eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | پیشرفتهای گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) 💻 @Khamenei_ir
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | انتظار به معنای آماده شدن است، تلاش در راه ایجاد جامعه مهدوی 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) 💻 @Khamenei_ir
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | انتظار فرج یعنی امید به آینده قطعی 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) 💻 @Khamenei_ir
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | مأموریت بزرگ حضرت بقیةالله ایجاد قسط و عدل است 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) 💻 @Khamenei_ir
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فرهنگ و تمدن غربی در کرونا محصول تربیت غلط خود را نشان داد 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) 💻 @Khamenei_ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📹 ببینید | انتظار به معنای آماده شدن است، تلاش در راه ایجاد جامعه مهدوی 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی ر
🔰 انتظار فقط به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست؛ انتظار یعنی آماده شدن باید در راه ایجاد جامعه‌ی مهدوی تلاش کنیم 🔻 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج): 🔹 در اسلام خواسته شده است از ما که انتظار داشته باشیم. «انتظار» فراتر از نیازمندی است، فراتر از احساس نیاز است. 🔹 گفته‌اند منتظر باشید؛ انتظار یعنی امید؛ انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آینده‌ی قطعی‌ای وجود دارد؛ صِرف نیاز نیست، انتظار سازنده است، لذا در روایات ما، معارف ما، انتظار فرج جایگاه بسیار مهمّی دارد که من حالا یک توضیحی در مورد انتظار فرج بعداً عرض میکنم. 🔹 در انتظار فرج امید هست، تحرّک هست، اقدام وجود دارد. اینی که پیغمبر میفرماید «اَفضَلُ اَعمالِ اُمَّتی اِنتِظارُ الفَرَج»، ناظر به همه‌ی مشکلاتی است که برای زندگی انسان پیش می‌آید؛ مشکلات گوناگونی در زندگی پیش می‌آید، انسان در مواجهه‌ی با این مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد. 🔹 انتظار به معنای فقط نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای آماده شدن است، به معنای اقدام کردن است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که میشود به او دست یافت، برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که انتظار فرج داریم، انتظار ظهور حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه‌ی مهدوی؛ جامعه‌ی مهدوی. 🔺 خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است بتوانیم به جامعه‌ی مهدوی نزدیک کنیم که جامعه‌ی مهدوی جامعه‌ی قسط است، جامعه‌ی معنویّت است، جامعه‌ی معرفت است، جامعه‌ی برادری و اخوّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی عزّت است. ۹۹/۱/۲۱ @Khamenei_ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
#شهید_آوینی #متفکر_دوران_گذار
🔸 مهم‌ترین ویژگی آوینی صداقت او در گذر از این عرصه‌های متنوع معرفتی بود.🔸 🔹 شهید آوینی در جایگاه میانه‌ای بین نظام‌های معرفتی گوناگون قرار گرفت. خاستگاه تعلیم و تعلم او در نظام علمی ، در ذیل حاشیه‌ای‌ترین بخش نظام معرفتی مدرن و در ذیل کسانی مثل بود. در واقع شهید آوینی این فضای معرفتی را کاملاً درک و لمس کرد، اما جذب آن نشد، بلکه از حضور رویکردهای و ، برای توجه به این نظام معرفتی با تاریخی و فرهنگی‌ای که می‌خواهد ابژۀ آن معرفت بشود به خوبی استفاده ‌کرد. 🔹 او، که خود را از نظر و تاریخی مجذوب خیزش عظیم انقلابی، تاریخی و تمدنی مردم ــ که به صورت یک پُرتوان اجتماعی ظاهر شده بود ــ می‌دید، همۀ ظرفیت‌های این انقلاب را برای کار نظری کردن و تحلیل مسائل پیرامون خود به کار ‌گرفت و با همۀ وجود، به میدان آمد. 🔹 وقتی که فردی با همۀ وجود، خود را به عرصۀ یک و بسپارد، در عرصۀ تاریخ، نمایندگی آن تفکر را برعهده می‌گیرد. آوینی از دسته افرادی نبود که در گذر از گسل موجود بین این دو نظام معرفتی فقط به از اندیشمندان غربی سخنانی بر زبان آورد و در وضعیت به غرب و بیگانگی با هویت تاریخی خود فلسفه‌بافی کند، بلکه او با معرفت تاریخی ایران عجین شده بود و بنابراین سخنانی که بر زبان می‌آورد حرف‌های خودش بود نه تقلیدی از متفکران غربی. 🔹 باید گفت که مهم‌ترین ویژگی آوینی، که شهادت او هم گواه بر این ادعاست، او در گذر از این عرصه‌های متنوع معرفتی بود و از همین‌رو توانست با دادن وجود خود به این ، حظّی از حقیقت ببرد. 🔹 برگرفته از همایش "آوینی، متفکر دوران گذار" @hparsania @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
https://digipostal.ir/shabaan نامه را باز کنید 💌 عید شما مبارک💚🌹🌹🌹💚 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
📚معرفی کتاب جدید به مناسبت نیمه شعبان میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه این کتاب حاوی مجموعه ی سخنان رهبرمعظم انقلاب در مورد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 طلوع خورشیدِ حق و عدل در پایان این شب ظلمانی قطعی است. سخنان رهبری در مورد مهدویت و انتظار در این سخنرانیِ رهبری سردار شهید حاج قاسم نیز حضور داشتند. ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
مدویت مبشر هدف همه بعثت‌ها.mp3
2.84M
🔹اهمیت مسئله مهدویت را مثل مسئله نبوت باید دانست... آن‌ چیزی که مهدویت مبشر آن است همان چیزی‌ست که همه‌ی انبیاء و همه‌ی بعثت‌ها برای آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته‌ی براساس عدالت است... دوران ظهور، دوران جامعه‌ی توحیدی و حاکمیت توحید است...🔹 ۹۰/۴/۱۸ @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
اولین نشست گفت‌وگوهای علم دینی با موضوع «علوم انسانی؛ مطلقیت یا تاریخیت» با حضور دکتر محمدرضا قائمی
⭕️↔️گفتگویی برای طرح مسئله ای بسیار حیاتی مسئلۀ ، از مسائل مستحدثه ای است که پس از آشنایی مسلمین با جهان غرب، برای ما مطرح شده است. این مسئله به واسطۀ متفکرینی همچون هگل و مارکس یا آگوست کنت و نیچه، به قلمرو علوم اجتماعی مدرن بسط یافته و به تبع، طرح بحث آن در علوم اجتماعی ایران نیز مطرح شده است. دکتر حسین کچویان و دکتر حمید پارسانیا به عنوان دو تن از اساتیدی که در سالهای گذشته سعی کرده اند در مواجهه با علوم اجتماعی مدرن، به قلمرو نظریه پردازی ورودی جدی داشته باشند، به این مسئله کمابیش توجهاتی داشته اند. گفتگوی زیر که نه یک مناظره به معنای تقابل دو دیدگاه کاملاً متمایز از هم، بلکه به معنای گفتگو برای طرح این مسئله در فضای علوم اجتماعی ایران است، میان دو تن از شاگردان و متاثرین این اساتید، دکتر سیدحسین شهرستانی و دکتر مهدی سلطانی صورت گرفته است. مروری بر آن می تواند مهمترین مسئله های این حوزۀ پژوهشی و علمی را آشکار کند: خبرگزاری تسنیم گزارشی از این جلسه را تنظیم کرده و فایل صوتی آن نیز پیوست شده است. میزبان جلسه، موسسۀ معنا و کارگروه علم دینی آن بوده است. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/13/2090556/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B7%D9%84%D9%82%DB%8C%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF https://eitaa.com/mojtamaona @KanooneQarbshenasiAndisheIslami