eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بنیاد های خیریه ای برای کمک های بشر دوستانه یا بشرسود جویانه؟ 5️⃣ یادداشت پنجم 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید 🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3115 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید. 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🖋 🔰ثروت های دور از ذهن 🔻 از آنجا که در یادداشت های قبل نسبت به سرمایه‌ی دو سه نفر از اولین جهان صحبت شد، اما گاهی این اعداد نزدیک به ذهن نیست و تحلیل های پیرامون آن نمی تواند افراد را به لوازم این مباحث منتقل کند. 🔻در مثالی که در سال 2012 در ، نسبت به سرمایه سه ثروتمند اول دنیا منتشر شد، مثالی را برای تحلیل میزان این سرمایه زده است که این مثال قدری می تواند ذهن را به حقایق نزدیک کند. 🔻در آنجا گفته شده که: «اگر فردی از زمان ساخت (تقریباً 4500 سال پیش) ،000_دلار پس انداز می کرد ، هنوز 80٪ فقیرتر از پنج_ثروتمند جهان می بود.» 🔻درسال 2012 مجموع سرمایه 5ثروتمند اول جهان برابر با 283 میلیارد دلار است، که این رقم درسال 2020 به 414 میلیارددلار رسیده است. یعنی طبق همان مثال قبل، در سال 2020 همان شخص اکنون 98درصد فقیرتر از پنج ثروتمند جهان است. 🔰خیرخواه یا سودجو؟ 🔻نکته ای که در این میان همیشه مورد سوال و ابهام است، این است که چگونه می توان جمع کرد که از طرفی این افراد راضی به اینگونه اختلاف و شکاف طبقاتی در بین بشریت هستند اما غالبشان ای برای کمک های دارند؟! 💠 برای پاسخ به این سوال باید به (c)(3) قانون درآمد داخلی آمریکا مراجعه کرد. 🔰ماده 501(c)(3) چیست؟ 🔻 این ماده بخشی از است که اجازه فدرال از سازمان های غیر انتفاعی، به ویژه سازمان هایی را که محسوب می شوند، می دهد. یکی از شرایط معاف از مالیات بودن این بنیاد ها، داشتن هدف خیریه ای است. 🔻 هم چنین اینکه یک بنیاد خصوصی می تواند، هیئت مدیره خود را از انتخاب کند، زیرا که یک بنیاد خصوصی حمایت های مالی اش را از عموم مردم جذب نمی کند بلکه همیشه حامی یک بنیاد خصوصی یک شخص یا یک خانواده و یا یک است. 🔻 طبق همین قانون، اهداکنندگان() می توانند با اهدای دارایی های قابل توجه به یک بنیاد خصوصی ، از پرداخت مالیات بر سود سرمایه جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، اگر شخصی به یک بنیاد، سهام قابل توجهی را اهدا کند، حق دریافت کسر مالیات بر درآمد را برای ارزش کامل و عادلانه بازار سهام خواهد داشت. وقتی بنیاد تصمیم به فروش سهام در آینده بگیرد ، فقط مالیات غیر مستقیم یعنی 1.39٪ از سود خالص سرمایه را پرداخت می کند. 🔻 وقتی دارایی های یک ابر سرمایه دار به یک بنیاد خصوصی وارد می شود، از دارایی اهدا کننده کسر می شود و درنتیجه، مالیات املاک فدرال یا ایالتی پرداخت نمی کند. برای افراد مهم که منافع خیرخواهانه زیادی دارند، بنیادهای خصوصی فرصتی را برای جلوگیری از پرداخت مالیات املاک فراهم می کنند. 🔰مزیت اصلی بنیاد خصوصی 🔻 از مزیت های اصلی داشتن یک بنیاد خصوصی این است که به جهت اینکه شامل قانون معافیت مالیاتی شود موظف به توزیع سالانه معادل تقریباً 5 درصد از دارایی های سرمایه گذاری خالص سال قبل خود است. این یعنی 95 درصد این دارایی دوباره به ثروت هیئت مدیره می افزاید.(مخصوصا آن زمانی که آن 5 درصد هم در جاهایی هزینه گردد که سرمایه گذارانش خود این هیئت مدیره باشد) 🔰جمع بندی 🔻 در نتیجه برای ابر ثروت مندانی که خودشان راه ورود به قدرت های سیاسی را باز کرده اند و با ثروت های عظیم شان بر غالب مردم دنیا در حوزه های مختلف می کنند، راه افزایش تاسیس همین ای و ورود به پروژه های به اصطلاح است. 🔻 با توجه به توضیحات فوق شاید بتوان دریافت که چرا افرادی مثل و همسرش، گیتس و همسرش، خانواده ، و در کنار تمام کارهای اقتصادی و تجاری شان یک بنیاد خصوصی راه اندازی کردند و برای تامین سرمایه شان در دست به تاسیس شرکت های دیگری می زنند و حمایت خیریه ای سالانه خود را از آن شرکت ها قرار می دهند. ادامه👇👇👇
🔰بازتحلیل یادداشت های قبل 💠 کافی است به یادداشت دوم مراجعه کنید که متوجه شوید چرا از دو شرکت تولید و توزیع واکسن که توسط در پروژه به رسمیت شناخته شده اند، حمایت مالی می کند و اتفاقا بیل گیتس در هر دو شرکت از سرمایه گذاران اصلی است... 💠 هم چنین این سوال نیز پیش می آید که چرا این ثروتمندان در تمامی که در موضوعات مختلف ، ، مباحث ، کاهش و افزایش و... به وجود می آید، ورود جدی دارند و از متخصصین این حوزه حمایت های جدی می کنند؟!(مراجعه به یادداشت سوم) 💠 چه طور یک که با های بشری دست و پنجه نرم می کند، باید بتواند در طی نه ماه به سرمایه چند نفر محدود بیافزاید؟(مراجعه به یادداشت چهارم) پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره مظلومانه‌ی دانشمند عالی‌قدر را به خانواده محترم ایشان و ملت شهیدپرور ایران تهنیت و تسلیت می‌گوید. | ۷ آذر ۱۳۹۹ شمسی. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
—---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است. قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد. یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند. در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد، در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت». «وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ، قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟ أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ، وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند، ولی نمی‌دانند! • چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم) • سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار) • قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند» • نمی دانند (؟!) سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد». نمی دانند، چه ندانستنی !!! دردشان را نمی شناسند. سفاهت چه درمانی دارد؟ هیچ کار دیگری جواب نمی دهد، حتی «با سر به سنگ خوردن». امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌕سرآغاز بسم الله‌الرحمن‌الرحیم ضمن عرض سلام به شما مخاطب گرامی با توکل به خداوند متعال و استعانت از وجود مبارک حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) فعالیت‌مان را در رسانه *شناخت صحنه* آغاز می‌کنیم. 🔹رسانه شناخت صحنه خود را این چنین تعریف کرده است: 📌تببینِ ضرورت شناخت درست صحنه درگیریِ تمدنی با رویکرد پژوهشی و فرمایشات امامین انقلاب ... 📌ترسیمِ خط ممتد درگیری (تاریخ.امروز.آینده) با رویکرد جریان شناسی ... 📌 تبیینِ آرایش هر دوجبهه با رویکرد ساختار پژوهی ... 📌 اخبار،تحلیل و تبیین وضع موجود عرصه های درگیری، راهبرد ها،راهکارها،اقدامات و ویژگی های هر دو جبهه ... 📌معرفی نخبگان و تولیدات این حوزه ... 🌐 📆 ششم آبان 1399 🔗 ایتا: 🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne 🔗بله: 🔘https://ble.ir/shenahkte_sahne 🔗جبهه: 🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne