eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
> 💢 *نگاهی قرآنی به بیانیه اخیر جبهه اصلاحات* بسم الله الرحمن الرحیم حمد و سپاس خدایی را که کتاب خود را جداکننده حق از باطل و نوری برای خروج از ظلمات جهل به سوی روشنایی بصیرت قرار داد. در هنگامه غبارآلود فتنه‌ها، تنها راه نجات، تمسک به حبل متین الهی و سنجش همه امور با ترازو‌ی وحی است. این نوشتار از منظر سنت‌های الهیِ مندرج در قرآن کریم، به نقد بیانیه‌ تأسف بار اخیر جبهه اصلاحات می‌پردازد: * *۱. تشخیص بیماری: عهدشکنی ذاتی دشمن، نه تنش‌زایی مظلوم* اولین گام، تشخیص صحیح بیماری است. بیانیه مذکور با نادیده گرفتن خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ظالمانه، آدرس غلط می‌دهد. قرآن کریم قرن‌ها پیش، این ماهیت پیمان‌شکن را افشا کرده است: «ينقضون عهدهم فی كلّ مرّة وهم لایتّقون» (انفال: ۵۶). مشکل، یک بدعهدی اتفاقی نیست؛ بلکه یک رویه دائمی و برآمده از بی‌تقوایی ذاتی است. * *۲. هدف دشمن: هویت و استقلال ما، نه صرفاً رفتار ما* این بیانیه، «تعلیق غنی‌سازی» را کلید حل مشکلات می‌داند. اما قرآن افقی عمیق‌تر را نشان می‌دهد: «ولن ترضى عنك اليهود ولا النّصارى حتّى تتّبع ملّتهم» (بقره: ۱۲۰). رضایت دشمن، در گرو تبعیت کامل و دست کشیدن از هویت مستقل ماست. هر عقب‌نشینی، او را برای امتیاز بعدی حریص‌تر می‌سازد. * *۳. «وادادگى» در قالب نسخه‌ای به نام «آشتی»* صلح قرآنی، عزتمندانه است، نه تسلیم در برابر ظالم. بیانیه، دقیقاً پس از نمایش قدرت بازدارندگی کشور، از «هزینه‌ها» نالیده و راهکار را در عقب‌نشینی می‌بیند. این مصداق بارزِ «وَهْن» و سستی است که قرآن از آن نهی می کند: «فلا تهنوا و تدعوا الی السّلم وأنتم الأعلون... » (محمد: ۳۵). دعوت به صلح از موضع ضعف، به تحقیری بزرگ تر منجر خواهد شد. * *۴. فرمان قرآن برای پایان فتنه: مقابله قاطع، نه خواهش ذلیلانه* در برابر دشمن پیمان‌شکن، راه حل چیست؟ قرآن با قاطعیت، فرمان به مقابله می‌دهد تا دشمن از کار خود دست بردارد: «... فقاتلوا أَئمّة الكفر إنّهم لا أيمان لهم لعلّهم ينتهون» (توبه: ۱۲). هدف از این مقابله، جنگ‌طلبی نیست، بلکه واداشتن دشمن به توقف دشمنی (لعلّهم ينتهون) است. * *۵. ریشه‌یابی مانع: ترس از دشمن یا ترس از خدا؟* چرا برخی در اجرای این فرمان الهی تردید می‌کنند؟ قرآن بلافاصله مانع اصلی را شناسایی می‌کند: ترس نا بجا از دشمن. «... أَتخشونهم فاللّه أحقّ أن تخشوه إن کنتم مؤمنین» (توبه: ۱۳)؛ خداوند می‌آموزد که بزرگ‌ترین مانع بر سر راه عزت، «ترس» از غیر خداست و راه غلبه بر آن، خشیت از قدرت مطلق الهی است؛ اگر به او ایمان داریم. * *۶. مغالطه بزرگ: تقابل غیرواقعی «عزت» و «معیشت»* در این جا، جریان سازشکار، خطرناک‌ترین شبهه خود را مطرح می‌کند: «برای رفاه اقتصادی، باید از آرمان‌ها کوتاه آمد.» چیزی که دقیقاً نقطه مقابل وعده خداست: «و أن لواستقاموا على الطّریقة لأسقیناهم ماءً غدقاً» (جن: ۱۶). «استقامت بر طریق حق»، همان مقاومت مقتدرانه است و «ماء غدق» (آب فراوان)، وعده قطعی گشایش اقتصادی و برکت به عنوان پاداش دنیوی استقامت است. از منظر قرآن، مقاومت نه تنها هزینه نیست، بلکه خود «سرمایه» و کلید اصلی گشایش است. * *و اما کلام آخر: انتخاب، میان وعده خدا و سراب دشمن* بیانیه مذکور، نسخه‌ای برای تکرار تجربه شکست‌خورده و دل بستن به دشمنی است که جز به تسلیم کامل ما راضی نیست. اما راه حل قرآن، در یک کلام خلاصه می‌شود: «استقامت مقتدرانه». این استقامت، دو بال دارد: یک بال آن، مقابله شجاعانه برای به زانو درآوردن دشمن است (فقاتلوا... لعلّهم ينتهون). و بال دیگر آن، قوی شدن بی وقفه برای ایجاد بازدارندگی است. این همان فرمان حکیمانه است که می‌فرماید: «و أَعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة... ترهبون به عدوّ الله و عدوّکم» (انفال: ۶۰) و هر آن چه نیرو در توان دارید برای شان آماده کنید... تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانید. * منطق قرآن، ترساندن دشمن برای پیشگیری از جنگ است؛ ترس از «هزینه‌های مقاومت» که مدام در گوش ما زمزمه می‌شود، باطل است؛ چرا که سنت الهی، نزول برکات به واسطه پایداری است و ترس از مقاومت، ما را به پرداخت هزینه‌های به مراتب سنگین‌تر ذلت و وابستگی ابدی وادار خواهد کرد. «إِن ينصركم اللّه فلا غالب لكم وإِن يخذلكم فمن ذا الّذی ينصركم من بعده وعلى اللّه فليتوكّل المؤمنون» (آل عمران: ١۶٠) اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ کس بر شما چیره نخواهد شد؛ و اگر شما را واگذارد، پس چه کسی بعد از او شما را یاری خواهد کرد؟ و مؤمنان باید تنها بر خداوند توکل کنند. والسلام علی من اتبع الهدی قرارگاه قرآنی کشور ٢٩ مرداد ١۴٠۴
فرق فتنه پیش رو با فتنه ۸۸ چیست؟ این فتنه گر (باغی) بایستی محاکمه و به اشد مجازات محکوم شود... در زمان فتنه، این باغی! دولت مستقر نبود اما فتنه ۸۸ را با آن خسارتها به بار آوردند... اما اکنون دولت مستقر و معاونانش از او عیادت (بخوانید از فتنه گری او حمایت) می‌کنند! آیا عیادت از یک باغی انقلاب، توسط رئیس جمهور و معاونان و وزیرش، حکایت از اراده دولت مستقر بر فتنه ای جدید ندارد؟! فتنه ای که قصد دارد این بار با گران سازی دلار و قطعی های مکرر برق و آب و گران سازی نان و دمیدن در ساز گران سازی بنزین قشر وسیعی از جامعه را ناراضی و تقصیر را به گردن نظام بیندازد؟؟ همان فتنه ای که رهبر انقلاب چند ماه قبل هشدار آن را دادند؟؟؟؟ اگر دیگر شکی نیست، خوب چه باید کرد؟! رهبر همان ۵ ماه قبل فرمودند: پاسخ آنها را مردم خواهند داد 👈آگاهی و آماده باش مردم! دادستان کجایی؟! تا از وقوع جرم بَغْیْ پیش گیری کنید! @DadSetanKojayi https://eitaa.com/DadSetanKojayi
✍آنچه مبرهن است اصلاحاتی‌ها عمدا زندگی مردم رو سخت می‌کنند که علیه حاکمیت شورش کنند! اصولگراها هم منتقدینِ دولت را با برچسب تندرو و خوارج تخریب می‌کنند! اصولگراهای ساکت، جاده‌صاف‌کنِ اصلاحاتی‌های خائن و شریک جرم اونها‌ هستند. پ‌.ن: تصویر تزئینی است!
انالله وانا الیه راجعون اعضای محترم شورای اصولگرا در یک حادثه وفاق با جریان اصلاحات به رحمت خدا پیوستند شادی روح شان فاتحه مع الصلوات دوستان عزیز خاطرات ودلنوشته های خودتان را از علل سقوط تا سکوت را بنویسید نسل جوانی که دوران آنها را درک نکردند مطلع شوند🙏 بدون مرز
مردم عزیز ایران! به این عکس خوب نگاه کنید و هیچ وقت آن را فراموش نکنید. چون در حالی که قیمت دلار از ۹۵ هزار تومان نیز عبور کرد، رئیس جمهور ترجیح داد به جای جلسه با وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان اقتصادی دولت به دیدار خاتمی در بیمارستان برود. این اتفاق نمادین، به وضوح نشان میدهد که نظام اولویت بندی مسائل کشور توسط پزشکیان چقدر معیوب است. لذا کار ما در مجلس نیز همینقدر سخت است، چون با دولت و رئیس جمهوری طرفیم که در یک دنیای موازی دیگر سیر میکند و هنوز بعد از یک سال، نه فقط راه حلی برای مشکلات پیدا نکرده بلکه حتی اقدامات خودش باعث بسیاری از مشکلات است. البته برخی اصولگرایان نیز هنوز روی شان نمیشود در توجیه این ماجرا بگویند رییس جمهور شهادت طلب! این دیدارش را با رهبرانقلاب هماهنگ کرده! وگرنه حتما میگفتند و شاید هم دنبال پیدا کردن توجیهات جدید هستند تا وفاق با نفاق استمرار یابد... امیر حسین ثابتی
هدایت شده از  صالح راد
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 🖊 هوشنگ صالح راد 🔴.رزمایش موشکی و پهبادی نیروهای مسلح پیام اقتدار و بازدارندگی به دشمن مخابره نمود. 💢.نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که حافظان واقعی کشور در مقابل متجاوزین هستند با رزمایش موشکی و پهبادی خود به دشمنان پیام آمادگی و اقتدار و بازدارندگی مخابره نمودند آنچه شاهد آن بودیم قدرت و آمادگی جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که به دشمنان نشان دادند اگر خطایی از آنها سربزند با قدرت و کوبنده جواب خواهند گرفت آنهایی که دنبال تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش هستند بداند که این نیروهای مسلح اسلام هستند تک تک این عزیزان در سپاه و ارتش سربازان امام زمان و نیروهای حافظ مکتب عاشورا هستند و با سخنان افراد و احزاب معلوم الحال هرگز تضعیف نخواهند شد سخن گفتن با هدف تضعیف سپاه و ارتش سخن اضافه و کمک کردن به اهداف دشمنان است و صدور چنین بیانیه های چیز جز غلط اضافه از طرف صادر کنندگان چنین بیانیه‌های نیست تضعیف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کمک به دشمن صهیونیست است صدور چنین بیانیه‌های از طرف اصلاح طلبان و بندهای آن بخصوص بند تضعیف نیروهای مسلح محکوم و مردود است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران با رزمایش موشکی و پهبادی خود نشان داد که تقویت قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح باعث حفظ کشور از حملات دشمنان اسلام خواهد شد نمایش قدرت موشکی کشور معادلات و محاسبات غلط دشمنان را بهم خواهد ریخت . 💢جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی استان خوزستان آزمایش موفقیت آمیز موشک جدید و قدرتمند آخر ازمان را به نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و بر استمرار و تقویت قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح تاکید می نماییم بدون شک تقویت قدرت بازدارندگی کشور معادلات منطقه و محاسبات دشمنان را بهم خواهد زد جمعیت رزما خوزستان ضمن اعلام پشتیبانی کامل خود از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این جمعیت با توجه به شاکله نیروهای خود که پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و جوانان متعهد و انقلابی و متخصص هست در هر زمان و مکان با همه توان و ظرفیت در کنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه جانبه اعلام آمادگی می نماید براندازان خیانتکار و وطن فروشان و عوامل موساد بدانند که این کشور صاحب دارد و صاحب آن امام عصر ارواحنا فدا است و امروز امام خامنه ای پرچمدار این انقلاب است و سربازان ولایت در جمعیت رزما خوزستان هرگز دست از ولایت فقیه و امام خود بر نخواهند داشت عناصر منحرف بدانند که سکوت ما در مقطعی بخاطر ملاحظات کشور است و لا غیر تحمل اینکه تربیت شدگان غرب و سرویسهای اطلاعاتی انگلیس بخواهند برای سپاه تعیین تکلیف بکنند یا در فکر براندازی باشند سخت است ما از همه احزاب انقلابی و جریانات انقلابی و خواص انقلابی درخواست می کنیم در دفاع از ولایت و رهبری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک لحظه درنگ نکنند هر گونه درنگ خواص انقلابی کمک به جبهه برانداز است نباید اجازه بدهیم حادثه کربلا تکرار شود نرسیدن به واقعه عاشورا و کمک نکردن به حسین زمان پشیمانی بهمراه خواهد داشت امروز روز یاری امام خامنه ای در مقابل همه ترفندهای و نقشه جنایتکارانه و خیانتکارانه داخلی و خارجی است اگر ولایت مدار واقعی هستی و عاشق اسلام و کشور و رهبری هستید بسم الله. ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم ۳۱مرداد ۱۴۰۴
هدایت شده از  صالح راد
بسم الله الرحمن الرحیم آيه 11 سوره رعد كه می‌فرمايد: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ 🖊 هوشنگ صالح راد ♨️جبهه انقلاب نباید در مقابل بیانیه خیانتکارانه اصلاح طلبان سکوت نماید . 🔹.سکوت خواص و تشکیلات جبهه انقلابی در مقابل بیانیه خیانتکارانه و سازشکارانه جبهه اصلاحات قابل قبول نیست بجز جمعیت رزما کشور و جبهه پایداری و چند تشکل دیگر و بعضی از افراد که آتش به اختیار عمل نمودن بعضی از چهره‌ای خواص انقلابی تا این لحظه در مقابل این بیانیه موضع نگرفتن و این قابل قبول نیست آنها که با این انقلاب و نظام به خواص رسیدن و دبیر کل یک حزب انقلابی هستند و در تهران از نام انقلاب و نظام به خواص رسیدن چرا سکوت اختیار نمودن ؟همانگونه که این جریان سازشکار و غرب زده افکار مردم را مورد هجوم قرار دادن لازم است احزاب و تشکلها سیاسی جریان انقلاب بدون درنگ در دفاع از انقلاب و کشور بیانیه بدهند سکوت یعنی جا ماندن از غافله سکوت یعنی کمک به جریان براندازی سکوت یعنی تنها گذاشتن رهبری هیچ توجیه و سیاست بازی و ملاحظه قابل قبول نیست با این سیاست بازی و ملاحظه کاری اجازه دادید امروز مناسب و دولت در دست این طیف قرار بگیرد و کشور به این روز دچار شود دفاع از اسلام و انقلاب و نظام و نیروهای مسلح و مظلوم زمان اما مقتدر و پیروز امام خامنه ای بر همه جبهه انقلاب و جریان انقلابی یک تکلیف است اگر پذیرفتید که در جبهه انقلاب و جریان انقلابی باشید لازم است در وسط میدان جهاد تبیین باشید و از ارزشها و آرمانها و خط امامین انقلاب دفاع کنید سکوت معنی ندارد اگر ملاحظه وحدت و یکپارچگی می کنید بدانید که آنها دنبال این نیستند وفاقی که از آن سخن می گویند چیزی نیست جز دروغ و شعار باید پیاده نظام داخلی دشمن را برای مردم نشان داد امروز همه عاشقان ولایت و کشور و نظام باید به میدان بیایند آنهای که بعنوان خواص در تهران نشستن و سالها بعنوان جبهه انقلاب و جریان انقلابی پستهای و تشکیلات سیاسی را در دست دارندباید بدانند که سکوت شما قابل قبول نیست هیچ توجیهی هم قبول نیست وقتی بطور علنی بیانیه می دهند و خواستار تغییر هستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد حمله قرار می‌دهند دیگر ملاحظه و سکوت در مقابل این طیف جریان معلوم الحال چه معنی دارد آیا مشاهده کردید برای دیدن سران فتنه چگونه و عیادت چگونه بصف شدن اینها جریان نفاق و براندازی هستند اجازه دادن به این طیف خیانتکار جهت عرض اندام خلاف مصالح کشور است بر این اساس لازم است همه قلم بدستان جبهه انقلاب و خواص جریان انقلابی در میدان جهاد تبیین قرار گیرند و با صداقت و اخلاص از انقلاب و نظام دفاع نمایند انشالله . والسلام ۳۱مرداد ۱۴۰۴