فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کواکبیان: شورای نگهبان سخت گیری کرد و اصلاحطلبان را رد صلاحیت کرد، مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم کم شد
ثابتی: حرفتان منصفانه نیست، خود شما در انتخابات مجلس دهم تایید صلاحیت شدید و یک میلیون و سیصد هزار رای آوردید، در انتخابات مجلس یازدهم هم تایید صلاحیت شدید ولی ۵۰ هزار رای آوردید!
کواکبیان: نرخ را نیار پایین!
@Sabeti ✅
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کواکبیان: بی انصافی نکنید، این دولت دولت اصلاح طلبان نبود!
ثابتی: اعضای ستاد کروبی و موسوی در سال ۸۸ یکجا در دولت روحانی بودند؛ از نجفی تا زنگنه و آخوندی و ربیعی! دقیقا کدام اصلاح طلب را میگویید که در دولت روحانی نبوده است؟
@Sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کواکبیان: میگفتند همه هسته ای در برجام از بین رفت، پس چطور بلافاصله به غنی سازی ۶۰ درصد رسیدیم؟
ثابتی: متاسفانه فرق غنی سازی ۶۰ درصد آزمایشگاهی با صنعتی را نمیدانید، فرض کنید برج میلاد را خراب کنیم و بعد بگوییم ۳ روزه آن را میسازیم! بله سه روز میشود ساختن آن را شروع کرد اما ساخت کل آن دو سال زمان میخواهد!
@Sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کواکبیان: برجام توانست ۷ قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه ایران را لغو کند.
ثابتی: این حرف یک دروغ بزرگ است. قطعنامه مکمل برجام چه بود؟ یادتان هست؟
کواکبیان: بعد برجام هیچ قطعنامه ای علیه ایران صادر نشد
ثابتی: پس قطعنامه ۲۲۳۱ چه بود؟ چطور یادتان رفته؟
کواکبیان: بله، ببینید در قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم های موشکی هست!
ثابتی: در قطعنامه ۲۲۳۱ هم تحریمهای موشکی هست، هم تحریمهای تسلیحاتی، هم تحریمهای غنی سازی. تمام مفاد اصلی قطعنامه های قبلی در این قطعنامه آمده بعد شما میگویید با برجام تحریمهای شورای امنیت لغو شد؟
@Sabeti ✅
🛑انقلابهای بزرگ : رکود یا صعود
🔰 انقلابها گاهی مسیر مشترک و شرایط و یا محدویت های تقریبا یکسانی را تجربه می کنند۰ از مسائل مهم در تاریخ انقلاب فرانسه آن است که انقلاب فرانسه خیلی زود با سرنوشت و جاه طلبی های ناپلئون بناپارت گره خورد و با شکست او فرانسه شرایط سخت رکود و حتی فرسودگی را پیش روی خود دید۰ در این شرایط ، عقلانیت مردم باعث شد در عین حالی که از دستاوردهای انقلاب فرانسه حمایت و صیانت می نمودند، ولی به عنوان عضوی قدرتمند در شرایط نظم جدید اروپا ظاهر شوند ۰
✅این صورت مسئله به نظر می رسد میتواند در مسیر هر انقلاب بزرگی قرار بگیرد تا ضمن غلبه بر شرایط سخت رکود (بخوانید تحریم و فشار) با صیانت از دستآوردهای قبلی و ظرفیت های نهفته انقلابش ، این شرایط خاص را طی نموده و قدرتمندانه در بین دیگر کشورها ظاهر شود۰ البته در مورد انقلاب فرانسه و اوج گیری زمانبر آن در دهه های بعد از معاهده وین این نکته جالب دیده میشود که فرانسه هر چند از جاه طلبی ها و کشورگشایی های ناپلئون بناپارت برای مدتی دست کشید ولی هرگز از توان و ظرفیت و ارزشهای فرامکانی و فرا زمانی کشوری که انقلاب فرانسه در آن رخ داده عقب نشینی ننمود و همیشه بزرگی و عظمت انقلاب خود را تا به امروز به رخ اروپا و سایر کشورهای جهان می کشد ۰ از این منظر این مسئله میتواند با نگاهی به گذشته و ذات هر انقلاب بزرگی مدنظر انقلاب اسلامی معاصر در کشور ایران هم باشد و این همان رمزی است که انقلابهای بزرگ مشکلات را حل ، و فراتر از زمان و مکان صدورشان می روند۰
#آینده_انقلاب ها
@KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
https://eitaa.com/drmousanajafi
💠 راهحل تناقضات انسانی
انسان بهمقتضای خلقت و ترکیب وجودش، همواره با تضادی زندگی میکند؛ زیرا - به تعبیر قرآن مجید - از مشتی خاک و نفحهای از روح پروردگار سبحان آفریده شده است. قرآن مجید میفرماید انسان از خاک آفریده شده و نیز میفرماید که خداوند متعال از روح خود در او دمیده است.
بنابراین انسان ترکیبی از دو عنصر متضاد است که با هم جمع شده و در وجود او ترکیب یافتهاند: مشتی از خاک که او را بهسوى زمین، شهوات، امیال و هر پستی و انحطاطی میکشد و زمین نماد آن است؛ و نیز روح خداوند سبحان که در او دمیده شده و او را بهسمت تعالی میبرد و انسانیت انسان را بهسوى صفات و اخلاق خدایی، بهسوى دانشِ بیپایان، قدرت و عدالت بینهایت، جود و رحمت و انتقام و همه این خُلقهای خدایی پرواز میدهد: «تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللهِ» (اخلاق خود را مانند اخلاق خداوند کنید).
انسان بهمقتضای درونمایه و ترکیب وجودی خویش در جریان این تناقض و جدل بهسر میبرد. این تناقض و جدل در طبیعت اوست و تنها یک راهحل دارد و آن هم احساس مسئولیت است؛ البته نه آن احساسی که از خود این جدل و تناقض سرچشمه گرفته باشد؛ زیرا احساسی که از خود این جدل ناشی شده باشد نمیتواند آن را حل کند؛ زیرا خود، زاییدۀ این جدل و برخاسته از این تناقض است. احساس مسئولیتی که حلّال این تناقض است، احساس مسئولیتی عینی و واقعی است که فقط الگویی آرمانی میتواند آن را ایجاد کند که خود برتر از انسان باشد؛ احساسی عینی که انسان از رهگذر آن خود را در برابر پروردگاری توانا، شنوا و بینا حس میکند که همه دادگریها و ستمپیشگیهای انسان را محاسبه میکند و جزایش را میدهد.
بنابراین، این احساس مسئولیت عینی که تغییردهنده کیفی مسیر انسان است، تنها راهحل حقیقیِ تضاد و جدلی است که طبیعت و ترکیب انسان در خود دارد.
📚 سنتهای تاریخی در قرآن کریم، ص١٧٣
🆔 @shahidsadr
🔎بررسی مهمترین موضوعات راهبردی مرتبط با #فضای_سایبر
📺 با حضور مدرس دانشگاهتهران و پژوهشگر آزمایشگاه پژوهشی فضایسایبر، مهندس محمدعلی #شکوهیان_راد
🕒 انتشار: شنبهها، در سایت و کانالهای تحلیلTv
➕ به کانال #تحلیلTv بپیوندید👇
🆔 @Tahlil_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد #مهدی_طائب، تاریخپژوه و استاد درسخارج حوزه:
📺 آقای روحانی به راحتی #دروغ میگوید و به همین دلیل، در صورت استیضاح، بیثمر بودن ۸ سال ریاست اجرایی کشور و مذاکرات را به استیضاحکنندگان ربط خواهد داد.
📺 با استیضاح #رئیس_جمهور، معاون ایشان، آقای جهانگیری، [که عملا تفاوتی با ایشان ندارد] زمام امور را به دست خواهد گرفت.
📺 استیضاح آقای #روحانی، گذشته از عدم رفع مشکلات، پیام وجود بحران در ایران را به جهان صادر خواهد کرد.
➕ به کانال #تحلیلTv بپیوندید👇
🆔 @Tahlil_Tv
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 دنیا لهو است به چه معناست و چرا قرآن به انسان در این باره هشدار میدهد؟
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
📝تأملی در دو نحوه مواجهه با مفاهیم غربی با تأکید بر مفهوم نظام سرمایه داری
به طور عمده برای مواجهه با پدیده ها و مفاهیم غربی یک رویکرد به دنبال تهذیب آن پدیده یا مفهوم است و در نهایت با قواعد فقهی به دنبال تصرف در آن حقایق است و یک رویکرد به دنبال آن است تا با تامل بر ابعاد هستی شناسانه آن امر، ذات و جوهره آن مفهوم یا امر برآمده از تمدن غربی را نمایان کند و سپس در مواجهه ای انتقادی و مبتنی بر بنیان های هستی شناسی حکمت اسلامی به تآسیس و تکوین صورت جدیدی که با جهان اجتماعی اسلامی و خودی هماهنگ باشد بپردازد. رویکرد اول(تهذیب) هر چند در مقام عمل و رفع حیرت از وضعیت فعلی مفید و بلکه ضروری است لکن اگر چنانچه بخواهد بار رویکرد دوم را به دوش بکشد منجر به ساده سازی بسیاری از مسائل خواهد شد و اتفاقا به دلیل عدم درک درست از غرب و محصولات آن آورده ای جز اسارت و سخت تر و تنگ تر شدن خروج از مصائب تمدن مدرن را ندارد. در اینجا به صورت گذرا و مختصر مفهوم نظام سرمایه داری را مورد تأمل قرار می دهیم.
نظام سرمایهداری نظامی است که در آن، حاکمیت با سرمایه است. اما منظور از حاکمیت چیست؟ حاکمیت یعنی اینکه در تمام تئوریهای اقتصادی محور اصلی، سرمایه است و نه انسان. اگر از انسان نیز صحبت می شود بالعرض است. در واقع انسان هم به صورت «سرمایهی انسانی» تعین دارد؛ پس انسان هم در واقع مثل آچار و پیچ و مهره یک سرمایه است. به بیانی دیگر انسانها موجودیت شان به حیث تقییدیه سرمایه است. و در این مسئله تفاوتی میان کارگری ساده با تکنسین متخصص نیست. زیرا همه به مثابه ابزار هستند. حال اگر انسان ابزار است بنابراین میتوان او را تولید کرد کما اینکه مدرسه و آنچه ما آموزش و پرورش می خوانیم و معادل(education) است برای این منظور تاسیس می شود و بعد این انسان به مثابه ابزار مانند هر ابزار دیگری مستهلک شده و اسقاط و جایگزین می شود. مفهوم سرمایهی انسانی نیز در بستر این بنیان شکل می گیرد. لذا در جامعه ای سرمایه داری ممکن و محقق است که حاکمیت و مبنابودن سرمایه در تمامی تنظیمات امور انسانی تحقق یابد. بنابراین می توان گفت نظام سرمایهداری یعنی نظامی که حاکمیت و بقای این نظام با سرمایه است و به تعبیری دیگر «سرمایه» فصل مقوم آن است.
حال اگر در مواجهه با سرمایه داری آن را به روابط عقلایی میان بایع و مشتری و لوازم آن فروبکاهیم و اختلاف را صرفا در برخی ارزش های حاکم جستجو کنیم، تصور می کنیم می توانیم با چند اصل و اماره چالش های برآمده از الگوی نطام سرمایه داری را حل و فصل کنیم. یکی از مثال های این مسئله در داستان بانک نمودار است. هر چند احکام فقهی در شرایط فعلی برای تهذیب نظام بانکی از حیث «اکل میته» مناسب است اما نباید فراموش کنیم نزاع اصلی انقلاب اسلامی صرفا بحث سود بانکی یا مسئله دیرکرد نیست و مسئله را در «فلسفه پول» tشیوه خلق پول و در سطحی کلان تر در بنیان های هستی شناسانه نظام سرمایه داری جستجو می کنیم. در نهایت باید به این موضوع توجه کرد که این تفاوت دو رویکرد به مسائل می تواند دو فهم مختلف از وضعیت اکنون جامعه ایرانی را به همراه داشته باشد و دو روند متمایز را به همراه می آورد. ✍️محمد وحید سهیلی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔻مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار می کند
درس خارج حکمت و فقاهت حکمرانی
مدرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه
تاریخ شروع: یک شنبه ۲۹ فروردین
🔸یک شنبه تا چهارشنبه هر هفته
ساعت: ۱۲ تا ۱۳
لینک ورود:
https://www.skyroom.online/ch/da-a/hclass
🆔 @khosropanah_ir