eitaa logo
کفشداری شماره ۱۳
53 دنبال‌کننده
227 عکس
47 ویدیو
2 فایل
یادداشت های یک طلبه @mirzaa118
مشاهده در ایتا
دانلود
La vengeance est un plat qui se mange froi انتقام غذایی است که بهتر است سرد سرو شود. @kafshdari13
enc_16569584424703909305472.mp3
7.34M
خونه قلبم جای مرتبی نیست‌ شان تو نیست که پا تو کویر بزاری @kafshdari13
هدایت شده از هیئت صاحب العصر (عج)
shab shahadat-payambar-s-1403-3.mp3
21.94M
🎧 🔊 | مراسم عزاداری پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) 🎤 ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ 🆔 @yalasaratnet 🆔 @hajmasoudpirayesh
💠 صلح تحمیلی 🔷قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. 🔸آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن تحمیلی که در زمان واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌ گر درست شد، این ما را هدایت می‌ کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی‌. صحیفه امام، ج‌20، ص 118 @kafshdari13
🔶اگر ديديم دستگاه‌هاى استعمارى و استبدادى با برخى از شعائر به‌اصطلاح دينى نه‌تنها مخالفتى ابراز نميدارند بلكه تا آنجا كه موجب جلب وجهه‌ى ملّى و مقدور آنان است، به آن كمك هم ميكنند... بايد كشف كنيم كه اين ظواهر و تشريفات يا اساساً از مذهب نيست و يا اگر هست، به‌قدرى از واقع و حقيقت خود دور مانده و منحرف گشته است كه نه‌تنها با نقشه‌هاى ضدّدينى اين عناصر مخالف مذهب مخالفتى ندارد، بلكه حتّى مددكار و زمينه‌ساز آن نقشه‌ها است؛ 🔹و بعكس، اگر مشاهده كرديم كه همين دستگاه‌ها (ى استعمارى و استبدادى) با آن تظاهرات مزوّرانه و رياكارانه و با ادّعاى خنده‌آور حمايت از دين، هر جا با تعليماتى عميق و آموزنده مواجه ميشوند، هرجا را به آموزشهاى اصيل دينى سرگرم مى‌بينند، هرجا گروهى را عامل يا خواهان عمل به گران‌بهاى دين مشاهده ميكنند، هرجا جلوه‌اى از تحرّك و خروش مذهبى احساس ميكنند، با زبان و قلم، با اسلحه‌ى سرد و گرم و خلاصه با هر وسيله‌ى مقدور، به مخالفت برميخيزند، زندانها را پُر ميكنند، مردان را از وطن آواره ميسازند، زبانها را ميبرند، دستها را به زنجير ميكشند، ميكُشند و غارت ميكنند، ميكوبند و با خاك يكسان ميسازند؛ 📌هر گاه با اين عكس‌العمل‌ها مواجه شديم، لازم است بفهميم كه گمشده‌ى خود را بازيافته و دين صحيح را به‌دست آورده‌ايم. بنابراين مطرود آنان، محبوب ما و مطلوب آنان، منفور ما است. 📚حضرت آقا در حاشیه کتاب آینده در قلمرو اسلام (نوشته سید قطب، ص۱۸۶) @kafshdari13
📚| خوب است که فلسفه در حوزۀ علمیّه باشد! بعضی از آقایانِ بزرگوار و محترمی که خیلی مورد تکریم و احترام ما هستند، اشکال داشتند به اینکه درس‌های و و این حرف‌ها در قم زیاد شده. بنده به آن آقایان گفتم که اگر چنانچه فلسفه را شما از قم بردارید، کسانی در جاهای دیگر، متصدّیِ تبیین فلسفه و تدریس فلسفه میشوند که اهلیّت و صلاحیّت این کار را ندارند؛ کمااینکه الان می‌بینیم بعضی از افرادی که در غیر قم به‌عنوان فلسفه‌دان شناخته میشوند و مطرح میشوند، اطّلاعاتشان از فلسفه سطحی است؛ نه اینکه اطّلاع ندارند امّا اطّلاعاتشان عمیق نیست، سطحی است؛ یک چیزی خوانده‌اند و یک اصطلاحی را بر زبان جاری میکنند؛ خب این خوب نیست. خوب است که در خود قم باشد، در حوزه‌ی علمیّه باشد. تهران هم همین‌جور؛ حوزه‌ی علمیّه‌‌ی تهران هم که یک روزی مرکز علوم عقلی بوده. امروز اگر چنانچه تدریس فلسفه و تدریس علوم عقلی در آن رواج پیدا بکند، این به ‌نظر ما یک چیز بسیار خوب و مفیدی خواهد بود ان‌شاءالله. 🔸۱۳۹۷/۰۲/۰۳ / حضرت آقا دیدار با طلاب و روحانیون @kafshdari13
🔸|آرمان گرایی واقع نگرانه 🏔 مثل قلّه‌اند. كسانى كه اهل گردش در كوهستان و رفتن به سمت قلّه‌ها هستند، قلّه را درست تصوّر ميكنند. رسيدن به قلّه، يك آرمان است؛ آرمانها را به اين تشبيه كنيد. انسان دوست ميدارد به آن قلّه برسد. وقتى شما اين پايين هستيد، دوست ميداريد برويد و برسيد به آن نقطه‌ى اوج و ستيغ اين بلندى و ارتفاع؛ منتها وجود دارد؛ اگر بى‌توجّه به اين واقعيّت بخواهيد اين كار را بكنيد، نيروى خودتان را ميدهيد؛ آن واقعيّت اين است كه راه رسيدن به اين قلّه، اين نيست كه شما جلوى چشمت مشاهده ميكنى كه حالا اينجا قلّه است، اين هم دامنه است، بگير و برو بالا؛ اين‌جورى نيست، دارد. اگر چنانچه شما بى‌احتياطى كرديد، همينى كه جلوى چشم شما است، دامنه را گرفتيد رفتيد بالا، قطعاً به نقاطى خواهيد رسيد كه نه راه پيش رفتن داريد، نه راه عقب آمدن. اينهايى كه اهل رفتن به كوه و گردش در كوهستان هستند، چنين چيزى برايشان پيش مى‌آيد؛ براى بنده هم پيش آمده. وقتى انسان بدون با راه حركت ميكند، به نقطه‌هايى ميرسد كه راه جلو رفتن و عقب آمدن ندارد؛ با زحمت زياد انسان بايد خودش را از مشكل خلاص كند. واقعيّت عبارت است از همين راه؛ راه را بايد پيدا كرد. حضرت آقا حفظه الله (6 مرداد 1392) @kafshdari13
🔷|گفتمان سازی 📌یک نکته‌ی دیگر این است که ما از دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات و را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه هم از نظر آنها بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۳) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛(۴) این نهج‌البلاغه است. راه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. 🔸ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم. حضرت اقا ۵ اسفند ۹۴ دیدار مردم نجف آباد پی نوشت : گفتمان سازی در فضای خلا شکل نمیگیرد همواره یک گفتمان مقابل با ادبیاتی خاص دارد که باید با آن مقابله کرد. @kafshdari13
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلاله‌‏ى پاک پیامبران و اى میراث‏بر همه‏‌ى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بنده‏‌ى شایسته‏‌ى صالح خدا! ✏️ ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى... ۱۳۵۹/۴/۶ 🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) 💻 Farsi.Khamenei.ir
💢حدّأقلّ، روزی یک مرتبه💢 🔰آیت‌الله مصباح یزدی (رحمه‌الله): 🏅«افتخار ما به نوكرى امام زمان (عجّل‌‎الله‌‎تعالی‌ٰ‎فرجه)‎ است. ⚠️اگر روزى يك مرتبه عرض ارادت نكنيم و تجديد ميثاق نكنيم، رابطه ما با صاحبمان ضعيف مى‏شود و يادمان مى‏رود. 🔻اين اندازه را بايد در كنار تحصيلمان، وقت براى عبادت و خودسازى بگذاريم.» ۱۳۷۸/۰۳/۱۶ سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه بر همه شیعیان به ویژه سربازانی که امسال به لباس سربازی حضرت مزین میشوند مبارک. @kafshdari13
نصر من الله و فتح قریب @kafshdari13