eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
99-06-03 mirbagheri.mp3
11.06M
🎧 استاد میرباقری | «سخنرانی» شب پنجم محرم ۱۳۹۹، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ◀️ راه رسیدن به مقام محبت الهی ☑️ @mirbaqeri_ir
💢 سرلوحه تعليمات اسلام تا آخر دهر امام خمینی (ره): محرّم چه ماه مصيبت‌زا و چه ماه سازنده و كوبنده‏اى است، محرّم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سروَر اولياى خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكست ستمكار را به فدايى دادن و فداشدن دانست؛ و اين خود سرلوحه تعليمات اسلام است براى ملت‌ها تا آخر دهر. صحیفه امام؛ ج3؛ ص314 | پیام به ملت ایران؛ 2 بهمن 1356 @sahifeh_noor
@IntMob 🔹اسلامِ اروپایی، نه اسلام در اروپا ✳️ اهمیت مخاطب‌شناسی برای تبلیغ اسلام در جوامع غربی 1️⃣ بخش اول 🔸در مورد موج گسترش و نفوذ اسلام در اروپا طی سا‌‌‌‌‌ل­های اخیر بحث‌های زیادی مطرح شد و بسیاری از رسانه‌ها یا تحلیل‌گران اروپایی از تهدید و خطر جدیِ قدرت‌گیریِ لجام­گسیخته اسلام در اروپا متعاقب افزایش جمعیت مسلمانِ ساکن قاره سبز سخن گفتند و اصطلاحاتی مانند (Eurabia) ابداع شد که از احتمال عربی شدن اروپا حکایت داشت. شما به عنوان مُبلّغی که از نزدیک وضعیت اسلام در اروپا را لمس کرده‌اید، چقدر این فضاسازی‌ها علیه اسلام و مسلمانان را واقعی می‌دانید؟ آیا موج گسترش اسلام در اروپا به راستی آن­طور که گفته می‌شود سهمگین هست که بتواند طی سال‌­های آینده هویت اروپایی را به مخاطره اندازد یا بیشتر شاهد یک بازی رسانه‌ای با هدف اسلام‌­هراسی بوده‌ایم؟ t.me/bayeganitabligh/7707 🔹 توجه داشته باشید که همواره میان آمارهای رسمی و غیررسمی به‌­ویژه در خصوص شمار جمعیت اقلیت‌‌های دینی تفاوت وجود دارد. طبق آخرین آمارهای رسمی که متعلق به چند سال پیش است و شاید امروز اندکی دست‌خوش تغییر شده باشد، بین 50 تا 55 میلیون نفر در کل اروپا مسلمان هستند. از این تعداد، حدود 14 تا 15 میلیون نفر در کشورهای اصلی عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. موضوع «یوربیا» که اشاره کردید، در ذیل همان القائات اسلام­‌هراسانه مطرح می‌شود که می‌خواهند اسلام را به عنوان خطری برای جوامع اروپایی نشان دهند. البته خود مفهوم «عربی‌شدن اروپا» نمی‌تواند چندان صحیح باشد، زیرا از کل جمعیت مسلمانان اروپا عده زیادی پاکستانی، ایرانی، ترک، افغان و... هستند. لذا این ایده که توسط افرادی مانند برنارد لوئیس مطرح شد، اساساً ناشی از یک رویکرد بدبینانه و منفی و زنهاردهنده نسبت مسلمانان بود. زیرا اگر به آمار جمعیت مسلمانان هم استناد کنیم، مسلمانان حتی با وجود میزان بالای زاد و ولدشان به نسبت اروپایی‌ها، در خوشبینانه‌ترین حالت طی 40 تا 50 سال آینده حداکثر حدود 3 درصد ترکیب جمعیتی اروپا را تشکیل خواهند داد که چندان پدیده هراسناکی هم نیست. اما در راستای سیاست‌ اسلام‌هراسی می‌خواهند به ترس و نگرانی از حضور مسلمانان در اروپا دامن بزنند. در این میان، ظهور جریان افراط‌‌گرایی به نام اسلام در قالب گروه‌­های تکفیری همچون داعش و نیز برخی رفتارهای ناصوابی که آگاهانه یا ناآگاهانه از سوی برخی اجزای جامعه مسلمانان در اروپا صورت می‌پذیرد، بهانه مؤثری را به دست اسلام­‌ستیزان اروپایی برای تصویرسازی منفی علیه اسلام می‌دهد. یعنی اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز داعش مصداق عینی و ملموس همین تصویر انتزاعی بود که تلاش می‌شد علیه اسلام در اذهان مردم اروپا شکل بگیرد. 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob
@Allah4all ✳️ امام رضا (ع) فرمود: هر گاه ماه محرم فرا مى‏رسيد، پدرم (موسى بن‏ جعفر) ديگر خندان ديده نمى‏شد و غم و افسردگى بر او غلبه مى‏يافت تا آن كه ده روز از محرم مى‏گذشت، روز دهم محرم كه مى‏شد، آن روز، روز مصيبت و اندوه و گريه پدرم بود. (امالى صدوق، ص ۱۱۱) : "As soon as the month of Muharram would set in my father (A) was never seen laughing, and he would be overcome by melancholy until after the first ten days had passed." قال الرضا (ع): كان ابى اذا دخل شهر المحرم لا يرى ضاحكا و كانت الكابة تغلب عليه حتى يمضى منه عشرة ايام، فاذا كان اليوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته و حزنه و بكائه ... مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#️⃣ Paxman Interviews Anjem Choudary In 2010 (Newsnight Archives) ❇️ مشاجره‌ی میان انجم چادری و ماجد نواز، بریتانیایی تبار پاکستانی ‌الاصل در برنامه‌ی نیوزنایت بریتانیا در مورد اسلام داعشی و افراطی و توسعه‌ی آن در بریتانیا؛ هریک دیگری را به دریافت پول از دولت انگلستان متهم می‌کند. 🔹ماجد نواز، فردی پاکستانی تبار، ساکن بریتانیا و از طرفداران اسلام معتدل و پذیرای هم‌جنس‌بازان و مؤسس اندیشنده‌ی Quiliam در بریتانیا است که هدف اصلی آن ظاهراً مبارزه با اسلام‌گرایی و اسلام افراطی است. 🔸انجم چودری، از مبلغین اسلام افراطی و تکفیری در انگلستان و فردی است که اخیراً به دلیل همکاری و تشویق به اقدامات تروریستی و نیروگیری برای داعش در بریتانیا دستگیر شد. 🔺انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن بین المللی ترنم صلح نبوده و صرفاً جهت اطلاع پژوهشگران ارائه میگردد. 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#️⃣ What It's Like To Be A Muslim In America؛ Dalia Mogahed, Part 3 ✳️ مسلمان بودن در آمریکا به چه چیزی شبیه است؟ دالیا مجاهد، بخش 3 🔹دالیا مجاهد، پژوهشگر آمریکایی مصری‌تبار و یکی از مشاوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا بوده است. او در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن فارغ‌التحصیل شد و در چند مؤسسه به فعالیت پرداخت. دالیا در سال ۲۰۱۲ سومین زن از میان ۱۰۰ زن قدرتمند عرب برگزیده شد. 🔸"انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن بین المللی ترنم صلح نیست." | | | | 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ❇️ "روز حسین (ع)" در نیویورک ❇️ ، New York city، USA 🔹عزاداری امسال در خیابان های نیویورک مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
📘 کتاب «فلسفه و بحران کرونا» منتشر شد 🔵 کتاب «فلسفه و بحران کرونا»، با مقدمه تفصیلی و حاصل گردآوری دکتر حمیدرضا آیت اللهی، با همکاری «انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی» و «انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)»، در 217 صفحه به چاپ رسید. 📌 جهت مطالعه مشروح این خبر بر روی لینک زیر کلیک کنید. b2n.ir/113778 @CSRI_MAJAZI_IR
کتاب مسائل فرهنگی؛ اجتماعی کرونا و پیامدهای آن در عرصه حکمرانی(گفتگوهای تحلیلی) را در کتابخوان پژوهان ببینید. pajoohaan.ir/document/5388
🔻 تظاهرات ٤٠٠٠ نفری زنان باحجاب و بی‌حجاب عليه ممنوعيت حجاب در بروكسل 🔹 هزاران نفر در بروکسل نسبت به احتمال ممنوعیت روسری در یک مدرسه عالی از سوی دادگاه قانون اساسی بلژیک تجمع اعتراضی برگزار کردند. eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
چالشهای کرونایی استادان دانشگاه آزاد بوشهر.mp3
27.21M
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع: چالش های کرونایی استادان دانشگاه آزاد بوشهر 🆔 @khosropanah_ir
🔳 آزادی از آزادی ▶️ @einsad
🔴 قطعه ای مهم از بیانات دیروز رهبر انقلاب؛ متاسفانه اهتمام لازم به و تشکیل شورای عالی فضای مجازی نمی‌شود ♦️رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت: موضوع فضای مجازی بسیار مهم است؛ ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی پناه رها کنیم. ♦️عوامل مسلط بین المللی در فضای مجازی به شدت فعال هستند؛ تأکید مکرر بر شبکه ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت روسای سه قوه در آن به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود. ♦️شبکه ملی اطلاعات اجزایی دارد که این اجزا از زمان‌بندی ها عقب هستند. ☑️ @Sh_Aviny
سه ساله ارباب.mp3
18.39M
🎵 صوتی ☑️ گریه‌ی ابراهیم خلیل... ▪️وَ فَدَیناهُ بِذِبحِِ عَظیم ═══✼🏴🏴🏴✼═══ @mousavidorcheh_ir
🔸عبادات بی ارزش و با ارزش🔸 🔻این‌گونه نیست که هر کس عبادت می‌کند، انسان خوبی است. خوب بودن بر اساس است، نه بر اساس . 🔺عبادت اگر زیر پرچمِ اطاعت باشد، به انسان قیمت می‌دهد. ولی اگر زیر پرچمِ اطاعت نباشد، یک ریال هم ارزش ندارد. 💯شمر شانزده مرتبه با پای پیاده به حج رفت. ابن ملجم مرتب نماز شب می‌خواند. آنها عبادت می‌کردند لکن اطاعت نمی‌کردند. اما مالک اشتر هم عبادت می‌کرد، هم اطاعت می‌کرد. 🌿 حاج آقا سید مجتبی موسوی درچه ای 🍀🍀🍀🍀🍀 @mousavidorcheh_ir
⚫️ راه‌های پیش روی امام حسین علیه‌السلام 🔻 در مکتب حسین علیه‌السلام (۶) ▪️ امام حسین(ع) چند موضع عملی پیش رو داشت که می‌توانست هر یک از آن‌ها را اتخاذ کند؛ پس از این که معاویه به هلاکت رسید و با یزید بیعت شد و از ایشان خواسته شد تا با یزیدبن‌معاویه بیعت کند: موضع نخست: با یزیدبن‌معاویه بیعت کند، همچنان که امیرمؤمنان(ع) با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کرد. موضع دوم: بیعت یزیدبن‌معاویه را رد کند، اما در مکه یا مدینه بماند؛ در یکی از دو حریم: در حریم رسول خدا ـ یعنی در خانه و شهر ایشان ـ یا به مکه نقل مکان کند و آنجا در حریم خداوند متعال پناه گیرد تا قضای نافذ الهی سر رسد. موضع سوم: به گوشه‌ای از جهان اسلام پناه برد. به یکی از سرزمین‌های جهان اسلام پناه برد، هم چنان که برادر ایشان محمدبن‌حنفیه به ایشان پیشنهاد داد و عرض کرد: به یمن بروید، یا به یکی دیگر از سرزمین‌های مسلمین. و در آن جا جمعیت و جامعه ای برای خود بسازد و از جامعه بزرگ‌تری که سرزمین‌های دیگر مسلمین را در بر می‌گرفت، جدا شود. تا وقتی توانست امارت خود را استوار سازد، بکوشد تا پیش رود و سرزمین‌های دیگر را به سرزمین خود پیوند دهد. موضع چهارم: بیعت را رد کند و به‌پا خیزد و سوی کوفه رود تا نامه‌هایی را که از کوفیان رسیده بود، اجابت کند. سپس کشته شود و به شهادت برسد؛ به همان شیوه‌ای که روی داد. ▫️ امام حسین(ع) باید موضعی را برمی‌گزید که با آن این چهار دسته از امت اسلام را [که پیش‌تر گذشت] درمان کند. هیچ موضعی نمی توانست این‌همه را برآورده سازد جز موضع آخر. 📚 امامان اهل‌بیت، ص۴۶٩ 🆔 @SHAHIDSADR
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰جلوه های فرهنگ برتر عاشورایی (نماد تمدن اسلامی شیعی) ✅یکی از دهها جلوه و بروز عینی "فرهنگ عاشورایی" هیئت های مذهبی هستند ؛ هیئت ها خودشان می توانند نوعی انعکاس و جلوه "تمدن اسلامی شیعه " محسوب شوند ؛ چون توانسته اند نوعی فرهنگ خاص را توسعه داده و به منضه ظهور اجتماعی برسانند ۰ در این مسیر اکثر شاخص ها و معیارهای تمدنی دیده میشود چنانکه شعر و ادبیات و سرود و نظم و همبستگی اجتماعی و تعاون و حوزه خطاب وسیع ملی و فراملی، رشد فضائل اخلاقی در قالب پرچم و زنجیر و علم و کتل و نذر و اطعام و دسته و ۰۰۰در مسجد و تکیه و بازار و مدرسه و شهر و روستا و حتی در بین سایر ادیان در بین ملل مختلف به وضوح دیده میشود۰ 🔴 این شرایط و ویژگیها باعث شده شیعیان در مکانهایی که در وضعیت اکثریتی هستند در یک حالت "برتری فرهنگی" در ایران و عراق و لبنان و بحرین و ۰۰۰قرار بگیرند، و در در نقاطی هم که در اقلیت قرار دارند، تمام قد و باشکوه و منظم در جغرافیای وسیعی با تنوع فرهنگی گسترده دیده شوند ۰ 🔵تنوع فرهنگی در ظهور و بروز اجتماعی و آئینی عاشورا در زبانها و ملیتهای مختلف معرف و موید "زیست تمدنی" گسترده ای در جغرافیای جهان اسلام می باشد ؛ گستره ای که یکی از مصادیق آن را می توان در راه پیمایی اربعین شاهد بود ۰ اینکه ما می توانیم از هنر عاشورایی و ادبیات عاشورایی و مناسک و فرهنگ عاشورایی در کنار سیاست عاشورایی و ملت عاشورایی سخن بگوئیم یعنی یک کلان روایت به نام "تمدن عاشورایی " در افق دید ما وجود دارد۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
@IntMob ✳️ با علی(ع) تا بولیوی 🔸 چند سال پیش در جلسه‌ای با مجموعه‌ای از فعالان سیاسی و رؤسای احزاب و سندیکاهای کارگری کشور بولیوی (واقع در آمریکای جنوبی) شرکت کردیم. 🔹 وزیر کار بولیوی به عنوان رئیس هیات، این سوال را مطرح کرد که «نظریه عدالت» جمهوری اسلامی چیست؟ و آیا جمهوری اسلامی طرح و نقشه‌ای برای ایجاد و گسترش عدالت دارد؟ و البته این نکته را هم اضافه کرد که ما در بولیوی به این نتیجه رسیده‌ایم که از طریق اجرای سوسیالیسم و اندیشه‌های چپ نمی‌توان به عدالت رسید و به همین دلیل در جستجوی نظریه‌ای کاربردی برای تحقق عدالت در کشورمان هستیم. 🔸 چون این پرسش به صورت ناگهانی مطرح شد و از قبل اعلام نشده بود دوستان حاضر در جلسه پاسخ را به حقیر محول کردند. از آنجا که هنوز چنین نظریه‌ای به صورت منسجم ارائه نشده، چاره‌ای جز پناه بردن به نهج البلاغه نداشتم. بر اساس شناخت محدودی که از نهج‌البلاغه داشتم، متناسب با پرسش‌های مطرح شده، بخش‌هایی از فرمایشات و نامه‌های حضرت امیر را مطرح کرده و توضیح دادم. 🔹 جلسه بیش‌از دو ساعت طول کشید. در انتهای جلسه اعضای هیات به اجماع بیان کردند بهترین پاسخ‌ها را دریافت کرده‌اند و هیچ یک از سوالاتشان بی‌پاسخ نمانده و خواهش کردند متنی که نظریه عدالت جمهوری اسلامی در آن مطرح شده، جهت ترجمه در اختیارشان قرار گیرد. 🔸 در آنجا بود که توضیح دادم پاسخ سوالاتشان را بر اساس کتابی داده‌ام که‌ بخشی از سخنان و نامه‌های داماد پیامبر اسلام در آن جمع‌آوری شده و هنوز در جمهوری اسلامی به صورت رسمی نظریه عدالت تدوین نشده است! 🔹 در آن حال اعضای هیأت، با اصرار خواستار چند جلد نهج البلاغه شدند و با تعجب می‌پرسیدند با وجود چنین کتابی دیگر شما چه نیازی به نظریه عدالت و امثال آن دارید؟ 🔺دکتر محمدصادق کوشکی 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob