eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 5⃣ پنجم بخش اول 🔰شروع عصری جدید 💠یک بینش و انگیزۀ بزرگ من امروز مايلم يك نكته را در باب انقلابمان و در باب تأثير عمل اين عبد صالح خدا، به ملت ايران و به ملتهاى مسلمان عالم و به همهى كسانى كه در سطح جهان، نامى از انقلاب ما و از امام خمينىِ بزرگ ما شنيدهاند، بگويم. اين، مبنا و قاعدهى حركت ماست. بر اساس همين بينش، ما زندگى و مبارزه و حركت مىكنيم. 💠آغاز دورانی جدید آن جمله اين است كه با انقلاب اسلامى در ايران و با تشكيل نظام اسلامى در اين نقطه ى از عالم و با مبارزات طولانی اى كه ملت ما پشت سر رهبر عظيم الشّأنش، براى حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد، عصر جديدى با خصوصياتى متمايز با دوران قبل، در عالم به وجود آمد. قدرتهاى مادّى دنيا، چه بخواهند و چه نخواهند؛ امريكا چه بخواهد و چه نخواهد، اين دوران در دنيا آغاز شده و پيش هم رفته است و تأثيرات اين عصر جديد، روى ملتها و دولتهاى ضعيف و نيز روى دولتهاى قوى و ابرقدرتها محسوس است. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) 💠تأثیرات عمومی عصر جدید ◀️اثرپذیری همۀ ملتها از دوران جدید وقتى عصر جديدى در تاريخ بشر آغاز مىشود، هيچكس نمىتواند خود را از تأثيرات آن عصر بركنار بدارد. دوران گذشتهى تاريخ بشر هم همينطور بوده است. هيچكس ممكن نيست خودش را از تأثيرات دورانى كه با پايههاى محكم الهى و انسانى در جهان شروع شده، دور بدارد. ما مىخواهيم اين را اعلام بكنيم. اگرچه بسيارى از ملتها و دولتهاى سطح زمين، تحت تأثير اين عصر جديد قرار گرفتند، حتّى نقشهى سياسى دنيا عوض شده است، اما توقع نداريم كه تحليلگران و قضاوتكنندگانِ قدرتمند و سياسى عالم اقرار كنند كه اين عصر آغاز شده است. آنها اعتراف نمىكنند كه دوران جديدى آغاز شده است؛ اما تحت تأثير اين دوران قرار گرفتهاند و آن را احساس مىكنند. اين عصر و اين دوران جديد را بايد «دوران امام خمينى» ناميد. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بسم الله الرحمن الرحیم 5⃣ پنجم بخش دوم 🔰خصوصیات عصر جدید(دوران امام خمینی) 1⃣ گسترش اعتقاد و باورهاى مذهبى يكى از اين خصوصيتها، گسترش اعتقاد و باورهاى مذهبى است. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) 💠آیندۀ این حرکت البته آيندهى اين حركت، به اين ترتيب خواهد بود كه هرجا معنويتى عميقتر و خالصتر و سالمتر و منطبقتر با فطرت بشر باشد، جاذبهى بيشترى براى ملتها خواهد داشت. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) 2⃣ معنا بخشيدن به ارزش انسانها و حضور مؤثر تودههاى ميليونى مردم 💠خصوصيت ديگر اين عصر جديد، معنا بخشيدن به ارزش انسانها و حضور مؤثر تودههاى ميليونى مردم است. در دوران جديدى كه به وسيله ى امام ما آغاز شده است و دايرۀ آن محدود به ايران هم نيست، تودههاى مردم، اصل و تعيين كننده و تصميمگيرندهاند و آنها هستند كه جريانها را هدايت مىكنند. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) 💠مشخصۀ انسانی این دوران پیروزی خون بر شمشیر است به تعبير ديگر، مشخصهى انسانىِ اين دوران و عصر جديد، عبارت از پيروزى خون بر شمشير است ... اين روش، امروز در دنيا روش شناختهشدهيى است. قدرت حضور تودههاى مردم، و لو بدون سلاح، امروز در دنيا معلوم شده است. قدرتها بايد بدانند كه بعد از اين، در هيچ جاى دنيا، علىرغم خواست تودههاى ميليونى مردم، نمىشود حكومت را ادامه داد. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) 3⃣ آزادی از سلطه، تصرف و نفوذ قدرتهای بزرگ از جمله خصوصيات ديگر عصر جديدى كه امام بزرگوار و انقلاب ما در سطح جهان به وجود آوردند، عبارت از اصل آزادى از سلطه و تصرف و نفوذ قدرتهاى بزرگ است؛ يعنى همان چيزى كه در انقلاب ما، به عنوان اصل «نه شرقى و نه غربى» شناخته شد. 💠ملت ایران پیشگام دوران جدید ملت ما، پشت سر رهبر باعظمت و استثنايى خود، اولين ملتى بود كه قدم در اين دوران جديد گذاشت و پايههاى آن را مستحكم كرد و با مقاومت خود، براى ملتهاى دنيا، شاهدى بر صدق اين ادعاها شد. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) 💠مأیوس کردن دشمن ملت ايران، با قدرت و استقامت و توكل به خدا و اتحاد كامل و شركت در سازندگى عمومى كشور و با آگاهى و هوشيارى خود، بايد دشمنان يعنى امريكا و ارتجاع و زخمخوردگان را از دستاندازى به اين انقلاب و به كشور عزيزمان مأيوس كند. استكبار جهانى از ملت ايران مىترسد؛ مثل همهى بدكاران و راهزنانى كه از انسانهاى شجاع و آگاه مىترسند. (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم اولین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/69) https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🔰یادداشت برادر نامخواه پیرامون ارائه شان: 💠عدالت‌خواهی مجدد و استلزامات نظری آن در نیمه اول دهه هشتاد احیای حرکت عدالت‌خواهی برای مقابله با «سنت فراموشی عدالت» تحرک تازه‌ای به نیروی اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی (حزب‌الله) بخشید. مفاهیم بسیاری همچون ضدیت با اشرافیت، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و مقابله با سرمایه‌داری تبدیل به گفتمان عمومی جامعه شده و حتی منتفعان از بی‌عدالتی‌ها یا بی‌تفاوت‌ها را نیز متأثر ساخت. در این مرحله باید حرکت عدالت‌خواهانه بر اساس یک طراحی مدون، گام بعدی و گام‌های بعدی را بر می‌داشت. باید پس از گام و قیام اولیه، اندیشه پیشه می‌شد و چشم‌انداز جدیدی از بسط اجتماعی معانی عدالت‌خواهانه گشوده می‌شد. یک جنبش اجتماعی واجد عقلانیت و حرکت رو به جلو، همواره در حال بازاندیشی درباره کشنگری‌هایش است. این بازاندیشی است که به یک جنبش و اعضای آن، امکانی برای کنشگری‌های مجدد می‌دهد. بدون این بازاندیشی، کنشگری به تکرار یا ناکنشگری می‌انجامد و به ضد خود تبدیل می‌شود. امروز بیش از یک دهه از هنگامه‌ای که نهضت عدالت‌خواهانه می‌بایست و می‌توانست گام بعدی خود را بردارد می‌گذرد. ما همچنان به این بازاندیشی و گام نهادن در مرحله‌ای جدید از حرکت عدالت‌خواهانه محتاجیم. پرسش اما این‌جاست که این عدالت‌خواهی مجدد چیست و تمهید آن نیازمند گفتگو نظری پیرامون چه استلزاماتی است؟ .
