eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جیم جوردن سیاستمدار جمهوری خواه: 📍این اولین بار در تاریخ آمریکاست که یک حزب به‌ شکل ساختاری برنامه ریزی کرده تا پیروز انتخابات باشه...! 🔻فقط در پنسیلوانیا بیش از صدهزار تعرفه غیرقطعی داریم...! ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺هشدار دوباره نادر طالب‌زاده درباره 👈🏻 چند هفته است می‌خواهیم درباره داروهای کرونا با مقامات بهداشتی در تلویزیون بحث کنیم ولی حاضر نمی‌شوند و ما هم هر روز دوستانمان را از دست می‌دهیم ⏯تماشای فایل کامل این قسمت در آپارات https://aparat.com/v/61H8G 🔰 🆔 @ofogh_tv
تحلیلگر عرب: ترامپ به زندان می رود! عبدالباری عطوان تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب: 🔹️بایدن پیروز شد و هوادارانش جشن خود را آغاز کردند و ترامپ هم نه فقط به زباله دادن تاریخ بلکه پشت میله های زندان انداخته می شود. بدا به حال همه عرب هایی که به ترامپ دل خوش کردند و او را با میلیاردها دلار از دارایی های شهروندان و نسل های آینده خود غرق کردند و با دشمن (رژیم صهیونیستی) روابط خود را عادی سازی کردند. 🔹️ما نه با بایدن هستیم و نه با هیچ کدام از روسای جمهور دیگر آمریکا زیرا همه آنها در خندق دشمنان هستند./ جماران @AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 آیت الله میرباقری : 🔻 این اخباری که در باب کرونا اعلام می کنند دروغ است . ♦️ سیاست تنظیم خبری در انتشار اخبار کرونا یک توطئه است . 🔶 پشت این ایجاد ترس در خبرها، هدف خاصی دنبال می شود . به پویشِ سراسری «جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
کرونا.pdf
1.38M
. 🔺 پیشنهاد دانلود | متن کتاب " ، بزرگترین دروغ قرن" به طور رایگان منتشر شد. ✅ پس از قریب به ٢٠٠ روز تحقیق؛ 🔸 متن کتاب " کرونا فارغ از یک بیماری ساده فریب است" 〽️ به همراه شواهد و 💠 نشر نسخه الکترونیکی کتاب با هر نام و نشانی، با هدف روشنگری مردم مؤمن، جایز است... @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺دورکاری در بعضی ادارات به چه شکلی اجرا می شود؟... 🔹«حرفشم نزن» دارای بخش‌های مختلف همچون خبر، گزارش خبری، گفت‌وگوی حضوری و تلفنی، میزگرد، اخبار هواشناسی و ورزشی و هنری و خبرهای کوتاه و همچنین بخشی با عنوان خبر انگلیسی است. ‌ ⏰ سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۱:۰۰ طنز سیاسی را از شبکه افق تماشا کنید 🔰 🆔 @ofogh_tv
✅🔔مهمترین همایش‌های مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران🔰🔰🔰 http://conf.irip.ac.ir/ همایش‌های پیش‌رو بدین قرارند: 🔻《بررسی آرا و آثار تیتوس بورکهارت》؛ تاریخ برگزاري: ۱۵ دی ۱۳۹۹ 🔻《فلسفه غرب و ترجمه》؛ تاریخ برگزاری: تاریخ برگزاری: ۲۷ و ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ 🔻《عقلانیت، خداباوری و خداناباوری》؛ تاریخ برگزاری: ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ 🔻《عالم ذر》؛ تاریخ برگزاری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💥 هماهنگیِ بین «معرفت‌های دینی و معرفت‌های علمی»، نيازمند هماهنگیِ روش‌ها و متدلوژی‌های آنهاست، و هماهنگیِ روش‌ها نیازمند فلسفۀ روش (فلسفۀ شدن). 🔴 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 منظومۀ عقلانيت اجتماعی بايد اولاً به‌صورت جزاير مستقل عمل نكنند، بلکه به‌صورت پيوستار عمل كنند و ثانياً، اين منظومه، متعبّد به وحي باشد و بر اساس مديريت ديني شكل بگيرد. معرفت‌هاي ديني و نظری و تجربي در اين منظومه بايد مستند به وحي شوند و معرفت ديني، متغيّر اصلی باشد. در اين صورت، بايد مأموريت تفقه ديني گسترش پيدا كند و وارد عرصه‌اي شود كه بتواند نيازهاي دانش‌هاي تجريدي و تجربي به مفروضات اساسی را تأمين كند. اگر تفقّه دينی به‌دنبال پاسخ‏‌گويیِ به مفروضات علوم تجربي و علوم تجريدي نباشد، نمي‌تواند در موضع متغيّر اصلي در منظومه‌ معرفتي بشر قرار بگيرد، بلكه ممكن است دانش‌هاي ديگر، معرفت‌هاي ديني را تحت‌تأثير قرار دهند و فقه نيز عرفي شود؛ يعنی در تعامل بين فقه و دانش اقتصادي، روان‏‌شناسي، جامعه‏‌شناسي و ساير دانش‌ها، آن دانش‌ها، عينيت را بازسازي كنند و معرفت ديني را تابع شرايط عيني تغيير دهند. 🔹 معنای ديني‏‌سازیِِ اين فضاي كيهانی آن نيست كه عقل و تجربه و شهود را تعطيل كنيم، بلکه می‌‏خواهيم مبتنی بر دين، آنها را شکوفا کنيم. هم‏چنين، وحی را حوزۀ‌ موازي با شهود و تعقل و تجربه فرض نمی‌‏کنيم و معيار صحّت هر يک را جدا تعريف نمی‏‌کنيم تا هركدام معيار صحّت مستقل و روش تحقيق مستقل از ديگری داشته باشند؛ بلكه اين منظومه‌ کلان تعقّل بايد مبتني بر يك نظام هم‏اهنگ روش تحقيق اتفاق بيفتد كه در آن، استناد به وحي و محاسبات نظري و عقل تجربي و نيز شهود، به هم پيوسته عمل مي‌كند و چگونگی کاربردی کردن فرهنگ دين نشان داده می‌‏شود. به عبارت ديگر، يك در اين منظومه‌ وجود دارد؛ چرا که اگر جزاير مستقلي با معيار صحت‌ها و روش تحقيق‌هاي مختلف درست کنيم، يك به وجود نخواهد آمد و به طور طبيعی يك تصميم‌گيري منسجم هم نخواهيم داشت؛ چرا که تصميم‌گيري‌ها در مقياس توسعه، كلان و خُرد، ناشي از عقلانيت اجتماعي هستند و چنانچه عقلانيت اجتماعی داراي يك پيوستار مناسب نباشد، اين تصميم‌گيري‌ها نيز جزيره‌اي خواهد شد. 🔸 شكل‌‏گيري پيوستار ديني در فضاي عقلانيّت اجتماعي نيازمند نرم‌افزارهايي است كه بتواند تحقيقات را در حوزه‌هاي مختلف به‌گونه‌اي سامان دهد كه همه‌ آنها، مستند به دين شوند و همچنين جايگاه تعقل، تجربه و احساس و شهود انسان در كنار تعبّد به وحي محفوظ بماند. اين امر به يك نياز دارد که بتواند حوزه‌هاي مختلف را به‌صورت پيوسته ببيند و حوزه‌ فقاهت را با حوزه‌ دانش‌هاي تجريدي و تجربي، مرتبط كند و بالعکس. اين نرم‌‏افزار، ايمان به وحي را معيار اصلي صحّت قرار مي‌دهد و در عين حال، معيار صحّت حتماً به كارآمدي تجربي و هم‏اهنگي نظري هم قيد مي‏‌خورد؛ در اين صورت، روش تفقّه ديني با روش‌هاي تجربي در هم تنيده می‌شوند و در یکدیگر ديده مي‏‌شود. بنابراين، این نرم‌افزار به‌دنبال ناديده گرفتن جايگاه مطالعات تجربي، مطالعات ميدانی، محاسبات نظري و شهود بشر نيست بلكه به دنبال برقراري نسبتي بين اینها بر اساس تعبّد و استناد به وحي است. نظام روش تحقيق به عنوان دينی، بايد به گونه‌اي شکل بگيرد كه تحقيقات را به هم پيوند دهد و بتواند انعكاس آنها را در یکدیگر مشاهده كند. 