➖تلاش برای نجات امت
🛑قالَ سَلْمَانُ فَلَمَّا أَنْ كَانَ اللَّيْلُ حَمَلَ عَلِيٌّ ع فَاطِمَةَ ع عَلَى حِمَارٍ وَ أَخَذَ بِيَدَيِ ابْنَيْهِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ع فَلَمْ يَدَعْ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَ لَا مِنَ الْأَنْصَارِ إِلَّا أَتَاهُ فِي مَنْزِلِهِ فَذَكَّرَهُمْ حَقَّهُ وَ دَعَاهُمْ إِلَى نُصْرَتِهِ فَمَا اسْتَجَابَ لَهُ مِنْهُمْ إِلَّا أَرْبَعَةٌ وَ أَرْبَعُونَ رَجُلًا فَأَمَرَهُمْ أَنْ يُصْبِحُوا [بُكْرَةً] مُحَلِّقِين رُءُوسَهُمْ مَعَهُمْ سِلَاحُهُمْ لِيُبَايِعُوا عَلَى الْمَوْتِ فَأَصْبَحُوا [فَلَمْ يُوَافِ] مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلَّا أَرْبَعَةٌ فَقُلْتُ لِسَلْمَانَ مَنِ الْأَرْبَعَةُ فَقَالَ أَنَا وَ أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ وَ الزُّبَيْرُ بْنُ الْعَوَّامِ ثُمَّ أَتَاهُمْ عَلِيٌّ ع مِنَ اللَّيْلَةِ الْمُقْبِلَةِ فَنَاشَدَهُمْ فَقَالُوا نُصْبِحُكَ بُكْرَةً فَمَا مِنْهُمْ أَحَدٌ أَتَاهُ غَيْرُنَا ثُمَّ أَتَاهُمُ اللَّيْلَةَ الثَّالِثَةَ فَمَا أَتَاهُ غَيْرُنَا فَلَمَّا رَأَى غَدْرَهُمْ وَ قِلَّةَ وَفَائِهِمْ لَهُ لَزِمَ بَيْتَه
🔰سلیم بن قیس هلالی نقل می کند:
سلمان مىگويد: وقتى شب شد على «عليه السّلام» حضرت زهرا «عليها السّلام» را سوار بر چهارپايى نمود و دست دو پسرش امام حسن و امام حسين «عليهما السّلام» را گرفت، و هيچ يك از اهل بدر از مهاجرين و انصار را باقى نگذاشت مگر آنكه به خانه هايشان آمد و حقّ خود را برايشان يادآور شد و آنان را براى يارى خويش فرا خواند. ولى جز چهل و چهار نفر، كسى از آنان دعوت او را قبول نكرد.
حضرت به آنان دستور داد هنگام صبح با سرهاى تراشيده و در حالى كه اسلحه هايشان را به همراه دارند بيايند و با او بيعت كنند كه تا سر حد مرگ استوار بمانند.
وقتى صبح شد جز چهار نفر كسى از آنان نزد او نيامد .
(سليم مىگويد:) به سلمان گفتم: چهار نفر چه كسانى بودند؟
گفت: من و ابو ذر و مقداد و زبير بن عوام.
امير المؤمنين عليه السّلام در شب بعد هم نزد آنان رفت و آنان را قسم داد. گفتند: «صبح نزد تو مىآئيم». ولى هيچ يك از آنان غير از ما نزد او نيامد.
در شب سوم هم نزد آنان رفت ولى غير از ما كسى نيامد.
وقتى حضرت عهدشكنى و بى وفايى آنان را ديد خانه نشينى اختيار كرد و به قرآن رو آورد و مشغول تنظيم و جمع آن شد،
📚سلیم ج2 ص 580
درباره مادر حضرت عباس(ع)
📆 هر سال به مناسبت وفات جناب امالبنین مادر چهار شهید کربلا: #ابوالفضل العباس، جعفر، عبدالله و عثمان فرزندان #امیرالمؤمنین، مطالبی منتشر میشود که برخی جدید است.
🔖 در پیامهای گذشته مانند متن شماره ۵۰ مستبین اشاره شد که درباره این بانو در منابع معتبر آگاهیهای زیادی در دست نیست.
✅ آنچه منابع کهن و متقدم درباره او گفتهاند عبارت است از:
1️⃣ درخواست #علی(ع) از برادرش عقیل برای یافتن همسری از قبیله شجاع؛
2️⃣ ذکر اشعار کودکانه برای #عباس و پناه دادن او به خدای واحد؛
3️⃣ همقبیله بودن او با شمر و امان دادن شمر به فرزندان او در #کربلا و ردّ امان از سوی آنان؛
4️⃣ نسل امیرمؤمنان بعد از #فاطمه(س) از این بانو بوده و عباسیها در تاریخ حدیث و سیاست (غیر از بنیعباس) مشهورند؛
5️⃣ صبر و شکیبایی این بانو در شهادت چهار فرزند جوان؛
6️⃣ عزاداری او در بقیع برای شهدای کربلا و تأثیرگذاری بر #مروان بن حکم.
⏺ و مهمتر از همه جایگاه این بانو در تربیت فرزندی است که امام زمان و حجت خدا #حسین بن علی(ع) او را با عبارت «بنفسی انت» خطاب میکند.
❌ مطالبی که در پوستر بالا آمده هر چند در فضای مجازی بسیار منتشر شده؛ اما درست نیست و در آدرسهای ذیل آن یافت نشد.
😳 گویا امروزه عدهای برای دلخوش کردن مخاطبان و ردگمکردن، آدرسهایی هم ردیف میکنند.
#شهیدان_کربلا
#عباس(ع)
#نقد_کژیها
16.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم برکت مال میخوای؟😊
هم دوست داری بچه دار بشی؟🤱
امام باقر علیه السلام برای فرزنددار شدن و برکت مال ذکری رو توصیه کردن👌
تو خونه راه میری بگو تا برکت تو زندگیت سرازیر بشه🤍✨
#استاد_عالی
#بچه_دار_شدن
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار رسانه ای عاااالی به این میگن
تحسین برانگیز بود....
دو روز پیش نتانیاهو کلیپی را منتشر کرد و مردم ایران را تحریک میکرد که آی مردم ایران از جیب شما در حال دزدیدن هستند تا به ما موشک بزنند و این کلیپ گویا در جواب آن است هزینههای هنگفت و سرسامآوری که اسرائیل با مساحت بسیار کوچکی که دارد و برای امنیت خود میکند را نشان می دهد 👍
💢هـزینه اسرائـیل vs هزینه ایـران
▫️هر اسرائـیلی، سالانه، ۳ هـزااار برابرِ هر ایـرانی، هـزینه ی امـنیتی می کند که ندارند!
اسرائیل: رتبه ی ۹ هزینه های نظامی ۲۷/۵ میلیارد +۱۸ میلیارد دلار کمک آمریکا
ایران : رتبه ی ۲۶ دنیا ،
۱۰/۳ میلیارد دلار
هر اسرائیلی ۳۰۰۰ دلار
هر ایرانی ۱۰۳ دلار
🟦هیچکدام برای فرج من دعا نمیکنند
▫️مرحوم آقای مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه فرمودند: یک روز در ایام تحصیل در نجف اشرف پس از اقامه نماز پشت سر آیت الله مدنی دیدم که ایشان شديداً دارند گریه میکنند و شانههایشان از شدت گریه تکان میخورد؛ رفتم پیش آیت الله مدنی و گفتم: ببخشید، اتفاقی افتاده که این طور شما به گریه افتادهاید؟
▫️ایشان فرمودند: یک لحظه، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دیدم که به پشت سر من اشاره نموده و فرمودند: «آقای مدنی نگاه کن شیعیان من بعد از نماز سریع میروند دنبال کار خودشان و هیچکدام برای فرج من دعا نمیکنند. انگار نه انگار که امام زمانشان غایب است».
من از گلایه امام زمان به گریه افتادم ...
📘مهربان تر از مادر، انتشارات مسجد مقدس جمکران
✍️🏼وای از روزی که بگذرد و یاد اماممون نباشیم و برای فرجش دعا نکنیم؛ و وای بر روزگاری که دیگران رو تشویق به دعا کردن نکنیم. التماس دعای فرج. اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها.
#مهدویت #دعای_فرج
➖اگر پیامبر صلیاللهعلیهواله زنده بودند .....
🛑و قال في موضع آخر من الكتاب المذكور بعد ذكر قصة هبار بن الأسود و أن رسول الله ص أباح دمه يوم فتح مكة لأنه روع زينب بنت رسول الله ص بالرمح و هي في الهودج و كانت حاملا فرأت دما و طرحت ذا بطنها.
🔸مرحوم مجلسی به نقل از ابنابیالحدید:
زمانی که ابنابیالحدید قصه هبار بن الاسود را نقل می کند :
هبار کسی بود که پیامبر «صلیالله علیهواله» در فتح مکه با وجود عفو عمومی، خون هبار را حلال کرده بود بخاطر اینکه هبار قبل از فتح مکه با نیزهای که به هودج زینب دختر خوانده پیامبر «صلیاللهعلیهواله» زد و بخاطر ترس از این ضربه، زینب در حالی که حامله بود فرزندش سقط شد.
👇مقایسه بین دو واقعه👇
🔺لو كان حيا لأباح دم من روع فاطمة حتى ألقت ذا بطنها فقلت أروي عنك ما يقوله قوم
إن فاطمة روعت فألقت المحسن
فقال لا تروه عني و لا ترو عني بطلانه فإني متوقف في هذا الموضع لتعارض الأخبار عندي فيه.
🔸ابنابیالحدید از استاد خویش «نقیب» سوال کرد:
وقتی پیامبر «صلیاللهعلیهواله» فقط بخاطر ترسی که هبار نسبت به زینب انجام داد و باعث سقط فرزند زینب شد؛ اگر پیامبر «صلیاللهعلیهواله» زنده بود میدید که کسی با ضربه، فرزند حضرت زهرا «سلاماللهعلیها را سقط کرده است چه حکمی می داد؟
نقیب:
این مطلب را به اثبات یا نفی از من نقل نکن زیرا من در این مورد توقف دارم(نه جوابم مثبت است و نه منفی)
👇تقیه نقیب👇
🔺أقول ظاهر أن النقيب رحمه الله عمل التقية في إظهار الشك في ذلك من ابن أبي الحديد أو من غيره و إلا فالأمر أوضح من ذلك كما سيأتي في كتاب الفتن.
مرحوم مجلسي:
ظاهرا نقیب رحمةاللهعلیه در جواب دادن به ابن ابی الحدید تقیه کرده بود این تقیه یا بخاطر ابنابیالحدید بوده است یا به خاطر کسانی دیگر و الا جواب واضح بوده است
👇نکته👇
ترحمی که مرحوم مجلسي نسبت به نقیب استفاده میکند ثابت میکند که در نظر مرحوم مجلسي، نقیب شیعه بود است
✍عیسوند
📚منابع:
1: بحار: ج28ص323
2: ابن ابی الحدید: ج 14 ص 192
3: بحار ج 28 ص 323
◻️بیحجابی و بردگی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چقدر ناداناند زنان و دخترانی که رهایی و آزادی و سود و منفعت خود را در بیحجابی و برهنگی میپندارند!
ای کاش در ورای تبلیغات دروغین رسانههای شیطان، از واقعیت زندگی زنان بیحجاب و بیعفت غربی آگاهی داشتند!
ای کاش میدانستند که بیحجابی و برهنگی آنان فقط و فقط به سود مردان شهوتران و هوسباز است.
ای کاش از آمار چندبرابری خودکشی (نسبت به مردان) در میان زنان به اصطلاح آزاد غربی آگاهی داشتند!
ای کاش میدانستند که بزرگترین مدافعان بیحجابی و برهنگی زنان و نخستین مدافعان شعارهای فمینیستی در دنیای غرب مردان بوالهوس و سرمایهداران پولپرست بودهاند و هنوز هم هستند!
ای کاش میدانستند که طراحان چنین شعاری، با ابلهسازی زنان، دنبال بردهسازی آنان هستند!
و ای کاش ...
#زن
#غرب