بسم الله الرحمن الرحیم 6⃣ ششم بخش دوم 4⃣زایش فکری جمهوری اسلامی در مقابل نازایی غرب در اندیشه‌های نو رابعاً در مقابل سترون و نازا بودن غرب در برون‌زایی اندیشه‌هاى نو - که بعد از اومانیسم و مکتب‌هایی که متکى به اومانیسم هستند و فلسفه‌هاى زائیده و منشأ گرفته‌ى از اومانیسم غربى، دیگر غرب زایش فکرى نداشته و ایده‌ى نو براى بشر و حیات انسان ارائه نداده - جمهورى اسلامى داراى زایش فکرى است. ما براى مسائل روحى انسان، براى مسائل اجتماعى انسان، براى مسائل حکومتى انسان، حرف‌های تازه‌اى داریم. حرف تازه معنایش این نیست که اگر گفته شد، همه‌ى دنیا آن را قبول خواهند کرد؛ معنایش این است که یک جریان جدیدى را در دریاچه‌ى عظیم فکر بشرى به وجود مى‌آورد؛ موج‌آفرینى می‌کند. ما امروز در زمینه‌ى مسائل سیاسى، «مردم‌سالارى دینى» را عرضه می‌کنیم؛ در زمینه‌ى مسائل عمومىِ اجتماعى، «ابتناء تمدن بر معنویت» را ارائه می‌کنیم؛ در زمینه‌هاى گوناگون، «کرامت انسان» را مطرح می‌کنیم؛ «آمیختگى دین و زندگی» را مطرح می‌کنیم. این‌ها حرف نویی است؛ این‌ها هیچ وقت در دنیا وجود نداشته؛ حتّى قبل از دوران مادی‌گرى و اومانیسم غرب و روى کار آمدن اندیشه‌هاى سکولار هم این‌جور نبود که دین با زندگى توأم و همراه باشد؛ ابداً. بله، در یک بخش‌هایی از دنیا روحانیون حکومت داشتند؛ حکومت کلیسا. حالا با تاریخ پیچیده و طولانى‌اى که اروپا دارد، بین دستگاه‌هاى کلیسایی و حکومت‌ها یک جنگى بود؛ اما به هر حال دستگاه‌هاى کلیسایی هم حکومت داشتند. این معنایش این نبود که زندگى مردم آمیخته‌ى با دین است؛ دین منشأ مقررات و قوانین زندگى براى مردم است؛ به‌هیچ‌وجه چنین چیزى در غرب وجود نداشته؛ در کشورهاى اسلامى هم هرگز وجود نداشته، جز در صدر اسلام. این حرف نویی است که امروز ما داریم مطرح می‌کنیم و می‌گوییم دین با زندگى یکى است. زندگى چیست؟ زندگى یعنى سیاست، فعالیت، تجارت، اقتصاد و همه چیز. 5⃣سرسختى در برابر شیوه‌هاى متداول غرب در پیشبرد کارهاى خود پنجمین نکته و عاملى که کشور را از موقعیت ویژه برخوردار می‌کند، سرسختى در برابر شیوه‌هاى متداول غرب در پیشبرد کارهاى خود است. در طول این دورانى که غرب سیادت سیاسى بر دنیا داشته، شیوه‌هاى متداولى به کار برده؛ این شیوه‌ها را مکرر ملاحظه کردید: تهدید می‌کنند، جنگ‌آفرینى می‌کنند، ترور می‌کنند، کشتار می‌کنند، تطمیع می‌کنند، اختلاف‌افکنى می‌کنند. این‌ها شیوه‌هاى معروف و شناخته شده‌ى غرب در دوران سیادت دویست سیصد ساله‌اش است. کشور ایران، نظام جمهورى اسلامى، ملت ایران، نخبگان ایران در مقابل این شیوه‌ها سرسختى نشان دادند؛ تهدید اثر نکرده، اختلاف‌افکنى‌ها اثر نکرده ـ مسأله‌ى اختلاف‌افکنى خیلى مهم است ـ نتوانستند بر حرکت عمومى ملت ایران غلبه کنند. خب، این موقعیت ویژه‌ى کشور ماست. 💠وظیفۀ ایران اسلامی ـ انقلابی 1⃣سخن نوی بیاورد و آرمان جدیدی برای بشر طرح کند؛ 2⃣طرح نوی برای جامعۀ بشری بریزد و زندگی جدیدی را ترسیم کند؛ 3⃣نمونه و الگویی ارائه کند؛ 4⃣کانون پمپاژ این آرمان و امید باشد؛ 5⃣با دشمنان این فکر(که عمدتاً جزء ستمگران عالم هستند) با قدرت مبارزه کند و نظام سلطه را به چالش بکشد؛ https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بسم الله الرحمن الرحیم 6⃣ ششم بخش اول 🔰رسالت سنگین جمهوری اسلامی ایران 💠جایگاه ویژه ایران در این تحول جهان منکر هم نمی‌توان شد که کشور ما در این تحول، در این ماجرا، در این داستان طولانى، یک جایگاه ویژه‌اى دارد. ما در این قضیه، یک تماشاچى نیستیم، یک عنصر برکنار نیستیم؛ کشور ما یک جایگاه ویژه‌اى دارد. این جایگاه ویژه ناشى از چیست؟ 