✡️ هفده ایراد بر قتلعام بنیقریظه (٢)
💥 خوانندهٔ دقیق در همان نگاه نخست به تناقضات عظیم این قصّه پی برده است، لکن ما از سه منظر، بطلان این داستان را نشان میدهیم:
1️⃣ سستی در منطق روایی داستان
💥ایراد یکم:
🔸 یهودیان پیشنهاد جنگ را که رهبرشان مطرح کرد، نپذیرفتند. پس چرا با وجود علم به مرگ خود و اسارت زنان و فرزندان، تن به پیشنهاد ابولبابه دادند؟! پیشنهاد ابولبابه چه مزیّتی بر پیشنهاد کعب بن اسد داشت؟!
💥 ایراد هشتم:
🔸 بر اساس تمامی نقلهای این داستان، پیامبر (ص) در صدور حکم هیچ نقشی نداشته است! او حکمیت را به سعد بن معاذ میسپارد و بیچونوچرا پذیرای حکم او میگردد و آنرا حکم خداوند توصیف میکند! حال اگر سعد به چیز دیگری حکم میکرد، مثلاً به کوچ یهودیان یا بخشش آنها یا فقط محاکمهٔ سران خائن، پیامبر (ص) چه میکرد؟ چراکه در این صورت، سعد خلاف حکم خداوند، قضاوت کرده بود و پیامبر (ص) نیز به دلیل وعدهٔ مطلقی که به اوس داده بود میبایستی پذیرای هرگونه حکمی از جانب سعد باشد. آیا هرچه سعد میگفت حکم خدا بهشمار میآمد؟!!
💥 ایراد نهم:
🔸 چرا باید در چنین موضوع مهمی، پیامبر (ص) قضاوت را (صرفاً بهخاطر وابستگیهای قبیلهای) بهدست یکی از اصحاب دهد؟! با اینکه اشتباه و خطای او بسیار محتمل است؟!
💥 ایراد دهم:
🔸 یهودیانی که از ترس جان بیش از ٢٠روز در قلعهها مخفی شدند، چرا به این آسانی و بدون هیچ مقاومتی، به مرگ خود و اسارت زنان و فرزندانشان رضایت دادند و هیچ کوششی برای نجات خود نکردند؟!
2️⃣ سستی منطق داستان از دیدگاه قرآن
💥 ایراد سیزدهم:
🔸 به فرض که مجازات خیانت و پیمانشکنی بزرگان بنیقریظه مرگ باشد، اما آیا عادلانه است که مجازاتِ مختص به سران خائن آنان را به همهٔ مردان سرایت داد؟! در حالیکه بارها در قرآن کریم آمده است: «لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى» (الإسراء۱۵، الانعام۱۶۴ و…)
💥 ایراد چهاردهم:
🔸 قرآن کریم یکی از صفات نیکوکاران را چنین برمیشمارد: «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَ یَتِیمًا وَ أَسِیرًا» (الانسان۸) بهراستی کُشتن صدها نفر که بدون هیچ مقاومتی خود را تسلیم کردهاند با مُفاد این آیه و تصویری که قرآن از پیامبر (ص) ارائه میدهد، همخوانی دارد؟!
3️⃣ سستی إسناد داستان از دید علم رجال
🔸 بسیاری از علمای علم رجال، ابناسحاق راوی این داستان را کذّاب دانسته و در زمرهٔ راویان ضعیف طبقهبندی کرده و دربارهاش گفتهاند: «روایت او حجّت نیست».
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ آنچه خواندید گزارش کوتاهی بود از یادداشت «هفده ایراد بر اکذوبه قتل عام بنی قریظه». متن کامل این یادداشت و اسناد و منابع آن را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/israiliyyat/20096
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : سهشنبه
🌞 ٢٣ خرداد ۱۴٠٢ هجریشمسی
☪️ ٢۴ ذیقعده ۱۴۴۴ هجریقمری
✝️ ١٣ ژوئن ۲۰٢٣ میلادی
🕎 ٢۴ سیوان ۵۷۸٣ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
✍️ مرگ #مارتین_بوبر فیلسوف یهودی طرفدار تشکیل کشور مشترک یهودی - مسلمان در فلسطین اشغالی (۱۹۶۵م)
📚 به این بهانه، بخوانیم:
📖 اخلاقیهودی؛ قوممحور یا بَشَرمحور؟
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-traits/12778
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
💳 فعالیتهای «اندیشکدهٔ مطالعات یهود» خصوصی بوده و تنها از طریق #کمکهای_مردمی حمایت میشود. برای حمایت مالی از اندیشکده، از طریق شمارهٔ کارتی که در قسمت توضیحات کانال اعلام شده، اقدام نمایید.
💎 صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود:
👉 https://zil.ink/jscenter
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از یهودمدیا
19.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند #برنامه_شیطان
🎯 قسمت بیستوششم:
👈 جنگافروزی (١)
⚔️ روچیلدها؛ معماران خونریزی!
📖 روچیلدها در جنگ جهانی اول
👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/5897
📖 روچیلدها و تدارک جنگ دوم جهانی
👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9649
📖 یهودیان و هولوکاست بلشویکی
👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/8017
🎬 یهود مدیا :
🇮🇷👉 @jewishmedia
هدایت شده از یهودمدیا
28.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند #برنامه_شیطان
🎯 قسمت بیستوهفتم:
👈 جنگافروزی (٢)
⚔️ یهود و برافروختن آتش جنگ!
📖 روچیلدها، ایلومیناتی و جنگهایجهانی
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/freemasonry/5830
📖 حزب شیطان در جنگ جهانی دوم
👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/11114
📖 نقش شبکه بانکداران بزرگ در جنگ جهانی اول و تشکیل اسرائیل
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12621
🎬 یهود مدیا :
🇮🇷👉 @jewishmedia
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : چهارشنبه
🌞 ٢۴ خرداد ۱۴٠٢ هجریشمسی
☪️ ٢۵ ذیقعده ۱۴۴۴ هجریقمری
✝️ ١۴ ژوئن ۲۰٢٣ میلادی
🕎 ٢۵ سیوان ۵۷۸٣ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
✍ نخستین گروه زندانیان سیاسی لهستانی به #آشویتس (بزرگترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در لهستان) برده شدند (١٩۴٠م)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 آشویتس: قلب هولوکاست
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7801
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
💳 فعالیتهای «اندیشکدهٔ مطالعات یهود» خصوصی بوده و تنها از طریق #کمکهای_مردمی حمایت میشود. برای حمایت مالی از اندیشکده، از طریق شمارهٔ کارتی که در قسمت توضیحات کانال اعلام شده، اقدام نمایید.
💎 صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود:
👉 https://zil.ink/jscenter
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
📚 دانلود کتاب «یادداشتهای عَلَم»
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ یادداشتهای عَلَم
1️⃣ «یادداشتهای عَلَم» کتابی است شامل یادداشتهای #اسدالله_علم که در هفت مجلد منتشر شده است.
2️⃣ ویراستاری هر هفت جلد توسط #علینقی_عالیخانی انجام شده است. متأسفانه دست خیانتکار این چهرهٔ پلید (که قبلاً دربارهٔ او و خانوادهاش مفصل بحث کردهایم)، قسمتهایی از خاطرات را سانسور کرده است.
3️⃣ اما با این حال، یادداشتهای عَلَم اهمیت تاریخی دارد؛ چون عَلَم تنها کسی در #حکومت_پهلوی بوده که یادداشتهای خود را به یادگار نهادهاست.
4️⃣ همچنین وی اغلب اوقات خود را با شاه میگذراند؛ چه در سفرهای تفریحی چه سیاسی. لذا نقش وی در تصمیمگیریهای شاه از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار بود.
5️⃣ #یادداشتهای_علم از روز اول اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در دسترس است و آخرین دیدار او نیز در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۵۶ بود. وی سپس برای درمان رهسپار پاریس شد.
📚 دربارهٔ عَلَم بیشتر بدانیم:
📖 اسدالله عَلَم و فراماسونری
👉 https://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/13866
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از کتابخانه یهود
یادداشتهای علم ١.pdf
14.74M
📚 #دانلود_کتاب
📖 یادداشتهای عَلَم
👈 جلد اول
✍ ویراستار: علینقی عالیخانی
📚 کتابخانهٔ یهود:
🇮🇷👉 @jewishbook
هدایت شده از کتابخانه یهود
یادداشتهای علم ٢.pdf
16.37M
📚 #دانلود_کتاب
📖 یادداشتهای عَلَم
👈 جلد دوم
✍ ویراستار: علینقی عالیخانی
📚 کتابخانهٔ یهود:
🇮🇷👉 @jewishbook
هدایت شده از کتابخانه یهود
یادداشتهای علم ٣.pdf
11.05M
📚 #دانلود_کتاب
📖 یادداشتهای عَلَم
👈 جلد سوم
✍ ویراستار: علینقی عالیخانی
📚 کتابخانهٔ یهود:
🇮🇷👉 @jewishbook