eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸دیدارنگار ۷۳ | اساس حیاتِ یک ملّت 📝 ویژه بیانات در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «مرور سریع»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «موضوعات اصلی بیانات»، «جملات طلایی»، «یادآوری»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»، «آیات و روایات» و «دعا» از جمله بخش‌های «دیدارنگار» است. ⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «اساس حیاتِ یک ملّت» اهمیت «قدرت ملی» و چگونگی ارتقای آن براساس بیانات رهبر انقلاب بررسی شده است. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47320
🔰پرسش یکی از مخاطبین محترم : ✅با سلام کسانی که به این مطلب عقیده دارند انقلاب اسلامی رو هم یک پارادوکس میدونند چون انقلاب یک مفهوم مدرن هست و اسلام متعلق به سنت ، پس انقلاب اسلامی نداریم و اصلا این واژه هیچ مفهومی ندارد اگر توضیحاتی بفرمایید ممنون میشم؟ 🔴جواب : 🔵نجفی : اینکه تفسیر و ماهیت هر انقلابی را در محدوده مدرنیته محدود و محصور می کنید ، کمی عجیب است ! بهتر است این طور بگوییم که انقلابها را می توان به دو نحو تفسیر کرد : مدرن و غیر مدرن البته در یک دستگاه ذهنی منسجم و عمیق همه تحلیل ها و تحولات به "اندیشه ترقی" بر نمی گردد و فلسفه تحول تاریخ فقط با دیدگاه ترقی در اندیشه غربی ختم و خلاصه نمی شود ، بلکه در فلسفه الهی تاریخ می توان با "نظریه تعالی" هم به تحولات و از جمله به ماهیت انقلابها پرداخت ۰ 🔶نکته دیگر اینکه اگر انقلابها صرفا امری مدرن هستند پس حرکت ها و نهضت های گذشته که مربوط به دوره قبل از مدرنیته بوده اند نامشان را چه باید بگذاریم؟ مثلا نهضت سربداران یا نهضت قزلباشان نام شان چیست ؟ و اصولا فرق حرکت های ساختار شکن اجتماعی و سیاسی گذشته با تحولات دنیای جدید در کجاست ؟ 🔷البته یک نکته را باید توجه نمود که ما می توانیم سنت را به دو صورت بررسی کنیم : سنت ماقبل مدرن و سنت مابعد مدرن در نوع دوم هر چند سنت اصل و اصیل است ولی عناصری از عالم مدرن را در خود قرار داده است ؛ این مسئله می تواند در مبحث و موضوع انقلاب اسلامی مورد توجه و مطالعه واقع گردد ۰ 🔶در آخر توجه داشته باشید انقلاب اسلامی در عالم و محدوده مدرنیته اتفاق نیفتاده است ولی در تقابل مطلق با مدرنیته هم نیست و همچنین انقلابی پست مدرن هم نمی باشد( به خلاف نظر میشل فوکو ) بلکه انقلاب اسلامی ، انقلابی "مابعد مدرن " و فراتر از مدرن محسوب می گردد و بخاطر اینکه در ذات خودش ضد سکولار بوده و دین را نه در حاشیه زندگی بلکه در متن حیات و سعادت بشر می بیند ، با سیر عالم جدید و ماهیت ناسوتی آن نمی تواند سازش و امتزاج کلی و ریشه ای داشته باشد ۰ در این زمینه دوستان را به مطالعه کتاب انقلاب فرامدرن و تمدن اسلامی ( موج چهارم بیداری اسلامی) دعوت می نمایم ۰ 👇👇👇 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰 این کتاب، در چهار بخش تنظیم شده اند. در بخش اول با عنوان «بیداری اسلامی در گسترۀ تاریخ ایران»، این چهار موج ترسیم می شوند: موج اول، نهضت های اسلامی قبل از مشروطیت؛ موج دوم بیداری اسلامی، با تحریم تنباکو آغاز می شود و منتهی به نظام های سیاسی مشروطیت می گردد؛ موج سوم، نهضت ها و حرکت های اسلامی بعد از مشروطیت را شامل می گردد و با نهضت ملی شدن صنعت نفت، پایان می یابد. موج چهارم از حدود سال ۱۳۴۰ و با حرکت انقلابی حضرت امام (ره) آغاز می گردد و تاکنون ادامه می یابد و نظام جمهوری اسلامی، تفصیل آن است. هرچند این نظام، خود اجمالی از تفصیلی است که در عصر ظهور حضرت حجت (عج)، محقق خواهد شد. این چهار موج، نشان می دهد که نجفی، در پسِ حوادث تاریخی، تبیینی مبتنی بر فلسفۀ تاریخ شیعی ارائه می دهد. به همین جهت، در فصل دوم با عنوان «نظریه پردازی و انقلاب اسلامی ایران»، موج چهارم را وا می کاود. «پرسش از غرب در ساحت بیداری اسلامی»، «فلسفۀ قیام عاشورا با فلسفۀ انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی، بنیاد شالوده شکنی در نظریه پردازی غرب» سه مقاله ای است که محتوای آن، همگی مبتنی بر تبیین این نکته است که انقلاب اسلامی ایران، هرچند، در واکنش به مدرنیته به وقوع پیوسته، اما متکی بر مبانی دینی است و لذا، انقلابی فرامدرن است که در ذیل تاریخ دینی فهم می شود. این انقلاب، نظریه پردازی غربی را در همۀ حوزه ها به چالش کشید و لذا، نجفی می کوشد تا در بخش های سوم و چهارم، نسبت فضای مابعدانقلابی را به گونه ای بدیع تشریح کند. http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 /دشمنی برای استقلال 🔺امام خمینی(ره): امروز تقریباً تمام تبلیغاتی که در رسانه‌های گروهی و در مطبوعات شرق و غرب هست، تمام آنها بر ضد جمهوری اسلامی یا می‌نویسند و یا می‌گویند. 📥دریافت سایر کیفیت ها👇🏻 http://emam.com/posts/view/26147@EMAM_COM
🔸 در راستای برگزاری همایش ملی « انقلاب اسلامی و توسعه » برگزار می شود: 🔰 مجموعه نشست‌های کارگروه و همایش با همکاری انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه 🎙 با حضور: 📅 شنبه 25 بهمن ماه 99 / ساعت 10 📣 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق: 🌐 join.skype.com/hX482fXEQuSF 🆔 @iictchannel 《محفل زمانه شناسی》
🛑 فضای مجازی چگونه احمق می‌کند؟ ✅ کتاب «فقر احمق می‌کند» زوایه جالبی را برای تبیین مسئله فقر طرح می‌کند. این کتاب که به قلم یک روان‌شناس و یک اقتصاددان نوشته شده، بر این فرض استوار است که فقر با ایجاد اشتغالات ذهنی فراوان ذیل نیازهای روزمره و ضروری مثل تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل فرزندان و...، پهنای باند ذهن افراد فقیر را اشغال کرده و این اشغال شدن، موجب ایجاد اختلال در قوای شناختی افراد فقیر می‌شود. این اختلال شناختی باعث اتخاذ تصمیمات بد در آنها شده و اساساً احمق بودن درواقع همین تصمیمات بدی است که مثلاً موجب ترجیح نفع کوتاه‌مدت بر نفع درازمدت شده یا نوعی از ناتوانی را در پی دارد که برآمده از تحلیل پیامدهای تصمیم و تصمیم بدی است که حالا پایه تصمیمات بد دیگر می‌شود. درواقع این تصمیمات بد نیست که افراد را فقیر می‌کند بلکه این فقر است که موجب تصمیمات بد در افراد شده است. بنابراین سیاست‌های رفع فقر از این جهت توجیه می‌شوند که تلاش دارند تا پهنای باند ذهنی افراد را باز کرده و به تبع آن، افراد شرایط اتخاذ تصمیمات بهتری برای خود و جامعه داشته باشند. 🔴 مشابه همین منطق، می‌توان ادعا کرد؛ فضای مجازی نیز به‌خصوص به شیوه‌ای که غالباً در ایران استفاده می‌شود؛ مانند فقر می‌تواند تولیدکننده نادانی باشد. درواقع شاید بتوان گفت: فضای مجازی، احمق می‌کند! 🔴 مصداق بارز این احمق شدن را اما می‌توان در بسیاری از چهره‌های ورزشی، هنری و موسیقیایی دید که تحت عنوان سلبریتی شناخته می‌شوند. برخی حرف‌ها و گزاره‌هایی که از سوی این افراد طرح و بیان می‌شود، چنان عجیب‌وغریب و بی‌حساب‌وکتاب است که انسان را در وضعیت «ما هیچ؛ ما نگاه» قرار می‌دهد. اعلام مرگ مرحوم علی انصاریان در اثر ابتلاء به کرونا به عنوان شهید واکسن، فریادهای جگرخراش یک بازیگر بر سر وطن به عنوان خراب شده یا بکار بردن تعابیری مثل سرزمین نفرین شده برای ایران و...، در این چارچوب قابل‌تأمل است. 🔴 حال می‌توان پرسید چرا و چگونه فضای مجازی احمق یا نادان می‌کند؟ فضای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام متکی بر کنش‌ها و شاخص‌هایی نظیر آمار لایک، فالوئر، ریپلای، ریتوئیت و میزان ایمپرشن و... است. این یعنی شاخص‌های کمّی فوق، سنجه وزن‌کشی حرف‌ها و مواضع و دیدگاه‌هاست. این وضعیتِ ساختاری اما به تدریج در قوای شناختی افراد دائم‌المصرف که مدام در معرض آن هستند، ایجاد اختلال می‌کند. اختلالی که باعث می‌شود جدی‌ترین معیار و دغدغه در تولید پیام، چه از منظر محتوایی و چه به جهت فرمی، ناظر به همین جلب توجه آماری باشد. به بیان دیگر اینکه «چه بگویم و چگونه بگویم» تا بیشترین بازخورد و توجه اجتماعی را جلب کنم، به مهم‌ترین دغدغه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. در واقع در این ساختار، کسب کف و هورا، جایگزین واقعیت و استدلال می‌شود تا در فضایی که واقعیت و استدلال کم‌ارزش است، به ناچار، نادانی تولید و توسعه یابد. 🔴 طبیعتاً پیامد طرح پرسش بالا و انتقال آن از حاشیه به متنِ فعالیتِ یک فرد در شبکه‌های اجتماعی، این است که پرسش‌های عقلانیت‌سازِ حرف و سخن، به حاشیه می‌رود. مثلا این پرسش‌ها که آیا این موضع بر واقعیت متکی است؟ آیا اخباری که مبنای اعلام مواضع‌اند، از فیلتر راستی‌آزمایی عبور کرده‌اند؟ آیا این مواضع با باورها و عقاید من سازگار است؟ آیا احساسات عمومی و منافع هموطنان من در این موضع لحاظ شده است؟ آیا این میزان و به این شکل حرف زدن به حل مسئله کمک می‌کند؟ و سئوالاتی از این دست که به مواضع ما عقلانیت می‌بخشد، از دستور بحث خارج می‌شود. و اینچنین، فضای شبکه اجتماعی که می‌تواند موجد آگاهی و خردورزی باشد، به مهلکه ترویج و گسترش نادانی می‌افتد. 🔴 آنچه مایه تأسف است، این است که کژکارکردهای رسانه‌های اجتماعی در سطح عموم مردم منحصر نبوده و به سطح نخبگان سیاسی و فکری و فرهنگی و حتی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور نیز تعمیم یافته است. آنجا که این افراد نیز در رقابت بی‌انتهای دیده‌شدن، خود را تابع قواعد مبتذل این فضا کرده یا حداقل این فضا را مرجع تحلیل یا مبنای فهم فضای اجتماعی قرار می‌دهند. اینک تعداد زیادی از افراد را می‌شناسم که بعد از فعال شدن در بستر شبکه‌های اجتماعی، به جهت سطح دغدغه و مواضع‌شان، نسبت به پیش از فعالیت در این فضا، افت قابل‌توجهی داشته‌اند. تلخ‌تر آنکه اگرچه پیامدهای نادانی و گسترش آن همیشه خطرناک و پرهزینه است اما هزینه توسعه نادانی در میان تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و سیاست‌مداران با هزینه نادانی سلبریتی‌ها هم قابل‌مقایسه نیست چراکه اگر تبعات نادانی گروه دوم تنها به بخشی از هواداران‌شان بازمی‌گردد، هزینه‌های نادانی این‌ها، به‌ناچار به میلیون‌ها شهروند ایرانی تحمیل خواهد شد. ✍ دکتر پرویز امینی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
(ع) 📒 هم اندیشی ملی مطالعات زیارت: ❇️به همت مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی و اندیشکدۀ اربعین دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود. 📅 پنجشنبه 99/11/23 ⏰ در دو نوبت صبح و عصر : 8 الی 12 14 الی 17 🆔 لینک ورود به جلسه مجازی: 🌐https://vc.isu.ac.ir/ch/arbaeen-isu 🔵 روابط عمومی دانشگاه رضوی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐 باما همراه باشید: 📣کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ╔═🦋🌸════╗ 🆔 @razaviac ╚════🌼🦋═╝
(ع) 📒 جدول برنامه هم اندیشی ملی مطالعات زیارت: ❇️به همت مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی و اندیشکدۀ اربعین دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود. 📅 پنجشنبه 99/11/23 ⏰ در دو نوبت صبح و عصر : 8 الی 12 14 الی 17 🆔 لینک ورود به جلسه مجازی: 🌐https://vc.isu.ac.ir/ch/arbaeen-isu 🔵 روابط عمومی دانشگاه رضوی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐 باما همراه باشید: 📣کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ╔═🦋🌸════╗ 🆔 @razaviac ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 بزرگترین هدیه‌ای که یک رهبر می‌تواند به ملت خود بدهد 🌹 سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مبارک باد! 🇮🇷✌ 🇮🇷 ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
🔰 هم‌اکنون سایت KHAMENEI.IR 🔻رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی با استناد به اظهارات صاحب نظران برجسته آمریکایی: دوران پساآمریکا آغاز شده‌است 💻 ۹۹/۱۱/۱۹ | @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | سه روز سرنوشت‌ساز 🔻 روایت رهبر انقلاب از حرکت سرنوشت‌ساز همافران و افسران نیروی هوایی ارتش در روزهای ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ 💻 @Khamenei_ir
ظاهرا این شبهه بیشتر در فضای توییتر مطرح شده است. لذا از عزیزانی که در توییتر فعالیت دارند درخواست می‌شود فیلم و لینک پاسخ استاد را در توییتر و زیر توییت‌های مربوطه قرار دهند... https://www.instagram.com/tv/CK1sr6KH6u5/?igshid=1bjpox07kgft9 💠 @Profderakhshan
🔶 سخنان آیت الله در واکنش به ادعاهای اخیر پیرامون تزریق واکسن کرونا؛ 🔰 مدعیان که می‌دهند باید مجازات شوند ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 rashad.ir/?p=4284 🆔 @Rashad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | خطای بزرگ برخی از کشورها؛ درخواست کمک از آمریکا برای تأمین امنیّت ملّی گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش. ۹۹/۱۱/۱۹ 📥 فیلم کامل بیانات👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47291
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | مرعوبِ دشمن شدن یا امید به بیگانه؛ جزو خطاهای بزرگ گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش. ۹۹/۱۱/۱۹ 📥 فیلم کامل بیانات👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47291
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | افول آمریکا از لحاظ آبرو، قدرت و انتظام اجتماعی گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش. ۹۹/۱۱/۱۹ 📥 فیلم کامل بیانات👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47291
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اتّحاد کلمه‌ی مسئولین و ملّت؛ عامل از بین رفتن بسیاری از مشکلات گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش. ۹۹/۱۱/۱۹ 📥 فیلم کامل بیانات👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47291
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ایرانی ها می‌گویند تا تحریم ها برداشته نشود تعهدات را اجرا نمی‌کنیم، فشار بیاورید مسیر را تغییر می‌دهیم...! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فاکس نیوز: 📍یکی از بزرگترین بانک های آمریکا از مشتریان خود جاسوسی می‌کند...! ☑️ @Kavoshplus
🛑 اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند: :beginner: شکل گیری تاریخی نظام مستخدمین عمومی ایران: نهادها و روندها :large_orange_diamond: بدنه کارمندان دولت ایران در طول دو سده اخیر چگونه شکل گرفته است؟ :large_orange_diamond: چه نهادها، موسسات و گروههایی در این شکل گیری نقش داشته اند؟ :large_orange_diamond: این تحولات چه تاثیری بر وضع کنونی نظام اداری ایران داشته است؟ :large_orange_diamond: مقایسه نظام مستخدمین عمومی ایران با کشورهای دیگر چه آموزه هایی برای سیاستگذاری مسائل نظام اداری می تواند داشته باشد؟ سخنرانان: :bust_in_silhouette:پروفسور جاس رادسکلدرز | استاد تمام دانشگاه ایالتی اوهایو و سردبیر سابق ژورنال Public Administration Review :bust_in_silhouette:دکتر روح الله هنرور | مدیر مرکز مطالعات دولت و بخش عمومی اندیشکده حکمرانی شریف :bust_in_silhouette:آقای حسین ایمانی پژوهشگر حوزه نظام مستخدمین عمومی، مرکز مطالعات دولت و بخش عمومی اندیشکده حکمرانی شریف :clock5: پنجشنبه ۲۳ بهمن، ساعت ۱۷:۳۰ :point_left:لینک جلسه (اسکایپ): https://join.skype.com/hYtGW6BVOJJH @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️اقتصاد سیاسی صنعت‌زدایی در ایران 🔹️دکتر فرشاد مومنی ✔️ مجازی ✔️شنبه ها: ۱۵:۳۰ ✔️آغاز: ۲۵بهمن۹۹ ✔️ ۴جلسه ۹۰دقیقه‌ای ✔️ ثبت‌نام👇👇👇 https://payping.ir/d/YElC 📞02166174081 @Roozegareno_ac @KanooneQarbshenasiAndisheIslami