1⃣شروع بیداری اسلامی از اینجا اولاً چون بیدارى اسلامى از اینجا آغاز شد. این را همه می‌گویند، همه می‌فهمند، همه می‌دانند. آنچه که امروز ما به آن بیدارى اسلامى می‌گوئیم، سى و چند سال قبل از این در این کشور شروع شد، قربانیان خودش را گرفت، مجاهدت‌های خودش را عرضه کرد، به مقاصد و اهداف عالىِ خودش هم رسید، که تشکیل نظام اسلامى است. 2⃣ساخت مستحکم نظام متکی به ایمان و عقلانیت ثانیاً نظام جمهورى اسلامى در کشور ما بر یک ساخت مستحکمى بنا شده که شالوده‌اش عبارت است از اعتقاد و ایمان، عقل و عاطفه. در شالوده‌ى این نظام مستحکم، هم اعتقادات و ایمان مردم و مسئولین سهیم است، هم عقلانیت‌ها و هم عواطف. یک چنین ساخت مستحکمى به وجود آمده، که من نظیر این را همین الان دیگر در سطح دنیا به یاد ندارم؛ نظامى که متکى است به ایمان مردم، در عین حال به مبانى اعتقادى، در عین حال به عقلانیت، و در عین حال به عواطف شدید. 3⃣ذخائر عظیم طبیعی و انسانی کشور ثالثاً بخش عظیمى از این ثروتى که گفتم دنیاى غرب چشمش دنبال آن است و صد سال است که از این ثروت ارتزاق می‌کند - یعنى انرژى، نفت و گاز - در سرزمین ماست... در فلزات مهم و اساسى، دو صدم، سه صدم، پنج صدم، هفت صدم برخورداریم. علاوه‌ى بر این، ذخائر نیروى انسانى ما، استعداد ما، بیش از این حرف‌هاست. در کشور ما استعداد برترى وجود دارد؛ بالاتر از متوسط دنیا ... امروز مى‌بینید دنبال جوان‌های بااستعداد ما هستند، دنبال نخبه‌هاى ما هستند؛ دانه دانه استاد ما را، دانشجوى ما را، نخبه‌ى ما را شناسایی می‌کنند، پیگیرى می‌کنند که ببرند. ما دچار ضعف‌هایی هستیم که آن‌ها از همین ضعف‌های ما هم استفاده می‌کنند و موفق می‌شوند. به هر حال این نشان دهنده‌ى وجود این ثروت در اینجاست. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
انگیزه هایی برای [تهی کردن حوزه از انقلاب] وجود دارد. اگر بخواهیم نظام اسلامی انقلابی بماند، حوزه قم باید انقلابی بماند. اگر حوزه قم انقلابی نماند، حوزه های علمیّه اگر انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. : مؤلف: حجت الاسلام و المسلمین یکی از پرتیراژترین کتابهای نشر https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🔰سلسله جلسات 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد علی یوسفی حفظه الله 🔸ریاست محترم مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی 🌾محورهای بحث: 🔺تبیین مفاهیم اساسی فقه نظام اقتصادی اسلام 🔺انواع و سطوح موضوعات اقتصادی و روش‌شناسی‌ آنها 🔺استنباط و استخراج احکام فقهی موضوعات اقتصادی 🔺ارایه ساختار کلی نظام اقتصادی اسلام براساس فقه اکبر و اصغر 🗓 پنج شنبه ها ⏰ساعت 07:00-تا-08:00 صبح 🔵 جلسه اول پنج شنبه 15 آذر 97 📌آدرس: قم، خیابان جمهوری، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک 12 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔽🔽🔽🔽 برای اطلاعات بیشتر و توضیح در مورد کلاس به آدرس زیر مراجعه بفرمایید https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi 🌾
