eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امروز میخواهم درباره تحوّل‌خواهی و تحوّل‌انگیزی امام بزرگوار صحبت کنم 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: امام بزرگوار، سالها پس از فقدان ظاهری، در بین ما زنده است و باید زنده بماند و ما از حضور او و معنویّت او و فکر او و انگشت اشاره‌ی او بهره‌مند بشویم و استفاده کنیم. 🔹️ امروز بنده میخواهم درباره‌ی یک خصوصیّت مهمّی از خصوصیّات امام بزرگوار بحث کنم. البتّه ایشان یک انسان ذوابعاد و دارای خصوصیّات برجسته‌ی متعدّدی بودند. این خصوصیّتی که امروز بحث میکنیم، جزو مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیّات امام بزرگوار است و آن عبارت است از روحیهی تحوّل‌خواهی و تحوّل‌انگیزی امام بزرگوار. امام، روحاً، هم یک انسان تحوّل‌خواه بود، هم تحوّل‌آفرین بود. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ۹۹/۳/۱۴ 💻 @Khamenei_ir
🔰 روحیه تحول‌خواهی از دیرزمان در امام بزرگوار وجود داشت 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: امام خمینی بزرگ‌ترین تحوّلات را در زمان خودشان در حوزه‌های متعدّدی و در عرصه‌های متنوّع زیادی ایجاد کردند. 🔹️ اولاً روحیه‌ی تحوّل‌خواهی از دیرزمان در این بزرگوار وجود داشته است، ایشان یک انسان تحوّل‌خواه بودند. نشانه‌ی آن عبارت است از همان یادداشتی و نوشته‌ای که ایشان تقریباً در دوران جوانی، در دهه‌ی سی از عمرشان، در دفتر مرحوم وزیریِ یزدی نوشتند که عین آن نوشته و دستخط را مرحوم وزیری به من نشان دادند، من دیدم بعد هم چاپ شده در اختیار خیلی‌ها قرار گرفته. در آن نوشته، ایشان با آیه‌ی شریفه‌ی «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا للّه مثنی و فردی» دعوت میکنند عموم را به قیام للّه. یک چنین روحیه‌ای در ایشان وجود داشت. 🔺️ مِیدانی وارد مسئله‌ی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّل‌آفرینیِ روحی در یک مجموعه‌ای از طلّاب جوان در قم، تا تحوّل‌آفرینیِ وسیع در عموم ملّت ایران. ۹۹/۳/۱۴
🔰 به طوفان درآوردن اقیانوس ملت ایران کار هر کسی نبود؛ امام این کار را انجام داد 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: مخاطب امام خمینی در تحوّل‌آفرینی عبارت بود از ملّت ایران. قبل از شروع نهضت امام، مبارزاتی وجود داشت؛ ده‌ها سال بود گروه‌های مختلف [مبارزه میکردند]، منتها حوزه‌ی کار آنها محدود میشد به یک تعدادی، مثلاً فرض کنید 100 یا 150 نفر دانشجو. بحث امام بحث یک گروه محدود یا یک جمع محدود یا یک حرفه‌ی معیّن نبود، بحث ملّت ایران بود. بحث ملّت مثل یک اقیانوس است. به طوفان درآوردن یک اقیانوس کار هر کسی نیست؛ چرا، یک استخر را میشود موّاج کرد، امّا موّاج کردنِ یک اقیانوس کار عظیمی است. ملّت یک اقیانوس است و امام این کار را انجام داد. ۹۹/۳/۱۴
🔰 امام، احساس حقارت ملت را به احساس عزت تبدیل کرد 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: تحوّل دیگری که امام ایجاد کرد، تحوّل در نگاه مردم به خودشان و به جامعه‌شان بود. ملّت ایران نسبت به خود یک نگاه حقارت‌پندارانه داشت؛ یعنی اینکه این ملّت بتواند بر اراده‌ی قدرتها و ابرقدرت‌ها فائق بیاید، مطلقاً به ذهن احدی خطور نمیکرد؛ نه فقط اراده‌ی قدرتهای جهانی، حتّی اراده‌ی قدرتهای داخلی، اراده‌ی فلان مسئولِ یک اداره‌ی امنیّتی یا انتظامی. مردم احساس حقارت میکردند، احساس توانایی نمیکردند؛ امام این را تبدیل کرد به احساس عزّت، احساس اعتماد به نفْس. ۹۹/۳/۱۴
🔰 امروز ملت ایران به دنبال تشکیل تمدّن نوین اسلامی هستند 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّلِ دیگر تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همه‌ی شعارهایی که بعضی از احزاب و گروه‌ها و گروهکها و مانند اینها میدادند که خیلی هم محدود و کوچک بودند، در نگاه مردم آینده‌ای دیده نمیشد؛ یعنی مردم یک افق آینده‌ای در مقابل چشم نداشتند. این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ یعنی شما امروز به ملّت ایران که نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده است؛ مردم دنبال این هستند که تمدّن نوین اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند، اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند. ۹۹/۳/۱۴
🔰 امام باعث شد نگاه مردم به دین به کلی متحول شود 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود. مردم دین را فقط وسیله‌ای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی یا حدّاکثر احوال شخصی میدانستند؛ فقط همین مسئله یا نماز و روزه و وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ وظیفه‌ی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین رسالتِ نظام‌سازی و تمدّن‌سازی و جامعه‌سازی و انسان‌سازی و مانند اینها را تعریف کرد، نگاه مردم به دین بکلّی متحوّل شد. ۹۹/۳/۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: چگونگی برگزاری مراسم ارتحال امام مهم نیست اصل موضوع سخن گفتن از امام است @TasnimNews
هدایت شده از آزاده باش
" عظمت روحی امام خمینی(ره) " 🔸امام خمینی با دمیدن روح خدایی خود در کالبد زمان توانست حرکت مردمی ایران در مقابله با مستکبران داخلی و خارجی زمان را هدایت و مدیریت کند و در نهایت با درهم پیچیدن تومار شاهنشاهی و فریاد کردن صدای حق‌طلبی، انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند؛ انقلابی که نتیجه آن، احیای روحیه غرور و خودباوری در ملت ایران، ازاله طاغوت، اعاده روح عزت به مسلمین و فتح قلوب جهانیان و ایجاد نهضت اسلامی در عالم بود. 🔸بدون شک، حضرت امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف فقهی و سیاسی و همچنین در ابواب مختلف کلامی، فلسفی و عرفانی صاحب نظر و اجتهاد بودند و همین واقعیت، از ایشان شخصیتی بی‌نظیر در جهان اسلام ساخته است؛ شخصیتی استثنایی، ممتاز و بی‌نظیر که متناسب با هر دوره از حیات امام(ره) به‌ویژه در آثار و سیره عملی ایشان متبلور بوده است. 🔸یکی از ویژگی‌های شخصیت سیاسی حضرت امام(ره) که او را از سایر رهبران عالم ممتاز می‌کرد، دوراندیشی، آینده‌نگری و اساساًً داشتن شناخت دقیق از گذشته، حال و آینده بود؛ شناخت و آگاهی که طی ۳ دهه گذشته از حیات نظام اسلامی، ظهور و بروز آنها حتی بعد از رحلت امام(ره)، یک واقعیت مسلم و انکارناپذیر بوده است./کیهان
توئیت سایت رهبر انقلاب از بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تحول‌آفرینی حضرت امام خمینی با عنوان «امام تحول»
📌 به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام پانزده خرداد 🔸 حجت الاسلام دکتر عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشگاه در یادداشتی تبیین کرد: 🔰 انقلاب اسلامی و ⚜️ مشروح یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/tahavolfrhaangi 🆔 @iictchannel
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای شناخت شخصیت‌های بزرگِ دارای اندیشه‌های بزرگ، گاه باید دهه‌ه
🔰مصاحبه درباره فلسفه سیاسی امام خمینی (قسمت دوم : حضور دین در عالم سکولار) ✅ آیا کیسینجر از درک تفاوت اندیشه حاکم بر انقلابِ امام با بنیادگرایی مذهبی ناتوان است یا عامدانه می‌کوشد که مرز میان این دو را کم‌رنگ کند؟ 🔴 او می‌فهمد که در ایران با یک «نظام سیاسی» روبروست؛ حال آن که داعش و طالبان و... اساسا نظام سیاسی نیستند. کیسینجر و امثال او، تفاوت تشیع و تسنن را می‌فهمند. جریان‌های بنیادگرا و داعش‌گونه به طور بنیادی نسبتی با تشیع ندارند. کیسینجر در کتاب نظم جهانی به اندیشه‌های علوی و مهدوی تشیع اشاره می‌کند اما به هر حال به عنوان فردی که بیرون از دایره اسلام ایستاده است، گمان نمی‌کنم این مسائل را به خوبی درک کند. 🔶🔶انقلاب اسلامی؛ تنها رویدادی که نظم وستفالی را زیر سوال برد🔶 با این همه، او معترف است که انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که توانسته است نظم وستفالی را زیر سوال ببرد و سخن آخرش این است که باید با این انقلاب کنار بیاییم! تکرار می‌کنم؛ کیسینجر تئوریسینی است که معتقد است نظم وستفالی برای 400 سال خدشه‌ای نپذیرفته است؛ حتی با وجود ظهور آلمان نازی و فرانسه و آمریکا و مکتب لیبرالیسم و کمونیستیم. 🔵انقلاب اسلامی نه به شرقِ مارکسیست وابسته بود و نه به غربِ لیبرالیست. هرچند هر دو قرائت از این انقلاب صورت گرفته است؛ بدین معنا که گروهی بودند قرائت سوسیالیستی از انقلاب را پروردند و گروهی دیگر بودند که قرائت لیبرالیستی از انقلاب را پیش گرفتند. هردو گروه هنوز هم هستند. کما این که برخی هم‌اکنون نیز می‌کوشند که احکام اسلامی را با تفسیر سوسیالیستی روانه ذهن مخاطبان خود کنند و برخی دیگر می‌کوشند قواعد اسلام را لیبرالیستی تفسیر کنند. 🔶🔶حرکت امام(ره)؛ زنده کردن دین در عصر سکولاریسم🔶 زادگاه انقلاب و خاستگاه امام(ره) نه لیبرالیستی بود و نه مارکسیستی بلکه پایگاه امام(ره) و انقلاب، پایگاهی دینی و شیعی بود. از این جنبه، حرکت امام(ره) یک پدیده نوظهور بود:«زنده کردن دین در عصر سکولاریسم» میشل فوکو در مقاله «ایرانی‌ها چه رویایی در سر دارند» می‌گوید ایرانی‌ها ما را به نکته‌ای توجه می‌دهند که 400 سال از آن غفلت کرده‌ایم و آن بازگشت معنویت به متن زندگی ماست. ✅ جناب استاد نجفی! بیایید تصور کنیم، امام خمینی(ره) در عصر ما ظهور نمی‌کرد؛ آن‌گاه جهانِ امروز ما چگونه بود؟ 🔴 این پرسش در حیطه فلسفه تاریخ می‌گنجد. اگر این پرسش را پیش روی خود امام(ره) و مفسر اصلی اندیشه ایشان، یعنی شهید مطهری می‌گذاشتیم، آن‌گاه از پاسخشان درمی‌یافتیم که آن‌ها معتقد نیستند که انقلاب‌ها را اشخاص ایجاد می‌کنند. اشخاص، مظهر و نماد انقلاب‌ها هستند. بر مبنای اندیشه شهید مطهری، انقلاب‌ها به مثابه یک کشتی بادبانی هستند؛ باد که می‌وزد، کشتی طبیعتا باید در جهت آن حرکت کند. ناخدای کشتی، رهبر انقلاب است. رهبر انقلاب کسی است که بادبان‌های کشتی را در جهت مقصد تنظیم می‌کند. تفاوت ناخدا و غیرناخدا در چیست؟ ناخدا طوفان را و باد را و دریا را می‌شناسد و کشتی را به سمت مقصد می‌برد. امام(ره) نیز مردم را و مکتب را و جهان را و فطرت انسان را می‌شناخت و با این شناخت‌ها، انقلاب خود را آغاز کرد. اما اگر بنا باشد که رهبران، انقلاب را ایجاد کنند، حضرات ائمه معصومین(ع) برای ایجاد انقلاب اولی‌ترند؛ بنابراین انقلاب به صرف وجود رهبران بزرگ ایجاد نمی‌شود بلکه باید شرایط موردنیاز برای آن نیز فراهم شود. باغبانِ خوب، درخت را ایجاد نمی‌کند! باغبانِ خوب به خوبی شرایط رشد گیاه و درخت را پایش می‌کند. می‌توان گفت امام(ره) باغبانی است که به موقع اقدام می‌کند. این که امام(ره) چگونه زمان و چگونگی عمل را فهمید و دیگران درنیافتند، به نبوغ رهبران مربوط است. 🔶🔶 بر عرشه ایستاده‌ست، پیری که ناخدا شد!🔶 فهم امام(ره) در برخی موارد حتی با فهم همگنان خود در حوزه علمیه تفاوت‌های جدی دارد. طبیعتا فهم رهبران، همواره بالاتر است و اساسا به همین خاطر، رهبر می‌شوند. تفاوت ناخدای کشتی با دیگران نیز بر همین گونه است. ناخداست که احتمال گرفتار شدن در امواج یا فرارسیدن در طوفان را می‌فهمد. باغبان است که مسیرِ از دانه تا درخت را می‌شناسد. امام(ره) با توجه به شرایط زمانه‌ی کشور و با شناختی که از اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) و مردم داشت، توانست حرکت انقلاب را رهبری کند و این یک امتیاز بزرگ است. http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از آلاءشاپ
🔰 پدیده های زیادی هستند که به علت استفاده مکرر برای ما معمولی می شوند و به آنها عادت می کنیم. حتی ممکن است بدون کوچکترین توجه و احساسی از کنار آنها بگذریم. منتقدان ادبی فرمالیست معتقدند برای رهایی از این امر باید دست به اینگونه از پدیده ها زد. منطق گزینش بیانات و خاطراتی که در این مجموعه آمده است مبتنی بر آشنایی زدایی از «تصویر عمومی شده» (ره) است. این مجموعه در پی معرفی هیچ شانی از شئون نظری و عملی زندگی ایشان نیست بلکه هر اندازه مخاطب را در تصویر عادی شده امام به تردید بیندازد و برای او پرسشی را مطرح کند که پاسخش مطالعه دقیق تری را بطلبد به هدف خود نزدیک تر شده است. این کتاب در یک مقدمه و دو بخش بیانات و خاطراتی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تنظیم شده است. قیمت پشت جلد : ۲۰٬۰۰۰ تومان ⬅️⬅️ برای تهیه کتاب به آی دی سفارش کانال که در توضیحات آمده پیام بدهید.👇 @paranesh_book
Emam-1.mp3
10.89M
🔹نظم در سیره امام خمینی(ره) @Aminikhaah
♨️ تحول خواهی لزوما اعتراض نیست.. ♨️ تحول پشتوانه فکری میخواهد... ♨️ تحول استحاله فکری نیست... ♨️ تحول تدریجی است و صبر میخواهد ♨️ تحول نیازمند دست هدایتگر است ♨️ تحول با کار متهورانه و سطحی و دم دستی فرق دارد 👈 نتیجه تحول خواهی بی‌مبنا، جوانهای انقلابی‌اند که تبدیل به فسیل طاغوتی شدند...       ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole
990314_سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی .mp3
17.41M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله). ۹۹/۳/۱۴ 💻 @Khamenei_ir
🔰 روایت رهبر انقلاب از جوانگرایی امام در اداره کشور 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: یک حوزه‌ی دیگر از تحوّلی که ایشان به وجود آوردند، تحوّل در نگاه به نسل جوان بود. ایشان به فکر و عمل جوانان اعتماد کردند؛ این به معنای واقعی کلمه یک تحوّل بود. یعنی مثلاً فرض کنید سپاه پاسداران که تشکیل شد، ایشان جوانهای بیست‌وچندساله و سی ساله را در رأس سپاه پاسداران پذیرفتند؛ در بحثهای قضائی و جاهای دیگر، ایشان اعتماد عجیبی میکردند به جوانهایی که مورد قبولشان بودند آن جوانها. ایشان اعتماد میکردند به فکر جوان و به عمل جوان، البتّه در عین اینکه ظرفیّتهای غیر جوان را نفی نمیکردند. حالا ما امروز بحث جوان‌گرایی را مطرح میکنیم، بعضی‌ها تصوّر میکنند که جوان‌گرایی یعنی پیران را انسان بکلّی از حوزه خارج کند؛ نه، نظر امام مطلقاً این نبود. ایشان به جوانها اعتماد میکردند به عنوان یک ذخیره برای نظام، به عنوان ثروت برای نظام، به نیروهای غیر جوان هم به همان اندازه اعتماد میکردند. ۹۹/۳/۱۴
🔰 امام به معنای واقعی کلمه ابرقدرت‌ها را تحقیر کرد 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: تحوّل مهمّ دیگری که امام به وجود آورد ــ که شاید از بعضی از این تحوّلات مهم‌تر بود ــ عبارت است از تحوّل در نگاه به قدرتهای جهانی و ابرقدرت‌ها. هیچ وقت تصوّر نمیشد که بشود روی اراده‌ی آمریکا و روی حرف آمریکا حرفی زد، بر خلاف اراده‌ی آمریکا بشود حرکتی انجام داد. امام کاری کرد که خود رؤسای جمهور آمریکا گفتند این ما را تحقیر کرد. واقعاً هم همین بود. امام و کارگزاران امام و جوانهایی که با اشاره‌ی دست امام حرکت میکردند، اینها به معنای واقعی کلمه تحقیر کردند ابرقدرت‌ها را. امام نشان داد که ابرقدرت‌ها ضربه‌پذیرند، شکست‌پذیرند، که آینده هم این را نشان داد؛ دیدید سرنوشت شوروی سابق را که آن جور شد، این هم آمریکای امروز است که این قضایای آمریکا را ملاحظه میکنید. امام این را از آن روز در دل مردم قرار داد که بدانند اینها شکست‌پذیر و ضربه‌پذیرند. همه‌ی این تحوّلات را امام بزرگوار به وجود آورد، که به معنای واقعی کلمه «امامِ تحوّل» بود. ۹۹/۳/۱۴
🔰 حوادث امروز آمریکا واقعیتی است که پنهان میشد/ کاری که با این سیاه پوست انجام شد، کاری بود که آمریکا با تمام دنیا انجام میدهد/ این طبیعت حکومت آمریکاست 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: آنچه امروز در شهرهای آمریکا مشاهده میشود بُروز یک واقعیّاتی است که همیشه پنهان نگه داشته میشد؛ اینها چیز جدیدی نیست؛ بُروز واقعیّتها است که آن لجنِ تهِ حوض می‌آید بالا و خودش را نشان میدهد. اینکه یک پلیسی با خونسردیِ تمام زانویش را بگذارد روی گردن یک سیاه‌پوستی و همین طور نگه دارد و فشار دهد تا او جان بدهد، او التماس کند، استغاثه کند، این هم خونسرد بنشیند روی او و فشار بدهد، چند پلیسِ دیگر هم بِایستند و تماشا کنند و هیچ اقدامی نکنند، این چیزی نیست که جدیداً به وجود آمده باشد؛ طبیعت آمریکا این است. این کاری است که آمریکایی ها با تمام دنیا میکردند؛ با افغانستان و عراق و سوریه همین کار را کردند، قبلها با ویتنام و با خیلی از کشورهای دیگر هم همین کارها را کردند. این اخلاق آمریکا است؛ این طبیعت حکومت آمریکا است؛ امروز این جوری خودش را نشان میدهد. اینکه حالا مردم شعار میدهند بگذارید ما نَفَس بکشیم یا نمیتوانیم نَفَس بکشیم ــ که امروز شعار مردم آمریکا شده در ایالتها و تظاهرات‌های وسیع شهرهای مختلف ــ این در واقع حرف دل همه‌ی ملّتهایی است که آمریکا در آنجا ظالمانه اقدام کرده است. ۹۹/۳/۱۴
🔰 سخن‌نگاشت | نقش امام در ایجاد تحول مانند یک فرمانده داخل میدان بود 🔻 رهبر انقلاب: مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیّات امام بزرگوار روحیه‌ی تحوّل‌خواهی و تحوّل‌انگیزی اوست. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگ‌ترین تحوّلات را در دوران خودشان و در عرصه‌های متنوّع زیادی ایجاد کردند. ۹۹/۳/۱۴ 🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره) | 💻 @khamenei_ir
🔰 تیتر یک سایت KHAMENEI.IR 🔹 امامِ تحول 🔻 رهبر انقلاب در سی و یکمین سال‌روز ارتحال حضرت امام «روحبه تحول خواهی و تحول انگیزی امام بزرگوار» را تشریح کردند؛ 💻 ۹۹/۳/۱۴ | @Khamenei_ir
