eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
447 ویدیو
145 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
040_1400.1.25 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
19.46M
الحکمه الفصل الثانی عشر جلسه چهلم
041_1400.1.26 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
21.05M
الحکمه الفصل الثانی عشر جلسه چهل و یکم
091_1400.1.26 فروعات اصالت الوجود ،فروع اول.m4a
26.81M
فروعات و لوازم اصالت الوجود فرع اول تفسیر اول از آیت الله جوادی آملی جلسه نود و یکم
002_1400.1.26 بینش دوم ،هدف خلقت.mp3
29.07M
بینش دوم: هدف خلقت انسان از جمله مولفه های ساختار معنایی عباداتی همچون روزه این است که انسان هدف خلقت خود را بداند . هدف خلقت انسان متناسب با ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای انسان است . استعداد انسان در عقلانیت است ؛ از اینرو کمال انسان هم در فعلیت عقلانی و ظهور عقلانیت است که خود را به بندگی و در نتیجه به خلافت الهی پیوند می زند . روزه با چنین مولفه ای معنای خودش را می یابد و می تواند جهت خاص خود را در نظام اندیشه ای و رفتاری پیدا کند . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه دوم
092_1400.1.28 فروع اول،تفسیر دوم استاد فیاضی.mp3
15.9M
فروعات و لوازم اصالت الوجود فرع اول تفسیر دوم از استاد فیاضی جلسه نود و دوم
042_1400.1.28 مرحله ۱۰فصل۱۲.mp3
19.88M
الحکمه الفصل الثانی عشر جلسه چهل و دوم
003_1400.1.28بینش سوم عبودیت.m4a
29.55M
بینش سوم: عبودیت و بندگی از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادات و از جمله روزه بایستگی فرهنگ عبودیت و بندگی در زندگی است . اگر هر موجودی در این خلقت عبد وجودی است از اینرو در توافق با عبدانیت وجودی ، می بایست با اراده و اختیار خود عبد سلوکی باشد و سلوک الی الله را در سراسر زندگی خود حاکم گرداند . کسی که به فهم بایستگی حاکمیت فرهنگ عبودیت در زندگی دست یافت ، روزه برای اش معنادار می شود . چون روزه به طور ویژه به او کمک خواهد کرد که بتواند عبودیت در زندگی را محقق سازد . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه سوم
043_1400.1.29 مرحله ۱۰ فصل ۱۳.mp3
23.55M
الحکمه الفصل الثالث عشر جلسه چهل و سوم
بینش ۲۹ فروردین.m4a
21.07M
بینش چهارم : بایستگی حاکمیت بخشی اندیشه سلوک در زندگی خدای اول و آخر و ظاهر و باطن در عالم وجود ، می بایست با اراده و اختیار سلوکی انسان اول و آخر و ظاهر و باطن زندگی قرار بگیرد و تمامی زندگی انسان را پر نماید . چنین انسانی می تواند در چارچوب اندیشه سلوکی هر چیزی را با مولفه سلوک بسنجد و بر طبق آن به پیش برد . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه چهارم