eitaa logo
مرکز تخصصی کلام و تفسیر، واحد کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
363 ویدیو
367 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 امام حسین (ع) و سبک زندگی اسلامی: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَا يَحْذَر»؛ «كسى كه در نافرمانى خدا به كارى شتابد، آنچه را اميد دارد، بيشتر از دست بدهد و بدان چه از آن مى‏پرهيزد زودتر گرفتار آيد.» (تحف العقول، ص248) 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 @sabkezendegikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا رحمه الله الواسعه کربلا؛ قبله آخرالزمانیها است. شب میلاد ارباب، دلم هوایی کربلا شده ... @kalamkermanshah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 نقدِ آفات و خرافاتِ دکتر عبدالکریم سروش ❇️ ناقد: آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔹 فایل صوتی سخنان حضرت آیت الله علیدوست مسئول محترم انجمن فقه و حقوق اسلامی در پاسخ به دکتر سروش درباره خرافه در جامعه دینی و ... به نقل از ✅ کانال دروس استاد علیدوست 🆔 @alidost_fiqh @kalamkermanshah
«حسن جلالی عزیزیان» نویسنده‌ای است که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، تاریخی، دفاع مقدس، مذهبی، سیاسی و… آثاری از خود به‌جای گذاشته است!! اجازه دهید فقط عناوین برخی از کتب و مقالات ایشان را با هم مرور کنیم: 1. قصه‌های نماز 2. تاریخ آبادان در روزگار اسلامی 3. یاس زخمی 4. زندگی‌نامه‌ی سیاسی شهید هاشمی‌نژاد 5. یک کهکشان کبوتر: ستاد اولین یادواره شهدای شهر دالکی و حومه 6. واقعه حره 7. فرزندان چهارده معصوم علیهم‌السلام 8. بزرگان خامنه: سرگذشت‌نامه رهبر جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ 9. تاریخ مرند (مرند، جلفا، زنوز، هادی‌شهر) 10. قصه‌های نماز “ویژه دانش‌آموزان”: 215 قصه در قالب 25 فصل 11. یک کهکشان اشک: 119 قصه تاریخی وآموزنده درباره نماز 12. عاشق‌ترین پروانه: داستان زندگی و شهادت حضرت قاسم (ع) 13. آفتاب بروجرد: داستان‌هایی از زندگانی علامه بحرالعلوم 14. نگاه سبز: سی و دو حکایت از زیارت عاشقان مهدی (ع) 15. دائرة‌المعارف اندیمشک 16. مرثیه‌ی عاشورا 17. عشق واقعی (پیرامون امام عصر (عج)) 18. ضیافت عشق: داستان زندگی و شهادت طفلان مسلم و … بله تنوع موضوعات قدری عجیب است اما عجیب‌تر این‌که نام‌برده به یک‌باره به سوئد می‌رود و نام واقعی (فرقه‌ای) خود «هارون وهومن» (Harun Vohouman) را فاش می‌سازد! کاشف به عمل می‌آید ایشان از «یهودیان مخفی مشهدی» بوده که عمری در میان مسلمانان رخنه کرده و با نام اسلامی و شیعی برایشان «تاریخ‌نگاری» (بخوانید: تاریخ‌سازی) می‌کرده است! @kalamkermanshah
ادامه پیام‌ پیشین ................. وی در سال ٨٣ در سوئد اثر «جهودكشان» را منتشر می‌كند! در این کتاب علاوه بر ترویج «یهودیت» و «بهائیت»، در اقدامی عجیب، به رسول خدا (ص) نسبت راهزنی می‌دهد! در دفاع از بی‌گناهی! «علی‌محمد باب»، امیرکبیر را وحشی نام نهاده و می‌نویسد: در سال ١٢۶۶ ه.