🌾حجت الاسلام دکتر احمد علی یوسفی حفظه الله 🖊 ✅فقه منفعل و پاسخگو با فقه فعال و مطالبه‌گر متفاوت است. 🔹این دو نوع رویکرد هر چند در استفاده از منابع فقهی، مشترک هستند، اما در نوع موضوع‌شناسی و روش استنباط تفاوت‌هایی دارند. در نتیجه محصول نهایی آن دو متفاوت خواهد شد. 🔸فقه منفعل و پاسخگو آن است که تفکرات و اندیشه‌های سکولار و غیر سکولار برای او موضوع و مساله بسازند و بعد درصدد پاسخگویی آن برآید؛ 🔸اما فقه فعال و مطالبه‌گر، با بکارگیری فقه اصغر و اکبر و تعیین جایگاه هریک، درصدد است تا انواع رفتارها، روابط، ساختارها و نهادها در حوزه‌‌های مختلف اجتماعی را استخراج نماید و آن را به عنوان نظام اجتماعی ارایه دهد. 🔺با ارایه مدل‌های عملیاتی مطابق با نظام‌های اجتماعی و عملیاتی کردن آنها، دنیا را دعوت به توحید در حوزه اجتماعی نماید و در ساختارهای ملی و بین‌المللی مطالبه جدی برای سعادت بشر را دنبال کند. 🔸در فقه نظام اقتصادی اسلام، با رویکرد فعال و مطالبه‌گری مباحث دنبال خواهد شد. میراث فقهی فقیهان برجسته اسلام، در این بررسی بسیار راهگشا است. موضوع‌شناسی دقیق در سطح مناسبی صورت خواهد گرفت و با ارایه موضوع به اصل خاص خود احکام انواع رفتارها، روابط، ساختارها و نهادها استنباط و استخراج و به صورت فقه نظام اقتصادی اسلام ارایه می‌شود. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi 🌾
🔰شرح حال مختصر حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد علی یوسفی حفظه الله 🔺احمدعلی یوسفی در سال 1339 در شهرستان لاهیجان بدنیا آمد. 🔹وی در سال 1358 در رشته (فیزیک و ریاضی) با معدل نوزده و چهارده صدم قبول و برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه شد. 🔸در سال 1359 مقارن با انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها، راهی قم ‌شده و در حوزه علمیه قم در کنار دروس حوزوی به تبلیغ و حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل مشغول می‌شود. 🔹در سال 1367 دروس حوزوی را به پایان می‌رساند و دروس خارج فقه و اصول را با شرکت در درس حضرات آیات عظام: «فاضل لنکرانی»، «سبحانی» و «تبریزی» ادامه می‌دهد. 🔸بعد از جنگ در کنار دروس حوزوی، به جهت ضرورت نظام جمهوری اسلامی ایران در رشته «اقتصاد اسلامی» تحصیل را آغاز می‌نماید و در سال 1375 همزمان با تحصیل در حوزه، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی می‌شود. 🔹وی با دکتری فقه الاقصاد با گرایش اقتصاد نظری در حوزه‌های تخصصی؛ اقتصاد تعاون از منظر اسلام، پول و احکام فقهی آن، نظام اقتصادی اسلام فعالیت می‌کند. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi 🌾
معرفی مرکز راهبری مطالعات اسلامی حوزه های علمیه.pdf
1.16M
🔰معرفی مرکز راهبری مطالعات اسلامی حوزه های علمیه در سه سرفصل تقدیم مي‌شود: ۱ ـ اقتصاد مقاومتی و حوزه‌های علمیه ۲ - معرفی اجمالی مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی ۳ ـ گزارشی مختصر از عملکرد مرکز (سال ۹۳ تا ۹۷) 🔵http://emh.ismc.ir/ ⚪️https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi 🌾
