و آینده اش، یا #تصویر_بدبینانه و ناامیدکننده ای دارند، یا در ترسیم دقیق و فنی مسائل دچار ضعف و #بحران_نظری جدی هستند.
4️⃣ روایت دیر، ضعیف، خطی و فقدان شبکه روایی با سکوهای هماهنگ، متنوع و توجیه شده و باورپذیر در سطح افکارعمومی که دست #رسانه_ملی را بعنوان جریان اصلی انتقال و تبیین اطلاعات و اخبار میبوسد و میفشارد.
5️⃣ سلبریتیها و شخصیت های مشهور هنری و ورزشی که تحت تاثیر #حباب_اطلاعاتی، تله فضای مجازی و بیاطلاعی از واقعیت های موجود، موضعی تنش زا اختیار کردند. این صنف نیز نیازمند توجیه و تغییر رویه جدی و بازخوانی جدی در نقش و جایگاه و محدوده اثرگذاری فرهنگی و قانونی هستند.
6️⃣ فضای مجازی رها و مبتذل و مملو از اطلاعات گمراه کننده که محل جولان فیک نیوزها بود و لشگر سایبری که ماموریت براندازی با تصویرسازی مبتنی بر ترندینگ های مهندسی شده را در برنامه داشت. #شبکه_ملی_اطلاعات در لایه بنیادین، حمایت از پلتفرم های ایرانی در لایه متوسط و سوادرسانه ای در سطح سوم، از ملزومات مدیریتی این فضاست که در تقریبا در غالب کشورهای موثر جهان، امری جاافتاده است.
7️⃣نیروی انتظامی و قانونی که احترام و قدرتش لگدمال شد. کشوری که نیروی امنیتی آن حرمت و اُبهت و اُتوریته کافی نداشته باشد، محکوم به تحمل اغتشاش و ناآرامیها خواهد بود. بایستی قدرت و جایگاه پلیس را از نو بازآفرینی نمود و قدرت را حامی فرهنگ سازی و آموزش در جامعه نهادینه کرد.
8️⃣شبکه خانگی و سریال هایی که شاهرگ شناختی جامعه را تهدید کردند و با تصویرسازی و تولید باورهای غلط، بخشی از افکار عمومی را دچار مسمومیت ذهنی و #یاغی_گری نسبت به کلان روایت های نظام نمودند.
9️⃣دانشگاهها هرچند بطور لوکال و جزیی و فقط در برخی از کلان شهرها، از کرسیهای آزاداندیشی خالی شده بود و بوی عقلانیت و انصاف و شرافت نمیداد.
🔟مدارسی که هرچند مهندسی شده، جزیی و با دوپینگ مجازی، در برخی شهرها و مناطق، شلوغ کاری شد و مدیران و معلمانی که در انتقال و درونی سازی دین و انقلاب و دانش ناب، کم گذاشته بودند و ردپای تصویری نامطلوبی را بر جای نهادند.
1️⃣1️⃣حوزه علمیه بعنوان نهادمقدسی که انتظار میرفت، پیشرو در تبیین، تعامل فرهنگی و حمایت از نظام و طرد اغتشاشات باشد که با تاسف در برخی موارد، یا تاخیر در موضع گیری داشت و یا از طرفی شخصیت هایی دیده شد که مرجعیت خودخوانده شان و یا روشنفکری سکولار خود را در تایید و حمایت از نقطه شروع مبهم و مردد اعتراضات هزینه کردند.
2️⃣1️⃣ مدلسازی اعتراض و نقد مواضع و ساختارهای نظام هم محوری است که بایستی مورد تامل و تبیین و شفافیت قرار بگیرد تا هر تحرکی به اعتراض بدل نشده و هر اعتراضی به اغتشاش و ناآرامی ختم نشود و انتقادات در مسیری سازنده و گویا به گوش نظام برسد.
