eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
789 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت امام حسین علیه السلام و شباهت آن با شهادت حضرت یحیی علیه السلام قسمت دوم 7⃣- سخن گفتن سر بریده امام حسین و حضرت یحیی ✍حضرت یحیی، بعد از شهادت و جدا شدن سر مبارک ایشان، خطاب به طاغوت زمان خویش چنین سخن می گوید: 🔺 فَأَتَوْا بِرَأْسِ يَحْيَى فِي طَشْتٍ وَ كَانَ الرَّأْسُ يُكَلِّمُهُ وَ يَقُولُ لَهُ يَا هَذَا اتَّقِ اللَّهَ لَا يَحِلُّ لَكَ هَذا )1 ترجمه: سر مبارک حضرت یحیی را در تشتی آوردند درحالیکه سر مبارک ایشان، خطاب به پادشاه، چنین سخن گفت: تقوای خدا پیشه کنید. ✍سر مبارک امام حسین(علیه السلام) نیز بعد از شهادت در بالای نیزه، معجزه گونه، سخن می گفت و قرآن تلاوت می فرمود. 🔺كُنتُ فيمَن حَمَلَ رَأسَ الحُسَينِ عليه السلام، فَسَمِعتُهُ يَقرَأُ سورَةَ الكَهفِ، فَجَعَلتُ أشُكُّ في نَفسي وأنَا أسمَعُ نَغمَةَ أبي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام. فَقالَ لي: يَا بنَ وكيدَةَ، أما عَلِمتَ أنّا مَعشَرَ الأَئِمَّةِ أحياءٌ عِندَ رَبِّنا نُرزَقُ؟! قالَ: فَقُلتُ في نَفسي: أسرِقُ رَأسَهُ، فَنادى‏: يَا بنَ وكيدَةَ، لَيسَ لَكَ إلى‏ ذاكَ سَبيلٌ، سَفكُهُم دَمي أعظَمُ عِندَ اللَّهِ مِن تَسييرِهِم رَأسي، فَذَرهُم «فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ إِذِ الْأَغْلالُ فِي أَعْناقِهِمْ وَ السَّلاسِلُ يُسْحَبُونَ.)1 ترجمه: به نقل از حارث بن وَكيده: من در ميان كسانى بودم كه سرِ حسين عليه السلام را مى‏بردند و شنيدم كه آن سر، سوره كهف را مى‏خوانَد و من با آن كه صداى ابا عبد اللَّه الحسين عليه السلام را مى‏شنيدم، در درونم [به ايشان‏] شك مى‏كردم. [سر] به من گفت: «اى پسر وَكيده! آيا ندانستى كه ما امامان، زنده هستيم و نزد خدايمان روزى مى‏خوريم؟!». با خود گفتم: سر را مى‏دزدم. ندا داد: «اى پسر وَكيده! تو به اين كار، راهى ندارى (موفّق نمى‏شوى) و گناه ريختن خون من، نزد خدا، از چرخاندن سرم بزرگ‏تر است. آنان را وا بگذار. «به زودى، آن گاه كه غل و زنجير در گردن، به روىْ كشيده شوند، خواهند دانست!» 8⃣-در شهادت هر دو بزرگوار، آسمان گریست ✍از دیگر شباهت‌های فراوان امام حسین و حضرت یحیی، این است که آسمان در شهادت هر دو بزرگوار، گریست و در حالیکه سابقه نداشته است. 🔺إنَّ الحُسَينَ عليه السلام بَكى‏ لِقَتلِهِ السَّماءُ وَالأَرضُ وَاحمَرَّتا، ولَم تَبكِيا عَلى‏ أحَدٍ قَطُّ، إلّا عَلى‏ يَحيَى بنِ زَكَرِيّا وَالحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليهما السلام)3 ترجمه: به نقل از ابو بصير، از امام صادق عليه السلام: آسمان و زمين، بر شهادت حسين عليه السلام گريستند و سرخ شدند. اين دو، بر كس ديگرى جز يحيى بن زكريّا و حسين بن على عليه السلام، نگريسته‏اند. 