eitaa logo
پایگاه نقد و تبیین
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
47 فایل
اهداف: ۱. تبیین واقعیت ها ۲. نقد واقع گرایانه و منصفانه از دیگر مجموعه های فعال: ❤️ گروه احسان و همدلی جهت کمک به آبرومندان 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3149136144C640ad41f97 🔻ارتباط با مدیر کانال: @m_mohhammadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💖۵ دقیقه درشبانه روز میشه خوشبخت شد؟💖 🍀 روزانه فقط و فقط ۵ دقیقه با قرآن🍀 ⚘📖با خواندن یک صفحه قرآن و یک ترجمه و تفسیر صوتی قشنگ انرژی هر روزت رو ببر بالا°°°📿😊 می تونی باعضو شدن دراین کانال🌐 باقرآن رفیق صمیمی بشی🤝 باکلی مطالب جذاب که ازخوندنشون لذت میبری😋 اینم لینکش👇👇 https://eitaa.com/joinchat/286195990C35308613da
🌗 ضمانت اجرایی ارزش های اخلاقی در جامعه 🔹یادداشت روز 🔸 قوانین حقوقی دارای پشتوانه های قضایی و پلیسی هستندو افراد متخلف تحت تعقیب و پیگرد قانونی می گردند؛ هر چند موفقیت این نوع قوانین (در عین ضرورت) قابل تامل است. 🔸اما باید پرسید حال که بشر اخرین امیدش را به اخلاق بسته است؛ پشتوانه و ضمانت عملیاتی و اجرایی ارزش های اخلاقی در جامعه چیست؟ 🔸از نیمه دوم قرن بیستم و بعد از جنگ های ویرانگر جهانی که پبتر سینگر و دیگر دغدغه مندان به اخلاق کاربردی و حرفه ای پرداختند،‌ چه امیدی به تحقق فضائل اخلاقی در جامعه وجود دارد؟ 🔸ضمانت های عمومی اخلاق می تواند به وسیله وجدان جمعی از طریق آموزش و فرهنگ سازی از طریق خانواده؛ مدرسه و رسانه ها به روش های زیر باشد🔻 1⃣ آگاهی بخشی نسبت به آسیب های رذیلت های اخلاقی 2⃣ ایجاد انگیزه در انسان ها بر فاصله گرفتن از بدی ها 3⃣ بیدار کردن فطرت خیرخواهی انسانی 4⃣ به حرکت درآوردن وجدان خاموش بشری 5⃣ و بالاتر از این ها که رمز جدایی اخلاق الهی از اخلاق بشری است ایمان به خدای شاهد و ناظر بر اعمال انسان است. 🔺 از اینجاست که غایت این دو اخلاق از هم فاصله میگیرد که اخلاق سکولار ملاکش زیست سالم و اخلاق دینی علاوه بر زیست سالم؛ بر جنبه های معنوی و الهی نیز تاکید دارد. 🔸ضمانت و غایت اخلاق هر کدام از موارد فوق باشد؛ در مرحله اول؛ مهم ترین مساله فراگیر شدن ضرورت زیست اخلاقی در جامعه هست؛ چرا که در غیر این صورت، گویی خود بر شاخه بودن و بریدن بن است! 🔺 به امید تحقق جامعه ای اخلاق مدار ✍ مسلم محمدی 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 آچمز شدن مجری BBC توسط عضو برجسته انصارالله؛ حامی فلسطین باشید از کار بیکار می‌شوید! ⛔️محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به مجری بی‌بی‌سی: آیا بایدن، مکرون و سوناک همسایگان نتانیاهو هستند که هزاران کیلومتر را برای حمایت از اسرائیل آمده‌اند؟! ⛔️لحن بی بی سی از ۲۰۱۵ تاکنون همین بوده که ما محبوبیت مردمی نداریم، اگر محبوبیت نداشتیم چطور ۹ سال در برابر ۱۷ کشور از جمله انگلیس و آمریکا ایستادگی کردیم؟! 🔺شجاعت و صراحت فوق العاده ای را در مقابل رسانه‌ لندنی از ایشون می بینید‌. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓📽 سه عنصر تجزیه طلب ایرانی؛ مسئول امنیتی سه استان مرزی افغانستان با ایران می باشند. 🔺 برشی مهم از گفت‌وگوی محمد حسین جعفریان، مستندساز نام آشنای ایرانی با اینترنشنال افغانستان را ببینید که چگونه طالبان با نامردی تمام داره با همسایه سخاوتمند و مهربان خودش برخورد می کنه. 🔹جعفریان مستندهایی همچون "چه کسی ما را کشت؟"، درباره دیپلمات های شهید ایران در افغانستان، "نسل گمشده" درباره جنگ کوزوو و "شیر دره پنجشیر" درباره زندگی احمدشاه مسعود را در کارنامه خود دارد. 🔺طالبان را بیش از پیش دریابیم. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
26.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 قصه غزه؛ اسرائیل و هوش مصنوعی 🎙شیخ قمی؛ فعال و مبلغ بین المللی در کشورهای آمریکای لاتین 🔺صرفا جهت آگاهی و اطلاع؛ بدون هیچ گونه قضاوت و داوری 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 پست های چالشی نقد و تبیین در یک نگاه ۱. نظر رابرت کاپلان تحلیل گر ژئوپولیتیک مشهور جهان درباره آینده ایران https://eitaa.com/jtabiin/4195 ۲. همایون وزیر اطلاعات پهلوی و تجزیه ایران https://eitaa.com/jtabiin/3280 ۳. مستند استفراغ؛ جواب داریوش سجادی به علی کریمی https://eitaa.com/jtabiin/4181 ۴. ایرانی زندانی در زندان ابوغریب https://eitaa.com/jtabiin/4180 ۵. کتاب غرب زدگی جلال آل‌احمد و امام خمینی https://eitaa.com/jtabiin/4011 ۶. اردشیر زاهدی و فساد حکومت پهلوی https://eitaa.com/jtabiin/3978 ۷. بهروز وثوقی و تهدید ساواک بخاطر فیلم گوزنها https://eitaa.com/jtabiin/3975 ۸. ایران شیری که گربه شد. https://eitaa.com/jtabiin/3938 ۹.دکتر سروش و دلیل برتری امام خمینی بر پادشاهان تاریخ ایران https://eitaa.com/jtabiin/3914 ۱۰.حسین یزدی از مدیران ارشد ساواک و جایگاه رهبران انقلاب ایران https://eitaa.com/jtabiin/3913 ۱۱. دفاع کارشناس رسانه ای عرب از نام خلیج فارس https://eitaa.com/jtabiin/3911 ۱۲.جدال عماد مغنیه و حاج قاسم با غول های اطلاعاتی اسرائیل https://eitaa.com/jtabiin/3838 ۱۳. اعتراف رئیس سنتکام آمریکا به قدرت پهبادی ایران https://eitaa.com/jtabiin/3836 ۱۴.نگاه غربیان به ایرانیان از نظر دکتر دهخدا https://eitaa.com/jtabiin/3737 ۱۵. چرا ما توی سوریه جنگیدیم؟ https://eitaa.com/jtabiin/3727 ۱۶. نامه خانم افسانه نادی سفیر ایران در دانمارک به وزرای خارجه زن غربی https://eitaa.com/jtabiin/3721 27. دانشمند جوان شهید کاظمی آشتیانی را چقدر می شناسید؟ https://eitaa.com/jtabiin/3720 ۲۸سخنرانی لوئیس فراخان رهبر سیاهپوستان آمریکا و شهید سلیمانی https://eitaa.com/jtabiin/3714 ۲۹. گزارشی عجیب از جنگ ترکیبی ۳ ماهه دشمنان در ۱۴۰۱ علیه ملت ایران https://eitaa.com/jtabiin/3696 ۳۰. چرا حاج قاسم؛ حاج قاسم شد؟ https://eitaa.com/jtabiin/3668 ۳۱. مهم ترین دلیلی که عربستان پای میز مذاکره با ایران آمد؟ https://eitaa.com/jtabiin/5115 ۳۲. واقعیت های مافیای خودرو در ایران https://eitaa.com/jtabiin/5083 ۳۳. جواب دکتر شریعتی به مدافعان اسرائیل در ایران https://eitaa.com/jtabiin/6896 ۳۴. مهم ترین راهکار پروفسور مسعود درخشان برای حل مشکلات اقتصادی کشور https://eitaa.com/jtabiin/4903 ۳۵. قرارداد ۱۹۳۳ در زمان رضا خان یکی از بزرگترین خیانت های تاریخ معاصر ایران https://eitaa.com/jtabiin/4821 ۳۶.تشبه یا Assimilation بزرگترین خطر برای جامعه جوان ما از نظر پدر جامعه‌شناسی ارتباطات ایران https://eitaa.com/jtabiin/5210 ۳۷.مهدی نصیری نماد روشن دیکتاتوری آقای خامنه ای در ایران https://eitaa.com/jtabiin/5324 ۳۸. ما در ایران گرفتار کدام طاغوتیم؛ اقتصادی یا سیاسی؟! https://eitaa.com/jtabiin/7348 ۳۹.توصیه های جالب توجه مدیر مرکز اسلامی میشیگان آمریکا به مخالفین جمهوری اسلامی https://eitaa.com/jtabiin/5474 ۴۰. استحاله مهدی نصیری از کجا تا کجا؟ https://eitaa.com/jtabiin/6070 ۴۱. چرا ما باید دین مان را از عرب ها بگیریم؟ https://eitaa.com/jtabiin/6492 ۴۲. آیا حاج قاسم همان یحیی بن زید ع دوران ماست؟ https://eitaa.com/jtabiin/6878 🌍پایگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠📣 نهمین جلسه از سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی" برگزار می شود. ↙️ موضوع این هفته: "رابطه ی متقابل و دین در دنیای معاصر" 🔸ارائه کننده: 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا شاکرین(عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🗓 زمان: چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ 🕘 ساعت: ۲۱ تا ۲۲ ❇️ با ارائه 🟣 حضور برای عموم افراد از طریق لینک زیر:👇 https://www.aparat.com/el_balagh/live 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 احترام به نظر مخالف در مکتب امام صادق ع از نگاه استاد مطهری 🔸یادداشت روز 🔷در مکتب امام صادق ع احترام به مخالفین مطرح است. در کجا امام صادق به مخالفین و آنهایی که ضد خدا بودند جسارت می کرد؟ اگر امام جسارت می کرد که نمی آمدند با حضرت بحث کنند. وقتی که شاگردانش به بحث می پرداختند امام همیشه سفارش می کرد که باید احترام گذاشت. 🔹در قرآن می فرماید: «فَقولا لَه قَولاً لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرَ أو یَخشیٰ» [با فرعون با نرمی سخن بگوئید، شاید که متذکّر شود یا خشیّت یابد.] به فرعون هم نباید بد گفت و سبّ و فحش داد. 🔹این مکتب قرآن است. این مکتب امام صادق ع است. آن وقت ما دهانمان را باز می کنیم و هر چه از دهانمان در می آید نسبت می دهیم. مکتب امام صادق ع مکتب ادب و احترام و تعظیم است. مکتب شرف است. امام صادق ع با مکتب خودش در دل همه مردم دنیا اعم از مشرک و مومن نفوذ کرده است ... 🔹آنهایی که راجع به امام صادق ع کتاب نوشتند به ادب، حرّیت و آزادگی در مباحث علمیِ امام نگاه کردند. 📘منبع: استاد مطهری؛ متن جلسات شرح حکمت متعالیه، ج 23، ص 38. ✍ پی نوشت: آزاد اندیشی دقیقا رمز دوام و گسترش مکتب اهل بیت ع از آغاز تا کنون بوده است؛ اما باید گفت آن همه حریت مداری امروزه‌ تا حد زیادی به تنگ نظری و خشک اندیشی مبتلا شد، معضلی مهم که تمام سطوح جامعه از عموم مردم تا عالمان دینی و مسئولان ما را فرا گرفته است که خود موجب تنش های فراوانی در کف میدان و خیابان می گردد. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 تاریخ چه دقیق در تکرار خود نمایی می کند! 🔴 امیرکبیر داشت برای دفاع از کشور توپ می‌ساخت ولی انگلیسی‌های اومدن بین مردم شایعه انداختن که امیرکبیر میخواد پول‌هاتونو بگیره باهاش اسلحه بسازه. ⏫آخرش انگلیس از جنوب به ایران حمله میکنه و ارتش مونده بود بی توپ و تانک.... 🎙استاد رحیم پور ازغدی ▪️۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر گرامی باد. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
40.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 آیا موازنه ایران و اسرائیل به هم خورده است؟ شرایط به سود کدام يک هست؟!مسئولین در این موضوع چه اندازه با حاج قاسم همراه بودن؟! 🔺 گفتگوی علی علیزاده با هادی معصومی زارع را ببینید. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
صوت نشست هفتم گفتگوی اعتقادی دکتر شجریان 06 آدی 1402.mp3
39.44M
💠📣 صوت جلسه هفتم از ویژه برنامه چهارشنبه های اعتقادی 🔸از سلسله نشست های دین و چالش های روز ↙️ موضوع: تبیین مرزهای حجاب و عفاف 🔸ارائه کننده: 🎙 حجت الاسلام دکتر مهدی شجریان: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🗓 چهارشنبه 6 دی 1402 🔺پیشنهاد می کنم علاقمندان به آگاهی حول مسائل علمی و فرهنگی داستان حجاب؛ این صوت که با محوریت تفاوت های عفاف و حجاب است را حتما گوش بدن. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 قصه پر غصه سماور اميرکبیر و داستان عقب ماندگی ایران 👈 به بهانه ۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر 🕰 زمان برای مطالعه حدود ۴ دقیقه 🔹یادداشت روز 🔴در ایام عید نوروز عده ای در باغ چهلستون اصفهان به تفریح نشسته بودند که در این اثناء سائل نابینا و پيری آمد و از آن ها کمک خواست. هر يك مقداري به او کمک کردند. سپس رو به جمع کرد و گفت من گدا نیستم، سرگذشتي دارم كه شگفت و شنیدنی است، اگر اجازه دهيد عرض كنم. گفت در زمان صدارت امیر کبیر من به صنعت دواتگري مشغول بودم. يك روز فراشي از طرف حكومت به بازار آمد و تمام دواتگران را كه بيش از چهل نفر بودند به دارالحکومه اصفهان احضار کرد. حاكم پرسيد كدام يك از شما در صنعت دواتگري از سايرین استادتر و كاملتر است؟ ما با هم مدتي مشاوره و مذاكره نموديم تا استادي دو نفر از ما مسلم و منتخب شد که يكي از آن دو نفر من بودم. حاكم گفت شما دو نفر به تالار بياييد و سايرين مرخصند. و چون به تالار رفتيم مسائلی از ما بپرسيد. آنگاه مرانگاه داشت ديگري را مرخص نموده و به من فرمود كه میرزا تقی خان امیر کبیر صدر اعظم تو را در تهران خواسته ، نامه ای بمن داد كه به او برسانم. 🔹من عرض كردم اطاعت مي كنم اما بايد به خانه بروم و زندگي مادر و عيالم را در غياب خود سامان بدهم. گفت مخارج آن ها را خودم مي رسانم و شما از همين جا بايد به سمت تهران حركت كنيد. سپس پنج اشرفي زر مسكوك براي مصارف راه به من داد و يك نفر را امر كرد كه مركبي اجاره كرده و مرا سوار نموده بدون تأمل از شهر خارج نمايد و چون به تهران رسيدم به ديوانخانه سلطنتي رفتم و نامه حاكم اصفهان را توسط يكي از ملازمان به امیر کبیر رساندم. 🔹طولي نكشيد كه مرا به حضور پذیرفت و با خوشروئي با من به گفتگو پرداخت. آنگاه به یکی از خادمان فرمود كه آن سماور را بياور. پس مجمع بزرگي آوردند و سماور را در آن جاي دادند و منقلي پر از آتش و ظرف آبي آوردند. اميرکبیر بدست خويش سماور را آب و آتش نمود و تمام اجزاء سماور و خواص آنها را از دودكش و شير و بادگير و غيره آماده نمود، و چون آب جوش آمد مقداري از شير خارج نمود سپس دستور داد تا سماور را از آب و آتش خالي كردند و خشك نمودند و دوباره آوردند و بمن داد تا كاملاً آن را وارسی نمایم، پس از آن فرمود مي تواني سماوري مانند آن بسازي تا عموم ايرانيان از چنين نعمتی محروم نمانند و محتاج به خارج نباشند؟ عرض كردم بله مي سازم. 🔹گفت هرگاه ساختی امتیازش را به تو مي دهم، چند اشرفي طلا نیز به من داد تا در تهيه آن بكار برم. و سماور را برداشته به بازار تهران آوردم و در آنجا تا يك هفته سماوري كه از هر جهت مطابق با اصل بود ساختم و هر دو را در بغل گرفته به خانه امير کبیر بردم . و بدقت هر دو را ديد و با هم سنجيد و آفرين گفت و تحسين نمود ، امر کرد هر دو را به دكان عودت دهم و روز بعد در ساعتي معين هر دو را برداشته به ديوانخانه ببرم. 🔹دستور داد كه چون حاضر شدي بر در اطاق كه با من روبرو شدی چند دقيقه ساكت بايست،  پس از آن با صدائي رسا مرا مخاطب ساخته بگو اي وزير ايران چرا با صنعتگران و كارگران ممملكت این گونه رفتار میكني؟ آیا سزاوار است من با هزار اميد به اینجا بیایم و تو به من توجه نکنی؟ گفتم من جرأت چنين جسارتي را ندارم. امير نگاهي مهيب به من كرده فرمود: وظیفه تو همين است كه گفتم. من بشدت مضطرب شده و با اشاره او برخاستم و سماورها را برداشتم و رفتم. روز بعد در موعد مقرر حضور يافتم، مرا که ديد خود را به نامه ای مشغول نمود، تا من پس از تأملي اعتراض خويش را بیان کردم، امیر کبیر نيز با آنكه جمعي كثير از اعيان و اشراف در آنجا بودند، از جاي برخاست و عذر خواست و تا دم در اتاق براي گرفتن و ديدن سماور پيش آمد و هر دو را گرفت و به حاضرين نشان مي داد و تشخيص كار ايران را از صنعت روس را از ايشان مي پرسید که غالبا متوجه نمی شدند، تا خود برای ایشان توضیح دادم و آب و آتش آن را امتحان كردم. آنگاه امير کبیر پرسيد مزد و قيمت مواد سماور شما به چه مبلغي تمام شده است؟عرض كردم سه تومان. 👇👇👇