eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه 📹 نماهنگ | اللهُ مولانا 🔻 روایت رهبر انقلاب از دلیل قدرت ملت ایران و اعتقاد به حمایت و پشتیبانی الهی 👈 خیلی این انقلاب چیز عجیبی است، حالا حالاها دردسرها برای اربابان دنیا خواهد داشت 💻 Farsi.Khamenei.ir
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: 🔸 حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی 🔸حجت الاسلام والمسلمین امین اسدپور 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ ۱ دی ماه 🕘 ساعت ۹ صبح 📌 مکان: قم بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک۱۲، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰معرفی سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷شاید بتوان گفت انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین ویرایش و اصلاح صحنه در دوره غیبت است. این نهضت، خود را در امتداد نهضت پیامبران معنا و هویت خویش را ذیل طرح اصلاحی پیامبران جستجو می‌کند و با این حال گام اول خود را سپری کرده و در ابتدای گام دوم قرار گرفته است. 🔶مسیر گام اول انقلاب اسلامی در ذیل طرح کلان راهبردی رهبری آیت الله العظمی سید علی خامنه ای حفظه الله تعالی طی شده است و با بیانیه گام دوم راه را به سوی آینده‌ای درخشان ادامه خواهد داد -انشاءالله-. در آنجا هدف خود را از این قیام چیزی جز ساختن ایرانی پیشرفته و الگو برای تمام ملت های مستضعف جهان بر نمی شمارد و مقصد نهایی این تلاش و مقاومت طاقت‌فرسا را ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیتی نوین می‌داند. 🔷ما برای طی کردن این مسیر باید شناختی تفصیلی از نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت و تهدیدهای خود داشته باشیم. آن‌چیزی که در اینجا بسیار ما را آزار داده و ضربه‌های بسیار سنگینی از آن خورده‌ایم، فقدان ذخیره دانایی است. به عبارت دیگر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نقشه پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران این است که وقتی به سراغ طرحی برای آینده می‌رویم، با یک عقلانیت انباشته‌ای مواجه نیستیم که بتواند به ما شکست‌ها، پیروزی‌ها‌، راه‌های رفته و نرفته را نشان دهد و لذا ما باید از نو تجربه شده ها را بیازماییم! 🔶از سوی دیگر برای پاسخ به سوال چه باید کرد در گام دوم انقلاب گریزی از نظر انداختن به بستر تاریخی که گام دوم انقلاب از آن سر برآورده نیست و لازم است فهم گذشته ای که گام دوم از آن برآمده را درک کرد. برای رسیدن به این مقصود می‌توان به سراغ کسانی رفت که در گام اول راه رفته‌ای دارند و در کار سررشته‌داری یک تحول اجتماعی بوده‌اند. سوژه شدن آن ها منبع بسیار خوبی برای اندیشیدن پیرامون فرم ومحتوا و ظرفیت بسیار خوبی برای تجربه نگاری است. این ها کسانی هستند که در داخل پارادایم انقلاب زیست کرده و دغدغه‌مند آن هستند. هرکدام از زاویه ای و با درک مساله ای راهی را برای حل آن مساله رفته و دست به اقدام زده اند. شناخت مسیر طی شده و اقداماتی که انجام گرفته، ما را با گذشته ای درخشان و انبوهی از تلاش ها و مجاهدت ها رو به رو می‌کند. 🔷با توجه به این مقدمه باید گفت که پرسش از این که "اصلاح چیست و مصلح کیست؟" یکی از ضروریات زمانه ماست تا از این رهگذر و تدقیق مفهومی با شناخت مصادیق اتمّ مصلحان گام اول انقلاب به سراغ خوانش راهبردی تجربه های اصلاحی گام اول انقلاب رفته و سعی کنیم انباشت عقلانیتی رقم بزنیم انشاءالله. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان ❓در دور اول از این سلسله نشست ها ما با دوبسته پرسش کلان رو به رو هستیم: 1️⃣این است که تعریف دقیق ویرایش و اصلاحی که با انقلاب اسلامی آغاز شد چیست؟ جوهره اصلی این طرح اصلاحی را باید چه چیزی بدانیم؟ ویژگی های یک ویرایش و طرح اصلاحی از نظر دین چیست؟ آیا میتوان عقلانیت انقلاب اسلامی را برآمده از دین دانست؟ با طرح این بسته از پرسش‌ها در جستجوی دو هدف هستیم : 1. تفاوت این طرح با دیگر طرح های اصلاحی روشن شود. 2. امکان هایی که این عقلانیت اصلاحی با خود به میدان می اورد شفاف شود 2️⃣ آنکه بسیاری از مردم و مستضعفین خود را مخاطب مو من و متعهد به طرح کلان حضرت امام دانسته و اساسا هویت ایمانی و شخصیتی خود را ذیل این کلان پروژه تعریف میکنند. اما در میان این مسئولیت پذیران تعدادی سررشته داری کرده و علم بلند میکنند و متناسب با دارایی ها وظرفیت های فردی و اجتماعی خویش و همچنین فهمی که از زمانه خود دارند، راهی را رهبری میکنند. حال سوال این است که آیا هر کسی را میتوان رهبر و مصلح اجتماعی دانست؟ بنظر میرسد بخاطر نبودن معیار و میزان روشن در تعریف مصلح اجتماعی ابهامات فراوانی در صحنه رخ می دهد. بعضی شخصی را مصلح می‌دانند و بعضی دیگر آن شخص را نفی می‌کنند. بعضی الگوی اقدام خویش را از شخصیتی می‌گیرند که از نظر دیگران آن شخصیت اساسا داخل دردائره مصلحان اجتماعی نیست. بعضی همه مؤمنین و متعهدین به طرح حضرت امام را مصلح می‌دانند و همه را جزو رهبران اصلاح اجتماعی می‌دانند و بعضی دیگر فقط کسانی که موفق به کنش سیاسی در جریان انقلاب شده اند را مصلح واقعی ‌می‌خوانند. با توجه به این نکات، پرسش های ذیل ضرورت پیدا می‌کند: 1. مصلح اجتماعی از منظر قران و سنت و تجربه عقلا کیست؟ 2. مکتب امام چه کسی را مصلح اجتماعی میداند؟ 3. مصلح اجتماعی از لحاظ شخصیتی و از لحاظ کنش در صحنه، در زمانه و تاریخ ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نشست اول از سلسله نشست‌های "اطلس مصلحان" 🔰اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔸حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی 🔸حجت الاسلام و المسلمین امین اسدپور 📆 پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰نشست اول از سلسله نشست‌های «اطلس مصلحان» با حضور حجج اسلام: 🔸سید مهدی موسوی 🔸امین اسدپور و با دبیری: 🔸حجت الاسلام سید مصطفی مدرس مصلی 📅 ۱ دی ۱۴۰۱ 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243