در زمانی که در عالم ذر خداوند از ما عهد گرفت آیا شعور داشته ایم یا نه پس چرا الان چیزی یادمان نیست؟.mp3
1.54M
💬 #سوال_مخاطب
#عهد_انسان_در_عالم_ذر
🔹در زمانی که در عالم ذر خداوند از ما عهد گرفت آیا شعور داشته ایم یا نه پس چرا الان چیزی یادمان نیست؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🔰جایگاه امامت از نگاه شیعه
یکی از مباحث مهم در اعتقادات اسلامی، بحث امامت است.
💢امامت از نظر قرآن کریم مکمل و متمم دین محسوب می شود و بدون آن آیین به تمام و کمال نمی رسد. مسئله امامت نه تنها از جنبه نظری و اعتقادی بلکه از نظرگاه عملی و کاربردی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
💠امام خوب و پیشوای حق جامعه را از ظلمت به نور و از شقاوت به سعادت رهنمون می شود و پیشوای بد انسانها را به گمراهی و شقاوت و جهنم می کشاند.
🔸مردم از پیشوایان خود بیشتر تأثیر می پذیرند تا پدران. امیرالمؤمنین صلى الله عليه وسلم فرمود: «الناس بأمرائهم اشبه منهم بابائهم .»
🔹 اهمیت شناخت امام حق تا حدی است که پیامبر عظیم الشأن اسلام عدم شناخت او را مساوی بازیستن در دوره جاهلیت و مردن با مرگ جاهلیت معرفی می فرمایند: «من مات ولم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية»؛ به دلیل اهمیت مسئله شناخت امام، نباید آن را به هیچ بهانه ای کنار گذاشت.
📖درس هایی از عقاید اسلامی، ج3، ص29.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥 علم تجربی: سلامت خود را با حضور در مراسم مذهبی تضمین کنید
سایت «psychologytoday» در مقالهای مینویسد: «فعالیتهای مذهبی سلامتی را ارتقا میبخشند. عضو اجتماعات مذهبی بودن، میتواند به افرادی که افسردگی دارند کمک کند؛ افراد مذهبی از انعطاف بیشتری برخوردارند و در مواجهه با عواملِ استرسزا در زندگی، مقاومت بیشتری دارند. افرادی که در اجتماعات مذهبی هستند از سلامتی بهتری برخوردارند.»
https://w57.ir/JiU
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
آیا برای امامان و انبیاء میشود دعا کرد و مقامشان زیاد شود؟ و در نماز شب چه کسانی را در اولویت دعا قرار دهیم؟.mp3
2.62M
💬 #سوال_مخاطب
#تاثیر_دعا_برای_امامان
🔹آیا برای امامان و انبیاء میشود دعا کرد و مقامشان زیاد شود؟ و در نماز شب چه کسانی را در اولویت دعا قرار دهیم؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
🍃 یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین 🍃
🗓 امروز سهشنبه:
13 خردادماه 1399
10 شوال 1441
2 ژوئن 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
اندیشه تشیّع
💥قصه دروغین «عشق پیامبر (ص) به زینب» ( #در_منابع_شیعه) 💬 #شبهه: در روایات شیعه آمده که پیامبر(ص) ب
👇👇👇
💥قصه دروغین «عشق پیامبر (ص) به زینب» (در منابع اهل سنت)
💬 #شبهه:
در کتب تاریخی آمده که حضرت محمد(ص) وارد خانه زید بن حارثه شد. زینب بنت جحش را دید. پیامبر یک دل نه صد دل عاشقش شد و زید را مجبور کرد که زنش را طلاق دهد و بعد از آن با زینب ازدواج کرد.
✅ #پاسخ:
✍ در برخی منابع تاریخی و تفسیری و روایی #اهل_سنت، روایات جعلی وجود دارد که قصه عشق پیامبر(ص) به زینب را نقل کردهاند:
1⃣ ابن سعد در کتاب طبقات از محمد بن یحیی بن حبّان نقل کرده:
پیامبر در خانه زید آمد ... زینب لباس مناسبی نداشت، پیامبر [از دیدن او] شگفتزده شد...، زینب ماجرا را برای زید تعریف کرد. زید خدمت پیامبر رفت و گفت: به نظر میرسد که شما از زینب خوشتان آمده. بنابراین من او را طلاق میدهم!...
👈 در سلسله اسناد ابن سعد، سه نفر نام برده شده:
🔸 #اول «محمد بن عمر الواقدی» که احمد بن حنبل او را شخصی دروغگو نامیده و بخاری وی را متروک الروایه، معرفی کرده است؛
🔸 #دوم «عبدالله بن عامر الاسلمی» که احمد بن حنبل، نسائی و دارقطنی وی را به شدت تضعیف کردهاند.
🔸 #سوم «محمد بن یحیی بن حبان بن منقد» که از تابعین بوده و زمان پیامبر را درک نکرده تا گزارشی از صدر اسلام بدهد!
2⃣ روایت دوم از طبری است. وی با سه واسطه همین مضمون را گزارش کرده است. در سلسله سند، شخصی به نام «عبدالله بن وهب المصری» که او را «مدلّس» و سهل انگار نامیدهاند؛ «عبدالرحمن بن زید بن اسلم» هم متهم به دروغگویی و جعل حدیث است و بدون واسطه این قضیه را بعد از صد و پنجاه سال نقل کند. لذا روایت به شدت ضعیف است.
3⃣ و 4⃣ دو روایت دیگر هم وجود دارد که در تفسیر آیه «...وَ تُخْفي في نَفْسِكَ مَا اللَّهُ مُبْديهِ...؛ [37/احزاب]... و در دل چیزی را پنهان میداشتی که خداوند آن را آشکار میکند...» یکی از ابن عباس و دیگری از قتاده نقل شده است که آنچه پیامبر در دل پنهان کرده بود، مهر و محبت ایشان به زینب بنت جحش، بوده است!
👈 قول ابن عباس را اولین بار میبدی، بدون ذکر سند در تفسیرش آورده است. وی در قرن ششم میزیسته است. بنابراین، مطلبی را که با بیش از چهارصد سال فاصله، بدون ذکر سند، نقل کرده، قابل قبول نیست.
👈قول قتاده را صنعانی در تفسیر این آیه نقل کرده است. روایت صنعانی از قتاده نیز قابل پذیرش نیست، زیرا قتاده
🔹 #اولا: در نقل احادیث متهم به تدلیس است؛
🔹 #ثانیا: جزء تابعین بوده و زمان پیامبر را درک نکرده تا از آن زمان گزارش بدهد!
👈 این چهار روایت، علاوه بر اینکه از نظر سند دارای اشکالات زیادی هستند، از جهت متن نیز اشکالات بسیاری دارند، زیرا با مقام پیامبر اکرم(ص) که در قرآن و روایات صحیح تبیین گردیده است، مخالفت دارد. طبق این روایات، پیامبر (ص) دچار گناهی شدند که حتی از متدینین معمولی هم انتظار ارتکاب به آن نمیرود!
👈همچنین با سایر روایات متواتر در مورد سیرهی ایشان، مخالفت دارد. «عبدالله بن بسر» نقل کرده:
«پیامبر اکرم(ص) وقتی که به در خانه کسی میرفت، جلوی در و روبروی در ورودی نمیایستاد، بلکه در سمت راست یا چپ در میایستادند و سلام میدادند.» ایشان نهی کردند که شخصی روبروی در خانهای بایستد و بعد اذن دخول بگیرد.
✅ حقیقت ماجرا این بود که زینب و زید بعد از مدتی به دلایلی که واقعا مشخص نیست، قصد طلاق داشتند. پیامبر اکرم(ص) وقتی مطلع میشوند، او را نصیحت میکنند که زندگیات را حفظ کن. اما زید تصمیمش را گرفته بود. بعد از آنکه زینب را طلاق داد و عده طلاق هم سپری شد، دستوری سخت از جانب خدا به پیامبر(ص) صادر شد. برای مبارزه با یک سنت غلط جاهلی، دستور رسید که پیامبر با زینب ازدواج کند. ازدواجی که برای ایشان بسیار سخت بود، زیرا زید پسرخوانده ایشان بود و در سنت اعراب، همسرِپسرخوانده، مانند عروس واقعی بود که تا ابد بر پدرشوهر حرام میشود. برای مبارزه با این سنت جاهلی، آزمایش سختی به پیامبر محول شد و ایشان هم به امر الهی تن داد و به صورت عملی، سنتشکنی بزرگی انجام داد.
welayatnet.com/fa/news/151685
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا #خداوند اجازه می دهد #بچه های #ناقص، بدنیا بیایند؟
1⃣ #اولا خداوند تشریعا چنین اراده ای نداشته ونمی خواسته که کودکان ناقص الخلقه به دنیا بیایند لذا کسانی که باعث این شدند که این کودکان ناقص به دنیا بیایند را مجازات خواهد کرد.
2⃣ #ثانیا این نظام خلقت نظام علت و معلولی است بطور مثال یعنی آتش برای سوزاندن خلق شده است و نمی شود از آن انتظار داشت که یخ کند و یا از یخ انتظار داشت که گرم کند لذا زمانی که پدر و مادری که مشکل خونی و ژنیتیکی دارند در این نظام اسباب نمی توان انتظار داشت که فرزندشان بدون مشکل به دنیا بیاید.
3⃣ این سوال از این جا نشأت گرفته است که ما فکر می کنیم که خدا عالم را بصورت جزئی خلق کرده است و مثلا گفته این بچه ناقص به دنیا بیاید و این یکی دیگر سالم یا این سنگ بشود و این یکی حیوان؛ اما این چنین نیست چرا که صنع و خلق این عالم بصورت کلی و با یک اراده می باشد.
🔸 یا به عبارت دیگر نظام عالم عین ذات عالم است و جدای از هم نیست بطور مثال ما برای سخن گفتن اول حروف را جدا نمی سازیم تا کلمه درست کنیم و با کلمه، جمله بسازیم بلکه از اول منظم سخن می گوییم و نظم سخن ما عین ذات سخن ما است و این دو از هم جدا نیست.
🔰 لذا نظم عالم عین ذات عالم است و وقتی به نظام عالم( که بر اساس علت و معلول است) اشکال بگیریم در حقیقت به ذات عالم اشکال گرفتیم و گفته ایم چرا این عالم خلق شده است.
و خلق عالم یک پارچه و یک حقیقت است و آن همان اراده الهی است برای خلق این عالم.
✅ پس زمانی که ما می گوییم چرا این بچه ناقص به دنیا آمده باید اشکال بگیریم به اختیار افرادی که باعث شدند این کودک ناقص بدنیا بیاید و بگوییم ای خدا چرا به این افراد اختیار دادی تا با اختیار خود باعث بشوند که این بچه ناقص به دنیا بیاید و زمانی که اختیار از انسان گرفته شود، انسان و جنی که صاحب اختیارند باقی نمی ماند و زمانی که انسان نباشد باید عالم نیز نباشد چرا که عالم برای انسان خلق شده است.؟!!
🌺جهان چون خط و خال و چشم ابروست
🌼که هر چیزی به جای خویش نیکوست
🌸اگر یک نقطه را بر گیری از جای
🌹 خلل یابد همه عالم سراپای
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا #خداوند اجازه می دهد #بچه های #ناقص، بدنیا بیایند؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
#قمر_در_عقرب
✍ توصیه به عدم خیاطی در برخی روزها در برخی از تقویم ها نوشته شده است که خیاطی در برخی از ایام هفته خوب نیست (مثلا شنبه باعث مریضی می شود و یک شنبه غم و اندوه به بار می آورد) آیا این موارد صحت دارد یا نباید به آن ها تکیه کرد؟
🔰این ها بعضا بر اساس یک سری محاسباتی است که نشان دهنده تأثیر برخی کرات و اجرام آسمانی بر زمین در مواقع خاص است مثل قرار گرفتن ماه در برج عقرب که بر زمین تأثیراتی دارد.
🔸 حالا بر فرض پذیرش و صحت این محاسبات باید گفت:
1⃣ این اثر آن قدر کم است که قابل اعتنا نیست.
2⃣ با دعا و صدقه برطرف می شود.
3⃣ این راه راهی نیست که اهل بیت علیهم السلام در آن حرکت کرده و ما را به سوی آن سوق داده باشند و قرآن کریم هم ما را مکلف نکرده است که از این راه برویم.
4⃣ باید دقت کرد که با در نظر گرفتن این موارد چقدر زندگی ها تلخ و سخت می شود و افراد برای هر کار کوچک و بزرگی باید مدام به این تقویم ها یا اشخاص مراجعه کنند.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا امکان دارد کسی با چشم زخم بیمار شود اگر هست باید چه کرد؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
2شيطان که از جنس جن هست چطور ميتواند افکار انسان را بخواند و انسان را وسوسه کند؟.mp3
4.04M
💬 #سوال_مخاطب
#چگونگی_وسوسه_شیطان
🔹شيطان که از جنس جن هست چطور ميتواند افکار انسان را بخواند و انسان را وسوسه کند؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
🍃 یا حَیُّ یا قَیُّومُ 🍃
🗓 امروز چهارشنبه:
14 خردادماه 1399
11 شوال 1441
3 ژوئن 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🖤 #امام_خمینی (ره) میفرمود:
🍃 اگر همه عالم را بگردید خستهتر از من نمیتوانید پیدا کنید، لکن خدمت به اسلام و مسلمین از همه چیز مهمتر است.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
▪️سالروز #رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی #امام_خمینی (ره) تسلیت باد. 🏴
کساني که امامت ائمه عليهم السلام را قبول نکنند و همچنين ولايت و رهبري امام خميني ره و امام خامنه اي را قبول نکنند اسلامشان چگونه است؟.mp3
9.77M
💬 #سوال_مخاطب
#عاقبت_بی_ولایت_ها
🔹 کساني که امامت ائمه عليهم السلام را قبول نکنند و همچنين ولايت و رهبري امام خميني ره و امام خامنه اي را قبول نکنند اسلامشان چگونه است؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
⬛️◾️▪️
✳️امام خمینی ره فرمودند:
🔹من این روز(۱۵خرداد)را برای همیشه تاریخ عزای عمومی اعلام میکنم.
