eitaa logo
موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
379 ویدیو
390 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔹طالب ها به پیروی از تصوف به قبور اولیاء اللّه احترام می گذارد و به تأسی از ابن تیمیه، استغاثه به اولیاء الهی را از مصادیق شرک می دانند. همچنین دیوبندیه در دوگانه "اجتهاد و تقلید"، روش تقلیدگرایانه احناف را انتخاب و در دوگانه "ماتریدی و اهل حدیث"، تفکر ماتریدیه را پذیرفته اند. آنان در دوگانه "تصوف و سلفی" همانند دیوبندیه، از هر دو تاثیر پذیرفته و گاه صوفی اند و زمانی سلفی. ✔️بنابراین طالبان را می توان هم صوفی، هم سلفی، هم ماتریدی، هم اهل حدیث، هم پیرو سلف،‌ هم قائل به تقلید دانست و این یعنی یک «تناقض نمای به تمام معنا». 2️⃣ رسوم قومیتی: 🔹در کنار پذیرش مکتب فکری دیوبندیه، آداب و رسوم «قوم پشتون» نیز در تفکرات آنها حضور پررنگی دارد. پشتونها از نظر قومی مخالف اقوام دیگر موجود در کشور خود هستند و مخالفت افراطی با مذاهب دیگر در افغانستان از خصائص قومیتی پشتوان طالبانی است. 🔷 حضور سی ساله سلفیان جهادی و رهبران القاعده در کنار آنان و نبود امکانات لازم برای یک زندگی عادی در مناطق پشتون نشین و سوء استفاده شدید گروه های سپاه صحابه و اداره اطلاعات ارتش پاکستان از آنان،‌ همه و همه دست به دست هم داده است و از طالبان، یک گروه جنجگوی خشن و بی رحم نسبت به دیگر اقوام و مذاهب، به وجود آورده است. 🔹در کنار این مسائل،‌ نبود یک رهبر کاریزماتیک که همه گوش به فرمان او باشند و ورود جنگجویانی از کشورهای دیگر در کنار طالبان اوضاع را در افغانستان پیچیده تر کرده است. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٤) 🔴 تفاوت طالبان با وهابیت 🔹فهم‌ این موضوع را با قصه ای شروع می کنم. در سالهای پیش روزی یکی از رهبران طالبان با اسامه بن لادن جلسه ای داشت. رهبر طالب به موقع در وقت ملاقات حاضر نشد و اسامه بن لادن به او گفت: "چرا شما پشتوها سر وقت نمی آیید و برای وقت دیگران ارزش قائل نیستید؟!!" آن رهبر طالب در جواب گفت: "عذر می خواهم. فرزند معلولی دارم و رفته بودم سر مزار فلان ولی خدا تا شفایش را از او بگیرم. می دانم شما این کار را شرک می دانید، اما استغاثه از دیدگاه طالبان به شرط آنکه بداند رابطه ولی با خدا چگونه است، هیچ اشکالی ندارد." در اینجا رهبر طالب به اسامه بن لادنی که وهابی بود و اکنون رهبر القاعده شده بود، این نکته را متذکر شد که استغاثه با شرط آنکه شرایطش رعایت شود، نزد ما جایز است، اگرچه نزد وهابیون شرک است. 💢 به طور خلاصه تفاوتهای وهابیت با طالبان را می توان در موارد ذیل دانست: 1⃣ وهابیت در اجتهاد و تقلید، بیشتر رویکرد اجتهادی دارند ولی طالبان مقلد ابوحنیفه هستند و رویکرد تقلیدی دارند. 2⃣ وهابیت، ماتریدیه را یک فرقه انحرافی می دانند، ولی طالبان از نظر اعتقادی ماتریدی _ اشعری هستند. 3⃣ وهابیت، صوفیان را مشرک و همه آداب و رسوم صوفیانه را بدعت و ابن عربی را ملحد، زندیق و کافر می داند، اما طالبان نگاه مثبتی به طرائق صوفیه دارند و ابن عربی را قبول دارند. 4⃣ هر دو تعریف عبادت ابن تیمیه را قبول دارند، اما در مصادیق اختلافات فراوانی دارند. به نوعی می توان گفت طالبان بسیاری از اعمالی که وهابیت از مصادیق شرک و بدعت می دانند، با شرایطی قبول دارند که در قصه بالا بیان شد. ✔️نمونه بارز آن تخریب قبور توسط وهابیت و عدم تخریب قبور توسط طالبان است. طالبان تا کنون هیچ قبری را تخریب نکرده اند و سفر برای زیارت قبور را نیز مستحب می داند. ✔️البته طالبان عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) را بدعت دانسته و نسبت به استغاثه و نذر برای اولیاء الهی حساسیت نشان می دهند و آنرا شرک می دانند، اما مسلمانان را به خاطر این اعمال تکفیر نمی کنند. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٥) 🔴 تفاوت طالبان با داعش 🔹شناخت داعش بدون فهم سلفیه جهادی امکان پذیر نیست، همچنین فهم طالبان بدون شناخت دیوبندیه میسور نیست. 🔹 تفکر داعش را می توان ترکیبی از اندیشه "توحید القصوری های مصر" با فکر "توحید القبوری های وهابی" دانست. 🔹نکته حایز اهمیت این که گروه های جهادی مصری معتقد بودند که هدف وهابیت تنها موحد کردن [متوسلین به] قبرها است، ولی ما باید به دنبال موحد کردن [حاکمان] قصرها باشیم و مهم موحد کردن حاکمان و حکومت هاست. ✔️به طور خلاصه تقدم و اولویت " توحیدالقصور "بر "توحیدالقبور ". 🔹 به نظر سلفیان جهادی، تمام حکومت هایی که حکم به غیر "ما انزل اللّه" می کنند، کافر به کفر آشکار هستند. لذا باید علیه آنان جهاد مسلحانه نمود. از طرفی چون جهاد بر هر مسلمانی حکم وجوب عینی- همانند نماز را- دارد، به همین علت تمام حکومت های جهان اسلام از مصادیق طاغوت و جهاد مسلحانه علیه آنان واجب است. 🔘 همچنین ارتش های کشورهای جهان اسلام و بقیه افرادی که موجب استحکام پایه های حکومت های کافر می شوند نیز از مصادیق کفر بوده و همگی باید کشته شوند. 🔹 این تفکر در مصر ظهور کرد و در جنگ شوروی به افغانستان صادر شد
و عنوان تفکر "افغانُ العرب" به خود گرفت. ✔️ این گروه بعد از جنگ افغانستان، رهبری به نام اسامه بن لادن پیدا کردند که یک وهابی ای بود که اکنون تفکر سلفیان جهادی را هم پذیرفته بود. در اینجا بود که تفکر "توحیدالقبوری وهابیت" به وسیله اسامه بن لادن به القاعده وارد شد و داعش که از دل القاعده بیرون آمد، هم توحید القصوری شدند و هم توحید القبوری!!! 🔹اما طالبان هیچ یک از این افکار بالا را قبول ندارد و فقط دشمن مشترک آنها (آمریکا) باعث شده بود تا اسامه بن لادن با ملاعمر بیعت و رهبر طالبان را به عنوان رهبر امارت اسلامی افغانستان بپذیرد. ✔️ از نظر داعشی ها، طالبانی ها به چند دلیل کافرند. 🔺اول اینکه نه افکار توحید القبوری را قبول دارند و نه توحید القصور را. 🔺دیگر اینکه چون گرایشات صوفیانه دارند و برخی افکار تصوف را قبول دارند، مشرکند. 🔺سوم اینکه چون تفکر ماتریدیه دارند، بدعتگذارند و چون کافران را کافر نمی دانند، بنابراین کافرند. ❌ بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، شاخه خراسان داعش در افغانستان فعال گردید و به جذب نیروهای طالبان پرداخت، اما عده کمی از طالبان جذب داعش افغانستان شدند و طالبان در موارد متعدد به جنگ با داعش رفت و بیشترین حمله به داعش در افغانستان توسط طالبان صورت گرفته است و داعش نیز متقابلا به طالبان حملاتی داشته است. ⚡️ناگفته های از طالبان(٦) 🔴 طالبان و شیعه 🔹 برای فهم نگاه طالبان نسبت به شیعه، باید به قرن ها قبل بازگردیم. زمانی که در ایران، صفویه رشد کرده بود و شیخ احمد سرهندی، ملقب به مجدد الف ثانی، در سال ۱۰۰۱ قمری کتابی با عنوان «رد روافض (شیعیان)» نوشت تا جلوی گسترش شیعه در هند را بگیرد. 🔹 بعد از او شاه ولی الله دهلوی، رهبر فکری و معنوی طالبان (دیوبندیان) دو کتاب در نقد شیعه نوشت. یکی «ازاله الخفاء عن خلافه الخلفاء» و دیگری «قره العینین فی تفصیل الشیخین». 🔹 پس از او پسرش کتابی به زبان فارسی در نقد شیعه به نام «تحفه اثنی عشریه» نوشت و بیان داشت شیعه از اسلام هیچ نصیبی ندارد و کفر آنان ثابت است. این کتاب به صورت وسیع در جامعه مسلمان شبه قاره هند و کشورهای عربی تاثیرگذار بود. 🔹رویکرد نقد شیعه در میان بزرگان مورد قبول طالبان، یک رسم علمی و فرهنگی شد. ملاقاسم نانوتوی و رشید احمد گنگوهی موسسان مکتب دیوبندیه و برخی از عالمان مورد اعتماد طالبان کتبی در نقد شیعه نوشتند. اکثر این آثار در نقد شیعه بود و کمتر از کفر شیعه سخن گفته می شد، اما برخی از نویسندگان به کفر شیعه تصریح کردند. 🔹 تندروی و افراط عده کمی از دیوبندیان در تصریح به کفر شیعه، باعث شد تا در پاکستان، گروهک سپاه صحابه به وجود آید که معتقد به کفر و وجوب قتل شیعه است. 🔹در کنار این رویکرد چهارصد ساله در نقد شیعه از سوی بزرگان مورد اعتماد طالبان، اختلاف قومی پشتون ها با هزاره ها مزید بر علت شده و رویکرد طالبان به شیعه را افراطی و گاه تکفیری کرده است. البته همچنان که در میان دیوبندیان افراد بزرگی هستند که در عین انتقاد به شیعه،‌اعتقاد به کفر شیعه ندارند، همین فضا در میان طالبان وجود دارد. برخی با رویکرد غیر تکفیری و عده کثیری با رویکرد تکفیر شیعه در میان طالبان حضور دارند. 🔹بنابراین شیعیان باید در عین حفظ وحدت خود در افغانستان مواظب باشند تا در جنگ مذهبی شیعه و سنی ورود نکنند و درعین حال با اقتدار از خودشان دفاع کنند، اما مواظب باشند درگیر دعوای دولت و طالب نشوند که هم دولت پشتون است و هم طالب. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٧) 🔴 آینده افغانستان در سپهر طالبان 🔹 آنچه در ادامه می آید، تحلیل های پژوهشگری است که سالها در زمینه فرق و مذاهب کار کرده است: 1⃣ بارها گفته ام که آینده افغانستان از آن طالبان است، خواه بپسندیم یا آن را نپسندیم. البته نویسنده این یادداشت، همانند میلیونها نفر دیگر از انسان های آزاده، اصلا دوست ندارد طالبان سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ شمسی سرکار بیاید. 2⃣ چکیده بیست سال مطالعه بنده در زمینه سلفی گری و طالبان این را نشان می دهد که طالبان در میان پشتون ها و حتی در غیر آن دارای پایگاه مردمی است و الّا نمی توانست به این زودی، این همه استان را بدون درگیری و با کمترین تلفات از آن خود کند. 3⃣ پشتون ها که بیشترین جمعیت را در افغانستان دارند، مدافعان جدی طالبان هستند و معتقدم اگر یک رأی گیری آزاد در افغانستان صورت گیرد، طالبان رای بسیار بالایی می آورد. چه بپسندیم یا آن نپسندیم و پسند ما،‌ هیچ فرقی در واقعیت افغانستان ندارد. 4⃣ به نظر می رسد طالبان از نظر ایدئولوژی و مبانی فرقی با بیست سال پیش نکرده است و تغییرات فعلی، تاکتیکی است. لذا در آینده، شیعیان، اقوام غیر پشتون، زنان و طرفداران دموکراسی لیبرال در افغانستان در سختی های بیشتری قرار خواهند گرفت. 5⃣ افغانستان هیچ تناسبی با عراق و سوریه ندارد، لذا حشد الشعبی در افغانستان نه جواب می دهد
و نه به نفع شیعیان است. رویکردهای روزنامه جمهوری اسلامی در زمینه افغانستان فعلی را به نفع شیعیان نمی دانم. 6⃣ خشونت دولتی و سازمان یافته در آینده بیشتر خواهد شد، اما باید گروه ها و احزاب مخالف طالبان با انسجام خود برای آزادی های مشروع و قانونی خود از هم اکنون تلاش منسجم داشته باشند. امروز دیر است چه برسد به فردا. ✔️باز هم درباره طالبان و تحولات افغانستان خواهم نوشت....
نکات همایش تدبر.pdf
437.5K
👆👆 گزارش تفصیلی ارائه مقالات در همایش « قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» 🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار می‌کند 🔴 ✨ مسابقه عظیم قرآنی و فرهنگی «نور علی نور» ✨ ❇️ با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل: 🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی 🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۵ شهریور ماه 📣 ثبت نام و شرکت در مسابقه برای عموم هموطنان عزیز از هر قوم و مذهبی، آزاد و است. ♨️ تا نشده کنید. 🌐 ثبت‌نام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق لینک زیر: 🆔 zil.ink/noor_test
سلسله نشست‌های علمی امامت، دکتر خیاط زنجانی (نشست۲).mp3
14.99M
‌ 🔊 صوت نشست علمی شماره ۳۵ 🌹 با موضوع سلسله نشست‌های امامت و رهبری (نشست دوم) 🎙 با حضور دکتر محمد خیاط زنجانی 📆 دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ✅ کیفیت خوب (۱۴ مگابایت) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
✅ سلسله نشست های علمی امامت و رهبری ✅ ⚠️ جلسه سوم 📗 با محوریت کتاب امامت و رهبری، اثر استاد شهید مرتضی مطهری ⚜ با حضور استاد ارجمند؛ جناب آقای دکتر زنجانی 🔰 بصورت آنلاین در بستر وب: دوشنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۱۸ الی ۱۹ https://b2n.ir/kalam-kermanshah 📜 به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در جلسه ارائه می‌شود 📍لازم به ذکر است در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، مسابقه کتابخوانی از کتاب امامت و رهبری برگزار می‌شود. 👥 امکان شرکت برای همه فراهم است 🔸 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه: @elmi_kermanshah
سلسله نشست‌های علمی امامت، دکتر خیاط زنجانی (نشست۳).mp3
13.93M
‌ 🔊 صوت نشست علمی شماره ۳۶ 🌹 با موضوع سلسله نشست‌های امامت و رهبری (نشست سوم) 🎙 با حضور دکتر محمد خیاط زنجانی 📆 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ✅ کیفیت خوب (۱۳.۵ مگابایت) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
4_5956531722953689302.pdf
5.67M
📚دانلود «الحسین و السنة» ✍️سید عبدالعزیز الطباطبائی 📘اثر مهم درباره اسناد کهن مرتبط با (ع) و حادثه (روايات احمد بن ، و ) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ♻️ | حاج ماموستا ملا قادر قادرى ◀️ دیدگاه در خصوص (ع) (علیهم السلام) 🇮🇷حوزه انقلابی کرمانشاه 🍐https://eitaa.com/joinchat/956235818Ce93ee296c8 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
*نشست عاشورايي در برنامه علمي فرهنگي طلوع: امام حسين در مسيحيت و در نگاه اهل سنت* زمان: چهارشنبه 27مرداد ساعت 18 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع) نشست علمی عنوان "امام حسین علیه‌السلام از نگاه مسيحيت" با نقد ديدگاه‌هاي *آنتوان بارا*، نويسنده برجسته مسيحي عرب در كتاب "حسين در انديشه مسيحيت" و و تبيين الگوی عدالت‌خواهان و حق‌جویان زمینی، و وارث ارزش‌های همه ادیان آسمانی روز و نيز *امام حسين در نگاه اهل سنت* به مدت حدود يك ساعت با ارايه حجت الاسلام و المسملين جناب دكتر بهروز صدقي (دانش‌آموخته سطوح عالي حوزه و دانشگاه، پژوهشگر دين، و صاحب تاليفات در اين حوزه و سفير ج. ا. ايران در غرب افريقا در دهه 60) و جناب دكتر محمدمهدي لبيبي‌ (استاد، محقق، مترجم و صاحب‌نظر اجتماعي) برگزار ميشود. شرکت کنندگان ارجمند نیز میتوانند دلنوشته های خود را، مخصوصا با متن فشرده و از قبل نوشته، در بزرگداشت حماسه عاشورا در جلسه بخوانند. زمان چهارشنبه 27 مرداد، همزمان با تاسوعاي حسيني ساعت ص18 لينك جلسه: http://el.urd.ac.ir/lms/index.php?option=com_bigbluebutton&view=meetingview&id=140 با رمز 22 برنامه علمي فرهنگي طلوع 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
بررسی گزارش‌های حوادث تکوینی شگفت پس از شهادت امام حسین علیه السلام دکتر محمد رضا جباری چهارشنبه ۲۷ مرداد ساعت ۱۹ صفحه آپارات مرکز حوزوی پژوهش‌های تاریخ اسلام https://www.aparat.com/CHSIQS
موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره کرمانشاه
*نشست عاشورايي در برنامه علمي فرهنگي طلوع: امام حسين در مسيحيت و در نگاه اهل سنت* زمان: چهارشنبه 27
صوت نشست👇👇👇 امام حسين عليه السلام در نگاه اهل سنت با نگاهي به شعاير و نمادها و آيينها در طول تاريخ ايران با ارايه جناب دكتر محمدمهدي لبيبي در برنامه علمي فرهنگي طلوع در تاريخ 27 مرداد 1400 مصادف با تاسوعاي حسيني" https://live.urd.ac.ir/presentation/ad50562ad6bb5563c450a3ad166329c7d6a2789b-1629292537288/video/webcams.webm ☜لینک گروه دوم واتساپ برنامه علمی طلوع: https://chat.whatsapp.com/FWnTfvCAFvN1AhekNzYJou ☜لینک کانال ایتا: https://eitaa.com/Tolouwomen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*دومین نشست عاشورايي در برنامه علمي فرهنگي طلوع: امام حسين در مسيحيت و در نگاه اهل سنت* زمان: پنجشنبه 28 مرداد ساعت 18 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع) نشست علمی عنوان "امام حسین علیه‌السلام از نگاه مسيحيت" با بررسی ديدگاه‌هاي *آنتوان بارا*، نويسنده برجسته مسيحي عرب در كتاب "حسين در انديشه مسيحيت" و و تبيين الگوی عدالت‌خواهان و حق‌جویان زمینی، و وارث ارزش‌های همه ادیان آسمانی روز و نيز *امام حسين در نگاه اهل سنت* به مدت يك ساعت با ارايه حجت الاسلام و المسملين جناب دكتر بهروز صدقي (دانش‌آموخته سطوح عالي حوزه و دانشگاه، پژوهشگر دين، و صاحب تاليفات در اين حوزه و سفير ج. ا. ايران در غرب افريقا در دهه 60) برگزار ميشود. زمان پنجشنبه 28 مرداد، همزمان با عاشورای حسيني ساعت ص18 لينك جلسه: http://el.urd.ac.ir/lms/index.php?option=com_bigbluebutton&view=meetingview&id=140 با رمز 22 برنامه علمي فرهنگي طلوع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# معرفی کتاب ◾️مقتل مفصل طراز المصائب اثر مولی نظر علی طالقانی از عرفا و حکما و فقهای عصر ناصری، متنی مدوّن، منتظم و روشمند در ذکر مصیبت است که در هر مجلس آن با ذکر رویدادی قرآنی و تطبیق آن با بخشی از واقعه عاشورا، نکات بدیعی را برای خواننده هویدا می کند. نسخه خطی این کتاب در مخزن مخطوطات آستان قدس رضوی است و با تصحیح و تعلیقات از سوی انتشارات تراث اسلامی در بیش ۱۲۰۰ صفحه و دو جلد، چاپ و منتشر شده است. ✍این کتاب، گنج روان اهل منبر و عزاست. ◽️نشانی اینترنتی انتشارات تراث اسلامی، Torathpub.ir است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
کتاب 🔴یکی از نیکوترین، پرمحتواترین و خوش قلم ترین کتاب ها در ترسیم حقایق عاشورایی، کتاب «یک شب و روز عاشورا» نوشته علامه آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای، متوفی به سال هزار و سیصد و شصت و سه شمسی است. 💠در برگ های آغازین آن، نویسنده دانشمند و آگاه، می نویسد: «عاشورا، روز تلاش است که عقلای رشید ملت، با کمی عده، ایستاده اند برابر نیروی مغرور بنی امیه که حمله آورده، بلکه آخرین بدنامی و ننگ را به خود اختصاص دهد، این عصابه ی خردمند، می کوشند که باشد عقل را نیرو دهند، تا چیره بر جنون شود، می خواهند زیر بازوی عقل را بگیرند، بلکه برخیزد و در میان این لجنزار در نماند، و از این صحرای سراب، به جایی سر در آورد، لذا به نطق خود آخرین درجه ی حرارت و هدایت را می دهند. و بالحقیقه، صبح عاشورا نقطه ی مقابل و به عکس عصر است، صبح آن از نورپاشی منطق شهدا به عقل بشریت و مدد دادن به عقل و خرد و به رأی عقل، هنگامه ای است دیدنی، و عصر از دیوانگی اراذل و جنون شهوات، هنگامه ای است دیگر، ترشحات افکار و نطق های آن عقول ارجمند، «جباران عقول»، هنگامه ی صبح را پر از نسیم جانفزای صبحگاهان می کرد، که می توانست جان به مرده بدهد. ولی هنگامه ی عصر، کشته هایی از شهدا افتاده که از به هوش آوردن دیوانگان، مأیوس شده و کنار کشیده، خاموش شده و آرمیده اند، و آن ها را به تیره بختی دیوانگی خود واگذارده اند...» 📚یک شب و روز عاشورا، حکیم الهی آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای، ص بیست و یک، نشر دارالعرفان. چاپ اول، زمستان هشتاد و نه. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه -
15766-fa-yek-shab-va-roz-ashora-۱.pdf
2.95M
👆👆متن پی دی اف یک شب و روز تألیف آیت الله میرزا خلیل کمره ای 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔹کارگاه جریان‌ها و مکاتب معاصر در اندیشه تاریخی و تاریخ نگاری 🔹 محورهای دوره: - مروری بر پیشینه نظریه ها - گشايش فلسفی در تاريخنگاری: جريان روشنگری و تاريخ، ديالکتيک هگل، تکامل داروين، ماترياليسم تاريخی مارکس، ايدئاليسم کالينگوود، الگوی تمدنی توین بی. - گشايش روشی در تاريخنگاری: دستاورد کارلايل، روش مورخان فرانسوی، تاريخ‌پژوهی رانکه، باستان‌شناسی و تاريخ، ميراث ناملموس و تاريخ‌پژوهی (ژوبنويل). -تاريخنگاری و ابعاد حيات انسانی: تاريخ سياسی، تاريخ نظامی، تاريخ اقتصادی، تاريخ فرهنگی، تاريخ ادبيات و هنر، تاريخ اديان، تاريخ علم، تاريخ اجتماعی، مکتب آنال. - تاريخنگاری و مرزبندی جوامع: رويکرد ملی (تاريخ خود و ديگری، consensus history امريکا، memory studies)، تاريخ جهانی، تاريخ تمدن (نيز تاريخ انسانيت)، نظريه جغرافيا و مرز ترنر، تاريخ تطبيقی. 🔹مدت دوره: شش هفته دو جلسه ای (از ششم شهریور - روزهای شنبه؛ ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰) در مجموع دوازده جلسه بصورت آنلاین. 🌀 جهت شرکت و ثبت‌نام در این دوره با شماره ۰۹۳۶۰۷۰۷۶۵۷ تماس حاصل نمائید. 🆔 @OstadPakatchi