eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | ایجاد نهضت کمک مؤمنانه با گسترش مفهوم مواسات در عرصه‌ی عمل 🔺 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دسترسی به فیلم کامل: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47391
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تبدیل و رواج مفاهیم ارزشی به عمل توسّط امام (ره) 🔺 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دسترسی به فیلم کامل: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47391
بسمه‌تعالی قهرمان بدون مرز برش‌هایی از متن: چهارچوب نظری که [برای تحلیل جایگاه شهید سلیمانی] پیشنهاد شد، بحث جهان‌های اجتماعی است؛ به این معنا که زندگی اجتماعی افراد، جوامع، گروه‌ها در ذیل آرمان‌ها و ارزش‌ها و معانی است. افراد با معانی و ارزش‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و آن را جزء شخصیت وجود خود می‌کنند. امروز در جهانی با یک حوزهٔ معنایی مربوط به خودش زندگی می‌کنیم. در کانون این جهان یک فرهنگ و نظام معنایی با غلبه بر سایر فرهنگ‌ها به ساخت‌وساز جهان می‌پردازد. جهان غرب با رویکرد دنیوی و این‌جهانی با همهٔ لوازم و کثرت‌هایی که به اقتضای خودش داشته است و با سلطه‌جویی کشورهای اروپایی و غربی، توانست میراث جهان اول را در نخستین گام مستعمره کند و جمعیت وسیعی را به‌نام استعمار به خدمت بگیرد. خلافت عثمانی در جنگ جهانی اول و پس از آن، با فروپاشی مواجه و به چندین کشور جدید با هویت‌های نوین در ذیل مفاهیم و تعاریف مدرن تبدیل شد. همچنان مردم در زندگی خصوصی مسلمان بودند؛ اما روابط آنها از ذیل نظام معنایی اسلام بیرون بود و احساس حقارت و تحقیر می‌کردند. پس این وضعیت جهان اسلام بود که واقعیت تاریخی و عقبه تاریخی آن به رغم یک هزاره اقتدار، به فروپاشی منجر شد. الگوهای مقاومت نیز در این کشورها رنگ‌وبوی حوزه‌های معنایی جهان مدرن را گرفت. هر گاه مسلمانان با این نوع مقاومت، استعمارگران را از در بیرون می‌کردند آنها از پنجره وارد می‌شدند. انقلاب اسلامی بازگشتی به سوی مفاهیم اسلامی بود که با مکاتبی چون مارکسیسم و لیبرالیسم آغاز نشد. اینجا شخصیت را در حاشیه این حرکت معنایی جهان اسلام می‌بینیم که ظرفیت فرامرزی دارد؛ یعنی مرزهای نظام معنایی اسلام، مرزهایی است که نه زبان و نه قوم و نه قبیله می‌شناسد و تا جایی که انسان است، پیش می‌رود؛ یعنی تا خلیفةالهی می‌رود و مرزهای ملک و ملکوت را درمی‌نوردد. نه‌تنها تمام زندگی، بلکه بعد از جهان را نیز معنادار می‌کند و شهادت آغاز زندگی حقیقی می‌شود و با معنا کردن مرگ، دگربار، زندگی معنا می‌یابد. این حوزه از معناست که نه در کتاب و مکتب و نه در درس و نوشته یافت نمی‌شود؛ بلکه شهید سلیمانی، مشق زندگی می‌کند. در مدرسه‌ای درس می‌خواند و کار می‌کند که امام عارفان مدرس آن است و الگو می‌دهد و درس عرفان فرا می‌گیرد. راهی که یک عارف در یک سلوک، چند دهه باید برود، نوجوانانی در این مدرسه هستند که در یک زیست روزانه طی می‌کنند و راه می‌یابند. ۱۸دی۱۳۹۹ نشست «قهرمان بدون مرز» متن کامل: https://iqna.ir/00GYbZ @hparsania 《محفل زمانه شناسی》
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | نیاز حکومت اسلامی به ابزارهای مناسب از منظومه‌ی معرفتی اسلام 🔺 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دسترسی به فیلم کامل: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47391
17.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تأثیر تبدیل مفاهیم ارزشی و معرفتی به عمل در زندگی 🔺 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دسترسی به فیلم کامل: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47391
