eitaa logo
کلام وحی
475 دنبال‌کننده
289 عکس
485 ویدیو
10 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه طه، آیه ۵۳ و ۵۴ 💠 الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَ سَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلًا وَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّن نَّبَاتٍ شَتَّىٰ * كُلُوا وَ ارْعَوْا أَنْعَامَكُمْ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّأُولِي النُّهَىٰ 💠 ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺴﺘﺮﻱ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ [ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﺳﺎﻥ ﺷﺪﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺁﻣﺪﺗﺎﻥ] ﺭﺍﻩﻫﺎﻳﻲ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ، ﭘﺲ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺍﻧﻮﺍﻋﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﻳﻴﺪﻧﻲﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ.(٥٣) [ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﻌﻤﺖﻫﺎﻱ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ] ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﻭ ﺩﺍمﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﭽﺮﺍﻧﻴﺪ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻮﺭ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﻳﻲ [ﺑﺮ ﺗﻮﺣﻴﺪ، ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ] ﺑﺮﺍﻱ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺧﺮﺩ ﺍﺳﺖ.(٥٤)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝مسابقه معارفی قرآن کریم (هفته شش ) سوال یک: خداوند برای آمادگی جنگی مسلمانان چه فرمانی داده است؟ 1) می فرماید با هم متّحد باشید و با یکدیگر مشاجره و جدل نکنید 2) می فرماید از دشمن بر حذر باشید و فریب منافقان را نخورید 3) می فرماید اگر کافران درخواست صلح کردند با احتیاط برخورد کنید و فریب نخورید 4) می فرماید هر چه قدرت دارید تجهیز کنید بطوریکه از لحاظ نفرات جنگی و ادوات جنگی خود را کامل کنید تا دشمن را بترسانید و هرچه هزینه کنید پاداش کامل دریافت خواهید کرد پاسخ صحیح بین آیات 50 تا 60 سوره انفال می باشد سوال دو: زمانیکه زیردستان کافر را به سوی جهنّم می برند، آنها در دفاع از خود چه می گویند؟ 1) آنها می گویند ما مستضعف بودیم و از خودمان اختیاری نداشتیم 2) آنها به مستکبران می گویند شما ما را فریب دادید تا کافر شدیم و وقتی عذاب را ببینند اظهار پشیمانی نمی کنند 3) آنها از خداوند طلب بخشش می کنند 4) آنها می گویند به ما فرصت بدهید تا به دنیا برگردیم و کار خوبانجام دهیم پاسخ صحیح بین آیات 30 تا 40 سوره سبا می باشد افرادی که تمایل دارند در این مسابقه شرمت نمایند پاسخ خود را تا روز چهار شنبه برای ادمین @qoran_malayer ارسال نمایند 🕋امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
🟢 تعریف ترتیل: ⬅️ روش های سه گانه تلاوت : ترتیل به معنای تنظیم و ترتیب موزون است و در اصطلاح تلاوت صحیح و شمرده آیات همراه با تدبر در آنها است . ⚠️ انواع ترتیل از لحاظ سرعت : ترتیل در اصل سه نوع است ، اما بصورت عرفی به تلاوت تدویر (ترتیل) می گویند . انواع ترتیل : تلاوت تحقیق _ تلاوت تدویر (ترتیل) _ تلاوت تحدیر بحث ما در مورد تلاوت تدویر است و برای اینکه عرف مردم از کلمه ی ترتیل برای تدویر استفاده می کنند ، بنده هم از نام ترتیل استفاده خواهم کرد. آنچه که امروز در میان اهالی فن در بلاد اسلامی رواج دارد این است که ترتیل یا مرّتل خوانی قرآن شیوه ای است که در مقابل تحقیق مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران خاص خود را دارد . این شیوه در تمامی سرزمین های اسلامی رواج دارد و در عین حال اصلی ترین گونه تلاوت در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس همچون عربستان سعودی ، کویت ، قطر ، یمن و امارات متحده عربی است . در واقع شاید قاطبه علماء این کشورها اساساً تنها شیوه صحیح تلاوت را همین گونه ( تلاوت مرتّل ) بدانند ، زیرا تعدد مرتّلان قرآن و دوره های کامل قرآن به شکل ترتیل در این کشورها حاکی از آن است که مردم و قرّاء در این سرزمین ها گرایش کمتری به شیوه تحقیق از خود نشان می دهند و حتی گاه و بیگاه در سخنان علماء این کشورها شیوه تلاوت مصریان مورد نکوهش قرار گرفته است . اما به اعتقاد اینجانب این مسئله در دهه های اخیر و متأثر از مشرب های انحرافی و اعتقادات خاص آنان در این کشورها ( به خصوص عربستان سعودی ) بوجود آمده است و ربطی به ذائقه مردم ندارد . زیرا اگر به پنجاه یا شصت سال قبل نظری بیندازیم می بینیم که تلاوت قاریانی همچون مرحوم شیخ محمد رفعت ، مرحوم محمد عبدالباسط و محمد صدیق منشاوی بطور فراوان مورد استقبال اهالی این کشورها قرار داشته و مکرراً از رادیوهای آنان پخش می گردید و حتی تلاوت قاریانی همچون عبدالباسط یا عبدالفتاح شعشاعی در حرمین شریفین هنوز در خاطره بسیاری از حاجیانی است که در آن سالها از نزدیک آنها را استماع کرده اند . جالب اینجاست که هر چند شیوه ترتیل در سالهای اخیر در این کشورها بسیار رواج یافته و قاریان زیادی به تلاوت دوره کامل قرآن با این شیوه مبادرت ورزیده اند اما باز هم نخستین کسانی که اقدام به تلاوت ترتیل و ضبط آن نموده اند ، مصریان بوده اند . زیرا همانطور که می دانیم نخستین دوره تلاوت مرتّل در جهان اسلام متعلق به مرحوم شیخ محمود خلیل الحصری است والبته نوع اداء آن مرحوم خود الگویی برای دیگر مرتلّان پس از وی گردید . 💎 مهم ترین ویژگیهای ترتیل : ✅ یک : متوسط سرعت اداء حروف و حرکات در ترتیل بیشتر (تندتر ) از تحقیق است . ✅ دو : در ترتیل بر خلاف تحقیق نوعی تمپو (ضرب آهنگ) خفیف وجود دارد که عدم رعایت آن اسلوب ترتیل را مختل می سازد . ✅ سه : در شیوه ترتیل محدوده استفاده از اصوات و نغمات بسیار کمتر است . ✅ چهار : تغییر و تنوع آهنگها و ردیف ها در ترتیل محدودتر از تحقیق است . ✅ پنج : قفله ها ( آهنگ کلمه پایانی ) در ترتیل بسیار ساده تر و محدودتر از تحقیق هستند . ✅ شش : استفاده از برخی مهارت ها مانند تحریرها ، فواصل صوتی ، انتقال درجات و.... در ترتیل بسیار کمتر و محدودتر از تحقیق است . ✅ هفت : ظرفیت های موسیقایی ترتیل در مجموع برای تبیین هنری مفاهیم یا بعبارت دیگر القاء معانی بسیار کمتر از گونه تحقیق می باشد. ✅ هشت : به دلیل ساده تر بودن موسیقی موجود در ترتیل ، معمولاً عوام ارتباط بیشتری با آن برقرار می سازند. 🕋امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیدید علماء میگن قرآن معجزه است این یعنی چه؟؟ جواب: مثلاً یکی از این معجزه ها ، اعجاز علمی است. یعنی مثلاً قرآن ۱۴۰۰ سال پیش راجع به یک مسأله ای صحبتی کرده و چند قرن بعد دانشمندان پی به آن بردند. در کلیپ بالا یکی از این موارد رو ببینید راجع به مسأله تعیین جنسیت جنین 🕋امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
Tajvid 19.mp3
7.96M
جلسه نوزدهم آموزش تجوید قرآن کریم توسط استاد علامی کانال امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
50.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصداق عملی بالوالدین احسانا از عمو پورنگ ننه قلی و عمو پورنگ👏👏👏 -----------◇◇◇ 🔻 ◇◇◇----------- وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا﴾ [ الإسراء: 23] پروردگارت مقرر داشت كه جز او را نپرستيد و به پدر و مادر نيكى كنيد. هرگاه تا تو زنده هستى هر دو يا يكى از آن دو سالخورده شوند، آنان را ميازار و به درشتى خطاب مكن و با آنان به اكرام سخن بگوى. آیه 23 سوره اسراء امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