🔰 به توفیق الهی آمریکایی‌ها با رفتار خودشان رسوا شده‌اند 🔺️ رهبر انقلاب، امروز: آمریکایی‌ها به توفیق الهی با رفتارهای خودشان رسوا شده‌اند. آن مدیریّتشان در قضیّه‌ی کرونا بود که آنها را رسوا کرده، الان هم ادامه دارد آن رسوایی. با اینکه دیرتر از خیلی از کشورها اینها ابتلا پیدا کردند و میتوانستند از تجربه‌های دیگران استفاده کنند، ضعف مدیریّت در آن کشور موجب شده که امروز تلفاتشان چندین برابر کشورهای دیگر است، به خاطر همین خصوصیّات فسادی که در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا وجود دارد. 🔹️ مردم را میکُشند و با جنایت واضح و آشکار خودشان را نشان میدهند و عذرخواهی هم نمیکنند، در عین حال زبانشان هم دراز است و میگویند «حقوق بشر»! آن مرد سیاهی که آنجا کشته شد ظاهراً بشر نبود و حقوقی نداشت. 🔺️ به نظر من ــ قبلاً هم یک وقتی گفتم، الان هم میگویم ــ ملّت آمریکا احساس خجلت و سرافکندگی میکند از حکومتهای خودش و از این حکومتی که الان در آمریکا هست. واقعاً جا دارد که ملّت آمریکا احساس سرافکندگی کند. آن کسانی هم که شغلشان حمایت از آمریکا و دفاع از آمریکا و بزک کردن آمریکا بود، چه ایرانی‌هایی که داخل کشورمان هستند یا بعضی ایرانی‌هایی که خارج از کشور هستند، آنها هم به نظر من دیگر سرشان را نمیتوانند بلند کنند با این وضعی که الان پیش آمده است. ۹۹/۳/۱۴
🔰 سخن‌نگاشت | امام مانند پیامبران انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد 🔻رهبر انقلاب: امام مِیدانی وارد مسئله‌ی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّل‌آفرینی روحی در یک مجموعه‌ای از طلّاب جوان در قم تا تحوّل‌آفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ پیغمبران هم آغاز همه‌ی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند. ۹۹/۳/۱۴ 🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره) | 💻 @khamenei_ir
‍ ‍ 📌 منظومه فکری امام خمینی(ره) امام خمینی را باید با مکتب و منظومه فکریش شناخت که در غیر این صورت، گرفتار التقاط و انحراف در اندیشه امام خواهیم شد. مکتب امام دارای سه ساحت نظام جهان‌بینی و نظام خلقی و رفتاری و نظام اجتماعی است. رکن و گوهر مکتب امام عبارت است از توحید عرفانی اجتماعی است که تمام هستی ممکنات را عین الفقر و عجز می‌داند و می‌بیند و این باور بر همه فعالیت‌های اجتماعی سریان کند. اصول مکتب امام یعنی ولایت‌مداری و مردم‌سالاری، جمهوریت و اسلامیت، مدیریت جهادی و عقلانیت، استکبارستیزی و تعامل با جهان، عدالت و مبارزه با فساد، توسعه کشور و حمایت از محرومین و مستضعفین، مبارزه با انحطاط و تمدن‌سازی، استقلال و آزادی و... در هم تنیده‌اند و نباید جداگانه تفسیر و تدبیر شوند. مکتب امام خمینی را با تفسیر پسامدرن، نگاه گزینشی، حذف مولفه‌های انقلابی، تبدیل اسلام ناب محمدی با اسلام رحمانی، تفسیر به رای، سکولاریزاسیون کردن تحریف کرد. اماما از حق تعالی شاکریم که در عصر و مکتب خمینی زیست و تنفس می کنیم. خمینی عزیز در ضیافت علوی برای مردم و مدیران و کارگزاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دعا کن تا مکتب اسلام ناب محمدی را درک و پیاده کنند. سید روح الله در ملکوت ناظری باذن الله پس حافظ انقلاب باد باذن الله. 🍃 خداوندا! روح امام راحل و شهدای انقلاب و پانزده خرداد و جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و سلامت را با اولیائت محشور فرما و توفیق این سعادت را از ما مگیر. 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ‍ 📌 منظومه فکری امام خمینی(ره) امام خمینی را باید با مکتب و منظومه فکریش شناخت که در غیر این صورت، گرفتار التقاط و انحراف در اندیشه امام خواهیم شد. 🆔 @khosropanah_ir