3️⃣1️⃣نهادها و سازمانهای دولتی چون ارشاد و تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی و...نیز بایستی بازخوانی ماموریتی و میدانی داشته باشند که شاید توقع ما از نقشآفرینیشان حداقل در حد سیاستگذاری و تعیین خط مشی را در موقعیت های بحرانطور، توجیه نمایند.
#رسانه_اغتشاشات
🆔@journalist_resane
🔴 استوری سعید عزتالهی بازیکن تیم ملی فوتبال درباره شادی برخی بیوطنها از باخت تیم ملی.
#جام_جهانی
🆔@journalist_resane
صفحات اینستاگرامی ملّیپوشان فوتبال ایران👇👇👇
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
کارلوس کیروش: (براش انگلیسی بنویسید)
https://instagram.com/carlosqueiroz_?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
مرتضی پورعلیگنجی:
https://instagram.com/mortezapouraliganji88?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
شجاع خلیلزاده:
https://instagram.com/shoja_khalilzadeh?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
وحید امیری:
https://instagram.com/vahid.amiri.official?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
سردار آزمون:
https://instagram.com/sardar_azmoun?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
سعید عزت اللهی:
https://instagram.com/saeedezatolahi?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
علیرضا جهانبخش :
https://instagram.com/alirezajb_official?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
علیرضا بیرانوند :
https://instagram.com/alirezabeyranvand.official?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
رامین رضائیان
https://instagram.com/raminrezaeian?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
مهدی ترابی:
https://instagram.com/mahditorabi.m?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
امیر عابد زاده:
https://instagram.com/abedz?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
پیام نیازمند:
https://instagram.com/payamniazmand?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
صادق محرمی:
https://instagram.com/sadegh.moharami?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
احسان حاج صفی:
https://instagram.com/ehsanhajsafi28?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
میلاد محمدی:
https://instagram.com/miladmohammadi.official?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
محمد حسین کنعانی زادگان:
https://instagram.com/hossein_kanani6?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
سید مجید حسینی:
https://instagram.com/seyedmajidhosseini5?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
سامان قدوس:
https://instagram.com/saman.ghoddos?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
روزبه چشمی:
https://instagram.com/roozbeh.cheshmi4?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
علی کریمی:
https://instagram.com/ali14karimi?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
احمد نور:
https://instagram.com/ahmadnoorollahi8?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
حسین حسینی:
https://instagram.com/hosseini21?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
علی قلیزاده:
https://instagram.com/ali_gholizadeh11?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
کریم انصاری فرد:
https://instagram.com/kariiiiim10?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
مهدی طارمی:
https://instagram.com/mehditaremiofficial9?igshid=YmMyMTA2M2Y=
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
ابوالفضل جلالی:
https://instagram.com/abolfazljalali_offical?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ هموطنان عزیز، بسمالله ، از همین الآن شروع کنید انواع کامنتهای انگیزشی و روحیهبخش به بازیکنان تیمملّی دادن + دایرکت به یکایک آنها
🆔@journalist_resane
💢۴۷ کشور در اغتشاشات اخیر مشارکت داشتند
🔹🔸«یزدیخواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
در جریان اغتشاشات اخیر ۴۷ کشور و ۱۱ سرویس جاسوسی مشارکت فعال داشتهاند.
♦️کشورهایی ازجمله عربستان، مصر، ترکیه، امارات و سرویسهای جاسوسی تمام توان خود را علیه ایران به کار بستند تا کار کشور را یکسره کنند.
♦️بیش از یک میلیون فراخوان برای تجمعات در فضای مجازی منتشر شده که اگر به ازای هر فراخوان یک نفر به میدان می آمد، یک میلیون نفر باید در تجمعات حضور پیدا می کرد اما نهایتا ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور در این جریانات حضور داشتند
🆔@journalist_resane
🖍عنوان پژوهش سیاستی:
بررسی چالش های توسعه زیست بوم فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوان و ارائه بسته سیاستی
📆تاریخ انتشار: 1401/08/11
کلیدواژه ها: فضای مجازی، کودک و نوجوان، محتوا و خدمات بومی
📥دریافت:
🌐https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1752228
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش
🆔@journalist_resane
🔎یک بُرد فوتبالی و هشت شکست فرافوتبالی!
▫️فوتبال در عصر حاضر، بزرگترین نماد #صنعت_فرهنگ و سرگرمی محسوب می شود. از طرفی نیز بارها از شعار فوتبال عاری از سیاست سخن گفته شده اما مدعیان این شعار برای همجنسبازی #هشتگ، ترند کرده اند و روسیه را از مسابقات تحریم کردهاند و البته برای محکوم کردن نژادپرستی، زانوهای نمایشی بر زمین چمن کوبیده و برای #مرگ_جورج_فلوید، یک دقیقه! سکوت کردهاند.
▫️این فوتبال نشان داده که در مقابل واقعیت های روز، بی تفاوت نبوده و علاوه بر وجه سرگرمی، ظرفیت دیپلماتیک داشته و یک #زبان_گلوبال(فراگیر) در خدمت معانی و سیاست های کانالیزه شده قرار میگیرد.(مثل اینکه برای انفجار در فرانسه سیاه بپوشد ولی در قبال بمباران یمن و فلسطین و...سکوت موذیانه و کاملا سیاسی اتخاذ کند).
🔸با در نظر گرفتن این دیدگاه به ظرفیتهای پدیده مدرنی چون فوتبال، به خوانش نتایج و پیامدهای برد شیرین امروز ایران مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ می پردازیم.
1️⃣ شکست مارپیچ سکوت مهندسی شده با لیدری برخی سلبریتی ها که قهر مردم ایران!! از تیم ملی ایران را القا میکردند که با حضور شاد مردم در میادین شهرها مهیا شد.(انرژی متراکم و دعای وسیع مردم به ذهن و قلب فوتبالیست ها منتقل شد)
2️⃣ شکست فیلترینگ حبابی برساخته(قبل از بازی القا می شود که مردم سوگوارند_ بعد از بازی دیکته می شود که مردم خوشحالند) با لیدری سعودینشنال و رفقای لندی، سعودی و آمریکایی اش که مردم را در فجازی #گروگان گرفته بودند و فرکانس غم و شادی مردمی را تنظیم دستی میکردند.(استوری سعید عزت اللهی نشان داد که فیلترینگ حبابی تاحدودی شکسته شده)
3️⃣ شکست پروژه #دوقطبی_سازی مذهبی_غیرمذهبی که با حضور اقشار مختلف و متنوع مردم از جمله روحانیون و #طلاب و قشر به اصطلاح ارزشی و حتی پلیس امنیت در کنار مردم و برای ایران با لبان خندان رقم خورد.
4️⃣ شکست دکترین نفرت و آنفولانزای نیوریورکی که طی دوماه اخیر پخت و پز شده بود(ایرانی مقابل ایران و ایرانی و...) و با یک برد شیرین همراه با حمایت پرشور مردم روی سکوها و داخل خانه ها و همچنین حضور خودجوش، بدون فراخوان و پرتنوع مردم در خیابان ها صورت گرفت.
5️⃣ شکست محاصره تبلیغاتی منفی، متراکم، فیک، یاس آور و سیاه بیگانه با #تغییر_خط_خبری داخلی و بینالمللی بسمت پیروزی و شادی ایران(طی دوماه اخیر با حدود #چهل_هزار_خبر_دروغ، افکارعمومی را تحت بمباران خبری_تحلیلی قرار داده بودند)
6️⃣شکست پروژه کثیف و موذیانه #هویت_ستیزی ذیل تحقیر نمادهای ملی و مذهبی با سرودی که در ابتدای بازی خوانده شد و سجده شکری که در انتهای بازی شاهد بودیم. تلاش بر این بود که از مسیر تحقیر و تضعیف نمادها، وجوه معرفتی را ترور کرده و ابعاد هنجاری را به انزوا و حذف نزدیک کنند. برد امروز یک #ریبرندینگ مختصر از نمادهای ملی و مذهبی بود.
7️⃣ شکست پروژه ناامن سازی، آنارشیسم، آشوب و القای فضای دهه شصتی برای ایران که این شادی فوتبالی سراسری، یکدست و مردمی، بعنوان خط شکن این ماجرا عمل کرد.(ترورهای اخیر در صدد ساخت تونل وحشت از خیابان ها بود)
8️⃣ شکست جولان فیک نیوزها بر آسمان ذهن و روان مردم و افشای فریب و دروغ بزرگی بنام حمایت از مردم ایران، با رقص و #پایکوبی بعد از باخت مقابل انگلیس و #سکوت و بایکوت بعد از برد تیم ملی که استوری برخی از بازیکنان تیم ملی و کنشگری سرمربی پرتغالی مان در خط مقدم #جنگ_روانی_فوتبالی این چند روز اخیر که bbc در راس آن قرار داشت، حاکی از این ماجراست.
▫️شاید در برخی بندها اندکی اغراق هم چاشنی سخن شده باشد ولی هدف این است که نسبت به ظرفیت های محیطی، #ابزارهای_مدرن و وجوه بینالمللی در #جنگهای_هیبریدی_امروزی غافل نشویم. برد امروز از هرجهت شیرین بود. هم بخاطر متن فوتبالی و هم بخاطر فرامتن های فراگیرش...
✍️علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🆔@journalist_resane
📱 فهرستی از کانالهایِ حوزه سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی
انجمن خانواده و اینترنت
🌐http://t.me/familyweb
سواد فضای مجازی
🌐http://t.me/infosavad
سایبر وان
🌐http://t.me/cyber_one
سواد رسانه ای :
🌐http://t.me/savadrasanei
نگهبانان سایبری
🌐http://t.me/negahbanan_it
ماهنامه رایانما
🌐http://t.me/rayanamaa
موسسه مسیر
🌐https://t.me/massir_ir
موسسه ساطع
🌐http://t.me/sateeir
ایران هشدار
🌐https://t.me/iranhoshdar_channel
نهضت سواد سایبری
🌐https://t.me/savaat
مثبت رسانه
🌐https://t.me/isfahanmedia
دانش رسانه
🌐https://t.me/Danesh_Resane
عصر هوشمندی
🌐https://t.me/asrehooshmandi
ماهنامه مدیریت رسانه
🌐https://t.me/mediamgt_ir
مرکز رسانه های دیجیتال
🌐https://t.me/itdmc
ماهنامه مدیریت ارتباطات
🌐https://t.me/cm_magazine
تفکر در رسانه
🌐https://t.me/tafakkor_resane
اینفومدیا
🌐https://t.me/sknmil
پویش سواد رسانه ای ایران
🌐https://t.me/MLiteracy
فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی
🌐https://t.me/f_resaneh
فانوس اندیشه(سوادفضای مجازی)
🌐https://t.me/fanoosandishe
سواد بازی های رایانه ای
🌐https://t.me/savadbazii
مدرسه هنر و رسانه آینه
🌐https://t.me/ayenehschool
نهضت سواد رسانه ای
🌐https://t.me/medialitracy
مدرسه مجازی
🌐https://t.me/savaderasaneh1
سواد رسانه ای برای همه
🌐https://t.me/DrVesali_MediaLiteracy
رادیو اینترنتی سواد آوا
🌐https://t.me/savadava
سواد رسانه ای آموزی
🌐https://t.me/savad_resaneh
باشگاه سواد رسانه ای
🌐https://t.me/MediaL_Club
سیب سرخ محتوا برای مربیان سواد
🌐https://t.me/savad_cyb
راهنمایان سواد رسانه ای
🌐https://t.me/medialit
کانال رسمی مرکز فضای مجازی استان اصفهان
🌐https://t.me/salamatcyber
باسواد شیم! | اولین کانال مسابقه سواد رسانهای
🌐https://t.me/ba_savad_shim
نهضت سواد رسانه ای
🌐https://t.me/medialitracy
مجله تصویری جویا
🌐https://t.me/jooyatv
نهضت سواد رسانه ای
🌐http://t.me/medialitiran
مسیر رسانه
🌐https://t.me/massir_resane
#سوادرسانه
🆔@journalist_resane
📌 مدل فعلی سواد رسانهای در ایران، آمریکایست نه اسلامی
✍️شایان فخاری
📎کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: آن چیزی که در کتابهای درسی مطرح میشود و خود آقایان هم اذعان دارند، اکنون مدل سواد رسانهای آمریکایی در کشور پیاده میشود؛ شاید کار اسلامی هم شده باشد -برای مثال یکسری واژهها را تغییر دادند و مثلاً گفتند در مصرف تحرک داشته باشیم یا میگویند کاربر باید خودکنترلی داشته باشد-، اما پارادایم آن اسلامی نشده است و برخی معتقدند به دلیل آنکه سواد رسانهای یک مهارت است لزومی به تغییر ندارد.
ادامه مطلب
🌐https://b2n.ir/x42133
#سوادرسانه
🆔@journalist_resane
سند_راهبردی_جمهوری_اسلامی_ایران_در_فضای_مجازی؛_اهد_220906_002702.pdf
1.58M
#پژوهش
🔺 سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی
▫️به منظور ارزیابی و سو دهی به تحقیقات دینی (فقه، حکمرانی، علوم انسانی)
🆔@journalist_resane
💢 توجیه اشغالگریهای نظامی با زبان جهانی #هالیوود
🔺از سال۱۹۴۵ تا امروز، گسترش اقتصادی، فرهنگی و ایدئولوژیک ایالات متحده آمریکا بهعنوان یک امپراتوری پسااستعماری بهصورت پیوسته بر جنگ تکیه داشته و این کشور همیشه بر کوره جنگ و نظامیگری دمیده است. بودجه وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۸، حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است در حالی که مجموع بودجه دفاعی چهار کشور دارای نیروی نظامی بعدی جهان یعنی چین، روسیه، عربستان سعودی و هند ۳۴۳میلیارد دلار و در همان سال ایالات متحده بزرگترین صادرکننده سلاح به جهان بوده و نزدیک به ۱۰۰۰پایگاه نظامی در ۸۰کشور داشته است.
وحدت ملت آمریکا که همیشه بهواسطه نابرابری طبقاتی، نژادپرستی و تبعیض نژادی تهدید میشود، همواره با جنگ تضمین شده و از جنگ جهانی اول به بعد، نخبگان آمریکایی (و تا حدی متحدان آنها در صنایع فرهنگی) اهمیت هدایت افکار عمومی را در مورد جنگ درک کردند. گاهی این کمپینهای تبلیغاتی جنگ بهصورت مخفیانه اجرا میشوند و سالها بعد مردم از آن آگاهی مییابند اما عموم مردم معمولا اتحاد ساختاری بین وزارت دفاع و صنایع سرگرمی حامی آن را نادیده میگیرند یا کماهمیت تلقی میکنند.
▪️در هر صورت در تمام جنگها کمپینهای تبلیغاتی و نخبگان ایالتی و رسانهای ایالات متحده بهطور معمول با یکدیگر همکاری میکنند تا بر محتوای سرگرمیها و تولیدات فرهنگی و بسیاری از محصولات تأثیر بگذارند.
💢پس MPPO را بیشتر بشناسیم
هر ساله میلیونها نفر در سراسر جهان برای تماشای فیلمهای پرفروش هالیوود به سینماها میآیند. هالیوود از دیرباز صنعتی درآمدساز بوده و در حالی که حضور جهانی هالیوود بهطور گستردهای شناخته شده شاید برای مصرفکنندگان آن درهمتنیدگی طولانیمدت صنعت سینمایی با تصویرسازی نظامی کمتر آشکار باشد. بسیاری از فیلمهای تجاری متعدد که نیروهای نظامی آمریکا را در سراسر جهان نشان میدهد در حال جنگ با تهدیدکنندگان امنیت آمریکا هستند که با حمایت مستقیم پنتاگون و ارتش آمریکا ساخته شدهاند.
⭕️ مجموعهای به نام «وزارت دفاع -هالیوود» از اوایل قرن۲۰ شکل گرفت و در پیش از جنگ جهانی اول، دیوید وارک گریفیث، یکی از دوستان رئیس جمهور وودرو ویلسون، کار روی فیلم «تولد یک ملت» (۱۹۱۵) را با کمک مهندسان ارتش در وست پوینت آغاز کرد.
🔻در طول جنگ جهانی اول، بخش فیلمهای کمیته اطلاعات عمومی (CPI) با هالیوود برای ساختن فیلمهایی که از اهداف جنگی آمریکا حمایت میکردند، همکاری کرد. در طول جنگ سرد، ترتیبات همکاری پیوسته بین وزارت دفاع و هالیوود معمول شد. در سال ۱۹۴۸، شعبه امور عمومی وزارت دفاع، دفتر تولید تصاویر متحرک (MPPO) را افتتاح کرد و دونالد باروخ را که بهعنوان رابط وزارت دفاع با هالیوود برای ۴۰ سال آینده کار میکرد، استخدام کرد. بررسی و ساخت فیلمنامه جنگ با استودیوهای هالیوود، کمک برای دسترسی به سخت افزارهایی مانند تانکها، کشتیها یا هواپیماها، نیروها، پایگاهها و دانش فنی برای فیلمهایی که عملیات ارتش را به شکلی مثبت نشان میدادند از وظایف این دفتر بود. این دفتر کمک به فیلمهای تحسین شده جنگ ویتنام مانند اینک آخرالزمان(۱۹۷۹) و شکارچی گوزن(۱۹۷۸) را رد کرد اما در دهه ۱۹۸۰ در ساخت فیلمهایی مانند تاپگان(۱۹۸۶) همکاری کرد. در سال۱۹۸۹، فیل استراب جایگزین باروخ شد، و در طول دهه۱۹۹۰، استراب به هالیوود کمک کرد تا فیلمهایی مانند آرماگدون (۱۹۹۸)، نجات سرباز رایان(۱۹۹۸) و محاصره(۱۹۹۸) را در دهه ۹۰ بسازد و بعدها در قرن ۲۱ به ساخت پرلهاربر(۲۰۰۱)، دشمن در دروازهها(۲۰۰۱)، سقوط شاهین سیاه(۲۰۰۱) و مرد آهنی(۲۰۰۸) کمک کرد.
🔻یکی از اهداف اصلی پنتاگون از این سرمایهگذاریها این است که شبیهسازیهای نظامی و ادغام تولید، نمایش و اجرای جنگ با تصاویر ماهوارهای، انیمیشنهای رایانهای و پخش زنده عملیات نظامی، یک جنگ فضیلتمند، بهداشتی، بشردوستانه و بدون خونریزی را که در آن نیروهای نظامی با کنترل سیستمهای تسلیحات رایانه همه چیز را هدایت میکنند به تصویر بکشد و اینچنین به خشونت نظامی مشروعیت بخشد و شهروندان را در مورد پیامدهای جنگ فریب دهد. صنایع سرگرمیسازی نظامی، شهروندان را بهعنوان شرکتکنندگان اول شخص به جنگ فرا میخواند و به آنها اجازه میدهد جنگ را از دید سرباز، لوله تفنگ یا دوربین پهپاد شکاری تجربه کنند و بهجای توجیه یا پنهان کردن کشتار، شهروندان را دعوت میکند تا در حالتی سادیستی و از کشتن یا مشاهده کشته شدن دیگری لذتی عاری از گناه کسب کنند.
🆔@journalist_resane
مغالطه نهایی.pdf
9.26M
🔰 پرده نگار آموزشی مغالطه و کاربردهای آن در رسانهها
#تدریس_کنید
🆔@journalist_resane