فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درخواست اموات از زندگان
به فکر ما باشید خیر و خیراتی برای ما هدیه کنید(مرحوم آیت الله مجتهدی ره)
⬇️
🔴 #کمک_عاشقانه
💠 زوجهایی که در انجام کارهای منزل به یکدیگر #کمک میکنند، در زندگی مشترک خوشبخت هستند.
💠 و نسبت به بقیهی زوجها #شادتر زندگی کرده و محبوبیتشان روز به روز بیشتر میشود.
💠 گاه با ابراز این جمله که: "میخواهم کمکت کنم" و یا اینکه: "الان چه کاری از دستم برمیآید؟" محبت و عشق را به همسر خود هدیه دهید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط به خدا دل ببنديد
سخنرانی کوتاه و شنیدنی آیت الله #ناصری
آن کسی که از آسمان آبی به اندازه فرستاد پس به وسیله آن سرزمین مرده را زنده کردیم، به همین صورت [از قبرها] بیرون آورده میشوید
12 - خدایی که همه جفتها [حیوانات و غیره] را آفرید و برای شما کشتیها و چهارپایان را که بر آنها سوار میشوید پدید آورد
13 - تا بر پشت آنها قرار گیرید، پس چون بر آنها برنشستید، نعمت پروردگار خود را یاد کنید و بگویید: پاک است خدایی که اینها را مسخر ما کرد و [گر نه] ما را توان [تسخیر] آنها نبود
14 - و بیتردید ما به سوی پروردگارمان باز خواهیم گشت
15 - و برای او از میان بندگانش جزئی [چون فرزند] قرار دادند به راستی که انسان آشکارا ناسپاس است
16 - آیا از آنچه میآفریند، خود دختران را برگرفته و شما را به [داشتن] پسران برگزیده است!
17 - ولی هنگامی که به یکی از آنها مژدهی [تولد] همان چیزی داده شود که به خدای رحمان نسبت داده، چهرهاش سیاه میگردد در حالی که خشم و تأسف خود را فرو میخورد
18 - آیا آن کسی که در [لابهلای] پیرایه و زیور پرورش مییابد (دختر) و به هنگام جدال قدرت تبیین ندارد [فرزند خداست]!
19 - و فرشتگانی را که بندگان رحمانند، مؤنث پنداشتند آیا در آفرینش آنها حضور داشتهاند! زودا که گواهی ایشان نوشته شود و بازخواست شوند
20 - و گفتند: اگر خدای رحمان میخواست، آنها را نمیپرستیدیم آنان به این [سخن] علم ندارند و جز دروغ نمیگویند
21 - آیا [ما] پیش از این کتابی به آنها دادهایم، که بدان تمسک میجویند!
22 - بلکه گفتند: ما پدران خود را بر آیینی یافتهایم و ما بر آثار ایشان هدایت شدهایم
میگفٺڪہ؛🖇
عَظِمَتِنوڪرۍ،دَرخونہےِ
امـٰامحٌسِـینرو،زمانےمیفَہمے..🌿
کہشَبِاَوَّلِقبـر،
وقٺۍزَبـونِتبَنداومَـد..؛💔
یہوَقتمیبینۍیہصِدایۍمیاد،
میگہنترس،مَـنهَستَم..!ジ
#حُسیـنجـٰان...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#گمنامے
✔️💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐✔️
#آموزش_کامپیوتر_زبان_هنر_خیاطی
#کنکور_سراسری_ارشد_دکتری
#انتخاب_رشته
#استخدام_سراسری_خصوصی
#اخبار_استخدام_کنکور
موضوع موردنظر باهشتک جستجوکنید
✔️💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐✔️ @karimipour1371
ارتباط باادمین
@fatemehkarimipour
رستاخيز انرژيها
الَّذِي جَعَلَ لَكُم مِّنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنتُم مِّنْهُ تُوقِدُونَ (يس/80)؛ «(همان) كسى كه براى شما از درخت سبز، آتشى قرار داد و شما در هنگام (نياز) از آن (آتش) مىافروزيد».
نکته علمي
نخستين تفسيري كه بسياري از مفسران براي اين آيه ذكر كردهاند و معني ساده و روشني است كه براي عموم مردم قابل فهم ميباشد، چنین است: در اعصار قديم در ميان عربها اين امر رایج بود كه براي آتش افروختن از چوب درختان مخصوصی به نام مرخ و عفار كه در بيابانهاي حجاز ميرویيد، استفاده ميكردند. مَرخ (بر وزن چرخ) و عَفار (بر وزن تبار) دو نوع چوب آتش زنه بود كه اولي را زير قرار ميدادند و دومي را روي آن ميزدند و مانند سنگ آتشزنه جرقه از آن توليد ميشد. در واقع، به جاي كبريت امروز، از آن استفاده ميكردند.
قرآن ميگويد: آن خدايي كه ميتواند از اين درختان سبز آتش بيرون بفرستد، قدرت دارد كه بر مردگان لباس حيات بپوشاند. آب و آتش دو چيز متضاد است. كسي كه ميتواند آنها را در كنار هم قرار دهد، اين قدرت را دارد كه حيات را در كنار مرگ و مرگ را در كنار حيات قرار دهد! آفرين بر آن هستي آفرين كه آتش را در دل آب و آب را در دل آتش نگاه ميدارد. مسلماً براي او پوشانيدن لباس زندگي بر اندام انسانهاي مرده كار مشكلي نيست.#معجزات-قرآن.....ادامه دارد
@kafeshohada1400
اگر از اين معني، گام فراتر بگذاريم، به تفسير دقيقتري ميرسيم.
خاصيت آتشافروزي به وسيله چوب درختان، منحصر به چوبهاي مرخ و عفار نيست، بلكه اين خاصيت در همه درختان و تمام اجسام عالم وجود دارد؛ هر چند دو چوب مزبور بر اثر مواد و وضع مخصوصشان، آمادگي بيشتري براي اين كار دارند.
خلاصه اينكه تمام چوبهاي درختان اگر محكم به هم بخورند، جرقه ميدهند حتي چوب درختان سبز؛ به همين دليل، گاه آتشسوزيهاي وسيع و وحشتناكي در دل جنگلها روي ميدهد كه هيچ انساني عامل آن نیست، بلکه فقط وزش شديد بادها و طوفانهايي كه شاخههاي درختان را محكم به هم میکوبد و از ميان آنها جرقهاي در ميان برگهاي خشك میافتد، سپس وزش باد به آن آتش دامن زده، عامل اصلي آتشسوزی میشود. اين همان جرقة الكتريسته است كه بر اثر اصطكاك و مالش آشكار مي گردد و همان آتشي است كه در دل همه ذرات موجودات جهان نهفته است و به هنگام اصطكاك و مالش خود را نشان ميدهد و از شجر اخضر نار ميآفريند! اين تفسير وسيعتري است كه چشمانداز جمع اضداد را در آفرينش گستردهتر ميكند و بقا را در فنا واضحتر نشان ميدهد.
در اينجا تفسير سومي است كه عميقتر است و به كمك دانشهاي امروز به آن دست يافتهايم كه ما نام آن را رستاخيز انرژيها گذاردهايم.
توضيح اينكه يكي از كارهاي مهم گياهان مسأله كربنگيري از هوا و ساختن سلولز نباتي است. سلولز همان جرم درختان است كه اجزای عمده، آن كربن، اكسيژن و ئيدروژن است.
اكنون ببينيم اين سلولز چگونه ساخته ميشود.
ياخته هاي درختان و گياهان، گاز كربن را از هوا گرفته و آن را تجزيه ميكند؛ اكسيژن آن را آزاد ساخته و كربن را در وجود خود نگه ميدارد و آن را با آب تركيب كرده و چوب درختان را از آن ميسازد. ولي مسأله مهم اين است كه طبق گواهي علوم طبيعي، هر تركيب شيميايي که انجام مييابد يا بايد توأم با جذب انرژي خاصي باشد يا با آزاد كردن آن. بنابراين، هنگامي كه درختان به عمل كربنگيري مشغولند، طبق اين قانون احتياج به وجود يك انرژي دارند و در اينجا از گرما و نور آفتاب به عنوان يك انرژي فعال استفاده ميكنند. به اين ترتيب، به هنگام تشكيل چوبهاي درختان، مقداري از انرژي آفتاب نيز در دل آنها ذخيره ميشود و به هنگامي كه چوبها را به اصطلاح ميسوزانيم، همان انرژي ذخيره شده آفتاب آزاد ميگردد؛ زيرا بار ديگر كربن با اكسيژن هوا تركيب شده و گاز كربن را تشكيل ميدهد و اكسيژن و ئيدروژن (مقداري آب) آزاد ميگردد.
از اين تعبيرات اصطلاحي كه بگذريم، به عبارت بسيار ساده، اين نور و حرارت مطبوعي كه در زمستان درون كلبه آن روستایي يا كرسي زغالسوز اين شهرنشين را گرم و روشن ميسازد، همان نور و حرارت آفتاب است كه در ضمن چند سال يا دهها سال در چوب اين درختان ذخيره شده است و آنچه درخت در طول يك عمر تدريجاً از آفتاب گرفته، اكنون بيكم و كاست پس ميدهد! #قرآن #معجزه ....ادامه دارد
@kafeshohada1400
اينكه ميگويند همه انرژيها در كرة زمين به انرژي آفتاب باز ميگردد، يكي از چهرههايش همين است. اينجاست كه به رستاخيز انرژيها ميرسيم و ميبينيم نور و حرارتي كه در اين فضا پراكنده ميشود و برگ درختان و چوبهاي آنها را نوازش و پرورش ميدهد، هرگز نابود نشده است، بلكه تغيير چهره داده و دور از چشم ما انسانها در درون ذرات چوب و شاخه و برگ درختان پنهان شده است و هنگامي كه يك شعله آتش به چوب خشكيده ميرسد، رستاخيز آنها شروع ميشود و تمام آنچه از انرژي آفتاب در درخت پنهان بود، در آن لحظه، حشر و نشورش ظاهر ميگردد بيآنكه حتي به اندازة روشنايي يك شمع در يك زمان كوتاه از آن كم شده باشد.
بدون شك، اين معني در زمان نزول آيه بر تودههاي مردم روشن نبود، ولي همان گونه كه گفتيم اين موضوع هيچ مشكلي ايجاد نميكند؛ زيرا آيات قرآن؛ در سطوح مختلف و براي استعدادهاي متفاوت داراي معاني چند مرحلهاي است. يك روز از اين آيه چيزي ميفهميدند و امروز ما چيز بيشتري ميفهميم و شايد آيندگان از اين هم فراتر روند و بيشتر درك كنند و در عين حال، همه اين معاني صحيح و كاملاً پذیرفتنی است و در معني آيه جمع است.
گاهي به ذهن ميرسد كه چرا قرآن در اين آيه تعبير به «شجر اخضر» (درخت سبز) كرده است؟ در حالي كه آتش افروختن با چوب تر بسيار مشكل است. چه خوب بود به جاي آن، الشجر اليابس (چوب خشك) ميفرمود تا با آنچه گفته شد، سازگار باشد. باید گفت، نكته جالب اينجاست كه تنها درختان سبزند كه ميتوانند عمل كربنگيري و ذخيره نور آفتاب را انجام دهند. درختان خشك اگر صدها سال در معرض تابش آفتاب قرار گيرند، ذرهاي به ذخيره انرژي حرارتي آنها افزوده نميشود، بلکه تنها موقعي قادر بر اين كار مهم هستند كه سبز و زنده باشند؛ بنابراين فقط «شجر اخضر» است كه ميتواند آتشگيره (وقود) براي ما بسازد و گرما و نور را به شكل مرموزي در چوب سرد و مرطوب خود نگاه دارد، اما به محض اينكه خشكيد، عمل كربنگيري و ذخيره انرژي آفتاب تعطيل ميشود. با توجه به اين اصل تعبير فوق هم ترسيم زيبایي از چهره رستاخيز انرژيهاست و هم يك معجزه علمي جاويدان از قرآن مجيد. از اين گذشته، اگر به تفسيرهاي ديگر كه در بالا اشاره كرديم، باز گرديم تعبير «شجر اخضر» باز هم مناسب و زيباست؛ زيرا چوبهاي درختان سبز هنگامي كه با يكديگر اصطكاك قوي پيدا كنند، جرقه بيرون ميدهند؛ جرقهاي كه ميتواند مبدأ آتشافروزي شود و اينجاست كه به عظمت قدرت خدا پي ميبريم كه آتش را در دل آب و آب را در دل آتش حفظ كرده است (همان، 18/ 463ـ466).
از نظر علمي ثابت شده آتشي كه امروز به هنگام سوختن چوبها میبینیم، همان حرارتي است كه درختان طي ساليان دراز از آفتاب گرفته و در خود ذخيره كردهاند. ما فكر ميكنيم تابش پنجاه سال نور آفتاب بر بدنه درخت از ميان رفته، غافل از اينكه تمام آن حرارت در درخت ذخيره شده و به هنگامي كه جرقه آتش به چوبهاي خشك ميرسد و شروع به سوختن ميكند، آن حرارت و نور و انرژي را پس ميدهند؛ يعني در اينجا رستاخيز و معادي برپا ميشود و انرژيهای مرده از نو زنده ميشوند و جان ميگيرند و به ما ميگويند: خدايي كه رستاخيز ما را فراهم ساخت، قدرت دارد كه رستاخيز شما انسانها را نيز فراهم سازد! (همان، 23/ 258). #قرآن #معجزات .......پایان
@kafeshohada1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
..: يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا وَ مِنْ كُلِّ كَرْبٍ :..
| از هر سختی و اندوهی نجاتت میدهم |
#قرآن
«وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ»
وخداست که کار ساز هر چیز است
فقط خواستم بهت یادآوری کنم که اگه خواسته ای داری که بنظرت غیر ممکنه با وجود خدا حتما ممکنه
•🌼🪴•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜حجت الاسلام والمسلمین عالی:
🤲بهترین دعا برای قنوت نماز...
#عالی
و همچنین پیش از تو در هیچ شهری هشدار دهندهای نفرستادیم مگر آن که خوشگذرانهای آن گفتند: ما پدران خود را بر آیینی یافتهایم و ما به آثار آنها اقتدا میکنیم
24 - [پیامبرشان] گفت: حتی اگر برای شما چیزی بیاورم که از آنچه پدران خود را بر آن یافتهاید، هدایت کنندهتر باشد [باز هم از آنها پیروی میکنید] گفتند: ما [نسبت] به آنچه بدان فرستاده شدهاید کافریم
25 - پس، از آنها انتقام گرفتیم پس بنگر که عاقبت تکذیب کنندگان چگونه شد
26 - و [یاد کن] هنگامی را که ابراهیم به پدر و قوم خود گفت: من واقعا از آنچه میپرستید بیزارم
27 - مگر آن کس که مرا آفرید که البته او به زودی مرا هدایت خواهد کرد
28 - و این [سخن یکتاپرستی] را در نسل او سخنی ماندگار قرار داد، باشد که [به سوی خدا] بازگردند
29 - بلکه اینان و پدرانشان را برخوردار کردم تا این که حق و فرستادهای روشنگر به سویشان آمد
30 - و چون حق به سویشان آمد گفتند: این افسون است و ما بدان کافریم
31 - و گفتند: چرا این قرآن بر مردی بزرگ از آن دو قریه [مکه و طائف] نازل نشده است!
32 - مگر رحمت پروردگار تو را آنها تقسیم میکنند! این ماییم که معیشت آنها را در زندگی دنیا میانشان تقسیم کردهایم، و بعضی از آنها را بر بعضی مراتبی برتری دادیم تا یکدیگر را به خدمت گیرند [و چرخه زندگی بگردد]، و رحمت پروردگار تو از آنچه میاندوزند بهتر است
33 - و اگر بیم آن نبود که مردم [در انکار خدا] یک امت گردند، قطعا سقف خانههای کسانی را که به [خدای] رحمان کافر میشوند، از نقره میکردیم و بر آنها نردبانها مینهادیم که از آن بالا روند