133_00.6.28 اصالت الوجود نفس الامر.mp3
18.85M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فرع هفتم اصالت الوجود
نفس الامر
مقدمات نفس الامر
مقدمه چهارم
جلسه صد و سی و سوم
134_00.6.29 اصالت الوجود اقوال در نفس الامر.mp3
22M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فرع هفتم اصالت الوجود
نفس الامر
اقوال در نفس الامر
جلسه صد و سی وچهارم
039_00.6.28 اشارات نمط۹فصل ثامن.mp3
24.07M
#نمط_نه_اشارات
مقامات العارفین
الفصل الثامن
جلسه سی و نهم
040_00.6.29 اشارات نمط۹ فصل ثامن.mp3
23.05M
#نمط_نه_اشارات
مقامات العارفین
الفصل الثامن
جلسه چهلم
001_00.6.28 اصول فقه معارف.m4a
13.02M
#اصول_فقه_معارف
حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری
جلسه اول
002_0.6.29 اصول فقه معارف.mp3
18.26M
#اصول_فقه_معارف
حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری
جلسه دوم
003_00.6.30 اصول فقه معارف.mp3
15.06M
#اصول_فقه_معارف
حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری
جلسه سوم
135_00.6.30 اصالت الوجو، نفس الامر،اقوال.mp3
28.61M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فرع هفتم اصالت الوجود
نفس الامر
اقوال در نفس الامر
اشکالات بر قول اول
جلسه صد و سی وپنجم
041_00.6.30 اشارات نمط نهم فصل ثامن.mp3
20.14M
#نمط_نه_اشارات
مقامات العارفین
الفصل الثامن
جلسه چهل و یکم
نکات بسیار مهمّی که باید در فصل هشتم ازنمط نهم اشارات و شرح آن ( فصل ریاضت ) دقّت کرد که بعضی از اینها قواعد فقهی سلوک اند و بعضی از اینها فلسفه سلوک اند و بعضی از اینها مسائل سلوکی می باشند :
1- تخیلات و توهمّات یا مناسب با امر قدسی اند و یا مناسب با امر زمینی اند .
2- اطاعت نفس امّاره از مطمئنه ، موجب این می شود که تمامی قوای نفس ، در تناسب با نفس مطمئنه قرار گیرد . احساس ، تخیل ، توهم و شهوت و غضب ، عقلی و مطمئن شود .
3- باید برای اقناع و خاضع کردن نفس و رام کردن نفس ملاحظه های مختلف داشت و جهات مختلف را ملاحظه نمود .
4- هر چیزی که می تواند در غلبۀ عقل بر نفسانیت ، کمک کار باشد باید به صحنه بیاید .
5- هر چیزی که در غلبۀ عقل بر نفسانیت ، کمک کار است ، در واقع همان دمیدن در عقلانیت است و دمیدن در عقلانیت ، تقویت آن است و تقویت آن ، قدرت آن است و قدرت آن ، غلبۀ آن را رقم می زند.
#نمط_نه_اشارات
6- دستیابی به ریاضت و تحقق ریاضت منوط به تحقق ارکان ریاضت است که آن نیازمند به معین است .
7- بهترین و عالی ترین نوع ریاضت ، ریاضت عارفین است .
8- ریاضت عارفانه ، انواع و اقسام ریاضت را در بر می گیرد .
9- روح ریاضت ، منع نفس از التفات از ماسوی الله و اجبار بر توجه به حقّ است .
10- ریاضت ، اقبال به حقّ و انقطاع ازمادون را ملکه می کند .
11- هدف اصلی و نهایی از ریاضت ، لقاء الله است .
12- استعداد برای نیل به کمال حقیقی که همان لقاء الله است باید باشد .
13- ریاضت برای این است که موانع داخلی و خارجی را ازمیان بردارد تا امر وجودی که استعداد است ، حاصل آید .
14- مناسبت و سنخیت با لطیف ، جز با لطافت نمی باشد .
#نمط_نه_اشارات