eitaa logo
نهج البلاغه،کلام امیر❤
312 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.6هزار ویدیو
22 فایل
🌼جهل و نادانی ریشه همه بدیهاست. امام علی (ع) 🔴 حکمت 288 هرگاه خدا بخواهد بنده ای را خوار كند، دانش را از او دور سازد. ⭐ارتباط با ادمین ها @Ahmadabady_f @Rahimi_z لینک گروه🔽 🆔️ eitaa.com/kalameamir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹صوت الشهدا در محضر شهدا🕊 سخنرانی شنیدنی شهید زین الدین در خصوص حضور علیه السلام عجل الله تعالی فرجه الشریف همه مدیون خون شهدا یم ❤️ 🇮🇷شادی روح این شهیدعزیز و همه شهدا صلوات 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه تفسير آیه 32👇 ⭐️انسان مخلص تنها يك هدف دارد و آن رضاى خداست و كسى كه هدفش تنها رضاى خدا باشد، نظرى به تشويق اين و آن ندارد، از ملامت‌ها نمى‌ترسد، از تنهايى هراسى ندارد، در راهش عقب‌نشينى نمى‌كند، هرگز پشيمان نمى‌شود، به خاطر بى اعتنايى مردم، عقده‌اى نمى‌شود، يأس در او راه ندارد، در پيمودن راه حقّ كارى به اكثريّت و اقليّت ندارد. 📕قرآن مى‌فرمايد: رزمندگان مخلص باكى ندارند كه دشمن خدا را بكشند، يا در راه خدا شهيد شوند. امام حسين عليه السلام در آستانه‌ى سفر به كربلا فرمود: ما به كربلا مى‌رويم، خواه شهيد شويم، خواه پيروز، هدف انجام تكليف است. ⭐️3. توجّه به الطاف خدا. راه ديگرى كه ما را به اخلاص نزديك مى‌كند يادى از الطاف خداوند است. فراموش نكنيم كه ما نبوديم، از خاك و مواد غذايى نطفه‌اى ساخته شد و در تاريكى‌هاى رحم مادر قرار گرفت، مراحل تكاملى را يكى پس از ديگرى طى كرد و به صورت انسان كامل به دنيا آمد. در آن زمان هيچ چيز نمى‌دانست و تنها يك هنر داشت و آن مكيدن شير مادر. غذايى كامل كه تمام نيازهاى بدن را تأمين مى‌كند، شير مادر همراه با مهر مادرى، مادرى كه بيست و چهار ساعته در خدمت او بود. آيا هيچ وجدان بيدارى اجازه مى‌دهد كه بعد از رسيدن به آن همه نعمت، قدرت و آگاهى، سرسپرده‌ى ديگران شود؟ ⁉️ چرا خود را به ديگرانى كه نه حقّى بر ما دارند و نه لطفى به ما كرده‌اند بفروشيم؟! ⭐️4. توجّه به خواست خدا.👇 اگر بدانيم كه دلهاى مردم به دست خداست و او مقلّب القلوب است، كار را براى خدا انجام مى‌دهيم و هر كجا نياز به حمايت‌هاى مردمى داشتيم، از خدا مى‌خواهيم كه محبّت و محبوبيّت و جايگاه لازم را در دل مردم و افكار عمومى نصيب ما بگرداند. ⭐️حضرت ابراهيم در بيابان‌هاى گرم و سوزان حجاز، پايه‌هاى كعبه را بالا برد و از خداوند خواست دلهاى مردم به سوى ذرّيه‌اش متمايل گردد. هزاران سال از اين ماجرا مى‌گذرد و هر سال ميليون‌ها نفر عاشقانه، پر هيجان‌تر از پروانه، دور آن خانه طواف مى‌كنند. چه بسيار افرادى كه براى راضى كردن مردم خود را به آب و آتش مى‌زنند، ولى باز هم مردم آنان را دوست ندارند، و چه بسا افرادى كه بدون چشم داشت از مردم، مادّيات، نام، نان و مقام، دل به خدا مى‌سپارند و خالصانه به تكليف خود عمل مى‌كنند؛ امّا در چشم مردم نيز از عظمت و كراماتى ويژه برخوردارند، بنابراين، هدف بايد رضاى خدا باشد و رضاى مردم را نيز از خدا بخواهيم. 5. توجّه به بقاى كار.👇 كار كه براى خدا شد، باقى و پا برجا مى‌ماند، چون رنگ خدا به خود گرفته و كار اگر براى خدا نباشد، تاريخِ مصرفش دير يا زود تمام مى‌شود. قرآن مى‌فرمايد: ⭐️«ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ» و هيچ عاقلى باقى را بر فانى ترجيح نمى‌دهد و با آن معامله نمى‌كند. 6. مقايسه‌ى پاداش‌ها.👇 در پاداش مردم، انواع محدوديّت‌ها وجود دارد، مثلًا اگر مردم بخواهند پاداش يك پيامبر را بدهند، بهترين لباس، غذا و مسكن را در اختيار او قرار مى‌دهند، در حالى كه تمامى اين نعمت‌ها محدوديّت دارد و براى افراد نااهل نيز پيدا مى‌شود. نااهلان هم مى‌توانند از انواع زينت‌ها، كاخ، باغ و مَركب‌هاى مجلّل شخصى استفاده كنند. امّا اگر كار براى خدا شد، پاداشى بى‌نهايت در انتظار است، پاداش‌هاى مادّى و معنوى. در اينجا نيز اگر درست فكر كنيم، عقل به ما اجازه نمى‌دهد كه پاداش‌هاى بى‌نهايت و جامع را با پاداش‌هاى محدود بشرى عوض كنيم. 🆔 eitaa.com/kalameamir313
(آیت الله سید محمد ضیاءآبادی) 📌جلسه صد و شصت و یکم 9⃣2⃣ و أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُون ⭐️"در اين جمله خطاب به ائمّه‌ي دين‌ ( علیهم السلام)مي‌ گوييم :من شهادت مي‌ دهم كه شما امامان راشد و مهديّ و معصوم هستيد."⭐️ ✅ معنا و مفهوم مهديّ و معصوم (اَلْمَهْدِيّونَ)؛يعني شما راشداني هستيد كه قبلاً از جانب خدا به رموز تدبير و اداره‌ي جامعه‌ي بشري هدايت شده‌ايد و مهديّ هستيد. مهديّ به معناي كسي است كه از جانب خدا هدايت و راهنمايي شده و راه و مقصد برنامه‌ي سير را شناخته است.🌹 ✅ هم راشد است هم مهديّ و به علاوه (اَلْمَعْصُوموُن) شما معصوم و مصون از خطا و اشتباه هم هستيد. چون ممكن است كسي مدبّر باشد و حُسن تدبير داشته باشد امّا معصوم نباشد؛ يعني، امكان مقهور هواي نفس شدن و ارتكاب گناه در وي باشد.🌹 ✔️آدم عالم و دانشمند و مدبّر غير معصوم، چون بشر عادي است، ممكن است مال ‌دوست و جاه طلب باشد يا حدّاقلّ در تدبير خويش اشتباه كند؛در اين صورت، او رشد به معناي واقعي ندارد و صالح براي مرشد ديگران بودن نيست؛ بلكه مرشد به معناي واقعي بايد راشد و مهديّ و معصوم باشد؛ و لذا ما به امامان معصوم مي ‌گوييم:اَشْهَدُ اَنَّكُمُ الْاَئِمَّة الرّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ🌹 ✔️اين سه صفت دنبال هم آمده است؛ يعني، امامان ( علیهم السلام)تنها كساني هستند كه داراي اين صفاتند و خدا بصيرتي واقعي و باطني در ساختمان وجودشان قرار داده است؛ هم مهديّ هستند و با هدايت خدا مسير و برنامه‌ي سير را خوب مي ‌شناسند هم در رهبري اشتباه نمي‌ كنند. علاوه بر اين‌ها معصومند؛يعني، هيچ ‌گونه مقهوريّت در مقابل هواي نفس و خطا و اشتباه در رفتار و گفتار از آن‌ها سر نمي ‌زند.🌹 ✅توجّه به مسأله‌ي رشد در قرآن كريم مسأله‌ي رشد آن چنان از نظر قرآن كريم مهمّ است كه مي‌ گويد:وقتي مي ‌خواهيد مال يتيمي را كه زير دست شما تربيت شده به او برگردانيد، بايد در او احساس رشد كنيد:"وَ ابْتَلُوا الْيَتامَي حَتَّي إذا بَلَغُوا النِّكاحَ فَإنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إلَيْهِمْ أمْوالَهُمْ... يتيمان را بيازماييد تا هنگامي كه به حدّ بلوغ برسند؛ در اين موقع اگر در آن‌ها رشد كافي يافتيد، اموالشان را به خودشان بدهيد..."1؛🌹 ✔️يعني، تنها رسيدن يتيم به سنّ بلوغ كافي نيست تا اموالش در اختيارش گذاشته شود، بلكه بايد رشيد شده باشد؛ يعني، سود و زيان خود را در معاملات تشخيص بدهد. حال، وقتي از نظر قرآن، سپردن اندكي مال به كسي مشروط به رشد است، آيا سپردن امور جامعه‌ي بشري به دست كسي كه مي‌ خواهد سعادت دنيا و آخرت آن را تأمين كند مشروط به رشد نيست؟ لذا ما شيعه‌ي اماميّه معتقديم كه متصدّي امر هدايت جامعه‌ي بشر با عنوان «پيامبر»و «امام»بايد منصوب از جانب خدا و معصوم از هوا و خطا باشد تا با كمال اطمينان خاطر بگوييم:(اِسْتَرْعاكُمْ اَمْرَ خَلْقِهِ)؛«خداوند امر تدبير خلق خود را به دست شما [امامان معصوم] سپرده است».🌹 ✔️واقعاً مذهب شيعه چه مذهب عقلاني و پاك و ريشه‌ دار و مقدّسي است كه مي‌ گويد:من زمام اختيار خودم را در امر دين و دنيا و آخرتم منحصراً به دست كسي مي ‌دهم كه(اَلْاِمامُ الرّاشِدُ الْمَهْدِيُّ الْمَعْصُومُ)است.🌹 📚1-سوره‌ي نساء،آيه‌ي 6 🆔 eitaa.com/kalameamir313
سلام امام زمانم✋ سلام ای همه هستی‌ام امام خوب زمانم هر کجا هستید با هزاران عشق و ارادت سلام اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ 🍃🌼اَللّٰهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلیِّـکَ الْفَـرَج🙏 🆔 eitaa.com/kalameamir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ویژگی های فتنه ✨إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ، وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ 💠«هنگامى که فتنه ها روى آورند خود را به لباس حق در مى آورند و هنگامى که پشت مى کنند (مردم را از ماهيّت خود) آگاه مى سازند» ✍در واقع، به هنگام روى کرد، اغفال کننده است و به هنگام پشت کردن، بيدار کننده. 💢سپس امام به نکته اى که در حقيقت علّت اين موضوع است اشاره کرده، مى فرمايد: ✨يُنْکَرْنَ مُقْبِلاَت، وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرَات 🔹«آنها در حال روى آوردن ناشناخته اند و به هنگام پشت کردن شناخته مى شوند» ✍اين، يک نکته بسيار مهمّ اجتماعى و سياسى است، که فتنه گران و سود جويانِ تبهکار، ماهيّت خود را در چهره ساختگى حق به جانب، پنهان مى دارند تا مردم را به دنبال خود بکشند; ولى هنگامى بر مرکب مراد سوار شدند، چهره واقعى خود را نشان مى دهند و همين امر، تدريجاً سبب نابودى آنها مى شود. ✔️اين قانون و قاعده اى است براى تمام اعصار و قرون; به همين دليل طرفداران حق بايد هميشه با دقّت و هشيارى به حوادث نگاه کنند، مبادا فريب چهره هاى حق به جانب دروغين را بخورند و غافلگير شوند. هرگونه سطحى نگرى و حسن ظنّ بى دليل در اين گونه موارد، جز زيان و خسران به بار نمى آورد. 📚 🆔 eitaa.com/kalameamir313