eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
گرفتار تاریکی بودیم که امام خمینی از قلب تاریخی که می‌رفت تا فراموش شود، چون محمد فریاد برآورد که «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا» - همه به ریسمان خداوند چنگ بزنید و بیاویزید و پراکنده نشوید - و ما که هنوز دست و پا می‌زدیم تا به خویشتن خویش بازگردیم. از این سخن تازه شدیم و دریافتیم که آنچه می‌جستیم، یافته‌ایم و به یقین رسیدیم و حتی من که همواره بویی از محمد در مشام داشتم در آغاز باور نمی‌کردم که در این ظلمت‌کده‌ی زمین بتوان نقبی به سوی نور زد - که ابعاد آنچه روی داد، آن هم گسترده بود که زمین را دربر می‌گرفت و خدا این تردید را که جز لمحه‌ای به طول نینجامید بر من ببخشاید - و برق یقین بی‌هیچ واسطه‌ای بر دلم نشست. همانگونه که بر کوه سینا، و ایمان آوردم و برادر! زمان گم شد و مکان و کویر بود و آن که دعوت به حق می‌کرد محمد بود و خدا را شکر که گوش ایمان من به آوای الله آشنا بود و نمی‌دانی که چه خوش بود. با همان عشقی که اباذر با محمد بیعت کرد، ما به امام خمینی پیوستیم و برادر، او را ندیده‌ای: دست خداست بر زمین ، آن همه به صفات خداوندی آراسته است که هنگامی که دست محبتش را بر سر شیفتگان بالا می‌آورد، سایه‌اش زمین و آسمان را می‌پوشاند و آن زمان که از حکمت و عرفان سخن می‌گوید، می‌بینی که او خود نفس حقیقت است. من بوی خوشش را از نزدیک شنیده‌ام و صورتش را دیده‌ام که قهر موسی را دارد و لطف عیسی را و آرامش سنگین محمد را برادر! نامه شهید آوینی به بردار (سال ۱۳۵۸) —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67824
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آب زنید راه را هین که نگار می رسد... —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67824
🖊حسن صنوبری آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد () صدایی داشت که می‌شد یک ملت، یک زمانه، یک انقلاب پشتش بایستد در سمفونی وقتی علیقلی می‌خواند گروه کر و اکثریت سازهای ارکستر خاموش می‌شوند. چون دیگر نیازی به حضورشان نیست. صدای علیقلی تمام صحنه را، تمام جهان را پرمی‌کند فقط یک ساز، انگار یک سه‌تار است که با نواختی شورانگیز و قلندرانه سعی می‌کند دنبال صدای علیقلی بدود تا رنگ ایرانی‌بودن سمفونی حفظ شود تنها در حدود دو ونیم دقیقه، تمام احساسات و خاطرات شیرین یک ملت از روز ۱۲بهمن ۵۷ تداعی می‌شود، جدا از اینکه پایان‌بندی اثر نیز اشاره‌ای ناخودآگاه به نگرانی تلخ از ۱۴خرداد ۶۸ دارد . پس از چهاردهه از پیروزی انقلاب، همچنان زیباترین آهنگ‌های انقلابی، آثاری‌اند که در همان دهه اول انقلاب ساخته شدند. آهنگ‌هایی که یک‌بار شنیده شدنشان کافی‌ست تا انسان در اتمسفر روزهای انقلاب قرار بگیرد و هزاران‌بار پخش‌شدنشان هم نمی‌تواند حریف زیبایی‌شان شود. به‌نظرم علتش صرفا صفا و صداقت و اخلاص سازندگان نبوده (چیزی که در خیلی از آهنگ‌های انقلابی سفارشی امروز نیست که اراده به ثروت و شهرت و جاه جاودانگی‌شان را محال کرده) بلکه خود نزدیکی به رویداد بزرگ انقلاب و همچنین حضور جدی حس حماسه در متن جامعه به این موضوع کمک می‌کرده است. یک شاهدش همین آهنگ است که ظاهرا نیت اولیه سازندگان آهنگ انقلابی نبوده؛ جایی خوانده بودم این قطعه را صداوسیما برای خود فصل بهار به استاد سفارش داده است و به مرور نظر همه بر این می‌شود که این قطعه بیشتر مناسب سالگرد ورود به ایران است، در همین ایام پخش می‌شود و حتی تا حدی جای سرود «دیو چو بیرون رود فرشته درآید» را تنگ می‌کند نمی‌دانم این روایت چقدر درست است، اما این را بپرسیم: آیا اصلا چنین آهنگی می‌تواند برای مثلا عیدنوروز و فضای گل و بلبلی‌اش باشد؟ این آهنگ‌سازی عجیب و حماسی؟ این صدای پرقدرت و کوبنده و حتی آن پایان‌بندی عرفانی و سوزناک (با صدای )؟ نه به نظرم. این آهنگ جز برای روز #۱۲بهمن نمی‌تواند باشد. این یک آهنگ یکم فروردینی نیست. این اثر جز با آن رویداد منطبق نیست و شاهد هم ثبت این دو باهم، خاطره‌انگیزی و پذیرش شنیداری عمومی توامانشان و همچنین قبول سازندگان است که هیچگاه بر این انطباق معترض نبودند . آیا می‌توانیم بگوییم: گاهی یک رویداد آنقدر بزرگ است که اثر هنری را حتی بدون واسطۀ هنرمند فرامی‌خواند؟ . . پ‌ن: زنده‌یاد استاد محمود علیقلی برادر آهنگساز بزرگ استاد بود که سال۸۳ درگذشت. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67824
⚠️⚠️⚠️ 🔴به علت کسالت جناب دکتر مروتی برنامه نشست جمعیت، پنج شنبه مورخ 14 بهمن برگزار نمی شود! ⚠️⚠️⚠️ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67824
🔻مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا با همکاری ستاد نوآوری‌های اجتماعی برگزار می‌کند: ♨️ فراخوان نقش‌آفرینی "به اتفاق" ⚙️ شرایط شرکت در فراخوان: - ایده‌پردازی برای حل چالش­‌های اجتماعی - دارای تیم (حداقل ۲ نفر) - امکان حضور در قم و شرکت در کارگاه (وابسته به محدودیت‌های کرونایی) - دارای پاسخ مبتنی بر ظرفیت‌های دینی، سنت‌های ایرانی و تجربیات جوامع اسلامی 🎁 امتیازات: - جایزه نقدی یک‌میلیون تومانی برای راه‌یافتگان به مرحله دوم - تسهیلات پیاده‌سازی ایده تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان - آموزش‌های تخصصی توسعه تیم و شناخت مخاطب - کاروزی مبتنی بر ایده با همراهی راهبر تخصصی - عضویت در دوره پیش‌شتابدهی مبتدا - استفاده از خدمات راهبری و فضای اشتراکی شبکه همراهان فراخوان (اشراق، آلاء، امید) - استفاده از تسهیلات دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مهلت ثبت‌نام: ۱۲ تا ۲۲ بهمن درگاه ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی: 🌐 www.mobtada.org 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا @mobtada_org
borooshour.pdf
1.82M
📖 بروشور فراخوان نقش‌آفرینی "به اتفاق" ♨️ برای اطلاع از جزئیات و زمان‌بندی فعالیت های این رویداد حتما بروشور فراخوان را مطالعه کنید. 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا @mobtada_org
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ نقدهای سرگردان انقلاب اسلامی یک چهارچوب نگاه است. صرفا یک نظام سیاسی نیست تا با آن نگاهها را محدود کنیم. این انقلاب خدا را باور دارد، شریعت اسلامی را باور دارد، انسان را مسؤول می داند، انسان را دارای اقتدارات بی نهایت می بیند، زندگی دنیا را با صفا و زیبا و آباد و رو به آخرت می خواهد، برای نخبگی حساب ویژه ای باز می کند، نخبگی را به ذلت نفس می داند، همۀ مردم را چوپان جامعه و همه را پاسخگوی نقصها می شمرد، طاغوت را تحمل نکردنی و قدرت طاغوت را تضعیف و نابود کردنی می بیند، معتقد است باید در برابر طاغوت ایستاد مدام با او چالش کرد و یک جریان و هویّت بین المللی زنده و خسته نشو در برابر آن به راه انداخت تا نظام سلطه را سرنگون کرد، کار درست و در شمار عمیقترین چالشها را برساختن یک الگوی زندگی الهی ـ انسانی می داند، برخاستگان را با نشستگان برابر نمی نهد، همه را دعوت به احترام و همراهی و مساعدت برخاستگان می نماید و... حکمتهای بسیار. باز هم یک چشم حیرت زده و سرگردان چیزی را دیده است. وقتی انقلاب را برخاسته در برابر طاغوت قرائت نمی کنی و نمی بینی که واقعاً این اتفاق افتاده است و این طاغوت دائماً در حال فرسودن است و بالاترین کینه ها را نه از امثال تو بلکه از مبارزین واقعی دارد و نقش ولی فقیه را در این میان نمی فهمی باید هم روی کاریزما حساس شوی. وقتی دشمن انقلاب را دانشهای تا مغز استخوان نفوذ کردۀ غربی نمی بینی و با تربیت شدگان این دانشها کنار می آیی و به خیال خود «بازتر» و در واقع ولنگارتر فکر می کنی باید هم متوجه نشوی که حفظ آرمانها و ارزشها در این معرکه و "مقاومت در برابر «وسوسه»هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند" شبیه معجزه بوده است و سهم ولی فقیه در این میان جدی است. چرا این نگاه و این حنجره متوجه جریان مسموم دنیاگرایی نمی شود؟ چرا وقتی که جریان لیبرال را نقد می کند آن را اختلاف سلیقه می خواند؟ چرا به بهانۀ حیرت و ثلمۀ فقدان امام زمان عج واضحات را هم زیر پا می گذارد؟ چرا خط امام زمان عج را دنبال نمی کند و «المسارعین الیه فی قضاء حوائجه» رفتار نمی کند؟ چرا بر پیکر دشمنان طواغیت زخم می زند؟ چرا هر چه می نویسد خوش آمد چشمها و دلهای فاسد و طواغیت است؟ چرا ... . در یادداشتی پیشین(و نه سرگردانها) نوشته بودم که مسأله عاطفی است. عزیزی فرمودند بعد فکری کار اینها را هم باید دید، ولی همین نکته نشان می دهد که بعد فکری ای در کار نیست. امام به ما آموخت که باید کل جامعۀ اسلامی انسجام و وحدت خود را حفظ کند و وحدت آن چیزی است که حضرت امیر ع را هم به صبر و سکوت و رفتار مسالمت آمیز وادار کرد و تفرقه آن چیزی است که دشمن آن را از سویدای دل آرزو می کند و ... . این آموزه برای ما معجزه کرد و انسجام اجتماعی بی نظیری پدید آورد و عامل مهم آن همین ولایت فقیه بود و این تحلیلگر متوجه آن نمی شود و نمی خواهد واقعیتها را ببیند و تنها طرد چند نفر را بهانۀ چنین غفلتی قرار می دهد؛ چون به نگاه خمارآلود و عافیت طلب و حیرت زده پناه برده است. انقلاب واقعاً انفجار معنویت و توجه به خدا بود. دغدغۀ لقاءالله را و «قیام برای خدا» که تنها موعظۀ الهی بود و معنویت تمدن ساز و واقعی و نبوی و علوی و بقیةاللهی را در میان کالاهای بدلی و وهمی و نارسا بالا می آورد و به ما می آموخت، این دغدغه را امام به مبارزین و غیرتمندان جامعه داد. به آنها که وقتی می خواستند علیه ظلم بایستند به مکتب الحادی کمونیزم پناهنده می شدند و امام یاد داد که چطور تنها به دیدار خدا بیاندیشید، ولی با نام خدا علیه ظلم و دشمنان بشریت قیام کنید و خود را در آغوش اصنافی از رعایتهای الهی بیاندازید. این نگاه این را متوجه نخواهد شد زیرا که برای پا روی انصاف گذاشتن انگیزه پیدا کرده است. فرهنگ اهتمام به علم و دانش را در رأس قرار دادن و همه را دعوت به توسعۀ دانش نمودن و آن را گلوگاه همۀ پیشرفتها خواندن و ... اهتمام بزرگ ولایت فقیه در این کشور بوده است. در گفتمان کردن ارزش علم پیشتاز و پرثمر بوده است و امثال ما به سهولت پژمردن نهال دانش توسط مخالفان اسلام و انقلاب و رهبری را دیدیم و هیچ غلطی نکردیم. ولی این رویکرد تعالی بخش دیده نخواهد شد؛ زیرا دلمان قساوت پیدا کرده است. تأکید بر آزاداندیشی، اهتمام به خانوادۀ شهدا و جانبازان، تأکید بر قدرت درون زا، تأکید بر این که جوانان باید رشد سیاسی داشته باشند و صف بندیها را متوجه شوند و هر چه را لازم دیدند نقد کنند و هزاران ارزش متعالی اینچنینی را بیش از همه ـ راه برای همه باز بوده است ولی او بیش از همه دنبال کرده است ـ پی گرفته است، ولی نگاه بیمار روی کاریزما که فکر و ادبیات و واژه اش غربی است تمرکز می کند؛ زیرا ... تنها فکر و روحیۀ واقعی انقلابی نجات بخش است. خدایا خود نگهدارمان باشد! ┄┅••؛••┅┄ ☘️@faslefarhang
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🎞 نقد و بررسی مستند معضل اجتماعی 📆 پنج شنبه مورخ 21 بهمن ماه ⏰ 9 الی 12 📌 مکان: موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سه مرحله اصلی فرایند حل مسئله 1️⃣ مسئله یابی 2️⃣حل مسئله 3️⃣اثربخشی و تحقق هر کدام از این سه مرحله، خود دارای مراحلی است که در نشست پیشرفت مردمی، حجت الاسلام علی محمدی به صورت مفصل به آن پرداختند. 🎙صوت 📑گزارش مکتوب —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• تحلیل • «این را من از روی اطّلاع عرض می‌کنم ...» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ چرا فوری؟ این که ««جهاد تبیین» یک فریضۀ قطعی [است]» و این که «هر کسی که می‌تواند [باید اقدام کند]» حتماً جملات مهمی است، حتماً دستور بزرگی است، حتماً نشان می‌دهد که نباید از کنار آن ساده گذشت، ولی این که می‌فرمایند ««جهاد تبیین» ... یک فریضۀ فوری است»(19 دیماه 1400)، برای هر کسی که ذائقۀ اجتماعی و انقلابی دارد تولید نگرانی می‌کند. همیشه دریافته‌ایم که جملات رهبری سنجیده است. ایشان چندی است که «جهاد تبیین» را به عنوان یک ضرورت بزرگ ملی معرفی می‌نمایند، اما قید «فوریّت» جدید بود و توجه را جلب می‌کرد. ظاهراً صحنه را درست نمی‌بینیم که به تأیید سخنان ایشان و تحرکات نه چندان پرحرارت بسنده می‌کنیم. ایشان تبیین را همیشه بسیار کلیدی و تعیین کننده شمرده اند : «تبیین، موضوع بسیار مهمّى است. انسان‌ها تابع بینش و دید خودشان هستند. اگر كسى بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف كند، یعنى در واقع عمل و بازو و ارادۀ مردم را به سمت گمراهى كشانده است. این همان چیزى است كه دشمن مى‏خواهد.» (14/3/80) بلکه اساساً راهبردی‌ترین روش پیشبرد انقلاب را تبیین میدانند و میگویند از قدیم هم معتقد بودم که اسلام روش جذبش تنها تبیین است، نه زورگویی یا دغلبازی یا عملیات پنهانی یا حتی هو و جنجال. «من با حرکت روشنگرانه از سوی هر کسی، از سوی هر نهادی، هیچ مخالفتی ندارم، بلکه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئلۀ تبیین. یعنی اصلاً جزو راهبردهای اساسی کار ما از اول، مسئلۀ تبیین بوده است. تبیین لازم است.» «من معتقد به تبیین هستم. ... کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از هو و جنجال بود. اگر هو و جنجال وارد شد، حرف منطقی را هم خراب خواهد کرد. ممکن است چهار نفر جذب شوند، اما چهار نفر آدم هوشمندتر دفع می‌شوند. این، حرف ماست. این، عرض ماست.»(۱۳۹۰/۴/۱۳) به عنوان یک شاهد تاریخی حتی ثمره دادن قیام خونین سیدالشهدا ع را در گروی جهاد تبیینی و جهاد روایت حضرت زینب س میدانند. «نکتۀ مهمّ دیگر در زندگی این بزرگوار که آن هم باز نشانۀ تدبیر است، این است که این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت. نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند. کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبری س از حادثۀ عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سالهای حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید! این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعۀ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند»(روز پرستار،21 آذرماه 1400) اما گویا مسألۀ امروز مسألۀ ویژه‌ای است. حضرت آقا این روزها با نگرانی تمام برای چندمین بار میگویند که الآن یک جنگ نرم بزرگی علیه ایران اسلامی و حیات نوین ما به راه افتاده است و آن را یک «جنگ بی‌امان» می‌خوانند. «این را من از روی اطّلاع عرض می‌کنم که امروز انبوهی از رسانه‌ها با هزاران متخصّص؛ متخصّص هنر، متخصّص رسانه، متخصّص علوم ارتباطات، با پشتیبانی مالی انبوه، با پشتیبانی امنیّتی انبوه در کارند. برای چه؟ برای اینکه در نظام جمهوری اسلامی افکار را برگردانند، مذاقها را برگردانند، ایمانها را و باورها را تضعیف کنند، تخریب کنند. این [جور] است»(۳، بهمن ۱۴۰۰) این را یک واجب قطعی می‌خوانند؛ یعنی تردیدی نیست که این کار به حدی ضروری شده است که گریبان مؤمنان را به صورت الزامی گرفته است. البته این را یک واجب فوری نیز می‌خوانند. قطعاً آنچه دارد این واجب را فوری می‌کند، مؤثر بودن حملۀ دشمن است، همچنین بدموقع بودن این حملات است، همچنین حجیم و پرتعداد و حرفه‌ای و ... بودن آن و احیاناً ضعیف بودن جبهۀ خودی در برابر آن است. ما آثار این حملات را جابجا مشاهده می‌کنیم. ولی باز هم با خود می‌گوییم که گویا فشارها جدی شده است که اعلام فوریت می‌شنویم. امیدوارم بسم الله بگوییم و قیامی مؤمنانه کنیم و زمانی را و فرصتی را از دست ندهیم و مجاهدانه و مؤثر به میدان بیاییم. حضرت آقا دردمندانه می‌گویند : «ما از خودمان سؤال کنیم که ما در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی‌امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟» بلکه می‌افزایند : «این را باید مشخّص کنیم برای خودمان و خاطر خودمان را جمع کنیم، کجا ایستاده‌ایم؟» (۳ بهمن ۱۴۰۰) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به ارواح تابناک شهدای تبلیغ در تمام سالهای انقلاب اسلامی رضوان الله تعالی علیهم ☘️@faslefarhang
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 پادکست "جنگ جمعیت" ◀️ قسمت اول 🔸دکتر طه شوکتیان 🔘 ارائه شده در نشست جنگ جهانی جمعیت / 1400.11.09 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
نیک می‌دانیم که راه اندیشه حیات بخش از کجا آغاز شد و از که جان یافتیم. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰دیباچه 💠 وقتی اسلحه ای به سمت ما نشانه رود تمام وجودمان خطر را حس میکند و به فکر چاره افتاده و برای نجات تقلا می زنیم؛ ولی اگر جور دیگری ما را بخواهند بکشند چه؟ در این صورت متوجه نشده و می گوییم انشاءالله خبری نیست!!! 💠 وقتی در معرکه نبرد تمدنی هستیم پارامترهای تمدنی را به درستی نشناخته و کنش و طرح و نقشه فعالانه ای نداریم. ضعف درک تمدنی باعث شده سالها استضعاف مستکبران عالم را به جان بخریم. 💠 برخی ساده لوحانه «ملئت ظلماً و جوراً» را کاملا سطحی معنا کرده و مصادیق آن را صرفا سر بریدن انسانی مظلوم یا حتی بمباران ملتی مظلوم قلمداد میکنند اما باید پرسید این «پرشدگی» صرفا به معنای سطحی است یا معنای تمدنی دارد؟ 💠 واقعا باور داریم نظام سلطه چون در برابر تمام موجودیتش ایستاده ایم او هم میخواهد ریشه ما را از بیخ و بن بکند؟! 💠عقلانیت قرآن را قبول داریم یا آن را صرفا برای تزیین میخواهیم؟!! «وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ» 💠واقعا باور داریم ابلیس الابالسه اراده سد امداد الهی را دارد؟ امدادی که حق سبحانه فرمود: «وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ» 💠 اگر حوزه های علمیه از بینش تمدنی و درک نبردهای تمدنی برخوردار می بودند شاید قبل از آنکه دیر بشود علاج حادثه را دنبال میکردند. ◀️ در نشستی که ترتیب داده شده است بر آنیم که ابعاد نبرد تمدنی جمعیت را ولو به قدر روزنه ای بکاویم. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67824
🔰 فردا دیر است... 🔺 رهبر انقلاب: نیازهای مربوط به آینده نیازهایی است که اگر شما امروز به فکر نیفتید و برایش کاری انجام ندهید، فردا درخواهید ماند؛ یعنی فردا گیر میکنید... مسئله‌ی و تکثیر نسل که من این همه روی آن تأکید میکنم، از این قبیل است. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 📥 مجموعه سخن‌نگاشت👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=49636
• تحلیل • 1 باید بباریم، تا لور، تندآب، سیل! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️از قطره تا سیلاب الف. جهاد تبیین «واجب»، «قطعی»، «فوری»، «تعیین کننده»، «همگانی»، «راهبرد اساسی پیشبرد انقلاب» و ... است. پس عجب چیز بلندمرتبه ای است! پس چقدر دور از دسترس است! ب. اینها با همۀ تخصصشان و همۀ امکاناتشان به میدان آمده‌اند، کارهای اساسی می‌خواهد تا با این شیاطین در بیافتیم. نتیجه : پس توان من برای این همآوردی چیز کمی است؛ نه سخنی دارم و نه تخصصی. معلوم است، اگر «خیز همگانی» می‌خواهیم باید مراقب این زمزمه باشیم. حضرت آقا چندی پیش وقتی که می خواستند یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس را بیان کنند می‌فرمودند سبک جنگیدن ما در جهان بی‌نظیر بود، همۀ مردم می‌توانستند در جنگ مشارکت کنند، حتی با کوچکترین اقدامات. این توصیف با ظاهر ساده‌اش بیانگر یکی از ظرفیتهای بزرگ انقلاب اسلامی است، انقلابی که حقیقتاً مردمی است و سرشتمایه‌اش «قیام مردم» است و سخن نوی آن این است، «ای بشر به نام خدا بی‌شائبه به صحنه بیا تا همه چیز تغییر کند». الآن «جهاد» هم، «تبیین» می‌خواهد، جهاد تبیین را هم حتی پذیرفته‌ایم. همۀ جلوه‌های جهاد و این که اثر می‌بخشد باید تبیین شود، تبیین پشت تبیین. تجربه کرده ایم که «تبیین پشت تبیین» گفتمانسازی می‌کند. ما می‌توانیم چون سیل خروشان بر زندگی و بساط جنگ نرم خبیثان و صفحۀ افسون ساحران بی‌همه چیز بریزیم و این بنیادهای واقعی ظلم به ملت ستم دیدۀ ایران را ویران کنیم. سیل طوفان نیست، سیل از بادهای تند یا آبشار تغذیه نمی‌کند، سیلها با همۀ سهمگینی و شویندگی و اقتداری که دارند از «قطره‌ها» تشکیل شده‌اند؛ قطره‌های بسیار زیاد. اندک اندک خیلی شود و قطره قطره سیلی(گلستان) سیل یعنی آب بسیار که روان باشد، بی پروا، بی‌تاب، بی زینهار، پرشور، لاابالی، تندرو، دریادیده، سبک‌رو، سبک‌رفتار، سبک‌خیز، خانه‌برانداز، خانه‌کن، گران‌تمکین و ... این یعنی مردم ایران. یورش «سیل آسا» بر دشمن یعنی تو «قطره» باش، عیبی ندارد، «هیچ» نباش، ولی در دل این حادثه باش تا سیلی قدرتمند ببالد و بالا بیاید. آن وقت داستان دیگری می‌شود، واقعاً زندگی شروع می‌شود. جهان که آمد و ما همچو سیل از سر کوه / روان و رقص کنانیم تا به دریایی اگر چه سیل بنالد ز راه ناهموار / قدم قدم بودش در سفر تماشایی(غزلیات مولانا) «چون سیل» خروشیدن را می‌توان در این معرکۀ نامرد به یک راهبرد پایه تبدیل کرد و به چیز دیگری نیاندیشید. وقتی که مردم سیل‌آسا به صحنه بیایند، ولو هر یک کار کوچکی بکنند، به تعبیر رهبری «نقشۀ جامع دشمن» را به هم می‌ریزند و این سود بسیار دارد، فوق العاده راهبردی است. ما نشسته‌ایم که دشمن کارش پیش می‌رود، روی این نشستن حساب باز کرده است، اگر برخیزیم چارۀ جدیدی ندارد. آری آنچه می تواند «رهزن» فعال شدن این راهبرد شود گنده فکر کردن است. کسانی البته مسؤولیت دارند گنده فکر کنند، ولی صحنه را باید خلاص کرد و به حرکت انداخت. ما با وسوسه طرفیم و وسوسه را با نگاه نگاه کردن و با کارهای اساسی کردن و ... نمی‌شود خاموش کرد، وسوسه را باید کنار زد و این با قطره قطره باریدن شدنی است. ┄┅••؛••┅┄ "«همه» تنها «گامهایی کوچک»"، این باید راهبرد ما باشد : اگر هیچ سخن نمی گفته سخن بگوید، ولو با یک نفر. اگر با کسی تنها حال و احوال می کرده به آن چیزی از جنس تبیین را هم اضافه کند، بسیار خُرد، بسیار بسیار خُرد. اگر در دامنۀ خاصی سخن می گفته تنها کمی آن را گسترش دهد. اگر در یک زمینه سخن می گفته و می تواند در «یک» زمینۀ دیگر هم نکاتی بگوید آنها را بگوید. اگر در یک زمینه سخنان معمولی می گفته کمی آنها را ارتقا بدهد و به ارتقای آنها بیاندیشد. اگر می تواند کسی را به «تبیین» توجیه کند از این کار دریغ نکند. اگر دسترسی به فعال کردن هنرمندان دارد تدبیری برای آن بکند و حتماً قدمی بردارد. اگر احساس می کند که یک کانون فعال در حوزۀ تبیین می تواند ظرفیت بیشتری را به کار بگیرد آن ظرفیت را با محبت و احترام به ایشان یادآور شود. همۀ اعضای خانواده را فعال کند، دختر دبستانی، پسر دبیرستانی و ... . همه را هم همین طور فعال کند که «قدمی بردارید ولو خیلی ناچیز». «أَنْ تَقُومُوا لِلّٰهِ مَثْنىٰ وَ فُرٰادىٰ» ﴿سبإ، 46﴾ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلاکش حضرت عمار رحمت الله تعالی علیه ☘️@faslefarhang