eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سلام منجی دل ها
یک جزء یک آیه.pdf
2.63M
📚قرآن کتاب مقاومت (نسخه تلخیصی) تفسیر موضوعی قرآن آیات منتخب از هر جزء ✍ استاد حاج ابوالقاسم https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 بخشی از «تحلیل‌های اجتماعی و تمدنیِ» آیت‌الله میرباقری دربارۀ 1⃣ فرضیۀ «کرونا و حکمرانی مجازی» (یاداشت) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2601 2⃣ جایگاه مساجد و هیئات در پساکرونا (سخنرانی در سازمان تبلیغات) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2661 3⃣ کرونا و مسئله رقابت تمدنی (برنامۀ عصر در شبکۀ افق) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2640 4⃣ تحلیل عملکرد تربیت غربی و تربیت دینی در مواجهه با کرونا (برنامۀ مکث، در شبکه سه) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2754 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2755 5⃣ کرونا و رزمایش مواسات (مصاحبۀ تفصیلی با خبرگزاری فارس) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2761 🔗 تحلیل‌های کلامی_الهیاتی از ابتلائاتی مثل کرونا https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2592 ☑️ @mirbaqeri_ir
🔴کشتار نابرابری👨‍⚕ گفتگو با دکتر سیدمجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران “ناعدالتی در نظام درمان، ناعدالتی در ساختار سرمایه داری پزشکی است که وزارت بهداشت و ارکان تصمیم‌گیری درمان پزشکی کشور را به سیستم اجرایی نظام سرمایه داری پزشکی تبدیل کرده است.“ http://bashgah.net/%da%a9%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af-%d8%ad/ 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔸 | اقتصاد کرونا (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) 🆔 @vasael_ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔸 #معرفی_کتاب | اقتصاد کرونا (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) 🆔 @vasael_ir
🔸 | اقتصاد کرونا (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) (http://vasael.ir/0004IC)🔹در ایران اگرچه اقتصاد مقاومتی هم زمان با تشدید تحریم های اقتصادی غرب مطرح شد، لکن این نظریه بر پایه نظریه اقتصاد اسلامی و ادبیات اقتصادی انقلاب اسلامی، متضمن ایجاد توانمندی برای عبور از هر نوع بحران و مانع سخت و نرم است. 🔹به همین جهت در تحلیل ابعاد مختلف نظام حاصل از این نظریه، توانایی عبور از اشکال مختلف موانع و دشواری ها قابل اثبات است. 🔹با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، ۲۰۲۰ از اوایل سال اهمیت اقتصاد مقاومتی بیش از پیش نمایان شد. در عصر این ویروس ۲۰۰ کشور با بیماری کوید ۱۹ منحوس و درگیری بیش از (از جمله ایران)، اقتصاد کشورهای مختلف در معرض بحرانی هم پای این بحران بهداشتی قرار گرفت، به نحوی که از نظر اکثر اقتصاددان های جهان شوک وارده به اقتصاد جهانی در اثر این بیماری در دوره پس از جنگ جهانی دوم بی مانند است. 🔹این شوک و خسارات اقتصادی حاصل از آن، پژوهشگران اقتصادی در جهان و ایران را به بحث و تبادل نظر در خصوص آثار، پیامدها و راهکارهای مقابله واداشته است. 🔹موضوعی که پیش بینی می شود علاوه بر اتخاذ تدابیر و اقدامات ویژه از سوی کشورهای درگیر، در نهایت منجر به تغییرات اساسی در نظریات و نحوه نگرش به تحلیل های اقتصادی و در نهایت تحول بنیادین در علم اقتصاد به سمت الگوی اقتصاد مقاومتی گردد. 🔹کتاب اقتصاد کرونا، حاصل مباحث ارائه شده توسط سیزده نفر از اساتید و پژوهشگران برجسته کشور در خصوص اثرات اقتصادی این بیماری و راهکارهای مقابله با آن برای ایران است که در سلسله ای از جلسات (به صورت برخط) و به طور کلی در چارچوب اندیشه اقتصاد مقاومتی ارائه شده است. 🆔 @vasael_ir
هدایت شده از مجتمعنا
دربارۀ «یک سؤال بی‌پاسخ در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت» در ایام شیوع کرونا تعطیلی بارگاه های زیارتی در ایران، از همان آغاز شیوع ویروس کرونا تا عدم بازگشایی آن در وضعت فعلی (22 اردیبهشت 99)، مخصوصاً اگر در کنار دیگر اماکن مذهبی قرار گیرند، اگر نگوییم در صدر مسائل مربوط به کرونا در ایران بوده، حداقل یکی از مسائل اصلی است. علیرغم حضور نیروها و نهادهای دینی (اعم از روحانیون و حزب اللهی های داوطلب و جهادی تا فعالیت های خیرخواهانۀ نهادهای دینی) در میدان عملی و عینیِ مبارزه با کرونا، اما نقش حداقلی دین و حتی فرهنگ در حوزۀ سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم در دورۀ شیوع ویروس کرونا، در قیاس با دو حوزۀ سلامت و اقتصاد، دلایلی متعددی می تواند داشته باشد. اگر با حسن نیت به ماجرا بنگریم و از اغراض و تعصبات فردی و صنفی چشم بپوشیم، یکی از دلایل، قطعاً فقدان مطالعات و از آن مهمتر، تحلیل های علمی اجتماعی و میدانی در حوزۀ دین با اتکا به آموزه های شیعی و اسلامی است. هرچند در دو حوزۀ سلامت و اقتصاد نیز تفاوت هایی میان رویکردهای جهانی (و اغلب غربی) با رویکردهای اقتصاد اسلامی و طب اسلامی-سنتی در این ایام وجود داشته (و بعضاً آشکار هم شده)، اما سیاستگذاران و تصمیم گیران این دو حوزه، حتی تصمیمات و سیاست های متنوع و متضاد را با ارجاعِ مخاطب به «تحلیل ها و آمارهای میدانی و اجتماعی»ای موجَه می سازند که لزوماً بومی نیستند و تابع الگوهای جهانی و اغلب غربی اند. اما در حوزۀ دینداری و مناسک اجتماعی، فقدان چنین مطالعات و تحلیل هایی که بخشی از آن به خاطر وضعیت خاص دین در ایران در قیاس با جایگاه دین در نظام جهانی و مخصوصاً جهان سکولار است، نه تنها تصمیم گیری و سیاستگذاری در حوزۀ دینداری، مخصوصاً مناسک اجتماعی را بسیار دشوار کرده بلکه حداقل تصمیمات را با تبعات بسیار سنگین نظیر آنچه در ماجرای تعطیلی حرم های مطهر شاهد بودیم، مواجه می سازد؛ زیرا در اینجا یا تحلیل ها و تحقیقات قابل توجهی برای اقناع مخاطب اصلاً وجود ندارد یا عقلانیت و مبانی علمیِ چنین تحقیقاتی متناسب با ماهیت خاص مناسک اسلامی و شیعی سامان نیافته است و در هر دو صورت، ابزار اقناع کننده ای برای مخاطب در دست سیاستگذار دینی (متولی مسجد، تولیت حرم یا فقیه) فراهم نیست. با نظر به این دغدغه، در حوزۀ خاص زیارت اماکن متبرکه و با تاکید بعضی از بزرگان و همکاری و همراهی نهادهایی که نام شان در متن آمده، به بضاعت مزجات علمی ای که فراهم بود و در زمان اندکی که در اختیار داشتم، گزارشی از تحلیل های ناظر به این مسئلۀ خاص جمع آوری شد و 16 اردیبهشت ماه، بنا به تاکید اولیه، تقدیم تولیت محترم آستان قدس رضوی (به عنوان یکی از سیاستگذاران این حوزه) گردید. دیروز (21 اردیبهشت 99) که مقام معظم رهبری، «سؤال بی‌پاسخی» را دربارۀ «مراسم دعا و نماز و عبادت» در این ایام ذکر کردند، گفتم شاید انتشار این متن بتواند زاویۀ دیگری از این «سوال بی پاسخ» را البته نه برای مردانِ میدان عمل (که در این ایام، گُل کاشتند) بلکه برای فعالین عرصۀ پژوهش و نظر نشان دهد. البته کار به دلیل ضرورت انجام سریع، نواقص بسیار دارد و ماهیتا هم چیزی جز یک گزارش از بعضی از تحلیل ها نیست. https://eitaa.com/mojtamaona
19.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#️⃣Dearborn, Michigan ❇️ کوتاه در رابطه با مسلمانان شهر دیربورن میشیگان (قسمت1از2) ✳️یک سوم شهر را عراق، سوریه، لبنان و تشکیل میدهد که اکثرشان برای کار به این شهر کرده اند. سعی دارد در این مستند کوتاه دیدگاه مسلمانان نسبت به خود بعنوان یک و دیدگاه دیگر آمریکایی‌ها را نسبت به مسلمانان نمایش دهد. 🎦 ترجمه و تدوین: «انجمن ترنم صلح» 🆔 @ThrillOfPeace
| | ✳️ دوره تخصصی بررسی انتقادی و آشنایی با تاریخ، کتاب مقدس و الهیات مسيحيت 🔴 آخربن مهلت ثبت نام: پایان ماه مبارک رمضان 💠 جهت ثبت نام اولیه، مشخصات، تحصیلات و شماره تماس خود را به آیدی @Ebnosiam یا ایمیل thrillofpeace@iran.ir ارسال فرمائید. #⃣ جهت اطلاعات بیشتر از دوره در کانال دوره های آموزشی آنلاین عضو شوید 👈👈👈 @eduThrillofPeace 💯انجمن بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ✳️ ببین، آخرالزمان (رسانه)(بخش دوم) ✳️ BEHOLD, THE APOCALYPSE (The Media)(ep2) 🔹At this moment you could be anywhere, doing Instead you sit alone before a screen. So what’s stopping us from doing what we want? Being where we want to be? Each day we wake up in the same room and follow the same path to live the same day as yesterday. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all