⚫️واپسين سفارشهاي امام صادق به جامعه پيروان
🖊احمدحسين شريفي
◾️امام صادق(ع) در واپسين ساعات عمر مبارکشان سه سفارش ويژه به جامعة پيروان داشتند، که نشان ميدهد جزء مهمترين و حساسترين دغدغههاي آن امام بزرگوار بوده است:
1️⃣. اهميت دادن به نماز: در آخرين لحظات عمر مبارکشان، دستور داد که همة بستگان و خويشان دور و نزديک را جمع کنند؛ وقتي جمع شدند، چشمان مبارک خود را باز کرد و خطاب به آنان فرمود: «شفاعت ما شامل کساني که نماز را سبک بشمارند نميشود.»
2️⃣. احترام والدين: کسي که از پدر و مادر خود نافرماني کند، هرگز بوي بهشت را، که از هزار سال راه به مشام ميرسد، استشمام نخواهد کرد.
3️⃣. گرهگشايي از کار مردم: يکي از خادمان حضرت ميگويد «لحظات پاياني عمر مبارک آن حضرت بر بالين او بودم؛ از هوش رفته بود، همين که مجدداً به هوش آمد، فرمود: «به حسن افطس (که به بنابر نقلی روزی با کاردی به حضرت حمله کرد و قصد ضربه زدن به او را داشت)، هفتاد دينار بدهيد، به فلان فرد اين مقدار بدهيد و به بهمان فرد فلان مقدار پول بدهيد.» به آن حضرت عرض کردم، «آيا به کسي پول ميدهي که با چاقو به شما حمله کرد و قصد کشتن شما را داشت؟» فرمود: «آيا قرآن را نخواندهاي و آيا نشنيدهاي که خداي متعال ميگويد: «وَ الَّذِينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَ يَخافُونَ سُوءَ الْحِسابِ؛ [در ويژگي خردمندان] و کساني که پيوندهايي را که خدا دستور به برقراري آن داده، برقرار ميدارند؛ و از پروردگارشان ميترسند؛ و از بدي حساب (روز قيامت) بيم دارند» (رعد/ 21) کسي که صلة ارحام به جاي نياورد، هرگز بوي بهشت را، استشمام نخواهد کرد.»
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🌹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شهادت حضرت امام صادق علیهالسلام تسلیت باد.
🎥 بیان فضائل اهلبیت علیهمالسلام، اداکردن اجر رسالت است
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
▫️چه ذکر فضائل اهلبیت علیهمالسلام باشد و چه ذکر مصائب آنها باشد؛ همۀ اینها اداکردن اجر رسالت است؛ تثبیتکردن مردم بر «قرآن» است. چرا؟ برای اینکه در قرآن هست: «إلّا المَوَدَّة فِی القُرْبَی؛ از شما برای رسالت پاداشی نمیخواهم] مگر مودت و دوستی نزدیکانم» (شوری، ٢٣).
▫️اگر کسی بگوید: ما قرآن را میخواهیم و میگیریم، اما به اهلبیت کاری نداریم. چه کار داریم به اهلبیت؟! «حَسْبُنَا کِتَابُ اللهِ» (کتاب خدا ما را بس است).
▫️میگوییم: کتاب الهی که در آن [إلاّ المَوَدَّةَ فِی القُرْبَی] هست، آن را میگویی؟! آیا میشود آن وقت بگوییم کاری به اهلبیت علیهمالسلام نداریم؟!
▫️کتابالله که در آن آیۀ «اَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکُم و اَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی؛ دین شما را کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم» (مائده، ٣) هست، آن را میگویی؟! پس آیا میشود بدون اکمال و بدون ولایت اهلبیت؟!
📚 رحمت واسعه، ص۲۸٠
مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق #لینک زیر:🔻
http://bahjat.ir/fa/content/809
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
✅ امام صادق علیهالسلام، نقش بیبدیلی در ترویج مباحث کلامی و تربیت متکلمان ایفا کردهاند و برخی متکلمان جوان را بر شاگردان و عالمان سالخورده مقدم میداشتند
🔹چون دانش کلام بر بسیاری از دانشها چون فقه و اصول، تقدم دارد؛
تا پرسشهای ذهنی فرد پاسخ نیافته و معتقد به دین نباشد، آیا به سراغ مراجع و یافتن احکام خواهد رفت؟!!!!
🖌 در مقاله زیر، برخی مباحثات و مطالب کلامی امام صادق علیهالسلام را میتوانید ببینید👇👇👇
🔹 گفتگوی منطقی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و آقای سید حسن آقامیری
🔸 پنج شنبه ۱۳۹۹/۳/۲۹ ساعت ۱۰:۳۰ صبح از طریق Live صفحات اینستاگرام ایشان
✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه
@kalamkermanshah
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️مناظره آقایان حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری
🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک
•┈┈••✾••┈┈•
به نقل از:
کانال #صدای_حوزه👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2031091724Cdc5a534453
✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه
@kalamkermanshah
4_5990147495676610516.pdf
575.8K
#مهارت
قابل توجه دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و معلمان
♦️ دوره های مجازی و رایگان♦️
🔸فن بیان و سخنوری
🔸روش تحقیق
🔸ترجمه انگلیسی
🔸ترجمه عربی
🔸داستان نویسی
🔸عروض و قافیه
🔸ویراستاری
🔸خوشنویسی
🔸مزاج شناسی
و....
مهلت ثبتنام پایان خرداد۹۹
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
به نقل از:
اطلاع رسانی رویدادهای علوم انسانی اسلامی،🔰عضویت 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه
@kalamkermanshah
⛔️ حاشیه ای بر یک شبه مناظره
📝 حجت الاسلام محمد جعفری ؛ دانشیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
🔸گفتگوی بین حجت الاسلام دکتر رفیعی و جناب آقا میری انجام شد و گر چه از این جهت مغتنم بود که بالاخره بعد از سالها درخواست گفتگو و مناظره از طرف دغدغه مندانی از جمله راقم این قلم ، این بار جناب آقا میری پاسخ مثبت دادند؛ هر چند آقا میری با طفره رفتن از عنوان مناظره و تنزل آن به گفتگو، تلاش نمود تا بار انتقادی و چالشی آن را کاهش داده و آن را کم اثر نماید. به هر حال، نفس این دیالوگ و گفتگو، تجربه ارزشمندی است که مانند سایر گفتگوهای علمی و سازنده می تواند در جهت تبیین معارف دینی و تنویر افکار عمومی، به نتایج خوبی منجر شود .
گرچه جناب استاد رفیعی از فضلای حوزوی و از سخنرانان به نام کشور می باشند و در این گفتگو هم به نکات و مطالب دقیق و ارزشمندی در نقد برخی گفته های آقا میری اشاره کردند اما مع الاسف به نظر این حقیر، نقطه کانونی گفتار و اندیشه آقا میری در این جلسه مورد توجه آقای رفیعی قرار نگرفت.
آقا میری سالیانی است که چه خود بداند و چه نداند در جهت ترویج معنویت بدون شریعت گام بر می دارد. همان که در عرف مردم گفته می شود: « دلت پاک باش». نگاهی گذرا به مطالب وی در کلیپها، پادکستها و پستهای اینستگرام نشان می دهد، آقا میری در پی یک معنویت سیال و فست فودی و یا به عبارتی معنویت کلکسیونی است که با تاکید بر یک نحوه باطن گرایی ، نقش عمل را در رشد و تعالی آدمی کم اهمیت جلوه می دهد.
در طول تاریخ همه ادیان و از جمله دین مبین اسلام ما با رویکردهایی این چنین که بنده نام دین لیبرال را بر آن می نهم، مواجه بوده ایم . جالب است در سده های اول اسلامی هم ، همین رویکرد را در تفکر فرقه ای به نام مرجئه می یابیم. مرجئه دایرة مسلمان را توسعه می بخشیدند و مسلمانان مرتکب کبیره حتی حکمرانانی مانند بنی امیه و بنی العباس را مومنانی می دانستند که معذورند و نیز از داوری درباره طرفهای نزاع جهان سیاست خودداری می ورزیدند . آنها معتقد بودند که هر گروهی برای خود دلایل خاص خود را دارد و حقیقت امر بیش ازآن که به ظاهر رفتار برگردد، به نیت افراد بازگشت می کند. طرفداران مرجئه، دخالت عمل را در ایمان نمی پذیرفتند و لذا تکالیف دینی از نظر آنها اهمیت چندانی نداشت.
حضرت آیت الله سبحانی در جلد سوم کتاب ملل و نحل( صص 142- 143) بحثی دارند تحت عنوان « خطر مرجئه برای اخلاق جامعه » و در آن جا میفرمایند :
« اگر تفکر مرجئه بر جامعه حاکم شود، از اسلام جز رسمی و از دین جز اسمی نخواهد ماند که حتی می تواند برای افرادی که حقیقتا بی دین هم هستند، مستمسکی بیافریند. لذا ائمه اطهار علیه اسلام با توجه به خطر این تفکر، دریافتند که رواج این تفکردر جامعه اسلامی و خصوصا شیعه ، آنها را به رسم جاهلیت بر می گرداند و لذا هشدار دادند که: معارف دین را به فرزندان و جوانان خود بیاموزید قبل از آن که گرفتار مرجئه شوند. ( کافی ، ج 6 ، ص 47) در ادامه آیت الله سبحانی می فرمایند که چرا امام در مورد خطر مرجئه، بالخصوص نسبت به جوانان هشدار می دهد؟ علت آن واضح است زیرا آنها سریعتر این نوع تفکر را می پذیرند چرا که این رویکرد با توجیه دینی، به آنها برگ سبزی برای ارتکاب گناهان و رذایل اخلاقی می دهد. »
بی تردید بسیاری از طرفداران آقا میری هم از جوانان همین مرز و بوم هستند. نگاهی گذرا به ممبرهای او در اینستاگرام این ادعا را ثابت می کند. بله به قول مردم کف بازار، داشتن هم زمان هم خدا و هم خرما برای بسیاری از این جوانان، شور انگیز و پرجاذبه است به صورتی که هم بتوان در اربعین در پیاده روی کربلا بود و هم در تابستان در سواحل آنتالیا.
تساهل و لیبرالیسم دینی، از مهمترین آثار این نگرش می باشد که در نهایت ایمان راستین و صداقت اخلاقی و معنوی انسانها را در عرصه فردی و اجتماعی زیر سوال می برد. در این گفتگو باید دکتر رفیعی نسبت به خطرات این رویکرد و نقد مبانی آن توجه جدی تر می کردند و بحث صرفا معطوف به خلود در جهنم و برخی مباحث فرعی دیگر نمی شد. 👇👇👇👇
همچنین در همین گفتگو، آقا میری با زیرکی ، اندیشه قرائتهای مختلف از دین را مطرح کرد و متاسفانه آقای رفیعی هم متوجه این نکته نشد و از کنار آن گذشت. آقا میری در همین گفتگو با برداشتهای تاویلی و خلاف ظاهر از قرآن و تمسک به گفته هایی تقطیع شده از بزرگان در صدد بود تا القا کند که می توان از قرآن برداشتهایی مختلف داشت و البته همه آنها می تواند درست باشد . جا داشت آقای رفیعی با تذکر به این مبانی غلط، به نقد بنیادهای معرفتی نادرست وی می پرداخت.
وسخن آخر این که گرچه رعایت اخلاق و ادب در گفتگو از اصول مناظره و گفتگو است ولی این نوع گفتگوها جای نصیحت و موعظه نیست بلکه جای چالش، سنجش و پایش است .
