eitaa logo
کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان
444 دنبال‌کننده
873 عکس
477 ویدیو
52 فایل
🔸️🔹️🔸️🔹 پایگاه و درگاه اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان کلاس تجوید کلاس تدبر کلاس حفظ اندیشکده شبهات ارتباط با روابط عمومی @Quran_ui
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱نویسه هشتاد و هفتم وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‌ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‌ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هذا غافِلِينَ (اعراف/۱۷۲) 🔻ترجمه: و (به ياد آور) زمانى كه پروردگارت، از پشت بنى‌آدم، فرزندان و ذرّيّه آنان را بر گرفت و آنان را گواه بر خودشان ساخت (و فرمود:) "آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: بلى"، ما گواهى داديم (كه تو پروردگارمايى، اين اقرار گرفتن از ذريّه‌ى آدم براى آن بود) تا در روز قيامت نگوييد: ما از اين، غافل بوديم 🔹️رندانه🔸️ پروردگارا خاطرم هست تو از من پرسیدی که آیا پروردگارم هستی یا نه؟ و من با تمامِ حواسم به تو گفتم: بلی آن موقع تمامِ حواسم بود الآن تمامِ حواسم نیست من تمامِ حواسم را از تو می خواهم تمامش را دلم جواب بلی می دهد صَلای تو را صلا بزن که به جان میخرم بلای تو را تو از دریچه دل می روی و می آیی ولی نمی شنود کس صدای پای تو را "شهریار" 🖋صنم ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان @kanon_Quran_ui
"أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‌... (اعراف/۱۷۲) آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: بلى..." 🍃⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘ دلم جواب بَلیٰ می دهد صلای تو را صلا بزن که به جان می خرم بلای تو را به زلف گو که ازل تا ابد کشاکش توست نه ابتدای تو دیدم نه انتهای تو را کشم جفای تو تا عمر باشدم ، هر چند وفا نمی کند این عمرها وفای تو را بجاست کز غم دل رنجه باشم و دلتنگ مگر نه در دل من تنگ کرده جای تو را تو از دریچه ی دل می روی و می آیی ولی نمی شنود کس صدای پای تو را غبار فقر و فنا توتیای چشمم کن که خضر راه شوم چشمه ی بقای تو را خوشا طلاق تن و دلکشا تلاقی روح که داده با دل من وعده ی لقای تو را هوای سیر گل و ساز بلبلم دادی که بنگرم به گل و سر کنم ثنای تو را به آب و آینه ام ناز می کند صورت که صوفیانه به خود بسته ام صفای تو را به دامن تر خود طعنه می زنم زاهد بیا که برنخورد گوشه ی قبای تو را ز جور خلق به پیش تو آورم شکوه بگو که با که برم شرح ماجرای تو را ز آه من به هلال تو هاله می خواهند به در نمی کند از سر دلم هوای تو را شبانیم هوس است و طواف کعبه ی طور مگر به گوش دلی بشنوم صدای تو را به جبر گر همه عالم رضای من طلبند من اختیار کنم ز آن میان رضای تو را گرم شناگر دریای عشق نشناسد چه غم ز شنعت بیگانه آشنای تو را چه شکر گویمت ای چهره ساز پرده ی شب که چشمم این همه فیلم فرح فزای تو را چه جای من که بر این صحنه کوه های بلند به صف ستاده تماشای سینمای تو را بر این مقرنس فیروزه تا ابد مسحور ستاره ی سحری چشم سرمه سای تو را به تار چنگ نواسنج من گره زده اند فداست طرّه ی زلف گره گشای تو را بر آستان خود این دلشکستگان دریاب که آستین بفشاندند ماسوای تو را دل شکسته ی من گفت شهریارا بس که من به خانه ی خود یافتم خدای تو را سید محمد حسین بهجت تبریزی(شهریار) ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان @kanon_Quran_ui
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوی پیراهن خونین کسی می اید ... روزها به شماره افتاده اند... و نفس ها در سینه حبس شده اند 🖤 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان @kanon_Quran_ui
🌱نوبَرانه أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ (تکاثر/۱) فزون طلبى (و تفاخر) شما را سرگرم كرد ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان @kanon_Quran_ui
آخرین شب محفل و ختم جز۳۰
شیخ مفید (ره) در کتاب فصول المختاره ذیل عنوان «فصل حوار بين الرضا (ع) و المأمون في المباهلة» گفت‌وگویی میان امام رضا (ع) و مأمون نقل می‌کند که امام در پاسخ به پرسش مأمون دربارۀ بزرگ‌ترین فضیلت امیرالمومنین (ع) در قرآن، به آیۀ مباهله اشاره کرده و بدین صورت استدلال می‌کند: «...فَكَانَ نَفْسَهُ بِحُكْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ أَجَلَّ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ أَفْضَلَ فَوَجَبَ أَنْ لَا يَكُونَ أَحَدٌ أَفْضَلَ مِنْ نَفْسِ رَسُولِ اللَّهِ ص بِحُكْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (امیرالمومنین (ع) به حکم خداوند، نفس نبی است و هیچ یک از خلق خداوند سبحان برتر و بلندمرتبه‌تر از رسول خدا (ص) نیست؛ بنابراین به حکم خدا لازم است هیچ کس از نفس ایشان نیز برتر نباشد.) در ادامه مأمون سؤالی دربارۀ آیه مطرح می‌کند که چنین است: «... فَقَالَ لَهُ الْمَأْمُونُ: أَ لَيْسَ قَدْ ذَكَرَ اللَّهُ الْأَبْنَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنَيْهِ خَاصَّةً وَ ذَكَرَ النِّسَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنَتَهُ وَحْدَهَا فَلِمَ لَا جَازَ أَنْ يَذْكُرَ الدُّعَاءَ لِمَنْ هُوَ نَفْسُهُ وَ يَكُونَ الْمُرَادُ نَفْسَهُ فِي الْحَقِيقَةِ دُونَ غَيْرِهِ فَلَا يَكُونُ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع مَا ذَكَرْتَ مِنَ الْفَضْلِ» (مأمون: در این آیه خداوند ابناء را به لفظ جمع بیان کرده و در مقابل رسول خدا (ص) فقط دو فرزندش را فراخواند. نساء را با لفظ جمع بیان کرد و رسول (ص) فقط دخترش را فراخواند. چطور جایز نباشد که در این فقره از آیه هم مقصود از «انفس» خود رسول (ص) باشد نه دیگری! و اگر چنین باشد دیگر فضیلتی برای امیرالمومنین (ع) نیست.) امام در پاسخ چنین می‌فرماید: «لَيْسَ بِصَحِيحٍ مَا ذَكَرْتَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ ذَلِكَ أَنَّ الدَّاعِيَ إِنَّمَا يَكُونُ دَاعِياً لِغَيْرِهِ كَمَا يَكُونُ الْآمِرُ آمِراً لِغَيْرِهِ وَ لَا يَصِحُّ أَنْ يَكُونَ دَاعِياً لِنَفْسِهِ فِي الْحَقِيقَةِ كَمَا لَا يَكُونُ آمِراً لَهَا فِي الْحَقِيقَةِ وَ إِذَا لَمْ يَدْعُ رَسُولُ اللَّهِ ص رَجُلًا فِي الْمُبَاهَلَةِ إِلَّا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ نَفْسُهُ الَّتِي عَنَاهَا اللَّهُ تَعَالَى فِي كِتَابِهِ وَ جَعَلَ حُكْمَهُ ذَلِكَ فِي تَنْزِيلِهِ» خلاصۀ کلام امام (ع): قاعده این است که فراخواننده کسی غیر فراخوانده‌شده‌ باشد. بنابراین فراخواننده که رسول (ص) است نمی‌تواند با فراخوانده شده (انفس) یکی باشد. مأمون در واکنش به پاسخ امام (ع): «إِذَا وَرَدَ الْجَوَابُ سَقَطَ السُّؤَالُ» @qranhadisesf
🌱نویسه هشتاد و هشتم وَ لَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْمُنافِقِينَ (عنکبوت/۱۱) 🔻ترجمه: و قطعاً خدا كسانى را كه ايمان آورده مى‌شناسد، و منافقان را (نيز) مى‌شناسد 🔹️رندانه🔸️ ساکت بمان! ای دل... فقط خدا می داند... دلی که خانه خداست چه؟! آیا می داند، آن دل؟! 🖋صنم ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان @kanon_Quran_ui
🌱نوبَرانه خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً لِلْمُؤْمِنِينَ (عنکبوت/۴۴) خداوند آسمان‌ها و زمين را به حقّ آفريد، همانا در اين آفرينش، براى اهل ايمان نشانه‌ى قطعى است ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌کانون قرآن و عترت دانشگاه اصفهان @kanon_Quran_ui
شد سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور(جهاددانشگاهی) با همکاری کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم برگزار می‌کند: ⏳طرح ملی تربيت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم (دانشجو معلم) ✅ ویژه دانشجویان سراسر کشور ✅ آموزش مجازی با تدريس اساتيد مطرح كشوری ✳️ محتوای آموزش: 📚 روش‌ها و فنون تدریس 📚 فصیح‌خوانی 📚 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 📚 قرآن و زندگی 📚 آشنایی با علوم قرآن ✳️ لینک ثبت‌نام رويش: https://qurani.jdereg.ir/ ✅ مهلت ثبت‌نام: ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ دبيرخانه طرح:‌ سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور(جهاددانشگاهی)، معاونت ترویج و توسعه 📱دریافت اطلاعات بیشتر 👇 02167612351 02167612335
من به باران تند و نم‌نم تو دشت‌های همیشه خُرّم تو کوه‌های سفیدِ پابندت لاله‌های دمیده از غم تو من به آن رودها که می‌ریزند پای سرسبزی مصمّم تو من به هر جاده‌ای که همراه است با قدم‌های سخت محکم تو من به هر روستا، به هر شهرت به تمامیت معظّم تو من به هرکس که با تمام وجود مانده پای سرور و ماتم تو به خروش سفید و قرمز و سبز به شکوه سه رنگ پرچم تو من به عشق تو رأی خواهم داد به بلندای اسم اعظم تو @azam_saadatmand @shahrestanadab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 پویش ملی «هم مسیر تا صندوق رأی» جهت افزایش مشارکت در این پویش دو دسته افراد ثبت نام می کنند: 1. کسانی که خودروی شخصی دارند و می توانند صلواتی و رایگان عزیزانی که نیاز دارند را به صندوق رأی گیری ببرند و برگردونند. 2.کسانی که به هر دلیلی مانند بیماری، کهولت سن، گرمی هوا و یا هر دلیل دیگری نمی توانند خودشان پای صندوق های رأی بروند و نیاز به کمک دارند. پس از ثبت نام راننده ها و مسافرها، ربات به طور خودکار آنها را به همدیگر معرفی می کند. ثبت نام راننده های داوطلب از همین حالا از طریق پیام رسان بله در آیدی زیر 👇👇👇 https://ble.ir/hammasir_bot ثبت نام «مسافر» از صبح جمعه از طریق پیام رسان بله در آیدی زیر 👇👇👇 https://ble.ir/hammasir_bot 📌 «اخبار جامع و فوری‌ با پروندهٔ ویژه» @parvande_vije
ابن‌زیاد، سلطان استراتژیست‌های دهه ۶۰ ابن زیاد در هفته‌های آخر سال ۶۰ هجری به کوفه می‌رسد. به شهری که بیشتر از یک‌ ماه است رسما به دست بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها افتاده. شهری که تویش تقریبا همه مردم پای منبر «مسلم‌ بن عقیل» جمع می‌شوند، شعارشان «ما همه سرباز توییم یا حسین، گوش به فرمان توییم یا حسین» است. وقتی مسلم را می‌بینند شاید شعار می‌دهند: «ما اهل کوفه نیستیم! مسلم تنها بنماند.» در شهر کوفه چیزی حدود ۱۸ هزار نفر با مسلم بیعت کرده‌اند، حاکم شهر فرار کرده، حکومت دست مسلم است، آقای شهر مسلم است، نماینده امام زمان در شهر مسلم است، امید مردم شهر به نامه‌ای است که مسلم می‌خواهد برای اباعبدالله بنویسد. ابن زیاد در لحظه ورودش به شهر، بازنده است. اگر شمشیر بردارد و سربازان اندک دارالخلافه را به جنگ با مسلم ببرد، به نیم‌روز، کار خودش و نیروهایش تمام است. ابن زیاد چون اهل سیاست است، می‌داند به جای جنگ با شمشیر باید سراغ جنگ با رسانه برود. برنامه‌ریزی رسانه‌ای ابن‌زیاد طوری دقیق و قدرتمند است که بیشتر حزب‌اللهی‌های دور مسلم در کوفه را تبدیل می‌کند به دشمنان امام در کربلا. برنامه رسانه‌ای ابن‌زیاد چند بخش دارد. «ادامه دارد ...» . «محمدرضا جوان آراسته» zil.ink/mrarasteh
ابن‌زیاد، سلطان استراتژیست‌های دهه ۶۰ (ادامه ...) اول، برچسب‌زنی. ابن‌زیاد بلد است از کلیدواژه‌ها استفاده کند، برای همین در کمپین مبارزاتی‌اش کلیدواژه «خارجی» (یعنی از دین خارج شده) را برای امام استفاده می‌کند. می‌رود روی منبر و در قالب سخنرانی‌های مناسبتی یا خطبه‌های نماز جمعه یا برنامه‌های عمومی شهر، می‌گوید: مردم حواس‌تان را جمع‌ کنید، حسین بن علی، از دین پیغمبر «خارج» شده. حسین بن علی یک آقازاده بی‌دین است. می‌گوید: فریب نام و عنوانش را نخورید، مثل پسر نوح که با بدان بنشست و عاقبت گمراه شد، حسین بن علی هم از دین، گمراه شده. بعد جار‌چی‌ها را می‌فرستاد تا به عنوان خبرگزاری‌های زنده، توی همه کوچه‌ها خبر گمراهی اباعبدالله را پخش کنند. بعدش شایعه‌سازها را فعال می‌کند تا حرف‌های درگوشی‌ علیه امام در همه مهمانی‌های خانوادگی و جمع‌های مذهبی و گعده‌های دوستانه پخش کنند. چند روز بعد، همه سبزی‌فروش‌های کوفه خبر موثق داشتند که حسین بن علی بی‌دین شده. همه بارکش‌های دور میدان شهر می‌گفتند که خودشان دیده‌اند اباعبدالله کفر گفته. خاله‌خان‌باجی‌ها سرکتاب باز کرده بودند و خبر کفر یکی از فرزندان پیامبر را به چشم خودشان دیده بودند، راننده تاکسی‌های کوفه تحلیل‌های دقیقی داشتند که علت خروج حسین بن علی از دین جدش به خاطر قدرت‌طلبی‌های بنی‌هاشمی است و ریش‌سفیدها و معتمدین شهر افسوس می‌خوردند که چه حیف شد، حسین می‌توانست عاقبت به خیر بشود ولی به خاطر دنیا، آخرت خودش را خراب کرد. دوم، دشمن‌هراسی. ابن زیاد در بستر همان ابزارهای رسانه‌ای مردم را از لشکر پر تعداد و مجهز یزید ترساند. گفت: سایه جنگ بر سر کوفه و مردمش افتاده. گفت: تانک‌های یزید تا نزدیکی‌های دیوارهای کوفه رسیده‌اند. گفت: بمب‌افکن‌های یزید اگر به آسمان کوفه برسند، دوست و دشمن را با خاک یک‌سان می‌کنند. گفت: کشورهای همسایه را ببنید، پای لشکر یزید هر جا باز شده، همه چیز را ویران کرده، گفت ناوهای هواپیمابر یزید تا نزدیکی دجله و فرات آمده‌اند. توی کوفه، همه خبر لشکر یزید را شنیده بودند، نه یک بار و دو بار، توی همه خبرگزاری‌های کوفه حرف سربازهای مسلح یزید بود، پیام‌هایی که اهل کوفه برای هم فوروارد می‌کردند درباره روش‌های در امان ماندن از جنگ با یزید بود. بعضی روزنامه‌های کوفی درباره ذخیره مواد غذایی برای روزهای قحطی و جنگ مطلب منتشر می‌کردند و توی بازار قیمت‌ها تحت تاثیر فاصله لشکر یزید تا دیوارهای شهر بالا و پایین می‌شد. لشکر یزید البته هیچ وقت از شام سمت کوفه حرکت نکرد، اصلا هیج وقت برای چنین جنگی آماده‌باش هم نداشت اما مردم کوفه طوری سایه جنگ را بالای سرشان می‌دیدند که شب‌ها بارها از ترس از خواب می‌پریدند و روزها توی ذهن‌شان بارها نقشه فرار را در روز جنگ مرور کرده بودند. مردم کوفه به واسطه بازی رسانه‌ای ابن زیاد، از دشمنی که نبود شکست خوردند. از دشمنی که حتی از خانه خودش به سمت کوفه راه هم نیفتاده بود شکست خوردند. سوم، سلبریتی‌ مذهبی. نقطه کانونی عملیات رسانه‌ای ابن زیاد، استفاده از سلبریتی مذهبی در کوفه بود. ابن زیاد هم در ماجرای برچسب‌زنی به امام و هم در ماجرای فرار از دست یاران هانی، پشت اعتبار بزرگ‌ترین سلبریتی مذهبی شهر پنهان شد. آقای قاضی شریح، مرد مورد اعتماد و یکی از نام‌دارترین چهره‌های مذهبی شهر بود. دعوای خیلی از مردم را همین آدم صاف کرده بود، خطبه عقد خیلی از مردم کوفه را خودش خوانده بود، التماس دعای خیلی از مردم را با تواضع پاسخ داده بود، برای گرفتاری‌های مردم استخاره گرفته بود، خیلی وقت‌ها برای‌شان در مسجد سخنرانی کرده بود و احکام و عقائد به مردم یاد داده بود. ابن زیاد در چند جا، حرف و ادعایش را با مهر و امضا و تایید قاضی شریح ثابت کرده بود. قاضی شریح آیت‌اللهی بود که در بازی رسانه‌ای ابن‌زیاد هم خودش را باخته بود، هم دینش را باخته بود و تبدیل شده بود به کسی که حرف‌های ابن زیاد را توییت می‌کرد و نظرات او را از زبان خودش پخش می‌کرد. ترکیب عملیات برچسب‌زنی با دشمن‌هراسی در کنار بازی گرفتن از سلبریتی‌ها ابن زیاد بازنده را تبدیل کرد به برنده سرزمین کوفه. همین ترکیب بچه حزب‌اللهی‌های کوفه را به جنگ با امام زمان‌شان فرستاد و مسلم‌ بن عقیل را در شهر تنها کرد. ابن زیاد در سال ۶۰ هجری رسانه را می‌شناخت و عملیات رسانه‌ای را بلد بود. می‌دانست جان و ذهن آدم‌ها را با شمشیر نمی‌شود فتح کرد ولی با رسانه خیلی رود آدم‌ها دل و جان می‌بازند. . «محمدرضا جوان آراسته» zil.ink/mrarasteh
🌸... قرآن را حفظ کنيد نتيجه حفظ قرآن قابل توصيف نيست... 🌸 قاعدتا حفظ قرآن خيلي آسان است و تکرار هم لازم ندارد: «سهل الله حفظه لامته» خداوند، حفظ قرآن را بر امت رسول خدا (ص) آسان نموده است. 🌸 ولي ابقا و نگهداري از آن تکرار لازم دارد، زيرا که فرمود: «تعاهدوا هذا القرآن، فإنّه وحشي.» 🌸 قرآن را تکرار کنيد، که زود از خاطر مي رود. 📚.در محضر حضرت آيت الله بهجت ص 115. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @kanon_Quran_ui
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹گزارش تصویری فعالیت های کانون قرآن و عترت 🔸سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳ ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @kanon_Quran_ui
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Shab11Moharram1394[04].mp3
6.39M
هرچه پل پشت سرم هست خرابش بنما؛ تا به فکر نرسد از ره تو برگردم... کربلایی علی نهاوندی ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @kanon_Quran_ui