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید |لزوم به‌روز کردنِ تفکّر اسلامی به عنوان نرم‌افزار حکومت اسلامی 🔺 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دسترسی به فیلم کامل: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47391
38.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید |نمونه‌هایی از دقّت نظر در مفاهیم و استخراج مضامین مورد نیاز 🔺 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دسترسی به فیلم کامل: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47391
مطالبه از حوزه .mp3
12.82M
🎧 قطعۀ صوتی | مطالبۀ «امام خامنه‌ای» از خبرگان و متفکّران حوزه برای 《استنباط مفاهیم جدیدِ قرآنی و دینی، متناسب با وضعیت‌های جدید و چالش‌های جدید》۱۳‌۹۹/۱۲/۴ 💥 مفاهیم معرفتی اسلام باید جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند. 💥 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، با مواجه خواهد شد، با مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه تغذیه‌کننده‌ی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبه‌ی فکری‌ای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مطرح بشود. این مفاهیم جدید از بیرون نمی‌آید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث‌ کردن درباره‌ی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند. 🔗 متن کامل: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47396 🔗 گزیده: https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3642 ☑️ @mirbaqeri_ir
➕/🔻ما آماده جنگ فرهنگی اقتصادی مدرن نبوده و نیستیم. 🔻نبود درک دقیق وضعیت و نیازهای فرهنگی کشور و نبود سازوکارهای مناسب برای تربیت و سازمان‌دهی ذخایر هوشی کشور در حوزه‌های مناقشه برانگیز، نقطۀ ضعف آموزش‌وپرورش و آموزش عالی ماست. جریان هدایت تحصیلی و شغلی متأثر از مارکتینگ است، نه نیازسنجی عالمانه و هدفمندی که با ارزش‌ها و شعارهای انقلاب تناسب داشته باشد. نهاد تعلیم و تربیت تحت تأثیر الگوهای توسعه و نگاه فناورانۀ آن قرار گرفته و درنتیجه، آموزش عالی با محوریت اصلی رشته‌های «مدیریتی» و «مهندسی»، به‌سرعت توسعه یافته است. سازمان‌دهی نامناسب خزائن انرژیِ هوشمند انسانی، سبب شده تا «انقلاب تمدنی» ما پس از پیروزی دچار رکود نسبی بشود و در جنگ فرهنگی اقتصادی مدرن، تقریباً دست‌خالی مانده‌ایم. ما واقعاً آمادۀ این نوعِ پیچیده از جنگ نبوده و هنوز هم نیستیم. این ناتوانی تا اندازه‌ای دردناک است که می‌بینید فرمان آتش به اختیار رهبری را گرچه به گوش جان شنیده‌ایم، ولی از عملِ ناچیز خویش شرمنده‌ایم. 🔻مجله صدرا/شماره 34/پاییز 1399/ حکمرانی ما؛ از تکنیک تا تربیت/ص 81 ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزاد‌علوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل قائم مقام مدیر گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از روش‌های مختلف ظلم‌ستیزی ائمه علیهم‌السلام: 📺 مخالفت کردن، عدم همکاری و نپسندیدن ظلم و ظالم، منشور ائمه بود. 📺 برخی، ظلم ستیزی ائمه را صرفا در قیام علنی و جنگ می‌بینند. درحالی که ائمه هیچ‌گاه منفعل نبودند. 📺 نشانه تحرک و فعالیت سیاسی ائمه، و شهادت به طرق گوناگون توسط حکام است‌. 📺 فعالیت اصلی امامان، ایجاد شبکه‌ها و تشکیلات‌ های شیعه بود. در دوران امام جواد، شبکه وکلا و فقها برای توسعه گسترش یافت. ➕ به کانال بپیوندید👇 🆔 @Tahlil_Tv