eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
⏸ ادامه 🔼 5️⃣1️⃣ یکی از معاونت های وزارت بهداشت، معاونت بهداشت است که کار این معاونت برخلاف معاونت درمان، پیشگیری است. شبکه بهداشت که زیر نظر معاونت بهداشت است، در تمامی روستا ها و به طور کل هر جا که جمعیتی زندگی می کند، خانه بهداشت دارد. مدیریت کل این شبکه به عهده مرکز مدیریت شبکه است. مهم ترین ابزار پیشبرد سیاست کنترل جمعیت، همین شبکه است. علاوه بر این، معاونت بهداشت دفاتری تخصصی دارد. مانند دفتر مدیریت یا پیشگیری از بیماری های واگیر، دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر و دفتر سلامت جمعیت. شبکه بهداشت برنامه هایی با عنوان برنامه سلامت اجرا می کند؛ به این صورت که موضوعی به عنوان اولویت سلامت تعیین می شود، سپس با همکاری دفاتر تخصصی و مشاوره ای، برنامه ای مداخله ای طراحی می شود، این برنامه وارد شبکه، پایلوت می شود که اگر مطلوب بود، مستقر و اجرا می شود. غرض از تصویر شبکه این بود که این تغییرعنوان از تنظیم خانواده به سلامت باروری بسیار معنا دار است. کسی که در شبکه کار کرده باشد، می داند که این شبکه چه قدرتی دارد. 6️⃣1️⃣ از جمله موارد روند قبلی (طرح کنترل جمعیت) که در حال اجرا بود ارائه رایگان اقلام پیشگیری از بارداری، عقیم سازی دولتی رایگان، فاصله گذاری سه تا پنج سال بین هر فرزند است. 7️⃣1️⃣ در کشورهای غربی سعی کردند بارداری بالای 35 سال را ترویج کنند. اما در کتاب های مورد توصیه برای زوج های جوان در کشور ما، توصیه به عدم بارداری زیر 18 سال و بالای 35 سال می کنند. 8️⃣1️⃣ غربالگری زمانی مطرح می شود که برای ما تشخیص یک بیماری مهم، بسیار حائز اهمیت است. عمده غربالگری برای تشخیص سندروم داون است که انجام تست مخصوص تشخیص این بیماری بسیار هزینه مالی بالا و همچنین احتمال هزینه جانی را در پی دارد. به همین دلیل غربالگری طراحی شده است تا قبل از تست نهایی، با تست هایی سبک تر افراد غربال شوند. 9️⃣1️⃣ در قانون آمده است که اگر تشخیص معلولیت جنین داده شد، اجازه سقط جنین وجود دارد. این قانون از جهت شرعی مورد اشکال است. سال 84 قانونی تصویب شده است که به موجب آن 210 بیماری تعیین شده است که اگر جنین یکی از آن ها را داشته باشد و سه پزشک تایید کنند، اجازه سقط جنین تا سن 19 هفته و یک روز توسط پزشکی قانونی داده می شود. یکی از این بیماری ها که اساسا غربالگری برای آن طراحی شده است، سندروم داون است. یکی از مهم ترین اشکالات این است که در اکثر موارد نمی توان تشخیص قطعی داد که در این صورت از جهت شرعی اجازه سقط داده نمی شود. 0⃣2️⃣ با توجه به اینکه 95 درصد خانم های باردار برای غربالگری مراجعه می کنند و باتوجه به هزینه هایی که غربالگری دارد، این فرایند یک تجارت با گردش مالی بسیار بالا است. 1️⃣2️⃣ در انگلستان سقف قانونی مثبت اعلام کردن تست غربالگری در هر یک میلیون و پانصد هزار مورد، 5/2 در صد است اما در کشور ما به علت عدم نظارت، 15 درصد اعلام می شود. نرخ مثبت در حالت مطلوب 3 درصد و حداکثر 5 درصد است. 2️⃣2️⃣ در کتاب های تخصصی زنان و زایمان این مطلب وجود دارد که اجرا برنامه غربالگری موجب افزایش نرخ سقط می شود. 3️⃣2️⃣ برنامه غربالگری کسانی را هدف قرار داده است که با تمام مشکلاتی که دارند تصمیم به بارداری و نگه داشتن جنین خود گرفته اند و این برنامه با اضطراب و هزینه ای که به آن ها تحمیل می کند، در واقع تنبیه این قشر از جامعه می باشد. نکته دیگری که برنامه غربالگری هدف قرار داده است، قبح زدایی از سقط جنین است. در واقع اینطور القا می شود که حق حیات جنین خیلی مهم نیست و پدر و مادر حق تصمیم گیری درباره حیات جنین را دارند. 