🔺احمَرَّتِ السَّماءُ حينَ قُتِلَ الحُسَينُ عليه السلام سَنَةً، و يَحيَى بنِ زَكَرِيّا عليه السلام، وحُمرَتُها بُكاؤُها.)4 ترجمه: به نقل از داوود بن فَرقَد، از امام صادق عليه السلام: هنگامى كه حسين عليه السلام شهيد شد و نيز در شهادت يحيى بن زكريّا عليه السلام، آسمان تا يك سال، سرخ شد. سرخ شدن آسمان، گريستن آن است‏. ✍همچنین در منابع اهل سنت، به این واقعه اشاره شده است. ابن عساکر در کتاب تاریخ دمشق، چنین نقل می کند: 🔺لَم تَبكِ السَّماءُ عَلى‏ أحَدٍ بَعدَ يَحيَى بنِ زَكَرِيّا إلَّا الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ.)5 ترجمه: آسمان پس از يحيى بن زكريّا عليه السلام، بر كسى جز حسين بن على عليه السلام نَگِريست. 📚منابع: 1:تفسير القمي، ج‏1، ص: 88 2:دلائل الإمامة، ص 188 3:كامل الزيارات، ص 181 4:كامل الزيارات، ص 182 5:تاريخ دمشق، ج 14، ص 225
* 🔻خدا رحمت كند علامه طهراني را که از قول مرحوم علامه طباطبائی و مرحوم قاضي – رضوان الله علیهم- نقل مي ‏كند كه دو چيز است كه انسان را در مسير انسانيت سريع به‏ منزل مي ‏رساند؛ يكي قرآن خواندن نيمه شب است و يكي گريه بر حضرت سيدالشهداء عليه السلام که خيلي‏ زود راه را كوتاه مي‏ كند. 🔸 ما سعي و تلاشمان در شاخه ‏ها و فروع است، مثل اعمال و افعال و نهايتاً صفات؛ ولي انسان يك جنسي دارد كه دير كسي پي به جنس خودش مي ‏برد. كسي كه مي ‏خواهد خيرات به سمت او بيايد بايد جنس او عالي باشد. هيچ چيزي جنس را تغيير نمي ‏دهد و عالي نمي‏ كند مگر گريه بر حضرت اباعبداللّه ‏عليه السلام. 🔹 با گریه بر امام حسین علیه السلام كسي كه جنس روحش مثلا از چدن است، طلائي مي‏ شود. يعني گریه مركز را تغيير مي‏ دهد. اعمال و افعال مال بعد از جنس و نتیجه جنس انسان است. کسی که گریه در او تاثیر کند جنسش عوض می شود. بعد از آنهم اعمال و افعالش ديگر اصلاح می شود. ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Shab09Moharram1393[11] (2).mp3
6.98M
روز تاسوعا السلام علیک یا ذخر الحسین ع اللهم ارزقنا زیارته
قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص): «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» پیامبر اکرم (ص) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» 📚(جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به مسلمانان، آزادی خواهان و شیفتگان آن حضرت تسلیت باد.
📌عاشورا تجلی حیات اسلام و بنی امیه نماد مرگ اسلام ⬅️بنابر گزارش ابوریحان بیرونی(م440ق): بنی­ امیه- در عصر آل­بویه در بغداد- در روز لباس تازه پوشیدند، کردند، به چشمان خود کشیدند، ­دادند و شیرینی پخش کردند و این سنت در میان اهل­ سنت باقی ماند.[1] ⬅️بنابر گزارش ابن­ کثیر(م774ق) سنی متعصب: اهل شام نیز در روز عاشورا حبوب که غذای معروفی بود، می­ پختند. آنان ضمن غسل، لباس­های فاخر پوشیده و عطر استفاده می­کردند و خود را در میان مردم اظهار می­کردند.[2] ⬅️طبق گزارش (م قرن 4): در شهر نیز عالم و جاهل در روز عاشورا به تجمل روی آوردند.[3] 📚ابوریحان بیرونی، الآثار الباقية عن القرون الخالية، ص420. 📚بن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص202. 📚مقدسی، احسن التقاسيم فى معرفة الاقاليم، ص183.