🔸 روش‌های تحقيق نيازمند به هستند. فلسفه روش تحقيق عهده‏‌دار هماهنگي روش تحقيق‌‏هاست. اين فلسفه مي‌‏تواند فعل تحقيق را تحليل و مدل‏‌سازي كند، و زمينه هم‏اهنگ شدن تحقيقات اجتماعي را فراهم آورد؛ يعني اين فلسفه هم توليد نرم‌‏افزار و هم سازمان‌دهي مديريتِ آن را به عهده دارد. «فلسفه‌ روش تحقيق» را مي‏‌توان نظريه راهنما هم ناميد. اين نظريه بايد در حوزه تفقه ديني و حوزه دانش‌هاي تجربي و تجريدي، هم‏اهنگ ارائه دهد و موجب تعامل محصولات آنها شود. در غير اين صورت، اگر روش تفقه ديني با روش‌ها و تحقيقات تجريدي و تجربي تعامل نداشته باشد، هم‏اهنگ‌‏سازي محصولات آنها دشوار خواهد بود. به عبارت ديگر، قابليت انعكاس دانش‌هاي ديني در حوزه تجريدي و تجربي و نيز انعكاس دانش‌هاي تجربي و تجريدي در تفقه ديني را دارا باشد. بنابراین، فلسفه روش تحقیق عهده‌دار چنين تعاملي در هم‏اهنگي حوزه‌‏های تفقه ديني و حوزه‏‌های علوم تجريدي و تجربي نظام روشگان است. اگر روش علم اين قابليت را نداشته باشد كه مفروضات اساسي حوزه دين را بپذيرد و مانند روش‌هاي پوزيتيويستي عمل كند، هرگز امكان توليد علم ديني وجود نخواهد داشت؛ هم‏چنان كه علم فلسفي الهي نيز به اين ترتيب توليد نخواهد شد؛ لذا به نظريۀ راهنمايي نيازمنديم تا زمينه اين كار را فراهم كند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰احتیاج به دشمن جنایتکار 🔹این احتیاجِ به دشمن؛ تلخترین چیزی است که در ذایقه انسان باید باشد که‌ پیش دشمنش، که در طول تاریخ به ما خیانت کرده است، جنایت کرده است، حالا ما محتاج به او باشیم در ارزاقمان. باید ملت ما عارش بیاید که به بگوید گندم به ما بده، خودش باید دنبال کار خودش باشد، خودش باید قیام کند و حوایج خودش را برآورد. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۱ آبان ۱۳۵۸ ✅ @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماها الآن خودمان را گم کردیم 🔹امام خمینی(ره): تا این گم شده پیدا نشود، شما نمی‌شوید، تا ما این طور هستیم، تا نویسنده‌های ما آن طور است، تا روشنفکرهای ما آن طور فکر می‌کنند، تا آزادیخواهان ما آن طور آزادی غربی را می‌خواهند، همین است که هست. 📥 دریافت سایر کیفیت ها👇 http://emam.com/posts/view/21804@EMAM_COM
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خوشا به حال کسی که خطای خود را ببیند و به عیب خود توجه داشته باشد و عیوب دیگران را ندیده بگیرد و خود را کامل و بی‌نقص نبیند، بلکه در موارد خطا و اشتباه خود را خطاکار ببیند. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٠٠ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir