#امام_خامنه_ای:
♦️دشمنان سعى مىكنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مىآورد. سعى مىكنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.
#ایام_الله_دهه_فجرمبارک🌹
@kalammola
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜حاج قاسم سلیمانی: چه کسی میتواند محاسبه بکند خدمات امام را. ولی آن قدری که ما فهم میکنیم با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.
خدمت امام، کاری که امام کرد.
#السلامعلیالامامالحاضر✨
امامـــحاضروناظرســــلام...✋
#اَللهُمَ_لَـیِّن_قَـلبی_لِوَلِیِّ_اَمرِک
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت15
🔹روش برخورد با فریب خوردگان
🔰 امیرالمومنین (علیه السلام) در حکمت پانزدهم نهج البلاغه می فرمایند : "هر فریب خورده ای را نمیشود سرزنش کرد."
🔻 ماجرای صدور این حکمت از زبان مقدس مولا این است که بعد از به حکومت رسیدن امیرالمؤمنین در مدینه، طلحه و زبیر به خاطر اینکه حضرت حاضر نشدند سهمی از سیاست و حکومت به آنها بدهند، در بصره همراه همسر پیامبر فتنه و آشوب بزرگی به راه انداختند. مولا علی (علیه السلام) بر اساس آن تکلیف صیانت از حکومت و امنیت مردم، در مدینه دستور جهاد دادند. همه مردم آماده جهاد شدند، اما چهار نفر از افراد سرشناس نشستند و برای جهاد بلند نشدند.
🔻 آن چهار نفر عبارت بودند از: "عبدالله ابن عمر"، پسر خلیفه دوم، "اُسامة ابن زید"، "سعد ابی وقاص" و "محمدابن مسلمة".
🔻حضرت از آنها پرسیدند: چرا برای جهاد آماده نمی شوید؟ آنها با خباثت تمام گفتند: از اینکه با مسلمان بجنگیم نگرانیم. در واقع با این رفتارشان می خواستند در دل مردم شبهه ایجاد کنند که معلوم نیست حکم جهادی که علی (علیه السلام) داده مشروع و خداپسندانه باشد. حضرت فرمودند: پس بروید در خانه های خود بنشینید؛ یعنی چه؟ یعنی اینجا نمانید که مردم هم با دیدن شما از حضور در این جهاد مردّد بشوند.
🔻وقتی اینها راه افتادند به سمت خانه هایشان بروند، حضرت پشت سر آنها بود که فرمودند: «هر فریب خورده ای را که نمی شود سرزنش کرد»؛ یعنی اینها چون به حقیقت آگاهند اما دارند کتمان میکنند، چه فایده دارد که من آنها را سرزنش کنم؟ که نرود میخ آهنین در سنگ!
🔻نشانه این تفسیر این است که وقتی راه افتادند متأسفانه آن شبهه افکنی آن چهار نفر در دل بعضی ها اثر کرد. مثلا در حکمت هجدهم میخوانیم که : حارث ابن حوت هم به مولا گفت من هم مثل عبدالله ابن عمر و سعد ابی وقاص این جنگ را قبول ندارم و در آن شرکت نمیکنم. امیرالمؤمنین آنجا، از عمق خباثت این نگاه و کناره گیری از جنگ در فتنه ها، پرده برداری کردند و فرمودند کسانی که در این جنگ کناره گیری کردند، «خَذَلُوا الْحَقَّ وَ لَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلَ»؛ درست است که مستقیماً به باطل کمک نکردند، اما با همین نیامدنشان به میدان نبرد حق را تنها گذاشتند و خوار کردند.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
ختم نهج البلاغه
🌳شجره آشوب« قسمت سی و پنجم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻بسیار نک
🌳شجره آشوب« قسمت سی و ششم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻و اشخاص بی بصیرت، برای پی بردن به حق، به این افراد رجوع می کنند. اما در سیره حضرت امیر، چنین طرز فکری خطا است. ایشان معیار تشخیص را نه افراد، بلکه تشخیص صحیح حق قرار دادند. در جریان جمل، حضور صحابه والای پیامبر و همچنین همسر ایشان، چنین نقشی را ایفا کرد و اگر کسی این صحنه را می دید پیش خود فکر می کرد که در سپاه امام نیز صحابه حضور دارند و در سپاه رو به رو نیز، صحابه و همسر پیامبر هستند و به راستی حق با کیست؟
🔻در اینجا بود که حضرت با ارائه شاخص، نوع دیگری از جهاد را عرضه کرد و این جهاد عبارت بود از روشنگری و نشان دادن معیار حقانیت برای تشخیص حق از باطل و نجات از ورطه
🔻2.شخصی به نام حارث بن حوط نسبت به اینکه طلحه و زبیر و عایشه بر باطل باشند، تردید کرد. وی به خدمت امام رسید و حضرت به او عرض کرد که امر بر وی مشتبه شده و فرمود: «همانا حق و باطل با افراد شناخته نمی شوند، حق را بشناس، تا اهل حق را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را تشخیص دهی.» این جمله خط بطلانی بر اینکه افراد، میزان حق و باطل هستند می کشد.
🔻در نتیجه به آسانی می توان فهمید در جریان فتنه دنیا طلبان درجنگ جمل، هواهای نفسانی، افراد را به سمت خط گمراهی کشانده و سبب کشتار بسیاری از مسلمانان و تلبیس کردن حق و باطل شدند.
🔻3.طارق بن شهاب، نزد امام آمد. او از صحابه و شیعیان حضرت بود. وی می گوید قبل از اینکه امام را ملاقات کنم می گفتند که طلحه و زبیر و عایشه با حضرت مخالفت کردند. پیش خود گفتم آیا این جنگ است؟ آیا با ام المومنین و حواریون پیامبر بجنگم؟ این موضوع بزرگی است. بعد پیش علی آمدم و او اولین مومن به خدا و پسر عموی رسول الله و وصی ایشان بود و این مسئله ای بزرگتر از آن سه نفر بود. نزد علی آمدم و وی برای من ماجرای آن قوم را توضیح داد.
🔻گزارش طارق، بسیار عجیب است. طارق از جمله شیعیان حضرت محسوب می شد و این مطلب نشان می دهد، حتی شیعیان که در اطراف حضرت بودند، به تردید افتادند و شک و شبهه تنها منحصر در غیر شیعیان امام نبود.
🔻نکته دیگر این است که در جنگ جمل، از حدود 7 تا 10 هزار نفر به یاری امام آمدند. در حالی که برای صفین قریب به 90 هزار نفر حداقل از کوفه امام را یاری کردند. این موضوع نشان می دهد، که امر بر اکثر مردم کوفه مشتبه شده بود؛ لذا فضای فتنه گونه بر جمل حاکم است....
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
✨ قیمتیتر از جواهرهای عالم✨
♻️ از حضرت آیتالله العظمی بهجت قدسسره درخواست کردم:
«یک ذکر خیلی بزرگ یادم بدهید!»
🔸گفتند: ذکری یادتان بدهم که از جواهرهای همۀ کوههای دنیا و مروارید همه دریاها قیمتیتر باشد؟
🔸گفتم: بله! و منتظر یک ذکر عریض و طویل خاص بودم؛ که گفتند:
استغفار... استغفار... استغفار!
🌟 اگر بدانید در این #استغفار چه گنجهایی نهفته است! روح را صیقل میدهد، راهها باز میشود و حاجتها برآورده میشوند ...
📚 به شیوه باران، ص۵٩، جلدسوم
#ماه_رجب، ماه استغفار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چی بودیم چی شدیم 🇮🇷✌️
#دهه_فجر
━━━🕊✨🌺✨🕊━━