19.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوندا علمدارم نیامد یگانه یاورو یارم نیامد کنار علقمه بابا چه دیدی عمودخیمه رااز چه کشیدی
📌 بعد از به دستور ، تصمیم گرفتند خیمه ها را بزنند. در این هنگام، - و - با پای برهنه، در حالیکه و شیون می کردند بیرون آمدند و پا به گذاشند. آنان حتی قصد کشتن امام (ع) داشتند، اما حضرت مانع اقدام آنان گردید. طبق بررسی اخبار، عمربن‌سعد موافق به خیام بوده زیرا وی جنایات زیادی را در کربلا مرتکب گردید و طبق برخی اخبار وی دستور آتش زدن خیام را داده است. 📚ابن اعثم، الفتوح، ج5، ص120 📚ابن طاوس، لهوف، ص180، 📚ابن نما حلی، مثیرالاحزان، ص77 📚صدوق، الامالی، ص190.
امیرالمومنین علیه السلام: زکات زیبایی عفت و پاکدامنی است. تصنیف غررالحکم ص 256 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🦋 علی علیه السلام : 🌼 لاَ خَيْرَ فِي الصَّمْتِ عَنِ الحُكمِ، كَمَا اَنَّه لا خَيْرَ في القَوْلِ بِالجَهْلِ 🌿 سخن گفتن و خاموشی : در آنجا که باید سخن گفت، خاموشی سودی ندارد، و آنجا که باید خاموش ماند سخن گفتن خیری نخواهد داشت. 📚 ، ۴۷۱ @kalam_maesoumin
🖤چگونه در روز عاشورا به همدیگر تسلیت بگوییم؟🖤 حضرت امام باقر علیه‌السلام فرمود این چنین تسلیت بگویید: «عَظَّمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ علیه‌السلام وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ‏ مِنَ‏ الطَّالِبِينَ‏ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ علیهم‌السلام» خداوند پاداش ما را به سبب مصیبتی که از حسین علیه‌السلام به ما رسیده، بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولیّ و جانشین او، امام مهدی از خاندان پیامبر (علیهم‌السلام)، به خونخواهی او بر می‌خیزند. کامل‌الزیارات،ص175 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
سئِلَ الاْمامُ الْحُسَینُ علیه السلام عَنِ الاْدَبِ، فَقالَ: هُوَ اَنْ تَخْرُجَ مِنْ بَیتِک، فَلا تُلْقِی اَحَداً اِلاّ رَأَیتَ لَهُ الْفَضْلَ عَلَیک. از امام حسین علیه السلام معنای ادب را پرسیدند؟ امام علیه السلام فرمود: ادب عبارت است از اینکه وقتی که از خانه خارج می شوی به هرکسی برخورد می کنی او را برتر از خود بینی. پدرم فداى آن حسینى که ناتوانش دیدند و غریب بود. 📚؛:الکافی، ج۴، ص۱۴۷ @kalam_maesoumin
💟موضوعات روانشناسی(خودکنترلی) 🟠خود ارضایی 1.خود ارضایی با زنا چه فرقی میکنه؟ 2.خودارضایی به خاطر فشار جنسی نیست 3.چکار کنم خودارضایی رو بزارم کنار 4.تکنیک موثر برای رهایی از خودارضایی 5.خودارضایی با ازدواج چه فرقی میکنه؟ ۶.تکنیک موثر برای درمان خودارضایی ۷.کلیپ آرشیو۱ 🟠همجنسگرایی 1.آیا پدیده همجنسگرایی واقعا ارثی و وراثتیه؟ 2.آیا همجنسگرایی یک اختلال روانی محسوب میشه؟ 3.به چه دلایلی همجنسگرایی یک انحراف جنسی است؟ 4.کلیپ آرشیو 🟠فیلم مستهجن 1.تاثیر مخرب دیدن عکس و فیلم های مستهجن چیه؟ 2.میدونستی فیلم مستهجن با مغز چکار میکنه؟ 3.کلیپ آرشیو1 4.کلیپ آرشیو 2 5.کلیپ آرشیو 3 6.کلیپ آرشیو 4 7.کلیپ آرشیو 5 8.کلیپ آرشیو6 9.کلیپ آرشیو 7 10.کلیپ آرشیو 8 ۱۱.کلیپ آرشیو۹ 🟠محرک جنسی 1.چرا ما باید از محرک جنسی دوری کنیم؟ 2.راز موفقیت در خود کنترلی چیه؟ 3.کلیپ آرشیو 1 4.کلیپ آرشیو 2 5.کلیپ آرشیو 3 🟠تخیلات جنسی 1.چکار کنم که از تخیلات و فکرهای جنسی راحت بشم؟ 2.تخیلات جنسی از کجا میان؟ 3.چطور تخیلات جنسی رو مدیریت کنیم؟ 4.میدونستی یکی از راه های کنترل تخیلات ذهن آگاهیه؟ 5.کلیپ آرشیو 1 6.کلیپ آرشیو 2 7.کلیپ آرشیو 3 🟠نقش جنسی ۱.کلیپ آرشیو ۱ ۲.کلیپ آرشیو ۲ ۳.کلیپ آرشیو ۳ ۴.کلیپ آرشیو ۴ 🟠آزار جنسی 1.ترومای جنسی (تجاوز جنسی)چیست؟ 2.علائم و احساسات فردی که در معرض آزار جنسی قرار گرفته چیه؟ 3.علائم و نشانه های تروما جنسی 4.پیامدهای ترومای جنسی چیست؟ 5.چرا فردی که دچار و ترومای جنسی باید به روان درمان مراجعه کند؟ 6.کلیپ آرشیو 1 7.کلیپ آرشیو 2 8.کلیپ آرشیو 3 9.کلیپ آرشیو 4 10.کلیپ آرشیو 5 🟠انقلاب جنسی 1.انقلاب جنسی چیست؟ 2.انقلاب جنسی خودش به وجود اومده 3.علت فراگیر شدن انقلاب جنسی؟ 4.انقلاب جنسی در ایران؟ 5.نقش من و تو در انقلاب جنسی چیه؟ 6.کلیپ آرشیو 1 7.کلیپ آرشیو 2 🟠اختلال هویت جنسی 1.اختلال هویت جنسی چیست؟ 2.چی میشه آدمها دچار اختلال هویت جنسی میشوند؟ 3.کلیپ آرشیو 1 4.کلیپ آرشیو 2 5.کلیپ آرشیو3 🟠رابطه دختر و پسر 1.دلایل شروع یک رابطه چیه؟ 2.ما از ورود به رابطه چی میخوایم 3.ما به جای ازدواج فقط با هم دوست میشیم؟ 4.کلیپ آرشیو 1 5.کلیپ آرشیو 2 6.کلیپ آرشیو 3 7.کلیپ آرشیو 4 8.کلیپ آرشیو 5 🟠دوران نوجوانی و بلوغ 1.دوران نوجوانی چه ویژگیهایی داره؟ 2.میدونستین یکی از خصوصیت های دوران نوجوانی تمایل به ارتباط اجتماعی هست؟ 3.چند نکته طلایی در مورد دوران نوجوانی 4.کلیپ آرشیو 1 🟠باورهای جنسی غیر منطقی 1.مگه باور جنسی غلط هم داریم؟ 2.ریشه های غیرمنطقی جنسی در چیه؟ ۳.باورهای غیر منطقی جنسی چه پیامدهایی برای ما داره؟ ۴.چکار کنیم درگیر باورهای جنسی غیر منطقی نشیم؟ 🟠اعتیاد جنسی ۱.اعتیاد جنسی چیست؟ ۲.اعتیاد جنسی چه ویژگی هایی دارند؟ ۳.اعتیاد جنسی از کجا نشات میگیره؟ ۴.اعتیاد جنسی چه تاثیری روی مغز میزاره؟ ۵.راه درمان اعتیاد جنسی ۱.کلیپ آرشیو ۱ ۲.کلیپ آرشیو۲ ۳.کلیپ آرشیو۳ 🟠انحراف جنسی ۱.فیتیش جنسی چیست؟ ۲.چه زمانی فیتیش تبدیل به انحراف میشه؟ ۳.راه حل درمان فیتیش جنسی چیست؟ ۴.حقارت چقدر در انحراف جنسی تاثیرگذار؟ کلیپ آرشیو۱ کلیپ آرشیو۲ کلیپ آرشیو۳ کلیپ آرشیو۴ 🟠نیاز جنسی ۱.نیاز جنسی چیست؟ ۲.راه رفع نیاز چیست؟ ۳.یکی از مهم‌ترین راه های رفع نیاز جنسی ۴.راهکار پاسخ به نیاز جنسی
💢 ایثار حضرت عباس امام سجاد علیه السلام عموی خود حضرت عباس علیه السلام را چنین توصیف می فرماید: 🏴 رَحِمَ اللَّهُ عَمِىَّ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وأَبْلی وفَدی أَخاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ يَداهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنْهُما جِناحَيْن يَطیرُ بِهِما مَعَ الْمَلائِكَةِ فی الْجَنَّةِ كَما جُعِلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبی طالِبْ علیه السلام؛ وَإنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَكَ وَتَعالی مَنْزِلَةٌ يَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ يَوْمَ القِیامَةِ . 🏴 خداىْ عمویم عباس را رحمت کند که ایثار کرد و خود را به سختی افکند و در راه برادرش جانبازی کرد، تا آن که دست هایش از پیکر جدا گردید. آن گاه خداوند به جای آن ها دو بال به وی عنایت فرمود که در بهشت همراه فرشتگان پرواز کند، همان سان که برای جعفر طیار قرار داد. 📚 الخصال، ج۱، ص۶۸ ▪️◾️🔳◾️▪️
آیا حدیث زیر معتبر است؟ حسین می گوید: "ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند." منبع: سفینه البحار، نوشته حاج شیخ عباس قمی، صفحه ۱۶۴. ....................... ✍️ پاسخ : 🌺 اولا : چنین روایتی در کتب روایی معتبر شیعه با این متن خاص، از امام حسین ع یافت نمی شود و آدرسی هم که داده شده صحیح نیست. 🌺 ثانیا : یک روایت دیگر داریم که آن هم از امام صادق (ع) است نه امام حسین (ع) و مطلب دیگری به این شکل میگوید : 💐نحْنُ قُرَيْشٌ وَ شِيعَتُنَا الْعَرَبُ وَ عَدُوُّنَا الْعَجَمُ 😳 جاعل آن روایت از همین روایت دوم استفاده کرده و چون نمی دانسته که «اباعبدالله» در سند روایات، اشاره به امام صادق (ع) است، روایت را به امام حسین(ع) نسبت داده و در ترجمه آن نیز اشتباه کرده است. معنای روایت دوم نباید اشتباه فهمیده شود. برای فهم معنای حدیث یک مثال می زنیم: فردی مثلا دوستان زیادی دارد و با آنها رفت و آمد می کند مثلا برادرش به او می گوید تنها با فامیل ها رفت و آمد کن و با غریبه ها الفت نگیر! 😒 او جواب می دهد : آن کس که مرا درک کند فامیل من است و آن کس که مرا درک نکند غریبه است در اینجا این شخص می خواهد بگوید : هر کس که مرا درک کند من با او رفت و آمد می کنم چه فامیلم باشد و چه نباشد و هر کس که مرا درک نکند با او رفت و آمد نمی کنم چه فامیلم باشد و چه نباشد چون فامیل واقعی کسی است که مرا درک می کند. 🤔 حالا حدیث را معنا کنیم 👇 چون در میان اعراب به خاطر تعصب جاهلی که داشته اند ، عجم ها به عنوان غریبه مطرح بودند امام می فرماید : 😘شیعه ما (چه عرب باشد و چه عجم ) عرب است یعنی فامیل و خودی است. 😡دشمن ما (چه عرب باشد و چه عجم ) عجم است یعنی بیگانه است. در این روایت کلمه «عرب» و «عجم» به ترتیب به معنای «خودی» و «بیگانه» استفاده شده است چون در نظر مخاطبانِ عربی که سخن معصوم(ع) را می شنیدند ، عرب یعنی دوست و عجم یعنی دشمن. 🤔 نکته : بر فرض اگر در روایت بالا کلمه های عرب و عجم به معنای متعارفشان ترجمه شوند این حدیث از نگاه شیعه بی اعتبار است زیرا صریحاً با قرآن که تقوا را ملاک برتری می داند و اهمیتی برای نژاد قایل نیست، تعارض دارد و اهل بیت(ع) فرموده اند: اگر حدیثی برایتان آوردند که با قرآن و سیره پیامبر (ص) سازگاری ندارد، از خدا بترسید و آن را قبول نکنید زیرا سخنِ ما نیست (منبع: رجال الکشی، ص 224) در سوره حجرات می خوانیم: "یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ" "اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را اقوام و قبیله‏ هایی قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامیترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است. " اهل بیت(ع) نیز همین دیدگاه قرآنی را تبلیغ می کردند و هر حدیثی با این دیدگاه تعارض داشته باشد جعلی یا تحریف شده است و اعتبار ندارد. ✅✅✅✅
آیا گریه بر حسین (ع) موجب بخشودگی است؟ توضیح مهم درباره یک حدیث با سند معتبر از امام صادق (ع) نقل شده که فرمودند: «مَنْ ذُكِرْنَا عِنْدَهُ فَفَاضَتْ عَيْنَاهُ وَ لَوْ مِثْلَ جَنَاحِ الذُّبَابِ غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ كَانَتْ مِثْلَ زَبَدِ الْبَحْر» ترجمه: « هر کس که نزد او از (مظلومیتِ) ما یاد شود و اشک از چشمانش جاری شود - حتی اگر به اندازه بال مگسی باشد - خداوند او را می آمرزد حتی اگر گناهانش به اندازه کف آب دریا باشند» منبع: 📚 احمد بن ابی عبدالله برقی، المحاسن، ج1، ص63، حدیث شماره 110 توضیح: به نظر می رسد این حدیث از گریه ای سخن می گوید که همانند «گریه ی صادقانه ی انسانِ توبه کار» است و فرد را به جبران گذشته و ادای حق الناس و حق الله وادار می کند. در واقع اشک بر امام حسین (ع) هرچند که اندک باشد اگر ناشی از معرفت و آگاهی و نشانه اوج گرفتن روح انسان و هماهنگ شدن نیات و رفتارهای او با مکتب اهل بیت(ع) باشد براستی موجب بخشایش گناهان است. با توجه به اینکه چنین گریه ای «کیفیت عالی» دارد «کمیّت» آن چندان مهم نیست پس حتی اگر به اندازه بال مگس باشد مقبول درگاه خداست زیرا ثمره اش تقواست که «انما یتقبّل اللهُ مِن المتقین». اما گریه ای که صرفا ناشی از «احساسات لحظه ایِ یک انسانِ دل نازک» باشد و تاثیری در جهت گیری، عملکرد و اراده انسان نگذارد و فرد، همچنان در خلاف جهت اهل بیت(ع) حرکت کند، موجب نجات نیست. چنین گریه ای از یک نظر شبیه گریه ی امثال «عمر سعد» است که خود از قاتلان سیدالشهدا (ع) بود ولی نقل شده که در هنگام تاراج خیمه های اهل حرم به گریه افتاد. بنابراین حدیث بالا شامل گریه کسانی که در عمل و عقیده فرقی بین حق و باطل نگذارند و از خیانت و ستمگری خود پشیمان نباشند نیست. در این مورد بنگرید به: مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج17، ص173 و ج27، ص491.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر : 🔻تا آخر محرم و صفر این سه ذکر کوتاه رو بگوئید ... 🕊 🥀🕯🚩 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
إنالله و إنا إلیه راجعون! آجـرک الله یا‌بقیـة‌الله آجـرک الله یاصاحب‌الزّمان ◼️“أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ”
سروده ماندگار مقبل کاشانی در ترسیم لحظات پایانی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام: روایت است که چون تنگ شد بر او میدان  فتاده از حرکت، ذوالجناح وز جولان نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت نه سیدالشهداء بر جدال طاقت داشت کشید پــا ز رکـاب آن خلاصه ی ایجاد  به رنگ پرتو خورشید، بر زمین افتاد بلندمرتبه شاهی ز صدر ِ زین افتاد اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد 🖤🖤🖤🖤🖤🖤
تا علمدار حرم ازحال رفت.mp3
8.69M
⛳️ تا علمدار حرم از حال رفت یوسف زهرا سوی گودال رفت دست دشمن جانب خلخال رفت حمله کردند از یسار و از یمین 4️⃣ یک رباعی داشته دیوان تو چهار گل روئیده در دامان تو چهار قل خواندیم در قرآن تو همسر شیری و خود شیرآفرین 💧مثل قطره آمدی دریا شدی خاک بودی تربت اعلا شدی تا کنیز خانه زهرا شدی خانه‌ات شد قبله عرش برین ✋ وقت رفتن پیش چشم زینبین گفته‌ای عباس را ای نور عین بر نمی‌گردی مدینه بی‌حسین جان تو جان امام من همین 🔥 تو نبودی خیمه را آتش زدند عشق را در کربلا آتش زدند بچه‌ها را بی‌صدا آتش زدند سوخت آن‌شب قلب ختم المرسلین 🐎 روز سینه‌زن شد و شب گریه کرد شمر تا خندید زینب گریه کرد نعل می‌رقصید و مرکب گریه کرد ذوالجناح آمد به خیمه شرمگین 🖤 بند قلب دختر زهرا گسست تا کنار علقمه افتاد دست با عمودی فرق عباست شکست خورد با صورت زمین آن مه‌جبین
در این ویژه‌ترین زمان تاریخ که کل یوم عاشوراست بخواهیم از حسیــن‌بن‌علی‌علیه‌السلام به ما اجازه دهند توفیق دهند به اندیشه ولی زمان‌مان متصل شویم ... پروردگارا! به حق حسین علیه‌السلام و یارانش و به حق زینب سلام‌الله‌علیها ما را از پیروان واقعی آن‌ها قرار بده.🤲 پروردگارا! تو در قرآن از کسانی یاد کردی و فرمودی یحبهم و یحبونه؛ ما را از جمله‌ی آن‌ها قرار بده.🤲 پروردگارا! تو در قرآن از کسانی یاد کردی که فرمودی ان الله یدافع عن الذین آمنوا؛ ما را از جمله‌ی این افراد قرار بده.🤲 توفیق فهمیدن، توفیق عمل‌کردن به همه‌ی ما عنایت کن.🤲 قلب مقدس ولی‌عصر را از ما -هر جا هستیم، در هر سمتی هستیم- شاد بفرما.🤲 از ما راضی شو.🤲 ما را و اعمال ما را مرضی اولیائت قرار بده.🤲 ┄═✼🍃🌹🍃✼═
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️چر امام حسین علیه السلام در کربلا چاه آبی حفر نکرد؟ این پرسش، پرسشی است که بسیاری از کاربران فضای مجازی با آن مواجه می‌شوند. واقعیت این است که دستور بستن آب در روز هشتم محرم، تصمیم میدانی فرماندهان جنگ (شمر و عمر سعد و ...) نبود بلکه فرمان شخص عبیدالله بود که گمان می‌کرد امام حسین علیه السلام زیر فشار تشنگی بیعت خواهد کرد!! در برخی منابع آمده است که حضرت ابی‌عبدالله علیه السلام، در روز هشتم در پشت خیمه‌گاه چاه کم‌عمقی حفر کردند و آبی مانند آب چشمه هم به دست آمد و همراهان امام آب نوشیدند اما بعد از آن، دو اتفاق افتاد: 1) نخست اینکه ، چشمه آب در زمین فرو رفت و ناپدید شد(حفر فنبعت له عين ماء عذب فشربوا ثم غارت العين و لم ير لها أثر) (مقتل مقرم ص 209). 2) دوم آنکه خبر به فرماندهان سپاه مقابل رسید و به تدریج خبر تا قرارگاه عبیدالله در کوفه نیز رسید و عبیدالله ملعون بی‌درنگ در نامه‌ای به عمرسعد نوشت: «شنیده‌ام حسین چاه حفر می‌کند و برای یارانش آب به دست می‌آورد. به محضی که نامه‌ام به دستت رسید، با همه توانت او را از حفر چاه باز بدار و بر او تنگ بگیر و اجازه نده حتی قطره‌ای آب بنوشند!..» چنین بود که عمر سعد جلوی حفر چاه را گرفت. (مقتل خوارزمی، ج 1 ص 346) پ ن: 📚 مقتل خوارزمی: بلغ ذلك إلى عبيد اللّه فكتب إلى عمر بن سعد: بلغني أن الحسين يحفر الآبار، و يصيب الماء، فيشرب هو و أصحابه، فانظر إذا ورد عليك كتابي هذا فامنعهم من حفر الآبار ما استطعت، و ضيّق عليهم و لا تدعهم أن يذوقوا من الماء قطرة...، و السلام. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ استاد محمد عشایری منفرد
تاسوعا چه روزی است❓ 🛑عن ابی‌عبدالله علیه‌السلام: «تاسُوعَاءُ» يَوْمٌ حُوصِرَ فِيهِ الْحُسَيْنُ َ عَلَيْهِ السَّلَام‏ وَ أَصْحَابُهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِكَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَيْلُ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَنَاخُوا عَلَيْهِ وَ فَرِحَ ابْنُ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ بِتَوَافُرِ الْخَيْلِ وَ كَثْرَتِهَا وَ اسْتَضْعَفُوا فِيهِ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ أَصْحَابَهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ أَيْقَنُوا أَنْ لَا يَأْتِيَ الْحُسَيْنَ َ عَلَيْهِ السَّلَام‏ نَاصِرٌ وَ لَا يُمِدَّهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ. بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفُ الْغَرِيب‏. 🔰امام صادق علیه‌السلام: تاسوعاء، روزى است كه حسين و يارانش در كربلاء محاصره شدند، اهل شام در اطراف آنان اجتماع نمودند. ابن‌مرجانه و ابن‌سعد از كثرت لشكر خود خوشحال شدند و حسين و ياران او را در آن روز ضعيف شمردند. آنان يقين كردند كه براى حسين ياورى نخواهد آمد و اهل عراق آن حضرت را امداد نخواهند كرد. پدرم فداى آن حسينى كه ناتوانش دیدند و غريب بود. 📚؛:الکافی، ج۴، ص۱۴۷
پرواز حضرت عباس صلوات الله علیه در بهشت 🛑قالَ عَلِيّ بْن الْحُسَيْن‏ صلوات الله علیه: رَحِمَ اللَّهُ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِكَةِ فِي الْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ 🔰حضرت آقا امام سجاد صلوات الله علیه: خداوند رحمت نمايد عمویم عباس بن علی (صلوات الله علیه) را، که به تحقیق ایثار و جانبازی کرد و جنگ نمایانی نمود و جان خود را فدای برادرش ساخت؛ تا اینکه دستانش قطع شد و خداوند در ازايش مانند عمویش جعفرطیار ، دو بال به او عنایت کرد تا با آنها با ملائکه در بهشت پرواز نماید. و همانا براي حضرت عباس (صلوات الله علیه) نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاهی است که همه شهدا در روز قیامت بر او غبطه مي خورند . 📚:الخصال، ج‏1، ص: 68
🏴ماه از نگاه ابوریحان بیرونی(م۴۴۰ق): روزی است که زاهدان در آن می خوانند. روز عاشورا روز مشهوری است که شیعیان آن را تعظیم می کنند و متفقند: در این روز بن علی علیه السلام به همراه اهل بیت رسول خدا(ص) از آل ابی طالب در صحرای طف(کربلا) شد. بلاهایی که(بنی امیه و لشکر کوفه) بر سر اینان آوردند، در تمام تاریخ انجام نداده اند: ⬅️ با و شمشیر؛ ⬅️سوزاندن با آتش؛ ⬅️به صلیب کشیدن سرها؛ ⬅️تازاندن اسب بر بدنها؛ ⬅️بی احترامی به زنان و بچه ها؛ ⬅️اسیر کردن زنان و بچه‌ها و حمل آنان روی شترهای بی جهاز؛ 📚ابوریحان بیرونی، الآثار الباقية عن القرون الخالية، ص420.