#نقد_آقامیری
#نقد_اسلام_رحمانی
#پاسخ_به_شبهات 🌐 @meshkatnoor
نشست سی و هفتم:
🔻 فعالیتهای رسانهای و بینالمللی حوزههای علمیه در بحران کرونا
👈 آقای دکتر سید مفید حسینی کوهساری (رئیس مرکز ارتباطات و بینالملل حوزههای علمیه)
👈 شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
⏱ ساعت ۲۱:۳۰
👆 نشست فوق را به صورت زنده از سامانه امجد جهاد دانشگاهی میتوانید مشاهده نمایید.👇
http://amjad.jde.ir/qm
🔺نام کاربری: نام و نام خانوادگی شما
🔺رمزعبور: ۱۲۳۴۵۶
🌐 https://farabi.ut.ac.ir
🆔 @pardis_ut
📣پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی برگزار می کند:
💢سلسله نشستهای تخصصی دهه کرامت
✅عناوین نشست:
_تحلیل نقدهای مطرح بر زیارت در ایام کرونا
_تحلیل معناشناسی محاسن کلام اهلبیت (ع)
_سیر نگارشهای موسوعهای حدیث رضوی
🚹اساتید:
حجت الاسلام دکتر #مهدی_مردانی_گلستانی
حجت الاسلام دکتر #محمد_تقی_کریمی
دکتر #محمود_ملکی
📆زمان:
چهارشنبه، 4 تیر 1399 - ساعت: 11
شنبه، 7 تیر 1399 - ساعت: 11
شنبه، 14 تیر 1399 - ساعت: 11
Ⓜ️مکان:
مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی
🔹آدرس وبینار:
http://webinar.razavi.ir/r/
🔺 14 تیر 1399 - ساعت: 11
Ⓜ️مکان:
مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی
🔹آدرس وبینار:
http://webinar.razavi.ir/r/
🔺علاقهمندان به شرکت در این نشست ها میتوانند با ثبت مشخصات خود (نام خانوادگی یا کد ملی)، نسبت به حضور در جلسات وبینار اقدام کنند.
🆔@pazhuheshkade
اطلاع رسانی رویدادهای آنلاین علوم انسانی اسلامی،
🔰عضویت 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
هو
✍🏻..هرگاه در زمینه مسائل علمی ، مشکلی برایم پیش میآمد که از حلّ آن عاجز میماندم ، با پای پیاده از کهک به قم میرفتم و به کنار قبر حضرت فاطمه معصومه - سلام اللّه علیها - رفته ، از آن حضرت استمداد مینمودم. با این کار، مسأله و مشکل من حل میشد و سپس به روستای کهک باز میگشتم.
👤صدرالمتألهین ملاصدرا شیرازی
📖اتحاد عاقل به معقول، استاد علامه حسن زاده آملی
@arefin
فرصت استثنایی برای طلاب کرمانشاه/ ثبت نام رشته های تخصصی کلام و تفسیر
حجت الاسلام حسین صدیقی مدیر دوره تخصصی کلام حوزه علمیه کرمانشاه
حوزه/ حجت الاسلام حسین صدیقی از ایجاد فرصت استثنایی ثبت نام اساتید، مبلغین و طلاب سطوح عالی در دوره های تخصصی کلام و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد.
https://hawzahnews.com/news/906686
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ترسیم رابطه مردم و روحانیت
🔻شهید بهشتی
🔻روحانیت مراقب باشد طاغوت نشود والا فرقی بین تاج وعمامه نیست
در شرایط کرونا پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پایان نامه هستند
دسترسی آزاد داده شده به تمام اطلاعات و پایان نامه هایی که مورد نیاز هست
سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران
1. ieeexplore.ieee.org
2. acm.org
3. link.springer.com
4. wiley.com
5. sciencedirect.com
6. acs.org
7. aiaa.org
8. aip.org
9. ajpe.org
10. aps.org
11. ascelibrary.org
12. asm.org
13. asme.org
14. bioone.org
15. birpublications.org
16. bmj.com
18. emeraldinsight.com
19. geoscienceworld.org
20. icevirtuallibrary.com
21. informahealthcare.com
22. informs.org
23. ingentaconnect.com
24. iop.org
25. jamanetwork.com
26. joponline.org
27. jstor.org
28. mitpressjournals.org
29. nature.com
30. nrcresearchpress.com
31. oxfordjournals.org
32. royalsocietypublishing.org
33. rsc.org
34. rubberchemtechnol.org
35. sagepub.com
36. scientific.net
37. spiedigitallibrary.org
38. springermaterials.com
39. tandfonline.com
40. theiet.org
💠معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب
🔺www.ketabnak.com
🔺www.urbanity.ir
🔺www.98ia.com
🔺www.takbook.com
🔺www.irpdf.com
🔺www.parsbook.org
🔺www.irebooks.com
🔺www.farsibooks.ir
🔺www.ketabesabz.com
🔺www.readbook.ir
💠سایتهای مهم علمی،پژوهشی
🔺www.digitallibraryplus.com
🔺www.daneshyar.net
💠بانک های اطلاعاتی
🔺www.umi.com/pqdauto
🔺www.search.ebscohost.com
🔺www.sciencedirect.com
🔺www.emeraldinsight.com
🔺www.online.sagepub.com
🔺www.springerlink.com
🔺www.scopus.com
🔺http://apps.isiknowledge.com
🔺www.anjoman.urbanity.ir
💠پایان نامه های داخلی و خارجی
🔺www.irandoc.ac.ir
🔺www.urbanity.ir
🔺www.umi.com/pgdauto
🔺www.mhrn.net
🔺www.theses.org
💠مقالات فارسی
🔺www.urbanity.ir
🔺www.shahrsaz.ir
🔺www.magiran.com
🔺www.civilica.com
🔺www.sid.ir
💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس
🔺www.nlai.ir
🔺www.loc.gov
🔺www.bl.uk
💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
🔺http://eric.ed.gov
💠اطلاعات عمومی کشورها:
🔺www.worldatlas.com
💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
🔺www.infolibrarian.com
💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
🔺www.findarticles.com
💠کتابخانه الکترونیک
🔺www.digital.library.upenn.edu/books
💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس:
🔺www.srco.ir
💠دانشنامه آزاد اینترنتی:
🔺www.wikipedia.org
💠دسترسي به متن
کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه
از24 کشور اروپايي:
🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php
💠دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه کاليفرنيا:
🔺http://escholarship.org/
💠دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه TENNESSEE:
🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148
💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله ي دانشگاهي:
🔺http://www.oalib.com/
💠دسترسي به پايان نامه هاي
الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام:
🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/
💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال
هاي سايت In Tech:
🔺http://www.intechopen.com/
💠دسترسي رايگان به مقالات علمي ،
دانشگاه McGill :
🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R
💠دسترسي رايگان به مقالات علمي،
مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه
استنفورد:
🔺http://highwire.stanford.edu/
💠دسترسي به مقالات و متون علمي
پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده ي آمريکا:
🔺http://www.pnas.org
🆔@ENOEnsani
کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» منتشر شد
حوزه/ کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» به قلم مجتبی افشارپور و از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» پژوهشی تطبیقی در باب مَثَل اعلای خداوند تعالی می باشد.
بر اساس این گزارش، این اثر به دنبال معرفی انسان به عنوان مَثَل اعلای خدا در اندیشه فلسفی قدیس آکویناس و حکیم ملاصدرا و بررسی تطبیقی نظریه این دو فیلسوف نامدار است.
مَثَل اعلا بودن انسان در ابعاد گسترده قابل پیگیری است و نفس انسانی در هر کدام از ساحتهای ذات و صفات و افعال مَثَل اعلای خدا است؛ از سوی دیگر برای حل برخی مشکلات معرفتی در حوزه اسماء و صفات الهی باید از مَثَل اعلی بودن انسان برای خداوند استفاده نمود؛ به علاوه تبیین این نظریه و بررسی تطبیقی آن متفرع بر برخی مسائل در حوزه های وجودشناختی، خداشناختی و نفس شناختی در اندیشه دو فیلسوف است؛ همچنین در متون مقدس اسلام و مسیحیت نصوص و اشاراتی در این زمینه موجود است.
نویسنده در این کتاب تلاش دارد که پژوهش تطبیقی خود را با در نظر گرفتن همه جنبه های ذکر شده به سرانجام برساند و وجهی نوین از جنبه بین الادیانی و تقریبی این نظریه را نیز ارائه نماید. 🌐 @meshkatnoor