شفا در قرآن کریم ذکر یونسیه : لا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» آثار و برکات ذکر یونسیه ذکر یونسیه همان ذکری هست که حضرت یونس برای رهایی از تاریکی دریا و تاریکی شب و تارکی شکم نهنگ و رهایی پیدا کردن از شکم نهنگ خواند و به لطف خداوند متعال از این تاریکی نجات پیدا کرد . برای گفتن و مداومت بر این ذکر روایتهایی داریم که به بخشی از آنها اشاره می کنیم روایت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله : پیامبر گرامی(ص) فرمودند:آیا به شما خبر دهم از دعایی که هرگاه غم و گرفتاری پیش آمد آن دعا را بخوانید گشایش حاصل شود؟ اصحاب گفتند:آری ای رسول خدا. آن حضرت فرمود:دعای یونس که طعمه ماهی شد:لا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» همچنین فرمودند:هر بیمار مسلمانی که این دعا را بخواند، اگر در آن بیماری بهبودی نیافت و مرد، پاداش شهید به او داده می شود و اگر بهبودی یافت، خوب شده در حالی که تمام گناهانش آمرزیده شده است. امام صادق(ع) فرمودند:عجب دارم از کسی که غم زده است چطور این دعا را نمی خواند لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین چرا که خداوند به دنبال آن می فرماید:فاستبجنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المؤ منین؛ ما او را پـاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤمنان را نجات می دهیم.ذکر یونسیه در کلام عارفان با تلفن ابری پر قدرت ارتباط برقرار کنید. در کلام عارفان مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره ) می نویسد:من استادی داشتم بزرگوار، عارف ،عامل و کامل (مراد او آخوند ملاحسینقلی همدانی است ) که نظیر او را ندیده ام، از او درباره عملی که مجرب، و در اصلاح قلب و تحصیل معارف مؤ ثر باشد، سؤال کردم. ایشان در پاسخ فرمودند:برای این امر، هیچ کاری مانند مداومت بر یک سجده طولانی در هر شبانه روز و ذکر یک مرتبه لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین، نیست. امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ومريم بنت عمران✨ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 فرازی بسیار زیبا از استاد سید محمد جواد حسینی ✨ استاد 💌فرازی زیبا و دلنشین امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖 سوره مبارکه عبس 💠 يوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ ﴿۳۴ وَ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ ﴿۳۵﴾ وَ صَاحِبَتِهِ وَ بَنِيهِ ﴿۳۶﴾ لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ ﴿۳۷﴾ 💠 روزى كه آدمى از برادرش (۳۴) و از مادرش و پدرش (۳۵) و از همسرش و پسرانش مى‏‌گريزد(۳۶) در آن روز هر كسى از آنان را كارى است كه او را به خود مشغول مى‌دارد (۳۷)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ اولین دوره *«جشنواره تلاوت‌های تقلیدی»* برگزار می‌شود 🌐 متقاضیان می‌بایست ضمن ثبت‌نام، فرازهای صوتی خود را حداکثر تا سی‌ام دی‌ماه به پایگاه اینترنتی quraniran.ir ارسال کنند. 🎁 در این جشنواره ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به شش نفر برتر هر رده سنی اهدا می‌شود، همچنین مبالغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای تمامی راهیافتگان به مرحله حضوری در نظر گرفته خواهد شد. امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
یک خبر قرآنی در ملایر :
🔸یک محکوم به اعدام فاقد شرایط عفو با دستور رئیس قوه قضائیه در شهرستان عفو شد 🔹معاون قضایی قوه قضائیه: فرد محکومی که در زندان به سر می‌برد و مدت کمی تا زمان اجرای حکم اعدام وی مانده بود مورد عفو رئیس قوه قضائیه قرار گرفت. 🔹این فرد که فاقد شرایط عفو بود و مقدمات اجرای حکم اعدامش نیز فراهم آمده بود، پس از گزارش مقامات ذی‌ربط در سازمان زندان‌ها ناظر بر متنبّه شدن وی، حفظ ۸ جزء قرآن کریم در طول مدت حبس و همچنین ارائه آموزش‌های قرآنی به سایر زندانیان، مورد عفو رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.
✅خبرهای قرآنی شهرستان ملایر ✅شرکت در مسابقات هفتگی به همراه جایزه ✅آموزش قرآن کریم در رشته های مختلف به صورت مجازی ✅ختم گروهی قرآن کریم در کانال امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر 🌹فعالیتهای گروهی قرآنی خود را برای ما ارسال نمایید https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
🌸🌸🌸 دعوتنامه 🌸🌸🌸 همه دعوتید به⬇️ 📣تنهاکانال‌رسمی‌اداره‌تبلیغات‌اسلامی‌شهرستان‌ویژه‌ملایر لینک 👈 https://eitaa.com/tableghatmalayer با تشکر و سپاس فراوان 💐 @tableghatmalayer
Tajvid 20.mp3
6.13M
جلسه بیستم آموزش تجوید قرآن کریم توسط استاد علامی کانال امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر https://eitaa.com/qoran_oghafemalayer
تفسیر کوتاه خوی حیوانی قرآن کریم می فرماید: ﴿وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَيكَ هُمُ الْغَافِلُونَ﴾. (1) به تحقیق، گروه بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریدیم. آن ها دل هایی دارند که با آن نمی اندیشند و چشمانی دارند که با آن نمی بینند و گوش هایی دارند که با آن نمی شنوند. آن ها مانند چهارپایان اند؛ بلکه گمراه تر. اینان همان غافلان اند. در این آیه شریفه در بیان نشانه های دوزخیان می فرماید: قوای ادراکی خود را به کار نمی اندازند با داشتن عقل و خرد در امور نمی اندیشند با وجود قوه باصره حقیقت را نمی بینند و با داشتن گوش های سالم حق را نمی شنوند؛ اینان خوی حیوانی گرفته اند. امتیاز آدم از حیوان همان درک و اندیشه است که اینان ندارند؛ بلکه از حیوان هم گمراه تر و پست ترند؛ زیرا حیوانات استعداد و امکانات این فهم را ندارند. در واقع این افراد غافل هستند و غفلت، آنان را از دنیای انسانیت به دنیای حیوانی تنزل داده است همه هم و غم ،اینان مانند حیوانات تأمین نیازهای جسمی است و هرگز دغدغه نیازهای معنوی خود را ندارند. حیوانات، قدرت تمیز بین خیر و شر نفع و ضرر و حق و باطل را ندارند و فقط به تمتع و خوردن می پردازند افراد غافل نیز چنین اند نه این که حیوانات گمراه اند و افراد غافل گمراه تر؛ زیرا در حیوان ضلالت اکتسابی نیست و لازمه قوای ترکیبی چارپایان همین است. علامه طباطبائی می فرماید: ضلالتی که در چارپایان است، ضلالتی است نسبی و غیر حقیقی برای این که چارپایان به حسب قوای مرکب های که آن ها را وادار می کند به این که همه همت خود را در خوردن و جهیدن صرف کنند، در تحصیل سعادت زندگی ای که بر ایشان فراهم شده است گمراه نیستند و در این که قدمی فراتر نمی گذارند، هیچ مذمتی بر آن ها نیست و گمراه خواندن شان در مقایسه با سعادت زندگی انسان است که آن ها مجهز به وسایل تحصیل آن نیستند. برخلاف کر و کورهای از افراد انسان که با مجهز بودن به وسایل تحصیل سعادت انسانی و با داشتن چشم و گوش و دلی که راهنمای آن سعادت است؛ با این حال آن وسایل را اعمال نکرده و چشم و گوش و دل خود را نظیر چشم و گوش و دل حیوانات ضایع و معطل گذرانده اند و مانند حیوانات تنها در تمتع از لذایذ شکم و شهوت استعمال کرده اند به همین دلیل این گونه مردم از چارپایان گمراه ترند و برخلاف چارپایان استحقاق مذمت دارند.