🏴سالگرد رحلت امام خمینی(ره)و قیام خونین ۱۵خرداد تسلیت باد.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب:
🔹آنچه که امروز در آمریکا مشاهده می شود، بروز یک واقعیتهایی است که قبلا پنهان میشد.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🙏 خدایا سپاس که سرباز خمینی کبیر شدم🙏
🔹حاج قاسم سلیمانی(ره):
✍ خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجستهترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم.
🔹اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی (ص) را نداشتم و اگر بی بهره بودم از دوره مظلومیت علی بن ابیطالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آنها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند.
📋 بخشی از وصیتنامه شهید #حاج_قاسم_سلیمانی.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
👈امام خمینی، زنده کننده ولایت الهی در دوران معاصر
بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) دین مبین اسلام بر پنج اصل مهم بنا شده که عبارتند از «نماز، زکات، روزه، حج و ولایت» و در این میان ولایت از اهمیت بیشتری برخوردار است.
✍ منظور از ولایت در اندیشه اسلامی، ولایت به معنای سرپرستی است، آنچنان که در روز غدیر خم رسول خدا(ص)، امیرالمؤمنین امام علی(ع) را به سرپرست جامعه اسلامی به مسلمانان معرفی کرد.
👈بدون شک اگر سرپست جامعه اسلامی، یک فرد متعهد و آشنا به اسلام نباشد، بعد از مدتی تمام ارزشهای اسلامی دچار تحریف شده و از هدف اصلی خویش دور میماند، واقعیتی که امام رضا(ع) به آن اشاره کرده و میفرمایند:
🍃اگر خداوند رهبر امینی را برای سرپرستی و حفظ امانت امامت قرار ندهد، مذهب و دین به تدریج از بین خواهد رفت و سنّت پیامبر(ص) و احکام الهی دستخوش دگرگونی میگردد...
👈 در حقیقت باید از ولایت به عنوان مفتاح و کلید تمام دستورات اسلام یاد کرد که اگر تحقق پیدا کند روح و حقیقت اعمال عبادی به وسیله آن نیز ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.
👈 اهل بیت(ع) در طول حیات خویش برای اقامه ولایت و برپایی حکومت اسلامی، تلاشهای زیادی کردند که متأسفانه با عدم همراهی مردم این تلاشها به ثمرهای نرسید، ولی تراث و آموزههای مهمی برای شیعیان در این امر به یادگار ماند که مهمترین آنها روایاتی است که نشان میدهد که موضوع ولایت تنها محدود به دوران حضور امام نیست، بلکه در دوران غیبت نیز، این ولایت در کالبد فقیه جریان دارد. تا اینکه در اواخر قرن بیستم، امام خمینی(ره) با بینش الهی خویش و همراهی مردم توانست انقلابی را برپا کند که اساس و مبنای آن بر ولایت شکل گرفته بود.
🔹امام خمینی با توجه به این واقعیت که ولایت فقیه از ولایت رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) سرچشمه گرفته است، این جمله حکیمانه را فرمودند که:
«ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.
همچنین فرمود:
چنانچه فقیهی در کار نباشد، ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است.
🔹با توجه به مطالبی که بیان شد، وظیفه تک تک آحاد جامعه این است که این انقلاب را که بر اساس ولایت الهی شکل گرفته است حمایت کنند و لحظهای در دفاع از آن کوتاهی نکنند، زیرا که هر کوتاهی در این مسیر، پشت پا زدن به تمام تلاشهای 1400 ساله ائمه معصومین(ع) و پیروان ایشان است، و هر خدمتی در این مسیر، خدمت در راه هدف مقدسی است که این بزرگوران برای تحققش رنجها کشیدهاند.
welayatnet.com/fa/news/152789
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
♥️لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ الْـمَلِكُ الْـحَقُّ المُبِينُ،♥️
🗓 امروز پنج شنبه:
15 خردادماه 1399
12 شوال 1441
4 ژوئن 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
✅ امام خمینی(ره) اقامه کننده حقیقت دین
✍ عملکرد کلیسا در مغرب زمین سبب شد که بعد از قرون وسطی دین از جامعه حذف شده و تنها به عنوان عملی فردی مورد توجه قرار گیرد، از سوی دیگر در جوامع اسلامی نیز بعد از انحرافی که در صدر اسلام انجام گرفت، و تبلیغاتی که توسط خلفای بنی امیه و بنی العباس انجام شد، دین تنها در بُعد فردی مد نظر قرار گرفت به گونهای که تمام تلاش مسلمانان تنها در بُعد اقامه اعمال عبادی مانند نماز، روزه و .... صرف میشود.
🔹 اما در قرن بیستم با ظهور انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر، دین به عنوان نقشه سعادت فردی و اجتماعی انسان ظهور کرد و حکومتی به پرچمداری امام خمینی(ره) برپا شد که مدعی بود که دین نه تنها میتواند زندگی فردی انسان را سامان دهد، بلکه زندگی اجتماعی انسان را نیز آباد خواهد کرد.
🔹 این اندیشه امام خمینی(ره) برخواسته از آموزههایی بود که از ائمه اطهار(ع) برای جامعه شیعه به یادگار مانده و در کتاب علمای شیعه منعکس شده بود، ولی به خاطر همراهی نکردن مردم، تنها در گوشه کتابخانه خاک میخورد.
🔹 رهبر کبیر انقلاب اسلامی با توجه به این سرمایه عظیم، به عملیاتی کردن دین در حوزه اجتماع برخواست و ساختمانی را بنا کرد که تئوریسینهای تمدن غرب که عربده مرگ خدا را سر میدادند و مدعی بودند که پایان قرن بیستم، پایان دین و گرایشهای دینی است، لب به اعتراف گشوده و اینگونه نگاشتند که «ظهور پدیده انقلاب ایران و ظهور افکار رهبر آن در جهان، تمایل به دین را دوباره در دلهای مردم سراسر جهان شعلهور ساخته است.»
🔹امام در راه تحقق این هدف بزرگ با دو مانع روبرو بود یکی حکومت پهلوی و گروههایی که مدعی بودند که دین محدود به رفتارهای شخصی است. امام خمینی(ره) در بیانات خویش بارها به این دو مانع اشاره کرده و میفرمایند:
«يكى از فحشهايى كه گاه [به] يك آخوند، مىگفتند: «سياسى» است .... ؛ ملا چه كار دارد به سياست.»
🔹اُبهّت و جایگاه امام خمینی(ره) و مواضع صریح ایشان نسبت به این دو جریان و تلاشهایی که شاگردان ایشان مانند استاد مطهری برای تبیین صحیح از آموزههای اسلام انجام دادن به همراه علقه دینی مردم ایران به اسلام، سبب شد که این جریان در ابتدای انقلاب رو به ضعف رفته و مورد توجه قرار نگیرد.
اما بعد از گذشته چهار دهه از انقلاب، دوباره همین جریان با رویکرد و ادبیات جدید تلاش دارد که دین را از بستر جامعه حذف کرده و به این انقلاب که ماحصل خون هزاران شهید است ضربه وارد کند. این افراد در این رویکرد جدید خویش، ابتدا به انکار موفقیتهای چهل ساله انقلاب میپردازند تا به مردم القا کنند که حکومت دینی نمیتواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد. از سوی دیگر برخی از جریانهای دینی نیز با مقایسه حال جمهوری اسلامی با حکومت مطلوب دینی از دیدگاه ائمه اطهار(ع)، به گونهای به مخاطب دیندار خویش تلقین میکنند که انقلاب به هیچکدام از اهداف دینی خویش دست نیافته است.
🔹در دوران کنونی برای مبارزه با این جریان، لازم است که دو عمل انجام گیرد، اولی در بخش بینشی و علمی است که باید پیشرفتهای روز افزون جمهوری اسلامی ایران برای مردم بازگو شود، و دیگری توجه به این نکته که هدف جمهوری اسلامی، برپایی حکومت عدل علوی است که در حال طی کردن این مسیر است که با فراز و نشیبهایی نیز در طول این چهل سال همراه بوده است.
قسمت دیگر مبارزه با این جریان انحرافی، در بخش عمل باید انجام گیرد، به این گونه که نقطه ضعفهایی که در طی این چهل سال در جامعه وجود داشته است را اصلاح کنیم، همان گونه که امام خامنهای در بیانه گام دوم انقلاب به این موضوع اشاره کردند.
welayatnet.com/fa/news/152755
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