eitaa logo
نهج البلاغه،کلام امیر❤
313 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
22 فایل
🌼جهل و نادانی ریشه همه بدیهاست. امام علی (ع) 🔴 حکمت 288 هرگاه خدا بخواهد بنده ای را خوار كند، دانش را از او دور سازد. ⭐ارتباط با ادمین ها @Ahmadabady_f @Rahimi_z لینک گروه🔽 🆔️ eitaa.com/kalameamir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تا الان شنیده‌اید که رهبر معظم انقلاب بگویند خدا از فلانی نخواهد گذشت؟!؟* *پس مسئله خیلی مهمه که حضرت آقا اینجوری صحبت می کنند. 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹بسياري از شهدا، با زبان روزه شهيد شدند. برخي از رزمندگان ، سهميه ناهارشان را مي گرفتند، اما آن را به هم رزم هايشان مي دادند و خودشان روزه مي گرفتند. اولين بار كه در جبهه رفتم، نزديك شب قدر بود. شب قدر كه رسيد، به اتفاق چندين تن از هم رزم هايم، به محل برگزاري مراسم احيا رفتم. از مجموع 350 نفر افراد گردان، فقط بيست نفر آمده بودند. تعجب كردم. شب دوم هم همين طور بود. برايم سؤال شده بود كه چرا بچه ها براي احيا نيامدند، نكند خبر نداشته باشند. از محل برگزاري احيا بيرون رفتم. پشت مقر ما صحرايي بود كه شيارها و تل زيادي داشت. به سمت صحرا حركت كردم، وقتي نزديك شيارها رسيدم، ديدم در بين هر شيار، رزمنده اي رو به قبله نشسته و قرآن را روي سرش گرفته و زمزمه مي كند. چون صداي مراسم احيا از بلند گو پخش مي شد، بچه ها صدا را مي شنيدند و در تنهايي و تاريكي حفره ها، با خداي خود راز و نياز مي كردند. بعدها متوجه شدم آن بيست نفر هم كه براي مراسم عزاداري و احيا آمده بودند، مثل من تازه وارد بودند. 🌹شادی روح این شهید عزیز و همه شهدا اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم🤲 🆔 eitaa.com/kalameamir313
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز سی و چهارم ┄═❁❀••••❈◦🌿🌺🌿◦❈••••❀❁═┄ 📜 : (در سال ۳۸ هجری به هنگام حركت برای جنگ با خوارج شخصی گفت، خوارج از پل نهروان عبور كردند امام فرمود:) 🔹خبر از قتلگاه خوارج ♦️"قتلگاه خوارج اين سوی نهر است؛ به خدا سوگند، از آنها جز ده نفر باقی نمی ماند و از شما نيز ده نفر کشته نخواهد شد. منظور امام(علیه السلام) از «نطفه» آب نهر است که از فصيح ترين کنايه در رابطه با آب است، هر چند زياد و فراوان باشد. ما به اين مطلب در گذشته، در مورد مسأله ای شبيه همين مطلب اشاره کرده ايم." ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۳۸ هجری، پس از ماجرای حکمیّت و شنیدن شایعات فراوان در نکوهش خوارج فرمود: ) 🔹خبر از آينده شوم خوارج ♦️"سنگ حوادث و بلا بر شما ببارد، چنانکه اثری از شما باقی نگذارد، آيا پس از ايمانم به خدا و جهاد کردنم در رکاب رسول خدا به کفر خويش گواهی دهم؟ اگر چنين کنم گمراه شده و از هدايت شدگان نخواهم بود. پس به بدترين جايگاه رهسپار شويد و به راه گذشتگان بازگرديد. آگاه باشيد، به زودی پس از من به خواری و ذلّت گرفتار می شويد و شمشير برّنده بر شما مسلّط می گردد و به استبدادی دچار خواهيد شد که برای ديگر ستمگران راه و رسم حکومت قرار خواهد گرفت. می گويم : سخن امام(علیه السلام) که فرمود: «وَلابَقِیَ مِنْکم آبرٌ» سه گونه روايت شده است: اوّل - آن گونه که ما آورده ايم، آبِرٌ، از باب «يأبرالنّخل» به معنای اصلاح کننده آمد. دوم - «آثِر» نقل شد يعنی بازگوکننده حديث و اين نقل به نظر من بهتر است، گويا امام(علیه السلام) می فرمايد: از شما خبردهنده ای باقی نماند. سوم - «آبز» با «ز» نيز روايت شد به معنای هلاک شونده، پرش کننده، که به هلاک شونده «آبز» گويند." ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۴۰ هجری، روزهای آخر عمر شریف خود در نکوهش و هشدار کوفیان فرمود) 🔹خبر از سلطه ستمگری بی باك ♦️آگاه باشيد، پس از من مردی با گلوی گشاده و شکمی بزرگ، بر شما مسلّط خواهد شد که هر چه بيابد می خورد و تلاش می کند آنچه ندارد به دست آورد او را بکشيد، ولی هرگز نمی توانيد او را بکشيد. آگاه باشيد، به زودی معاويه شما را به بيزاری و بدگويی من وادار می کند. بدگويی را به هنگام اجبار دشمن اجازه می دهم که مايه بلندی درجات من و نجات شماست، امّا هرگز در دل از من بيزاری نجوييد که من بر فطرت توحيد تولّد يافته ام و در ايمان و هجرت از همه پيش قدم تر بوده ام. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 🆔 eitaa.com/kalameamir313
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 234.mp3
3.51M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست سی و چهارم خطبه 59 تا 57 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز سی و چهارم ┄═❁❀••••❈◦🌿🌺🌿◦❈••••❀❁═┄ 📜 : (در سال ۳۸ هجری به هنگام حركت برای جنگ با خوارج شخصی گفت، خوارج از پل نهروان عبور كردند امام فرمود:) 🔹خبر از قتلگاه خوارج ♦️"قتلگاه خوارج اين سوی نهر است؛ به خدا سوگند، از آنها جز ده نفر باقی نمی ماند و از شما نيز ده نفر کشته نخواهد شد. منظور امام(علیه السلام) از «نطفه» آب نهر است که از فصيح ترين کنايه در رابطه با آب است، هر چند زياد و فراوان باشد. ما به اين مطلب در گذشته، در مورد مسأله ای شبيه همين مطلب اشاره کرده ايم." ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۳۸ هجری، پس از ماجرای حکمیّت و شنیدن شایعات فراوان در نکوهش خوارج فرمود: ) 🔹خبر از آينده شوم خوارج ♦️"سنگ حوادث و بلا بر شما ببارد، چنانکه اثری از شما باقی نگذارد، آيا پس از ايمانم به خدا و جهاد کردنم در رکاب رسول خدا به کفر خويش گواهی دهم؟ اگر چنين کنم گمراه شده و از هدايت شدگان نخواهم بود. پس به بدترين جايگاه رهسپار شويد و به راه گذشتگان بازگرديد. آگاه باشيد، به زودی پس از من به خواری و ذلّت گرفتار می شويد و شمشير برّنده بر شما مسلّط می گردد و به استبدادی دچار خواهيد شد که برای ديگر ستمگران راه و رسم حکومت قرار خواهد گرفت. می گويم : سخن امام(علیه السلام) که فرمود: «وَلابَقِیَ مِنْکم آبرٌ» سه گونه روايت شده است: اوّل - آن گونه که ما آورده ايم، آبِرٌ، از باب «يأبرالنّخل» به معنای اصلاح کننده آمد. دوم - «آثِر» نقل شد يعنی بازگوکننده حديث و اين نقل به نظر من بهتر است، گويا امام(علیه السلام) می فرمايد: از شما خبردهنده ای باقی نماند. سوم - «آبز» با «ز» نيز روايت شد به معنای هلاک شونده، پرش کننده، که به هلاک شونده «آبز» گويند." ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۴۰ هجری، روزهای آخر عمر شریف خود در نکوهش و هشدار کوفیان فرمود) 🔹خبر از سلطه ستمگری بی باك ♦️آگاه باشيد، پس از من مردی با گلوی گشاده و شکمی بزرگ، بر شما مسلّط خواهد شد که هر چه بيابد می خورد و تلاش می کند آنچه ندارد به دست آورد او را بکشيد، ولی هرگز نمی توانيد او را بکشيد. آگاه باشيد، به زودی معاويه شما را به بيزاری و بدگويی من وادار می کند. بدگويی را به هنگام اجبار دشمن اجازه می دهم که مايه بلندی درجات من و نجات شماست، امّا هرگز در دل از من بيزاری نجوييد که من بر فطرت توحيد تولّد يافته ام و در ايمان و هجرت از همه پيش قدم تر بوده ام. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 🆔 eitaa.com/kalameamir313
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 234.mp3
3.51M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست سی و چهارم خطبه 59 تا 57 🆔 eitaa.com/kalameamir313
🌷امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام: 🔹و عَن ذَلِكَ ما حَرَسَ اللّهُ عِبادَهُ المؤمنينَ بالصَّلَواتِ و الزَكَواتِ، و مُجاهَدَةِ الصِّيامِ في الأيَّامِ المَفروضاتِ؛ تَسكينا لأطرافِهِم، و تَخشِيعا لأبصارِهِم، و تَذلِيلاً لِنُفوسِهِم، و تَخفِيضا لِقُلوبِهِم. 🌸خداوند بندگان مؤمن خود را به وسيله نمازها و زكاتها و جدّيت در روزه‌دارى روزهاى واجب [رمضان]، براى آرام كردن اعضا و جوارح آنان و خشوع ديدگانشان و فروتنى جان ها يشان و خضوع دل ها يشان حفظ مى كند. 📘نهج البلاغه، 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برافراشته شدن پرچم ایران بر دیوار مسجدالاقصی زنان فلسطینی ساکن شهر قدس اشغالی با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین در کنار هم بر روی دیوارهای مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان، از نقش ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کردند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود http://eitaa.com/kalameamir313
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ فیلم کامل بیانات آیت الله اراکی در زمینه قضیه درمانگاه قم کسانی که عکس گرفتن از این زن بی حجاب را حرام میدانند ناشی از قلّت فقه است. نظام حقوقی اسلام و قرآن کریم و فقه اسلامی برای افراد حریم هایی قائل است که تجاوز به این حریم ها جایز نیست. اینکه گفته شود عکس برداری از یک شخص حرام است باید دیده شود آن شخص چی کسی است و چه کرده است؛ اگر کسی خودش حریم خودش را شکست و برای حرمت خود احترام قائل نشد آن حریم برای دیگران هم حریم نیست. لذا متجاهر به فسق این حرمت را ندارد. بی حجابی علنی مثل شراب خواری علنی و همه گناهان علنی است و حریم ندارد اگر کسی در ملا عام مرتکب جرمی شد این انسان دیگر آن حرمت را ندارد و عکس گرفتن از او و غییت از او، در این کاری که میکند حرام نیست، بلکه اگر عکس گرفتن از او جهت نهی از منکر باشد بر دیگران واجب میشود بنابراین کسانی که عکس گرفتن از این زن را حرام میدانند ناشی از قلّت فقه است. http://eitaa.com/kalameamir313
5.05M
تقابل با حاکمیت= بازی در پازل دشمن ➖تحلیل وقایع اخیر➖ ➖برخورد با روحانی ناهی منکر ➖برخورد با متحصنین حامی حجاب ➖ هیجان زدگی در برخورد با جریان خطرناک سکولار و نفوذی 💥دردنامه💥 http://eitaa.com/kalameamir313
