eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
1_386012931.pdf
119.3K
♨️ دختر تمدن‌ساز 🔺بررسی نقش و جایگاه دختران ایران اسلامی در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌺 امام خامنه‌ای : امروز وظیفه‌ی زنان مسلمان؛ بخصوص زنان جوان و دختران آن است که «هویّت والای زن اسلامی» را آن‌چنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند. ۱۳۷۹/۰۶/۳۰ ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی ۳۹ میلیون آمریکایی‌ در فقر مطلق! ۴۵ درصد مردم آمریکا به مسکن مناسب دسترسی ندارند 🇺🇸 ۲۰ 🆔 @ofogh_tv
حجت‌الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» با ۹ رأی مثبت رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شد. 🆔@tahavol_howze
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مشکل اقتصاد ایران از کجاست؟ شهریار زرشناس: ریل گذاری اقتصاد ایران از سال 68 با کارگزاران سازندگی بود، مسیر اقتصاد و فرهنگ را در سرمایه داری قرار دارند @gamedovomeenqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در گام دوم انقلاب چاره‌ای جز انداختن مدیران و روشنفکران لیبرال به زباله‌دان تاریخ ایران نداریم؟ چون مدیران غرب‌زده لیبرال هیچ اعتقادی به مفهوم استقلال و عدالت و ... ندارن بحث این یا اون جناح یا آقای X و Y نیست این‌ها ذاتا مفاهیم استقلال و عدالت را قبول ندارند و درست بشو هم نیستند. "فریدریش فون هایک" که پدر علم اقتصاد نئولیبراله صریحا میگه عدالت یک وهم است ... سخنان روشنگرانه دکتر زرشناس درباره جریان لیبرال در جمهوری اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 پاسخ دکتر شهریار زرشناس به گزافه گویی های محمود سریع القلم (مشاور حسن روحانی) که می گوید برای پیشرفت ایران باید از مدل لیبرال استفاده کرد. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 از جریان سرمایه داری ایران چه میدانیم؟ نسبت به اقتصاددانان لیبرال و نئولیبرال داخلی چقدر شناخت داریم؟ چه کسانی وضع کشور را به اینجا کشاندند؟ دکتر شهریار زرشناس پژوهشگر و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
چوب خط التهابات اخیر در اقتصاد کشور 2 تیرماه 99.mp3
15.66M
📻 بشنوید | «چوب خط» : التهابات اخیر در اقتصاد کشور 🔸با حضور: *افشین پروین پور ( نماینده مجلس و وزیر سابق اقتصاد ) *جناب آقای درستی ( نائب رئیس اتاق اصناف ) 🗓 ۲ تیرماه ١٣٩٩ 🎙 @ofoghradio
🔘 تسامح و تساهل در فراماسونری 💠 از مشخصه های مهم تفکر فراماسونری تساهل و تسامح است بنابراین نظر، انسان باید در اعتقاداتش آسان گیر و اهل مسامحه باشد و از «تعصب» دوری گزیند. 💠 لذا تسامح و تساهل در مقابل «تعصب» به معنی سختگیری در عقیده و به ریشه های اعتقادی پایبند بودن قرار می گیرد. 💠 البته اعتقاد به این طریقه، تعصب نداشتن در اصول اومانیستی نیست؛ بلکه تعصبی که فراماسونری مطرح می کند، «تعصب دینی» و «ملی» است. 💠 زیرا انسانی که معتقد و متعصب نسبت به مسائل دینی است یا به آداب و رسوم ملی پایبند است، نمی تواند اومانیست روشنفکر باشد. در واقع تساهل و تسامح نوعی لیبرالیسم اخلاقی است. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/74172 @mouood_org
🔻 برنامه‌ریزی ۱۵۰ ساله رژیم صهیونیستی برای اشاعه‌ی فساد و فحشا! 🔹 تشکیلات صهیونیستی، برای فساد نسل بشر، از حدود ۱۵۰ سال پیش، شروع به برنامه‌ریزی و اشاعه فساد و فحشا کردند. آن‌ها زن‌ها را از عفت بشری خاج ساختند؛ به طوری که حتی زن‌های اروپا و آمریکا هم، به شدت پنجاه سال اخیر دچار فساد و فحشا و دوری از فضایل انسانی نبوده‌اند. 🔹آیت الله خامنه ای 🆑اینجا پیچ آخره🔻 eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
*🔰پریشانی شهرهای جدید* ✍️دکتر رضا داوری اردکانی 🔸 *شهر جدید* ، شهر بشر جدید است. اما این شهر در عین حال شهر ملال است. و به اعتباری می‌توان گفت که بشر جدید *شهر* و *خانه* ندارد. شهر و خانه جدید پر از ابزار و وسایل زندگی و کالای مصرفی است و حتی ساکنان آن هم به کالا مبدل شده اند. اساسا هر چیزی و هرجایی از جمله شهر و خانه و مکان‌های قدسی صرفا با اراده ما صفت و *شأن قدسی* یا غیرقدسی پیدا نمی‌کند، بلکه ما در اتصال با عالم قدس با امر قدسی آشنا می‌شویم. 🔹در این بریدگی اماکنی که در گذشتهْ تقدسی داشته و هنوز بقایایشان باقی مانده است، صرفا مورد تماشای جهانگردان قرار می‌گیرد معنابخش مکان‌ها و اشیا آزاد شده از عالم مدرن می‌شود، و ساخت بهترین اماکن عبادی هم در جهت قوام بخشیدن به عالم کنونی قرار می‌گیرد. شهرهای کنونی دیار غربتند. هیچ‌کس اهل هیچ شهری نیست و همهْ همه‌جایی یعنی هیچ‌جایی اند و از این رو *بشر آواره* و *بی وطن* دنیای غرب به جهانگردی روی آورده و حق دارد اماکن گذشته را ببیند، تا قدری تسلی پیدا کند. حال آن‌که آن اماکن را برای جهانگردان نساخته بودند. 🔸هیچ‌جایی‌ بشر کنونی سبب شده که شهرها و خانه هایی که ما می‌سازیم، بیشتر به ایوانچه‌ی کاروانسراها شبیه باشد، با این تفاوت که کاروانیان کنونی میان خود پرده کشیده اند. شهر در عالم کنونی و به خصوص در جاهایی که مردم از تاریخ خود رانده و از *غرب* مانده اند، وطن هیچ‌کس نیست. مردم این شهرها غریبند و اگر چیزی به نام خانه دارند بهتر است آن را خوابگاه و مخزن اشیایی دانست که هر چند حقیقتا مورد نیاز نیستند زندگی به آن‌ها وابسته است. @KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
برنامه هیجدهم مصیر.mp3
21.43M
📣🎧صوت برنامه تلویزیونی پنجمین و آخرین برنامه‌ی اختصاص یافته به معرفی اندیشه‌های مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی‌الهاشمی 🔹با حضور دکتر عباس جهان‌بخش و حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی 🔹🔹موضوع گفتگو: مباحث مرحوم سیدمنیرالدین حسینی 🛑 تفکر مرحوم سیدمنیرالدین حسینی، از آن سنخ عقلانیت‌هایی است که کارآمدی، نتیجه‌ی آخرین حلقه زنجیره مباحث آن نیست، بلکه کارآمدی و انضمامی بودن، از ابتدا، مقوِّم تمامی مراحل آن بوده است... محفل زمانه شناسی