4️⃣2️⃣ غربالگری با توصیه سازمان بهداشت جهانی به شبکه سلامت کشور ما وارد شده است. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🎞 نقد و بررسی مستند تمدن ▫️اثر نیل فرگوسن 🎥 همراه با اکران دو قسمت از این مستند 📆 پنج شنبه . 2 دی ماه ⏰ 9:30 تا 7:30 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• تقدیر • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مهر و دیدبانی چندی پیش استاد ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان منتی گذاشتند و یادداشتی بر کتاب «مقام مردم» نگاشتند که لطفی از جانب شان بود و مایه تشکری برای بنده. نامه ای به تقدیر خدمتشان نگاشتم که تقدیم می‌شود. در پست بعدی نیز نامه ایشان آمده است. ┄┅••؛••┅┄ جناب استاد قنبریان مد ظلّکم العالی، سلام علیکم! بنده فلاح هستم. مثل همیشه و همراه مخاطبان نوشته های ارزشمندتان از مطالب کانالتان بهره مند می شویم و بابت نگاههای متین و پر از احساس مسؤولیتتان محظوظیم. چندی پیش بزرگواری فرموده بودید و یادداشتی بابت وجیزۀ «مقام مردم» نگاشته بودید که بدون هیچ مجامله ای بر شرمندگیهای بنده می افزود. بدون تردید موظفم از محضرتان تشکر کنم باز هم به خاطر دلسوزیهایی که نسبت به اندیشۀ انقلاب دارید و نکته هایی که برای استفاده در آن یادداشت گنجانده بودید. بشر قرنها است در تکاپوی «راه» است. همان که ما هر روز حداقل ده بار یافتنش را و داشتنش را عاجزانه از خداوند متعال طلب می کنیم. همۀ نسلهای بشر برای یافتن آن کوشیده اند و دست مهربان الهی همواره برای مدد رساندن به انسان نوازشش کرده و این سمت و سو را به او نمایانده است، ولی گویا دریافت آن خود بخشی از رشد است که یک تاریخ مشغول آن هستیم و پیامبران و مکتب تعالی بخش آنها همچون مربیان پرحوصله و پردغدغه در کنار نهال وجودمان چرخیده اند و رشدهایی را رقم زده اند. بشر چه بخواهد چه نخواهد هوسهای بزرگی در جان او جا گرفته است، او مراتب بلندی را در درون و بیرون خود می خواهد. بشر بی آرام است. بشر امروز با دغدغۀ کرامت و زندگی بهتر و هزاران هوس بزرگ، به تدریج از مسیر الهی برید و امروزه روز ثمرۀ آن سوگیری چند سده ای را شاهدیم؛ جذابیتهای بسیار ولی یک شکست بزرگ نیز. راه چیست؟ این چیزی است که در واقع «انقلاب بزرگ ایران اسلامی» برای آن شکل گرفت. سالها اندیشمندان جامعۀ ما به راه می اندیشیدند و الگوهای زندگی را به نقد می کشیدند. پیشنهادهای مختلفی بود، ولی مردم ایران سالها پیش یک انتخاب بزرگ کرده بودند و بر آن نیز راسخ مانده بودند، آنها نسخۀ تغییر و تعالی را اسلام می دانستند و همواره معتقد بودند که از اجرای آن بازمانده اند. انقلاب ما با انبان شلوغی از این پرسشهای بزرگ رو به رو است. اعتقاد ما این است که به نام خدای شگفتی ساز پاسخهای نغزی نیز به آنها دارد، ولی کاوشهای ما در این اندیشه خیلی کم شمار بوده است و دربارۀ آن سهل نگر بوده ایم. امیدوارم با اهتمامهای سرورانی چون جنابتان بتوانیم خطوط این نسخۀ عزیز را روشنتر ببینیم و در پیش بگیریم. علت تعلل در تقدیر از جنابتان هم این است که احساس می کردم یادداشت شما از سر دلسوزی همیشگیتان نسبت به اندیشۀ انقلاب بوده است و ربطی به شخص پیدا نمی کرد. البته معلوم بود که تقدیر نکردن هم به هیچ وجه شرط ادب نبود. با تضلع و تواضع از محضرتان سپاسگزارم و توفیقات روز افزونی برایتان آرزومندم. در پناه حق تعالی! محمدرضا فلاح چهارشنبه 1 دیماه 1400 🌸 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماموریت گرایی استاد پهلوانی (ره)! وقتی از ماموریت گرایی سخن میگوییم تحقیقا از چه چیزی سخن میگوییم؟!! نذر عجیب استاد سعادت پرور (ره)...!!! 🔗برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب برنامه ریزی مأموریت گرا اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰روایتی راهبردی از نبرد تمدنی جمعیت 💠دکتر شوکتیان 🎙صوت نشست 📑گزارش مکتوب —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 خلاصه محتوای نشست پیشرفت مردمی ▫️ارائه حجت الاسلام محمد نهاوندی فر چرا باید مسئله پیشرفت را در اندیشه رهبر انقلاب دنبال کرد؟ 1️⃣ همین امر، امکان بازخوانی مجدد اندیشه و منظومه فکری رهبر انقلاب را به ما می دهد. 2️⃣ برای شناخت جایگاه اندیشه پیشرفت در سیر حرکت کلی انقلاب اسلامی، نیازمند این مطالعه هستیم. مفهوم تحول و پیشرفت و حرکت به سمت نقطه ی مطلوب در تمام سیر زندگی ایشان وجود دارد. ایشان از قبل از انقلاب، مسأله ی تحول و پیشرفت برایشان موضوعیت داشته است. در آن زمان که در مشهد کنشگر بوده اند تحول در جامعه را دنبال می کردند و از همان پایگاه، ایده ی حکومت اسلامی را مطرح کرده اند. در مسجد کرامت اهمیت رشد انسان در دستگاه هدایت انبیاء را اشاره می کردند و اینکه شأن انبیاء این نیست که فردفرد هدایت کنند بلکه به دنبال جامعه توحیدی و فوج فوج هدایت شدن بوده اند. تحول حوزه هم در نظر ایشان بوده است. بعد از رحلت امام ره فرموده بودند که ما فرصت تحول حوزه در این ده سال حضور امام ره را از دست دادیم. تحول در قوه قضائیه هم توسط ایشان مطرح شده است. در دوره ی اصلاحات که تقریبا تمام نهادهای انقلابی گوشه ی رینگ هستند و به آنها تهاجم می شود، رهبر انقلاب در فیضیه ایده ی تمدنی خودشان را مطرح می کنند؛ همان ایده ی پنج مرحله ای. همزمان با ایده تمدنی شان، بحث نوآوری علمی را مطرح می کنند. جامعه علمی و نخبگانی را به مقاومت و شجاعت علمی دعوت می کنند. در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، حساسیت خاصی نسبت به پروژه جهانی و الگوی مدیریت جهانی و جهانی سازی پیدا می کنند و روبروی این پروژه می ایستند و به آن می پردازند. ایشان معتقدند که این ایده یک ایده شبه روشنفکری است که در تقابل با آرمان خواهی و عدالت خواهی و مبارزه با سرمایه داری مطرح شده است. در همان فضا بود که ایده گفتگوی تمدن های آقای خاتمی مطرح می شود اما رهبر انقلاب طرح مقاومت را مطرح می کنند. اوایل دهه هشتاد بیانیه هزاره سوم سازمان ملل مطرح می شود که حضرت آقا موضع تندی در برابر آن می گیرند و هزاره سوم را هزاره معنویت و اسلام می دانند. در سال 86 در دانشگاه فردوسی مشهد از لزوم بازسازی الگوی توسعه و پیشرفت می فرمایند و ایده پردازی مدل پیشرفت را به عنوان یک مسئله کانونی در فضای فکری کشور مطرح می کنند و از همین سال از ادبیات انتقادی که نسبت به توسعه همیشه داشتند به ارائه یک مدل جایگزین یعنی پیشرفت، منتقل می شوند و از سال 88 دهه آینده را دهه عدالت و پیشرفت می دانند. بعد از گذشت هفت سال از تشکیل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، الگوی پیش نویس و پایه آن که به رهبر انقلاب ارائه می شود ایشان این الگوی پایه را ابلاغ عمومی می کنند و در یک دعوت نخبگانی می خواهند که برای تبیین و نقد و اصلاح و ترویج و گفتمان سازی این الگو تلاش شود و در بیانیه گام دوم این مطالبه نخبگانی را به یک مطالبه عمومی تبدیل می کنند. در سال90 در سفر به کرمانشاه از نهادهای مختلف حاکمیتی ایجاد بستر برای مشارکت عمومی مردم را مطالبه می کنند. سال 91 بحث پیشرفت را مستجمع تمام اهداف انقلاب اسلامی می دانند و در جمع فعالان فرهنگی بحث حرکت ها ی خودجوش و شیوه ی حمایت و پشتیبانی از فعالان فرهنگی را مطرح می کنند. سال 93 به حرکت های خودجوش فرهنگی دوباره اشاره می کنند و در همین سال در ابلاغیه شان به شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوباره ایجاد زمینه برای مشارکت مردم را مطالبه می کنند. سال 95 ایده ی جبهه سازی را مطرح می کنند و در همین سال حرکت های خودجوش را مساوی با جهاد کبیر بیان می کنند. سال 96 بحث آتش به اختیار و ناامیدی از نهادهای رسمی فرهنگی را بیان می کنند. سال 97 بیانیه گام دوم را صادر می کنند و به جوانان مومن انقلابی دستور می دهند که ظرفیت های مردمی را پای پیشرفت ایران بیاورند. سال 98 بحث حلقه های میانی را تصریح می کنند. در نهایت باید گفت که دهه ی پیش رو، دهه ی گفتمان پیشرفت است. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 خلاصه محتوای نشست پیشرفت مردمی ▫️ارائه اول حجت الاسلام علی محمدی در بحث فرایند ها ادعای ما این است که الگوی مشارکت مردمی نقطه کانونی فرایند مشارکت مردم است نه ایده های دیگر و دقیقا همین نکته یکی از کلید واژه های اصلی بیانیه گام دوم است که اراده ملی، جان مایه پیشرفت است. اگر بخواهیم پیشرفت را در جامعه پیاده سازی کنیم با سه چالش روبرو هستیم. 1️⃣ گسست نهاد دانش و نهاد قدرت. 2️⃣ گسست نهاد قدرت و نهاد مردم. 3️⃣ گسست نهاد دانش و نهاد مردم. اگر این سه چالش تحلیل نشود، نمی توان به راهکاری که ارائه می دهیم به خوبی تکیه کنیم. ایده اصلی که باید جایگزین شود، دانش بنیان کردن سیاست است. به این معنا که عقلانیت دینی پشتوانه سیاست مداران و حکمرانان جمهوری اسلامی قرار بگیرد. دیگری مردم پایه کردن نهاد سیاست است. و در نهایت هم چالش بسیار پایه ای، ارتقا دانش فرهنگ سیاسی مردم است. ورود مذهبی ها و حزب اللهی به عرصه سیاست، همواره به دو قسم انجامیده است و آن این است که عده ای به عرصه حکمرانی و سیاست گذاری های کلان وارد شده اند و عده ای دیگر به مسائل و مشکلات جزئی صحنه پرداخته اند. این دو ورود منجر به دو آسیب شده است که اگر فناوری ارائه شده برای مشارکت مردم، این دو خلأ را پر نکند، فناوری مورد توجه برای امروز کشور نیست. 🔸 دو خلأ ورود حزب الله به عرصه سیاست 1️⃣ افرادی که به مسائل کلان پرداخته اند، به طور کامل معطوف به سیاست بوده اند که این موجب دور شدن لحظه به لحظه عقلانیت دینی از اداره نهادهای حاکمیت ملی شده است. در امر اداره کشور متغیر اصلی برنامه است نه سیاست. برنامه ریزی و بودجه چالش هایی دارد که تا وقتی به سیاست توجه داریم، به آن چالش ها برخورد نمی کنیم. این نقطه اگر فتح نشود، عقلانیت انقلابی را نمی توان وارد سازوکار اجرایی حاکمیت کرد. نرم افزار مبدل سیاست به برنامه و عقلانیت برنامه ریزی، در جبهه انقلاب اسلامی به شدت ضعیف است و عملا در انحصار جریان توسعه گراست. بنابراین فناوری ارائه شده برای مشارکت مردم که طراحی می شود باید جوان مومن دانای انقلابی کاردان عقلانیت ورز را به سمت برنامه ریزی و بودجه بکشاند تا در این امر ورود کند. 2️⃣ افرادی که به عرصه عمل و مسائل کف میدان وارد شده اند، حل مشکلات از مجرای غیر رسمی دنبال کرده اند. در حالی که عامل اصلی ایجاد مشکل و ایجاد محرومیت در بخش های پایین دست، حاکمیت رسمی محلی است. البته این به این معنا نیست که باید به به طور مثال فرماندار شد. ساختار موجود، چنان قدرتی دارد که اگر ما نیز وارد شویم در این سیستم هضم می شویم. 🔸 چگونه می توان مردم را به صحنه آورد؟ باید از ایده ورود مردم به مرحله نظارت دست کشید. یعنی خطاب به مردم می گویند ما سیاست گذاری و اجرا می کنیم و شما نظارت کنید. حتی باید از اینکه "ما سیاست گذاری می کنیم و شما در اجرا کمک کنید" نیز دست بکشیم. تنها راه به میدان آوردن مردم، مشارکت و اعتماد به مردم از مرحله تصمیم گیری و تصمیم سازی است. در این صورت است که می توان به مشارکت مردم در مرحله اجرا و نظارت نیز امیدوار بود. نقطه شروع مشارکت اینجاست. برای متعهد سازی کسی به امری، باید امکان آزادی و مشارکتش در آن امر را فراهم کرد. این معنا از ولایت که ولایت تصمیم می گیرد و من اجرا می کنم، بر اساس مبانی نظری ما غلط است. ولایت امکان تصمیم گیری درست را فراهم می کند و به این دلیل، من متعهد به امری هستم که بر آمده از من است. اساس اراده و عظم انسان، منوط به این نکته است که آزادی مساوق با اراده و مساوق با محدوده هدایت پذیری و رشد است. بیان دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که اراده انسان ورودی هایی دارد که برای ایجاد یا اصلاح یک تعهد جمعی و اجتماعی باید به این ورودی ها توجه کرد. در ادبیات سنت عقلی و فلسفی خودمان، دو مناچه برای اراده برشمردند. مبادی احساسی و مبادی عقلی و دانشی. لازمه مشارکت و اعتماد به مردم در مرحله تصمیم گیری و تصمیم سازی این است که مردم را در سه مرحله فرایند مسئله یابی، فرایند حل مسئله و فرایند اثربخشی و تحقق وارد کنیم. ادامه 🔽 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
ادامه 🔼 🔸دو نکته قبل از توضیح فرایند مسئله یابی باید دو نکته را اشاره کرد. 1️⃣ ابتدا باید دانست که مسئله چیست؟ مسئله یک گزاره جهت دار، صریح، محدود و ناظر به علت بروز معظل است که جهت گیری کلی راهکار و مسیر حل معظل را نشان می دهد. مسئله یک حرف همیشگی و در همه زمان ها و مکان ها درست نیست. مسئله یک گزاره بدیهی نیست. مسئله یک گزاره بی خطر که مورد توافق همگان هست، نیست.گاهی آرمان ها، رویکردها و یا جهت گیری ها به اشتباه به عنوان مسئله مطرح می شوند. به عنوان مثال می گوییم ما با مسئله فمنیسم مواجه هستیم. در حالی که فمنیسم یک رویکرد است نه یک مسئله. مسئله یک گزاره ناظر به علت ها و زنجیره علل است. تورم، فساد، اشتغال مسئله نیست. این ها موضوع هستند. مسئله یک گزاره است که دقیقا اختلاف ها در آن شکل می گیرد. ما درد داریم اما مسئله نداریم. تبدیل درد به مسئله نیازمند طی یک فرایند جدی است که بتواند جهت گیری کلی حل مسئله به ما بدهد. ما باید از طریق مبادی آگاهی بخشی و فضای احساسات، اراده های متکثر را به اراده واحد تبدیل کنیم و این مهم از خود مسئله شروع می شود. باید فرایند تبدیل درد به مسئله را ایجاد کنیم. مسئله از کلی به جزئی به دست نمی آید بلکه از پایین به بالا می آید. البته در آن موقف از فرایندکه درد به مسئله تبدیل می شود و درد بیان دار می شود، مبانی کاملا حاضر است. 2️⃣ مسئله بینابین نیاز و خواسته است. نقطه شروع اتصال با جامعه، نیازهای فعال آن است هرچند که باید به این نیاز ها تعمیق بخشید و به نیازهای اصیل و اصلی پل زد. فرایند مسئله یابی مسئله یابی نیازمند کار علمی، خلاقیت و ابتکار است. در مسئله یابی نیازمند شناخت مؤلّفه ها و عوامل دخیل و اصلی فرعی بودن آن ها هستیم. در مسئله اسیر مشهورات غلط هستیم. 🔸پیشنهاد فناوری برای مسئله یابی 1️⃣مصاحبه با نخبگان محلی برای پیدا کردن مسئله محله. علت شروع از نخبگان این است که تبدیل درد به یک گزاره نیازمند کار دانشی است و علت عدم رجوع به مردم این است که آن ها اسیر رسانه هستند. البته نخبگان هم از این اسارت مستثنی نیستند اما گفتگو با نخبگان در این مرحله کم آسیب تر از گفتگو با مردم است. 2️⃣ تهیه لیست اولیه از مسائل محله و طبقه بندی آن ها بر اساس مصاحبه های انجام شده با نخبگان. 3️⃣ به رای گذاشتن لیست اولیه در بین مردم. 🔸پیشنهاد فناوری برای حل مسئله 1️⃣ دعوت نخبگان برای ارائه راه حل های مسئله. 2️⃣ غربال اولیه راه حل ها. برخی از راه حل ها امکان ترمیم ندارد لذا این موارد را کنار می گذاریم. 3️⃣ راهبری ایده های ارائه شده از طریق ضرب کردن نخبگان ملی در توانمندسازی نخبگان محلی. 4️⃣برگزاری رویداد انتخاب بهترین راه حل ها توسط مردم. یک طرح باید با یک رویداد ویژه شود تا تبدیل به طرح اقدام شهر شود. 🔸پیشنهاد فناوری برای اثربخشی و تحقق 1️⃣ گفتمان سازی حداکثری بر اساس نظام اولویت مسئله ها و راه حلهای برتر به عنوان طرح اقدام شهر. 2️⃣ برج دیده بانی برای رصد و پایش فعالیتهای نهادها و مدیران شهری. 3️⃣ هدایت جریان مطالبه گری شهر بر اساس کارنامه خوانی نهادها و مدیران شهری. 4️⃣ طراحی فناوریهای اجتماعی مشارکت مردم بر اساس تقسیمات محله ای و تخصصها بر اساس طرح اقدام شهر. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 خلاصه محتوای نشست پیشرفت مردمی ▫️ارائه دوم حجت الاسلام علی محمدی مناسبات نظری پیشرفت و توسعه عبارتند از: 1️⃣ الگوی گفتمان سازی و توانمند سازی هسته های پیشرفت منطقه ای. 2️⃣ فناوری مشارکت قاعده مند مردم و نخبگان در تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا و نظارت. 3️⃣ فناوری مشارکت نخبگان در حل مسئله های ملی با تحفظ بر حقوق عامه مردم ، تجمیع ، تحلیل و تنظیم دیدگاهها. 🔸دو پیش نیاز مشارکت فراگیر نخبگان و مردم 1️⃣ الگوی کلان حل مسئله 🔺 ترسیم وضع مطلوب که به وسیله فلسفه و تفقه به معنای عام آن انجام می شود 🔺 توصیف وضعیت موجود 🔺 تجویز برنامه تحول و پیشرفت 2️⃣ نظریه های منسجم کننده تحقیقات مسئله محور 🔺 نظریه تمدن نوین اسلامی 🔺 نظریه هویت ایرانی اسلامی 🔺 نظریه پیشرفت اسلامی ایرانی چرا این سه نظریه؟ چون وقتی مبانی می خواهد در ریز موضوع ها و ریز مسئله ها اشراب شود ابتدا باید در کلان جامعه تطبیق شود. در واقع متناظر وضع مطلوب، تمدن نوین اسلامی است. متناظر وضع موجود، هویت ایرانی اسلامی است و متناظر با برنامه تحول از موجود به مطلوب، نظریه پیشرفت اسلامی ایرانی است. جریان عقلانیت پیشرفت نیازمند این دو پیش نیاز است. نیازمند یک نهاد هستیم که عقلانیت آمده را تجمیع و تحلیل کند و تنظیم را نیز انجام دهد. دائم باید این کار را انجام دهد. دو پیش نیاز این کار دو مورد مذکور است. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243