21.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منافقین دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ ⁉️ بزرگ‌ترین چالش امت اسلام در طول تاریخ چه بوده؟ ___________________ 🔸 🔸 سحر پنجم http://eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبارکه قصص آیه 47 #ص 391 وَ لَوْ لا أَنْ تُصِيبَهُمْ مُصِيبَةٌ بِما قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ فَيَقُولُوا رَبَّنا لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ آياتِكَ وَ نَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ «47» 🔹 ترجمه : 👈 و اگر نبود اين‌كه هرگاه مصيبتى در اثر عملكردشان به آنان برسد، مى‌گويند: پروردگارا! (ما كه نمى‌دانستيم) چرا براى ما پيامبرى نفرستادى تا آيات تو را پيروى كنيم و از ايمان‌آورندگان باشيم، (ما هرگز پيامبرى به سوى آنان نمى‌فرستاديم). نکته ها👇 آيه‌ى قبل هدف آمدن انبيا را انذار و هشدار دانست، اين آيه هدف ديگر بعثت را كه اتمام حجّت و بستن راه بهانه و عذر است بيان مى‌كند. مفهوم آيه اين است كه كفّار مى‌گويند: بدبختى ومصيبت ما به خاطر عمل فاسدى است كه به سبب نداشتن پيامبر مرتكب شده‌ايم، اگرپيامبر مى‌داشتيم گرفتار نمى‌شديم، خداونددر پاسخ مى‌فرمايد: ما براى اتمام حجّت بر آنها پيامبرانى فرستاديم. پیام ها👇 1- بسيارى از مصائب و حوادث تلخ، مولود عملكرد خودماست. «تُصِيبَهُمْ مُصِيبَةٌ بِما قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ» آرى اعمال نيك و بد، در همين دنيا نيز اثر خود را مى‌گذارند. 2- ايمان به خدا و پيروى از انبيا، رمز نجات از مصيبت‌هاست. «تُصِيبَهُمْ مُصِيبَةٌ- لَوْ لا أَرْسَلْتَ» 3- عقل، علم وفطرت، به تنهايى كافى و كارساز نيست، بلكه وحى نيز لازم است. «لَوْ لا أَرْسَلْتَ» 4- عقاب بدون بيان، قبيح است. «لَوْ لا أَرْسَلْتَ» (بعثت انبيا يك اتمام حجّت است تا كسى نگويد: ما كه خبر نداشتيم و ندانسته مرتكب خلاف شده‌ايم.) 5- پيروى و اطاعت، نشانه‌ى ايمان واقعى است. «فَنَتَّبِعَ آياتِكَ وَ نَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(آیت الله سید محمد ضیاءآبادی) 📌جلسه دهم 6⃣معْدِنَ الرَّحْمَة وَ خُزّانَ الْعِلْم ✅مفهوم معدن و مخزن مَعْدِنَ یعنی محل تولید اشیاء؛با مَخْزَن فرق دارد.مَخْزَن یعنی محل نگهداری اشیای گرانبها. ابتدا لازم است توضیحی راجع به رحمت داده شود تا معلوم شود که اهل بیت نبوت(ع) چگونه معدن رحمتند. ✅معنای رحمت خدا می فرماید:"رحمت من همه چیز را فرا گرفته است."1 پس معلوم می شود که هرچه درعالم است،در پوشش رحمت خدا قرار گرفته است و اساسا ایجاد کردن و وجود دادن به چیزی، خودش رحمت است.وجود و حیات،علم و قدرت،تمام جمال ها و کمال ها و حتی مرگ که انتقال دهنده موجودی از مرتبه ی نقص به کمال است،رحمت است. ✅ائمه ی معصومین(ع) معدن این رحمت هستند؛یعنی پیدایش این همه ی موجودات در عالم هستی؛ اعمّ از جماد و نبات و حیوان و انسان و جن و ملک،از اجسام و ارواح و .... وهرچه کلمه«شیء»یعنی هرچیز، بر آن منطبق است ، منشأ و منبعش، وجود اقدس امام (ع) است.این قرآن است که وجود مبارک رسول الله (ص) را "رحمة للعالمین"2معرفی فرموده است. ✔️طبعا تمام انوار مقدّسی که با آن جناب اتحاد نوری دارند و در رأسشان علی (ع) که به نصّ صریح قرآن "نَفْس نبیّ"3 حساب شده است، معادن رحمت خدا خواهند بود. ✅رحمت خدا صد قسمت است در حدیث آمده است:خدا صد رحمت دارد؛یک صدم آن را فعلا درعالم پخش کرده و این همه رحمت که درمیان موجودات عالم برقرار است، از قبیل محبت مادران به فرزندان و دیگر روابط مهرآمیزی که سایر موجودات با هم دارند و ....همه انشعاب از همان یک صدم رحمت است و نود و نه جزء باقی، ذخیره برای روز قیامت است و آن روز، خدا این یک صدم را هم به آن نود و نه جزء اضافه خواهد کرد و صد درصد رحمت خود را شامل حال اهل محشر خواهد کرد تا آنجا که شیطان نیز طمع شمول رحمت می کند که شاید پراین رحمت او را هم بگیرد. ✅"از حضرت امام صادق(ع) منقول است:خدا ما را خلق کرده و خلقت زیبایی به ما داده است و ما را تصویر کرده و صورتی زیبا به ما داده است(زیبایی از همه ابعاد از ظاهر و باطن).ما را چشم بینای خود قرار داده در میان مخلوقاتش.وما را دست رحمت خود برسر بندگانش قرار داده است؛آن هم دست گسترده و باز به سبب ما اهل بیت است که درخت ها میوه می دهند،میوه ها می رسند و نهرها جاری می شوند."4ا ✔️گر این چنین نبود، خدا نه شناخته نه عبادت می شد. 📚1-سوره اعراف آیه 156 📚2-سوره انبیاء آیه 107 📚3-سوره آل عمران آیه 61(اشاره به آیه مباهله) 📚4-اصول کافی جلد1 صفحه 44
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚سلام امام زمانم✋ 🔹چه خوشبختم که صبحم با سلام بر شما آغاز می شود و ابتدا عطر یاد شما در قلبم می پیچد چه روز دل انگیزی است روزی که نام شما بر سردرش باشد و شمیم شما در هوایش .‌‌.. من در پناه شما آرامم ، دلخوشم ، زنده ام ... شکر خدا که شما را دارم ... ...🌹اللهم‌عجـل‌لولیڪ‌الفـرج 🤲 🌹سلامتی و تعجیل در امر فرج امام زمان عج صلوات 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و سی و پنجم ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( برخی این خطبه را به آغاز سال ۳۷ هجری نسبت به تحرکات معاویه در بصره، در یکی از روزهای جنگ صفین نسبت می دهند) 🔹ياد مبارزات دوران پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) در صفين ♦️در رکاب پيامبر خدا(صلی الله علیه و آله) بوديم و با پدران و فرزندان و برادران و عموهای خود جنگ می کرديم، که اين مبارزه بر ايمان و تسليم ما می افزود و ما را در جادّه وسيع حقّ و صبر و بردباری برابر ناگواری ها و جهاد و کوشش برابر دشمن ثابت قدم می ساخت. گاهی يک نفر از ما و ديگری از دشمنان ما مانند دو پهلوان نبرد می کردند و هر کدام می خواست کار ديگری را بسازد و جام مرگ را به ديگری بنوشاند. گاهی ما بر دشمن پيروز می شديم و زمانی دشمن بر ما غلبه می کرد. پس آنگاه که خدا راستی و اخلاص ما را ديد، خواری و ذلّت را بر دشمنان ما نازل و پيروزی را به ما عنايت فرمود، تا آنجا که اسلام استحکام يافته، فراگير شد و در سرزمين های پهناوری نفوذ کرد. به جانم سوگند، اگر ما در مبارزه مثل شما بوديم، هرگز پايه ای برای دين استوار نمی ماند و شاخه ای از درخت ايمان سبز نمی گرديد. به خدا سوگند، شما هم اکنون از سينه شتر خون می دوشيد و سرانجامی جز پشيمانی نداريد. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 235.mp3
2.67M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و سی و پنجم خطبه 56
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا