eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
✊✊✊ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️بیانات استاد فلاح شیروانی ⭕️به مناسبت سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 💢بخش اول 🔺ما از فلسفه و امثال این آموزه‌ها توقعمان این است که جهان معنایی ما را تغییر بدهند. به خصوص اگر تغییر جهان معنایی را از زاویه‌ی یک فعل به او نگاه بکنیم در ناحیه‌ی افعال هم تقریباً کار بزرگی است و نظیر ندارد. یک مقدارصریح‌تر بگویم، فلسفه می‌خوانیم که روی رفتارمان هم تأثیر بگذارد. 🔸من اگر واقعاً یک فهم متعالی پیدا بکنم، کاملاً رفتار من را به انضباط می‌کشد. این کاملاً واقعیت دارد. یعنی به تدریج دست و پای من را هم جمع می‌کند و می‌برد در دنیای جدید. به تعبیری انسان را از ناحیه سرش می‌شود به این طرف و آن طرف کشید. شما زمانی که او را از ناحیه‌ی سر و سینه بکشید، دست و پای او هم می‌آید، رفتار او هم کاملاً تغییر می‌کند و متناسب می‌شود. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
♨️بیانات استاد فلاح شیروانی ⭕️به مناسبت سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 💢بخش دوم 🔺نکته‌ی دوم اینکه در فلسفه غایت رشدی که به دست می‌آوریم، یک فهم الهی و توحیدی است. طبیعتاً رفتار مترقی که به دست می‌آید، رفتار توحیدی است. رفتار توحیدی اعم از جنبه‌های تنزیهی و تشبیهی است. 🔸یعنی اگر فلسفه خیلی خوب اتفاق بیفتد خیلی خوب هم اثر بگذارد، ما را باید شبیه آقا رسول اکرم(ص) بکند. شبیه آقا امیر المؤمنین(ع) بکند. ما مسیر دیگری که نمی‌خواهیم طی بکنیم. امیدمان این است که اگر این کارها را داریم می‌کنیم، شباهت‌هایمان به این حضرات بیشتر شود. فاصله‌هایمان با این حضرات کمتر بشود. 🔹شاید کسانی که به این معارف دسترسی ندارند باید مسیر دیگری را طی بکنند. ولی مسیر منتخب ما این است. ما نهایتاً باید مانند آقارسول اکرم(ص) بشویم، مانند آقا امیر المؤمنین(ع) بشویم. که چه کار کنیم؟ ایشان چه کار کرد؟ 🔸در اُفتادند و صف‌بندی‌هایی درست کردند، سمت و سوی اجتماعی درست کردند، همه برمبنای توحید بود. با طاغوت زمان خودش درافتاد، اساسی هم درافتاد. یک لحظه هم کوتاهی نکرد ایشان. هیچ کوتاهی و تردید در ایشان ندیدند. آقا امیر المؤنین(ع) هم همین طور، فرزندان ایشان هم همین طور، همسر ایشان هم همین طور بود، همه‌ی متعلقات ایشان، شیعیان ایشان هم همین طور بودند. هر جا هم[که شیعیان] تردید کردند، در روایتی نقدی به آن‌ها وارد شد که چرا اینجا کوتاه آمدی؟ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
♨️بیانات استاد فلاح شیروانی ⭕️به مناسبت سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 💢بخش سوم 🔺نکته‌ی بعدی اینکه تلقی ما از انقلاب اسلامی ‌همین رفتار توحیدی است، همین رفتار توحیدی که از آقا امیر المؤمنین(ع) مشاهده کردیم و امید داریم از آقا امام زمان(عج) مشاهده بکنیم. تلقی ما این است که ایشان یک مصلح بزرگ جهانی است و همین درگیری‌ها را راه می‌اندازد. اگر ما به سمت ایشان هستیم، رفتار ما بایدیک شباهتی داشته باشد. ✅تلقی ما از انقلاب یک حیات توحیدی است. 🔹این انقلاب فهم شده، بعد القا شده و مورد استقبال قرار گرفته و الآن ما سر سفره‌ی این انقلاب هستیم. خیلی حادثه‌ی بزرگی است به خصوص در سمت‌و‌سویی که الآن بشر در جهان گرفته است. یعنی در جامعه‌ی بین‌المللی که ما الآن داریم مشاهده می‌کنیم، انقلاب اسلامی‌ با این جوهره و معنایی که دارد، خیلی حادثه‌ی بزرگی است. یعنی حتی با زاویه فیلسوفانه هم که نگاه بکنیم، فلاسفه همه باید غش بکنند که این حادثه اتفاق افتاده است. 🔸عرض من این است که شما در این مسیر، وقتی قبله این باشد، اگر شروع کنید به معماری کردن، واقعاً در دنیای امروز چقدر موفق هستید؟ یک نمونه همین داستان سیزده آبان که روز مبارزه با استکبار است. همین را که کلی شعور در آن است، اگر بنا باشد بقیه چیزها را در ایران حذف کنید، هر چه که در ایران داریم را حذف کنید، اصلاً خود اسم ایران را هم حذف کنید، یک کشور جهان سومی‌که چندصد سال به او ظلم شده است. فقط این را در نظر بگیرید؛ فقط اگر بنا بود که ما بر اساس یک شعور مترقی و درک واقعیت‌های حیات بشر که کِی به کِی دارد ظلم می‌کند و... ما فقط یک رفتار ملی تولید بکنیم، واقعا چقدر موفق بوده‌ایم؟ 🔹همین قضیه[13 آبان] را شما بخواهید در یک کشور دیگر پدید بیاورید، چقدر موفق هستید؟ الآن همه‌ی ما می‌دانیم که در تمام شهرهای ایران این تظاهرات هست. حالا یک جایی سردتر است و جایی یک مقدار گرم‌تر. به این توجه کنید که چقدر هزینه شده و چقدر معنا به خورد این حادثه رفته است. ما که مفت و مجانی تظاهرات رفتیم و آمدیم! اصلا[این حرکت] نهادینه شده، یک عده زحمت هایش را کشیده اند. 🔸انصافاً جدی عرض می‌کنم و واقعا درخواست دارم نمی‌خواهم صرفاً انجام وظیفه کرده باشم. واقعا درخواست دارم که به این قضیه نگاه کنید، این واقعا خیلی نعمت است. الآن ما جمع طلابی که در قم هستیم به این نعمت‌ها هیچ ربطی نداریم. ماها در قم، هیچ خاصیتی برای قم نداریم، این همان چیزی است که برایش حاضریم ریش و سبیل این و آن را بتراشیم؛ همین انقلاب اسلامی‌ به سرمایه های انقلابی در قم هیچ ربطی ندارد. 🙏به این فکر کنید. 📍مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🗓13 آبانماه 1398 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم برگزار می کند 🔰تدریس کتاب ارزشمند شذرات المعارف آیت الله شاه آبادی ❇️ استاد محمدعلی رنجبر 🕢 سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا ☑️ تاریخ شروع نهم مهرماه 1398 🔴لطفا برای ثبت نام به حساب کاربری @Mhossein_khani پیام بدهید —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🔰در یمن، بعد از قرآن کتاب انسان 250ساله توزیع می شود.🔰 ◀️ سیدحسن علی العماد، دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن، از تأثیر کتاب «انسان 250ساله» در تغییر ذهنیت مردم، سخن گفت. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🏴سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را خدمت حضرت ولیعصر عج و تمام موحدان و مستضعفان جهان تسلیت عرض می کنیم. 🏴امام حسن عسکری(ع) و تحسین دوست و دشمن 🔳موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، به فضل امام حسن عسکری سلام الله علیه، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی ها، شهادت دادند و اعتراف کردند. این انسان بزرگ، این شخصیت با شکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت، این می شود الگو. «آیت الله خامنه ای - 90/12/10» 🏴 شهادت امام عسکری(علیه‌السّلام) در جوانی، نشانه اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه بوده است 🔳 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: علّت اینکه این سه امام یعنی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهم‌السّلام) از مدینه یکسره آورده شدند به عراق و در عراق هر سه ماندند و در عراق هر سه شهید شدند و دفن شدند و در جوانی هم کشته شدند، همین بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خودش رسیده بود. ◾️ همرزمان حسین(علیه‌السّلام)، ص۳۴۹. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
💠 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم برگزار می کند 🔰تدریس رساله ارزشمند العقل و الجهالة آیت الله شاه آبادی ❇️ استاد سید مهدی موسوی 🕢 پنج شنبه ها ساعت 10:30 ☑️ تاریخ شروع 18 مهرماه 1398 🔴لطفا برای ثبت نام به حساب کاربری @Sammmostafa پیام بدهید —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🌹سالروز ولایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خدمت تمام موحدان و مستضعفان و مسارعین در قضاء حوائج آن حضرت تبریک و تهنیت عرض میکنیم. ‼️خط کلّی نظام اسلامی، رسیدن به تمدن اسلامی است. البته تمدّن اسلامی به صورت کامل در دوران ظهور حضرت بقیةالله ارواحنافداه است. در دوران ظهور، تمدّن حقیقی اسلامی و دنیای حقیقی اسلامی به وجود خواهد آمد. بعضی کسان خیال میکنند دوران ظهور حضرت بقیةالله، آخرِ دنیاست! من عرض میکنم دوران ظهور حضرت بقیةالله، اوّلِ دنیاست؛ اوّلِ شروع حرکت انسان در صراط مستقیم الهی است؛ با مانع کمتر یا بدون مانع؛ با سرعت بیشتر؛ با فراهم بودن همه امکانات برای این حرکت است؛ دوره‌ی ظهور، دوره‌ای است که بشریّت میتواند نفس راحتی بکشد؛ میتواند راه خدا را طی کند؛ میتواند از همه‌ی استعدادهای موجود در عالم طبیعت و در وجود انسان به شکل بهینه استفاده کند. لذا خطّی که نظام اسلامی ترسیم میکند، خطّ رسیدن به تمدّن اسلامی است! ۷۹/۷/۱۴ @Jahade_tabeini —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
بسم الله الرحمن الرحیم 🖌 استاد 💠درآمدی بر رساله «العقل و الجهالة: آیت الله شاه آبادی 1️⃣ بخش اول ▪️عقل و جهل دو مفهوم کلیدی و پایه ای در نظام اندیشه اسلامی است و در این نظام، از تعریف ویژه ای برخوردار شده است. به همین واسطه، نظام اندیشه اسلامی متمایر از سایر نظامات معرفتی و مکاتب فکری می شود. در قران کریم آیات متعددی به عقل و عقلانیت و جهل و جهالت اشاره دارد. در قران کریم محور تقوا و پرهیز کاری عقل برشمرده شده است و بی عقلی و جهالت را محور گناه و پلیدی معرفی می کند.(یونس/100) در نهضت و سیره نبی مکرم (ص)، اسلام نیز تربیت عقلانی یک پایه ی محکم نبوت بود به نحوی که امیر المومنین علی«ع» هدف رسالت بر انگیختگی گنجینه ها ی عقل می داند.(نهج البلاغه / خ1). شیخ کلینی در اصول کافی، اولین پایه نظام اندیشه اسلامی را عقل جهل می دانند و در بیان دلیل این تقدّم می نویسد: «اذ کان العقل هو القطب الذی علیه المدار و به یحتجّ و له ثواب و علیه العقاب» بر این اساس پایه ی زندگی اجتماعی و ایجاد «تمدن» عقلانیت است چرا که تمدن نفی جهالت و بساطت بدوی است. هر ملتی که توفیق ایجاد تمدن را داشته است در مرحله اول تعریف و تبیینی روشن از عقلانیت و جهالت ارائه کرده سپس از همان مسیری حرکت کرده که آن را عقلانی دانسته است و به سلب جهالت و مظاهر ونمود های آن پرداخته است. هر چند ممکن است تعریف و تبیین آنها از عقلانیت و جهالت کامل نباشد و فقط به برخی از عرصه های زندگی انسان معطوف باشد اما بدون تردید از همان حیث به برتری های قابل ملاحظه ای دست پیدا کرده است. ▪️برهمین اساس دستیابی به الگوی «جامعه اسلامی» و «تمدن اسلامی» در گروه تعریف و تبیین متفاوتی از عقلانیت و جهالت براساس منطق نظام اندیشه اسلامی است که توان صورت بندی همه خوبی های فردی و خیرات اجتماعی تحت آن تلقی از عقلانیت وجود داشته باشد و در مقابل به وضوح به تبیین جهالت پرداخته و با صورت بندی مظاهر جهالت، مرز بندی روشنی را با سایر نظامات فکری بر قرار سازد. در نتیجه اصلاح اجتماعی در گرو اصلاح فکری و تبیین این تلقی از عقلانیت و مرز گذاری با جهالت است. مصلحان اجتماعی حقیقی تا حدودی به این مهم پرداخته اند و آثار علمی و عملی متناسبی تولید کرده و به جامعه انسانی عرضه کرده اند. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🖌 استاد 💠درآمدی بر رساله «العقل و الجهالة: آیت الله شاه آبادی 2️⃣ بخش دوم ▪️از جمله این مصلحان اجتماعی آیت الله شیخ محمدعلی شاه آبادی، استاد ومراد رهبر کبیر اسلام حضرت امام خمینی«ره»، است. آیت الله شاه آبادی ، نظریه اصلاحی خود را در کتاب ارزشمند «شذارات المعارف» در بیان مرام اسلام بیان داشته است و در آن بارها و بارها به عقل و عقلانیت و جهالت در جامعه اسلامی اشاره کرده است به طور مثال ایشان علت العلل بیماری جامعه اسلامی را جهل به مرام اسلام می دانند(ص6). همچنین به نظر ایشان از مقتضیات فطرت سلیمه ، ادراک امور عقلیه و التزام به احکام عدلیه می باشد(ص34) و در صفحه 35 مرجع احکام را عقل می دانند. ایشان می نویسد: «البته مرجع احکام با ید عقل بوده با شد زیرا که خود تقاضایی ندارد و جز احقاق حق و اعطای کل ذی حقه کاری نکند.» ▪️در صفحه 100 حفظ عقل را ناموس دوم انسان میدانند و جمیع انبیا تماما حافظ آن هستند و هرچه حجاب عقل شود ممنوع است به نظر ایشان عقل یکی از فطرت های انسانی است که به واسطه های آن انسان جبروتی می شود(ص127). —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🖌 استاد 💠درآمدی بر رساله «العقل و الجهالة: آیت الله شاه آبادی 3️⃣ بخش سوم ▪️اما آیت الله شاه آبادی به همین اشارات لطیف و ارزشمند اکتفا نکرده است ورساله ای مستقل را در این زمینه با عنوان «العقل و الجهالة» تدوین کرده است. این رساله عظیم القدر علی رغم اهمیت آن متاسفانه هم تکمیل نشده و ناقص مانده است و هم بسیار دیر منتشر می شود درحالی که در این سال های اخیر ملت ایران و جهان اسلام بیش از هر زمانی به تامل در باب عقل و جهل نیازمند است بخصوص اینکه نسخه های بدلی و ناقص در جامعه گسترش یافته است و به بهانه ی عقلانیت بسیاری از اصول عقلانی را منکر شده است. ▪️رساله شریف «العقل و الجهالة» با رویکرد عرفانی و حکمی در دصدد تبین حقیقت عقل و قوای عقلانی انسان است که در واقع می توان آن را مقدمه ای بر فهم روایات عقل و جهل بخصوص روایت ارزشمند «حدیث جنود عقل و جهل» دانست که مورد عنایت بسیاری از علما و مصلحان اجتماعی بخصوص حضرت امام خمینی (ره) بوده است. ▪️از آنجا که عقل از سنخ وجود است و حقیتی متعالی و مخلوق الهی است، شناخت عقل، متوقف بر شناخت عالم أمر