eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
442 ویدیو
145 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
«این امر (ظهور) محقق نمیشود تا وقتی که هیچ صنف و تفکّری از مردم (حتی تفکرات صنفی و جزئی و فرعی) نماند الا اینکه حاکمیّت بر مردم یافته باشد، تا اینکه بهنگامه‌ی ظهور هیچ کسی نتواند بگوید که ما هم اگر به حاکمیت میرسیدیم عدالت‌ورزی میداشتیم! ، سپس بعد از حاکمیّت تمامِ اصنافِ فکریِ مردم، حضرتِ قائم (علیه السلام) قیام مینماید به اقامه ی حق و عدل». ⚡️اینگونه دیگر اندیشه ای نمی‌ماند که بتواند در مقابل «دولتِ حقّه‌ی مهدوی» قد عَلَم کند و هیچ اهل اندیشه و مکتب فکری نمیتواند ادعای اصلاح و عدالت ورزی کند و به دروغ خودش را فریبا و زیبا جلوه دهد تا مردم احساس کنند که غیرِ دولتِ مهدوی هم دیگرانی هستند که «حرفِ جدید» داشته باشند و میل به آنها پیدا کنند. بلکه «آخرین و برترین حرف و فکر و عمل در دولت و حکمرانی» بالعیان معلوم میشود که تنها در «دولتِ مهدوی» بحق برپا گشته است، و بطلانِ تمامِ مدّعیانِ دیگر و نقص و ناتوانیِ تفکرّاتشان آشکار میشود. دیگر هیچ رقیبی برای عرض اندام در برابر «دولتِ حق» باقی نمیماند و هیچ عذری برای رویگردانی از «دولتِ حق» وجود ندارد: «فَماذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلالُ فَأَنَّى تُصْرَفُون‏» (یونس،32)
🔸قیام خراسانی و قیام یمانی نشان از حاکمیت اسلامی در این دو منطقه، و حرکت اندیشه‌ی در عمل در منطقه آنها ⚡️در علائم ظهور وقتی میفرماید جریان قیام یمانی و قیام خراسانی و حرکت سپاهی از ایران و سپاهی از یمن خواهد بود، نشان میدهد در این دو منطقه قبل از ظهور یک حاکمیت اسلامی و استقرار سپاهیان مرتبط با حضرت حجت شکل گرفته است (چون وقتی یک لشگری بخواهد از جایی حرکت کند، حتما باید حاکمیتی در آنجا بوده باشد تا بتواند لشگری را ایجاد کند که این لشگر قدرت حرکت داشته باشد). ⚡️همچنین اینکه حاکمیت ایران باید طولانی تر و سابق بر یمن باشد (و نحوه ای حالت مرکزی دارد)، و حرکت قیام یمانی که سپاهی از یمن است در مدتی کوتاهتر و نزدیکتر، چرا که از علائم حتمی نزدیکتر به ظهور است، [ولذا کمکِ حاکمیت شیعیان در ایران به حاکمیت یافتن شیعیان در یمن، و پس از استقرار حاکمیتشان، کمک به ایجاد شدن یک سپاه و لشگر مجهز و آماده در یمن، در برنامه دهی روایات اهمیت پیدا میکند]، چون (همانطور که جلسه گذشته گفتیم) این علائم علاوه بر خبردهی در آینده نگری، بیان یک برنامه و دستور و تکلیف برای ما هم هست که مرتبط با حرکت اختیاری ما در این دو منطقه جریان ظهور تسریع میشود. در همین راستا، وقتی از شهید سلیمانی پرسیده بودند که نگاه شما به جریان یمن چگونه است؟ ایشان گفته بود «هرچقدر ما به جریان حزب الله در لبنان اطمینان داریم، آن را ضرب در ده بکنید، آن مقدار به جریان یمن اطمینان داریم». ⚡️اهل یمن هم مقاومت و سختی پذیری ایشان در جنگ بسیار بالاست (برعکس فضای زندگی در لبنان که تجملات و مظاهر دنیا قوی تر است، زندگی در یمن با کمترین تعلق به دنیاست لذا تحمل سختی برایشان آسان تر است)، و هم اقتدایشان به نگاه جهانیِ انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی و استکبارستیزی در آنها قویست. اندیشه اهل یمن در معرکه و میدان نبرد بسرعت عمیق‌تر و صحیح‌تر شده و بسوی نگاه جهانی منتقل شد. 🔻اندیشه جهادی منتظران در صحنه عمل، عامل وحدت و پیوستگی در جبهه مقاومت ⚡️محور مقاومت از ایران بسمت کل منطقه و بخصوص در سوریه و یمن منتقل شده، و از منطقه بسمت جهانی شدن پیش میرود، که این حرکت، با پیاده سازی نگاه اندیشه مهدویت در مقاومت عملی، در حال آماده سازی خود برای ظهور است. ⚡️کاری که دشمن ما دارد برعلیه مسلمانان و شیعیان میکند، از یکطرف خودش را مجبور می‌بیند در دخالت کردن، تا بتواند جلوی یکسری حرکت هایی را بگیرد، اما از طرف دیگر دارد می‌بیند که هر دخالتی که میکند اثرش در راستای سرعت حرکت اندیشه جهادی و تقویت و تثبیت محور مقاومت به نتیجه میرسد. کشورهایی با فرهنگهای مختلف در محور مقاومت، به هم متصل شده اند، که این انتظار با حالت جهادی، همان اندیشه‌ی در حرکت است. ⚡️این اتصال منطقه ای در اندیشه جهادی و وحدت و پیوستگیشان به هم، موجب تعجیل در حرکت بسوی ظهور است. کما اینکه در روایات از «روحیه جهادی و صبر فعال در انسان منتظر» می فرمایند «الْمُنْتَظِرُ لِأَمْرِنَا كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اللَّه»، و «من حبس نفسه لداعينا، و كان منتظرا لقائمنا، كان كالمتشحط بدمه‏ بين سيفه و ترسه في سبيل اللّه». ⚡️حرکت های منتظرین ظهور، حرکت های جهادی و اندیشه ای است که یک موج منطقه ای و جهانی ایجاد میکند، مانند حرکت جهادی سردار سلیمانی در محور مقاومت، که این حرکت نمونه ای از «الفرج من الله عزوجل» است، که در روایت میفرماید: «أَفْضَلُ أَعْمَالِ أُمَّتِي انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ». ظهور را در پیش روی اقدام و حرکت جهادی خود می بینند، و هر گشایش و فرجی را هم از خدا می دانند و دست قدرت خدا را آشکار می‌بینند، که با تثبیت این روحیه جهادی و خلوص الهی در منطقه به ظهور نزدیک میشویم.
007_1400.2.1 بینش هفتم خاصیت هر عبادت.mp3
23.99M
◀️بینش هفتم:خاصیت هر عبادتی خاصیت برامده از ان عبادت میباشد حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه هفتم
096_1400.2.2اصالت الوجود،فروعات،مختار.mp3
38.48M
فروعات و لوازم اصالت الوجود نظریه مختار:تحلیه و تخلیه جلسه نود وششم
008.1400.2.2بینش هشتم جایگاه وجودی شب قدر.mp3
10.33M
◀️ بینش هشتم: جایگاه وجودی ماه رمضان و شب قدر از جمله مولفه های ساختار معنایی روزه ، فهم جایگاه ماه رمضان و شب های قدر می باشد . وقتی که می فهمیم ماه رمضان بهترین بسترها برای ارتباط با خدای عالمیان است و شب قدر ، بهترین شب در میان شب های سال برای سالک می باشد ، جایگاه روزه مشخص می شود و روزه خودش را در این بسته نشان می دهد . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه هشتم
🍃سلسله مباحث (۳) ( به مناسبت ماه مبارک رمضان ) 💠دعا عرضۀ خود به حق تعالی است، انسان خود را با دعا عرضه به خدا می‌کند و خدا هم اخلاقش را در دعا از زبان معصوم به نمایش می گذارد و از آن طرف انسانی که از خود نومید شده و چنگ به الله زده است، با اخلاق الهی شروع می کند خود را درمان کند. 💠انسانی که میزان رَحم پائینی دارد و تنها دغدغۀ خود را دارد ، وقتی که دعای ابوحمزه ثمالی را می خواند و دائم عفو و رحمت و جود و کرم الهی را نسبت به خود متذکر می شود، اخلاق الهی بر جان آن سایه می افکند و این جان به گونه ای می شود که به همه دعا می کند، نمی تواند خود را به خدای مهربان عرضه کرده باشد ولی بی توجه به غیر باشد. 💠« انت الهی اوسع فضلا و اعظم حلما من ان تقایسنی بفعلی و خطیئتی » وسعت الهی او را وسعت می دهد و باعث می شود او برای همه ( زنده و مرده؛ حاضر و غایب؛ مرد و زن؛ کوچک و بزرگ؛ آزاد و بنده ) دعا کند: « اللهم اغفر للمومنین و المومنات الاحیاء منهم و الاموات و تابِع بیننا و بینهم بالخیرات اللهم اغفر لحیِنا و میتِنا و غائبِنا ذکرِنا و انثانا صغیرِنا و کبیرِنا حُرّنا و مملوکنا » 💠این خود نمونه ای از درمان است ..............
009_1400.2.4 ادامه بینش هشتم جایگاه وجودی قدر.mp3
18.34M
◀️ ادامه بینش هشتم: جایگاه وجودی ماه رمضان و شب قدر حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری ‌ جلسه نهم
◀️جای تعجب است ؟ ✅حکومت و حوزه های علمیه وظیفه تأمین حداقلی و ما به الکفاف معیشت طلاب را دارند ولی اگر تامین آن ها به گونه ای باشد که در تنافی با رسالت ذاتی آن ها باشد در اینصورت نه تنها تحقیر یکایک آنها می باشد بلکه تحقیر صنفی را در پی دارد و با تحقیر صنفی دستیابی به اهداف با کندی روبرو می شود . ✅شنیده شده متاسفانه دولت کم کار و بی کار و سیاست باز و بی تدبیر و یأس آور ، دکتر روحانی _ نه حجه الاسلام و نه آیت الله _ پرداخت مبلغی جهت افطاری به طلاب داشته است و چون این دولت بنای اش بر سیاست بازی است در این پرداختی هم بنای بر حسن ظن نداریم و بلکه بخواهیم هم داشته باشیم ، قرائن موجود اجازه نمی دهد . ✅پس از دولت سیاست باز و دروغگو ، تعجبی نیست چون غیر از این عمل کند ، تعجب می کنیم . ‼️‼️‼️ تعجب ما از مسئولین حوزه های علمیه است که چرا چنین اجازه ای را داده اند ؟ و چرا اجازه داده اند مردم به طلاب پاک و مقاوم و مظلوم سوء ظن پیدا کنند و در القاء جداانگارانه طلاب از بدنه جامعه و انحصار گرایانه بدمند ؟ چرا با پذیرش چنین چیزی اجازه سیاست بازی به سیاست و دغل بازان داده اند تا هر معنای شومی را در این مسئله پی بگیرند ؟
خدای آنها از هلیکوپترهای ما قوی‌تر بود! در بازدید از کارخانه هلی‌کوپترسازی امریکایی به توضیح می‌دهند که این هلیکوپتر تمام تکنولوژی برتر جهان را در خود دارد. ادواردو می‌پرسد در طبس که این هلی‌کوپترها شکست خورده‌اند؟ آن ژنرال امریکایی هم در پاسخش می‌گوید خدای آنها از هلیکوپترهای ما قوی‌تر بود... 📚مرکز اسناد انقلاب اسلامی 🗓پنجم اردیبهشت، سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس
◀️جای تعجب است ؟ ✅حکومت و حوزه های علمیه وظیفه تأمین حداقلی و ما به الکفاف معیشت طلاب را دارند ولی اگر تامین آن ها به گونه ای باشد که در تنافی با رسالت ذاتی آن ها باشد در اینصورت نه تنها تحقیر یکایک آنها می باشد بلکه تحقیر صنفی را در پی دارد و با تحقیر صنفی دستیابی به اهداف با کندی روبرو می شود . ✅شنیده شده متاسفانه دولت کم کار و بی کار و سیاست باز و بی تدبیر و یأس آور ، دکتر روحانی _ نه حجه الاسلام و نه آیت الله _ پرداخت مبلغی جهت افطاری به طلاب داشته است و چون این دولت بنای اش بر سیاست بازی است در این پرداختی هم بنای بر حسن ظن نداریم و بلکه بخواهیم هم داشته باشیم ، قرائن موجود اجازه نمی دهد . ✅پس از دولت سیاست باز و دروغگو ، تعجبی نیست چون غیر از این عمل کند ، تعجب می کنیم . ‼️‼️‼️ تعجب ما از مسئولین حوزه های علمیه است که چرا چنین اجازه ای را داده اند ؟ و چرا اجازه داده اند مردم به طلاب پاک و مقاوم و مظلوم سوء ظن پیدا کنند و در القاء جداانگارانه طلاب از بدنه جامعه و انحصار گرایانه بدمند ؟ چرا با پذیرش چنین چیزی اجازه سیاست بازی به سیاست و دغل بازان داده اند تا هر معنای شومی را در این مسئله پی بگیرند ؟