eitaa logo
مرکز تخصصی کلام و تفسیر، واحد کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
363 ویدیو
367 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولانا عبدالحمید: طلاب جامعه المصطفی، منشأ ویروس کرونا بوده است! @kalamkermanshah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا این جمله که ویروس کرونا از قم به سراسر ایران سرایت کرده درست است؟ صحبتهای مهم این پزشک گیلانی که خود به کرونا مبتلا شده بود، بسیار راهگشا و تأمل برانگیز است!!! @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از معترضان به بسته شدن حرم، ابتدا قبل از غروب پشت درب‌ها تجمع کردند و سپس بعد از غروب با شکستن درب حرم مطهر حضرت معصومه (س) وارد حرم شدند. نقش‌آفرینی جریانات مخالف با نظام نیز در این فتنه انگیزی، بعید نیست. مردم عزیز باید دقت کرده و با عقلانیت تمام تصمیم بگیرند. این نوع اقدامات هیجانی، اشتباه است و به رشد احساسات ضددینی در جامعه و در نهایت به وهن دین منجر خواهد شد. وهابیت و همه جریانات ضد دینی نیز حداکثر سوءاستفاده را از این اشتباهات خواهند نمود. 🆔 @dph110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از شکستن درب حرم حضرت معصومه(س) این بار نابخردان به حرم امام رضا علیه السلام یورش بردند تا مثلاً به بسته شدن حرم اعتراض کنند. ناسزا و تخریب بیت‌المال را از خاندان عصمت و طهارت آموختند؟! امام رضا (ع) از این کارها راضی هستند؟! اسم این کارها، دغدغه‌مندی نیست. بلکه جابجا نمودن رکوردِ تعطیلی عقل، تعصب کور، و جوزدگی است.‌ ما آنچه شرط بلاغ است، گفتیم. 🆔 @dph110
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه باصدور بیانیه ای  در واکنش به اتفاقات رخ داده  اخیر توسط عده ای در حرم حضرت معصومه(س)  تاکید کرد: هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) باشد، متن آن به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم  الحَمدُ لله الّذی جَعَلَ ولایه مُحمّد و آل مُحمّد طِیباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکِیَةً لَنَا حوزه‌های علمیه با تأسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامه‌ها براساس دیدگاه‌ها وتوصیه‌های کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته است، حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ  بودند و برخلاف برخی نظرات کج‌اندیشانه و شبهه افکنی‌های مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمک‌کار و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت. و اما اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلائی عالمگیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه گردیده، روشن است که محوریت توام عقلانیت و معنویت در پشت سر گذاردن این ایام کرونایی مهم‌ترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کم‌توجهی قرار گیرد. حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرن‌ها است که ملجاء و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به ویژه مجاوران حضرتش بوده است و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایت‌مدار قم و علمای معظم آن است. خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکرده‌اند. اما بدون شک هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همه‌جانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود. حال که بدخواهان و دشمنان  میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرائط بی‌رحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کرده‌اند و با انجام اقداماتی افراط گرایانه و به دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمده‌اند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود. با نهایت تضرع و التجا و توسل به آستان ملکوتی حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین رفع بلا و ابتلا از همه انسانها، مسلمانان جهان و شیعیان و محبان امیر المومنین را در این ماه پر فضیلت از خداوند منان خواهانیم. مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم مقدسه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه واضح مواضع دیشب این فرد از تجمع‌کنندگان پشت درب حرم امام رضا (ع): ۱. اگر قرنطینه است، اول مغاره‌ها و فروشگاه‌ها را باید می‌بستند. ۲. همه این جمع بچه‌های انقلاب هستند. ما دو دسته‌بندی بیشتر نداریم انقلابی و غیر انقلابی. این جمع حاضر نه چپ‌اند نه راست؛ نه دارودسته شیعه انگلیسی (وابسته به جریان شیرازی) ۳. وزیر و رییس‌جمهور غلط کردند. 💠 پی‌نوشت: دیشب اقدام تجمع‌کنندگان را اشتباه خواندیم اما این را نیز باید بگوییم که زدن برچسب تشیع انگلیسی و امثال آن به معترضان دیشب نیز، اشتباه است. مثلاً این سخنان کاملاً انقلابی است اما در اطراف وی افرادی از طرفداران سید صادق شیرازی هم حضور دارند که به این سخنران اعتراض می‌کنند. لذا این نوع اجتماعات، معمولاً ترکیبی از تفکرات و گرایشات مختلف و متعارض است و طبیعی هم هست که در تجمع، افرادی از همه طیف‌ها وجود داشته باشند. برخی کژاندیش و برخی سالم و دغدغه‌مند که البته کار اشتباهی کردند. یادمان باشد در همین دو هفته اخیر، عین مواضع بالا توسط اکثر فعالان و دلسوزان جریان انقلاب در اعتراض به تعطیلی مراکز و تجمعات مذهبی بیان شد که چرا دولت فروشگاه‌های بزرگ و... را تعطیل نکرد ولی نماز جمعه و مساجد و هیئات را تعطیل کرد. لذا برچسب‌های غیرمستدل به معترضان دیشب نزنیم که فقط منجر به دفع حداکثری و تضعیف جریان اصیل انقلاب می‌شود و هیچگاه دردی را دوا نکرده و نخواهد کرد. 🆔 @dph110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم شاهدی برای پست بالا که اکنون فرستادند. این بنده خدا که از سخنرانان اصلی تجمع قبل از غروب دیروز بودند، قبل از گذشت ۲۴ ساعت، کلیپ توبه‌نامه منتشر کرده‌اند تا از انتساب به جریان شیرازی و ... نجات پیدا نموده و در کلیپ چند بار تکرار می‌کنند که فقط به وزارت بهداشت اعتراض داشتند و تصریح می‌کنند که «خدای من شاهده که هیچ قصد و حتی تصوری از توهین و یا تضعیف نظام و رهبری نداشتم». نکنیم. 🆔 @dph110
هر چهار پیام بالا جهت اطلاع رسانی بازارسال شده است تحقیق کامل این مسئله و ارزیابی نکات مثبت یا منفی تعطیلی حرمها، فضای دیگری میطلبد اما آنچه مهم است آنکه فعلا در این بازه مراقب باشیم با احساسات و هیجانات بدون تأمل و تعقل، خوراک معاندان و فتنه انگیزان را فراهم نکنیم! @kalamkermanshah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علامه طباطبایی و سبک زندگی اسلامی * نسخه سلوکی علامه طباطبایی؛ خصوصا در این ایام که بیشتر در کنار خانواده هستیم. @sabkezendegikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در این ایام معنوی خاص که بهترین فرصت تقرب و زیارت است، درب حرم را می بندیم ؟! حجت الاسلام مسعودی @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ندای همه منتظران در لحظات تحویل سال .... @sabkezendegikh
رحلت حضرت ابوطالب، عموی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و پدر امیرالمؤمنین (علیه السلام) تسلیت باد. 🔺حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در نامه‌ای از محضر امام رضا علیه‌السلام در مورد ایمان ابوطالب سؤال نمود. امام رضا علیه‌السلام در جواب فرمود: 👌بسم اللّه الرّحمن الرّحیم. اگر در ایمان ابوطالب شک کنی، سرنوشت تو آتش جهنّم است. « إِنَّكَ إِنْ لَمْ تُقِرَّ بِإِيمَانِ أَبِي طَالِبٍ كَانَ مَصِيرُكَ إِلَى النَّار» 💠 کنزالفوائد ج1 ص 182 👈هدیه محضر ایشان صلوات بفرستید به نقل از کانال 🍃 @shia_ahkam @kalamkermanshah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 استدلال جالب و شنیدنی آیت‌الله در اثبات اسلام و ایمان علیه السلام 🏴۲۶رجب سالروز وفات تسلیت باد
پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی اسلامی، پیامبر اکرم (ص) فرمود: «طُوبَى لِمَنْ أَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ وَ أَمْسَكَ الْفَضْلَ مِنْ قَوْلِه‏»؛ «خوشا بر آن کس که زیادیِ دارایی‌اش را انفاق کند و زیادیِ سخنش را نزد خود نگاه دارد.» (تحف العقول، ص30) @sabkezendegikh
✴️ چرا قم قرنطینه نشد؟ 📝دکترعبدالکریم سروش اینکه چرا قم قرنطینه نشد، بدیهی است که در آنجا زور روحانیان و مدّاحان بر سیاستمداران و بر مسئولان بهداشت کشور چربید و متاسفانه اینان نتوانستند قم را از چنگال اداره و تدبیر آنها بیرون بکشند و در دست خود بگیرند و لذا فاجعه افزون‌تر و انبوه‌تر شد. گفته‌اند که هیچ مغازه‌داری به‌اختیار دکان خود را تعطیل نمی‌کند. مداحان و روحانیان مداح صفت هم چنین‌اند. امروز قم بدست مداح‌ها افتاده است و من در مقاله «پای مداحان در نعلین روحانیان» ظهور این فاجعه را آوردم و خبر دادم. این اماکن مسمّی به مقدس به هیچ وجه از جان آدمیان مقدس تر نیستند. اولا که سابقه‌ای در اسلام ندارند، ثانیا ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند خواه خواهر امام خواه برادر امام، صدای زائران را می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند. آنان در زمان حیات خود برای درمان دردهاشان به طبّ زمانه و طبیبان دوران مراجعه می‌کردند. اینان که امروزه این‌همه از طبّ‌الرضا و طبّ‌الصادق دم می‌زنند نمی‌دانند که این همان طبی بود که امامان بدان عمل می‌کردند و به‌هبچ وجه جنبه الهی و آسمانی نداشت؟ کجا در حکایات و روایات شرعی آمده است که مردم بر در خانه پیامبر یا امامان صف می‌کشیدند تا امراضشان را شفا دهند؟ ابن خلدون می‌گوید پیامبر هنگام بیماری به طبیبان راه‌نشین حجاز مراجعه می‌کرد و از آنان داروهای گیاهی می‌گرفت. وقتی امام علی را ضربت زدند جرّاحی یهودی را بر بالینش آوردند تا او را علاج کند. نه علی نه حسن و نه حسین هیچکدام دست به معجزه نبردند بلکه شفای علیّ را از یک یهودی خواستند. گفته‌اند که هیچ مغازه‌داری به‌اختیار دکان خود را تعطیل نمی‌کند. مداحان و روحانیان مداح‌صفت هم چنین‌اند. امروز قم بدست مداح‌ها افتاده است. من مشکلی ندارم با اینکه آدمیان به بزرگان خود احترام بگذارند، حتی به قبور آنها احترام بگذارند. اما قصه‌ی حرمت نهادن و ستایش کردن چیزی است و قصه‌ی حاجت خواستن و شفا خواستن چیز دیگری است. اینها را از یکدیگر باید جدا کرد. دیری‌ست که در تاریخ اسلام قصه‌ی رفتن به مزار‌ها اهمیت و قداست پیدا کرده، این مزارات سرقفلی‌هایی پیدا کرده و گردانندگانی هم دارد که کرامات و معجزات مجعوله بسیاری نقل می‌کنند و در میان مردم می‌پراکنند و از این طریق دل خلایق را می‌ربایند و در هنگام ناامیدی‌ها و دشواری‌ها به آنان‌ تلقین می‌کنند که رواشدن حاجتشان و برطرف شدن بلایا را از این مزارات طلب کنند در صورتی‌که هیچ حجت عقلی و نقلی معتبری بر صحت این رفتارها نداریم. شما نظر کنید در همین چند دهه اخیر یک مسجد متروکه‌ی ناشناخته‌ای به نام جمکران را به چه مرتبه و منزلتی رسانده‌اند که حتی اینک تقدسش از تقدس حرم حضرت معصومه در قم افزون‌تر شده و جمعیت بیش‌تری را به آن‌جا جذب می‌کند و مردم به آن‌جا می روند و نذورات می‌کنند و نامه‌ها و عریضه‌ها می‌نویسند. در آن‌جا دو چاه نهاده‌اند یکی برای زنان و یکی برای مردان تا هر کدام عرایض خود را جداگانه در آن چاه بیاندازند تا به‌دست امام غائب برسد. امثال اینها متاسفانه جزو عوارض یا عناصر جدی دینداری عوامانه‌ است. شما می‌دانید که من سه نوع دینداری را از یک تفکیک کرده‌ام؛ دینداری عوامانه یا دینداری معیشت‌اندیش، دینداری معرفت‌اندیش و دینداری تجربت‌اندیش. در دینداری معیشت‌اندیش که همان دینداری عوامانه باشد، این‌گونه امور و آیین‌ها به وفور یافت می‌شود و روحانیانی که پیشوایان عوام هستند و خودشان هم عوام‌ و عوام‌ زده هستند این‌گونه امور را تشویق و تبلیغ می‌کنند و برای آن‌ها چه بهتر از این‌ که روزگاری فرا برسد که مردم تصور کنند از دست طب و پزشکی کاری بر نمی‌آید و هجوم به سوی این مزارات متبرکه ببرند. در این میان دسته‌ای دیگر از روحانیان هم به‌پا خاستند و فکر کردند که این حادثه می‌تواند موجب تقویت پاره‌ای از معتقدات و منقولات پیشین شیعیان بشود.‌ گفتند که روایات بسیار داریم که قبل از ظهور امام غایب مرگ سفید آدمیان را از پا خواهد انداخت و آن‌گاه تمسّک جستند به تصاویر پرتو‌نگار‌ی‌ ریه‌های کسانی که در اثر ابتلا به کرونا ریه‌هاشان سفید شده است. گفتند که این همان مرگ سفید است و لذا ظهور امام غایب نزدیک است. حتی پا را فراتر نهادند و بعضی از آن‌ها که یکی‌شان در بحرین و چند تا در قم و جاهای دیگر هستند رسما اعلام کردند که ظهور امام غایب نزدیک است و سفیانی که قبل از ظهور امام ظاهر خواهد شد همین آقای اردوغان رییس‌جمهورکنونی ترکیه است! یاوه‌هایی از این دست فراوان گفتند و غافل بودند از این‌که در همین روایات آمده است که وقتی این بلایا به سرتان آمد به قم پناهنده شوید و اکنون می‌بینیم که نقیض آن رخ داده و قم خود کانون و سرچشمه این بیماری مرگبار شده است. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!!!!