🌓 بی حجاب ها و تشتت آرا در برخورد با آن ها 👆
🔺همان طور که می بینید یکی میگه: ولشون کنید یکی دیگه میگه: باهاشون برخورد کنید.
🔺بنظر شما کدوم درست میگه؛ اولی یا دومی یا گزینه دیگری؟
با عرض سلام و احترام و تشکر و خدا قوت بابت تلاش و مجاهده در مسیر تبیین آنچه موجب عزت مملکت اسلامی است و آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی و سایر کسانیکه در این مسیر فعالیت دارند.
در مورد برخورد با بی حجابان در هیات مذهبی به نظرم برخورد تند و سلبی از سوی عزاداران یا مسولین هیات اگر چه برای برخی از این افراد کاملا در خور هست اما کلا وجهه بدی در رسانه ها و بخصوص آنانکه منتظر سوء استفاده هستند خواهد داشت.
پیشنهاد من تعارف کردن روسری های بلند به ایشان (شبیه کار شهید مطهری در دانشگاه تهران) و نیز جزوه ای در مورد زنان شاخص کربلا و نیز زنان فرهیخته ایران در گذشته و معاصر و همینطور مهر و تسبیح است.
به نظرم این فرصتی است که از این جمع فریب خورده عده ای شرمنده و پشیمان شوند.
و رحمانیت دین داران و بخصوص دین نسبت به ایشان به تصویر آید.
دیگر از خوارج که بدتر نیستند! با آنها تا جایی که محاربه نکردند مدارا شد.
با تقدیم مجدد احترام و تشکر از کانال پربار و وزین شما
کشفیو
سلام
درباره مطلب جناب آقای شهاب مرادی!
درست یا نادرستش رو نمیدونم اما این مطلب رو دیدم و دیدید که برای هر امر پاک و مورد توجهی، چه در اسلام، چه در ادیان دیگه، و حتی فرقههای غیر مقبول و بشرساخته، حدود و شرایطی هست!
مثلا برای ورود به کلیساها، شرایط پوشش وجود داره که باید مراعات بشه!
حتی برای ورود به معبد اُشو در هند باید لباس خاصی بپوشید!
اُشو هم برای معبد خودش قانون پوشش داشت!! دوستان در اینترنت درباره اُشو یک جستجوی ساده کنن ببیند کی بوده!
پس حفظ حرمت قطعا واجبه و اصلا بتوچه و بمن چه در اسلام و مسلمانی نداریم!
حالا ما تازه دچار تردید شدیم و معطل، که چه کنیم؟ بنظرم زیادی روشنفکر شدیم! چند نکته بگم:
اولا بیحجاب با کمحجاب یا ضعیفحجاب فرق دارند! و بعیده فرد بیحجاب قصد آمدن به چنین مجالسی رو داشته باشه،
اما اگر بیحجاب یا ضعیفحجابی قصد ورود به مجلس داشت چه؟ هردو رو باید راه داد! اصلا بحثی نداره، اما چطور؟
باید با زبان لیّن و نرم، درخواست رفع ایراد در حجاب رو ازشون خواست، در کمال ادب و تواضع و احترام!
و قطعا اگر کسی دلش گرو در مهر ائمه باشه، حفظ حرمت میکنه و میپذیره!
وگرنه بازم محترمانه و مودبانه! باید عذر خواست!
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع
🔹قسمت سوم
.
🔸قرن پنجم
در سال ۴۰۲ قمرى فخرالملک، وزیر سلطان بهاءالدوله برگزارى مراسم عاشورا را آزاد اعلام کرد و براى جلوگیرى از وقوع فتنه تدابیرى اندیشید، ولى بار دیگر خودش در سال ۴۰۶ قمرى برگزارى مراسم عاشورا را منع کند، که اصرار شیعیان محله کرخ به برگزارى آن، باعث نزاع آنها با ساکنان اهل سنت محله باب الشعیر بغداد شد که تعداد زیادى از شیعیان در این منازعه کشته شدند.
🔸برخی از سلاطین سلجوقى در عین دشمتی هایی که با شیعه داشتند؛ اما خود را از دوستداران ائمه شیعه نشان می دادند. ملکشاه به همراه خواجه نظام در سال ۴۷۹ق به زیارت کاظمین، نجف و کربلا رفت. محمد بن عبدالله بلخى پس از سخنرانى و وعظ براى عالمان، مسئولان و طلاب نظامیه اهل سنت، روضه مىخواند. این رسم تا اوایل سلطنت طغرل سلجوقى در بغداد و شهرهاى دیگر ایران معمول بوده است.
🔸قرن هفتم
سرانجام در نیمه دوم قرن هفتم در سال ۶۵۶ق با سقوط بغداد و حاکمیت یافتن ایلخانان در ایران و عراق، فرصت مناسبى براى توسعه تشیع و برگزارى شعائر و مراسم مذهبى فراهم گردید و با روى خوش نشان دادن غازان خان به شیعیان و سرانجام با رسمى شدن مذهب تشیع در مدت کوتاهى در زمان "اولجایتو"، مراسم عزادارى عمومیت یافت.
🔸در این دوران بود که با زیرکی و دوراندیشی علامه حلی مکتب شیعه در ایران به صورت رسمی رواج یافت؛از این رو شاید این زمان اولین دورانی باشد که عزاداری های محرم در ایران به صورت گسترده و آزادانه انجام گرفت.
✍مسلم محمدی
🔼ادامه دارد...
🌍پایگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 نوحه ای با ادبيات متفاوت بشنوید.
من بچهی پایینِ این شهرم...
یک عمر با عشق تو خو کردم...
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 انتقادات تند جواد خیابانی خطاب به مسئولان: رئیس جمهور منتخب مردم است؛ آقای منتخب! مردم ورزشگاه، اتوبان، سینما و جادههای خوب میخواهند.
⛔️ از پایتخت تا مشهد که یک جاده سالم وجود ندارد، ما یک جاده درست نداریم ولی میخواهیم میزبان جام جهانی شویم.
⛔️میگویند زیرساخت نداریم، پس شما آقایان وزیر برای چه آمده اید؟ آمده اید که زیرساخت بسازید یا پاترول بگیرید و بروید!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پایگاه نقد و تبیین
🌓پیشنهاد حجت الاسلام شهاب مرادی برای مواجهه با بانوان بیحجاب در مراسمات محرم: ولشون کنید بزارید راح
با سلام و احترام
با نظر آقای مرادی موافقم و دلیل دارم .
اولا همچنان معتقدم حضور در مجلس ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام و شنیدن حرف حق در این مجلس ، توفیق و دعوت و توجهی خاص از ناحیه خودشون هست و پای هر کسی به این محافل باز نمیشه.
دوما : پس معنای" اوسع و اسرع "بودن کشتی نجات امام حسین علیه السّلام چیه ؟
سوما :معنای عبارت "انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم " چیه؟
آیا همه بی حجابها با اهل بیت علیهم السلام دشمنی دارن ؟
همین عبارت که در زیارت عاشورا تکرار میشه یک شعار توخالی نیست بلکه یک معیار هست برای محب اهل بیت ، که در تعامل با دیگران دقت کند و موضع خود را مشخص کند .
چهارم : این که اصولا باید واعظ و مداح این محفل نورانی هوشمندانه رفتار کند و از محتواهای موثر و انگیزشی استفاده نماید . (مرحوم آقای کافی در عصر خودشون چطور مخاطبان رو جذب میکردند؟)
سلام من نه دکترا دارم نه مهندسم
یک کارگر روستایی هستم به سختی روزگار میگذارنم
ولی بابت سخنان شهاب مرادی
اگر این افراد را دعوت کنید به صرف شام هییت یا حضور به داخل بهتر است از هدایت به گونی یا برخورد
بزارید اگر داخل می ایند و حضور پیدا میکنند ببینند پیروان امام حسین علیه السلام مثل خودشانند ادب یاد میگیرند پشیمان می شوند بزارید ببینند این حرف هایی که برا شیعه می گویند دروغه شیعه مهربان است شیعه کریم است شیعه حق است
که خارها با مهربانی گل میدهند
بخدا ما قاضی نیستیم تکلیف ما این نیست حدیثی خواندم که به امام صادق علیه السلام فردی هتاکی کرد گفت مادر تو سیاه و هرزه است امام فرمود اگر تو درست میگویی که خدا مادر مرا ببخشد اگر هم تهمت زدی که خدا تورا بیامرزد
من اهلبیت را این گونه شناختم پیرو اهلبیت هم باید سعی کند همین گونه باشد