eitaa logo
بدريون (دوره هاي آموزشي و فرهنگي )
127 دنبال‌کننده
321 عکس
7 ویدیو
63 فایل
دوره تخصصي آموزش مباني فرهنگ؛ مديريت فرهنگي؛ تشكيلات و هيئت كانون فرهنگي هنري جوانان زهرايي دارالعباده يزد
مشاهده در ایتا
دانلود
📑 اطلاع نگاشت 📍امام خامنه‌ای: دشمن از می‌ترسد! 🔰چرا باید کرد؟ ◀️ بیان ۱۲ نکته در مورد تشکیلات، کار تشکیلاتی، ضرورت و اهمیت از نگاه رهبر انقلاب، امام خامنه‌ای 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹عبور از پل | یک انیمیشن کوتاه و معنادار که میتوان از دل آن نکات ناب و بیرون کشید. 🚨 پایگاه جامع ‌نشر محتوای تشکیلاتی | @Mezmar_ir
🔔 "من لا یحضره المدیر" کارگاه آشنایی با مدیریت تشکیلات و آسیبهای آن 🎓 حجت الاسلام علوی 📜سرفصلهای کارگاه: 🔹مواظب امراض مسری تشکیلات باشید! 🔹خودت طبیب خودت باش و هم مدیر خودت 🔹داروخانه تشکیلات: درمانهای عمومی تشکیلات 🔹بیماریهای تشکیلاتی: تعریف، علل ایجاد و زمینه ها، نشانگان (صفات و آثار)، درمان و... 🗓 17تیر 🏡 عمارت صادقیه 🎯 ثبت نام: ارسال8به 10001000900100 🆔 @andisheyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توجه‼️ توجه‼️ 🎉دوره ی آموزشی فرهنگی بدریون بزودی برگزار میکند..... 🔶أولى‌‌الألباب🔶 "بزمی برای اهالی فکر و ذکر" کارگاه آموزشی اندیشه‌ورزی و تفکر تولیدگر 🔹منتظر خبرهای بعدی باشید! 🔸زمان: نيمه اول مرداد ماه @jzbadriun
📝 13 قابل توجه مسئولان مجموعه های فرهنگی و هیئت های مذهبی بدون تردید فعالیت های فرهنگی زمانی به ثمر می نشیند که از پشتوانه فکری صحیح برخوردار باشد. به همین جهت ضرورت دارد مسئولان و مدیران مجموعه ها نظام فکری درست و قدرت اندیشه ورزی داشته باشند. در همین راستا، دوره آموزشی فرهنگی بدریون در نظر دارد سومین دوره خود را در قالب کارگاه با نام «أولى‌الألباب» و با محوریت «آموزش اندیشه ورزی و تفکر تولیدگر» در مردادماه برگزار نماید. از همین رو، از تمامی مدیران و مسئولان مجموعه های فرهنگی، دانشجویی و هیئت های مذهبی و متولیان امر آموزش و تربیت و علاقه مندان این حوزه دعوت می شود در این دوره ثبت نام نمایند. اطلاعات بیشتر از دوره و شیوه ثبت نام متعاقباً اعلام می گردد. ٣ ------------- اين كانال را به مديران فرهنگي پيشنهاد كنيد 👇👇👇👇 @jzbadriun
دوره آموزشی فرهنگی برگزار میکند 🔸 أولى‌‌الألباب 🔸 "بزمی برای اهالی فکر و ذکر" 🔘 کارگاه آموزشی اندیشه ورزی وتفکرتولیدگر 🎓مدرس: حجت الاسلام علوی 📆 زمان: 2 و 9 مرداد ماه 1398 ساعت 16:30 الی 20 📍مکان:خیابان مسجد جامع یزد، کتابخانه وزیری، سالن آمفی تئاتر ✅ جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 0921 616 2256 ارسال کنید هزینه دوره:20 هزارتومان _ _ _ _ اطلاعات بيشتر🔻🔻 @jzbadriun
🖼 داده‌نما | تشکیلات در نهج‌البلاغه 🔹بیانات تشکیلاتی امیرالمؤمنين علیه‌السلام 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
افتتاحیه "أولى‌‌الألباب" (کارگاه آموزشی اندیشه ورزی وتفکر تولیدگر) سخنرانان افتتاحیه: 🔻استاد غلامحسین دشتی موضوع: اندیشه ورزی؛ چرا و چگونه؟ 🔻حجت الاسلام علوی موضوع: تفکر فردی،تفکر جمعی 📆 زمان: دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷ 📍مکان:خیابان مسجد جامع یزد، کتابخانه وزیری، سالن آمفی تئاتر ✅ جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره۰۹۲۱۶۱۶۲۲۵۶ ارسال کنید هزینه دوره:۲۰ هزارتومان @jzbadriun
✅ اطلاع رسانی دوره آموزشی بدریون۳ 《أولی‌الألباب》در سایت حلقه وصل 🌐 لینک خبر درسایت حلقه وصل: http://hvasl.ir/news/77641
Mezmar.ir یک سوره کاملاً تشکیلاتی در قرآن بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ الْعَصْرِ(۱) إِنَّ الْانسَانَ لَفِى خُسْرٍ(۲) إِلَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْاْ بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْاْ بِالصَّبرِْ(۳) شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا در بسیاری از مجالس و کلاس‌ها و حلقه‌هایی که شکل می‌گیرد ابتدای جلسه سوره عصر به صورت دسته جمعی خوانده می‌شود؟ در نگاه ساده و اولیه احتمالا فرقی بین این سوره با بقیه نبینید و بگویید که به خاطر متبرک شدن جلسه است که این کار را انجام می‌دهند و یا بگویید که چون این سوره کوچک است. اما سؤال بعد مطرح می‌شود که چرا از بین سوره‌های کوچک این سوره انتخاب شده است؟ نقل می‌کنند که مجالسی و حلقاتی هم که پیامبر و اصحابشان دور هم جمع می‌شدند این سوره را با هم می‌خواندند. این هم به نظرتان اتفاقی است؟ یعنی همین طور فقط به نیت تبرک سوره عصر خوانده شود یا یک چیزی عمیق‌تر در این سوره وجود دارد که این سوره خوانده می‌شود؟ با این سؤال می‌خواهیم محتوای موجود در این سوره را نگاهی بیندازیم. ابتدای سوره سوگند به عصر می‌خورد که برداشت‌های متفاوتی از این عصر شده است که در جای خود صحبت بسیار دارد و الان جای تعمق روی آن نیست. در ادامه حرف بسیار سینگینی می‌زند که: "آهای شما انسان‌ها! همگی‌تان در خسران هستید!" به تعبیر قواعد عربی هم که می‌گوید این "ال" ابتدای انسان هم دلالت بر جنس انسان دارد به این معنا که همه انسانها به کل در خسران هستند. خسران هم به تعبیر علامه طباطبایی ذیل این سوره به معنای "نقص در اصل سرمایه است" یعنی یک سرمایه‌ای به انسان داده شده است و او این سرمایه را از دست می‌دهد. به عبارت دیگر خسران به این معنا نیست که شما چیزی دست نیافته‌اید بلکه به این معناست که شما چیزی که داشته‌اید را از دست داده‌اید. پس آیه می‌گوید که ای انسان‌ها همگی شما سرمایه‌ای دارید که  آن را از دست می‌دهید و خسران زده‌اید. از این جمله عده‌ای استثنا شده‌اند. اولین چیزی که مورد توجه است این است که در جمله بعد از حرف "الا" می‌توانست اسم موصول مفرد بیاورد ولی این کار را نکرد یعنی چون "انسان" مفرد بود می‌توانست بگوید "الا الذی امن" ولی این را جمع به کار برده است و گفته "الا الذین امنوا" پس در خود این نکته‌ای است که اگر این ایمان فردی هم باشد باز فرد جزء افراد خسران زده محسوب می‌شود پس به تعبیری این ایمان جمعی خودش یکی از فاکتورهای اصلی برای رهایی از خسران زده‌ها است. در ادامه با حفظ همین ضمیر جمع اسم موصول الذین چهار ویژگی را مطرح می‌کند که اگر انسان داشته باشد از خسران زده‌ها نیست. نکته قابل تامل اینجاست که نه فقط یک ویژگی یا دو ویژگی بلکه چهار ویژگی توأم باهم باید وجود داشته باشد. این شرط رهایی از خسران است. چرا که شما در جاهای دیگر می‌بینید که دو ویژگی اولی آمده است ولی عبارات قبل آن به این صراحت تعبیر عامی نشده است که همگی خسران زده اند مگر... در نتیجه اینجا می‌توان فهمید که آنهایی هم که فقط دو ویژگی اول یعنی ایمان و عمل صالح را هم دارند باز مقداری خسران زده‌اند پس لازمه اینکه انسان کامل از خسران بیرون بیاید این است که چهار ویژگی را باهم داشته باشد. آن ویژگی‌ها عبارتند از: ۱.      ایمان ۲.      عمل صالح ۳.      تواصی به حق ۴.      تواصی به صبر ایمان و عمل صالح بدلیل اینکه در جاهای دیگر هم مطرح شده است در اینجا بحث نمی‌شود. شاهد مثال اصلی در اینجا بحث "تواصی" است. تواصی در قواعد عربی بر وزن تفاعل است که این باب به معنای ارتباطی دو طرفه است. یعنی این تواصی یک طرفه نیست بلکه یک نوع نصیحت دو طرفه است. یعنی من شما را نصیحت می‌کنم و شما هم من را. حالا از این مطلق بودن تواصی می‌توان برداشت کرد که سلسه مراتب مدیریتی در تشکیلات هم نمی‌تواند این تواصی را بپوشاند یعنی زیر دست می‌تواند مدیر را تواصی کند و بالعکس. این است که این عده‌ای که به این تواصی مشغول هستند خود را از خسران بیرون کشیده‌اند. البته این که تواصی به حق و تواصی به صبر خودش چیست؟ فعلاً جای بحث نیست. فقط این قدر مطرح می‌توان کرد که این حق و صبر ارتباط مستقیمی با جمع دارد چرا که موضوعی است که عده‌ای خودشان را به این تواصی دو طرفه می‌کنند. که صبر هم جای بحث مفصلی دارد که در ادامه بحث‌ها خواهد آمد. 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
افتتاحیه "أولى‌‌الألباب" (کارگاه آموزشی اندیشه ورزی وتفکر تولیدگر) سخنرانان افتتاحیه: 🔻استاد غلامحسین دشتی موضوع: اندیشه ورزی؛ چرا و چگونه؟ 🔻حجت الاسلام علوی موضوع: تفکر فردی،تفکر جمعی 📆 زمان: دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷ 📍مکان:خیابان مسجد جامع یزد، کتابخانه وزیری، سالن آمفی تئاتر ✅ جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره۰۹۲۱۶۱۶۲۲۵۶ ارسال کنید هزینه دوره:۲۰ هزارتومان @jzbadriun
جلسه توجیهی و هماهنگی با معاونت اجرایی و واحدهای زیرمجموعه درباره نحوه برگزاری کارگاه آموزشی «أولی الألباب» 98/04/28 @jzbadriun
جلسه توجیهی و هماهنگی با معاونت اجرایی و واحدهای زیرمجموعه درباره نحوه برگزاری کارگاه آموزشی «أولی الألباب» 98/04/28 @jzbadriun
#عکس_نوشت @jzbadriun
ریزبرنامه ها افتتاحیه "أولى‌‌الألباب" (کارگاه آموزشی اندیشه ورزی وتفکر تولیدگر) سخنرانان افتتاحیه: 🔻استاد غلامحسین دشتی موضوع: اندیشه ورزی؛ چرا و چگونه؟ 🔻حجت الاسلام علوی موضوع: تفکر فردی،تفکر جمعی 📆 زمان: دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷ 📍مکان:خیابان مسجد جامع یزد، کتابخانه وزیری، سالن آمفی تئاتر @jzbadriun
#عکس_نوشت @jzbadriun
يك ساعت مانده تا افتتاحیه "أولى‌‌الألباب" (کارگاه آموزشی اندیشه ورزی وتفکر تولیدگر) سخنرانان افتتاحیه: 🔻استاد غلامحسین دشتی موضوع: اندیشه ورزی؛ چرا و چگونه؟ 🔻حجت الاسلام علوی موضوع: تفکر فردی،تفکر جمعی 📍مکان:خیابان مسجد جامع یزد، کتابخانه وزیری، سالن آمفی تئاتر @jzbadriun
🎉بزمی برای اهالی فکر و ذکر بنا داریم از مباحث تفکر و تصمیم گیری گروهی شروع کنیم: 📝آنچه در به آن خواهیم پرداخت: 📌چرا در گروهها تفکر حاکم نیست؟ 📌آیا تفکر فردی بی دردسرتر نیست؟ 📌چرا در اندیشیدنهای گروهی ناکام هستیم و اگر هم انجام شود به دعوا و کدورت ختم میشود؟! 📌مشکل تصمیم گیری گروهی چیست؟ 📌چه روشهایی برای تفکر گروهی و تصمیم گیری جمعی میشناسید؟ و... ۳
🎉بزمی برای اهالی فکر و ذکر بنا داریم از مباحث تفکر و تصمیم گیری گروهی شروع کنیم: 📝آنچه در #روز_اول به آن خواهیم پرداخت: 📌چرا در گروهها تفکر حاکم نیست؟ 📌آیا تفکر فردی بی دردسرتر نیست؟ 📌چرا در اندیشیدنهای گروهی ناکام هستیم و اگر هم انجام شود به دعوا و کدورت ختم میشود؟! 📌مشکل تصمیم گیری گروهی چیست؟ 📌چه روشهایی برای تفکر گروهی و تصمیم گیری جمعی میشناسید؟ و... #تفکر_جمعی #تصمیم_گیری_گروهی #بدریون۳ #اولی_الالباب #حجت_الاسلام_علوی
📸 #گزارش_تصویری 📯 جلسه افتتاحیه #أولى‌الألباب (بدریّون۳) 📆 دوشنبه ۹۸/۰۴/۳۱ 🎙 قرائت قاری @jzbadriun
📸 #گزارش_تصویری 📯 جلسه افتتاحیه #أولى‌الألباب (بدریّون۳) 📆 دوشنبه ۹۸/۰۴/۳۱ 🎙 مجری جلسه،آقای شناور @jzbadriun