ق بود كه داغ ننگ ابدى بر پیشانى او زده شد و به دستور امیركبیر، سید على‌محمد شیرازى (باب) را از زندان چهریق بیرون آورده و در تبریز، وحشیانه و بدون هیچ دلیل و گناهى دار زد… آقاى وهومن در ذیل نام «عكا» در پاورقى کتابش «بهائیت» را دین الهی معرفی کرده و مى‌نویسد: بندر زیباى عكا كه در باستان سنت جین داكره نامیده شده و به همراه «حیفا»، به عنوان مركز جهانى دین (!!!) بهائیت شناخته شده و در سال ١٩٩٩ م ۴۴٨٠٠ نفر را در خود جاى داده است… پس از سال ٨٣ به یکباره چندین کتاب تاریخی با محوریت سفرنامه‌ها از «حسن جلالی عزیزیان» با نام جدیدش «هارون وهومن» منتشر می‌شود! با تأسف، سایت تبیان! (وابسته به سازمان تبلیغات) در مقاله‌ای ( 1391/06/04) در معرفی او می‌گوید: «هارون وهومن» پژوهشگر توانایى است که توانسته است سفرنامه‏‌هاى موجود در کتابخانه‏‌هاى رضوى مشهد، ملى تهران، ملک، کاخ موزه گلستان، مدرسه عالى ‏سپهسالار، مجلس شوراى ملى و سناى سابق، مرکز تحقیقات ایران و پاکستان در اسلام‏ آباد، مرکز احیاى میراث اسلامى و مسجد اعظم قم را به ‏صورت لوح فشرده‏ تهیه کند. قرار است مجموعه‏‌ى «سفرنامه‏‌هاى خطى فارسى» که در بر گیرنده‏‌ى ١٠٩ سفرنامه‏‌ى خطى فارسى است که به زبان فارسى و در عصر قاجاریه (1343-1193ه.ق / 1925 -1779م.) نوشته شده است، در ١٩ جلد قطع وزیرى و در زمان ۵ سال (1391 -1387ه.ق) منتشر شود. حسن جلالی عزیزیان در پاییز ١٣٨۶ کتاب «بهائیان نور مازندران» را بر اساس سه نسخه‌ی خطی عصر قاجار تصحیح می‌کند! آری! یک «یهودی مخفی» که تا دیروز درباره‌ی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، امام زمان (عج) و نماز کتاب می‌نوشت، امروز در مظلومیت «بهائیان» و «یهودیان» قلم می‌جنباند! به نُسَخ خطی مهمترین منابع کشور دسترسی دارد! و عجیب‌تر این‌که با این کارنامه‌ی سیاه دوباره پای کتاب‌هایش به کشور باز می‌شود! به‌راستی در بین این همه مبارزان دوران ستم‌شاهی، یک یهودی-بهایی آنوسی چرا باید دست بر «شهید هاشمی‌نژاد» بگذارد و چرا باید در کتاب «بزرگان خامنه» به زندگی رهبر انقلاب بپردازد؟!! یک فرد غیر ترک (غیر آذری) مشهدی چرا باید کتاب تاریخ شهرستان مرند، جلفا و زنوز را بنویسد؟! وی که در کتاب «جهودکشان» بزرگترین «تحریفات» را انجام می‌دهد، با این همه کتاب‌های تاریخی که می‌نویسد به دنبال «انحراف» در چیست؟! یک‌بار دیگر عناوین کتاب‌های «هارون وهومن» را بخوانید تا یادتان نرود «نفوذی» یعنی کسی که فکرش را هم نمی‌کنی! به مخیله‌ات هم نمی‌گنجد!! نویسنده: علی‌اکبر رائفی‌پور @kalamkermanshah
✅همایش علمی_ فرهنگی چالش کرونا و زیست مومنانه 🔹در این روزهای فراگیری بحران کرونا و ایجاد سؤالات و نظرات گوناگون؛ بر اندیشمندان حوزه دین است که بیشتر بیندیشند که چگونه می توان در این بحران، دین و دانش را هدفمند بکار گرفت. 🔹از این رو، دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران در نظر دارد؛ موضوع کرونا را در اندیشه ورزی دینی مورد توجه قرار دهد. 🔹لذا از کلیه استادان، دانشجویان و همه صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی درخواست می شود که در این زمینه اندیشه های خود را در قالب یک مقاله علمی _ فرهنگی به دبیرخانه همایش ارائه نمایند. 💎محورهای همایش: _تأثیر باور مؤمنانه بر امید به آینده _نقش مرگ باوری بر کاهش اضطراب - نقش و ابعاد سرمایه اجتماعی در بیماری‌های اپیدمیک _ حق بر سلامت و حقوق بنیادین و بیماری های مسری - ظرفیت‌های معنوی در فضای شیوع بیماری‌های مهلک - مسؤولیت های اجتماعی در مواجه با بیماری‌های اپیدمیک - ریشه‌یابی و تحلیل بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری - مراقبه فردی و دیگر مدل‌های انگیزه‌بخشی برای التزام به قرنطینه خانگی _نقش و آثار آموزش های مجازی در هنگامه بیماری‌های اپیدمیک - چالش‌های اخلاقی کادر درمانی در مواجهه با بیماران کرونایی - کارویژه‌های نهاد روحانیت در فضای کرونایی ✳️لطفا نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:🔻 1⃣مهلت ارسال مقالات تا آخر فروردین ۱۳۹۹ است و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. 2⃣ ساختار مقاله بر اساس ساختار رایج مقالات علمی پژوهشی باشد. 3⃣کلیه مقالات در قالب فایل ورد به آدرس sm.mmoqaddam@ut.ac.ir ارسال گردد. 4⃣پس از داوری مقالات با توجه به شرایط عمومی کشور و مراکز آموزش عالی، زمان برگزاری همایش و شیوه آن به صورت مجازی یا حضوری و نحوه تجلیل از صاحب نظران ارجمند اطلاع رسانی خواهد شد. 5⃣به بهترین مقالات در سطح یک 15 میلیون ریال، مقالات سطح دوم 10 میلیون ریال و مقالات رتبه بعد 7 میلیون ریال برای قدردانی از نویسندگان محترم تقدیم خواهد شد. 6⃣جهت موارد ضروری و اطلاعات تکمیلی با معاون پژوهشی دانشکده دکتر موسوی مقدم با شماره همراه 09126530658 تماس بگیرید. 💠دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d @kalamkermanshah
✍در این فضای ابتلائات و دشواریها خوب است ندا دهیم: «یا کاشِفَ الکَرب عن وجه الحُسین! اِکشِف کُرُوبَنا بِحقِّ اخیک الحسین!» 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 میلاد قمر منیر بنی‌هاشم، آقا ابالفضل العباس مبارک باد. @kalamkermanshah
🔸 (ع): 🔹در هر کربی توسل به صاحب لوای سید الشهدا(ع) به عدد شریف آن جناب: یا کاشف الکرب عن وجه الحسین(ع) اکشف کربی بحق اخیک الحسین. ۱۳۳مرتبه(۱۳۳=عباس) 📔هزار و یک کلمه 🌿علامه حسن زاده آملی ___________ 🆔 به نقل از کانال علامه حسن زاده آملی👇 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95 @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍پروفسور موشیه شارون، استاد دانشگاه بن گوریو اسرائیل، در یک سخنرانی همه را غافلگیر کرد و گفت: اسلام آخرین دین است و هر کس آن را پذیرفت خوش‌شانس است چرا که اسلام حق و تنها دین جامع و جهان شمول است. (خبرگزاری ایکنا) @kalamkermanshah
💠امام سجاد(ع) و سبک زندگی اسلامی: 🔹علاماتُ المُؤمِنِ خَمسٌ: اَلوَرعُ فِی الخَلوَة وَ الصَّدَقَةُ فِی القِلَّةِ، وَ الصَّبرُ عِندَ المُصیبَةِ وَ الحِلمُ عِندَ الغَضَبِ، وَ الصّدقُ عِندَ الخَوفِ 🔸انسان مومن پنج نشانه دارد : 1️⃣ پرهیز از گناه در خلوت 2️⃣ صدقه دادن در هنگام تنگدستی 3️⃣ شکیبایی در وقت مصیبت 4️⃣ بردباری در حال خشم 5️⃣ و راستگویی به هنگام ترس 📗الخصال، ص 245 🌸میلاد با سعادت حضرت امام سجاد (علیه السلام) مبارک باد. به نقل از: @ahlolbait @sabkezendegikh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 گزیده سخنان ارزشمند آیت الله شیخ جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم💐 در پاسخ به مولوی عبدالحمید @kalamkermanshah
