فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 آخر خط عاشقی و دلدادگی
🔹یک کلکسیونر و تریلیاردر کنیایی؛
سال ۱۳۵۷ زن و بچه اش را رها میکنه وعزم سفر به ایران را میکنه تا امام خمینی را از نزدیک ببینه، اما موفق نمیشه؛
🔹تنها راه دیدن امام را رفتن به جبهه میبینه وبا لشکر محمد رسول الله(ص) عازم جبهه ها میشه و سه سال و نیم
در کنار بچه های جبهه وجنگ بوده
با رزمندگان رفیق میشه و در چندین عملیات شرکت میکنه؛ تا اینکه یکی از دوستان رزمنده اش میشه محافظ امام و از این طریق موفق میشه امام را ببینه.
🔹جالب اینجاست موقعی که به آرزوی خودش میرسه فردای همان روز از ایران برمیگردد کنیا
🔺و نکاتی عاشقانه و عجیب دیگر که ارزش شنیدن را دارد. ....
@jtabiin
@jtabiin
🌓 خبیث و خائن مدافع بهائیت که علیه اربعین سخن میگوید به دنبال فتنهانگیزی است.
▪️واکنش شدیداللحن دکتر رجبی دوانی به سخنان عبدالحمید درباره راهپیمایی اربعین
⛔️ دکتر محمدحسین رجبی دوانی در نشست خبری نخستین کنگره بینالمللی بزرگداشت امامزاده علی ابن محمد باقر(ع): نخستین قیام در خوانخواهی از شهادت امام حسین علیه السلام، حتی پیش از قیام مختار و توابین در ایران به وقوع میپیوندد و مردم سیستان بلافاصله پس از شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) دست به قیام میزنند.
⛔️وسعت قیام آنها به گونهای بوده که برادر عبیدالله بن زیاد که حاکم سیستان بوده از این شهر فرار میکند. نکته جالبتر این است که این قیام زمانی به وقوع پیوسته که شیعه هنوز وارد ایران نشده است.
🔹حتی زمانی که اکثر ایران مذهب غیرشیعه را داشت، برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، مراسم عزاداری برگزار میکردند و بدین وسیله ارادت خود را نشان میدادند.
🔹امروز خناسان، خبیثان و خائنانی در پوشش دروغین مذهب و به دروغ به نام برادران اهل تسنن در کشور فتنهانگیزی میکنند و اخیرا هم فرد خبیثی راهپیمایی اربعین را زیرسوال برد. کسی که از بهاییت حمایت میکند و با استفاده از سعه صدر نظام جمهوری اسلامی، لگدپراکنی میکند، امروز در اثر تبلیغ وهابیت و خباثت خودش، برادران اهل تسنن را از خوردن نذریهایی که برای امام حسین(ع) داده میشود و شرکت در عزاداریها منع میکنند.
@jtabiin
@jtabiin
🌓 دلم برای چمران تنگ شده!
🔻 یک روز گفتند که حاج احمدآقا خمینی زنگ زده به دکتر [شهید_چمران] و گفته: «امام دلش برایت تنـگ شده و میخواهد شما را ببیند.»
🔸 همان روز دکتر از جبهه با هلی کوپتر خدمت امام میرود. وقتی برگشت؛ ریختیم دورش و از حال امام جویا شدیم. دکتر برایمان گفت:
«وقتی رسیدم خدمت امام، ایشان چند ثانیه به صورت من خیره شد و گفت: مصطفی تو هنرمندی! هنرمند باید یکرنگ باشه. گرانترین قالی رو ببین! چون چندرنگه، باید زیر پا باشد. اما آسمان رو ببین که از همه بالاتره؛ چرا؟ چون یکرنگ است. یکرنگی و صداقت، قانون عشقه.»
🔺 دکتر واقعاً برای ما حکایت عشق و عرفان بود. کسی بود که امام قبولش داشت و براش ارزش زیادی قائل بود. مرد آهنینی که با دست خالی، جلوی عراق ایستاده بود و ما اسیر همین عرفان و ارادهٔ محکمش بودیم.
📚 از کتاب کوچه نقاشها | خاطرات سید ابوالفضل کاظمی؛ اثر راحله صبوری
@jtabiin
@jtabiin
🔹تذکر و یادآوری
با عرض سلام و احترام خدمت شما همراهان همیشه همراه
به اطلاع شما عزیزان میسانم به دلیل اینکه از امروز تا چهارشنبه هفته جاری درگیر کوهنوردی به سمت قله دماوند هستم؛ احتمال دارد به دلیل مشکل اینترنت در برخی مسیرها، کانال در ارسال پیام های اندکی از نظم و انضباط همیشگی خارج شود. البته کانال خوب امیدانه سعی می کنه تا حدی خلا را جبران کند.
در کوه فقط جای شما را سبز نگاه میداریم؛ انشاالله آخر هفته عازم عتبات عالیات خواهیم شد و اونجا مثل همیشه دعاگویتان خواهم بود.
ضمنا میدونید که اسم من مسلم هست؛ و نکنه تا من برگردم چون کوفیان کانال را ترک کنید و اون موقع مسلم بماند و مسجد کوفه😌
با سپاس و ارادت همیشگی و آرزوی سلامتی
شبتون بخیر و خوشی باد.
🙏🪴🌹♥️
🌓کاروان رفت و تو در خوابی
🔹یادداشت روز
روزی در محضر مرحوم علّامه طباطبایی بودیم که یکی از دوستان حاضر در آن جلسه این بیت عارف شیراز را زمزمه کرد:
کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟
یکباره مرحوم علّامه، دست در مقابل صورت گرفت و سخت گریست و در حالی که شانههایش به شدت تکان میخورد، با خود زمزمه فرمود: «کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟» گویا آن کس که در بیابان از کاروان بازمانده و راه نمیداند، خود او است. آن گریه قلب حضار را چنان به آتش کشید که هرگز شعله آن در جانشان به سردی نمیگراید.
رَحِمَهُ اللّهُ وَاَنْزَلَه فِی جِوارِ قُرْبِهِ.
📘شهود و شناخت، آیت اللّه ممدوحی، ج۱، ص۱۰۶
@jtabiin
@jtabiin
هدایت شده از امیدانه 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞اگر ریشه ات رو فراموش کنی ، خشک میشوی
✅احترام ، خدمت و اطاعت سه وظیفه ما در برابر پدر و مادرمان است
🎤#دکتر_سعید_عزیزی
✳️ کانال امیدانه🔻
https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d
🌓حاج قاسم یک مسلمان شیعه ایرانی نبود!
آنها که کت و شلوار پوشیده و پشت میزشان نشسته و دم از عدالت و صلح می زدند، باید حرف هایم را میشنیدند . . .
وقتی برای شرکت در جلسه ای پارلمانی به بروکسل رفتم، شرم را برای چند دقیقه هم که شده روی صورتشان آوردم.
گفتم:«نمایندگان پارلمان اروپا پا روی پا انداخته و آب معدنی میخورند، آن وقت تنها کسی که از مسیحیان شرقی دفاع میکند، یک مسلمان ایرانی است.
شما اروپایی ها باید از این موضوع خجالت بکشید.»
برای منِ کلیمی، حاج قاسم یک مسلمان شیعه ایرانی نبود؛
یک ابرمرد بود.
کسیکه ارامنه و آشوری و ایزدی های سوریه را از دست داعش نجات داده بود.
کار نداشت طرف سنّی است یا شیعه، مسیحی است یا دین دیگری دارد.
کار داشت به اینکه جان و مال و ناموسشان دست اجنبی جماعت نیفتد.
کار داشت به امنیت منطقه، کار داشت به برقراری حکومت عدل الهی در جهان.
✍راوی:سیامک مره صدق؛
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی
@jtabiin
@jtabiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ما نیز هم اکنون در سرمای زیر صفر در بارگاه سوم قله دماوند در ارتفاع ۴۲۰۰ جای شما دوستان عزیز را سبز و کوهستانی نگه می داریم.🪴
🔺اگر باد و باران اجازه بده فردا بعد از نماز صبح به سمت قله حرکت می کنیم.
🌹شبتون خوش و رویایی
🌓 دشت بی فرهنگی ما!
🔹یادداشت روز
🔸وقتی کتاب "جامعه شناسی خودمانی اثر حسن نراقی" را می خوانید به این جمع بندی می رسید که ما ملتی، پنهان کار، ریاکار، ظاهرساز، بی برنامه، متجاوز، همه چیز دان و مسوولیت ناپذیر هستیم. فکر نکنید این صفت ها را من به صورت غیرمستقیم از این کتاب استنتاج کرده ام، بلکه این موارد عینا در فهرست فصول کتاب نیز آمده است؛ به فهرست فصول دقت کنید!
🔸پنهان کاری ایرانیان، ظاهرسازی ما، قهرمان پروری و استبداد زدگی ما، خودمحوری و برتری جویی ما، بی برنامگی ما، ریاکاری و فرصت طلبی ایرانیان، شعارزدگی ما، میل به تجاوز!، نارضایتی دائمی ما، همه چیز دانی ما و ...
🔹این کتاب را که می خوانم یاد این شعر می افتم:
دشت بیفرهنگی ما، هرزه تموم علفاش
خوب اگه خوب، بد اگه بد، مرده دلای آدماش
🔸احتمالا این شعر را همه ما شنیده ایم. این شعر، داستان جالبی دارد. یار دبستانی من، برای فیلم از فریاد تا ترور با صدای فریدون فروغی ساخته شد. پس از بازبینی وزارت ارشاد آن زمان، صدای فروغی از فیلم حذف شد و جمشید جم آن را بازخوانی کرد. منصور تهرانی نیز آن را بازخوانی کرد. یار دبستانی در جریان جنبش دانشجویی ایران به عنوان اصلیترین سرود دانشجویان معترض شناخته میشود و نمادی است از اتحاد و اعتراض. خود من بارها این شعر را در سفرهای دوران دانشجویی به صورت دسته جمعی خواندم.
🔸ظاهرا این شعر در عمق جان ما نشسته است و باور کرده ایم که دشت بی فرهنگی ما سخت سرسبز و انبوه است!
🔸این روزها بد گفتن از خودمان و خودتحقیری، تبدیل به عادت جمعی ما شده است. اگر این خود تحقیری منجر به تخریب بنای کهنه و ساختن بنای جدیدی می شد ایرادی نداشت. اما بیشتر باعث می شود که پیران احساس خسران کنند و جوانان احساس بی آیندگی. برای هر نقدی باید طرحی نو داد. برای هر اتاق بسته ای، باید پنجره ای را باز کرد.
🔸همین کتاب جامعه شناسی خودمانی، کتاب را به پایان می برد اما دریغ از یک پنجره (راه حل شفاف) برای حل این مساله. خواننده را حیران، ناامید، متنفر از خود و دیگران می گذارد و درها را می بندد و می رود.
🔸من منکر ويژگی های منفی خودمان نیستم، کما اینکه در نوشته های دیگرم بارها و بارها خودمان را نقد کرده ام.🔻
🔺اما یک سوال دارم اگر واقعا این همه نکات منفی در مورد ایرانیان هست پس خیریه محک به عنوان نماد افتخار نهادهای نیکوکاری کشور را حتما فرانسوی ها ایجاد و اداره می کنند. برج میلاد را در کابل طراحی و ساخته اند. موفقیت های پژوهشکده رویان نیز حاصل دستاورد پژوهشگران کلمبیایی است. حتما کارگردان جدایی نادر از سیمین که جوایز جهانی را درو کرد هم یک ایتالیایی بوده است. نه! همه این ها در ایران و توسط ما، همین مایی که کتاب جامعه شناسی خودمانی می گوید پنهان کار، ریاکار، ظاهرساز، بی برنامه، متجاوز، همه چیز دان هستیم، ایجاد شده است.
🔸بزرگ ترین سرشماری اینترنتی جهان، بزرگ ترین پروژه کارت الکترونیکی (کارت سوخت)، پیشی گرفتن در برداشت از میادین مشترک نفتی و ... در ایران اتفاق افتاده است.
⁉️چه باید کرد؟ 🔻
1- وزارت فرهنگ به عنوان متولی سنجش ارزش ها، کنش ها و نگرش های ایرانیان، یک بار دیگر یک پژوهش جامع انجام دهد در مورد باورها و رفتارهای جمعی ما و نترسیم از نتایج آن. آن را شجاعانه به اشتراک بگذاریم.
2- شکاف های جدی بین وضعیت موجود و مطلوب شناسایی شود و سپس اولویت بندی شود. مثلا از نظر من دروغ یکی از بدترین و مهم ترین شکاف هایی است که باید حل و فصل شود.
3- متناسب با نوع شکاف، وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم یا وزارت اقتصاد یا صدا و سیما، یا نیروی انتظامی یا هر نهادی که موثرترین نهاد بر پر کردن آن شکاف است با همکاری جدی و موثر سازمان های مردم نهاد مرتبط در آن حوزه متولی بهبود شکاف ها شود. (دقت کنید که نمی گویم رفع شکاف می گویم بهبود شکاف)
🔸پشت هر تخریبی باید ساختن باشد جامعه شناسی خودمانی باید جلد دومی داشته باشد به نام جامعه سازی همگانی!
📙دکتر مجتبی لشکربلوکی
✍این نقد به خیلی از کتاب ها از این سبک؛ در پنجاه سال اخیر از کتاب خلقیات ما ایرانیان جمال زاده در دهه ۴۰ تا ما ایرانیان فراستخواه در دهه ۹۰ وارد است که جو غالب آن ها سیاه نشان دادن مردم و جامعه ایران است که به نمونه هایی از آن در یادداشت فوق اشاره شد؛ که این موجب نا امیدی داخلی و سیاه نمایی خارجی خواهد شد؛ این ایراد البته به برخی از کارگردان های هنری هم وارد است که تمرکز اصلی در فیلم هایی که بخصوص در خارج از ایران اکران می شود بر عقب افتادگی مردم ایران است؛ و این فضای سیاه انگاری بد رویه ای است و از نوع نشستن بر شاخه و بریدن بن است.
@jtabiin
@jtabiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از امیدانه 🌱
#طب_کاربردی
👈 نعنا و سلامت دهان و دندان
🍃 نعنا، ضد میکروب ، ضد درد
🔹این گیاه بدلیل داشتن ویژگیهای قوی #ضدمیکروبی و ضد التهابی برای سلامت دهانتان بسیار عالی است، زیرا مانع رشد میکروبها در فضای دهان شده، نفستان را هم تازه و خوشبو میکند👌
فقط کافیست برگ تازه نعنا را روی دندانها و لثههایتان بکشید یا چند برگ آن را به مدت چند دقیقه بجوید.
🔹 برای مقابله با #دندان_درد یا دردهای مربوط به لثه، ۱ تا دو قطره افشره خوراکی نعنا فلفلی یا همان اسانس طبیعی نعنا فلفلی را روی یک گوش پاککن تمیز بچکانید و روی لثه یا اطراف دندان دردناک بزنید.
✅ البته برای رفع سایر #دردهای_عضلانی، ضربه و پیچ خوردگی نیز ماساژ با چند قطره اسانس نعنایی که با روغن موافق مزاج ترکیب شده، در محل درد روزی سه مرتبه مفید است.
✍ #حکیم_حسین_خیراندیش
در انتشار این مطالب کوشا باشید
✳️ کانال امیدانه🔻
https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d
هدایت شده از امیدانه 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈#اندکی_تفکر👉
💠 سر قبر زنی برویم که هجده سال در پیاده روی اربعین آب و غذا نخورد و سوار ماشین نشد
یاد همه عزیزان آسمانی باذکرصلوات
الّلهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلْفَرَجَهُم
✳️ کانال امیدانه🔻
https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d
🌓 نقد چیست؛ عیبجویی است یا ارمغانی سازنده؟!
🔹یادداشت روز
🔸این روزها فضای نقد در جامعه ما روزگار خوشی را نمیگذراند؛ تبیین و ترویج آداب و اخلاق نقد که در منظر دینی به عنوان یک ارمغان از ان یاد شده، کمترین کاری است که باید به آن پرداخت.
🔸حیات و رشد فکری و سیاسی یک جامعه قرآنی و دینی به آن است که فضای نقد و گفتگو در آن بر معیار انصاف و تحمل همدیگر باشد. اما سوگمندانه باید گفت در فضای سیاسی و رسانه ای امروز کشور در موارد زیادی، نقد جای خود را به فضای مچ گیری و دست اندازی داده است. نه نقد کننده در نقد خود جانب انصاف و عدالت را پیشه می دارد و نه نقد شونده تاب آوری و بردباری لازم را از خود نشان می دهد.
🌨نقد را همواره به بیان منصفانه خوبی ها و بدی های یک عمل براساس علم ومنطق معنا کرده اند. اگر همین تعریف را معیار قرار دهیم و بازگشتی به وضعیت موجود داشته باشیم، انگ و برچسب زنی، اتهام های ناروا ، سیاه انگاشتن تمام خوبی های طرف نقد از جمله موارد ناسازگار با نقد سالم و صالح است.
🔥چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به سوی دیده شد
👤قرآن؛ روش گفتگو و همسخنی را در سه راهکار اصلی طراحی نموده است، «برهان و استدلال علمی؛ پند و نصیحت دوستانه و جدال و گفتگوی نیکو»، باید دید جامعه دینی ما چه اندازه بر این روش های سه گانه قرآنی پایبند و مقید است؟
☀️در سخن و سیره معصومین(ع) نیز نقد به معنای بیان ایرادات دیگران چه در بعد فردی و چه بعد عمومی مانند مسائل حاکمیتی معنا شده است، در روایتی امام علی ع نقد را از جمله حقوق حاکم اسلامی بر مردم می داند. از این رو خطاب به مردم می فرماید: از حق گویی و مشورت دهی عادلانه دریغ نکنید.
💦از این رو بیان صادقانه و منصفانه افراد و سازمان های حاکمیت، امری ستوده و مثبت به حساب آمده است.در روایات دیگری از قول علی(ع) آمده است کسی که عیب تورا به تو بنمایاند تورا خیر خواهی کرده است. و کسی که عیب تو را بپوشاند، دشمن توست.
🌧رئیس ملحدان شهر مدینه (شخصی به نام ابن ابی العوجاء) در مقابل کم طاقتی یکی از شاگردان امام صادق(ع) در برابر سخنان کفر آمیزش می گوید: ما درحضور امام صادق ع سخنانی بدتر از این می گفتیم، اما او به سخنان ما چنان گوش می داد که ما گمان می کردیم تحت تاثیر منطق ما قرار گرفته است. اما او پس از شنیدن کامل نظریات ما، دیدگاه ما را با بیانی موجز و قاطع باطل می ساخت.
💧آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
🔥برخی دیگر از آسیب های اخلاقی در حوزه نقد و گفتگو در فضای سیاسی و رسانه ای امروز را می توان این گونه برشمرد؛ تویبخ و تحقیر طرف مقابل، انتقام جویی و نقد متقابل، توسل به تهمت و گمان های بی اساس، خلط تقدیر و تملق، انگیزه خوانی بجای انگیخته ها.
🔘ودر پایان، نیز تاکید بر نکته آغازین می شود که رکن اخلاقی جهت شخص انتقاد گر آن است که بر اساس انصاف به نقد دیگران بپردازد و در کنار معایب، مزایا را هم ببینند و رکن اخلاقی در شخص مورد انتقاد آن است که آستانه تحمل و تاب آوری خود را بالا برده، و نقطه نظرات دیگران را موجب ارتقای فکری وحرفه ای خود بداند.
☑️ سخن آخر: به امید آنکه به دور از افراط و تفریط های رایج، شاهد فضای نقد منصفانه و واقع گرایانه بر اساس اصول اخلاقی در جامعه اسلامی میان افراد و حاکمیت باشیم.
📩دو عاقل را نباشد کین وپیکار
نه دانا خود ستیزد با سبکبار
اگر نادان به وحشت سخت گوید
خردمندش به نرمی دل بجوید
@jtabiin
@jtabiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 وقتی خود تحقیری تا مغز استخونمون رسوب کرده باشه!
🔴کشوری مثل انگلیس این قدر آمار خودکشی درش زیاده که براش وزیر خودکشی منتصوب کردند ولی کسی با این وضعیت تو انگلیس نگفت انگلیس سقوط کرد
⛔️ اما تو ایران که امار خودکشی نسبت به خیلی ازکشورهای دنیا امار پایین تری داره یکی توئیت میزنه:
🔺دختر شیراز سقوط نکرد، بلکه یه ایران سقوط کرده!😳
@jtabiin
@jtabiin
🌓 نامه ای از امیر حسین ثابتی و تدریس او در دانشگاه شریف
صبح امروز تعدادی از اکانت های فیک توییتر، کانال های اصلاح طلب و ضدانقلاب پروژه مشترکی را شروع کردند؛ چرا امیرحسین ثابتی قرار است از مهرماه در دانشگاه شریف درس انقلاب اسلامی را تدریس کند؟
در این باره نکاتی وجود دارد که به ترتیب به آنها اشاره خواهم کرد:
1. چرا نباید در دانشگاه شریف تدریس کنم؟ مگر قرار است با 15 سال تحصیل در رشته علوم سیاسی از مقطع لیسانس تا فوق لیسانس و دکترا، بروم فیزیک کوانتوم درس بدهم؟ دقیقا در رشته ای که در بهترین دانشگاه های این کشور درسش را تا عالی ترین مقطع خوانده ام، قرار است برای دانشجویان کارشناسی درس بدهم. قبل از این هم در دانشگاه های دیگر تدریس داشتم. کجای این اتفاق عجیب و غریب است؟ اگر کسی بخواهد درس انقلاب اسلامی بدهد باید دقیقا چه کاری دیگری انجام بدهد که من انجام نداده ام؟
2. در طول دوره تحصیلم، با بهترین اساتید علوم سیاسی و تاریخ سر و کله زده ام. از از منتهی الیه اساتید انقلابی تا منتهی الیه اساتید ضدانقلاب. حرف همه آنها را درباره تاریخ و سیاست شنیده ام. علاوه بر آن سالها در حوزه تاریخ به خصوص تاریخ پهلوی و انقلاب اسلامی مطالعه داشتم. تقریبا تمام حرفها، مقالات، مستندها و مطالب تولید شده تاریخی از طیف های مختلف را دیده و خوانده ام. علاوه بر اینها در سالهای گذشته در حوزه تاریخ شفاهی نیز مفصل کار کرده ام، چندسال در مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حوزه تاریخ پژوهشگری کرده ام، اسناد تاریخی را خوانده ام. حدود یک سالی هم هست که یک کتابفروشی تخصصی در حوزه تاریخ و سیاست تاسیس کرده ام و بخش زیادی از وقتم را صرف این کار کرده ام. لذا باز هم می پرسم اگر کسی بخواهد درس انقلاب اسلامی بدهد باید دقیقا چه کاری دیگری انجام بدهد که من انجام نداده ام؟
3. ضمنا بنده هیات علمی دانشگاه شریف نیستم. قرار است به عنوان استاد مدعو، هفته ای دو ساعت در رشته ای که درسش را خوانده ام، تدریس کنم. لذا ارتباط این مساله را با اخراج فلان استاد از این دانشگاه متوجه نمی شوم. چون نه قرار است رشته او را درس بدهم و نه قرار است در دانشگاه شریف هیات علمی شوم.
4. البته می دانم کسانی که پشت این پروژه هستند نه این توضیحات برایشان قانع کننده است نه به دنبال قانع شدن هستند. وگرنه چطور تدریس یک فارغ التحصیل علوم سیاسی در رشته انقلاب اسلامی برایشان عجیب است اما در برابر تدریس زبان انگلیسی عادل فردوسی پور در دانشگاه شریف تعجب نمی کنند و حتی برایشان مساله نیست؟ البته طبیعی است چون قبلا رییس حمهوری با مدرک تقلبی رو کرده بودند!
5. مساله چیز دیگری است. آنها از «اثرگذاری» بنده حقیر ناراحتند. اهمیتی هم ندارد چون این تازه اول کار است...
امیرحسین ثابتی
@jtabiin
@jtabiin