🔰دانشگاه خوارزمی - پنل تخصصی نقش اسلام در تمدن نوین - پنجشنبه ۱۴ / ۱۱/ ۱۳۹۹
با حضور اساتید مطرح حوزهی مباحث غربشناسیِ تمدنی
🔰کانون غربشناسی و اندیشۀاسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
#یادداشت
#فعالیت_اعضا
🔸 نوشتاری از دکتر #حسین_بابایی_مجرد عضو هیات علمی گروه #مدیریت_اسلامی:
🔰 افزایش ظرفیت #حکمرانی با مشارکت عامه
🔷 انقلاب اسلامی مرهون مشارکت عامه مسلمان معتقد به آرمانهای اساسی اسلام انقلابی تحت هدایت رهبری دانای راز بود و اگر جز این بود راهی را میرفت که سایر انقلابها حتی بعضاً با دواعی اسلامی در منطقه رفتند.
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 iict.ac.ir/hokmrania
🆔 @iictchannel
❇️ مدیریت اسلامی چیست⁉️
https://eitaa.com/hamdan110
در تفکر مدیریت اسلامی، ریاست بر مردم به عنوان یک مسئوولیت سنگین و خطیر محسوب میشود، بر خلاف فرهنگ غیر دینی، که ریاست را فرصتی برای سریعتر رسیدن به هواهای نفسانی و بهرهمندی هرچه بیشتر از قدرت و ثروت میدانند.
🔆پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) نیز در کلامی شیوا، این نکته را بیان فرمودهاند که: «سَیِّدُ الْقَوْمِ خَادِمُهُمْ.»(رئیس و آقای هر قوم، خدمتگزار آنها میباشد.)محمد بن علی بن بابویه (شیخ صدوق)، کتاب من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 378
✨مدیریت خدمت است نه حکومت، در بینش اسلامی، مدیر اسلامی هرگز مدیریت را برای حاکمیت شخصی نمیخواهد؛ زیرا در چنین صورتی او حاکم است نه خادم‼️.
✨مدیریت قبل از اینکه ریاست و تصدی گری باشد، خدمتگزاری است.
#مدیریت_انقلابی
#مدیریت_اسلامی
#مدیریت_لیبرالی
📝حمدان مقدم
http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
16.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 محاورات #قسمت_اول
گفتوگوی علمی پیرامون اقتصاد اسلامی آیت الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه
#تیزر
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥 تیزر معرفی دوره مجازی؛
⭕️جریان شناسی فکری ایران معاصر
⬅️استاد عبدالحسین خسروپناه
⭕️مهلت ثبت نام تا ۱۵ اسفند
کانال موسسه حکمت نوین اسلامی 👇
https://eitaa.com/joinchat/366411859C42a7f10096
🆔 @khosropanah_ir
تطورات فلسفه .pdf
2.41M
📝 استاد میرباقری | تحلیل فلسفه اسلامی از منظرِ فرایند پیدایش فلسفه (PDF)
( منتشرشده در کتاب «درآمدي بر چيستي فلسفه اسلامي»، پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، ۱۳۸۹)
💥 پيدايش فلسفه، يك فرايند است؛ بايد فرايند آن را شناسايي كنيم. وقتي بخواهيم عوامل تأثيرگذار بر فلسفه را پيدا كنيم، #گاهي به روش انتزاعي عمل ميكنيم؛ يعني فيسلوف و محصول فكر او را بررسي ميكنيم. #گاهي هم فراتر از اين ميرويم و ميخواهيم #پيدايش_فلسفه را تحليل كنيم.
گاهي «فيلسوف و فلسفه» را، گاهي «جامعه و فلسفه» را و گاهي هم «تاريخ و فلسفه» را بررسي ميكنيم كه امروز در #معرفتشناسي و #جامعهشناسي معرفت بحث مي شود؛ حتي به نظر من بايد تاريخشناسي معرفت هم موضوع بحث قرار گيرد. البته #تاريخشناسي معرفت را نديدهايم، ولي بايد انجام گيرد. همانگونه كه جامعهشناسي معرفت از سنخ بحثهاي جامعهشناختی است، تاريخشناسی معرفت هم از سنخ بحثهای فلسفی تاريخ است.
به هر حال، فلسفۀ موجود تحت تأثير «آحاد، جامعه و تاريخ» بوده است؛ يعني عوامل تاريخي، اجتماعي و فردي، همه در فرايند پيدايش فلسفه تأثيرگذار بودهاند.
اگر بخواهيم چيستي فلسفه را به واقع بشناسيم، بايد يك پژوهش عميق نظري، كتابخانهاي و ميداني انجام دهيم. در اين صورت، به رگههايي از فلسفه ميرسيم كه به نظر من، ديگر يك فلسفه نخواهد بود، آنجا ميتوانيم بگوييم كه بهنسبت #فلسفه_اسلامي داريم. در اين صورت، ما #فرايند_پيدايش را تحليل كردهايم و اين كار، غير از آن است كه يك #تعريف_انتزاعی از آن به دست دهيم.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 نسبت به فلسفه اسلامی، افراطگرا یا تفریطگرا نباشیم. فلسفه اسلامی با فلسفه یونان تفاوت دارد. فلسفه اسلامی از فرهنگ قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) تأثیر پذیرفته است.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«دو رويکرد در باب عرفان و فلسفه مسلمين و اسلامی وجود دارد که کاملاً مخالف هم هستند؛ يکي افراطگراست و ديگري هم تفريطگرا.
👈گروهي بينونت مطلق ميان اسلام و فلسفه و عرفان اسلامي قائلاند و فلسفه را ادامه همان حکمت يونان و عرفان را نيز ادامه عرفانهاي هندي و ايران باستان ميدانند؛ که اين يک غلو است.
👈از آن طرف هم اينکه ما بگوييم ادبيات اين فلسفه و عرفان، نازله قرآن است و لذا تنها راه دستيابي به قرآن و کليد گنج معارف قرآن است، اين هم در واقع نوعي مبالغه است.
البته اين بحث مربوط به جامعهشناسي علم است و نيازمند آن است که ما عوامل اجتماعيِ دخيل در فرايند توسعه فلسفه و حکمت و عرفان در دنياي اسلام را، هم از منظر فلسفه تاريخي و هم از منظر جامعهشناختي و انسانشناختي و حتي از منظر معرفتشناختي دنبال کنيم و به جواب روشني در اين حوزه برسيم.
آنچه که به ذهن ميآيد و مي توان به عنوان يک احتمال مطرح کرد و البته قابل نقد و بررسي است، اين است که بيترديد فرهنگ قرآن و فرهنگ اهل بيت(ع) در پيشرفت دانش عرفان و حکمت و نه فقط اين دو، بلکه در ساير دانشهاي تخصصي در دنياي اسلام بسيار مؤثر بودهاند؛ نه به اين معنا که تحريک به دانش و علمآموزي ميکردند بلکه فرايندي را براي تحقق دانش ايجاد ميکردند و قطعاً و بلاترديد فضايي را که اسلام و فرهنگ اهل بيت(ع) ايجاد کردهاند، فضايي اثرگذار بر فرهنگ عرفان و فلسفه بوده است و نظام موضوعات و مسائل مورد تحقيق در حوزه فلسفه را به شدت تحت تأثير قرار داده است. اگر چه حکمت و فلسفه ما متأثر از فلسفه يونان است، ليکن بيترديد توسعه مسائل و اولويتي که به نظام مسائل داده شده است، در دنياي اسلام کاملاً متفاوت با حوزه يونان است.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir
پورنوگرافی در خیلی جاهای دنیا جرم نیست (در آمریکا قبلا جرم بود، ولی مجلس شان تشخیص داد که قانون ممنوعیت پورنوگرافی مغایر آزادی بیان است و قانون را تغییر داد!). ولی پورنوگرافی برای کودکان در همه جای دنیا جرم است. این تقریبا تنها سیاست فضای مجازی است که همه قبولش دارند. اگر در اروپا و آمریکا یک کودک را ترغیب به دیدن پورنوگرافی کنید، زندانی می شوید. دنیای امروز دنیای اخلاقیات نیست، دنیای محسوسات است. پورنوگرافی برای کودکان جرم است، نه به این خاطر که پورنوگرافی کار غیراخلاقی و کثیفی است، که البته هست، بلکه به خاطر عواقبش. همه می دانند بین مشاهده پورنوگرافی و آسیب های فردی و اجتماعی در کودکان رابطه قابل توجهی وجود دارد.
امروز می بینیم یک خواننده درجه سه که بیشتر مخاطبانش کودکان و نوجوانان هستند، از بازیگر فیلم های پورنوگرافی (شاید تنها بازیگر فیلم های پورنو که در ایران مشهور است) در کلیپش استفاده کرده و قرار است فردا این کلیپ را چهارشنبه این کلیپ را منتشر کند. این کار دیگر تهاجم فرهنگی نیست، کثافت کاری است. از ساسی مانکن انتظار دیگری نداریم. او به خاطر رسیدن به شهرت حاضر است هر کار انجام بدهد. از جامعه حقوقی آمریکا هم انتظاری نیست که برای دغدغه های فرهنگی ما کاری بکند. عجالتا گناه این کثافت کاری را بگذاریم بر گردن آن عده ای که وقتی پارسال کلیپ قبلی این خواننده بیرون آمد و بین بچه های مدرسه ای وایرال شد، به جای مخالفت با آن ترانه مبتذل، از واکنش نشان دادن ترسیدند و به اندازه تریبونی که داشتند، سکوت کردند. اگر امسال واکنش نشان ندهیم، کار این خواننده و خواننده های دیگر از این هم بدتر خواهد شد. سکوت نکنیم. بی تفاوت عبور نکنیم. به اندازه توانایی مان یک کاری بکنیم.
#ساسی_مانکن #ابتذال #آموزش_و_پرورش #پورنوگرافی
《محفل زمانه شناسی》
💥سخنگوی ائتلاف آمریکایی حمله راکتی به "عین الاسد" را تایید کرد
💢 "وین ماروتو" سخنگوی ائتلاف آمریکایی با انتشار توییتی نوشت: پایگاه نظامی عین الاسد در ساعت ۷:۲۰به وقت عراق هدف ۱۰ راکت کاتیوشا قرار گرفته است.
#افول_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
🛑 #تن_فروشی به سبک #ساسی
تولید ثروت از #سکس مخصوص تمدن غرب نیست اما با رشد رسانه در جهان جدید شاهد سطحی از آن هستیم که در طول تاریخ بی سابقه است. برخی هم این راه را خوب یادگرفته اند و تجارت و حرفه خود را بر آن بنا کرده اند، در واقع بین آنها و یک فاحشه یا قواد که سکس را تجارت خود ساخته اند فرقی نیست و هر دو بر غریزه جنسی سوار شده اند و با چوب حراج زدن به شرف،انسانیت،خانواده، کودکی، عشق وبسیاری چیزهای دیگر نان به خانه می برند
حال آنکه بسیاری از #روسپی ان از سر فقر و بیچارگی تن، به تن فروشی می دادند و بسیاری از این دسته از روی طمع و زیاده خواهی. آنها هزار خطر و مرض را به جان خود می خریدند و اینان هزار خطر و مرض را به جان دیگران می اندازند. انان عمدتا بی خانواده و بی کس و کار بودند و اینان مروج بی کس شدن و شهوت پرستی و مسئولیت گریزی. بسیاری از آنان در آرزوی حمایت و غیرت می گداختند و اشک می ریختند و اینان ریشه کن غیرت مندی و حرمت داری. بسیاری از آنان دختران دگر را از آمدن به این راه بی بازگشت منع می کردند و اینان زنان و دختران را به این ورطه هول می دهند. و ....
امثال این خواننده در ایران و جهان کم نیستند و فقط محدود به خواندن نیست، این سبک از قوادی و تن فروشی در هنر، رسانه، اقتصاد و حتی سیاست زیاد است و هر جا از سکس و نیروی جنسی پول و قدرت به دست آمد در واقع همین مسیر است.
حال باید چه کرد، راه حل نقطه مقابل است یعنی باید رابطه ثروت و قدرت با سکس را قطع کرد و اجازه نداد عده ای سکس را مال التجاره خود سازند، نباید کلیپ اینان را دید، آنها رو فالو کرد، باید بلاکشان کرد و ... شما فکر می کنید اگر ساسی بعد از کلیپ دکتر شکست می خورد هم از نظر مالی و هم از نظر فالوور باز این کلیپ را تولید می کرد، که در تصویر گویا برادر به ناموس خود تیکه جنسی می اندازد و یک فاحشه نقش خواهر را بازی می کند. و ناکامی او هم می توانست مسیر او را تغییر دهد و هم مانع از دیگران برای ورود به این جریان باشد. پس بیایید با هم در یک حرکت جمعی به این تن فروشی نه بگوییم و مقابل آن بایستیم و اجازه ندهیم این جریان ادامه یابد.
✍ دکتر سید کمیل حسینی
#تن_فروشی_ساسی
《محفل زمانه شناسی》