eitaa logo
کلمه سواء
290 دنبال‌کننده
109 عکس
72 ویدیو
4 فایل
نقد سکولاریسم مضاعف (افکار التقاطی به نام انقلاب اسلامی) با منت پذیرای پیشنهاد و انتقادها هستم. @Moienoddin
مشاهده در ایتا
دانلود
18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️شیعیان بی‌پناه در مواجهه‌ با التقاط انحراف اعتقادی گاهی به گونه‌ای است که برای همگان قابل شناسائی است، مانند نفی آشکار ضروریات. و گاهی اگرچه تشخیص سخن انحراف‌آمیز سخت است اما همسوئی قائل با جریان اجتماعی خاصی که نزد عموم مومنان خوش‌نام نیست، مومنان را وامی‌دارد که در تعامل با چنین سخنانی عصای احتیاط برگیرند. اما خطر بزرگ آنجا است که هم نادرستی سخن آشکار نیست و هم مروجان آن، مورد اعتماد جامعه ایمانی هستند.اینجا است که‌ در برابر آن انحراف، بی‌پناه خواهند شد. اگر فلان روشنفکر ضدانقلاب برای برکشیدن پلورالیسم دینی به اسلام به آیه 62 سوره بقره یا 17 سوره حج یا 64 آل عمران و ... استناد کند(مانند عبدالکريم سروش) دیوار ضخیم حاصل از تفاوت‌های سیاسی سبب ایمنی بسیاری از مومنان از لغزیدن در انحراف می‌شود. اما هنگامی که عینا همان سخنان از زبان فلان استاد خوش‌نام یا فلان معمم مورد اعتماد یا فلان مسئول در نهادهای رسمی تبلیغ دین، شنیده می‌شود، چه بسا تیر شبهه، مستقیم وسط قلب بسیاری از مومنان بنشیند. دوستانی که با نیت خیر(همراه کردن غیر شیعیان با انقلاب اسلامی) دانسته یا نادانسته دائره‌ی ایمان را باز کرده و انحصار حقیقت در اسلام شیعی را نفی می‌کنند، اگرچه غالبا خودشان انسان‌های مومن و اهل بیتی و اهل روضه و ... هستند اما توجه ندارند که این حرف‌ها از کجا آمده؟ لوازم اعتقادی پذیرش آن‌ها چیست؟ و در نهایت ترویج این دست سخنان، چه بلائی بر سر فرهنگ عمومی شیعیان خواهد آورد؟ به ويژه زمانی این خطر، نگران‌کننده‌تر است که آن انحراف پایه‌ی سیاست‌گذاری فرهنگی قرار گیرد. https://eitaa.com/kalame_sawa
خدا شاهد است اگر این فرمایشات این برادر عزیز از جایگاه رئیس دارالقرآن کشور آن هم با متهم کردن منتقدان به (ناآشنائی با قرآن کریم) بیان نشده بود هرگز هرگز متعرض این اشکال نمی‌شدم. آیه‌ای که‌ حتی عوام الناس هم از فرط شهرت آن را حفظ هستند را این برادر عزیز (که خودش را آشنا با قرآن و منتقدانش را محروم از این نعمت می‌پندارد) چند بار از روی متن نگاه می‌کند ولی در نهایت باز هم آیه را با چندین‌ غلط نحوی فاحش می‌خواند.
👇پیام یکی از اساتید و مبلغان بسیار فاضل
هدایت شده از تقی‌زاده
سلام علیکم بر آقای معروفی عزیز دل برادر مشتاق دیدار😍 صبح زیبای بهاری شما در ماه قشنگ اردیبهشت بخیر وعافیت🌹 اتفاقا دیروز داشتم فکر میکردم یک جریان اسلام نوگرایی (رنسانس )که برخاسته از فهم غلط دین والتقاط با مبانی غربی در حال شکل گیری است که منشا آن دوچیزدر روحانیت حاضراست یکی جهل وبی سوادی ودوم بی تقوایی وعدم تزکیه (البته واضح و مبرهن است که نمی خواهیم عمومیت ببخشیم ) ومتاسفانه در همه رشته های علوم و معارف دینی ازجمله فلسفه عرفان حکمت اصول وازهمه مهمتر فقه درحال شکل گیری است که واقعا آنجا باید گفت وعلی الاسلام السلام دررشته های فقهی این جریان خطرناک درسبک زندگی اسلامی دچار یک وازدگی وعقب نشینی شده است که در مباحث اقتصاد حجاب ارتباط با فرق ضاله سیاست و...بصورت عریان وواضح ودرقضایای دیگر از جمله نجاسات صوم وصلاه بصورت خفته وپنهان درحال شکل گیری است در مباحث عرفان که قرار بود عرفان از انزوای حجره ها به کف اجتماع کشیده شود تبدیل شده به یک معجون عرفان که همه چیز از جمله تصوف عرفان های بودا وآمریکای جنوبی و..چیزی که مظلوم واقع شده عرفان اهل البیت علیهم السلام است در حوزه ای فلسفه و حکمت نیز ازاین رگه های روشنفکری بدون مبنا دیده میشود ببخشیداستاد قصد اطاله کلام نداشتم درد دلی بود بیان شد به نظر می‌رسد باید برای حوزه علمیه شیعه یه کاری کردونیازربه یک پالایش (آرایش وپیرایش) اساسی دارد
کلمه سواء
✍️شیعیان بی‌پناه در مواجهه‌ با التقاط انحراف اعتقادی گاهی به گونه‌ای است که برای همگان قابل شناسائی
هنگامی که مشغول نگاشتن این یادداشت بودم، هرگز در پی پاسخ به گوینده‌ی متعینی نبودم، بلکه مراد من نقد یک بلیه عام البلوی بود که با توجه به سرعت انتشاری که دارد اگر امروز فکری به حال آن نشود، فردا دیر خواهد بود. اما پس از پایان، با هدف کاستن از اجمال و ابهام متن، به فکر افتادم که یک نمونه عینی برای مدعای خود بیاورم. با توجه به سمتی که آقای تقی زاده دارند به نظرم رسید که ضمیمه شدن فرمایش ایشان بیشتر مؤدی غرض است. لذا خواهشم از برادران عزیز این است که مسئله را به یک نفر و دو نفر و ... فروکاست نکنید.
هدایت شده از بر ساحل عبقات
✔️در انحرافی بودن همه‌ی مکاتب اسلامی و غیر اسلامی غیر از مکتب ثقلین فرقی میان مستضف/قاصر و مقصّر نیست. عزیزانی که در فضای وحدت اسلامی دائما بحث استضعاف را مطرح می‌کنند، خارج از محل نزاع سخن می‌گویند. 🤏اینان در واقع بین دو مقوله خلط می‌کنند: الف: صراط مستقیم چیست؟ ب: اهل نجات کیست؟ رابطه‌ی این دو عموم و خصوص مطلق است به اعمّیت اهل نجات‌‌؛ چرا که در آخرت برخی از اهل نجات هستند که در دنیا در صراط مستقیم نبوده‌‌اند. ادبیاتِ "خدا میبخشه..."، "به خیلی از این‌ها حق نرسیده" علاوه بر اینکه در اغلب اوقات خلط بین مباحث است، متأسفانه می‌تواند مصداق کتمان ما أنزل الله و تضعیف هویت شیعی باشد. 🖋كربلاء المقدسة، العتبة العباسية المقدسة @mir_hamedhoseyn_110
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی 🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت. 🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است. ⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند! ⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان: 🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی 🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است. 🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... ! 🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه ✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد: «... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى‏كنند و جمعى وهّابى‏ مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده‏اند ...» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏1 ؛ ص243 ✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعیان سزاواراترین انسان‌ها برای نصرت فلسطین تهذيب الأحكام - الشيخ الطوسي - ج ٣ - الصفحة ٥٥ روى ذلك أحمد بن محمد بن عيسى عن الحسين بن سعيد عن أبي علي قال: كنا عند أبي عبد الله عليه السلام ... فقلت له انا: جعلت فداك ان لنا إماما مخالفا وهو يبغض أصحابنا كلهم فقال: ما عليك من قوله والله لئن كنت صادقا لانت أحق بالمسجد منه فكن أول داخل وآخر خارج ...
✍🏻 هدفگذاری محقق بروجردی از وحدت اسلامی: معرفی فقه و معارف شیعه به جامعه تسنن «... يكى از مزاياى معظم له توجه و علاقه فراوانى بود كه به مسئله وحدت اسلامى و حسن تفاهم و تقريب بين مذاهب اسلاميه داشت. اين مرد چون به تاريخ اسلام و مذاهب اسلامى آشنا بود، مى‏دانست كه سياست حكام گذشته در تفرقه و دامن زدن آتش اختلاف چه اندازه تأثير داشته است، و هم توجه داشت كه در عصر حاضر نيز سياست هاى استعمارى از اين تفرقه حد اكثر استفاده را مى‏كنند و بلكه آن را دامن مى‏زنند، و هم توجه داشت كه بُعد و دورى شيعه از ساير فرق سبب شده كه آنها شيعه را نشناسند و درباره آنها تص«وراتى دور از حقيقت بنمايند. به اين جهات بسيار علاقه‏مند بود كه حسن تفاهمى بين شيعه و سنّى برقرار شود كه از طرفى وحدت اسلامى كه منظور بزرگ اين دين مقدس است تأمين گردد و از طرف ديگر شيعه و فقه شيعه و معارف شيعه آن‏طور كه هست به جامعه تسنن كه اكثريت مسلمانان را تشكيل مى‏دهند معرفى شود.» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏20 ؛ ص154 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
📌تقویت برائت راهی برای رسیدن به وحدت افراط یا ارائه‌ی تقریر نادرست از یک مفهوم (اگرچه درست) مى‌تواند واکنش‌های افراط آمیز در سوی مقابلِ آن مفهوم را در پی داشته باشد. پیدایش تقریرهای ناسازگار با باورهای اصیل شیعی (ازجمله برائت از دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام) ذیل گفتمان "وحدت اسلامی" باعث گشوده شدن زمینه‌ای برای ایجاد پایگاهی در تقابل با "وحدت" و تحت عنوان "برائت" شد و توسط دشمنان اسلام مورد بهره‌برداری قرار گرفت (مشخصا می‌توان به جریان الحبیب در انگلستان و اللهیاری در آمریکا اشاره کرد) اما از آن‌جا که در نگاه اصیل امامین انقلاب این دو مفهوم، هر دو، خاستگاهی کاملا شیعی دارند، نه تنها با یکدیگر در تقابل نیستند بلکه اساسا رسیدن به یکی لزوما باید از مسیر دیگری تحقق یابد. بدین معنا که وحدت تراز معیار، تنها و تنها در سایه تقویت برائت، قابل دستیابی است؛ چه آن‌که وحدتی که از غیر این مسیر حاصل شود، وحدتی التقاطی است که نه تنها هیچ مشکلی از جهان اسلام حل نمی‌کند بلکه به دلیل اجنبی بودن از زمینه های وجودی معرفتی فرهنگ شیعی، جامعه را دچار بحران های متعدد مى‌کند. به یاری خدا در آینده، نکاتی از امامین انقلاب (در فرسته‌هایی جداگانه) در این زمینه تقدیم خواهم کرد. https://eitaa.com/kalame_sawa