🏴 انا لله و انا الیه راجعون امام جمعه‌ای که در راه مقابله با کرونا درگذشت حجت‌الاسلام آذرپندار، امام جمعه چهاربرج آذربایجان غربی که از روزهای اول شیوع ویروس کرونا همراه با مردم و جوانان در ضدعفونی معابر و محلات شهر فعالیت می‌کرد، براثر ابتلا به کرونا درگذشت. دفتر امام جمعه چهاربرج محل امنی برای همه مردم به ویژه اقشار کم درآمد و مستضعف بود، به طوری که حجت‌الاسلام جعفر آذرپندار با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری، کمک حال فقرا و مستمندان بود. برگزاری جلسات مختلف با روحانیون چهاربرج، عیادت از بیماران در منزل و بیمارستان، برگزاری جلسات مختلف با طلاب و روحانیون چهاربرج مقیم قم و ... از اقدامات حجت الاسلام آذرپندار بود. ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336 گفتنی است حجت‌الاسلام آذرپندار از فارغ التحصیلان مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قم بود که در مسیر خدمت خالصانه به مردم درگذشت. با تسلیت درگذشت این روحانی خدوم، حشر با اولیای الهی را بری ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان ایشان مسئلت داریم. مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
✍✍✍ برخی همایشهای مرتبط با بیماری کرونا از نظرگاه علوم انسانی به ویژه کلام اسلامی👇👇👇
🔹 همایش مجازی «ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران» 🔹 دبیر علمی: دکتر پاکتچی 🔹 مهلت ارسال چکیده ها: 17 فروردین 1399 🌐 سایت همایش: http://www.ihcs.ac.ir/coronaconf @kalamkermanshah
🛑 *تمدید مهلت ارسال آثار* 🛑 ⌛️ *۶ فروردین ۹۹* 📢 *فراخوان تحلیل پیامد های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ناشی از پدیده ویروس کرونا* مهم ترین پیامد ناشی از ویروس کرونا در یکی از حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی را شناسایی نموده و مبتنی بر آن به ۵ سوال زیر پاسخ تحلیلی ارائه دهید. ۱. چگونه این ویروس منجربه این مسئله شده است؟ ۲. پیامد آن بر چه کسانی و چه سازمان هایی تاثیر گذار است؟ ۳. چه نهاد ها و وزارتخانه هایی متولی رفع این پیامد می باشند؟ ۴. وسعت جغرافیایی این پیامد چه میزان است؟ ۵. شدت و میزان تاثیر این پیامد چه مقدار است؟ 🎁 به سه تحلیل برتر هریک مبلغ ۵۰۰ هزارتومان هدیه اعطا می‌گردد. 🔸 ملاک ارزیابی کیفیت تحلیل و تعداد پیامد های شناسایی شده می باشد. 🔸 محدودیتی در ارسال تحلیل وجود ندارد. 🕑 مهلت ارسال آثار: ۶ فروردین ۹۹ 📭 جهت ارسال آثار: 🔸 رایانامه: qarargah.stm@gmail.com 🔸 پیام رسان بله: qarargah_stm@ و 09351703344 @kalamkermanshah 🔔 به نقل از: 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
✅همایش علمی_ فرهنگی چالش کرونا و زیست مومنانه 🔹در این روزهای فراگیری بحران کرونا و ایجاد سؤالات و نظرات گوناگون؛ بر اندیشمندان حوزه دین است که بیشتر بیندیشند که چگونه می توان در این بحران، دین و دانش را هدفمند بکار گرفت. 🔹از این رو، دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران در نظر دارد؛ موضوع کرونا را در اندیشه ورزی دینی مورد توجه قرار دهد. 🔹لذا از کلیه استادان، دانشجویان و همه صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی درخواست می شود که در این زمینه اندیشه های خود را در قالب یک مقاله علمی _ فرهنگی به دبیرخانه همایش ارائه نمایند. 💎محورهای همایش: _تأثیر باور مؤمنانه بر امید به آینده _نقش مرگ باوری بر کاهش اضطراب - نقش و ابعاد سرمایه اجتماعی در بیماری‌های اپیدمیک _ حق بر سلامت و حقوق بنیادین و بیماری های مسری - ظرفیت‌های معنوی در فضای شیوع بیماری‌های مهلک - مسؤولیت های اجتماعی در مواجه با بیماری‌های اپیدمیک - ریشه‌یابی و تحلیل بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری - مراقبه فردی و دیگر مدل‌های انگیزه‌بخشی برای التزام به قرنطینه خانگی _نقش و آثار آموزش های مجازی در هنگامه بیماری‌های اپیدمیک - چالش‌های اخلاقی کادر درمانی در مواجهه با بیماران کرونایی - کارویژه‌های نهاد روحانیت در فضای کرونایی ✳️لطفا نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:🔻 1⃣مهلت ارسال مقالات تا آخر فروردین ۱۳۹۹ است و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. 2⃣ ساختار مقاله بر اساس ساختار رایج مقالات علمی پژوهشی باشد. 3⃣کلیه مقالات در قالب فایل ورد به آدرس sm.mmoqaddam@ut.ac.ir ارسال گردد. 4⃣پس از داوری مقالات با توجه به شرایط عمومی کشور و مراکز آموزش عالی، زمان برگزاری همایش و شیوه آن به صورت مجازی یا حضوری و نحوه تجلیل از صاحب نظران ارجمند اطلاع رسانی خواهد شد. 5⃣به بهترین مقالات در سطح یک 15 میلیون ریال، مقالات سطح دوم 10 میلیون ریال و مقالات رتبه بعد 7 میلیون ریال برای قدردانی از نویسندگان محترم تقدیم خواهد شد. 6⃣جهت موارد ضروری و اطلاعات تکمیلی با معاون پژوهشی دانشکده دکتر موسوی مقدم با شماره همراه 09126530658 تماس بگیرید. 💠دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d @kalamkermanshah
💠 پاسخ به استفتایی در خصوص ماه رمضان در ایام 🔺آیت الله العظمی جعفر سبحانی به سؤالی در خصوص حکم روزه ماه مبارک در ایام کرونا پاسخ داد که متن پاسخ این به این شرح است: با تشکر از توجه آقایان به این مسئله، فعلاً نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت تا وضع در آینده روشن‌تر شود، احیاناً ممکن است برخی بخواهند این موضوع را بهانه‌ای برای قرار دهند. 🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا 🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با مسیحیان اوانجلیست و دفاع آنها از اسراییل و خصومت با جمهوری اسلامی (1) ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با مسیحیان اوانجلیست و دفاع آنها از اسرائیل و خصومت با جمهوری اسلامی(2) ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵آخرین قطعه از پازل اندیشه دکتر سروش 🔸پس از شیوع ویروس کرونا در کشور آقای دکتر عبدالکریم سروش در مصاحبه ای با عنوان " خدا به هر دردی نمی خورد" مطالبی را بیان کردند. آقای دکتر عباس جوارشکیان دانشیار و مدیر گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد و مدیر گروه فلسفه مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد طی مصاحبه ای با عنوان " آخرین پازل از اندیشه دکتر سروش" به مطالب مطرح شده پاسخ گفتند. نظر به اهمیت موضوع متن کامل مصاحبه به استحضار می رسد. 🔹سؤال: چنانچه مستحضرید اخیراً مصاحبه‌ای از آقای دکتر سروش در فضای مجازی منتشر شده است. در این مصاحبه که تاحدودی مفصّل هم هست ایشان متعرض مطالبی شده‌اند که سؤالات و ابهاماتی را در اذهان پدید آورده است. متمنی است با توجّه به شناختی که جنابعالی از افکار و آراء ایشان دارید، ابتدا نظر کلّی خودتان را درباره این مصاحبه بفرمایید تا سپس به برخی از این سؤالات بپردازیم. در مجموع این مصاحبه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا مشتمل بر رویکرد جدیدی در اندیشۀ دکتر سروش است؟ به نظر شما خاستگاه این مصاحبه در شرایط فعلی چه می‌تواند باشد؟ 🔸بله همان طور که فرمودید مصاحبۀ مفصّلی است و مشتمل بر نکات متعدّد و تا حدودی متشتّت که اگر قرار باشد دربارۀ هرکدام سخن بگوییم، این مصاحبه خیلی به درازا خواهد کشید. در مجالی که دارم برخی از نکات اصلی آن را قدری به نحو تحلیلی بررسی خواهم کرد؛ امّا اینکه سؤال کردید در کل، این مصاحبه را چگونه ارزیابی می‌کنم باید به عرض برسانم محتویّات این مصاحبه مشتمل بر رأی و دیدگاه جدیدی در اندیشۀ ایشان نیست و این مواضع از سال‌ها پیش برای اهل تأمّل و صاحبان اندیشه روشن و آشکار بود؛ امّا جناب سروش در اعلان صریح و واضح مواضع خود در طی چهاردهۀ گذشته سیاست گام به گام در پیش گرفته و متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی پیش آمده هربار به بخشی از منظومۀ فکری خود اذعان و تصریح نموده است. در مصاحبۀ اخیر نیز ایشان وضعیّت پیش آمده از ابتلای به ویروس کرونا در کشور را فرصت مناسب برای بیان ابعاد دیگری از اندیشۀ خود تشخیص دادند که جدید و نو به نظر می‌رسد. 🔻سؤال: مراد شما کدام بخش از بیانات ایشان است؟ یکی اظهارات ایشان درباره حرم‌های مطهّر معصومین (ع) و بقاع متبرکه و انکار زیارت و توسّل است و دیگری که مهم‌تر از آن است مواضع ایشان دربارۀ نسبت خداوند با رویدادهای طبیعی و امور زندگی انسان‌ها است و انکار نقش دعا در زندگی که به نظر بنده آخرین قطعه از پازل اندیشۀ ایشان است که در این مصاحبه به نحو واضحی از آن رونمایی شده است و من سعی خواهم کرد قدری مفصّل‌تر از آن سخن بگویم. باقی بخش‌های مصاحبه ایشان چندان نکتۀ جدیدی ندارد، بخشی طعنه زدن و مخدوش کردن اعتبار علمی و معنوی بزرگان علم و معرفت است که از دیرباز در بیانات و سیره ایشان بوده است و بخشی نیز مربوط به دل‌پری‌های ایشان از صدر نشینی و قدربینی همقطارن خود در ایران و تصفیه حساب شخصی با برخی رقیبان داخلی است که سابقۀ نزاع و نقار آنها طولانی است و البتّه به نظر بنده این‌ها بیشتر مسائل شخصیّتی است تا مسائل علمی. منظورم جدال ایشان با برخی کسانی است که آن‌ها را غرب‌ستیز می‌نامد. طرح این بحث‌ها که گمان میکنم مربوط به دهه ۷۰ باشد و امروز هیچ موضوعیّتی ندارد نشان از زخم‌های کهنه‌ای دارد که هرچند گاهی سر باز می‌کند و در قالب و ظاهر بحث علمی، فضای بحث و گفتگوی علمی را مکدّر و نامطبوع می‌سازد. بخش دیگر مصاحبه نیز گوشه و کنایه‌های همیشگی ایشان به نظام و ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی و انقلاب اسلامی است که متأسّفانه عادت رایج غرب‌نشینانِ بریده از نظام و انقلاب و مردم است که در هر موقعیّتی که مملکت با مشکلات و گرفتاری‌ها روبه‌رو می‌شود، فرصت را غنیمت شمرده به‌جایِ همدلی و هم‌افزایی و امیدبخشی، هم‌ندا با هجمه معاندین، تخم تردید و بدبینی و ناامیدی و بدفهمی در اذهان پاشیده و برای لشگر رسانه‌ای دشمنان این مرز و بوم خوراک تهیه می‌کنند. به نظر بنده این مذموم‌ترین نوع مواجهه با این مردم غیور و سربلند است که برخی با فیگور روشنفکری و ژست عالمانه به میدان می‌آیند و ناجوانمردانه بر همۀ دستاوردهای پرافتخار، بالندگی‌ها و عظمت‌های نظام و انقلاب و مردم چشم می‌پوشند و به توهین و تحقیر ارزش‌ها و باورها و فرهنگ ایرانی و اسلامی دست می‌گشایند... ادامه در: ✅http://hekmateislami.com/?p=10526 @hekmateisami ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah