eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فضای مجازی رابه نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید 👈 مروری بر توصیه‌ها و تذکرات رهبر انقلاب درباره‌ی مدیریت فضای مجازی؛ 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی از رهاکردن فضای مجازی گلایه و بر مدیریت آن تأکید کردند. در پی این بیانات برخی از مهم‌ترین توصیه‌ها و تذکرات رهبرانقلاب درباره مسائل حکمرانی و مدیریت فضای مجازی بازخوانی میشود. ▫️ قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است ▪️ آرایش جنگی بگیرید ▫️ مرکز ملی فضای مجازی باید تصمیم‌گیری فعال داشته باشد ▪️ کشورهای قدرتمند در فضای مجازی خط قرمز دارند ▫️سرعت اینترنت را در جایی که به ضرر کشور نیست افزایش دهید ▪️ تحقق شبکه ملی اطلاعات زمانبندی لازم دارد ▫️ رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد ▪️ نباید مردم را بی‌پناه رها کنیم ▫️ تاکید مکرر بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات ▪️ در زمینه شبکه ملی اطلاعات کوتاهی شده است ▫️ از زیانهای آموزش مجازی مراقبت کنید ▪️ دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47634
🔰 چرا شرایط برای جهش اقتصادی مهیاست؟ 👈 توجه به شاخص‌های امیدوارکننده اقتصاد ایران 🔻اقتصاد ایران به‌رغم رشد اقتصادی منفی یا شکننده‌ی مثبت در کنار تورم‌های بالا، همواره بر اساس اعلام نهادهای بین‌المللی جزو اقتصادهای برتر جهان به‌شمار آمده است. موضوعی که باعث‌شده برخی از مردم با شنیدن آن، این سؤال برایشان پیش آید که چطور ممکن است از طرفی جزو معدود کشورهای دارای تورم دورقمی و رشد اقتصادی منفی باشیم امّا رتبه‌ی هجدهم اقتصاد دنیا را در هم اختیار داشته باشیم. چیزی که نشان‌دهنده‌ی نقش و جایگاه قابل توجه اقتصاد ایران در دنیاست. 🔻باید پرسید چه شاخصی نشان‌دهنده‌ی قدرت و جایگاه اقتصادی کشورهاست؟ یکی از شاخص‌های مهمِ مقایسه‌ی کشورها در گزارش نهادهای بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، حجم تولید ناخالص داخلی (GDP) بر شاخص قدرت برابری خرید (Purchasing power parity) است که به اختصار ppp نامیده می‌شود. 🔗 متن کامل یادداشت را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=47632
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دیدار رهبر انقلاب با خانواده‌ی معظم شهدا، گرچه از دوران دفاع مقدس تا به امروز ادامه داشته، اما با شروع جنگ‌های نیابتی آمریکا و جریان تکفیری در منطقه، و حضور مشتاقان عرصه‌ی جهاد و شهادت باعنوان «مدافعان حرم»، رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت. 🔻مجموعه‌ی «لشکر زینبی» گوشه‌ای از دیدارهای متعدد رهبر انقلاب با خانواده‌ی معزز شهدای مدافع حرم در ۵ سال گذشته را به تصویر کشیده است. 💻 @Khamenei_ir
دکتر موسی نجفی : اینکه امریکا و اروپا برای ادامه برجام به جای برداشتن تحریم ها ، چند آب نبات چوبی! به ایران پیشنهاد می دهند، مهمترین علتش کارت دعوت های عجولانه دولت مردانی است که آنها را به این توهم رسانده اند که : حافظه تاریخی ایرانیان ضعیف است!! http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
💠 فرصت صدرخوانی به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهید صدر ♨️ فروش ویژۀ سالیانۀ همۀ آثار فارسی و عربی پژوهشگاه شهید صدر ✅ ٢٠ درصد تخفیف + ارسال به سراسر کشور زمان: یکشنبه ١۵ فروردین تا ٢۵ فروردین ١۴٠٠ 🔻 تازه‌های نشر: نا شرح صدر سنت‌های تاریخی در قرآن کریم 🛒 خرید از فروشگاه سایت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر 🆔 @shahidsadr
💠 فهم و فهم‌شناسی در اندیشه شهید صدر چهارمین نشست از سلسله‌نشست‌های اندیشه صدر برگزار شد 🔻 آیت‌الله مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: تولید ادبیات درباره «فهم» شهید صدر در باب «فهم» به‌عنوان یکی از چهار عنصر اصلی عمل فقهی، ادبیات و نگاه‌هایی متفاوت داشته است. هرچند افراد دیگر نیز به فهم توجهاتی داشته‌اند؛ اما توجه شهید صدر به این مقوله ویژه است. فهم‌شناسی شهید صدر در آثار خود بابی گشوده با عنوان فهم‌شناسی. فهم شناسی فرآیندی است که فهم به‌وسیله آن حرکت می‌کند و نهایی می‌شود؛ روند فهم و فهمیدن خیلی مهم است؛ چون روند فهم و فهمیدن دربردارنده خلأ‌ها، خطرات و اشکالاتی است که اگر آنها را نشناسیم، نمی‌توانیم استنباط دقیق و خوبی داشته باشیم. افزوده شهید صدر بر فهم عرفی شهید صدر به نظر فقها مبنی‌بر اینکه اگر نصی در جایی وارد شده باشد، فهم عرفی آن مورد را در حکم مثال می‌بینند و حمل بر مثالیت می‌کنند، نکته‌ای اضافه کرده است که این حمل بر مثالیت، گاهی در ارتباط با چند نص هم قابل انجام است؛ به‌وسیله این دقت شهید صدر می‌توانیم قاعده بسازیم و پیش رویم. تولید ادبیات برای فهم اجتماعی شهید صدر بابی را در فهم اجتماعی گشوده که بحث درباره آن باید کماکان انجام شود. ارتکاز عمومی برای مجموعه وجود دارد، که همه در آن مشارکت دارند و خبرگی، مهارت عمومی، ذوق یکسان و یکی‌شده، مربوط به همه و جامع است و در سایه و نتیجه این، ارتکازی متولد می‌شود که فهمی از خود تراوش می‌دهد که در موارد دیگر هم قابل استفاده است. هنر شهید صدر است که برای فهم اجتماعی ادبیات تولید کرده است و زمینه را فراهم می‌کند؛ اما می‌توان زمینه را فراتر برد. فهم علمی شهید صدر فهم علمی را در فهم موضوعی مطرح می‌کند که فقیه باید به یک فهم علمی مجهز باشد و یک مسأله را از حیث علمی نهایی کند و بعد سراغ نص برود؛ فهم علمی در کلام فقهای دیگر هم آمده است اما گسترده و فراوان نبوده است و در لابه‌لای بحث‌ها گم شده است. فقدان فهم تاریخی شهید صدر مشکل فقهای دیگر را در اقتصادنا، فهم تاریخی می‌داند که در یک عهد و بخش خاصی تمرکز کرده‌اند و ابتدا و انتهای تاریخی یک قضیه را ندیدن و فهم نکردن، باعث می‌شود آسیب بزرگی وارد شود که ایشان در این باب حرف‌های قابل توجه و نکته‌های بدیعی دارد که باید به آن توجه کرد. 🆔 @shahidsadr
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ ...! ‌🔰چرا آمریکا از پهلوی حمایت کرد؟ ✔️ روایت سید یاسر جبرائیلی از اوضاع کشاورزی و کالاهای اساسی ایران در دوره پهلوی 🔷 از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر ۱۹ ✔️ عضویت👇 🆔 @tavaghof_tv3
🔸انگاره ایدئولوژیک و خدشه‌ناپذیر خصوصی‌سازی! ✍️ دکتر علی سعیدی 🔹اگر ناکارآمدی دولت در بازاری اثبات شود و بخواهیم آن را به مردم واگذار کنیم، مساله این خواهد بود که به چه کسی واگذار کنیم؟ این بخش خصوصی کیست؟ از کجا آمده است؟ چه منافعی را دنبال می‌کند؟ معیار ما برای این واگذاری چیست؟ما به راحتی نمی‌توانیم نسخه‌ای کلی بپیچیم و بگوییم الا و لابد باید از دست دولت بگیریم و به بخش خصوصی واگذار کنیم. 🔹زمانی که این سیاست‌ها را در دنیا مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اغلب کشور‌ها این سیاست‌ها را به‌عنوان یک انگاره ایدئولوژیک خدشه‌ناپذیر نپذیرفته‌اند. بلکه حکمرانان این سیاست‌ها را متناسب با اقتضائات اقتصادی خودشان به‌سمت خصوصی‌سازی یا دولتی‌سازی به حرکت درمی‌آورند. ✅ وقتی جهش تولید را در عمده کشور‌های دنیا بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌شود که این کشور‌ها در دوره گذار و جهش اقتصادی، دولت‌های خود را به عنوان محور جهش تولید قرار داده‌اند. ♦️⁉️ عده‌ای درمورد بازار هم نگاهی ایدئولوژیک دارند، لذا طوری از بازار دفاع می‌کنند که گویی ما باید همه‌چیز را در هر شرایطی به بازار واگذار کنیم؟! ‼️در سال‌های اخیر نظام آموزشی و بهداشتی را با سرعت عجیبی به بخش خصوصی واگذار کردیم، بدون اینکه ارزیابی داشته باشیم که آیا اصولا واگذاری مقوله‌هایی مثل بهداشت و آموزش و دانش و فرهنگ اساسا درست است؟! ⁉️شرکت‌های دولتی زیادی بودند که کار و تولید ایجاد می‌کردند ولی به‌محض واگذارشدن به بخش خصوصی همه اینها تعطیل شدند. برای مشاهده کامل مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: 📌http://saeedi.qasd.ir/articles/564#start 🆔 @Qasdway
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بررسی جزئی توافق ایران و چین توسط کارشناس آمریکایی: 📍گذرگاه اقتصادی ایران و چین پیامدهای کلانی به دنبال دارد.... 🆔 @Kavoshmedia
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گریه های مجری سیاه‌پوست CNN 📍دست روی دست بگذاریم همه ما را می‌کشند...! ☑️ @Kavoshplus
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مجموعه استوری | 🔺️ رهبر انقلاب: قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها در [فضای مجازی] خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزام‌شده‌ی از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم. 📲 قابل استفاده در استوری اینستاگرام و... 💻 @Khamenei_ir
تاملی درباره گاندو/ شماره(2) 🔸️چرا اصولگرایان گاندو را دوست دارند؟ ۱.در حال حاضر جدی ترین رقیب ایده نئولیبرال در اداره کشور، ایده «دولت مقتدر» است. نئولیبرالها اداره کشور را منوط به الحاق به اقتصاد جهانی و گره زدن مقدرات کشور به دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در ارتباط با کشورهای شمال می دانند. از نظر آنها امنیت هم از مسیر درهم آمیختگی سرمایه های خارجی با منابع و امکانهای داخلی به دست می‌آید. در مقابل، دولت مقتدر اداره کشور را بر اساس بدبینی به بیرون مرزها و اتکای تام و تمام بر داخل برنامه‌ریزی میکند. برای دولت مقتدر، توسعه و رونق تولید در سایه اقتدار حاکمیتی در درون مرزها بوجود می آید. ۲. «تهدید امنیتی» که از بدخواهی قدرتهای بزرگ و «دیگران» ناشی می شود، برای کسانی که به دولت مقتدر می‌اندیشند(اصولگرایان)، مفهوم یاری‌گر مهمی است تا ضرورت و اهمیت خود را در برابر ایده رقیبشان یعنی دولت نئولیبرال اثبات کنند. در حالیکه نئولیبرالها تهدید امنیتی را «توهم توطئه» میدانند و آنچه را رقیبشان دشمن یا «قدرتهای بدخواه» یا «جهانخوار» می نامند، به شریک تجاری یا طرف قرارداد فرومی‌کاهند.(تعبیرهای آقای روحانی و وزیر امورخارجه اش را درباره آمریکایی ها به یاد بیاورید) با ایجاد سمپاتی میان مخاطب با نیروهای امنیتی در مبارزه با «دیگران» نقش مهمی را در آماده سازی اذهان برای فهم ایده دولت مقتدر ایفا میکند. گاندو از اینکه آشکارا مسوولان دولت فعلی را همراستا با «دیگران» معرفی کند، ابایی ندارد. بنابراین مخاطب به نظام حق می دهد به هرکسی که از آنسوی مرزها می آید بدبین باشد و برای حفظ خود به جای توسعه ارتباط با خارج(ایده نئولیبرالها)، درونگراتر شود. ۳. گاندو حتی پا را پیش‌تر می گذارد و با نشان دادن دائمی کل شهر زیر لنز دوربین ناظران امنیتی، به مخاطب ایرانی میگوید باید به من حق بدهید که «سراسربین» باشم. این دستاوردی بزرگ برای اصولگرایانی است که در کنار دنبال کردن ایده دولت مقتدر، هنوز پاسخی برای مساله میزان نظارت بر شهروندان ندارند. آنها همیشه با این چالش مواجه بوده اند که رقیب نئولیبرال با طرح پوپولیستی مطالبات آزادی خواهانه و شعار مبارزه با محدودیتها(مثلا دیوار کشی در پیاده روها یا فیلترنگ در فضای مجازی) بخشی از آراء طبقه متوسط را مال خود کرده است. همراهی مخاطب با گاندو در واقع مجوز دادن به او برای محدودکردن بخشی از آزادی اجتماعی است در قبال بدست آوردن امنیت. گاندو به اصولگرایان کمک خواهد کرد که بتوانند توضیح دهد مردم باید با بخشی از سختگیری سیاسی و اجتماعی و نظارت بر خود توسط حاکمیت همراهی کنند و آنرا لازم بدانند. اما نقطه درست برای ایستادن در میان دوگانه امنیت و آزادی چیست؟ در میان تبلیغات پوپولیستی اصلاحطلبانه برای آزادی و فرار محافظه کارانه از پاسخ به آن، کجا باید ایستاد؟ پاسخ به این سوال سالهاست در غرقاب سیاسی‌کاری انتخاباتی به محاق رفته است. شاید در یادداشت بعدی درباره‌اش سخن بگوییم. 🆔️ @yaminpour