و عالم خلق، چگونگی تکون نفس آدمی، طینت انسان، و نسبت نفس با بدن است. به همین جهت 4 مطلب نخست رساله مذکور عبارت است از: 1. فی معرفة عالم الامر و الخلق 2. خلقة الانسان 3. اقسام الطينة و مبدأ السعادة و الشقاوة بحسبها 4. نسبة الروح و البدن ▪️این چهار فصل، مباحث بسیار مهم و مقدماتیِ هستی شناسی و انسان شناسی «عقل» است که بدون آن نمی توان به حقیقت عقل و ماهیت جهل پی برد و نسبت عقل و جهل با سایر مفاهیم انسانی همچون روح، سعادت، شقاوت، لذت، خیر، عشق، فطرت، ایمان را شناخت. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
📣📣 گزارش تصویری هفته ششم 👤 استاد: حجت الاسلام منتظری مقدم —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت کلاس شرح رساله العقل و الجهالة 1️⃣جلسه اول 💠استاد سید مهدی موسوی ▪️کیفیت متوسط #اندیشه_توحیدی #کلام_انقلابی #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_آگاهی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
همکاری پژوهشی و حمایت پایان نامه ای 🔹(ع) از فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی (ارتباطات، مدیریت فرهنگی، جامعه شناسی، دانش اجتماعی و ...) به منظور انجام پژوهش در زمینه دعوت به همکاری می نماید 🔹این همکاری می تواند در قالب انجام طرح پژوهشی و یا حمایت پایان نامه ای صورت گیرد 🔹پژوهشگر می تواند در زمینه موضوعات پیشنهادی پژوهشکده و یا موضوع پیشنهادی خود در حوزه تجربه نگاری فرهنگی اقدام به پژوهش نماید 🔹پژوهشگرانی که در شرکت کنند، در اولویت همکاری پژوهشی قرار خواهند داشت 🔹میزان حمایت پایان نامه ای، در مقطع کارشناسی ارشد تا 20 میلیون ریال و دکتری تا 30 میلیون ریال خواهد بود. حق الزحمه طرح پژوهشی مستقل (غیر پایان نامه ای)، مطابق آیین نامه پرداخت خواهد شد. 🔸اطلاعات بیشتر: کارشناس کارگروه تجربه نگاری فرهنگی: @majidizadi کانال باشگاه تجربه نگاران فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) @bashgah_tajrobeh
✅ موضوعات پیشنهادی تجربه نگاری فرهنگی: مطالعه موردی: ✔️روحانیان موفق طرح امامت محله (اسامی به پژوهشگر داده می شود) ✔️روحانیان موفق قرارگاه آبادانی و پیشرفت و امامت روستا (اسامی به پژوهشگر داده می شود) ✔️روحانیان طرح زکات امداد شهر قیدار استان زنجان ✔️گروه تبلیغی بقیه الله عج (فعال در عرصه تبلیغ ساحلی) ✔️ مؤسسه سلامت معنوی شفا (فعال در عرصه تبلیغ بالینی) ✔️طرح مادر-کودک حسنات و نیز در عرصه هایی مانند (اثبات موفقیت فعالیت فرهنگی با پژوهشگر است): ✔️امامت جمعه ✔️مساجد ✔️امامزاده ها ✔️دانشگاه‌ها ✔️مدارس و مراکز آموزشی (آموزش زبان و ...) ✔️مترو ✔️فرودگاه، ترمینال و ایستگاه قطار ✔️ادارات و سازمان ها ✔️هیئات و موکب ها ✔️نمایشگاه‌ها و فروشگاه‎های بزرگ ✔️نیروهای نظامی (پادگان‏ها و ...) ✔️جلسات دینی خانوادگی در منازل ✔️مطبوعات، رادیو و تلویزیون ✔️فضای مجازی ✔️بیمارستان‏ها و درمانگاه ها ✔️مجتمع‎های مسکونی ✔️پاساژها و مگامال ها (مجتمع های تفریحی تجاری) ✔️شهرک‎های ‏صنعتی ✔️تورهای زیارتی و گردشگری ✔️اصناف ✔️بازارها و بازارچه ها ✔️زندان‏ها و کمپ ها ✔️عشایر ✔️گروه‎های ‏داوطلبانه و جهادی ✔️باشگاه‎های ‏فرهنگی و ورزشی ✔️مراکز و مکان‎های ‏تفریحی و گردشگری (ساحل، شهربازی و ...) و ... https://eitaa.com/bashgah_tajrobeh