eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
589 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5848144898934442461.pdf
450.6K
‍‍ 🔘عالمی دیگر، آدمی دیگر 🔻 🔹برای اینکه جهان کنونی و شیوه‌ی زندگیش دگرگون شود، باید به فکر عالمی دیگر و آدمی دیگر بود؛ یعنی باید جهانی دیگر با انسانی دیگر در افق درک اهل نظر ظاهر شود. با توجه و تعرض به آن افق است که شاید شیوه‌ی زندگی مردمان بتدریج بی تکلف و بدون زحمت تغییر کند. خلاصه کنیم، در جهانی که اکنون دائر است، شرایط پارسایی فراهم نیست و کسانی که همه‌ی آن شرایط در وجودشان جمع باشد، اگر باشند، تعدادشان بسیار اندک است. پس به جای اینکه نگران طرز خور و خواب مردمان باشیم، نگران فکر و فرهنگ در این جهان باشیم و بدانیم که شیوه‌ی کنونی زندگی در همه جا شيوه‌ی زندگی غربی است اگر بتوانیم به باطن تاريخ غربی رسوخ کنیم شرط مهم و عمده آزادی برایمان فراهم می شود، در این صورت می توان فارغ از سودای من و ما، شیوه‌ی تازهای پیش گرفت که در آن صفا بر کدورت، و راستی بر دروغ، و اعتماد بر سوء ظن، و مهر و معرفت بر کین توزی، و رعایت انصاف بر تعدی و اجحاف، و همدلی و همزبانی بر تحکم، و ادای وظیفه بر رفع تكلیف، و .... مقدم باشد، اکنون عصر دگرگونی آغاز شده است. این دگرگونی باید از جایی که داعی دگرگونی در آن به سر می برد و از وجود او آغاز شود. 🔗 متن کامل را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
✅ استاد شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر: من احساس می‌کنم که تفاوت ظریف میان اسلام به‌عنوان یک دین با دیگر نظام‌ها دقیقاً در همین نقطه است؛ چه‌اینکه مهم‌ترین ویژگی اسلام، خودسازی بی‌پایان آن است؛ خودسازی که فرد و گروه را کنترل می‌کند و همواره آن دو را به کتاب خدا عرضه می‌دارد؛ خودسازی که عمر فرد را از عمر اسلام جدا می‌کند؛ وقتی من عمر خودم را از عمر دینم جدا می‌کنم، آرام می‌شوم و شتابان پی نتیجه نمی‌دوم که خودش به اندازه خواهد آمد. خدا نیز از من برای پیروزی حساب نخواهد کشید، بلکه «صدق» مرا محاسبه می‌کند؛ که او خود، در کتابش فرموده است : «لِيَجْزِيَ اللهُ الصّادِقينَ بِصِدْقِهِم؛ تا خداوند صادقان را به‌خاطر صدقشان پاداش دهد»[١] و «وَ مَا النّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللهِ؛ و پيروزى تنها از جانب خداوند تواناى حكيم است»[٢]. [١] احزاب: ٢۴. [٢] آل‌عمران: ١٢۶. 🔸بارقه‌ها، ص ٢۶٠. 🔹 کانال پژوهشگاه تخصصی شهید صدر: 🆔 @shahidsadr https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
4_5778601930938910100.mp3
1.76M
💚 السلام عليك يا صاحب الزمان 💚 🎵" چو مهدی بیاید، گلستان شود... " " تغییرات بسیار زیبا و شگفت انگیز، با ظهور امام زمان (علیه السلام)، در اخلاق و رفتار مردم، و تفاوت زیاد آن، با دوران قبل از ظهور آن حضرت... " "حجت الاسلام والمسلمین عالی" https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گزیده‌ای از کلاس دکتر #حجة‌الاسلام‌رضا‌اسلامی #تاریخ‌فقه‌و‌اجتهاد 🔻🔻🔻 💠صحبت از تاریخ اجتهاد یعنی صحبت از تاریخ فقه، تاریخ اصول استنباط، حدیث‌شناسی و حتی بحثهای کلامی... 🔻🔻🔻 📽/این در‌س‌گفتار به زودی در #بسته‌مجازی‌بهاره‌تاریخ‌علوم ارائه خواهد شد. 🔻🔻🔻 @afaghehekmat
6.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨بحث های نظری به شدت به دین داری ارتباط دارد. دکتر حمید پارسانیا https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 نهضت روشنگری متاثر از انقلاب علمی است. دکتر سعید زیباکلام
mahe shaaban.mp3
8.33M
🎧 قطعه صوتی از استاد میرباقری درباره بهره‌های ما از ماه شعبان (۲۱ دقیقه) ☑ @mirbaqeri
⚡️به مناسبت سالروز شهادت آوینی 📺🎞🖥 اکران مستند (ما و مرتضی) سه شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 20:30 سالن آمفی تئاتر کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
♦️تمدن مدرن و تکنولوژی♦️ 🔹نگاه شهید آوینی به تمدن مدرن مهدی نصیری 🔺نگاه آوینی به تکنولوژی مدرن از نگاه مشهور عمیقا فاصله داشته و مخالف نظریه بی طرف و خنثی بودن تکنولوژی مدرن است. 🔺او شکاف و تفاوتی ماهوی و کیفی و نه صرفا کمّی بین تکنولوژی مدرن با تکنولوژی سنتی می بیند و تکنولوژی مدرن را حامل فرهنگ و کارکردها و تاثیرات ويژه ای می داند که با کارکرد و تاثیرات تکنولوژی سنتی بسیار متفاوت است. از نظر آوینی و همه کسانی که خنثایی و بی طرفی تکنولوژی مدرن را افسانه می دانند، تکنولوژی مدرن منشأ ایجاد جامعه و عالم و آدم جدیدی در قیاس با جامعه سنتی ماقبل مدرن بوده است اگر چه همچنان نقاط مشترکی بین جامعه مدرن و سنتی یافت شود. او اساسا تمدن مدرن را انحرافی از مسیرتعادل می داند.