بسم الله الرحمن الرحیم 7⃣ هفتم بخش اول 🔰 💠نقش نخبگان(مسئولیت سنگین حوزه و دانشگاه در این تحول) ◀️بنابراین وضع دنیا که در آستانه‌ى یک تحول یا در حال یک تحول است، قابل انکار نیست؛ موقعیت ویژه‌ى کشور هم قابل انکار نیست. حالا اینجا یک سؤالى مطرح می‌شود. سؤال این است که آیا دانشگاه کشور ـ و نیز البته حوزه‌ى علمیه ـ در قبال این حوادثى که در دنیا دارد اتفاق مى‌افتد، مسئولیتى دارد یا نه؟ ◀️من می‌خواهم شما اساتید محترم، دانشمندان محترم، نخبگان بزرگ کشور، این را مورد توجه قرار دهید. آیا در یک چنین شرایط به این اهمیت و حساسیت، دانشگاه یا حوزه می‌توانند براى خودشان یک مسئولیتى تعریف نکنند و نقش تماشاچى داشته باشند؟ چه برسد به اینکه خداى نکرده بخواهند نقشى در حمایت از جبهه‌ى مقابلِ جبهه‌ى حق به عهده بگیرند. ◀️آنچه که به نظرم می‌رسد لازم است، این است که دانشگاه‌هاى کشور و حوزه‌هاى علمیه‌ى کشور در این شرایط، مسئولیت سنگینى دارند. کار توفیق ملت ایران و کشور ایران در این برهه‌ى بسیار مهم و حساس تاریخى، در درجه‌ى اول بر دوش دانشمندان است. اگر در درجه‌ى اول هم نگوییم، یقیناً یکى از عناصر رتبه‌ى اول و صف اول براى تأثیرگذارى در این تحولات، دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه می‌تواند کارى کند که کشور و ملت و تاریخ ما در این تحول برنده باشد؛ می‌تواند هم خداى نکرده کارى کند که نه، برنده نباشد. به نظر من دانشگاه در این زمینه مسئولیت بسیار حساس و بزرگى دارد. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
از تا 🌿🌿 آه یا رسول الله...............یا نبی الرحمة...............أغثنا نبىّ اکرم صلّی‌اللَّه‌علیه وآله‌وسلّم چندین بار به مناسبتهایی از مردم بیعت گرفت. یکی از این بیعتها که شاید از همه سختتر بود، «بیعت الشّجرة» یا بیعت رضوان در ماجرای حدیبیّه است. وقتی کار سخت شد، پیغمبر اکرم آن هزار و چند صد نفری را که دور و برش بودند، جمع کرد و فرمود: «از شما بر مرگ بیعت میگیرم. نباید فرار کنید. باید آن‌قدر بجنگید تا پیروز و یا کشته شوید!» ❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️ https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بسم الله الرحمن الرحیم 7⃣ هفتم بخش دوم 🔰 💠مسؤولیت نخبگان ◀️سررشته‌داری هدایت سرمایه‌های کشور به سوی برآوردن تمدن با شکوه اسلامی ◀️فرهنگ تلاش و مجاهدت براى جبهه‌ى حق باید در دانشگاه توسعه پیدا کند. در این مورد، نقش اساتید، نقش بسیار برجسته‌اى است؛ ◀️و این همان فرماندهى جنگ نرم است که من مکرر مطرح کردم و گفتم اساتید فرماندهان جنگ نرمند.»(بیانات مقام معظم رهبری حفظه‌‌الله‌تعالی در دیدار با اساتید، 22/5/91) ◀️ملت ايران به خاطر جايگاه مستقل خود و به خاطر تسليم نشدن در مقابل نظام سلطه‌ى بين‌المللى، مورد تهاجم‌های زیاد است؛ با ثروتِ نيروى انسانى و طبیعی كه کشور دارد، خواهيم توانست از تمام اين گردنه‌هاى خطرناك و پيچ‌هاى دشوار عبور كنيم.»(مقام معظم رهبری حفظه‌‌الله‌تعالی، 12ر7ر91) ◀️فتح ‌الفتوح انقلاب و پیشرفت واقعی اين است كه نخبگان براى كشور آينده‌اى تصوير کرده و براى رسيدن به آن، تلاش می‌کنند.»(مقام معظم رهبری حفظه‌‌الله‌تعالی، 12ر7ر91) ◀️يك جامعه بدون دارا بودن استخوان‌بنديهاى ذهنىِ قوى، در حركت جهانى نخواهد توانست از سربالايي‌هاى دشوار و پيچهاى سخت عبور كند. بنابراين، جامعه همچنان كه به بدنه‌ى فكرى نياز دارد، به نقطه‌ى ممتاز فكرى هم نياز دارد ... بنابراين، منهاى اين‌كه ما بخواهيم غيرنخبه را مورد تغافل قرار دهيم، بايد براى نخبگان، حسابى باز كرد.»(مقام‌معظم‌رهبری حفظه‌‌الله‌تعالی3ر7ر81) 🔰لبّ وظیفۀ ما حوزویان به عنوان کانون دعوت اسلامی و انقلابی در دانشگاه ها: 💠ما باید به وضوح حس کنیم که برای جوان امروز ایرانی بلکه بشر امروز سخن نوی داریم💠 https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰توضیحی در باب کانال و نام آن و گردانندگان 💠این کانال ابتدائا بعد از ضرورت کوچ به پیام رسان داخلی امتداد کانال در تلگرام بود. اما به مرور زمان گستره کار ما همان طور که اندیشه مان همین بود به بیش از کلام انقلابی به مدد حضرت ولیعصر عج توسعه یافت؛ ما اندیشه مان این بود که میخواستیم دست خودمان و دیگران را در دست امام ره بگذاریم و در فکر و عمل با امام و راه امام و مکتب امام بیعت کنیم. در سه پست ذیل این مهم به تفصیل توضیح داده شده است: https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/370 https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/371 https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/375 💠به هر حال ما در مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی جمعی هستیم بر این قول و قرار و بر اساس مثلث شناخت و آگاهی به مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام مشغول هستیم؛ ما ابناء الخمینی ره هستیم ما فرزندان پیر و خضر راهی هستیم که آرمانش بسط توحید و رفع فتنه طاغوت از کل عالم بشریت بود و دست یاری همه کسانی که با ما در این راه همراه هستند به گرمی می فشاریم. ما را از پیشنهادات و انتقادات خود بهره مند سازید. شما را دعوت به مطالعه یادداشت ذیل از برادر میکنم: 👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم برادر : دعوا سر امام است دعوا سر مکتب امام است مکتبی که می تواند در عصر تاریک بت پرستی جدید در عصر خشونت و هرزگی در عصر چپاول انسان در عصر خرافه ی علم مدرن در عصر رفاه و نخوت ، فقر و حقارت در عصر مرگ انسان ، در عصر فرار از مرگ انسان بیافریند ، شهید بیافریند ، فرشته خو بیافریند فرشته ای چون بهشتی ، نماد نظم و ادب و شعور و تدبیر و افتادگی و محبت فرشته ای چون مطهری فرشته ای چون خامنه ای فرشتگانی چون چمران ، صیاد شیرازی ، بروجردی ، رجایی و... شرک جوهره توحید را می شناسد ، شرک بوی توحید را می شناسد ، او پیش از همه و بیش از همه متوجه است... متوجه پایان خویش... همچنان که ابوسفیان و ابوجهل بیش از آنکه شمشیر علی علیه السلام و حکومت محمد صلوات الله علیه و اله را ببیند ، دشمنی غلیظ خود را اغاز کردند شرک خیلی زود دشمنش را شناخت، خیلی زود جنگ با ایران یا مرگ یا خمینی را آغاز کرد چهل سال از این جنگ می گذرد چهل سال است جنگ با خمینی آغاز شده است جنگ بدر جنگ با محمد صلوات الله علیه و اله بود ما بقی جنود پیامبر جنگ صفین جنگ با علی علیه السلام بود ما بقی جنود علی عاشورا جنگ با حسین بن علی علیهمالسلام بود ما بقی جنود حسین شرک می فهمد چه کسی است که انسان ها را دارد از بی راهه به در می کند، او می فهمد چه کسی بازارش را کساد می کند ، او میفهمد که این رقیب تا چه حد می تواند در دلبری انسان ها سریع باشد ، او می فهمد چه قدر انسان برای لبیک گفتن به رقیب او آماده افریده شده است ، او میداند اگر رقیب را راحت بگذارد ، فوج فوج، انسان انسان می شود، شهری، دهاتی، دکتر، مهندس ، زن ، مرد ... چهل سال است پروژه امریکا ، پروژه صهیونیزم ، پروژه شیطان ، خمینی است چهل سال است همه چیز معطوف اینجاست روز به روز شرک بیشتر احساس خطر می کند ، بیشتر فکر می کند ، نقشه می کشد شرک با این سابقه عظیم همه راه ها را تجربه می کند هر چه میکشد از رگ های این آیین انسان می جوشد کشتن راهش نیست ، تحریم اما آنکه در آرزوی مرگ روز و شب می بارد چه غمی از نان و اب خواهد داشت تحریم راهش نیست یک راه بیشتر نیست ، او باید او نباشد ، باید خمینی در میان نباشد باید علی در میان نباشد ، باید این جامعه علی را نشناسد ، باید علی را اشتباه بشناسد ، باید علی را نخواهد ، باید علی را اشتباه بخواهد این تنها راه است معاویه یک راه بیشتر ندارد ، تحریف علی ، تکفیر علی ، تنقیص علی، لعن علی ، پوشاندن علی ، پنهان کردن علی در چاه شرک راه دیگری ندارد ، خمینی نمی گذارد او خدایی کند این نسل ، این کشور باید خمینی را نخواهد ، باید خمینی را نشناسد ، باید خمینی را نپسندد باید خمینی را فراموش کند باید خمینی تحریف شده را بشناسد... چهل سال است ما نمی فهمیم جوهره این مبارزه کجاست سالیانی است فکر میکنیم جنگ نرم یعنی ویدیو یعنی شو یعنی ماهواره یعنی بی حجابی یعنی پورن ، سالیانی است فکر میکنیم جنگ نرم یعنی سروش ، یعنی مهاجرانی ، یعنی دوم خرداد ، یعنی سکولاریزم یعنی لیبرالیسم اینها جنگ نیست ، اینها هویت غرب است تمام دارایی او که به مهر و قهر به همه تعارف یا حقنه میکند اما جنگ او با غبار قبر خمینی است ، جنگ او با ما فراموشاندن خمینی است ، جنگ او نا امید کردن ما از خمینی است مبارزه با امریکا یعنی یعنی شناخت خمینی ، یعنی شناساندن خمینی ، یعنی چنگ زدن به خمینی پیروزی یعنی دل دادن به خمینی ، یعنی حیات با خمینی https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بسم الله الرحمن الرحیم ⁉️وقتی سخن از ملئت ظلما و جورا میکنیم دقیقا چه تصویری در ذهنمان پدید می آید؟ ⁉️آیا تا به حال از خود پرسیده اید آمریکا به عنوان تجسد جنود جهل که ریاکارانه مدعی جنود عقل است چگونه بشریت را به ورطه نابودی کشانده است؟ ⁉️آیا از خود پرسیده اید ابعاد شیطنت آمریکا به عنوان مصداق اتم استکبار و راس نظام سلطه در جنگ های اقتصادی و روانی چه بوده است؟ ⁉️آیا از خود پرسیده اید نظام آرمانی کاپیتالیسم که روزگاری غرب به عنوان منتهای بشریت معرفی مینمود اکنون چه بر سر خود ملت آمریکا آورده است؟ ✅مستند «نابرابری برای همه» محصول ۲۰۱۳ و به دنبال توضیح نابرابری‌های موجود در جامعه آمریکا است. ✅ راوی این مستند «رابرت رایش»، استاد دانشگاه "هاروارد" و "وزیر کار دوران کلینتون"، است. ✅ این مستند نشان می‌دهد که با توجه به سیاست‌های اقتصادی حاکم بر آمریکا هم‌زمان با کاهش قدرت اتحادیه‌های کارگری، شکاف نابرابری در این کشور بیشتر و بیشتر شده تا جایی که امروز ۴۰۰ ثروتمند آمریکا، ثروتی بیش از کل ۱۵۰ میلیون نفر دهک آخر جامعه دارند. علاوه بر این، جهانی‌شدن و رشد سرمایه جهانی باعث شده تا درآمدهای کارگران و طبقه متوسط کم و سود سرمایه‌داران بیشتر و بیشتر شود و هم‌زمان امکان رشد برای خانواده‌های فقیر و خارج شدن از آن شرایط نیز از بین برود. ✅ این مستند زاویه دیدی اقتصادی دارد اما به تناسب به بحث‌های اجتماعی مرتبط با اقتصاد نیز ورودهایی انجام می‌دهد و در آن تلاش می‌گردد به واکاویی سیاست‌های مختلف اجرا شده در دولت‌های آمریکا و نقش آنها در کاهش و یا افزایش نابرابری در جامعه پرداخته شود. ✅ شاید از جالب توجه‌ترین نکات این مستند مصاحبه‌های مختلفی باشد که با طبقات مختلف اجتماعی آمریکا صورت داده و در آن گزارشی از دغدغه‌های مختلف و توان مالی هر طبقه ارائه می‌شود، گزارش‌هایی که به افراد مختلف کشورهای دیگر این امکان را می‌دهد تا توان مالی خود را با خانواده‌های هم‌‌طبقه خود در کشوری چون آمریکا مقایسه نمایند. ◀️ لینک دانلود مستند "نابرابری برای همه"👇 http://simafekr.tv/video/21928/ .