eitaa logo
کلام وحی
475 دنبال‌کننده
289 عکس
485 ویدیو
10 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠داستان "نفرین" 🌸آقا امیرالمومنین (علیه السلام): ✍🏻روزی رسول خدا(ص) سراغ مردی از اصحاب را گرفت و پرسید: فلانی در چه حال است؟ ✍🏻گفتند: مدتی است رنجور و بیچاره شده، و چونان مرغ بال و پر شکسته زار و پریش گشته (و زندگانی به سختی می‌گذراند). ✍🏻حضرت (به حال او ترحم کرد و) برخاست و به قصد عیادت او روانه منزل وی شد. ✍🏻مرد بیمار و گرفتار واقعاً رنجور و مبتلا گشته بود و پیامبر خدا(ص) به فراست دریافت که بیماری و ابتلای او مستند به یک امر عادی نیست این بود که از وی پرسید:آیا در حق خود نفرین کرده ای؟ ✍🏻بیمار فکری کرد و گفت: بله، همین طور است، من در مقام دعا گفته بودم:پروردگارا اگر بناست، در جهان آخرت، مرا به خاطر ارتکاب گناهانم کیفر دهی،از تو می‌خواهم که در کیفر من تعجیل فرمایی و آن را در همین جهان قرار دهی.... ✍🏻رسول خدا(ص) فرمود: ای مرد! چرا در حق خود چنین دعایی کردی؟! مگر چه می‌شد،از پروردگار (کریم) هم سعادت دنیا و هم سعادت و نیکبختی سرای دیگر را خواستار می‌شدی و در نیایش خود این آیه را می‌خواندی: ✨ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار ✨پروردگارا! ما را از نعمتهای دنیا و آخرت، بهره مند گردان و از شکنجه دوزخ نگاهدار. (سوره بقره 201:2) ✍🏻مرد مبتلا دعا را خواند و صحیح و سالم گشت و با سلامتی بازیافته همراه ما از منزل خارج شد. 📚احتجاج، ص 223؛ بحار، ج 17، ص 293
سوالات معارفی هفته چهارم هر هفته دو سوال معارفی به همراه هدیه نقدی و غیر نقدی به قید قرعه برای شرکت کنندگان محترم . سوال یک : بهترین مخلوقات عالم چه کسانی هستند؟ 1)کسانیکه متواضعند 2)کسانیکه دروغ نمی گویند 3)کسانیکه باهمه مهربانند 4)مؤمنانیکه نیکوکارند پاسخ صحیح دربین آیات سوره بینه می باشد. سوال دو : چگونه نفس امّاره انسان را به گناه می کشاند؟ 1)نفس اماره وسوسه گر است 2)نفس اماره انسان را به بدی فرمان می دهد 3)نفس اماره همان وجدان درون است 4)نفس اماره و شیطان با یکدیگرند پاسخ صحیح بین آیات 50 تا 60 سوره یوسف می باشد افرادی که تمایل دارند در این مسابقه شرکت نمایند پاسخ صحیح را برای ادمین به نشانی @qoran_malayer تا روز چهار شنبه ارسال نمایند . امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر •┈••✾🍃🦋🍃✾••┈• کانال کلام وحی https://eitaa.com/kalaamevahy ✅در ضمن افرادی که در انتشار سوالات بین کانال ها و گروه های مختلف همکاری نمایند با اسکرین گرفتن از فعالیتن و ارسال برای ادمین در قرعه کشی مجزا شرکت می نمایند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
سخن مستدلّ

🔹 قرآن کتابی نیست که کلی بگوید و الگو نشان ندهد. کتابی نیست که بگوید محکم سخن بگویید و سخن محکم را تبیین نکند. 👈 استاد علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) فرمود: قرآن نور است، در سراسر این نور نقطه های تاریک و مبهم و کم رنگ نیست. اگر خدا فرمود محکم سخن بگویید، سخن محکم را تبیین کرد، گفت حرف مستدل محکم است، سخن عاقلانه محکم است، گفتاری که با فکرت همراه است محکم است؛ لذا سراسر قرآن استدلال است. 🔹اگر بیش از سیصد مورد دعوت به تفکر، تدبر، تعقل و مانند آن می کند، عنوان تعقل است و تفکر؛ وگرنه سراسر قرآن به حمل شایع فکر و استدلال است. ـ گاهی می گوید تفکر کن ـ گاهی عصاره فکر را به عنوان احتجاج به پیامبرش تلقین می کند؛ 🔺قهراً مجموعه قرآن می شود دلیل، چون مجموعه قرآن سخن مستدل است سنگین است که ﴿إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیكَ قَوْلًا ثَقِیلًا﴾. 📚 مراسم بزرگداشت شهید مطهری تاریخ: اردیبهشت 1361 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔸لطفا کانال ما رو به دوستان تون معرفی کنید ، با سپاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹| ♦️دعوت قرآن به حیا 🔻در سوره مبارکه علق، که جزء عتایق سور است فرمود: انسان در محضر ذات اقدس اله است، آیا او نمی‌داند که خدا اورا می‌بیند؟ 📎 آیت الله جوادی آملی
توجه: این مسابقه به صورت سراسری برا کل کشور هست و هر بزرگواری که در این مسابقه خواست ثبت نام کنه شهر خودشونو برای حضور در مسابقه انتخاب کنه
منابع آزمون مسابقات قرآن کریم :👇👇👇👇
کلام وحی
سوالات معارفی هفته چهارم هر هفته دو سوال معارفی به همراه هدیه نقدی و غیر نقدی به قید قرعه برای شرک
پایان پاسخ به سوالات مسایقه هفته چهارم روز پنج شنبه به صورت انلاین قرعه کشی صورت می گیرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکم زیبایی خلقت ببینیم 😍 شاهکار خداوند در خلق این پرنده که باهربار تغییر جهت رنگ‌اش عوض میشه😍
قرعه کشی هفته چهارم مسابقات معارفی تا دقایق دیگه به صورت انلاین برگزار می گردد
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افرادی که در مسابقه هفتگی معارف قرآن کریم شرکت کردندو برنده شدند. کد شماره 21 کد شماره 65 کد شماره 80 کد شماره 82 کد شماره 92 این بزرگواران برای دریافت هدیه به ادمین مراجعه نمایند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه نازعات ، آیات٢۶و٢٧ 💠 انَّ فِي ذَلِكَ لَعِبْرَةً لِمَنْ يَخْشَى ﴿۲۶﴾أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا ﴿۲۷﴾ 💠 در حقيقت براى هر كس كه [از خدا] بترسد در اين [ماجرا] عبرتى است (۲۶)آيا آفرينش شما دشوارتر است‏ يا آسمانى كه [او] آن را برپا كرده است (۲۷)
💠✨✨💠 1️⃣⬅️ خداوند در سوره مبارکه اخلاص در مورد ذات مقدس خویش چه می فرماید ؟ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان 🌴 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾ 💐 بگو: خداوند يكتا و يگانه است. (۱) خداوندي است كه همه نيازمندان قصد او مي‏كنند: (۲) نزاد و زاده نشد. (۳) و براي او هرگز شبيه و مانندي نبوده است. (۴) 💠✨✨💠 1️⃣⬅️ خداوند ، انسان را از خطر چه شرهایی بر حذر داشته و به چه پناهگاهی دعوت می فرماید؟ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان 🌴 قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ﴿۱﴾ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ ﴿۲﴾ وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ﴿۳﴾ وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ ﴿۴﴾ وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿۵﴾ 💐 بگو پناه ميبرم به پروردگار سپيده صبح. (۱) از شر تمام آنچه آفريده است. (۲) و از شر هر موجود مزاحمي هنگامي كه وارد مي‏شود. (۳) و از شر آنها كه در گره‏ ها مي‏دمند (و هر تصميمي را سست مي‏كنند). (۴) و از شر هر حسودي هنگامي كه حسد مي‏ورزد. (۵) 💠✨✨💠 1️⃣⬅️ خداوند انسان را از شر چه وسوسه گرانی بر حذر داشته و به چه پناهگاهی دعوت می فرماید؟ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان 🌴 قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿۱﴾ مَلِكِ النَّاسِ ﴿۲﴾إِلَهِ النَّاسِ ﴿۳﴾ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿۴﴾ الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ ﴿۵﴾ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ ﴿۶﴾ 💐 بگو پناه مي‏برم به پروردگار مردم. (۱) به مالك و حاكم مردم. (۲) به خدا و معبود مردم (۳) از شر وسواس خناس. (۴) كه در سينه‏ هاي انسانها وسوسه مي‏كند. (۵) خواه از جن باشد يا از انسان! (۶) 🤲 اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِکَ الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه یوسف ، آیه١٠ 💠 قَالَ قَائِلٌ مِنْهُمْ لَا تَقْتُلُوا يُوسُفَ وَأَلْقُوهُ فِي غَيَابَتِ الْجُبِّ يَلْتَقِطْهُ بَعْضُ السَّيَّارَةِ إِنْ كُنْتُمْ فَاعِلِينَ 💠 گوينده‌اى از ميان آنان گفت: «يوسف را مكُشيد. اگر كارى مى‌كنيد، او را در نهانخانه چاه بيفكنيد، تا برخى از مسافران او را برگيرند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه تکویر، آیات٢٧تا٢٩ 💠 ان هو الا ذكر للعالمين (٢٧) لمن شاء منكم ان يستقيم (٢٨) و ما تشاؤون الا ان يشاء اللّه رب العلمين(٢٩) 💠 که این بجز روشنگرى مردم عالم غرضى ندارد (٢٧). تا هر كس مى خواهد مس تقيم شود (٢٨). ولى از شما كسى نمى خواهد مگر وقتى خداى تعالى كه رب عالميان است خواسته باشد (٢٩)
مسابقات معارفی قرآن کریم به صورت هفتگی برگزار می گردد. هر هفته دو سوال به همراه جوایز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره یک : گزینه 4 صحیح است . آیه7 سوره بینه : کسانیکه ایمان آورده وکارهای شایسته کرد ه اند ،اینانند که خود بهترین آفریدگانند. بعد از ایمان،اعمال صالحه را ذکر کرد تا معلوم کند گواه و صدق ایمان به اعمال صالح است در حالیکه کفرحتی اگر با عمل فاسد همراه نباشد مایه سقوط و بدبختی انسان است .این عظمت مقام انسان وقابلیت شگرف تکامل اوست که هم می تواند برترین مخلوقات وبد ترین آنها باشد.
شماره 2: گزینه 2 صحیح است. آیه 53 سوره یوسف و من نفسم را تبرئه نمی کنم چرا که نفس قطعاً به بدی امر می کند مگر کسی را که خدا رحم کند زیرا پروردگارم آمرزنده مهربان است* یوسف گفت من در غیاب عزیز به او خیانت نکردم،چون ممکن بود از این سخن بوی منیت و استقلال بیاید لذا به سرعت فرمود: آنچه من کردم با تکیه بر قوه خودم نبود بلکه هر عمل صالح و پسندیده ای که کردم رحمتی بود از ناحیه پروردگارم و الا هیچ فرقی میان نفس من با نفس افرادی که گناه می کنند، نیست. به عبارت دیگر من خودم را تبرئه نمی کنم چه نفس به طور کلی آدمی را به سوی زشتی ها وا می دارد مگر آنکه پروردگارم ترحم کند. البته او تنها رحمت نمی آورد بلکه غفور هم هست و معایب را مستور می کند همانطور که با رحمتش نیکی ها و زیبایی ها را نمایان می کند. تکرار ربی هم برای تبلیغ مذهبش است و هم برای نفی قدرت و استقلال و منیت از خویش.